Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Dramione

Sviatočné sladkosti

Advent 2014 Dramione
Vložené: tigy - 31.12. 2014 Téma: Advent 2014 Dramione
tigy nám napísal:

Sviatočné sladkosti

Holiday sweets 

Autor: dollfaced

Preklad: tigy

http://dramione-advent.livejournal.com/17925.html

Žiadosť zaslaná

Prehlásenie: Nevlastním žiadnu z postáv Harryho Pottera. Bohužiaľ, všetky patria J.K.Rowlingovej.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autorská poznámka: Po prvé, moja obrovská vďaka patrí akashathekitty za jej rýchle betovanie. A ďakujem Kaline za to, že vyhlásila túto úžasnú výzvu a že mi poskytla tak prepotrebný čas navyše. Taktiež som si trochu prispôsobila počet dielikov čokoládového pomaranča. V skutočnosti ich majú iba dvadsať, avšak pre potreby tohto môjho malého príbehu je ich tam dvadsaťštyri ;)

 

***

Hermiona utekla po chodníku, dvakrát takmer zakopla. Išla neskoro. Veľmi neskoro. Bolo prvého decembra a Sladké chvíľky zatvárali už za pár minút, avšak ona bola rozhodnutá, že to musí stihnúť.

Zabrzdila priamo pred dverami obchodu. Vyčerpaný predavač práve mieril ku dverám s rozhodnosťou niekoho, kto chcel len jediné, ísť domov po dlhom, namáhavom dni. Hermiona vedela, aký je to pocit, avšak vrhla sa ku dverám a otvorila ich skôr, ako sa k nim stihol dostať.

“Máme zatvorené.”

Lapajúc po dychu vyhŕkla: “Potrebujem iba jednu vec. Viem presne, čo chcem.”

“Otvoríme znovu ráno o deviatej,” odvetil, ako sa ju snažil dostať von z dverí.

“Nie, potrebujem to dnes. Prosím.” Hlas sa jej mierne zlomil.

S ťažkým povzdychom predavač otvoril dvere. “Tak fajn. Takže čo potrebujete? Čokoládové prútiky sa nám už minuli, zbytočne si ich budete pýtať. Tento rok idú na dračku... okamžite sa vypredajú.”

S úľavou sa usmiala. “Potrebujem iba čokoládový pomaranč. Viete, taký ten, čo sa dá rozobrať na mesiačiky.”

Starý muž sa zastavil a zvrtol sa smerom k nej. “Je mi ľúto, že to musím povedať, ale posledný som predal minútu predtým, ako ste sa tu ukázali. Myslel som si, že to bude môj posledný dnešný obchod. Ďalšiu dodávku očakávam až za pár dní.”

Hermiona sa cítila hrozne. Bola to jej chyba. Odďalovala kúpu, pretože čeliť skutočnosti, že jej otec bol naozaj preč, ju veľmi zraňovalo. V jednu chvíľu premýšľala nad tým, že poruší ich malú vianočnú tradíciu: počnúc prvým decembrom až po Štedrý deň sa každý večer delili o jeden mesiačik čokoládového pomaranča. Taká maličkosť, ktorú robil jej otec pokiaľ jej len pamäť siaha. A hoci to bola iba taká somarinka, bola to ich tradícia a ako sa blížil advent, cítila sa čoraz horšie pri myšlienke, že by si neuctila jeho pamiatku tým, že v nej bude pokračovať.

“A nespomeniete si, kto ho kúpil?” Bol to výstrel naslepo, ale bola zúfalá.

Predavač nad tým chvíľu uvažoval. “Neviem, ako sa volá. Drzý chlapec. Oblečený mal čierny plášť, vpredu so strieborným lemovaním... a mal také zvláštne, takmer biele blond vlasy. A bol veľmi vysoký.”

“A ktorým smerom išiel?” spýtala sa, už napoly von z dverí.

“Na sever, smerom k Madam Malkinovej.”

“Ďakujem!” zakričala cez plece a rozbehla sa.

***

Mala veľmi dobrú predstavu o tom, kto by tá drzá blond persóna mohla byť. Len keby sa jej tak podarilo dostihnúť ho. Tam! Zazrela hrivu blond vlasov. Chystal sa práve vojsť k Madam Malkinovej. “Počkaj!” vykríkla.

Zastal. Od úľavy vydýchla. “Malfoy, počkaj chvíľočku. Potrebujem s tebou hovoriť.”

Uškrnul sa. “No páni, vari to nie je Hermiona Grangerová, kto ma naháňa ulicami Londýna? Čo potrebuješ, Grangerová? Mám naponáhlo.”

To nebude ľahké. Zo všetkých ľudí to musel byť práve on, kto kúpil posledný čokoládový pomaranč. Osoba, ktorá milovala čo najviac jej strpčovať život. Potom, čo odstúpila zo svojej pozície spolupredsedu Koalície pre povojnové vzdelávanie a pomoc, ktorú s ním zdieľala, si bola istá, že ho videla naposledy. Teraz sa zdalo, že ani zďaleka také šťastie mať nebude.

“Budem rýchla. Chcela by som od teba kúpiť tvoj čokoládový pomaranč. Dám ti zaň dvakrát toľko, než za čo si ho kúpil.” Dopekla! Nemala mu ponúknuť tak veľa. Teraz príde na to, že je zúfalá, čo aj bola, ale dať to najavo nebolo veľmi múdre.

Usmial sa na ňu a zdalo sa akoby bol potešený tým, že od neho niečo potrebuje. “Špehuješ ma počas mojich vianočných nákupov? Nevedel som, že ťa tak zaujímajú moje nákupné zvyklosti.”

Ofučala sa. “Nešpehovala som ťa. Predavač v cukrovinkách mi povedal, že ty si kúpil ten posledný. Je mi úplne jedno, aké nákupy robíš.”

Malfoy vytiahol čokoládový pomaranč z vrecka svojho plášťa a zdvihol ho, aby si ho mohla obzrieť. Premáhalo ju strašné pokušenie prekliať ho a uchmatnúť mu ten pomaranč priamo z ruky. “Je to jedna z mojich najobľúbenejších čokolád. A ty vieš, ako veľmi milujem sladkosti.”

Pretočila očami. “Áno, áno, všetci vieme, že dušou si ako malé dieťa.” A so založenými rukami dodala: ”A mysľou tiež.”

“Ale nie telom, všakže, Grangerová?” veľavýznamne na ňu žmurkol a pristúpil bližšie, aby ju mohol cukrovinkou ešte viac provokovať.

 “Fuj!” odstrčila ho. “Nemám čas na tieto tvoje nezmysly.” V jej hlase bolo počuť potláčané emócie. Jediné, čo chcela, bolo získať svoju čokoládu, zjesť z nej prvý kúsok, zavolať mame a potom plakať až kým nezaspí schúlená s Krivolabom v náručí. Chvíľu zvažovala aj to, že Malfoyovi prezradí, prečo ten pomaranč potrebuje, avšak vzhľadom k tomu, že nebol schopný obyčajného ľudského porozumenia, prinieslo by to len viac škody, ako úžitku. “Tak predáš mi ho alebo nie?”

“Možno.”

“A to má akože čo znamenať? Odpoveď môže byť iba áno, alebo nie.”

“Závisí to od toho, na čo ho potrebuješ.”

“To nie je tvoja vec. Potrebujem ho a som ochotná zaň dobre zaplatiť.”

“Chceš ho niekomu darovať?”

“Nie. Je pre mňa.”

Pozrel na ňu s nedôverou. “Nespomínam si, že by si mala až tak rada sladkosti.”

Povzdychla si. Akoby práve on o nej vôbec niečo vedel.  “My dvaja sme spolu v práci strávili možno dve či tri hodiny za týždeň. Počas zvyšných stošesťdesiatich piatich hodín som pojedla množstvo sladkostí! Takže znovu, predáš mi ho, alebo nie?”

“Hmm... vážne mám čokoládové pomaranče veľmi rád. Otvárať ich je super zábava. Nie som si istý, či by som sa ho dokázal vzdať,” povedal váhavo.

“Fajn. Tak ti teda veľmi pekne ďakujem, Malfoy.” Chystala sa pobrať preč, keď ju zrazu zadržal.

“Nepovedal som, že ti ho nedám.”

Chvíľku ho ostražito pozorovala a napokon usúdila, že to, zdá sa, myslí úprimne. “Super! Koľko zaň chceš?” spýtala sa, zatiaľ čo sa prehrabávala vo svojej kabelke.

“Nepotrebujem tvoje peniaze.”

Zneistela. Chce jej ho dať len tak?

“Naozaj?”

“Mám kopec peňazí. To, čo naozaj potrebujem, je vhodný doprovod na Ministerský vianočný ples. A pod pojmom vhodný myslím niekoho, kto by mohol pozdvihnúť moje spoločenské postavenie. Vojnová hrdinka by bola perfektnou voľbou. Jedného dňa mám v pláne kandidovať na ministra.”

Merlin, chráň nás! Malfoy ako minister mágie! Tomu hovorím vtip! “Dúfam, že tým nemyslíš mňa,” zachichotala sa.

Zdalo sa, že ho to podráždilo. “Dokonale vyhovuješ mojim potrebám.”

“Máš vážne osobitý spôsob jednania so ženami, Malfoy.” Sebestredný blbec! Jeho potreby! Zo všetkých návrhov, ktoré kedy od mužov dostala, toto bolo čerešničkou na torte. Nuž, ale prinajmenšom bol úprimný.

Uškrnul sa na svoju obranu: “Dokážem si zariadiť rande, Grangerová. Teraz potrebujem iba urobiť dojem na plese a na to potrebujem špeciálny druh doprovodu. Teba.”

“Hnusíš sa mi.”

“Dosť bolo sladkých rečí. Dohodneme sa, alebo nie?”

Vážne veľmi chcela ten čokoládový pomaranč, ale stálo jej to za to? Za rande s Malfoyom? Myseľ jej zaplavili spomienky na spoločné Vianoce s jej otcom a priviedli ju na pokraj sĺz. Samozrejme, že možnosť pokračovať v milovanej tradícii jej stála za jedno hlúpe rande, hoci aj s blbcom ako je Malfoy. Musela v nej pokračovať. Aby si uctila pamiatku svojho otca a aby bola sama k sebe úprimná, aj kvôli tomu, aby sa vyrovnala s jeho smrťou.

Pred tvárou jej zamávala ruka. “Hej, Grangerová, si tu?” Hľadel na ňu s miernymi obavami.

Precitla. “Áno.”

“Áno, som tu alebo áno, sme dohodnutí?”

“Áno, sme dohodnutí.”

Usmial sa a strčil jej čokoládový pomaranč do dlane. “Vyzdvihnem ťa na Štedrý deň o siedmej.” Skúmavo si ju premeral odzhora nadol. “A pokús sa vyzerať reprezentatívne. Obleč si niečo slušné. Požičaj si nejaké pekné šaty, ak budeš musieť. Och, a urob niečo s tými tvojimi príšernými vlasmi. Nechceme predsa aby to vyzeralo, že som na rande zo súcitu.”

Bola v pokušení hodiť mu niečo do hlavy, keď vchádzal k Madam Malkinovej, avšak jediné, čo mala poruke bol jej čokoládový pomaranč a rozhodne nemala v úmysle minúť ho na neho.

***

Hermiona vyšla na balkón pod zámienkou, že sa chce nadýchať čerstvého vzduchu. V skutočnosti sa chcela aspoň na pár minút zbaviť Malfoya a utriediť si myšlienky. Celý večer sa jej držal ako kliešť, takže keď sa ospravedlnil, že potrebuje ísť na toaletu, využila príležitosť nájsť si nejaké pokojné miestečko. Mala pocit, akoby bola v nejakom bláznivom prevrátenom svete, kde ryby žili v korunách stromov a vtáci plávali pod vodou. Hoci si to nechcela priznať, musela uznať, že si toto rande s Malfoyom prekvapivo užívala. Spočiatku ho upodozrievala, že to hrá kvôli ostatným hosťom, ale on vo svojom dokonalom správaní pokračoval aj keď naokolo nikto nebol. Za nič na svete nemohla prísť na to, čo tým chcel dosiahnuť. Nie že by na tom príliš záležalo. Nemala v pláne ísť s ním na žiadne ďalšie rande. Nebol dôvod, aby si stým lámala hlavu.

Rýchla kontrola hodiniek jej prezradila, že už bola takmer polnoc. Vytiahla z vrecka malý kúsok látky a rozbalila ho. Vo vnútri bol posledný čokoládový dielik. Chcela sa uistiť, že ho zje skôr, ako odbije polnoc.

“Tak tu si,” ozvalo sa od dverí.

Pozrela nahor a zistila, že je to Malfoy. “Iba som sa chcela trochu nadýchať čerstvého vzduchu.”

Podišiel k nej bližšie. “Si v poriadku? Plačeš...”

“Naozaj?” Dotkla sa rukami tváre a na líci ucítila vlhkosť od sĺz. “Ja...

V očiach mu preblesklo sklamanie. “Vážne som bol až taký zlý? Myslel som si, že si sa celkom dobre bavila...”

Prehltla vzlyk a pokúsila sa usmiať. “Ja len... tieto Vianoce sú pre mňa veľmi ťažké.”

S pochopením si povzdychol. “Tvoj otec.”

“Ako to vieš?”

“Počúvam. A keď dobre nespávaš a si unavená, ako počas posledných dní, keď sme pracovali deň aj noc, aby nám schválili finančné prostriedky pre náš fond, máš sklon priveľa rozprávať.”

“Och.” Na moment sa na neho zahľadela a potom odvrátila pohľad. “Neuvedomila som si, že si ma počúval.”

“Zábavné na tom je, Grangerová, že som sa vážne snažil nerobiť to. A vtedy som si uvedomil, že z nejakého šialeného dôvodu, ktorý som si ani sám nedokázal vysvetliť, to tak či tak robím. Fakt som si chcel vypočuť všetky tie príbehy o tebe a tvojom otcovi. Dopekla, dokonca som počúval aj všetky tie tvoje prednášky o záchrane domácich škriatkov a jednorožcov. Dokonca som sa prichytil, ako načúvam tým pochybným historkám o tvojich malých dobrodružstvách s Potterom a tým červenovlasým idiotom, ako sa to len volá...”

“Dobre vieš, ako sa volá.”

“Pst... snažím sa ti tu niečo povedať. Prestaň meniť tému.”

“Chápem. Máš rád moje hlúpe historky.”

“Nie. Mám rád teba. Chýbala si mi. Vtedy, keď si odstúpila a ja som ťa už nemohol vídať každý týždeň...” Odmlčal sa v rozpakoch.

“Chýbala som ti? To je... to je...”

“Šialené. Bláznivé. Strelené. Nenorm...”

“Stop. Áno. Pochopila som.”

“Presne to som si myslel aj ja, ale už je to raz tak. A keď si za mnou prišla s ponukou, že odo mňa kúpiš tú sladkosť, nemohol som uveriť svojmu šťastiu. Vedel som, že by si si so mnou nikdy nevyšla, keby som ťa o to len tak požiadal.”

“To nie je pravda!” skočila mu do reči.

Zdvihol obočie. “Grangerová...”

“Fajn. Máš pravdu.”

“Dúfal som, že keď sa budeš dnes večer dobre baviť, tak zabudneš na to, akým spôsobom som ťa sem dostal. Ale schovávanie sa na balkóne beriem ako znamenie, že sa ma snažíš zbaviť.”

Neodpovedala. Celé to bolo bláznivé. Poobzerala sa okolo seba, či ich ešte niekto nepozoruje. Možno to bol nejaký komplikovaný žartík. Avšak ak to bol žart, tak Malfoy bol perfektný herec. Zdalo sa jej, že je naozaj sklamaný a dokonca možno aj trochu naštvaný.

Pobral sa preč, ale zastavila ho. “Naozaj som sa dnes večer výborne bavila. Ďakujem.”

“Ale?”

“Žiadne ale. Páčilo sa mi to, ale ak chceš vedieť, či si s tebou znovu vyjdem, budeš ma o to musieť požiadať.”

Usmial sa a podišiel bližšie. “Myslím, že by sme mali najprv dokončiť naše prvé rande, než ťa požiadam o to ďalšie.”

“Dobre...” opatrne súhlasila, hoci si nebola celkom istá, čo tým chcel vlastne povedať.

“Som veľmi rád, že sme sa na niečom dokázali dohodnúť.” Naklonil sa k nej a keď zľahka obtrel svoje pery o jej, zašepkal: “ Veselé Vianoce, Hermiona.”

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Sviatočné sladkosti Od: teriisek - 03.09. 2015
Krásné, opožděně děkuju za překlad!

Re: Sviatočné sladkosti Od: marci - 15.01. 2015
Krásné!! Ten čokoládový pomeranč jsem asi dvakrát měla a byl skvělý. netuším, kolik má dílků, ale jako adventní kalendář musí být skvělý. Tak na příští Vánoce Díky, tigy. moc hezká povídka

Re: Sviatočné sladkosti Od: TaraFaith - 09.01. 2015
To bylo tak kouzelné!! Moc díky za překlad.

Re: Sviatočné sladkosti Od: tigy - 08.01. 2015
Všetkým veľmi pekne ďakujem za krásne komentíky a ospravedlňujem sa, že som sa k tomu dostala až takto neskoro  Ešte raz vďaka! 

Re: Sviatočné sladkosti Od: mami - 07.01. 2015
Bože, ja slintám...

Re: Sviatočné sladkosti Od: solace - 04.01. 2015
Roztomilá romantická poviedka. Ďakujem, tigy.

Re: Sviatočné sladkosti Od: arabeska - 03.01. 2015
Zkrátka není nad čokoládu. Skutečně prohnané pozvání na rande od Draca, přímo až zmijozelské Děkuji za překlad, tigy, bylo to ňamózní!

Re: Sviatočné sladkosti Od: Zuzana - 02.01. 2015
To bolo krásne:) Verím, že to pozvanie na ďalšie rande s radosťou prijala:) Ten pomaranč vyzerá veľmi pekne:) Ďakujem za preklad.

Re: Sviatočné sladkosti Od: Julie - 01.01. 2015
To bylo krásné, romatické a sladké (mňam). Díky!

Re: Sviatočné sladkosti Od: holloway - 31.12. 2014
Ten obrázek na konci je dost krutý, když člověk nemá možnost ochutnat Líbí se mi tradice každý den jeden dílek, no mě by tak dlouho nevydržel. Díky moc za překlad téhle slaďoučké adventní povídky

Re: Sviatočné sladkosti Od: doda357 - 31.12. 2014
To bolo od neho zlaté  A typicky malfoyovské  Ďakujem pekne za preklad, užila som si čítanie 

Re: Sviatočné sladkosti Od: martian - 31.12. 2014
Povídka byla miloučká, ale ještě víc mě zaujal ten čokoládový pomeranč... Zse se mi o něco rozšířily obzory…  

Re: Sviatočné sladkosti Od: Gift - 31.12. 2014
Posledni obrazek a celkovy nadech povidky stacili- musim si dojit pro cokoladovou pralinku, jednoduse musim!! Bylo to mile cokoladove pohlazeni s poucenim na konec- je tolik sladkosti sveta, ktere jeste musim ochutnat. Moc dekuji!

Re: Sviatočné sladkosti Od: ladyF - 31.12. 2014
Tak, a teď mám chuť na něco sladkého! :-) Díky.

Re: Sviatočné sladkosti Od: tiberia - 31.12. 2014
Za jeden čokoládový pomeranč celá Hermiona... to nebylo špatné... Díky za krásný překlad, tigy!!

Re: Sviatočné sladkosti Od: Lupina - 31.12. 2014
Úplně jako ten čokoládový pomeranč. Mňamka a jedna by chtěla ještě další kousek :-) Krásná jednohubka, děkuji :-)

Re: Sviatočné sladkosti Od: denice - 31.12. 2014
Musela jsem si povídku přečíst ještě jednou a teď se mi vůbec nechce vrátit se do reality, pořád jsem na tom balkóně, ti dva se líbají, na rtech jim voní poslední dílek čokoládového pomeranče a přivřenými dveřmi zaznívá hudba ministerského plesu... Díky.

Re: Sviatočné sladkosti Od: Jacomo - 31.12. 2014
Krásná a sladká čokoláda Draco tu byl naprosto roztomilý. A ten pomeranč bych si s ním klidně dala taky Díky za dobrůtku!

Prehľad článkov k tejto téme:

dollfaced: ( tigy )31.12. 2014Sviatočné sladkosti
MiHnn: ( arabeska )25.12. 2014Za ztracený čas
Musyc: ( Lupina )24.12. 2014Tady a teď
sunnyjune46: ( Spoločný )23.12. 2014Fotku, jinak nevěřím
MiHnn: ( arabeska )21.12. 2014Plán se zvrtnul
draco-severus-mmm: ( Jacomo )20.12. 2014Veselé Vánoce, Rose
draco-severus-mmm: ( Jacomo )19.12. 2014Veselé Vánoce, Draco
spadul: ( arabeska )18.12. 2014Paříž v plamenech
Ningloreth: ( holloway )16.12. 2014Dobře připravené Plány
Futilement moi: ( arabeska )15.12. 2014To nejsou Vánoce
Darkrivertempest: ( Lupina )14.12. 2014Viscum amor
eevilalice: ( denice )13.12. 2014Kdy nastane zítřek?
scarlettcat: ( Jacomo )11.12. 2014Perníčková patálie
lorcalon: ( tigy )10.12. 2014Tradícia
floorcoaster: ( arabeska )07.12. 2014Nezbytnosti zimy 3/3
floorcoaster: ( arabeska )06.12. 2014Nezbytnosti zimy 2/3
floorcoaster: ( arabeska )05.12. 2014Nezbytnosti zimy 1/3
Rumaan: ( larkinh )03.12. 2014Něco navíc