Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Simply Irrefutable

9. kapitola (na FF 10)

Simply Irrefutable
Vložené: Jimmi - 17.09. 2016 Téma: Simply Irrefutable
Online preklady nám napísal:

Autor: bookworm1993             Překlad: Online Preklady           Hrubá kontrola: Jimmi                Banner: bookworm1993

Originál: https://www.fanfiction.net/s/8630085/10/Simply-Irrefutable

Rating: PG-13

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

9. kapitola

 

Byly to asi nejchladnější a nejopuštěnější Vánoce, jaké Bradavice zažily. Ale bylo pochopitelné, že všichni, kdo mohli, chtěli být se svou rodinou. Poslední válka byla více než devastující a touha být se svými nejbližšími byla silnější než kdy jindy. Přesto někteří studenti, kteří zůstat chtěli, nemohli. Než se potýkat s prázdnými chodbami a pocitem samoty prostupujícím ze zdí, raději odešli.

Jenom část studentů zůstala v Bradavicích a bylo jich tam méně než deset. Mezi nimi byli i Hermiona Grangerová a Draco Malfoy.

"Grangerová přestaň na mě tak zírat." Draco chtěl zavrčet, ale místo toho udržel svůj hlas na uzdě, i když si oba četli ve společenské místnosti ve věži osmého ročníku.

"Koupila jsem ti dárek, ale začínám pochybovat o tom, jestli ti ho mám vůbec dát. Vím, že se snažíš kvůli našemu příměří více zajímat o mudlovské věci, ale začínám uvažovat, jestli netlačím moc na pilu."

Dracova hlava vystřelila nahoru. Jeho šedé oči se rozšířily pod tíhou nevyřčených prokletí. "Ty si taková měkota Grangerová." Zamumlal.

"Tentokrát to budu brát jako kompliment. Tak jako tak budeme trávit Vánoce spolu. Prostě je to vhodné." Řekla Hermiona. Vyhýbala se jeho pohledu a v duchu si nadávala, že ho možná měla překvapit než ho varovat předem. Mohla se tak vyhnout jeho urážkám. A opravdu, neurazil ji snad právě teď, kvůli tomu, že se začíná starat? Merline, ten kluk si myslí, že všichni okolo něj, dělají vše jen ze soucitu. Copak nemůže akceptovat fakt, že někteří lidí jsou prostě milí a zdvořilý?

Zavírajíc oči se Draco postavil. "Fajn, jen ať to není něco nechutného jako ručně spletený svetr s písmenem M, nebo cože si ten Weasleyův klan dávají mezi sebou. V každém případě jdu na kolej si lehnout." Řekl a věnoval Hermioně znuděný pohled.

Hermione klesla sánka nad jeho drzosťou. "Draco Malfoy!" vykríkla pobúrene. "Ty, ty..." prskala. "Ja by som nikdy nevenovala tak veľa času či energie tomu, aby som sa ti ho v prvom rade pokúsila upliesť, ty nevďačný blb! Mám tisíc chutí len, len...!" jačala za ním Hermiona, ale Draco sa neotočil, len jej slová odmávol. "Arghhhh! Kretén!" zajačala, odolávajúc nutkaniu detinsky si dupnúť nohou. Keď sa Draco stratil v chlapčenských spálňach, nahnevaná Hermiona si pobalila veci, aby zamierila do knižnice, kde mohla aspoň robiť niečo produktívne a pustiť sa do svojej žiadosti na ministerstvo!

Čo však netušila, bolo, že o desať minút neskôr bolo možné zazrieť istého blonďavého slizolinčana, ako si to tráduje do Rokville, aby našiel akýkoľvek obchod, ktorý bol ešte na poslednú chvíľu otvorený. Keď dvíhal a kládol jednu nohu pred druhú v po kolená vysokom snehu, nemohol si pomôcť, aby nepreklínal to príliš pozorné srdce Hermiony Grangerovej. Dva dni pred Vianocami! Bude to krucinál zázrak, ak nájde v Rokville čo i len jednu zabudnutú žabku!

!

Na druhý deň sa Hermiona pokúsila dostať cez dievčenské spálne bez toho, aby zobudila ďalšie dievča, čo zostalo. Bola to bystrohlavčanka, ktorej rodičia ešte neboli pripravení na to byť rodičmi, stále trúchliaci nad smrťou ich najmladšieho dieťaťa. Avšak keď za sebou začula praskot, takmer vyskočila z kože, než sa stočila, prútik pripravený.

Znudené mňau a nezaujatý pohľad, Krivolab na ňu zízal, než mávol chvostom a pyšne prekráčal okolo nej. Zamračila sa nad svojou prehnanou reakciou, zastrčila si prútik späť do habitu a uvoľnila zovretie darčeka v rukách.

Keď vošla do spoločenskej miestnosti, kde stál vianočný stromček rozsvietený dvadsaťštyri hodín magickými svetlami, jej oči sa rozšírili prekvapením, keď zbadala trasúceho sa Draca Malfoya v obrovskej deke, bledé líca zľahka sfarbené zmesou červenej a žltej, sediac tak blízko pri kozube, ako sa len dalo. A pri tom sa tváril vyložene nešťastne s Krivolabom vo svojom náručí.

"Malfoy?" ozvala sa Hermiona než nadskočila, keď si nahlas kýchol, čo prinútilo postaviť sa aj Krivolaba, než sa usadil ešte hlbšie v deke.

"Myslím, že som alergický na tvoju mačku, daj zo mňa tú prekliatu vec preč," s plným nosom vyhlásil Draco.

Keď položila darček na najbližší stôl, priblížila sa k Dracovi. "Nie si alergický na Krivolaba, alergie nevzniknú cez noc," zamietla jeho slová, keď sa dostala bližšie. "Avšak," prehlásila, keď mu priložila ruku na čelo, "máš horúčku." Šokovalo ju, aké horúce v skutočnosti bolo. "Nachladol si."

Draco sa pokúsil odfrknúť, ale výsledkom bola kombinácia odfrknutia a kýchnutia, takže Hermiona odskočila. "Stále z toho viním teba a tvoju prekliatu mačku,"

"No dovoľ," prevrátila Hermiona očami, netušiac aká pravdivá je prvá časť jeho obvinenia. "Som tvoje najlepšie riešenie, ktoré zahŕňa nemocničné krídlo a získanie lieku na nachladnutie, takže by som bola na tvojom mieste milšia," naklonila hlavu.

Namiesto toho, aby venoval pozornosť jej slovám, Draco len zazrel, než dostal záchvat kýchania.

Odfrknutie, takmer úsmev, ale nakoniec si Hermiona nemohla pomôcť, aby sa nezasmiala. Draco Malfoy jednoducho vyzeral tak nekonečne úboho, že nedokázala brať jeho pokusy o zazeranie vážne. Pokrútila hlavou, otočila sa a zamierila k svojmu opustenému darčeku. "Vieš, že to nič neznamená len..." Zvyšok jej slov sa stratil, pretože keď kládla darček pod stromček, zbadala dva dokonale zabalené darčeky v slizolinskej zelenej s jej menom na nich, ktoré tam večer predtým neboli. Hermiona znova pokrútila hlavou, jej pobavený výraz zjemnel. S povzdychom sa postavila. "Budem hneď späť." Rýchlo sa obzrela na Draca, než odišla, snažiac sa zatajiť úsmev, ktorý si sám našiel cestičku na jej pery, aby ho Malfoy nevidel a nepokúsil sa brániť tým, že by sa ju snažil uraziť.

!

Naneštěstí pro Malfoye nezbyl žádný lektvar na nachlazení. Poslední várka se vypotřebovala už před prázdninami, kdy dostal chřipku skoro celý druhý ročník.

Zaklonila hlavu, povzdechla si a rozloučila se s Madam Pomfreyovou.

"Zlatíčko, proč se nezkusíš zeptat Profesora Brundyho, jestli by pro Tebe neudělal malou várku?" Nabídla.

"Počkat, on je pořád tady?" Hermioniny oči se rozšířily v šoku a vzrušení.

Madame Pomfreyová se usmála a kývla.

"Děkuju Vám!" Řekla Hermiona předtím, než utekla k profesorovi lektvarů.

"Ah, slečna Grangerová, čemu vděčím za Vaši návštěvu?" Zeptal se a s úsměvem si upravil kravatu.

"Malfoy chytil pořádnou chřipku a Madam Pomfreyové došli zásoby lektvaru na nachlazení, ale řekla že byste mohl jeden uvařit, prosím?"

Na Bundyho tváři se objevil široký úsměv. " Bohužel slečno Grangerová, toto odpoledne jdu s Kratiknotem na pár drinků, nicméně máte přístup k třídním pomůckám, takže ho můžete uvařit sama. A pokud bude Malfoyovi do zítra lépe, můžu Vám dát extra body na příští esej." V očích mu zajiskřilo vědoucím humorem, když se Hermiona rozzářila nadšením.

"Samozřejmě! Děkuju, nezklamu Vás!" Smála se Hermiona očekáváním.

!

K Hermioninmu zmäteniu, po tom čo získala všetky potrebné zásoby, nebolo možné nájsť ani jediný kotlík. Nahnevaná zmenšila všetky zásoby a vydala sa späť do spoločenskej miestnosti.

"Minútku," oznámila Malfoyovi, keď odložila zásoby na najbližší stôl a zmizla, aby sa vrátila o päť minút s levitovaným kotlíkom pred ňou. S výrazom naprostého zmätenia zízal Draco na Hermionu, keď sa usadila na zemi v spoločenskej miestnosti.

"Co to pro Merlina dělá-," dokončil větu kýchnutím.

"Brundy mi povedal, že by sa mu zišla pomoc v príprave elixíru proti nachladnutiu a ak sa ti polepší, mohla by som získať ďalšie body k mojej eseji," vysvetľovala Hermiona, kým ukladala prísady v správnom poradí.

Malfoyovi skoro vypadly oči z důlků. "Co?!" vyjekl. "A co Pomfreyová?"

"Došiel jej pri epidémii druhákov," odpovedala Hermiona, kým odmeriavala.

Draco zastonal. Bude trvať aspoň pol hodiny, než bude elixír pripravený a ešte k tomu dostane Grangerová body navyše. Stavil by sa, že pri tých bodoch navyše sa Grangerová rozžiarila a ani sa nespýtala, či Brundy nemá niekde rezervné zásoby pre prípad núdze, tak ako mal na popáleniny, keď Finnigan takmer spálil Abbotovej lakeť. "Neotráv má nešťastnou náhodou," rozhodol sa nakoniec povedať, keď ho napadlo, že otvorene uraziť Grangerovú, keď mu pripravuje liek, by nebola v tejto chvíli najbystrejšia myšlienka.

"Odolávam, nemaj obavy," pokojne odpovedala Hermiona bez toho, aby sa neho čo i len pozrela.

Po dlho naťahovanom povzdychu ju Draco len dôsledne pozoroval a opravil ju, keď nevidel, čo presne robí.

"Profesoři mě nepovažují za nejchytřejší čarodějku naší doby pro nic za nic" zavrčela Hermiona, když ji chtěl Draco zastavit, protože se chystala dát příliš zázvorového kořene. "Vím, co dělám! Mnohokrát jsem to dělala místo Rona!" vyštěkla jeho směrem.

Pri Ronovom mene Draco zastavil urážku o tom, že je miláčikom profesorov na špičke jazyka. "Povedal by som, že by si sa ho minimálne mala pokúsiť otráviť za to, že ti poslal Vrešťadlo preto, že si mojím partnerom v Elixíroch."

Hoci Hermiona vedela, že by nemala, bol to dosť príšerný žart na Ronov účet, ale musela sa zasmiať. "Oh, bola som vo veľkom pokušení raz či dvakrát ho prekliať. Má skrátka sklony prehnane reagovať, keď sa dostanem do blízkosti iných mužov."

Draco si nemohol pomôcť, aby si neodfrkol, jasne si na to vrešťadlo pri raňajkách spomínal. Tiež to odštartovalo reči, že majú s Grangerovou zakázané pletky, keď Ron Weasley tak príšerne reagoval na to, že ich Brundy prinútil byť partnermi.

"Ale takto dáva najavo, keď mu na niekom záleží," vzdychla si Hermiona, keď tiež rozmýšľala o minulosti. "A ja ho za to milujem, hoci občas je to nevýslovne frustrujúce," dokončila len, aby sa medzi dvojicou rozhostilo mlčanie, keď ani jeden z nich nevedel čo povedať, pokiaľ trápna téma o Ronovi visela vo vzduchu. Jeho otvorené neznášanie Draca či dokonca predstavy, že sú spolu v akejkoľvek pozícii bolo rovnako známe ako Umgridgeovej ružové outfity.

Nakonec Hermiona pětkrát zamíchala lektvar, aby se otvořil malý obláček dýmu, který signalizuje, že je vše hotové.

"Díky Grangerová," řekl nakonec Draco, když mu Hermiona podala lahvičku s lektvarem.

"Nemáš za čo," odpovedala Hermiona než sa schúlila v kresle oproti nemu. Rozhodla sa, že poupratuje neskôr. Keď Draco skončil, prehovorila konečne, náznak pobavenia spolu so smútkom súčasne v jej hlase. "Takmer každé Vianoce môj otec ochorel," začala. "Bol určite jedným z tých, čo nakupujú na poslednú chvíľu. Bál sa nakupovania, ale nikdy celkom nepochopil dôležitosť včasného nájdenia darčekov, aby ste nemuseli stáť v tých príšerných davoch v časovej tiesni. Vlastne to stále nechápe." Zasmiala sa, zatiaľ čo sa Dracove oči rozšírili, než sa prikrčil, jeho líca sfarbené ružovou, pretože teraz mu bolo jasné, že Grangerová vie, ako prišiel k svojej nádche, k jeho nesmiernym rozpakom.

"Takže až do polnoci vonku nakupoval a na druhý deň dostal nádchu," usmiala sa Hermiona, pripomínajúc si spomienky. "Ale vždy pre mňa získal ten najlepšie darčeky. Nevedel vôbec nič o mágii či Šikmej uličke, ale vždy ma tam vzal, pýtal sa ľudí okolo nás a nasmerovali ho k tým najlepším produktom pre školáčky," dokončila Hermiona. Hlas sa jej mierne priškrtil, keď si uvedomila, že toto bude druhý rok, čo cez Vianoce neuvidí svojich rodičov.

Draco prehltol, nepohodlne sa zamrvil v kresle, pretože mu začínalo byť teplo, keď sa jeho telesná teplota začala dostávať s pomocou elixíru do normálu. Napriek tomu, že to nechcel, cítil, že potrebuje niečo povedať, aby Grangerovú rozptýlil od jej smutných myšlienok o rodičoch. Jej súcitné srdce začínalo mať na neho vplyv vo viac smeroch, než by sa mu páčilo. "Uhm," odkašľal si, než vyhŕkol prvú vec, čo ho napadla, jednu z ojedinelých spomienok na neho s otcom. Príbeh, ktorý samozrejme Hermionu fascinoval, keďže nikdy nechápala, ako rodokmene starých čistokrvných rodín fungujú, až do dnešného dňa si priala, aby sa na to bola spýtala Síriusa.

! 

Draco takmer vyskočil z postele od úľavy, že necítil žiadne príznaky nachladnutia ako deň predtým. Jednako si obliekol svoje najteplejšie oblečenie, než sa vydal do siene na raňajky.

Keď sa tam dostal, zarazil sa na ceste k ôsmackému stolu, keď si uvedomil, že je teraz Grangerovej dlžníkom. Zaksichtil sa, nevedel čo si o tej myšlienke myslieť, ale nakoniec si len vzdychol. Grangerová nebola rovnako neznesiteľná, ako keď býval mladší.

"Pane Malfoyi, to jste musel zastavit uprostřed chodby?"

Draco se otočil, aby uviděl, že to byla McGonagallová, která se na něj netrpělivě dívala. "Já-" Draco se chystal něco říct, když jeho slova utnul naivní prvák, jehož rodič byl nový učitel obrany. "Jmelí!" vykřiknul Rin Youngst, takže všichni profesoři a studenti, kteří tam byli, zírali na něj a poté na místo, kam ukazoval, což bylo tam, kde Draco Malfoy a ředitelka McGonagallová stáli.

!

Úplně ponížený seděl Draco naproti Hermioně, která si rukou zakrývala pusu, aby skryla smích.

"Sklapni," zavrčel Draco, přestože Hermiona nic neřekla.

"Promiň," omluvila se Hermiona, protože věděla, že její výraz neskrýval ani trochu jejího pobavení, "Ale prostě,"

"Grangerová, nájdem tvoju mačku a poštvem ju voči tebe," vyhrážal sa Malfoy, pretože celkom na rovinu, tá mačka ho mala radšej ,než by vyhovovalo jeho spokojnosti.

Hermiona si odfrkla, ale nepokračovala v tom, co chtěla říct. S protočením svých očí Hermiona vzala dárek, který ležel vedle ní. "Veselé Vánoce, Malfoyi," zavrtěla hlavou.

Draco vytřeštil oči. "Co? Ale ten tvůj je pořád ve společenské místnosti!"

"To je fajn, toto je len jedna časť tvojho darčeka," uškŕňala sa Hermiona a pomyslela si, že predstava, ako McGonagallová bozkáva Malfoya na líce, kým on červenie odtieňom, ktorý by súperil s ktorýmkoľvek Weasleym, bola sama viac než dostatočným vianočným darčekom.

Darčekom boli šnúrky v slizolinskej striebornej a Draco bol zmätený, až kým nerozbalil topánky pod stromčekom, zatiaľ čo Hermiona dostala bonboniéru s bonbónmi, ktoré boli v skutočnosti naplnené energetickým elixírom na štúdium a tiež hračku pre Krivonožku. Dva darčeky, ktoré Hermiona neočakávala, ale milovala presne z toho istého dôvodu.

V tom čase Draco nebol svojím darčekom ohromený, ale neskôr toho večera si uvedomil, že skutočným darčekom neboli muklovské topánky a šnúrky, ale fakt, že hoci Hermiona Grangerová mala možnosť byť s jej pseudo rodinou, Weasleyovcami, kde bol jej priateľ, tak sa namiesto toho rozhodla zostať a najviac zo všetkého, rozhodla sa pre neho...

!

Keď sa Blaise vrátili po skontrolovaní dievčat a Draca, usadil sa s ostatnými dospelými. "Viete, vždy som uvažoval, čo ste vy dvaja cez Vianoce robili," prehlásil pri jedle a poťapkal si bradu so vševediacim pohľadom. Hermiona pokrútila hlavou.

"Blaise, povedali sme deťom ten príbeh už toľkokrát, nepokaz ho len, aby si sa pobavil," vzdychla Hermiona.

"Ja ti neviem, nebolo to vtedy, keď Draco k tebe začal prvýkrát niečo cítiť?" Luna si nemohla pomôcť, aby nepodporila svojho manžela. "Keď to najmenej očakávame, pocity sa začnú vynárať z ničoho nič."

Hermiona zastonala. "Luna."

"To pre toto ťa milujem, pre tvoju neochvejnú podporu," uškrnul sa Blaise, než pobozkal manželku na ústa. "A fakt, že ma považuješ za zábavného, keď dokonca moji najlepší priatelia nie." Uprel svoj pohľad na Draca, ktorý sa k nim práve pripojil, keď všetky dievčatá zaspali.

"Len teraz som sem prišiel a nie som si istý, o čom je reč, ale ja si občas myslím, že si zábavný, keď nie som cieľom tvojich žartíkov," pripojil sa k nim Draco, pobozkal Hermionu na líce, než ju objal rukou. Myšlienkami stále zotrvával v minulosti vo chvíli, keď zistil, že začína niečo cítiť k poslednému človeku, ku ktorému také niečo očakával.

"Všetky dievčatá zadriemali?" skepticky sa spýtala Hermiona.

"Áno," prikývol Draco. "A chalani?" spýtal sa Harryho, ktorého vlasy vyzerali dosť rozstrapatene.

"Strach a hrôza, všetci po mne hádzali hračky, keď som naznačil slovko zdriemnuť a na Jamesa som musel použiť zväzujúce kúzlo, aby sa nemohol vykradnúť a nepokúsil sa urobiť niečo Lyre." Harrymu trhalo okom.

"Ale vieš, že až dodnes som nikdy nepočul tú časť príbehu, kedy si s McGonallkou bol pod imelom," prehlásil Blaise po tom, čo sa všetci zasmiali nad príliš zamilovaným Potterovým deckom, zatiaľ čo sa Harry takmer zadusil, keď ho prvý raz počul.

Všetko pobavenie zmizlo z Dracovej tváre a nahradilo ho podráždenie, pretože to skutočne nebolo jeho rozhodnutie. Bola to Hermionina chyba, keď tento príbeh porozprávala Lyre, ktorá chcela vedieť, čo to je imelo. Ale na druhej strane, bola to celkom iste chyba Jamesa Pottera za to, že sa pokúsil pobozkať jeho dcéru pod imelom. Ale odvtedy, keby sa pokúsil vyhnúť tejto časti príbehu, Lyra by mu venovala malfoyovský úškrn a vyrozprávala túto časť sama a detailnejšie, než by sa mu páčilo.

"To preto, lebo Draco pohrozil každému jednému študentovi, ktorý bol na raňajkách," povedala Hermiona so smejúcim sa úsmevom, zatiaľ čo Harry vyzeral, že umrie od smiechu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 9. kapitola (na FF 10) Od: Sally - 18.09. 2016
Skvelá kapitola! Viem si živo predstaviť Draca zúboženého chrípkou a príhodu spod imela :D Veľmi milé, ďakujem!

Re: 9. kapitola (na FF 10) Od: maria - 18.09. 2016
dakujem

Re: 9. kapitola (na FF 10) Od: margareta - 18.09. 2016
Chuděrka Draco! Políbit McGonagallovou pod jmelím, z toho má nejspíš ještě pořád noční můry! Chtěla bych vidět ostatní pány, kdyby se něco podobného stalo jim. Moc se mi líbí to srovnávání situací, jak je viděli a vnímali dříve a jak na ně vzpomínají teď. A jak je nyní vnímají jejich děti; jsou to tři úplně odlišné pohledy. A ještě jinak je nejspíš vnímali taky jejich přátelé a ještě jinak Ron. Jsem zvědavá, jak budou děti reagovat, až se dozví, že táta s mámou se vlastně potom rozešli a dlouhá léta spolu ani nemluvili. To bude kravál!! Díky moc za kapitolu! Moc se těším na další!!

Re: 9. kapitola (na FF 10) Od: denice - 17.09. 2016
Ty vánoční vzpomínky jsou kouzelné - Draco, který nachladne, když jde na poslední chvíli koupit Hermioně dárek, a ona ví, pak mu uvaří léčivý lektvar... Moc pobavila scéna pod jmelím, taková dvojice tu myslím ještě nebyla :-) Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

bookworm1993: ( Jimmi )21.04. 2019Kapitola 18 (na FF 19.)
bookworm1993: ( Jimmi )07.04. 201917. kapitola (na FF 18.)
bookworm1993: ( Jimmi )06.04. 201916. kapitola (na FF 17.)
bookworm1993: ( Jimmi )06.04. 201915. kapitola (na FF 16.)
bookworm1993: ( Jimmi )06.04. 201914. kapitola (na FF 15.)
bookworm1993: ( Jimmi )05.04. 201913. kapitola (na FF 14)
bookworm1993: ( Jimmi )05.04. 201912. kapitola (na FF 13)
bookworm1993: ( Online preklady )28.09. 201611. kapitola (na FF 12)
bookworm1993: ( Online preklady )21.09. 201610.kapitola (na FF 11)
bookworm1993: ( Online preklady )17.09. 20169. kapitola (na FF 10)
bookworm1993: ( Online preklady )14.08. 20168.kapitola (na FF 9)
bookworm1993: ( cuc )18.11. 20157. kapitola
bookworm1993: ( cuc )28.07. 20156. kapitola
bookworm1993: ( cuc )29.05. 20155. kapitola
bookworm1993: ( Morgana )02.08. 20144. kapitola
bookworm1993: ( morgana )25.07. 20143.kapitola
bookworm1993: ( Morgana )18.07. 20142. kapitola
bookworm1993: ( Morgana )12.07. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Morgana )12.07. 2014Úvod k poviedke