Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Spoznali sme more [SM I]

Kapitola 11 - Elixíry

Spoznali sme more  [SM I]
Vložené: Jimmi - 03.08. 2009 Téma: Spoznali sme more [SM I]
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu We learned sea : luckei1

Draco Malfoy otočí po veľmi úspešnej kariére medzi smrťožrútmi, potom naverbuje Harryho a Hermionu, aby mu pomohli v pláne, ako premôcť Temného pána. 

Túto kapitolu si dovoľujem venovať Teddy.


Nenašla som, čo je to za prísadu do elixíru a možno ten elixír má nejaký iný názov. Ak viete, dajte vedieť.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

We Learned the Sea – Kapitola jedenásta

Candy is dandy, but liquor is quicker

Willy Wonka a Továreň na čokoládu.

(pozn. Napriek existencii množstva ‘hlášiek‘ z Charlieho a továrne na čokoládu a ich špecifickej českej verzii, práve túto som nenašla. Len ruskú: Леденец, денди, но Ликер, более быстро, ale tá má podľa mňa iný význam. Takže aspoň približne: Bombóny sú príma, ale likér je rýchlejší.)

Kapitola 11 - Elixíry

Ďalšie dva týždne ubehli rovnako - Hermiona po celý čas pracovala, Harry a Draco po celý čas trénovali a sotva jeden druhého videli.

Na druhý týždeň v piatok, Hermiona sedela na konci dňa za stolom, prezerala si zoznam informácií o smrťožrútoch, ktorý im pred mesiacmi poskytol Malfoy. Okom zachytila nejaký pohyb a zdvihla zrak, aby zistila, že k nej kráča Seamus. Od ich prvej schôdzky sa sotva videli, len sa na chodbe  obchádzali s trochu širšími úsmevmi, hlavne z jeho strany.

"Dobré popoludnie, Hermiona," povedal, keď sa dostal k jej stolu.

"Ahoj, Seamus," veselo odpovedala.

"Bol som zvedavý, či by som zajtra nemohol využiť šancu na to rande. Čo povieš na obed v parku?"

Usmiala sa. "To znie nádherne, to by sa mi páčilo."

Konečne sa usmial; jedným z tých veľkých úsmevov, ale bolo zrejmé, že bol nervózny z toho, že ju požiadal o schôdzku. "Výborne. Ideš zajtra do práce?"

"Áno, nejaké veci musím dokončiť zajtra ráno."

"Čo kebyže sa stretneme v parku okolo poludnia pri pamätníku kráľovnej?"

"Dobre, tak na poludnie. Mám niečo priniesť?"

"Nie. Najeme sa v reštaurácii."

Usmiala. "Tak teda zajtra."

Seamus už bol na odchode, keď sa zastavil pri Hermioninom stole a tak kráčali do vestibulu spoločne a pri premiestňovacom bode sa rozlúčili. Hermiona nechala Seamusa myslieť si, že odchádza na večer, ale vzhľadom na to, že mala toho veľa na práci, vzdychla si a vrátila sa k pracovnému stolu.

Znova zostala dlho v práci, prechádzajúc pozorne spismi, ktoré malo ministerstvo na smrťožrútov z Malfoyovho zoznamu. Ministerstvo dokonca nevedelo o väčšine z ľudí na jej zozname, že sú smrťožrúti, ale tie spisy boli stále istým spôsobom užitočné. Desať minút pred jedenástou zablikotali magické svetlá na ministerstve, aby upozornili všetkých, čo sú ešte v budove, že o desať minút na noc zhasnú. Hermiona si pretrela unavené oči a vrátila tie zoznamy na svoje miesto. Prešla do vestibulu a premiestnila sa na Útes, ako si zvykla to miesto nazývať.

Harry s Malfoyom neboli v dome. Hermiona sa pomaly vyštverala po schodoch a dve minúty po tom, čo padla na posteľ, už spala.

Na druhé deň dlho spala. Dovolila si ten prepych nikam sa nehnať; pomaly sa prebudila, pomaly sa obliekla a potom pomaly zišla dole schodmi. Keď vošla do kuchyne, do nosa jej udrela čudná vôňa a objavila Malfoya stáť nad veľkým kotlíkom na peci. Harry bol pri stole, čítal.

"Dobré ráno, Harry!" riekla veselo.

Hermiona sa postavila blízko k peci a nakukla do kotlíka. Tmavomodrá tekutina sa pomaly varila vo veľkých hrudkách veľkosti zlatonky. Hermiona strčila prst do teplej tekutiny a potom si ho dala do úst.

"Mmm... potrebuje viac „pimph“ rias," ledabolo prevravela. Potom si prichystala niečo na raňajky a sadla si k Harrymu, po celý čas si neuvedomila, že na ňu Malfoy vypliešťa oči. Potom, čo si párkrát odhryzla, vycítila jeho pohľad a pozrela sa na neho, aby zistila, že na ňu zíza s otvorenými ústami.

"Môžem ti s niečím pomôcť, Malfoy?" bezstarostne sa spýtala.

"Práve si ochutnala neznámy elixír, a z toho ako to vyzeralo, nevenovala si ani štipku premýšľania možným dôsledkom."

Uškrnula sa. "Hrejivý odvar (cz: Životobudič). Charakteristická zmes vône citrusu, dymu a farby. Charakteristická je tmavomodrá farba pred pridaním mločieho chvostu. Tretí ročník, Malfoy."

Draco na ňu prižmúril oči. "Odkrývač čriev (The Ileus Expono Potion). Charakteristická je tá istá zmes vôní ako u Hrejivého odvaru vďaka podobným zložkám... Ale štvrtá vôňa, vôňa sviečkového vosku, je dá rozpoznať iba pri určitej teplote. Počas varenia tiež získa tmavomodrú farbu. A som si istý, že vieš, čo tento robí, však?"

Hermiona prikývla, tváriac sa trochu pobavene. Ten elixír, ktorý bol nedovoleným elixírom a používal sa len pre zákerné účely, vyberal von črevá. Bolo to veľmi bolestivé a zvyčajne sa používal pre temné účely. "Som oboznámená s Odkrývačom čriev a s jeho menej než príjemným účinkami, dokonca aj keď sa vezme v malých dávkach. Ale Životobudič poskytuje špecifický pocit, keď sa priamo inhalujú jeho výpary, to Odkrývač nerobí. Jemné pošteklenie v nose, až sa človeku chce kýchnuť; to je tým korením. Preto som vedela, že je to Životobudič a nie Odkrývač." Venovala Dracovi spokojný úškrn a znova začala raňajkovať.

Draco pokojne odložil nôž, ktorý používal a otočil sa k nej tvárou. "Keď sa modifikuje Odkrývač čriev, aby sa odstránili jeho postranné efekty, ako napríklad charakteristická vosková vôňa pri určitej teplote, alebo aby bol efektívnejší pri vonkajšom použití, v treťom stupni sa pridáva čierne korenie, kým sa mieša proti smeru hodinových ručičiek štyri a pol krát."

"Modifikovaný Odkrývač, po pridaní korenia, sa zmení na fialový; tvoj elixír je stále modrý."

"Zmení sa na fialový po pridaní mločieho chvosta na samom konci tretieho stupňa, ktorý som len práve teraz narezal." Draco ukázal na spolovice rozsekaný mločí chvost na krájacej doske.

"Len po pridaní šťavy z pijavice a nechaniu elixír mierne variť po dobu šiestich hodín, je Odkrývač čriev v plnej sile. V súčasnom stave by mi jedine mohol zmeniť vlasy na ružovo."

Dva páry očí strelili po Hermioniných hnedých vlasoch. Draco na ňu zavrčal. "Modifikovaný Odkrývač ti v tomto štádiu vlasy nezmení. Spôsobí, že sa ti na pravom zápästí zjavia drobné hviezdicové vyrážky."

Hermiona sa pozrela na zápästie a potom zdvihla ruku, aby ho videl. "Ani stopa po vyrážke." Konečne triumfovala.

Draco sa na ňu uprene pozeral. "Moja pointa, Grangerová, bola, že by si tu nemala pobehovať a neopatrne ochutnávať elixíry, ktoré si si sama nevyrobila." Chcela prehovoriť, ale zarazil ju. "Okrem toho, netestuj žiadne elixíry, ktoré uvarím ja, pokiaľ ti to výslovne nepovolím. Vytváram a sám upravujem elixíry, a keď ja varím niečo, čo som sám vytvoril, neexistuje možnosť, že by si mohla uhádnuť jeho prísady, a ešte menej jeho účinky."

Hermionine oči sa roztvorili. "Nie som hlúpa, Malfoy! Vedela som, že je to bezpečné. Ja by som neurobila chybu tým, že by som ochutnala neznáme tekutiny!" Zastala a pozrela sa na neho, nedokázala ukryť zvedavosť. "Ty, uh, vyrábaš svoje vlastné elixíry?"

"Áno."

"Ako?" spýtala sa, jej tvár plná vzrušenia. Duch súťaženia a nepriateľstva, ktorý tu bol len pred chvíľou, bol preč. Na jeho mieste bola klasická Hermiona: zvedavá a dychtivá niečo sa dozvedieť.

Harry, ktorý mlčky sledoval tú obojstrannú výmenu medzi Dracom a Hermionou, sa nahlas zasmial a spôsobil, že tí zvyšní dvaja sa na neho pozreli.

"Prepáč Hermiona. To len - tvoja tvár!"

Na krátky okamih si pomyslela, že sa možno ohľadne toho elixíru pomýlila a na tvári sa jej dialo niečo nenormálne. Potom pochopila, že sa smeje na jej rýchlej zmene postoja a prižmúrila na neho oči. "Čo je s mojou tvárou, Harry?" spýtala sa hlasom, ktorý vravel, neopovažuj sa povedať ešte jedno slovo, inak to oľutuješ.

Harry sa prestal smiať a vrátil sa k demonštratívnemu zízaniu na svoj tanier.

Draco potichu miešal elixír. Po niekoľkých minútach mlčania prehovoril. "Je to jednoduché, naozaj. Študujem samotné zložky elixíru. Ich charakteristiky; správanie, základné vlastnosti. Môžeš tieto informácie využiť, aby si manipulovala s prísadami tak, aby si dosiahla žiaduci cieľ. Zamýšľam upraviť Životobudič tak, aby vydržal po celý čas tréningu a umožnil tak Harrymu ostať bdelým tak dlho, ako je len možné."

Harry sledoval ako Hermiona zíza na zátylok Dracovej hlavy, ale v skutočnosti nevidí to, čo má pred sebou. Vedel, že jeho priateľka sa zúfalo chce spýtať na viac vecí - skoro mohol vidieť ten dym vychádzajúci z jej uší. Pravdepodobne jej hlavou prúdili stovky otázok, keď sledovala, nevidiaca, ako Draco mieša svoj elixír. Potom si všimol, že sa jej oči zamerali na Draca, prižmúrili a nakoniec uvoľnili; prešla nimi vlna smútku. Ťažko si vzdychla.

"Ach," povedala, znejúc nezaujato. Harry sa zamračil; to nebolo to, čo čakal.

Draco zachytil jej tón a otočil sa tvárou k nej. Chcel niečo povedať, ale Hermiona už stála.

"Idem do práce," povedala Harrymu.

"Prečo?" spýtal sa. "Máme voľný deň."

"Musím dnes ráno dokončiť niečo na budúci týždeň."

"Vrátiš sa na obed?" spýtal sa nádejne Harry.

"Nuž, nie," povedala, hrajúc sa s taškou. "Na obed sa stretnem so Seamusom."

"Ach," odvetil Harry, jasne sklamaný. "nuž, môžeme stráviť trochu času, len ty a ja, zajtra?"

Usmiala sa. "Samozrejme, Harry!" Objala ho na rozlúčku a rýchlo odišla.

Keď Hermiona odišla, atmosféra v kuchyni poklesla o niekoľko stupňov. Harry si všimol, že keď povedala, že bude mať schôdzku so Seamusom, Draco zaťal zuby. A teraz  puntičkársky, metodicky sekal stonky zázvoru na zhodné časti. Každý pohyb jeho zápästia bol premyslený, uchopenie strieborného noža dokonale umiestnené. Harry sa pozrel na Dracove oči; intenzívne sa sústredili na jeho úlohu, ani v najmenšom nezaváhali. Pleť medzi tými búrlivými šedými očami bola zvráskavená, ďalší dôkaz krajného sústredenia.

Keby Harry už predtým nevidel Draca krájať prísady do elixíru, nebol by dvakrát premýšľal o jeho súčasnej metóde. Ale videl, a vedel, že Draco Malfoy dokáže dokonale sekať prísady so zatvorenými očami, s jednou rukou zviazanou za chrbtom. Harry si tiež všimol chýbajúci charakteristický úškrn nad prejavom priateľstva medzi ním a Hermionou, ako keby si to Draco vôbec nevšimol.

Harry začal uvažovať, či sa v Dracovej hlave nedialo niečo, čo súviselo s Hermionou. Po všetkom, čo povedal, po všetkých Dracových tajomstvách, dospel k záveru, že by bolo možné, aby niečo vzniklo, ak nie medzi nimi, tak aspoň z Dracovej strany. Hoci Draco bol veľmi neoblomný v tom, že také niečo nie je možné, Harry si spomenul na záblesk neistoty a strachu,  ktoré prešli Dracovými očami, keď to povedal. Zdalo sa, že sám sebe úplne neverí, pokiaľ išlo o Hermionu, čo bol najpravdepodobnejšie dôvod jeho chladu a budenia dojmu nezáujmu v tom byť zdvorilý. A predsa len boli časy, keď bolo také zrejmé, že si o ňu robí starosti; Harry si nebol istý, ako Draco uzmieri tých dvoch vo svojej hlave.

Keď Draco skončil so sekaním, jeho telo a nálada sa uvoľnila. Pridal zložky do variaceho sa kotla a otočil sa k Harrymu.

"Potter. Nie som ten najbystrejší, keď príde na náladu ľudí, ale mal som pocit, že sa niečo v našom rozhovore zmenilo. Môžeš mi povedať, čo s ňou bolo?" spýtal sa.

"Myslím," začal Harry, obozretný v tom ako presne pokračovať. "Poznajúc Hermionu, že ťa naozaj chcela požiadať, aby si ju poučil o príprave elixírov a tom všetkom. Samozrejme potom, čo by ti položila stovky otázok."

Draco sa pozrel do už prevaľujúceho sa elixíru. "Ach."

"A uvedomila si, že by sa takú vec nedokázala spýtať."

Draco pokrčil plecami. "Mohla sa spýtať."

"Učil by si ju?"

"Nie je na to čas," povedal strnulo, zase miešajúc.

"Ale keby bol čas, učil by si ju?"

Draco sa pozrel na Harryho, na tvári nečitateľný výraz. Zdalo sa, že vážne uvažuje nad svojou odpoveďou. Veľa vecí by mohlo byť pre nich odlišných, keby bol čas. Neboli by tam, kde sú teraz, nerobili by to, čo robia teraz. A keby nikdy neurobil ponuku Harrymu, potom by sa Hermiona nikdy nedozvedela o jeho blízkom vzťahu k elixírom a v prvom rade by ho vôbec o nič nepožiadala. Avšak situácia bola taká aká bola, a ona sa nespýtala. Keby sa bola spýtala, a keby bol čas, jeho prvým inštinktom by bolo povedať nie, napriek svojej bezvýznamnej časti, ktorá na neho kričala, aby povedal áno.

"Možno," bolo jediné, čo povedal.

Harry bol prekvapený. Čakal, že Draco povie nie, a keď nepovedal, prinútilo to Harryho ešte viac premýšľať o tom, či sa možno niečo v Dracovej hlave nespriada.

ooo

Hermiona sa stretla so Seamusom v Kráľovskom parku Sv.Jamesa pri pamätníku kráľovnej. Vrelo sa usmiala a pozdravila sa s ním priateľským objatím. Potom natiahol ruku, ktorú prijala a viedol ju cez park, roztomilo diskutujúc. Hermiona samotná sa najprv musela nútiť, aby venovala Seamusovi pozornosť; jej myseľ stále blúdila k prísadám elixírov a tomu množstvu možností, pre ktoré ešte zostávalo prázdne miesto na pergamene.

Časom ten pocit prešiel a bola schopná plne sa sústrediť na obed so Seamusom.

Dostali sa k nezastrešenej reštaurácii v parku, kde si na obed objednali sendviče, hranolky a zmrzlinu. V pohodlí sa najedli, vychutnávali si šušťavý jesenný vzduch, ktorý práve začínal naznačovať blížiacu sa zimu.

Po obede dvojica pokračovala cez park, nakoniec sa zastavila, aby si odpočinula na lavičke pod veľkým tieňom stromu. Po chvíli príjemného mlčania sa Seamus nervózne priblížil k téme, po ktorej dychtil, ale až doteraz bol príliš nervózny, aby ju nadhodil.

"Niečo o Harrym?" spýtal sa potichu.

Hermiona si ťažko vzdychla. "Nie. Už je to mesiac." Pokrútila hlavou. "Je mi to ľúto, Seamus, ale naozaj nechcem hovoriť o Harrym. Ako ti ide práca? Začula som, že máš novú úlohu, ale nedozvedela som sa, čo to je."

Seamus sa zamračil. "Áno, naozaj mám. Odkedy - " Harry, chcel povedať, ale včas sa zastavil. "Nuž, zdá sa, že Shacklebolt (cz: Pastorek) má pocit, že Malfoyovci sú dôležití dosť nato, aby to ospravedlnilo úsilie celého jedného aurora - mňa. Predtým, zvládal každého člena rodiny iný auror, pokiaľ sa vyskytol medzi jeho inými prípadmi. Prevzal som všetky tri zložky od ostatných aurorov a mojou prácou je teraz celá rodina Malfoyov."

Hermiona sa zamračila. "Všetci traja? Prečo?"

"Kvôli tomu útoku spred dvoch týždňov chce ministerstvo vedieť, koho chce Lucius vrátiť. A prečo neboli žiadne ďalšie útoky či odkazy na 'neho'. Bol ten odkaz určený pre niekoho na ministerstve, kto porozumel jeho významu? Ak áno, vrátili 'ho' ako žiadal Lucius? Dôsledky tohto samotného sú - omračujúce.

Potom je tu Draco - ten slizký darebák. Mohol by byť samostatným stredom záujmu jedného aurora, ale v poslednej dobe je ticho. Ministerstvo si myslí, že pracuje na niečom veľkom." Seamus sa neúctivo zachichotal. "A ja mám prísť na to, čo to je. Ha! So ŽIADNYMI vodítkami, ani pípnutím o ňom celé mesiace." Pokrútil hlavou. Hermione bolo jasné, že Seamusova úloha poskytovala sklamanie a pocit zbytočnosti, pretože Draco už viac nerobil žiadne problémy. "A čo Narcissa?" spýtala sa.

"Ona - nič. Držím sa jej v pätách, ale skoro stále je doma. Nikdy neodchádza; predpokladám, že jej nakupujú domáci škriatkovia. Občas ju prichádza navštíviť jej sestra."

Hermiona sa striasla pri tej predstave. "Bellatrix." Narcissa pripomínala Hermione ľadovú kráľovnú, bledú, nádhernú a chladnú; príkre zimné ráno. Bellatrix bola protiklad; hoci bledá, ale bola tmavá a krutá. Zakaždým, keď Hermiona tie dve ženy videla, Narcissa ju považovala za menej než človeka, držala hlavu zvysoka, ako keby chcela nosom zachytiť dažďové kvapky; Bellatrix sa posmievala, zízala na ňu a snažila sa ju zabiť. Hermiona by si nepriala ani jednu ženu stretnúť v tmavej uličke.

Seamus potriasol hlavou. "Nie, tá druhá."

Hermiona zažmurkala, ohromená. "Andromeda Tonksová? Naozaj?"

"Áno. Považujem to za čudné, naozaj. Tonksovej sa Blackova rodine zriekla, keď sa vydala za u muklov narodeného."

"Viem; to je zvláštne. Už o nej nič iné?"

"Nie. Celkom nič zaujímavé. Samozrejme, v dome by sa mohlo niečo diať, ale nemôžeme sa tam dostať. Ja by som jej toľkú pozornosť nevenoval, ale Kingsley ma pocit, že si tú pozornosť, čo jej venujeme, zasluhuje. Vážne, tá žena opúšťa dom len s Luciusom a od dverí až po koč neprehovoria ani slovíčko. Narcissa Malfoyová je asi najväčšia záhada zo všetkých troch. Chcem povedať, vieme, že otec a syn sú diabli, a, nuž, sú smrťožrúti. Ale tá matka - nepredvídateľná."

"To znie - fascinujúco."

"Prenasledovanie Luciusa a snaha zachytiť stopu toho, čo robí Draco - to je unavujúce a za dva týždne, čo mám túto úlohu, sa neprihodilo absolútne nič. Jedine Narcissa bola zaujímavá."

"Je mi ľúto, že je to taká ťažká úloha. Daj mi vedieť, kebyže môžem niečo urobiť."

Seamus prikývol a usmial sa. "Vďaka, Hermiona. Hej, dosť rečí o práci. Prenajmime si čln, alebo bicykle alebo niečo podobné."

Po troch ďalších hodinách so Seamusom v parku sa Hermiona vrátila na Útes. Jej myseľ bola zmätená myšlienkami o Narcisse Malfoyovej, Luciusovi a samotnom Seamusovi. Rozhovor, ktorí viedli o Malfoyovcoch bol pre ňu zaujímavejší než všetko ostatné, o čom sa rozprávali. Pripusťme, väčšina ich komunikácie bola o ničom, a to bolo tiež príjemné. Nemyslieť a nehovoriť absolútne o ničom, na čom záležalo. Pripadala si zregenerovaná, keď sa pohybovala po prázdnom dome nahor do svojej izby. Ale ten pocit energie netrval príliš dlho. Len čo bola sama a dovolila si premýšľať o svojom dni, pocítila vo svojej hlave ťažobu. Skôr než sa so Seamusom rozišli, položil jej otázku, ktorej sa obávala a nenávidela odpovedať. Teraz ju to trápilo, nielen to, čo sa spýtal, ale aj to, aká bola jej odpoveď. Celú večeru bola ticho, a sedela, zmätená, s Harrym a Malfoyom v prijímacej izbe. Hrýzla si pery, mračila sa, a sťažka predstierala, že číta, keď ju vyrušil Harry.

"Hermiona! Zem volá Hermionu!"

Hlava jej vyletela nahor, aby sa na neho pozrela a videla, že obaja, on aj Draco, sa na ňu s očakávaním pozerajú." "Čo je?"

Harry sa zachichotal a Draco prevrátil oči.

"Nič to," zľahka povedal Harry. "Nebolo to dôležité." Za tým pokračoval, "héj, aký bol obed so Seamusom? Bola si preč prakticky celý deň."

"Ach, fajn," roztržito odvetila.

"To je naozaj všetko, čo mi chceš povedať, Hermiona? Vidím, že si celý večer rozrušená. Je všetko v poriadku?" spýtal sa Harry.

Draco sedel absolútne nehybne, dokonca kontroloval svoje dýchanie tak, aby nevydal zvuk akéhokoľvek druhu.  Dúfal, že zabudnú, že je v izbe.

Hermiona si vzdychla. "Ja len - Ja ne - Ja nemala by som." "Čo by si nemala?" spýtal sa.

Pokrútila hlavou. "Neviem. Som rozpoltená."

Harry si presadol k Hermione na gauč a utešujúco položil ruku na jej. "Hovor so mnou Hermiona. Čo sa deje?"

Pozrela sa mu do jeho znepokojených zelených očí a Dracove želanie sa splnilo; úplne zabudla, že je v izbe. "Mali sme sa pekne. Obed bol nádherný a potom sme si prenajali čln a šli sme na jazero. Potom, keď sme sa lúčili, spýtal sa ma, čo k nemu cítim a pravda je, Harry, že ja necítim. Naozaj necítim nič ku nikomu. Sotva niečo cítim k tebe a ty si môj najlepší priateľ. Tak nekompromisne som sa toľko rokov pustila týmto smerom, že som zabudla ako dovoliť, aby mali iné veci význam."

"Hermiona, viem, ako veľmi si pre mňa obetovala. Nepáči sa mi, že celý tvoj život je úplne venovaný mne, ale ty si príliš tvrdohlavá, aby si ma počúvala, keď som ti vravel, aby si nešla touto cestou, Pozri na Rona - zranil sa; ťažko. A už sa konečne zotavil, vracia sa k normálu, ale už je to rok. Nepožiadal ma vrátiť sa do práce, aspoň nie skôr než som odišiel a nemyslím si, že požiada. Práca na ministerstve nás v boji s Voldemortom nikam nedostala. Keby požiadal o návrat, aby mi pomohol, nie som si istý, čo by som povedal. Nechcem, aby sa mu niečo zlé prihodilo. Ty si tu preto, pretože viem, že nie si v priamom nebezpečenstve, ale Ron by chcel bojovať, ako ja, a nebral by nie ako odpoveď.

Ale ty si zmenila celý svoj život, aby si so mnou pracovala, aby si pracovala na tejto veci. Mysleli sme si, že práca na ministerstve bude pre Rád užitočná, ale bolo tam tak veľa - iných vecí - ktoré sa postavili do cesty. Nemysli si, že som si nevšimol, že nie si šťastná. Keď ku mne prišiel Malfoy, videl som možnosť dať ti niečo lepšie. Dúfam, že som neurobil chybu."

"Harry, toto všetko by som urobila znova. Ani jediný deň neľutujem. Niekedy je to ťažké, keď si uvedomíš, ako veľa ľudí sa snaží pokračovať žiť normálnym životom a ja nemôžem. Nepremýšľala som o - nuž, láske, či romantickom vzťahu, či hocičom z toho - odkedy Ron..., a to už bolo pred rokmi. Všetka moja sila sa sústredí na túto vojnu, na Voldemorta, na teba...  nie je tu priestor či energia na niečo iné, hlavne nie na romantický vzťah. A Seamus je naozaj dobrý chlapec, nejaké iné dievča s ním nájde šťastie. Ale ja nemôžem. Nie práve teraz."

"To nie je dobré!" naliehal. "Dokonca ani ja som lásku nevytlačil zo svojho života."

"Ale ty si Ginny mal vždy; a ja som vždy mala Rona. Až kým, nuž, som ho nemala. A potom som sa cítila sama, tak neuveriteľne sama, pretože som vždy počítala s tým, že sa to stane, ako súčasť riešenia ako by to malo byť. Keď sa to nestalo, vrhla som sa strmhlav do toho, aby som sa stala, a učenia, a bojovania, že kým som si nemyslela, že tú bolesť dokážem odohnať. Konečne som sa začínala scelovať, keď - " Hermiona náhle prestala a pozrela sa na Draca, konečne si spomenula, že tam je.

Vzhliadol nahor od svojej knihy, od tej istej stránky, na ktorej bol odvtedy, čo sa s Harrym začali rozprávať a posmešne sa na ňu pozrel, "Áno?"

Hermioninou jedinou odpoveďou bol uprený pohľad; potom sa otočila späť k Harrymu. "Odkedy vieš čo." Harry prikývol.

"Odvtedy som znecitlivela. Keď toto všetko skončí, ak to niekedy skončí, plánujem konečne dať môj život do pohybu."

"Ale Hermiona," riekol láskavo Harry, a trocha netrpezlivo. "Nemusíš čakať! Ja nechcem, aby si čakala. Niekto nevie, ako toto bude dlho trvať, a viem, ako veľmi si ublížená, ako veľmi sa snažíš zabrániť mne, a Ronovi, a Ginny, aby sme to zistili. Keď sama sebe dovolíš teraz začať trochu žiť, viem, že ti to pomôže prekonať túto temnotu. Mne to iste pomohlo."

Hermiona naklonila hlavu nabok a povedala, s malým úškrnom na perách, "vravíš mi, že chceš, aby som sa stretávala so Seamusom?"

"Chcem, aby si bola otvorená čomukoľvek, čo sa môže prihodiť," povedal záhadne.

"A to je čo?"

"Nič, len; niečo by sa mohlo vyskytnúť a ty by si to nemala odmietnuť len kvôli mne a vojne."

Hermiona sa trpko zachichotala. "Aké sú šance, že sa to stane? Nič sa pri mne nedeje. Pracujem šestnásť hodín denne a vraciam sa k tebe, môjmu najlepšiemu priateľovi, ktorý je ženatý a  - k nemu." Zvraštila nos v nevôli nad tou myšlienkou. Bola k Dracovi chrbtom, takže nevidela, ako na ňu ponad knihu prižmúril oči. "Kedy by som asi mala čas s niekým sa stretávať, či ešte menej, spoznať ho, chodiť s ním a mať ho rada?"

"Neviem, Hermiona. Nenalieham, len vravím - buď otvorená."

Pokrútila hlavou. "Môžem byť otvorená, Harry. Len sa nechystám zadržať dych, či sa snažiť do niečoho nútiť. Tieto veci sa v prvom rade nedajú vynútiť, ešte menej preto, že si v tejto chvíli pripadám taká slabá. Ale prijmem tvoju radu a budem otvorená - čomukoľvek. Ale nič nehľadám. Dobre?"

"Dobre," odvetil. "To znie lepšie. Ale skutočne dúfam, že si ťa niečo nájde."

Prerušil ich hlasný ťukajúci zvuk na okno a všetci traja sa pozreli, aby zistili, že hnedá sova čaká, kedy ju vpustia. Harry ju vpustil, odviazal list a znovu ju pustil.

"To je od Ginny. Ospravedlňte ma." Harry odišiel bez ďalšieho slova či pohľadu.

Hermiona sedela mračiac sa na miesto, ktoré pred chvíľou okupoval Harry. Draco ju sledoval.

"Grangerová," povedal, potom, čo si bol istý, že si rozhryzie peru do krvi.

"Hmm?" pozrela sa na neho so strateným výrazom.

"Mám nejaké knihy o prísadách do elixírov, ktoré by si si mohla požičať. Ak chceš."

Hermionine oči sa rozžiarili a Draco zistil, že takéto oči uprednostňuje viac než hlboký smútok, ktorým boli naplnené predtým.

"Naozaj?"

"Iste," riekol, pokrčiac plecami. "Ja ich ťažko budem znova potrebovať."

Pokračovala v žutí svojej pery. "Uhm, vďaka?"  povedala váhavo.

"Niet za čo. Len mi ich nestrať. Ani ich nezašpiň. Či neprehni chrbát. Ani nezohýbaj stránky. Ani do nich nepíš - jedine ja píšem do svojich kníh."

"Malfoy, zabúdaš s kým hovoríš. Trúfam si tvrdiť, že keď ti ich vrátim, tvoje knihy budú v lepšom stave." Zastala, v očiach sa jej zatrblietalo. "AK ti ich vrátim."

"Keď," povedal rozhodne, so štipkou pobavenia - len štipkou – ktorá lemovala jeho oči.

Usmiala sa a bez slova odišla na verandu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jerry - 05.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: JSark - 03.08. 2009
:-)

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Invisible - 03.08. 2009
Díky za překlad. Tuhle povídku mám teď ještě radši, když jsem si přečetla Deleted scenes :))
Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Jimmi - 03.08. 2009
Konečne niekto! Ja som si myslela, že sú to erotické scény, pôvodne som ich vynechala. Páni, ja som čumela!! Pár posledných som si nechala ako prekvapko, ale nemám slov. Ako také niečo dokázala. Fantastická poviedka a autorka je fakt klasa.

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Teddy - 03.08. 2009
Děkuju, děkuju, děkujuuu! Tahle kapitola je super, Strašně se mi líbí, jak se Hermiona a Draco mezi sebou dohadují o těch lektvarech. Je vidět, že oba ví hodně... A autorka ještě víc :D A nemám ráda její vztah se Seamusem... je to na nic, co se do toho plete :D Nějak se nemůžu zbavit názoru, že to, co Draco Hermioně udělal na ni bude působit navěky. Chápu to, ale je mi to íto. I když nepochybuju, že se k sobě opravdu dostanou... Jen doufám, že na konci nikdo neumře! Děkuju moc za věnování kapitoly a za super překlad!

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: HOPE - 03.08. 2009
Krásná kapitolka, moc krásná. Jen mi tam scházelo to trošku z Dracova pohledu. Ale neva.

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: SARA - 03.08. 2009
Díky za další kapitolku, byla skvělá.

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: teriisek - 03.08. 2009
Aj, tak Harry už má jasno:D Držím Dracovi palce, aby to Hermiona brzy překonala a dala mu šanci, když kvůli ní chudáček tak trpí... A taky doufám, že Hermiona nebude se Seamusem, když k němu nic necítí! Díky za překlad, je to výborná povídka!

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Leann - 03.08. 2009
ja už neviem, ako by som mala komentovať, keď každá ďalšia kapitola je úžasnejšia ako tá predchádzajúca. tak snáď iba že vďaka za ohromujúci preklad a za tvoju výdrž, lebo tie kapitoly sú fakt dlhé =D

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: kajka - 03.08. 2009
wow super,znova vynikajuce..jaj kedy sa uz bude medzi nimi nieco diat?:D

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: eternallife - 03.08. 2009
Díky za skvělej překlad kapitolka jako vždy úžasná tuhle povídku sem si hodně oblíbila vždycky se těšim až přibude další. Že by nám Draco žárlil:) Zajímavě Harry narazil na to aby byla Hermiona otevřená čemukoliv. Díky za další skvělej dílek.

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Sela - 03.08. 2009
By mne zajímalo, zda to že, se Narcissa baví s Andromedou bude mít ještě nějaký zásadní význam? Jinak skvělá kapitola- jako vždy:-) Díky.
Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Jimmi - 03.08. 2009
Myslím, že inak by to nespomínali. :)
Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Sela - 03.08. 2009
S Andromedou jsem se příliš ve ff nesetkala, tak jsem napnutá, jakou bude mít úlohu.:-)

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Khira - 03.08. 2009
S tym prekladom -super napad.Ty si nasa sikulka jimmi.Kapitola skvela,draca mi je luto...no ale tak hadam sa to rozbehne pre neho dobrym smerom... :)))

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Triana - 03.08. 2009
Draco a Hermiona sú na dobre ceste...ale ako to tu býva...všeko sa ešte zvrtne...som rada, že Harry spoznáva Draca...bude mať aspon priateľa...a ešte radšej som, že začína tušiť, že Dracovi nieje Hermiona ľahostajná. Myslím si, že ten prehľad kapitol je skvelý. A aj tá vecička pri Okultnom hadovi, kde je odkaz na ďalšiu kapitolu. Je to užitočné, keď niekto číta viac kapitol za sebou. Tým si ma potešila :-)
Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: Jimmi - 03.08. 2009
Dík, len tú vecičku chcem nahradiť tým prehľadom, pretože som sa zakaždým musela vracať a dopĺňať správny link. A občas mi potom zblbl formát. Takže pri OH ti bude musieť zatiaľ stačiť ten prehľad, určite sa dá nejako urobiť aj to, aby tam samo dávalo link na ďalšiu kapitolu, ale ešte som nad tým nepremýšľala. Zázrak, že sa mi podarilo toto. (už som včera vypla počítač, a vo vani ma napadlo ako na to, tak som ho zase zapla a išla spať po polnoci). :)

Re: Kapitola 11 - Elixíry Od: 32jennifer2 - 03.08. 2009
Hm...tie prehľady sú dobré...využijem ich najmä pri náramku=D kapitolka skvelá "Chcem, aby si bola otvorená čomukoľvek, čo sa môže prihodiť," povedal záhadne. hm...čo tým Harry myslel? =)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Video k poviedke: ( Jimmi )28.01. 2011We Learned The Sea Trailer
. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )29.10. 2009Pdf na stiahnutie
luckei1: ( Jimmi )18.10. 2009Epilóg II.: Pieseň tohto mesta
luckei1: ( Jimmi )21.10. 2009Epilóg I.: Ja som oceán - II. časť
luckei1: ( Jimmi )16.10. 2009Epilóg I.: Ja som oceán - I. časť
luckei1: ( Jimmi )13.10. 2009Kapitola 35 Za svitu hviezd
luckei1: ( Jimmi )12.10. 2009Kapitola 34 Večný oceán
luckei1: ( Jimmi )10.10. 2009Kapitola 33 Šíry oceán
luckei1: ( Jimmi )06.10. 2009Pieseň k 33. kapitole
luckei1: ( Jimmi )03.10. 2009Kapitola 32 V studniach ticha
luckei1: ( Jimmi )27.09. 2009Kapitola 31 Letná búrka
luckei1: ( Jimmi )22.09. 2009Kapitola 30 Dostihnúť slnko
luckei1: ( Jimmi )20.09. 2009Kapitola 29 Polovica jednotky vpred
luckei1: ( Jimmi )18.09. 2009Kapitola 28 Kam to svetlo siaha
luckei1: ( Jimmi )15.09. 2009Kapitola 27 Čierna diera
luckei1: ( Jimmi )14.09. 2009Kapitola 26 Ten červenoružový sviatok
luckei1: ( Jimmi )13.09. 2009Kapitola 25 Búrka v presklenom ráme
luckei1: ( Jimmi )12.09. 2009Kapitola 24 Nástrahy televízie
luckei1: ( Jimmi )06.09. 2009Kapitola 23 Rozdiel vo svete
luckei1: ( Jimmi )05.09. 2009Kapitola 22 Visím na nitkách z nejbledějšího stříbra
luckei1: ( Jimmi )03.09. 2009Pieseň ku 22. kapitole
luckei1: ( Jimmi )03.09. 2009Kapitola 21 Čriepky charakteru
luckei1: ( Jimmi )01.09. 2009Kapitola 20 Hriech a kúsok božského
luckei1: ( Jimmi )31.08. 2009Kapitola 19 Sny a vajíčka
luckei1: ( Jimmi )17.08. 2009Kapitola 18. Fáza Dva
luckei1: ( Jimmi )16.08. 2009Kapitola 17 - Čoskoro
luckei1: ( Jimmi )16.08. 2009Kapitola 16 Každá rodina je prípad pre psychiatra
luckei1: ( Jimmi )15.08. 2009Kapitola 15 Varenie a rozpačitý rozhovor
luckei1: ( Jimmi )11.08. 2009Kapitola 14. Keď vtáčatká postrčia, poletia
luckei1: ( Jimmi )09.08. 2009Kapitola 13 Vtáčie hniezdo
luckei1: ( Jimmi )06.08. 2009Kapitola 12 Vyhláste poplach
luckei1: ( Jimmi )03.08. 2009Kapitola 11 - Elixíry
luckei1: ( Jimmi )25.07. 2009Kapitola 10 Hádanky v tme
luckei1: ( Jimmi )11.07. 2009Kapitola 9 Nový Zéland - dokončenie
luckei1: ( Jimmi )11.07. 2009Kapitola 9 Nový Zéland - I.časť (kvôli dĺžke)
luckei1: ( Jimmi )07.07. 2009Kapitola 8 Svet sa nerozpadá
luckei1: ( Jimmi )05.07. 2009Kapitola 7 V ťažkej situácii
luckei1: ( Jimmi )01.07. 2009Kapitola 6 Uvedenie
luckei1: ( Jimmi )23.06. 2009Kapitola 5 Dom na kopci
luckei1: ( Jimmi )21.06. 2009Kapitola 4 Through the Looking Glass
luckei1: ( Jimmi )20.06. 2009Kapitola 3 Stojíš
luckei1: ( Jimmi )19.06. 2009Kapitola 2 Neporušiteľná prísaha
luckei1: ( Jimmi )17.06. 2009Kapitola 1 Vchádza nepriateľ
luckei1: ( Jimmi )28.05. 2009Úvod k poviedke