Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hľadanie jeho hlasu

7. Späť k tebe

Hľadanie jeho hlasu
Vložené: Eggy - 02.12. 2009 Téma: Hľadanie jeho hlasu
Eggy nám napísal:

Finding His Voice

Autor : Michmak

Preklad: Eggy

PAIRING: Snamione

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2234677/7/Finding_His_Voice

Po vojne sa Snape vzďaľuje do svojho podzemia a je pripravený prežiť svoj život bez priateľov a sám. Dovolí mu to Hermiona?

7/9

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola sedem:  Coming Back to You (Späť k tebe)

Dovolila mu trucovať štyri dni a... bolo to peklo. Zvykol si ju mať blízko seba a keď zrazu nebola, nevedel, čo má sám so sebou robiť. Pravdaže, stále ju vídaval – koniec koncov bola jeho učednica a navštevovala jeho hodiny – ale tá príjemná kamarátska atmosféra chýbala. Robila svoju prácu stále rovnako dobre ako vždy, ale keď sa skončil deň a hodiny skončili, zmizla.

V prvý deň presviedčal sám seba, že toto je to, čo chcel. Nebude si nikto z neho robiť posmech a rozhodne nie Hermiona Grangerová. Vedel, že sa informácia o prerušenom bozk dostala medzi medzi študentov.Bol odhodlaný ignorvať tie znechutené pohľady tých odporných blbov, ktoré stále vysielali jeho smerom. Inými slovami, správal sa úplne rovnako ako vždy a na konci dňa si bol poriadne istý, že nikto neveril ani slovíčku z toho, čo Bitts natáral.

Ten deň pri večeri vo Veľkej Sieni, presvedčoval sám seba, že mu odľahlo, keď si Hermiona sadla medzi Albusa a Minervu. Ako sa večera skončila, vrátil sa do svojho apartmánu rozhodnutý si čítať svoje nedávne prírastky z Čarodejníckej literatúry pre malých aj veľkých. Už dlho nestrávil celý  večer čítaním. Bolo to niečo, čo mal vždy rád. Ale tá kniha nebola tak zaujímavá ako si myslel a nebol schopný sa sústrediť na to čo čítal. V skutočnosti jeho oči stále priťahoval Hermionin stolík a tá kopa pergamenov, ktorá na ňom ležala.

 Nechápal ako niekto tak úžasný ako bola ona,  mohol byť tak neporiadny.

Rozhodol sa, asi po hodine strávenej zízaním na prázdne miesto v knihe, že je moc unavený na čítanie. Zdvihol sa a šiel si odpočinúť do svojej izby.

Jej hábit ležal pri nohách postele.

Brbtajúc si pod nosom, zdvihol ho, ako by ho mohol popáliť a zavesil ho na ramienko vedľa svojho vlastného. Fakt, že jemne prešiel prstami po látke a ovoňal ju predtým ako habit nechal na pokoji,

sa dalo úplne pripísať faktu, že je muž, ktorý dokáže veľa vecí vnímať hmatom. Jeho zmysly... všetky jeho zmysly... boli veľmi ostré. Miloval pocit hodvábu medzi prstami a nemohol si pomôcť, ale bol si vedomý všetkých tých rôznych vôní okolo seba. Nechýbala mu. Neplytval na ňu ani jedinou myšlienkou, s výnimkou toho,  že bol zvedavý či jej nebude zima bez županu a rozmýšľal nad tým, čo jej dalo právo tak drzo ho tu nechať povaľovať.

Zamrmlal krátke kúzlo na zhasnutie svetiel a vliezol do postele. Po celý zvyšok noci bol hore, pričom si zakazoval na ňu myslieť.

Ďalší deň nebol o nič lepší. Keď išla na jeho prvú hodinu, tak sa na neho usmiala a popriala mu dobré ráno, poznamenala niečo o prácach, ktoré opravovala, skôr než mu ich položila na stôl. Pohla sa smerom k svojmu miestu v rohu a sadla si.

Bola viac rozptyľujúca ako kedykoľvek predtým.

Pri obede sa posadila vedľa neho, ale strávila celú hodinu diskutovaním s Hagridom. Snape tento čas strávil čučaním do polievky. Bol veľmi udivený z toho, čo je tak fascinujúce na dvojhlavých púštnych sfingách, že sa o tom dalo diskutovať plných 60 minút.

Poobede nasledovalo to isté ako ráno. Večera prebehla podľa rovnakej schémy ako minulá. Snape zrušil večernú prácu v labáku predstierajúc, že má iné neodkladné záležitosti a tak celý večer strávil pri ohnivej whisky.

Tú noc sa mu podarilo zaspať, ale aj tak si neodpočinul. Keď sa ráno zobudil, všimol si že časť postele kdo normálne spí ona je úplne nedotknutá.

Snažil sa predstierať, že mu nechýba, ale... vošiel do kúpelky a okamžite  ho rozhodil pohľad na jej červenú zubnú kefku usadenú na jeho umývadle, hneď vedla jeho vlastnej. Bol taký zamyslený nad tým, že čím si ona teraz čistí zuby, že keď sa začal sprchovať , tak si nevšimol, že použil jej šampón.

Odignoroval spoločné raňajky vo Veľkej sieni, ale nemohol ignorovať svoje hodiny. Ona tam už bola, keď prišiel, pripravovala ingrediencie na dnešnú hodinu. Usmiala sa a popriala mu dobre ráno, on sa na oplátku zamračil. Vyštekol, že ho má doobeda zastúpiť na vyučovaní a rýchlo odišiel z miestnosti. Zjedol svoj obed  v zadnej časti knižnici... sám.

Prenechal je rovnako aj svoje poobedné hodiny s odôvodnením, že chce preveriť jej učiteľské schopnosti. Ako ona učila a dávala pozor na študentov, on sedel za svojím stolom a zazeral na ňu popod svoje vlasy spadnuté do tváre. Keď hodiny skončili, prikázal jej poupratovať miestnosť a vykĺzol do chodby, dúfajúc že by mohol uchmatnúť večeru vo Veľkej sieni a zmiznúť predtým, ako sa ona objaví.

Nemal štastie. Buď Hermiona ignorovala jeho výslovné prianie alebo nebolo v miestnosti toho veľa na čistenie. Vošlo do Veľkej siene prakticky hneď za ním a už bola dávno usadená vedľa neho, keď sa začalo servírovať jedlo.

Jedol svoju polievku so stoickým kľudom,  pevne odmietajúc sa na ňu pozrieť.

Konečne, medzi prvým a druhým jedlom, začala.

„Už si skončil s trucovaním? Začína to byť trošku hlúpe.“

 „Netrucujem,“ zasyčal späť. „A nie som hlúpy.“

Usmiala sa a on skoro nadskočil, keď jej ruka stisla pod stolom jeho koleno.

„Máš rád môj šampón? spýtala sa.    

Zamračil sa.

„Použil som ho, lebo som si neuvedomoval, čo robím Dám tvoje veci do debny a vrátim ti ich hneď večer. Už sa to nebude opakovať.“

 „Radšej nechám svoje veci tam, kde sú, inak by som ich všetky potom vracala späť  hneď, ako by si prestal správať ako decko.“

Ignoroval ju po zvyšok jedla, ale veci jej nevrátil.

Na štvrtý deň sa začal na ňom prejavovať nedostatok spánku. Jej zubná kefka vyzerala, že ho provokuje zo svojho miesta na umývadle a dokrčená strana jeho postele ho donútila povzdychnúť. Odučil si svoje triedy, ale bol tak roztržitý, že nedal ani jeden trest a nikoho nedonútil plakať.

 „Možno Bitts hovoril trochu pravdu,“ počul študenta šepkať v hale, keď išiel na večeru. „Možno Snape je buchnutý do slečny Grangerovej, ale ona je dosť múdra na to, aby si nič s ním nezačínala. Preto sa možno správa tak divne posledných pár dní.“

 „Nech je tým dôvodom čokoľvek, dúfam, že to vydrží,“ prišla tichá odpoveď, „Som rám, že nemáme úlohy z Elixírov.“

Večera prebehla opäť skoro úplne po tichu.  On jedol svoje jedlo bez chuti a premýšľal ako Hermiona myslela to, čo povedala o tom, že jej nemá vracať veci. Konverzácia bola všade okolo neho ale on sa jej nezúčastňoval. V skutočnosti myslel na spôsob, ako ho pobozkala pár dní predtým v jeho triede.  Myslel na ten úsmev na jej tvári, čo sa objavil po tom, ako boli prichytení, a ako mu hovorila, že ho bozkávala preto, lebo ho miluje. Myslel na to, ako na ňu začal kričať a ako ju skoro dohnal k slzám.

 „Hermiona,“ povedal, pozrel sa zrazu hore na ňu a prichytil ju nepripravenú .Toto bolo prvý krát, čo na ňu prehovoril od TOHO dňa, bez toho aby ona začala.

 „Severus?“ odvetila. Jej vidlička bola na pol ceste medzi tanierom a ústami. Malý kúsok jablkového koláča na jej konci jemne voňal škoricou.

 „Nevadilo by ti, keby si sa neskôr ku mne pripojila na šálku čaju?“ spýtal sa.

„Prečo čakať?“ odpovedala a položila vidličku späť na tanier aj spolu so zabudnutým jablkovým koláčom. Chytil jej ruku do svojej. Zdvihol ju k perám a jemne ju pobozkal predtým, ako sa zdvihol zo stoličky a postavil aj ju.

 „Skutočne... prečo čakať?“ súhlasil s ňou ako odchádzali z Veľkej siene

Coming Back to You.

Maybe I'm still hurting

I can't turn the other cheek

But you know that I still love you

It's just that I can't speak

I looked for you in everyone

And they called me on that too

I lived alone but I was only

Coming back to you

Ah they're shutting down the factory now

Just when all the bills are due

And the fields they're under lock and key

Tho' the rain and the sun come through

And springtime starts but then it stops

In the name of something new

And all the senses rise against this

Coming back to you

And they're handing down my sentence now

And I know what I must do

Another mile of silence while I'm

Coming back to you

There are many in your life

And many still to be

Since you are a shining light

There's many that you'll see

But I have to deal with envy

When you choose the precious few

Who've left their pride on the other side of

Coming back to you

Even in your arms I know

I'll never get it right

Even when you bend to give me

Comfort in the night

I've got to have your word on this

Or none of it is true

And all I've said was just instead of

Coming back to you

PREKLAD:

http://www.depechemode.sk/media/text/coming-back-to-you/

Vraciam sa ti späť

Ešte ma to bolí asi,
asi sa s tým nezmierim
vieš, stále ťa ľúbim
iba to neviem vyjadriť
tvoj obraz som v ľuďoch hľadal,
ozvena prichádzala späť,
žil som sám, ale v zápätí
vracial som sa ti späť

Zatvárajú továreň
vtedy, ak peniaze sú potrebné
a priestory sú pod zámkou
ak doprší, slnko výjde
jar začína, vzápätí končí,
v mene niečoho nového
všetky moje zmysly vzplanú ak
pomyslím, že vraciam sa ti späť

Posudzujú moje slová
viem, čo je moja úloha
ďalšia míla tichosti, pokým
vraciam sa ti späť

Je ich mnoho v tvojom živote
ďalší pribudnú
pokým žiariš, ako slnečné svetlo
je veľa toho, čo uvidíš
hoci ja žiarlivosťou sa ubíjam
no ak si z nich zvolíš pravého,
čo pýchu pochová a
vracia sa ti späť

V tvojom náručí som pochopil,
že sa nezlepším
aj keď na kolenách prosíš,
že cez noc ma utešíš
musíš mi prisahať
ináč všetko je klam
všetko čo som povedal bolo len
namiesto vracania sa k tebe späť

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.03. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 7. Späť k tebe Od: Chavelierka - 26.12. 2012
Veřejně? Teda já zírám :-D To mě dostali oba :-D

Re: 7. Späť k tebe Od: evi - 25.06. 2011
Trucující Severus je prostě neodolatelný. Ale ještěže mu to moc dlouho nevydrželo. Díky za překlad!

Re: 7. Späť k tebe Od: Zuzana - 04.04. 2010
Načo čakať, že áno? a blažený úsmev sa mi rozlial po tvári...

Re: Kapitola sedem - Späť k tebe Od: JSark - 05.12. 2009
Merlin, za čo? Tri krát som si túto kapitolu otvorila, že si ju konečne prečítam a vždy ma niekto vyrušil a odvolal. Tak do štvorice všetko dobré, podarilo sa. :) Chudáčik Sevie, tí malí hnusní drzí haranti, hneď by som ich poslala k Filchovi s trestom. Vr. :( Ale snáď sa mu to v hlave uležalo a už sa ukľudní a prestane trucovať. :) Diky moc.

Re: Kapitola sedem - Späť k tebe Od: elulinek - 04.12. 2009
krásné. jak se severus umí vztekat kvůli maličkosti a tak nepřesvědčivě přesvědčovat sám sebe že =D už se těším na pokračování, paráda =)

Re: Kapitola sedem - Späť k tebe Od: eli - 03.12. 2009
ktovie prečo, túto poviedku som si všimla až včera. ale zato hneď som si prečítala všetky časti. a... celkom sa mi páči predstava tvrdohlavého severusa a vytrvalej hermiony, ktorá si postupne ide za svojim cieľom. (však ale keby to mala nechať na severusa, ďaleko by sa nedostali :-) ). táto časť mi trochu pripomína text piesne od lenky filipovej - v pondělí ráno. škoda, že ju autorka nepozná, možno by ju pripojila k niektorej časti (a možno aj práve k tejto). vďaka za preklad, zabavila som sa. a teším sa na nasledujúcu časť, tipujem, že to bude udobrovacia.
dakujem Vam :) a Jimmi Od: Eggy - 03.12. 2009
:) dakujem velmi... dalsi diel bude co najskor... budem sa snazit to skoncit do konca bud tyzdna.... (neoficielane:)

Re: Kapitola sedem - Späť k tebe Od: wanilka - 02.12. 2009
To vypadá, jako by někdo konečně přišel k rozumu!;) Skvělá povídka, perfektní překlad...Díky!:)

Re: Kapitola sedem - Späť k tebe Od: Jimmi - 02.12. 2009
Ďakujem za ďalší diel.

Re: Kapitola sedem - Späť k tebe Od: kometa - 02.12. 2009
Eggy, to byla krásná kapitolka, díky moc za ní! Hermiona byla skvělá, smála jsem se celou dobu tomu, jak bojovala se Severusovým trucováním :-D Báječně jsem si při čtení odpočinula. Honem rychle další, překlad byl úžasný!

Prehľad článkov k tejto téme:

Michmak: ( Eggy )14.02. 20109. Hermione
Michmak: ( Eggy )21.01. 20108. Ablution (Sprcha)
Michmak: ( Eggy )02.12. 20097. Späť k tebe
Michmak: ( Eggy )19.11. 20096. Uteč a skry sa
Michmak: ( Eggy )01.11. 20095. Slová, ktoré nepovie
Michmak: ( Eggy )09.08. 20094. Solitude (Samota)
Michmak: ( Eggy )19.07. 20093. V Snoch
Michmak: ( Eggy )21.05. 20092. Tiene tvojho úsmevu
Michmak: ( Eggy )11.05. 20091. Prológ: Učiť sa byť sám
. Úvod k poviedkam: ( Eggy )11.05. 2009Úvod