Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď raz voňal tymián

18. Prípad č. 312 / 2005

Keď raz voňal tymián
Vložené: Jimmi - 01.08. 2009 Téma: Keď raz voňal tymián
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu "Once Upon A Thyme": Zensho

Draco a Hermiona cestujú späť v čase a vymenia si svoje pozície v živote. Obaja získajú tvrdé ponaučenie o rodine, cti a láske. Áno -  skutočná hrozba pre všetkých DHr priaznivcov, ktorí túžite po dobrej, dlhej  fanfics.

Túto kapitolu venujem beruske1, Tez, soraki, Maenea, HOPE, Jenny, JSark, Khire, eternallife, teriisek, Leann, Tru, SARE a kajke  .


Preklad: Jimmi

Beta-read: soraki, Maenea

Nech  vás ten rok nemätie, autorka to písala v 2003, vedela, že technicky by mal byť siedmy ročník v 90. rokoch, ale páčilo sa jej o tom písať ako o budúcnosti, tak totiž zostávala možnosť, že snáď, len snáď, sa Dr/H udeje. My už vieme, že sa tak nestalo. A ja zostávam v nemom úžase nad tým, že niečo také dokázala vymyslieť po 4. knihe. 


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 18

Prípad č. 312 / 2005

"Pohni, Ron! Už sme tu strávili polovicu mojej obednej prestávky," netrpezlivo riekol Harry.

"Zelenú alebo modrú?" odvetil Ron, prstami preberajúc dve rôzne zafarbené spony.

"Zelenú, hodí sa jej k očiam."

"Ale pred chvíľou si povedal, že je lepšia modrá?"

"Dobre, potom modrá."

"Ale povedal si, že jej zelená ide k očiam."

Harry si vzdychol. "Pozri, Ron. Som si istý, že sa jej bude páčiť akákoľvek farba, čo jej vyberieme."

"Áno, ale..."

"Berieme toto!" povedal Harry, podajúc zelenú ozdobnú sponu čarodejnici pri pulte v Jorindovom klenotníctve.

"To je dobrá voľba," odsúhlasila, vytiahla malú striebornú krabičku a vložila ju do nej. "Bude to desať galeónov a osem siklov (cz: srpců)."

Harry a Ron obaja vytiahli peniaze a podali jej ich. Ron zobral striebornú krabičku a vložil si ju do vrecka.

"Naozaj si myslíš, že sa jej bude páčiť?"

"Iste," s nadšením odvetil Harry. „Toto ju musí rozveseliť." 

"Prajem si, aby sa  po nej prestali jej rodičia voziť, ako keby to bola jej chyba, že zmizol," nešťastne prehovoril Ron.

Harry prešiel k obchodu so sendvičmi a v žalúdku mu lačne zarachotilo. Keď súhlasil, že sa s Ronom stretne, aby vybrali darček pre Blaise, nenapadlo mu, že kvôli tomu príde o celú svoju obedňajšiu prestávku.

"Chceš čalamádu?" spýtal sa Harry, keď objednával.

"Naposledy, čo sme sa stretli, vravela, že jej otec požiadal Čarodejnícky súdny dvor, aby Draca vyhlásili za mŕtveho. Potom by sa dal rozdeliť aspoň majetok a polovicu všetkého by dostali Zabiniovci."  

"Nemôže s tým Lucius niečo urobiť?" Harry nemohol uveriť, že naozaj straní Luciusovi Malfoyovi - krvilačnému ex-smrťožrútovi a obrovského snobovi.

"Keď si v Azbakane, v čarodejníckom svete nemáš žiadne práva. Si vlastne mŕtvy."

"A čo Malfoyova matka?"

"Ach, áno, tá by mohla ten majetok riadiť... keby jej u Sv. Munga nediagnostikovali klinické šialenstvo. Draco ju plne zastupoval. Keď je preč, majetok tápe v neistote."

"Pokiaľ ja viem, trvá sedem rokov, kým nezvestného človeka vyhlásia za právne mŕtveho."

"Áno, ale podľa všetkého, ak dokážeš, že sa ten človek nikdy nevráti, môžeš ten proces urýchliť."

"Aký dôkaz Zabini vôbec má?" Harry a Ron odniesli svoje tácky k stolu.

Ron si poriadne odhryzol zo sendviča so šunkou a syrom.

"Vílpršk," riekol.

"Čože?" riekol Harry. Ron mal stále zlozvyk hovoriť s plnými ústami.

Ron prehltol a zopakoval: "Ten vílí prášok."

Harry sa zatváril prekvapene. "Ach! Myslíš ten vílí prášok, o ktorom nám Dumbledore povedal, že našli v Hermioninom Thyme Eliminus elixíre? Čo to má s tým spoločné?"

"Nuž, Blaise povedala, že trochu pátrala a zistila, že neexistuje žiadne magická reverzia pre elixír s nestabilnou prísadou ako je vílí prášok..."

"Áno, ale oni môžu uvariť Reverzný Thyme Eliminus a vrátiť sa, nie?"

"Nechaj ma dokončiť... podľa všetkého, podľa čarodejníckeho práva, ak človek zmizne pod vplyvom elixíru, ktorý sa nedá magicky zrušiť, môžeš požiadať, aby ho vyhlásili za mŕtveho. Je to medzera v zákone."

Harry bol pohoršený, "dokonca aj keď oni v minulosti môžu uvariť Reverzný Thyme Eliminus, ktorý ich vráti späť do budúcnosti?"

Ron prikývol, znova si poriadne odkusol zo sendviča. "Blspovda..."

"Ron, najprv prehltni," prerušil ho Harry.

Ron prehltol. "Blaise povedala, že tá žiadosť sa bude prejednávať Starostolcom na budúci týždeň. Naozaj nechce, aby jej otec uspel."

"Prečo nie?"

"Nuž, predovšetkým si myslí, že je hnusne nespravodlivé, aby Draco prišiel o polovicu všetkého. A k tomu ju jej otec možno prinúti, aby prijala meno 'Malfoy', čo naozaj nechce..."

"Toto všetko ti napísala v listoch?" Harry bol šokovaný. "Mne nespomenula z toho ani polovicu."

Ron sa karmínovo začervenal. "Nuž... nie celkom, nespomenula to v listoch..."

"Potom ako?..." na Harryho tvári sa rozšíril výraz pochopenia. "Samozrejme! Vy dvaja sa stretávate, však?"

"Nie často. Len er... párkrát."

Harrymu začalo dochádzať. Pleskol sa po čele. "Niet divu! Tá hudobná skrinka na jej narodeniny... a kvôli tomu si chcel, aby som ukradol spisy ministerstva, aby si zistil, kedy má narodeniny! A tá prekliata spona..."

"Tá je od nás."

"Len preto, že nemáš guráž dať jej ďalší darček sám!" Harry treskol Rona po chrbte. "Počkaj, až sa Malfoy dopočuje, ako si podnikal ťahy na jeho dievča!"

Ron sa plný obáv poobzeral. "Budeš hovoriť tichšie!" zasyčal. "Toto má byť tajomstvo, dobre? A okrem toho... Ja ne-ne-neviem, či ma má ona toľko rada."

Harry sa doširoka uškŕňal. "To ako ste spolu minulý mesiac tancovali na mojom narodeninovom večierku... Povedal by som, že áno!"

Ron sa zatváril šťastne, "myslíš si to?"

"Áno... skús to, človeče!"

Ron zrazu zosmutnel. "Naaah... to nevyjde. Draco nie je naozaj mŕtvy. A aj keby ho vyhlásili za mŕtveho, Blaise prijme meno 'Malfoy' a vráti sa k svojmu čistokrvnému životu... do pekla, neexistuje šanca, že by ma Roberto Zabini pustil k svojej dcére do vzdialenosti desiatich míľ."  .

Harry si uvedomil, že to, čo Ron hovorí, je pravda.

"Nemôže sa Blaise postaviť svojim rodičom?"

Ron sa zatváril ešte nevrlejšie. "Je ťažké postaviť sa svojím rodičom, keď je to to jediné, čo si poznal celý svoj život. Nechce ich sklamať a to všetko. A okrem toho, keby od nich dokonca utiekla, kam by šla? Nemá nikoho iného."

"A čo ty?" vážne sa spýtal Harry.

"Ja neviem. Nikdy predtým som nič podobné k nikomu necítil. Vlastne trochu k Hermione vtedy v šiestaku, ale to naozaj nie je ako toto... Boli sme školopovinní, pre Merlina. Chcem tým povedať, ja prevziať starostlivosť o Blaise Zabiniovú? Alebo vôbec o akúkoľvek inú živú vec? Už som mal Prašivca (cz: Prašivku)... a pozri, čo sa mu stalo! A Kvík (cz: Pašík) nie je tak presne niečo, s čím by sa dalo chváliť," Ron sa tváril znepokojene. "Ja neviem, Harry."

"Ó, no tak, Ron. Vzchop sa. Pozri, poďme do krčmy a dajme si pár pínt. Niečo vymyslíme."

"Ale čoskoro ti končí obedná pauza."

Harry sa uškrnul. "Tento týždeň šéfuje Doge. Ten chlap sa ešte nenaučil používať muklovské hodiny. Vraví, že im neverí."

Ron prikývol a nasledoval svojho priateľa von z obchodu so sendvičmi.

***********************************

Bolo skoro päť hodín večer. Harry sa pobalil a zamkol pre ten deň svoju aktovku. Skôr než vošiel do výťahu, zabočil na chodbe smerom k ďalšej časti oddelenia. Zastal pred dverami, na ktorých stálo, "Starostolec a Správna rada Starostolca, Rada pre čarodejnícke právo (cz: Kúzelnícky súdny dvor)". Otočil kľučkou a vošiel dnu.

"Čau, Emmeline?"

Vysoká čarodejnica v zelenom hábite sa zvrtla, keď začula svoje meno. Usmiala sa. "Ahoj, Harry, ešte tu? Čo pre teba  môžem dnes urobiť?"

"Er... Len som uvažoval, či by som sa nemohol pozrieť na jeden zo spisov, ktoré Wizengamot prerokúva na budúci týždeň. Je v ňom zapletený môj priateľ."

"Iste Harry," povedala Emmeline, vytiahla veľký kľúč z vrecka a ukázala mu, aby ju nasledoval ku čarovnej archivovacej skrini. "Čo je to za prípad? Ha, ha, dúfam, že to nie Mundungus Fletcher a ten protizákonný predaj elixírov s ópiom?"

"Nie, je to Zabiniho spis."

"Ach... Dobre... Z... Pozrime sa." Poťapkala prútikom šanón označený "Z" a zamrmlala kúzlo. Šanón jej pristál v rukách. "Tu je to, prípad číslo 312/2005: Zabini vs. Malfoy. Všetko sú to verejné dokumenty, takže je v poriadku do nich nahliadnuť, ale do dňa mi ich vrátiš, však Harry?"

"Vďaka!" Harry dychtivo zobral zložku  a vložil si ju do aktovky.

"Ako to ide na ústredí aurorov? Moc sa na tomto oddelení nestýkame, to ti poviem."  

"Skvele, máme drobný problémik s inváziou záhrobných duchov (cz: ghúlovl) a prízrakov (cz: bubákov), ale to len preto, že sa blíži Samhain."

Emmeline prikývla. "Ach, áno, spomínam si, že keď som ešte pracovala u vás, táto časť roka bola úplne bláznivá.  S Dogom sme štyri dni pracovali bez spánku. Odkedy som  prešla ku Administratívnym službám Wizengamotu, už naozaj nemávame tak výrazne zaneprázdnené obdobie roka. Mohol by si tuto odpísať tú Zabiniho zložku? Nezabudni, musíš ju vrátiť do 24 hodín."

Vyprevadila Harryho z pracovne.

"Niekedy pôjdeme na kávu," riekol Harry. "A ešte raz vďaka."

"Niet za čo, srdečne pozdravuj Ginny!"

Harry rýchlo vytiahol zložku z tašky a preletel ju. "Prípad 312/2005: Zabini vs. Malfoy. Vo veci vyhlásenia právoplatnej smrti Draca Malfoya z dôvodu kontaminácie nezvratným elixírom pod paragrafom 422.1(a) Zákona o čarodejníckom trvaní života..."

Keď išlo o elixíry, poznal len jednu osobu, ktorá im  mohla pomôcť. Zatvoril zložku a vytiahol prútik. "Rokville," povedal a s prasknutím zmizol.

**************************************************

Súdny dvor sa už zhromaždil v miestnosti tmavej ako žaláre na piatom poschodí ministerstva. Harry a Ron sedeli na lavičkách divákov po bokoch. Chudý muž v magických putách práve odchádzal, akurát ho odsúdili na šesť mesiacov v Azbakane za krádež vajec hypogrifov.

"Neukáže sa, vravím ti!" zašepkal Ron, pozrúc sa na svoje mukelské hodinky asi po päťdesiaty krát v to ráno.

"Ukáže," riekol Harry. Ale aj keď to povedal, mal pocit, že jeho istota slabne. Už čakali skoro celé dopoludnie, a Zabiniho prípad už bol na rade.

"Prípad č. 312/2005, Zabini vs. Malfoy," prečítal zriadenec.

""Neukáže sa, do čerta s ním!" zaklial Ron.

Oproti nim na protiľahlých lavičkách pre divákov, sedela Blaise, ktorá zbledla a spriesvitnela, keď sa k lavičke priblížil jej otec s právnikom.

"Vo veci prehlásenia Draca Malfoya za mŕtveho z dôvodu kontaminácie nevratným elixírom patriacim pod paragraf 422.1(a) Zákona o magickom trvaní života, my, navrhovatelia, by sme chceli požiadať o toto prehlásenie na základe toho, že spomínaný elixír odporcu je po formálnej stránke nezvratný a tak, definitívny." Plynne vyhlásil Zabiniov právnik, chudý muž menom Mollock.

"Má odporca nejaké zastúpenie?" Tiberius Odgen, ktorý predsedal, sa s očakávaním poobzeral.

"Má, pane. Volám sa Edward Monatague a zastupujem odporcu."

"No? Prečítal som si ministerský rozbor elixíru a tento prípad sa mi zdá jasný." Riekol Tiberius s dôrazom na každé slovo. "Máte nejaký dôkaz o opaku, pán Montague? Viete, že vílí prášok robí elixír nezvratným?"

Pán Montague sa začal potiť a prevracať svoje papiere.

"Čakáme, pán Montague."

Dvere sa rozleteli a celý zhromaždený Starostolec sa otočil, aby zistil, kto prišiel.

"Je tu!" šťastne riekol Ron.

"Vravel som ti!" riekol Harry, v duchu si vydýchol.

"Profesor Severus Snape!" podráždene oznámil Tiberius. "Musím vás požiadať, aby ste zaklopali, keď nabudúce vojdete na moje zasadanie. Sme uprostred súdneho konania!"

"Tak pardón," povedal Snape, ale vôbec neznel ľutujúco. Kráčal cez miestnosť a posadil sa vedľa pána Montagueho. Tí dvaja muži si vymenilo zopár slov.

"Pane..." namietal Mollock, "to je dosť neortodoxné, neinformovali ma o nejakom novom dôkaze či svedkovi. Žiadam profesora Snapa, aby hneď odišiel."

"Myslím..., že nie.“ Prehovoril Snape a venoval Mollockovi svoj typický pichľavý pohľad. Harry a Ron sedeli na kraji svojich sedadiel. Ten pohľad poznali veľmi dobre. Podľa všetkého rovnako aj Mollock, pretože zmĺkol. Roberto Zabini a jeho manželka si v rohu zúrivo šepkali.

"Profesor Snape, pán Montague, nemáme celý deň... pokračujte, prosím..."

Pán Montague sa postavil so zväzkom pergamenu v rukách.

"Ten elixír je reverzný," žiariaci povedal. Mollock sa tváril, ako keby zahryzol do citrónu a Zabini vyzeral rozhorčene.

"Nemožné!" odvetil Mollock. "Testovali ho ministerskí úradníci! Vílí prášok ho robí nezvratným!"

"Ten elixír je nezvratný v súčasnom stave kvôli víliemu prášku. Ak ho vílí prášok robí nezvratným, potom sa musí vílí prášok z elixíru odstrániť," riekol Montague.

"Čo... myslím, že sa zhodneme, je nemožné urobiť," víťazne riekol Mollock.

Pán Montague rozostrel zvitok pergamenu. "Konvenčne áno, pán Mollock, ale profesor Snape ma informoval o prijateľnej metóde odstránenia vílieho prášku."

"Ktorou je?" Tiberius Odgen ťukal prstami netrpezlivo o lavicu.

"Požiadať víly, aby ho odstránili." Pán Montague sa červenal, keď to vravel.

Súdny dvor sa začal smiať. Päťdesiat čarodejníc a čarodejníkov v slivkovo zafarbených hábitoch so strieborným "S" na hrudi sa súčasne smialo a dusilo. Keby Dumbledore nebol odišiel  zo súdneho dvoru, bol by sa tiež na tom smial? pomyslel si Harry, červenajúc sa.

"To nemyslíte vážne?" riekol pán Mollock rozhorčene. "Čo sú to za blbosti?"

"Ja som mal ten dojem, že víly sú schopné mágie, ktorá je nad naše chápanie. Dokážu ohnúť čas, dokážu pridať či odstrániť podstatu zo všetkého, existujú včera, zajtra a dnes..." Súdny dvor sa prestal smiať. Slová Severusa Snape sa ozývali miestnosťou.

Harrymu silne pripomínali jeho prvú hodinu elixírov, keď im Snape povedal, že ich dokáže naučiť ako zavrieť do fľašky slávu, ako uvariť moc, či dokonca oddialiť smrť... (cz: jak připravit věhlas, stáčet slávu a dokonce uložit do zabroušených flakonů smrt…)

Tiberius Ogden zvraštil obočie. "Pán Montague, nie je to, čo navrhujete, veľmi nepravdepodobná možnosť?"

"Ale jednako je to možnosť," riekol Snape.

"Nie sme si istý, kde tie víly sú, či ako sa s nimi spojiť. Nevideli ich stáročia... tento vílí prášok je nejaká anomália..." Tiberius Odgen hovoril nahlas, keď rozoberal ten problém.

"Ale je to možnosť," trval na svojom Snape.

"Nechajte nás hlasovať," riekol Tiberius. "Všetci tí, ktoré súhlasia so Snapom, nech zdvihnú pravú ruku."

Harry, Ron a Blaise zadržali dych. Amelia Bonesová bola prvá, čo zdvihla ruku nahor, nasledovaná neochotne Griseldou Marchbanksovou. Pomaly celý súdny dvor zdvihol pravé ruky.

"Jednomyseľné. Veľmi dobre, pán Montague, zdá sa, že váš klient nie je mŕtvy," prehovoril Tiberius Odgen. "Žiadosť sa zamieta." Buchol kladivkom po stole. Harry a Ron žiarili. Blaise sa zdala ružová od šťastia.

"Prekliate víly... prekliate víly!" Roberto Zabini vyšplechol na Snapa, keď účastníci opúšťali súdny dvor. "Aký nepravdepodobný príbeh! Absurdná kopa rozprávok..."

"Ale... možnosť," riekol sucho Snape. "Pekný deň, pán Zabini."

Snape sa krátko uklonil a otočil sa, jeho čierny hábit za ním vial, keď nechal fučiaceho Roberta za svojím chvostom.

"Profesor! Profesor!" Harry, Ron a Blaise bežali k Snapovi, skôr než mohol opustiť ministerstvo.

Snape sa na nich pozrel trpiteľským (cz: dávno nacvičeným trpitelským) pohľadom.

"Čo je to tentoraz, Potter?"

"Ďakujeme vám, len sme vám chceli povedať, že vám ďakujeme!" riekla Blaise, keď skoro objala svojho bývalého Majstra elixírov, ale roky strachu z toho muža jej zabránili naozaj to urobiť. Snape sa netváril veľmi pobavene.

"Vedeli sme, že niečo vymyslíte," dodal Ron. "Vďaka, profesor."

"Dosť podlizovania, Weasley. Už som si dosť užil od svojich slizolinčanov."

"Takže," povedal vzrušene Harry. "Znamená to, že môžeme zvrátiť ten elixír a dostať Hermionu späť? Er... a Malfoya tiež?"

Pery profesora Snapa sa vykrútili do chabého úsmevu. "Upokojte sa, Potter. Neuvidíte svoju vlasatú čarodejnícku priateľku ešte dlho, preeeedlho. "

Trojica mladých ľudí na neho vypleštila oči.

"Viete, Roberto Zabini mal pravdu. Naozaj je to absurdná kopa rozprávok..."

"Ale profesor! Jediné, čo musíme urobiť, je požiadať víly..." riekla Blaise, ale zmĺkla.

"Víly! Hah!" Snape cmukol jazykom. "Čítali ste priveľa detských rozprávok, však, slečna Zabiniová?" riekol Snape. "Najmenej päťsto rokov neboli v Británii videné žiadne víly. Neviem, ako pre pánabeka slečna Grangerová dostala do elixíru vílí prášok, ale obávam sa, že priviedol ju a pána Malfoya do poriadnej šlamastiky. Nie, obávam sa, že váš snúbenec a slečna Grangerová tam uviazli... až kým neuvaria svoje vlastné reverzné elixíry, tak je to."

Harry sa cítil veľmi sklamaný. Tak veľmi dúfal, že budú môcť priviesť Hermionu späť. Ron zazrel na Blaise.

"Ja som len rada, že si Draco udržal rodinný majetok," povedala potichu. "Otec naozaj zašiel príliš ďaleko. Som rada, že sa práve teraz nemusím vydávať."  

Vymenili si s Ronom pohľady a usmiali sa. Profesor Snape nadvihol obočie a Harry si nemohol pomôcť, ale musel sa nepríjemne posunúť.

"Čudné... zmýšľanie, slečna Zabiniová. Vzhľadom na súčasné ovzdušie, silne vám odporúčam, aby ste si ho nechali sama pre seba. Pekný deň - mám o desať minút hodinu," povzdychol si. "Ďalšia hŕba imbecilných prvákov. Od vašich čias sa vôbec nezlepšili." Harry si pomyslel, že v jeho oku zazrel to najmenšie zatrblietanie sa, ale nie! Iste nie! Toto bol Snape.

"Zbohom, profesor."

Snape švihol prútikom a s prasknutím sa odmiestnil.

Harry, Ron a Blaise sa peši vrátili na ministerstvo. "Nuž, ja idem do práce," povedal Harry.

"Počkaj, Ron," Blaise sa otočila k Ronovi. "Ideš teraz na tréning? Hrozne ďakujem, že ste prišli, bo-bolo skvelé mať tam vás dvoch. Ach, a vďaka za toto... Mala som to na sebe pre šťastie." Nastavila im ľavé plece a obaja zbadali, že jej hábit je upevnený zelenou sponou od Jorindy. "Vyšlo to!" usmiala sa. "Harry, pozri, čo za sponu mi kúpil Ron, nie je nádherná?"

"Ron ti to kúpil? Er... áno, je skvelá..." Harry nadvihol obočie a venoval Ronovi skúmavý pohľad. Ron sa pozeral na nohy.

"Mnoho ráz vďaka, Ron."

"Tjporiadku. Rádstipáči," mrmlal.

"Pošli mi sovu," riekla Blaise, usmievajúc sa na Rona.

"Dobre," povedal Ron. "Pošlem."

"Maj sa, Harry. Maj sa, Ron," povedala, skôr než nastúpila do výťahu, aby sa dostala na svoje poschodie.

Harry a Ron počkali, kým odíde.

"Ron? Nechcel by si mi vysvetliť..."

Ale Ron pokrútil hlavou a zaškeril sa, keď vtlačil päť galeónov a štyri sikle (cz: srpce) do Harryho dlane.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 25.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 18. Prípad č. 312 / 2005 Od: denice - 22.07. 2010
Na Severuse je spolehnutí, jak krásně zametl s celým Wizengamotem. To byla báseň, neuvědomovala jsem si, že mi tak chybí ;-)

Re: Kapitola 18. Prípad č. 312 / 2005 Od: teriisek - 03.08. 2009
Nesnáším víly:-/ Ty bestie jim určitě ještě pěkně zavaří:( Díky za překlad a věnování!

Re: Kapitola 18. Prípad č. 312 / 2005 Od: Khira - 02.08. 2009
HA!!!!!! Ale im to Severus natrel :D:D:D:D::D:D tak im treba potvoram hnusnym....Ron za chrbtom bali Dracovu snubenicu...no pekne!!! Krasna a zaujimava kapitola....dakujem za venovanie...

Re: Kapitola 18. Prípad č. 312 / 2005 Od: 32jennifer2 - 02.08. 2009
Uf, konečne som späť. =) čo povedať? všetko, už bolo povedané... skvelá kapitolka, skvelá práca, baby.=) Ron a Blaise...hmm, dúfam, že im to vyjde. dík za venovanie a preklad =)

Krásná kapitolka. Děkuji za věnování a za překlad

Re: Kapitola 18. Prípad č. 312 / 2005 Od: JSark - 01.08. 2009
Diky moc.

Re: Kapitola 18. Prípad č. 312 / 2005 Od: eternallife - 01.08. 2009
Díky za překlad a věnování opět taková další vsuvka do přítomnosti. Je fajn že se Blaise takhle sblížila s Ronem a Harrym. Docela překvapení že Blaisin otec chtěl Draca připravit o půlku majetku. Jinak taky obdiv autorce, že dokázala vymyslet tenhle příběh jenom po 4. dílu. Těšim se na další:)

Pekná kapitolka, Snape bodoval:D heh ... normálne som si ho predstavila a musela som sa smiať ... Tie víly asi zohrajú dôležitejšiu rolu než sme si mysleli však? zomieram od zvedavosti, ... síce mi chýbali Draco a Herm ... ale nevadí, som rada že viem čo sa deje v súčastnosti ... a pridávam sa poklona autorke, a samozrejme tebe Jimmy za špičkový preklad. Ďakujem za venovanie:)

Re: Kapitola 18. Prípad č. 312 / 2005 Od: kajka - 01.08. 2009
no co povedat,opat vynikajuce,ako sa zda Blaise a Ron sa daju dokopy,zaujimava dvojica:D(kedze je to vskutocnosti chlapec)..uz sa tesim na dalsiu:)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )28.08. 2009Záver k poviedke
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200932. Rodina, česť... láska
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200931. Vedela som, že prídeš
Zensho: ( Jimmi )22.08. 200930. Nikto neprišiel
Zensho: ( Jimmi )21.08. 200929. Cena, ktorú treba zaplatiť
Zensho: ( Jimmi )20.08. 200928. Pred cestou späť
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200927. Prečo by som ti mal veriť?
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200926. S tým najlepším úmyslom
Zensho: ( Jimmi )18.08. 200925. Niečo sa kuchtí...
Zensho: ( Jimmi )13.08. 200924. A bledý bol
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200923. Aldeburg
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200922. Mary Culdonová
Zensho: ( Jimmi )07.08. 200921. Tvoja dáma Ťa miluje
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200920. Pravda ťa oslobodí
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200919. Ja sem nepatrím
Zensho: ( Jimmi )01.08. 200918. Prípad č. 312 / 2005
Zensho: ( Jimmi )30.07. 200917. Je to hravé dieťa
Zensho: ( Jimmi )27.07. 200916. Obaja už vieme prečo
Zensho: ( Jimmi )26.07. 200915. Kúpiť, kúpiť, chytiť...
Zensho: ( Jimmi )17.07. 200914. Tvár ako ruža
Zensho: ( Jimmi )15.07. 200913. Odpíš čoskoro
Zensho: ( Jimmi )08.07. 200912. Mágia letného slnovratu
Zensho: ( Jimmi )01.07. 200911. kapitola Nič sa nedeje
Zensho: ( Jimmi )22.06. 200910. kapitola Drraaco
Zensho: ( Jimmi )19.06. 20099. kapitola Šalvia
Zensho: ( Jimmi )18.06. 20098. kapitola
Zensho: ( Jimmi )16.06. 20097.kapitola Päť bodov pre Chrabromil
Zensho: ( Jimmi )03.06. 20096. kapitola Ty sem nepatríš
Zensho: ( Jimmi )29.05. 20095. kapitola Ty!
Zensho: ( Jimmi )22.05. 20094. kapitola Tie perly sú moje?
Zensho: ( Jimmi )19.05. 20093. kapitola MLOKy z Elixírov
Zensho: ( Jimmi )18.05. 20092. kapitola Zničila si mi život
Zensho: ( Jimmi )16.05. 20091. kapitola Ešte jeden týždeň
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )16.05. 2009Úvod k poviedke