Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď raz voňal tymián

1. kapitola Ešte jeden týždeň

Keď raz voňal tymián
Vložené: Jimmi - 16.05. 2009 Téma: Keď raz voňal tymián
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu "Once Upon A Thyme": Zensho

Draco a Hermiona cestujú späť v čase a vymenia si svoje pozície v živote. Obaja získajú tvrdé ponaučenie o rodine, cti a láske. Áno -  skutočná hrozba pre všetkých DHr priaznivcov, ktorí túžite po dobrej, dlhej  fanfics.

Úvodnú kapitolu venujem všetkým, ktorých na budúci týždeň čakajú maturity, hlavne LadyF  a Adushke. Ale ak je tu niekto ďalší, ozvite sa, doplním.

Zopár múdrosti z Wiki:

"Once Upon A Thyme" by Zensho Once Upon a Thyme zrodilo a začalo obrovský boom stále trvajúcich príbehov o cestovaní v čase vo fandome. Namiešanie ‘chybne urobených nápojov‘ a zariadení na ‘cestovanie časom‘. Poháňaná zápletka (a plot-driven), šikovne napísaný a veľmi obľúbený kúsok vo fandome.

Názov poviedky

  1. Once Upon A Thyme znie v angličtine rovnako Once Upon A Time, t.j. kedysi, resp. akýkoľvek začiatok rozprávok – kde bolo, tam bolo; dávno, predávno...

  1. Thyme je tymián, resp. materina dúška. Tymián je český názov, ale u nás sa bežne používa, takže zostanem pri ňom. To druhé je česky mateřídouška, zaujímavé, že u nás je to rovnako.

     

Thymus vulgaris - materina dúška obyčajná (SK) – tymián (CZ)

Thymus sepyllum - materina dúška (SK) - mateřídouška obecná  (CZ)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Preklad: Jimmi

Beta-read: soraki


Toto je príbeh dvoch milencov narodených pod nešťastnou hviezdou... Všetko to začalo takto...

"... ONCE UPON A THYME ..."  

Kapitola 1. Ešte jeden týždeň

"Zajtra je posledný test!" povedal Ron s úľavou.

"Čo si odpovedal na otázku číslo 9?" spýtala sa ustarane Hermiona, keď nasledovala Rona a Harryho von z učebne Transfigurácie.

"Hermiona, myslel som, že sme ti povedali, že nemáme radi po teste sa rozprávať o otázkach zo skúšky." Povedal Harry, keď si čistil okuliare o hábit.

Hermiona sa zamračila. "Áno, ale - len som chcela vedieť, či bolo potrebné bližšie vymedziť prácu s prútikom ako aj zaklínadlo na Vera Verto, aby si získal plný počet. Samozrejme, ja som špecifikovala oboje a tiež celú históriu toho kúzla..."

Ron a Harry prevrátili oči.

"Koho to čerta zaujíma?" povedal skľúčene Ron. "V prvom rade som zabudol, čo Veraveto znamená. Nechal som to prázdne."

Hermiona bola pohoršená. "Nenechal!"

"Nechal," odvetil Ron a uškrnul sa na ňu.

"A-ale... bolo za to desať bodov! Mohol si tam dať niečo, hocičo..."

"Hermiona, zabudni na to," riekol Harry, keď si nasadil okuliare na nos. Trojica vyšla z hradu na pozemky Rokfordu. Fúkal krehký jarný vánok. Harry zrazu praštil tašku na zem a vyskočil do vzduchu.

" Jupí!!! " vykríkol.

Niekoľko študentov sa otočilo a vypleštilo na neho oči. Seamus sa na neho uškrnul a zamával mu.

Harry mu odmával späť.

Ron tiež odhodil tašku a pripojil sa k Harrymu v jeho bojovom tanci šťastia.

Pre Harryho boli posledné dva týždne doslova nočnou morou - jeden ťažký test z MLOKov za druhým... nemohol uveriť, že je skoro koniec! Uvedomil si, že skoro zabudol všetko, čo sa naučil na jeho prvý test z MLOKov - Históriu Mágie. Jeho hlava bola úplne prázdna, pokiaľ išlo o Históriu mágie. Bolo to SKVELÉ! Harry radostne vykrikoval.

Hermiona pevne zovrela tašku pri svojom boku, ale ani ona nedokázala zabrániť úsmevu. Čerstvý jarný vánok a pučiace kvety robili dojem dokonca aj ňu. Šťastne sledovala ako okolo poskakujú jej najlepší dvaja priatelia a nezladene spievajú v maximálnych výškach ich hlasov, "ŽIADNE ĎALŠIE SKÚŠKY! ŽIADNE ĎALŠIE SKÚŠKY!"

"V poriadku chalani," riekla Hermiona.

"Poď, Hermiona!" zajačal Harry, keď ju schmatol za ruky  a vtiahol do ich smiešneho bojového tanca.

"Hej... HEJ!" vydýchla Hermiona, cítiac sa hlúpo a zadychčane, keď tu poskakovala.

Kútikom svojho oka zachytila, že ich niekto sleduje.

Malfoy.

Znova.

Pocítila ako jej niečo ťažké dopadlo na hruď.

  Dokonca aj po siedmich rokoch mu nerobilo problém prinútiť ju, aby sa cítila nesvoja a nahnevaná. Jeho nenávisť k humusákom sa možno zmiernila, ak vôbec, po tom, čo Rebélia humusákov minulé leto vsadila jeho otca a jeho smrťožrútskych kamarátov do Azbakanu. Následkom tejto vzbury ministerstvo vydalo Výnos o rovnosti magicky nadaných ľudí, ktorý nepripúšťal žiadnu diskrimináciu voči nečistokrvným a humusákom, ale ten Výnos mal vplyv len navonok na postoje mnohých čistokrvných prívržencov ako Malfoyovci. Bola presvedčená, že sa ľudia ako Draco Malfoy pod povrchom  vôbec nezmenili.

Odtrhla od neho pohľad a pustila ho z hlavy. Prečo ju sledoval celý posledný semester, had jeden? Nestačili pozornosti od Blaise Zabiniovej, aby zamestnali jeho perverzné chúťky? Celé roky za ním chodila ako pes v ruji (cz: říje) a len nedávno oznámili celej škole, že sa po promócii zoberú. Hermiona si s úľavou uvedomila, že za týždeň nebude nikdy musieť byť znova dobrovoľne do desiatich míľ v blízkosti Malfoya. Prečo mu dovoliť zničiť jej posledný týždeň školy?

 

Draco zachytil Hermionin pohľad, keď sa s ňou jej priatelia krútili v tom smiešnom tanci. Všimol si, že sa k nim hneď nepripojila - začali to ten detinský Potter a Weasley. V polovici ju vtiahli. Čo im bolo? V osemnástich  by sa mali správať ako muži, nie ako štvorroční.

Malfoy pociťoval svoju dospelosť ako ťažký plášť na svojich ramenách. V ten deň  jeho otec, ktorý bol odsúdený na doživotie v Azbakane, odovzdal Dracovi nádherný rodinný pečatný zlatý a smaragdový prsteň a poveril ho správou Malfoy Manor a majetku.

Vtedy bolo Dracovi len sedemnásť a už musel byť hlavou obrovskej domácnosti - musel viesť účty, ktoré nikdy predtým nevidel, viesť investície, o ktorých nikdy predtým nepočul, stretávať sa s ľuďmi, ktorých nepoznal. A po celú dobu dozerať na to, aby jeho matka dostávala náležitú starostlivosť, pretože jej začínala zlyhávať myseľ, keď jej manžel odišiel do Azbakanu.

Matka. Draco sa zamyslel. Bola pod otcovým impériom tak veľa rokov, že jej myseľ zabudla ako má sama fungovať. Liečitelia zo Sv.Munga si ju tam chceli nechať natrvalo, ale Draco by nič také nedopustil. Bola Malfoyová. Zostane na Manore s tou najlepšou opaterou, akú mohli zaplatiť malfoyovské peniaze. Otec by to bol takto chcel.

Otec. Draco sa zamyslel. Teraz v Azbakane, jeho sny o moci rozdrvené po tom, čo Zázračný-Chlapec-Potter zničil Voldemorta po tej humusáckej vzbure.  'Lucius, bol si blázon,' trpko si pomyslel Draco. 'Od začiatku bolo jasné, že sa s tebou Voldemort aj tak nepodelí o moc'. Toto bola chyba jeho otca. Slúžil niekomu inému. Malfoyovci nikdy neslúžia ostatným - bolo to proti rodinnej cti. Ale Luciusa zviedli sľuby o moci a sláve a teraz to viedlo k... tomuto. Bolo na Dracovi, aby znova obnovil zničené meno Malfoyovcov a ich česť. Tamtie roky škody, ktoré urobil Lucius, musia byť vymazané.

A Draco vedel, že jedným z najúčinnejších spôsobov ako obnoviť rodinnú česť, bolo pripojiť sa k iným mocným čistokrvným rodinám. Nebolo ťažké zariadiť sobáš so Zabiniho dcérou. Vedel, že Blaise je do neho roky zamilovaná. Našťastie, ani nebola škaredá - nie ako ten buldočí ksicht Pansy či to býčie telo Millicent. Nepociťoval žiadnu lásku, keď ju žiadal, aby sa za neho vydala. Jediná emócia, ktorá ho v tom čase hnala, bola zúfala snaha obnoviť meno Malfoy. A tak ten sobáš bol naplánovaný na december v roku, keď odpromujú na Rokforte.

O sedem mesiacov.

Sledoval ako Grangerová a jej priatelia zdvihli svoje tašky z trávy a narovnali si plášte. Smiali sa a rozprávali, ale boli od neho príliš ďaleko, aby počul, čo hovoria. Draco im závidel to ich bezstarostné šťastie, ale zmenil svoju závisť na nenávisť. Bolo príliš bolestivé priznať, prečo to naozaj bolo. Za týždeň ich pravdepodobne nikdy znova neuvidí - Zjazvená Hlava, Lasica a... Grangerová. Tá humusáčka. Jedna z tých humusákov zodpovedných za zničenie jeho rodiny a vnútenie mu dospelosti v takom mladom veku. Čo  bolo na nej, že ho to odpudzovalo a fascinovalo celé tie roky? Každopádne prečo im dovoliť zničiť mu posledný týždeň školy?

Otočil sa a odkráčal preč.

**********************************

"Tá fretka nás zase sledovala," povedal z ničoho nič Ron, keď sa vracali do chrabromilskej veže. Harry prikývol.

"Omyl," povedala potichu Hermiona.

"Videla si ho, bol rovno pod tým stromom. Naozaj naháňa hrôzu ako sa zdá, že nás sleduje bez toho, aby sa hádal alebo nás urážal, či niečo podobné. Len tam stojí a vyvaľuje okále." Povedal Ron.

"Čo si myslela tým 'omyl', Hermiona? Nevšimla si si? Pofľakuje sa po knižnici, sleduje nás pri jazere... tento posledný semester bol naozaj čudný. Ako keby zmenil po tom, čo jeho otca zavreli do Azkabanu, svoje chovanie k nám – zvyčajne nás urážal a bol tak nechtný - ale teraz jediné, čo robí je, že sa tu pofľakuje a bŕ... pofľakuje." Povedal zamyslene Harry.

Hermiona pokrútila hlavou. "Mýlite sa. Nesleduje nás... sleduje mňa."

Ronove oči sa v prekvapení roztvorili. "Vraví čo?"

Hermiona si netrpezlivo vzdychla. "Všimnete si ho len, keď sme spolu, všetci traja. Všimli ste si ho niekedy, keď ste sami s Harrym alebo úplne sami, čo sa toho týka? No?" sledovala ako obaja chlapci pokrútili hlavami. "Nuž, ja som si všimla, že ma sleduje, keď nie som s vami. Môžem byť sama či s Ginny či s Lavender či s hocikým a Malfoy tam je a díva sa."  Striasla sa.

Trojica preliezla cez dieru v portréte do chrabromilskej spoločenskej miestnosti.

"Smola, Hermiona," povedal Ron, v pochopení potriasol svojou hlavou.

"Áno, čudujem sa, čo sa s Malfoyom deje?" riekol Harry.

"Ak sa pokúsi o čokoľvek čudné s našou Hermionou," riekol prudko Ron a vrazil si päsť do druhej ruky. "Stavím sa, že len čaká na šancu ju napadnúť... Vždy som vedel, že sa stal úplne čudným po tej humusáckej rebélii a jeho otcovi a tom všetkom."

"Nebuď smiešny, Ron," povedala pokojne Hermiona. "Malfoy nie je taký hlúpy, aby ma napadol. Nemôže riskovať útok na humusáčku po tom výnose... teraz by na ministerstve takú vec naozaj zarazili."

"Dobre, jediné, čo hovorím, je..."

"Obťažuje ťa to, Hermiona?" spýtal sa v obave Harry. "Mohol by som sa s ním porozprávať alebo také niečo. Prinútiť ho prestať."

"Nie... okrem toho, nemáme žiaden skutočný dôkaz," povedala rozumne Hermiona. "Už len jeden týždeň školy... nenechajme si to pokaziť."

"Súhlasím," odvetil Harry.

"Ja súhlasím tiež," dodal Ron. Ron stále ukrýval hlboký odpor ku všetkým Malfoyovcom - Lucius Malfoy sa vždy snažil v práci   potopiť Ronovho otca.

"A okrem toho," riekla Hermiona, keď ťahala svoju ťažkú tašku po schodoch, "jeho otec je v Azbakane a jeho matka je chorá. Nemali by sme to Malfoyovi sťažovať, kým nám naozaj nevojde do cesty."

Harryho a Ronove oči sa roztvorili v úžase, zatiaľ čo Hermiona zmizla na schodoch vedúcich do dievčenských spální.

"Povedala práve to, čo si myslím, že povedala, o Malfoyovi?" povedal v odpore Ron.

"Myslím, že príliš usilovne študuje na MLOKy," riekol Harry, keď sa on a Ron usadili na pohovke s učebnicami Elixírov. Zvyšok posledného ročníka Chrabromilčanov sa rozťahoval po izbe a nasával zvyšné vedomosti na MLOKy z Elixírov. Mladší Chrabromilčania ohľaduplne opustili spoločenskú miestnosť a nechali seniorov študovať a väčšina bola vo Veľkej sieni alebo v spálniach.

Zajtra bola záverečná skúška z Elixírov. Harry sa bál testu - profesor Snape oznámil minulý týždeň svojej triede, že si je istý, že všetci neuspejú vzhľadom na ich úbohé výkony v jeho triede po celé tie roky. Samozrejme, nezahrnul vo svojej malej reči svojich drahých Slizolinčanov - bola to dvojhodinovka elixírov Bifľomoru s Chrabromilom. Harry zvažoval, čo bude robiť, ak nespraví Elixíry. Jeho sen stať sa aurorom by bol zničený... predpokladal, že by sa mohol stať pokladníkom v Gringott banke... alebo úradníkom na ministerstve mágie. Zachvel sa.

Skľúčene otvoril učebnicu na náhodnej strane - už to čítal trikrát a vôbec sa nestaral o to, čo práve študuje. Jeho oči dopadli na kúzlo, ktoré brali na začiatku siedmeho ročníka a začal si pre seba mrmlať. "Ako uvariť nápoj Thyme Eliminus."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 25.07. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: myska111 - 15.03. 2011
Po první kapitole to vypadá na zajímavou povídku, tak jdu číst dál.

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: denice - 22.07. 2010
Měla jsem chvíli, tak jsem jen náhodně rozklikla a nahlédla - vypadá to moc dobře! A skvělé je, že mohu číst rovnou dál...

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: drahokam - 21.09. 2009
Teda vypadá to docela zajímavě, jsem zvědavá jak daleko je od nenávisti k lásce.

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: JSark - 18.05. 2009
Tak, až teraz som sa dostala k tomu, aby som si to prečítala a vyzerá to ozaj sľubne. Mám jednu otázku - nemalo by zlaté trio používať iné slovo ako "humusáci"? Lebo to bolo vždy prezentované ako hrubá nadávka v čarodejníckom svete.
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Jimmi - 18.05. 2009
To ma tiež zarazilo, ale po "the Mudblood Revolt", čo je oficiálny názov toho povstania (snažím sa všade dávať Rebélia, ale občas zabudnem), to asi zovšeobecnelo. Nečistokrvní ani muklovia to nie sú. Až teraz ma napadlo Vzbura, to by bolo lepšie.
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: JSark - 18.05. 2009
Toto ma vždy zarážalo pri preklade slova mudblood - ja by som to preložila ako niekto z muklovskej krvi a nepríde mi to ako taká strašná urážka, skôr poukázanie určitý stav. Len zase v tomto kontexte s tou vzburou to je dosť nemotorné.
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Jimmi - 18.05. 2009
Nie, mud je blato, špina, niekto so špinavou, nečistou krvou. To mám potvrdené. Preto je to nadávka. Ale nehádam sa. Kvôli tebe som grepla originál - slovo mudblood je použité 73 krát vo všetkých siedmich knihách. Okrem dvoch miest (obidva razy použité len mudla) v sedmičke je to vždy preložené ako mudlovská šmejdka, čiže humusáčka. Vylučovacia metóda - rebélia muklov to nie je, rebélia u muklov narodených skôr, keďže ich "viedla" Hermiona.

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: soraki - 17.05. 2009
A tu mi to snědlo komentář... hmm, se na to podívám... ale zatím to vypadá hezky, že? Jak ji Draco pozoruje, až mi z toho šel mráz po zádech :-D

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Phee - 17.05. 2009
vyzerá to celkom sľubne, ja jednoducho milujem túto dvojicu....a ten citát si podľa mňa preložila dobre, pokiaľ viem tak je to zo Shakespeara- Rómeo a Júlia.....aj vo filme to tak preložili......i keď ma napadlo,že to potom neskončí dobre...no som zvedavá....teším sa na ďalšie kapitolky,len teraz nebudem mať čas ich prečítať,lebo sa musím učiť na matury.....ale neskôr to všetko doženiem a aj okomentujem:D:D:D

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Nuviel - 17.05. 2009
K první kapitole se toho moc napsat nedá, teprve nakukujeme do děje, vypadá to slibně, těším se na další pokračování:)

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Maenea - 17.05. 2009
pokud se dá soudit z první kapitoly (a z toho, kolik dostala povídka ocenění), tak soudím, že se mi to zatím líbí. Je to přirozené, plynulé, logické. I když i mě trochu zarazili ti "milenci narození pod nešťastnou hvězdou"
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Jimmi - 17.05. 2009
Zrovna pri tom som dosť váhala, lebo iný preklad je - prenasledovaní osudom, ale tá hviezda nakoniec zvíťazila.

Super. No, vypadá to doopravdy dost dobře. Díky za překlad Jimmi ;-)

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: 32jennifer2 - 17.05. 2009
no vyzerá to dobre...síce je len prvá kapitola...ale zaujalo ma to...

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Leann - 16.05. 2009
pekné, len dúfam, že "pod nešťastnou hviezdou" neznamená, že sa to skončí zle. ja neznášam nešťastné konce, lebo pri nich niekedy plačem. dúfam, že ma nechceš rozplakať =D a len tak na margo - mňa síce nečakajú maturity, ale mesiac ťažkých skúšok =D
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Jimmi - 16.05. 2009
Babo, už si tu videla poviedku bez happyendu? Teda, Náramok sa nepočíta, to nikto nevie. Tu nejde o šťastný koniec, ale o to ako ho autor vymyslel. Ja som bola nadšená. Šaliem z tejto poviedky.

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Kalien - 16.05. 2009
Keďže je toto len prvá kapitola, ťažko k tomu veľa hovoriť. Číta sa to veľmi dobre. Niekedy mám pri čítaní poviedok problém. Väčšinou to býva tým, že ma autor nedokáže zaujať a podať veci zaujímavo. Ale tu to zataiľ plynie hladko. Dozvedeli sme sa ako to dopadlo s Voldemortom a ostatným a nebolo to tam nejako extra nasilu vopchané (za čo má u mňa autorka plus). ...milencov narodených pod nešťastnou hviezdou... - toto neznie veľmi sľubne Vďaka za preklad.

Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Invisible - 16.05. 2009
Jaj, vidím, že na to jdeš zhurta. Moc pěkně přeložené. Dodnes jsem nepochopila, jak to všechno zvládáš.Mám dvě teorie. Buď máš velmi časově nenáročnou práci, nebo velmi hodnou dceru. Nebo oboje? ;-). Každopádně z téhle povídky mám velkou radost. Jenom ti nezávidím ty rozhovory ve staroangličtině nebo co to je (aspoň já jsem to tak pochopila). Některým dialogům jsem sotva rozuměla. Tak přeji pevné nervy :-)
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Jimmi - 16.05. 2009
No z toho mám obavy aj ja. Ešte sa rozhodujem, či na to použijem východniarčinu alebo nie. Uvidím. Záhoráci by boli najlepší, ale to si netrúfam... che, che. Uvidím, možno sa tu budem musieť pýtať. Ale nazvala by som to Hagričtinou, nie priamo staroangličtinou, to ma vôbec nenapadlo.
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Kalien - 16.05. 2009
So Záhoráčtinou môžem pomôcť.
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Jimmi - 16.05. 2009
Super, vyskúšame, uvidíme, nie je toho moc. Problém bude to najprv pochopiť, čo chcel autor povedať. Ozvem sa.
Re: 1. kapitola Ešte jeden týždeň Od: Jimmi - 16.05. 2009INVISIBLE Od: Jimmi - 17.05. 2009
Ahoj, si si istá, že to je v staroangličtine? Skôr to vyzerá na poprehĺtané písmenká. Git on wit it, said a man in the corner. His Lordship is having visitors tomorrow. The Lord bloody Camvile no less. Yer avent got all day said Hibbings. After this theres the erb patch and the lawns. git it wit it = another way of saying lets get going aj keď git a wit som v staroanglickom slovníku našla, yer = 1) An alternate way of spelling "You're" or "Your." 2) An alternate way of saying "Yes." erb = Slang terminology ... from the american pronounciation of "herb". Toto ešte bude sranda.
Re: INVISIBLE Od: Invisible - 17.05. 2009
Oh, tak tohle je vtipné. Člověk něco napíše a kolik zmatku to vyvolá. Moje úroveň angličtiny je tak slabá, že nechápu, jak dokážu porozumět originálu, ale ten zázrak se stal. Vůbec jsem to nemyslela tak, že tomu rozumím, spíš mě to jenom napadlo, když je to z minulosti a nemohla jsem to rozluštit. Já ani nevím, jestli nějaká staroangličtina existuje :). Promiň, asi jsem se měla lépe vyjádřit. Mrzí mě, žes nad tím kvůli mně tak špekulovala.
Re: INVISIBLE Od: Jimmi - 17.05. 2009
Čo blázniš? Samozrejme, že to bolo super. Nemaj obavy, ani ja som ničomu z toho nerozumela pri čítaní, to až teraz, keď som to musela hľadať. S tou staroangličtinou začala ladyF, ale našla som dva slovníky a ani v jednou nie je time ako thyme, tak neviem. Ale zase v každou je iné staroanglické slovo. Pravdupovediac, vôbec sa v tom nevyznám ani ja, len som gúúglila, nič viac. Určite ťa nemá čo mrzieť, bude gól, keď nakoniec budeš mať pravdu. Lenže kto by nám to povedal? Nikto, takže zostáva stará dobrá improvizácia. Inak mimochodom, ja som asi od piatej kapitoly preletela až k tým, kde už ... meet Harry, takže nemám ani predstavu, koľko tam toho je.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )28.08. 2009Záver k poviedke
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200932. Rodina, česť... láska
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200931. Vedela som, že prídeš
Zensho: ( Jimmi )22.08. 200930. Nikto neprišiel
Zensho: ( Jimmi )21.08. 200929. Cena, ktorú treba zaplatiť
Zensho: ( Jimmi )20.08. 200928. Pred cestou späť
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200927. Prečo by som ti mal veriť?
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200926. S tým najlepším úmyslom
Zensho: ( Jimmi )18.08. 200925. Niečo sa kuchtí...
Zensho: ( Jimmi )13.08. 200924. A bledý bol
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200923. Aldeburg
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200922. Mary Culdonová
Zensho: ( Jimmi )07.08. 200921. Tvoja dáma Ťa miluje
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200920. Pravda ťa oslobodí
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200919. Ja sem nepatrím
Zensho: ( Jimmi )01.08. 200918. Prípad č. 312 / 2005
Zensho: ( Jimmi )30.07. 200917. Je to hravé dieťa
Zensho: ( Jimmi )27.07. 200916. Obaja už vieme prečo
Zensho: ( Jimmi )26.07. 200915. Kúpiť, kúpiť, chytiť...
Zensho: ( Jimmi )17.07. 200914. Tvár ako ruža
Zensho: ( Jimmi )15.07. 200913. Odpíš čoskoro
Zensho: ( Jimmi )08.07. 200912. Mágia letného slnovratu
Zensho: ( Jimmi )01.07. 200911. kapitola Nič sa nedeje
Zensho: ( Jimmi )22.06. 200910. kapitola Drraaco
Zensho: ( Jimmi )19.06. 20099. kapitola Šalvia
Zensho: ( Jimmi )18.06. 20098. kapitola
Zensho: ( Jimmi )16.06. 20097.kapitola Päť bodov pre Chrabromil
Zensho: ( Jimmi )03.06. 20096. kapitola Ty sem nepatríš
Zensho: ( Jimmi )29.05. 20095. kapitola Ty!
Zensho: ( Jimmi )22.05. 20094. kapitola Tie perly sú moje?
Zensho: ( Jimmi )19.05. 20093. kapitola MLOKy z Elixírov
Zensho: ( Jimmi )18.05. 20092. kapitola Zničila si mi život
Zensho: ( Jimmi )16.05. 20091. kapitola Ešte jeden týždeň
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )16.05. 2009Úvod k poviedke