Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď raz voňal tymián

2. kapitola Zničila si mi život

Keď raz voňal tymián
Vložené: Jimmi - 18.05. 2009 Téma: Keď raz voňal tymián
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu "Once Upon A Thyme": Zensho

Draco a Hermiona cestujú späť v čase a vymenia si svoje pozície v živote. Obaja získajú tvrdé ponaučenie o rodine, cti a láske. Áno -  skutočná hrozba pre všetkých DHr priaznivcov, ktorí túžite po dobrej, dlhej  fanfics.

Kapitolu venujem Invisible, Kalien, Leann (držím palečky), 32jennifer2, Tez, Manaee, Nuviel, Phee (ďalšej maturantke), soraki a JSark.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Preklad: Jimmi

Beta-read: soraki


 

Kapitola 2: Zničila si mi život

 "Je mi zle," riekol Neville, keď zízal na svoje klobásky a vajíčka.

 "Ach, no tak, Nev. Vzchop sa... zajtra o tomto čase bude všetko za nami," povedal Ron a buchol zavalitého, ale dobrosrdečného chlapca po chrbte.

 "Nerobím si starosti o zajtrajšok..." odvetil nejasne Neville. "Ide o to, ako sa k nemu prepracovať." Vzdychol priškrteným hlasom.  

 Ron v pochopení poťapkal Nevilla po ramene. Prial si, aby mohol Nevilla ubezpečiť, že skúška z Elixírov bude prechádzka ružovou záhradou, ale pri všetkej úprimnosti nemohol. Nie keď vedel, ako to Nevillovi šlo na hodinách Elixírov.

 V to ráno na raňajkách bola Veľká sieň neprirodzene tichá. Zdalo sa, že to napäté mlčanie seniorov preniklo a ovplyvnilo aj mladšie ročníky. Pri bifľomorskom stole mala Hannah Abottová rozložené svoje poznámky po celej jeho dĺžke  a študovala ich s Justinom Finchom Fletcheyom. Boli takí zaujatí, že si ani nevšimli, keď sa im na tie poznámky prevrhla nádoba s medom.

 Pri slizolinskom stole sa Crabbova a Goylova chuť do jedla nezdala byť ovplyvnená nadchádzajúcou skúškou z elixírov. Odhodlane sa napchávali klobásami a vajíčkami, ignorovali dramatické vzdychy a malé výkriky, ktoré vydávala Pansy a Millicent, keď ešte narýchlo prechádzali stránkami učebníc elixírov.    

 Harry civel priamo pred seba, mechanicky do svojich úst dávkoval ovsenú kašu. Snažil sa ignorovať pri svojom boku Hermionu, ktorá zúrivo študovala. Mrmlala si pod nosom a otáčala stránky vlastnoručne urobených poznámok tak rýchlo, ako mohla. Občas sa zastavila, aby sa zhlboka nadýchla, len aby si znova začala zúrivo mrmlať.

 "Hermiona, ani si sa nedotkla jedla," povedala Lavender sediac pri stole oproti.

 Hermiona na sekundu vzhliadla, jej pohľad bol zmätený, skôr než sa opäť prihrbila za obrovskou kopou poznámok. Harry si taktiež uvedomil, že jej vlastnoručne vyrobené poznámky sú hrubšie než skutočná učebnica elixírov.

 Ron sa zaškeril na Lavender, ktorá sa na neho usmiala. Všetci vedeli, že počas skúšok Hermiona bola takáto každé ráno.

 Hermiona sa naučila naspamäť každý nápoj v tejto knihe a oveľa viac než to. Bola odhodlaná uspieť... ak nie z iného dôvodu, tak len kvôli tomu, aby mohla zamávať svojím 'Vynikajúci' Snapovi pred jeho hákovitým nosom. Krv jej vrela nad tým, ako jej Snape dával o stupeň horšiu známku než Malfoyovi napriek tomu, že výsledky oboch ich elixírov boli tie isté. Nuž, tentoraz nebude hodnotiť Snape... bude to skúšobná komisia a ona mu to ukáže! Všetko toto jej prebehlo mysľou, keď sa jej oči horúčkovito preháňali stránkami.

 Zrazu sa zacítila nepríjemne. A presne vedela prečo.

 Pozrela sa krížom cez sieň na slizolinský stôl a samozrejme - znova ju sledoval. Na rozdiel od ostatných študentov v sále Draco ostával pokojný. Nenasával poznámky, ani sa netváril odporne. To šialené sebavedomie!

 Blaise sa ho držala za rameno a snažila sa ho nakŕmiť kúskom opečeného chleba, ktorý mala v ruke. Malfoy ju netrpezlivo odbil. Blaise sklopila oči a zjedla ten toast sama.

 'Takže, ty si Snapov hviezdny študent, čo Malfoy?' pomyslela si. Nuž... skúšobná komisia ešte nevidela Hermionu Grangerovú. Uvidíme, kto je najlepší študent Elixírov na tejto škole!

 "Zase?" zašepkal Harry, keď si všimol, kam sa Hermiona pozerá.

 Hermiona nadskočila.

 "Áno," povedala potichu. "Ale zabudni na to. Nič to nie je."

 "Nemyslíš si, že sa ti snaží niečo povedať?" riekol Harry.

 "Povedať mne niečo?" odfŕkla si Hermiona. "Ani náhodou. Čo by tak asi mohol povedať humusáčke ako som ja, čo už nepovedal počas siedmich rokov, čo sa poznáme?"

 Harry si pomyslel, že znela trpko a pokrčil ramená. Vedel, že teraz nebol vhodný čas, aby sa zaoberali Malfoyom. Toto bol povinný test a bude sa započítavať do dosiahnutých výsledkov pri ich výsledných certifikátoch. Vyškrabal misu ovsenej kaše a začal si baliť knihy.

 Skúška bola až o druhej popoludní, takže študenti mali na učenie celé dopoludnie. Harry, Ron, Neville a Seamus sa šli učiť von k Veľkému jazeru. Mali svoj obľúbený strom, pod ktorým sedávali. Hermiona, ako bolo jej zvykom, šla rovno do knižnice. Neznášala sa s niekým pred testom rozprávať a dávala prednosť študovať osamote.

 Hermiona sa usadila vo svojom obľúbenom rohu knižnice a rozložila si okolo seba poznámky a knihy. Vyzrela z okna na pozemky Rokfortu - tak nádherné a lákavé v májovom slnečnom svite -  pokrútila hlavou. Nie. Musí sa sústrediť. K jej zdeseniu začínala mať znova pocit omámenej hlavy. Všimla si to už včera večer - predpokladala, že to prehnala s učením. Teraz nebolo také ľahké spomenúť si na informácie tak, ako to bolo pred jej prvým testom.

 Zaťala zuby. Informačné preťaženie alebo nie, na túto poslednú skúšku sa musí sústrediť. Teraz bolo príliš neskoro vzdať sa. Obrátila svoje oči k poznámkam.

 "Grangerová."

 Vzhliadla nahor v prekvapení. Nebola si vedomá, že by v tomto opustenom rohu knižnice bývali iní ľudia. Jej oči pristáli na poslednom človeku, ktorého čakala, že uvidí ráno v deň skúšky z Elixírov.

 "Malfoy."

 Ledabolo sa opieral o stôl pred ňou, jedna ruka spočívala na stole, druhá vo vrecku jeho nohavíc. Jeho strieborno-plavé vlasy mu padali do šedých očí. V lúči slnečného svitu z okna za nimi vyzeral, že žiari.

 "Čo chceš?" riekla, namrzená, že ju vyrušili. "A kde máš oddanú Blaise?" dodala kyslo.

 "Oddaná Blaise je s oddanou Pansy a oddanou Millicent," odpovedal hladko. "Vieš, môj fan klub."

 "Nuž, dobre pre teba," povedala Hermiona. "Teraz, ak by ti to nevadilo, učím sa." Všimla si ako jej srdce začalo rýchlejšie biť. Čo jej chce? Mal Ron pravdu? Chcel ju napadnúť, keď boli konečne sami v tomto opustenom rohu knižnice? Vyskočila, keď jej vytrhol z rúk učebnicu elixírov a zdvihol si ju k tvári.

 "Vráť to späť!" zašepkala zúrivo.

 Jedným očkom sa Draco pozrel na tie upravené podčiarknutia skoro každého odstavca na každej stránke tej knihy. To nebolo žiadne prekvapenie, Grangerová bola ten najšprtajúcejší bifľoš na celej škole. Odložil knihu.

 "Zjazvená hlava a Lasica sa tu dnes nepotulujú?" riekol veselo.

 Hermionina krv začala vrieť. "Dostaň sa k veci, Malfoy. Pochybujem, že si si sem prišiel pokecať. Ak si myslíš, že mi rozhodíš nervy pred skúškou z Elixírov, aby si mohol mať ty lepšie skóre... mal by si prísť s niečím iným, pretože nič, NIČ, čo môžeš povedať, na mňa nebude mať vplyv."

 Malfoy pocítil ako mu úsmev zaihral na perách.

 "To je dobré, Grangerová. Pretože som až doteraz čakal, kým ti niečo poviem a nemyslím si, že sa ti to bude páčiť."

 "Skús to."

 Malfoy prižmúril oči a začal hovoriť tichým, ostrým hlasom.

 "Zničila si mi život, humusáčka. Si smradľavé, nechutné, u muklov narodené nič..."

 Hermiona zalapala po dychu. Ale Malfoy pokračoval...

 "Keby si bola mala tušenie, čo si ty a tvoj druh urobili mojej rodine, môjmu životu... ale nie, nemáš predstavu o cti v slávnych rodinách, o dôležitosti pôvodu, o povinnostiach byť príslušníkom čarodejníckej aristokracie..."

"Čarodejníckej aristokracie?" Hermiona sa zachichotala, oči sa jej zablysli. "Malfoy, od Rebélie si sa nenaučil nič, ty fretka?"

 "Nevolaj ma tak," riekol Malfoy nebezpečným hlasom.

 "Ach, a predpokladám, že je v poriadku, keď ma ty voláš humusáčkou? Smradľavou, nechutnou humusáčkou?" Hermionin hlas zosilnel.

 "Ty nikdy nepochopíš naše postavenie! Čo symbolizujeme!"

 "Myslím, že chápem! Obmedzenosť, namyslenosť a snobstvo! Myslíte si, že sme pod vami..."

 "Ste! V dávnych časoch by si bola označená za obyčajnú bosorku, ktorej by odopreli vstúpiť do významných kúzelníckych rodín..."

 "... predpokladám, že by ma prinútili leštiť vám topánky a kydať hnoj!"

 "Áno!"  

 "Ty sa opovažuješ hovoriť o zničení tvojho života... tvoj smrťožrútsky otec a jeho vražední kamoši zničili životy tisícov ľudí na celom svete. Ty si mi robil zo života peklo posledných sedem rokov... Neplietla som sa do cesty, takže som MNOU nehovor o zničení TVOJHO života!" Hermionin hlas zosilnel na krik.

 "Neurodzená čarodejnica!" zasyčal Draco. "Je to všetko o tvojich dobráckych kamarátoch a ako to chápete vy, nie je tak? Odporný, nevychovaný Draco Malfoy... syn smrťožrúta a bohatý fagan. Nikto sa ma nikdy nespýtal na moje názory... nie, v súčasnosti sa nepočítajú, všetci sa klaňajú humusákom..."

 "Sklapni!"  

 "...a Hermiona Grangerová je ich hviezda. Humusáčka, ktorá pomohla riadiť Rebéliu..."

 "Je všetko v poriadku?"

 Bola to Madam Pinceová. Hermiona a Draco boli teraz obaja na nohách, obaja stuhnutí zúrivosťou a zízajúci jeden na druhého ponad stôl. Obaja nedokázali od hnevu hovoriť.

 "Áno," dostala zo seba nakoniec Hermiona, keď sa otočila k madam Pinceovej. "Prepáčte ten hluk."

 "Tak sa utíšte," riekla madam Pinceová ostro. Hermiona bola jej obľúbená študentka a dôverovala jej, že sa bude správať slušne.

 "Utíšime," odvetila Hermiona a pokúsila sa o chabý úsmev. Madam Pinceová prikývla a odišla.

 Hermiona sa pokojne posadila a otvorila svoju knihu Elixírov. "Dobrý pokus vyviesť ma z miery, Malfoy. Ale ako som ti už povedala, nemohla by som sa starať menej o to, čo mi ty musíš povedať. Pekný deň."

 Draco stále kypel zúrivosťou. V jeho hlave sa mihali tisícky odporných vecí. Keby boli úplne sami, schmatol by Grangerovú a triasol by s ňou, až kým by jej necvakali zuby. Pravdepodobne by jej tiež dal pár faciek.  Hrdopýška, svätuškárska malá vševedka. S jej šťastnými priateľmi a so šťastným životom, ktorý sa pred ňou rozprestieral...

 Nemohol jej dovoliť mať posledné slovo.

 "Jedného dňa, Grangerová, dúfam, že sa pozrieš na život mojimi očami a neuvidíš nič iné okrem bremena a povinností. Potom uvidíme, či ti stále bude chýbať slnečné svetlo."

 "Ach, prestaň, Malfoy. Rozplačeš ma," povedala posmešne.

 "Dobre. To je to, čo som chcel."

 ********************************************

 Po tom, čo odtiaľ Malfoy vybehol, Hermiona zistila, že jej myšlienky lietajú všade možne. Sústreď sa Hermiona.  Elixíry... Elixíry... snažila sa prečítať si výklad o Uspávacom elixíre, ale slová jej plávali pred očami. Do čerta s tebou, Malfoy! Ak si chcel, aby som prišla o koncentráciu... gratulujem!

 Zatreskla podráždene učebnicu a pretrela si oči. Bolo jasné, že už sa viac nemohla učiť. Možno keby si dala prestávku a šla na prechádzku okolo hradu, čerstvý vzduch by jej urobil dobre.

 Hermiona si vložila všetky svoje knihy do tašky a prehodila si ju cez plece. Zamierila na pozemky hradu. V hlave nemala nič iné okrem Malfoyových nenávistných slov. Zničila si môj život, humusáčka... si smradľavé, nechutné, u muklov narodené nič.  Typická  malfoyovská  hrubosť. Po tom husárskom kúsku 'Weasley je môj kráľ' v piatom ročníku mala od jeho správania  len tie najnižšie očakávania. Je škoda, že po siedmich rokoch si na to ešte nezvykla! Priala si, aby to dokázala hodiť za hlavu, ako to robí Harry, ale zakaždým, keď na ňu Draco vyletel, cítila ako jej vrie krv.

 A čo tie kecy, o ktorých hovoril? česť v slávnych rodinách, dôležitosť pôvodu, povinnosti  príslušníkov čarodejníckej aristokracie... čarodejnícka aristokracia, naozaj! Hermiona si odfrkla.

 Nafúkaná malá fretka! Keby ho ministerstvo takto počulo hovoriť, boli by ho vyšetrovali kvôli diskriminácii u muklov narodených. Bremeno a povinnosti, o čom to dopekla hovoril? Určite sa Malfoy zmenil. Jeho urážky a žarty zvykli byť také... detinské. Ale teraz bolo v nich ostrie, akési zúfalé rozhorčenie. Spomenula si ako Ron popísal Malfoyove správanie v poslednej dobe... Budiaci hrôzu.

 Všetky tie názory o pôvode a cti... odišli s koňmi a kočiarmi pred mnohými rokmi! Nemohla si pomôcť, ak on a jeho ostatní čistokrvní maniaci boli uviaznutí v minulosti.

 "Hej!"

 "Prepáč."

 Bez toho, že by sa dívala, kam ide, Hermiona vošla priamo do Blaise Zabiniovej. Dievča s ebenovými vlasmi sa na Hermionu usmialo. Takže Draco si vybral Zabiniovú... veeeľké prekvapenie. Zabiniovci boli hriešne bohatí a mocní čistokrvní, a tiež si Draco nemohol nevšimnúť, že Zabiniová rozkvitla do veľmi príťažlivej slečny. Hermiona proti Blaise nemala nič. Blaise nebola taká nenávistná ako Pansy či podlá ako Millicent.

 "Nevidela si Draca? Celé dopoludnie ho nemôžem nájsť," spýtala sa Blaise.

 Hermiona sa nad tou otázkou chcela zasmiať. Vlastne áno, vlastne sme na seba kričali v knižnici. "Nie, je mi ľúto," riekla Hermiona.

 "To je v poriadku," zasmiala sa nervózne Blaise. "To len..." Zakusla si do pery. "Nič. Vďaka."

 Hermiona sa zblízka pozrela na Blaise. Niečo bolo zle. Zvyčajne veselá Blaise vyzerala... uplakaná?

 "Blaise? Čo sa deje? Si v poriadku?"

 Tmavé dievča pokrútilo hlavou. "Vďaka. Len si robím starosti o Elixíry."

 "Nerobíme si ich všetci?" povedala vľúdne Hermiona.

 Hermiona sledovala ako Zabiniová odchádza preč. Bolo niečo na tom, ako sa pohybovala... prinútené a otupené. Nie ako na začiatku tohto roku, keď všetkým povedala, že ju Draco požiadal o ruku.

 Hermione nepomohlo, keď si spomenula, ako sa Zabiniová snažila nakŕmiť Draca na raňajkách toastom a on ju odbil. Draco Malfoy, ty si skutočne kretén číslo jedna, pomyslela si nazlostene Hermiona. Ako sa takto môžeš chovať k niekomu, kto ťa miluje? Má byť tvojou manželkou, nebesá!

 "Hermiona!" začula Harryho a Nevilla zavolať na ňu od jazera. Bez toho, aby si to uvedomovala, jej kroky viedli k ich obľúbenému stromu na učenie.

 "Vďaka bohu, že si tu!" riekol Ron a stiahol ju na zem. "Seamus a ja sa práve hádame kvôli Veritaséru... kniha hovorí, že dva usušené salamandre, ale Seamus trvá na tom, že niekde čítal, že jeden veľký by mal mať rovnaký účinok. Samozrejme, že ty budeš poznať odpoveď, Hermiona."

 Hermiona si pretrela spánky. Áno, tiež to niekde čítala, ale jej hlava bola stále omámená a nemohla si spomenúť na tieto presné detaily. "Seamus má pravdu!" povedala dosť váhavo. Seamus si ťapol vo vzduchu víťazoslávne s Harrym, ktorý podľa všetkého súhlasil s ním. "Tam, kde elixír presne určuje počet malých prísad, postačí jeden veľký vypočítaný súčtom hmotností menších zložiek."

 "Hermiona, si v poriadku?" spýtal sa Neville.

 Chlapci zízali na Hermionu, keď zatvorila oči a pretrela si hlavu.

 "Príliš usilovné štúdium. Narazila som na Malfoya v knižnici a teraz ma bolí hlava."

 Ron sa zatváril naštvane. "Čo sa stalo, Hermiona? Čo ti tá fretka urobila?"

 "Ach, jeho zvyčajné... humusácke urážky a to všetko. Len sa ma snažil vytočiť pred testom z elixírov. Vie, že on a ja sme rovnako vyrovnaní kandidáti na najlepšiu známku z Elixírov na MLOKoch. Každopádne. Radšej by som o tom nehovorila. Vyšla som sem von, aby som zabudla."

 "Nepochopím, prečo ten blb nemôže nechať Hermionu na pokoji! Vozil sa na nej celé roky! Harry chápem, ale Hermiona? Nikdy sa mu neplietla do cesty?" povedal nahnevane Seamus.

 "Nerob si starosti, Hermiona. Pamätaj... už len jeden týždeň a už ho nikdy znova neuvidíš," riekol pokojne Harry.

 "Áno... nie ako úbohá Blaise Zabiniová, ktorá bude musieť zvyšok svojho života stráviť s Malfoyom," riekol trpko Ron. "Aké to je nešťastné dievča."

 Ostatní chlapci prikývli.

 Hermiona sa na Rona prekvapene pozrela. "Blaisová a Malfoy? Sú zamilovaní, nie?"

 Chalani sa zachichúňali. "Ani náhodou," riekol Seamus. "Malfoyovci? Ženiť sa z lásky? Povedal by som, že nie od dvanásteho storočia! Nie, urobil to kvôli jej čistokrvnému pôvodu."

 Hermiona sa cítila neuveriteľne nahnevane. "Musím sa s ňou porozprávať!" Vyskočila.

 Harry ju stiahol späť.

 "Upokoj sa, Hermiona. Je to zbytočné."

 "Ale ona nevie..."

 "Áno, vie," povedal potichu Harry.

 "Potom prečo sa s ním nerozíde?"

 Neville a Ron, obaja potomkovia čistokrvných manželstiev a dlhých čistokrvných línií sa nepohodlne pomrvili.

 "Er... Bremeno cti a rodiny čistokrvných?" dovolil si Ron. Videl ako sa Hermiona naježila. Samozrejme, od humusáckej revolty také veci po formálnej stránke prestali byť dôležité a Hermiona bola zástancom dôvodov prečo. "Niežeby sme my verili niečomu takému, samozrejme," dodal rýchlo. "Spomeň si, Percy sa oženil s Penelopou a ona je u muklov narodená. My Weasleyovci sme sa vzdali tejto obmedzenosti už dávno."

 "Áno, tak ako my," riekol Neville, o ktorom všetci vedeli, že sa tak nejako vídava s Padmou Patilovou, nečistokrvnou.

 "Ale sú rodiny, ktoré sú stále pobláznené do takýchto vecí. Malfoyovci, Zabiniovci, Montagovci... prakticky všetci slizolinčania," Ron vypočítaval mená na prstoch. "Neexistuje možnosť, že by Roberto Zabini dovolil dcére vyzuť sa z tak výhodného sobáša. A ona to vie."

 Hermiona zízala do priestoru.

 "Je čas na obed!" riekol Seamus, dvíhajúc sa na nohy. "No tak, Hermiona. Stavím sa, že po veľkom pohári studeného mlieka sa budeš cítiť lepšie a s čistou hlavou na skúšku! Naša Hermiona to v elixíroch Malfoyovi natrie kedykoľvek!“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 25.07. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Maiky - 04.11. 2017
Úžasný!

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Jimmi - 22.07. 2010
Uf, tam boli dva hnusné ypsilony, opravené.

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: denice - 22.07. 2010
Skvělá konfrontace v knihovně, Blaise jako dívka je pro mě nezvyklá, ale zvykám si rychle.

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: soraki - 19.05. 2009
Ahojky, no zamotá se to řádně, to mi věřte, s trojkou pohnu co nejrychleji, ale je tam toho už něj více. Mám pocit, že autorka přešla od jednduchýt slovních spojení k delším. Ono taky vysvětlit všechny ty pocity... Ale Jimmi je skvělá - minimum práce, je to zlatíčko :-D Jinak v jedničce je Zabini jako kluk - při zařazování, ale mám takový dojem, že to takový paradox, protože někde později je to holka... ale neřeším to, nemám s tím problém :-D
Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: soraki - 19.05. 2009
A ještě - ta scéna v knihovně - dal jí to pěkně sežr.t, co?

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: JSark - 18.05. 2009
Tiež mám rada poviedky o Slizolinčanoch a ich postavení. Poviedka sa vyvíja sľubne, som zvedavá ako sa to zamotá. :-)

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Kalien - 18.05. 2009
Táto poviedka sa mi začína páčiť. Som rada, že je v tejto poviedke ukázané, že to, že ste sa narodili v čistokrvnej rodine tiež nie je žiadna slasť a tiež si musíte prejsť svojím. Zbožňujem také poviedky.
Kalien Od: Jimmi - 18.05. 2009
Aj ja! Rowlingová asi Slizolin vôbec nemala rada. Zostalo to strašne neukončené. Čo s nimi bolo ďalej? Alebo možno tie fakulty zjednotia ich deti. Ktovie. Že nemáš, čo robiť? (pokus o vtip) V stiahnutiach je Okultný had v pdf v originále, vraj tam je na tému Slizolin nie je až taký zlý toho naozaj veľmi veľa.

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Leann - 18.05. 2009
fúha, super! draco je nejaký čudný. som zvedavá, prečo po hermione stále pokukuje, čo sa zmenilo. ale dobre na ňu vyletel v tej knižnici, ešte že sa nedala! a ďakujem za venovanie =D
Leann Od: Jimmi - 18.05. 2009
Tak to netuším ani ja (neviem si spomenúť, že by to bolo vysvetlené) a niet za čo. Ja ďakujem za komentár.

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Nuviel - 18.05. 2009
Pěkné, pořád čekám, kdy nastane situace, která vše změní, jsem zvědavá, jakou to bude podané formou... Je vtipné, jak Blaise je tady holka, jsem zvyklá z Náramku na něco jiného, těžko se mi bude zvykat, takže když k jménu autorka nepřidá příjmení, obvykle si představuji kluka:D
Nuviel Od: Jimmi - 18.05. 2009
V budúcej kapitole. Ohľadne Blaise pozri, čo som napísala Lucy18 vyššie. A díky.

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Maenea - 18.05. 2009
Hmm..břemeno a povinnost...prohodí si pozice...hmm...Malfoy kydající hnůj? Ou... Díky za překlad :-)
Maenea Od: Jimmi - 18.05. 2009
Že ty chodíš k Trelewayovej na hodinu? Dík.
Re: Maenea Od: Maenea - 18.05. 2009
Že by přirozený talent? :-D Opravdu bude kydat hnůj? Už jen ta představa mě děsí... Máte ale pravdu v tom, že J.K nechala téma Zmijozelu ne zcela dokončené. Hlavně to, čím si museli projít čistokrevní, právě tu povinnost a břemeno, které na ně bylo naloženo pravděpodobně ve velmi nízkém věku. To už by ale asi byl psychothriller a ne napínavý příběh (nejen) pro děti. To já děkuju za to, že překládáš tak neskutečně rychle a že denně aktualizuješ :)

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Lucy18 - 18.05. 2009
jaj tak vyzerá to uplne super..=D...dík za preklad...a to že je Blaise baba je fakt divné..=D
Lucy18 Od: Jimmi - 18.05. 2009
Díky, s tou Blaise máš pravdu. Stretla som sa s tým u Catriony a ťukala si na čelo. Ale naozaj časť fanu považuje (považovala, týka sa to starších poviedok), Blaise za ženu. V jednotke HP je len na jedinom mieste text: as "Zabini, Blaise," was made a Slytherin - mezitímco "Zabini, Blaise" byl přidělen do Zmijozelu. A potom je až v šestke ... veľa ráz... ale "Zabini collapsed into his own seat looking ruffled", takže z toho je jasné, že je chlap. Lenže možno dovtedy to jasné nebolo... čo už.

Re: 2. kapitola Zničila si mi život Od: Invisible - 18.05. 2009
Krásná kapitola. Obdivuji tvoji výdrž přidávat kapitoly denně a jsem za ni vděčná :) (ještě abych si stěžovala:)
Invisible Od: Jimmi - 18.05. 2009
To bolo skôr 4 dňami "voľna", viacmenej, síce iné povinnosti, ale nebola som v práci. Teraz je to už horšie, zo štvorky som stihla snáď tri odstavce a keďže soraki ešte nemá trojku, asi pôjdem na Náramok. Veď už ladyF máme zachvíľu spiatky. Ozaj, ako som ti písala, že netuším koľko tam tých "rečí" je, tak som si uvedomila, že som v origináli neprišla na to, ako "zdôvodnili" Draca, Hermionu hej, ale jeho nie. Niečo nepochopiť neznášam, takže ďalšia motivácia. (začiatok tejto vety by som chcela vidieť anglicky...) A nie poslednou je to, že som objavila "velikú" trilógiu (Draco Trilogy), ktorá vyzerá veľmi zaujímavo, ale nechcem to začať čítať, kým nemám toto. Motivácia ponáhľať sa by bola, len času je pomenej.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )28.08. 2009Záver k poviedke
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200932. Rodina, česť... láska
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200931. Vedela som, že prídeš
Zensho: ( Jimmi )22.08. 200930. Nikto neprišiel
Zensho: ( Jimmi )21.08. 200929. Cena, ktorú treba zaplatiť
Zensho: ( Jimmi )20.08. 200928. Pred cestou späť
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200927. Prečo by som ti mal veriť?
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200926. S tým najlepším úmyslom
Zensho: ( Jimmi )18.08. 200925. Niečo sa kuchtí...
Zensho: ( Jimmi )13.08. 200924. A bledý bol
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200923. Aldeburg
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200922. Mary Culdonová
Zensho: ( Jimmi )07.08. 200921. Tvoja dáma Ťa miluje
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200920. Pravda ťa oslobodí
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200919. Ja sem nepatrím
Zensho: ( Jimmi )01.08. 200918. Prípad č. 312 / 2005
Zensho: ( Jimmi )30.07. 200917. Je to hravé dieťa
Zensho: ( Jimmi )27.07. 200916. Obaja už vieme prečo
Zensho: ( Jimmi )26.07. 200915. Kúpiť, kúpiť, chytiť...
Zensho: ( Jimmi )17.07. 200914. Tvár ako ruža
Zensho: ( Jimmi )15.07. 200913. Odpíš čoskoro
Zensho: ( Jimmi )08.07. 200912. Mágia letného slnovratu
Zensho: ( Jimmi )01.07. 200911. kapitola Nič sa nedeje
Zensho: ( Jimmi )22.06. 200910. kapitola Drraaco
Zensho: ( Jimmi )19.06. 20099. kapitola Šalvia
Zensho: ( Jimmi )18.06. 20098. kapitola
Zensho: ( Jimmi )16.06. 20097.kapitola Päť bodov pre Chrabromil
Zensho: ( Jimmi )03.06. 20096. kapitola Ty sem nepatríš
Zensho: ( Jimmi )29.05. 20095. kapitola Ty!
Zensho: ( Jimmi )22.05. 20094. kapitola Tie perly sú moje?
Zensho: ( Jimmi )19.05. 20093. kapitola MLOKy z Elixírov
Zensho: ( Jimmi )18.05. 20092. kapitola Zničila si mi život
Zensho: ( Jimmi )16.05. 20091. kapitola Ešte jeden týždeň
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )16.05. 2009Úvod k poviedke