Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Dramione

Veselé Vánoce, Draco

Advent 2014 Dramione
Vložené: Jacomo - 19.12. 2014 Téma: Advent 2014 Dramione
Jacomo nám napísal:

19. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Veselé Vánoce, Draco

 

Autor: draco-severus-mmm

Překlad: Jacomo                             Betaread: Calwen

Originál najdete na https://www.fanfiction.net/s/9962293/1/Merry-Christmas-Draco


Shrnutí: Náhodné vánoční setkání Rose Weasleyové a Scorpiuse Malfoye na mudlovském hřišti přiměje jejich rodiče přehodnotit svou minulost.


* * *


Malá Rose Weasleyová vesele poskakovala směrem k hřišti, které se nacházelo na konci ulice. Její matka Hermiona neochotně souhlasila, že ji tam dovolí pár minut zůstat, aby nemusela vláčet své často hlasité a protivné dítko po supermarketu. Byl Štědrý den a úroveň Hermioniny trpělivosti prudce klesala. A pár minut na hřišti jistě ničemu neublíží.

Rose se o překot rozběhla k houpačkám. Měla je ze všeho nejradši. Nezáleželo na tom, že jde o mudlovské hřiště; pro Rose byla v této roční době možnost hraní, na rozdíl od vykonávání domácích prací nebo následování matky po nudném supermarketu, výjimečnou věcí. Kromě toho ráda využívala možnosti dělat něco mudlovského, k čemuž neměla mimo chvilek se svými prarodiči mnoho příležitostí.

Seděla na houpačce jen pár vteřin, když k ní došel pečlivě upravený chlapec se zamračeným výrazem ve tváři. Rose dala nohy na zem, aby přibrzdila a posléze zastavila.

„Ahoj," řekla.

„Ahoj," řekl chlapec.

„Jak se jmenuješ?"

„Scorpius," odpověděl. „A ty?"

„Rose," představila se dívenka. „Nikdy dřív jsem tě tu neviděla.

Chlapcovo zamračení se zvětšilo. „Protože sem moc často nechodím. Moji rodiče říkají, že by dali přednost tomu, kdybych na tohle hřiště nechodil, ale neřekli mi proč. Ale teď tu nejsou a tohle vypadá jako zábava."

Rosina tvář se rozzářila. Má šanci někomu ukázat, jak zábavné by to tu mohlo být! „Je to zábava!" vykřikla. „Dá se tady toho spousta dělat. Moje mamka mě tu nikdy nenechá dlouho, ale vždycky mám čas pohoupat se na houpačce."

Scorpius se zatvářil trochu ostražitě. „Chceš říct, že se na to posadíš a necháš se houpat dopředu a dozadu?"

Rose přikývla. „Je to prima. Můžeš se vyhoupnout do opravdu velké výšky! Ukážu ti to."

Couvla hodně dozadu, aby se mohla co nejvíc zhoupnout. Scorpius s mírným úžasem sledoval, jak se rozhoupává výš a výš. Byla skoro stejně tak vysoko jako rám houpačky a že ten byl hodně vysoký!

Houpání se postupně zpomalovalo a Rose pokaždé, když položila nohy na zem, přibrzdila, až nakonec zastavila.

„Pojď sem," naléhala na chlapce, „a zkus si to."

Scorpius se zatvářil poněkud obezřetně, ale vypjal hruď a popošel ke druhé houpačce. Posadil se a napodobil Rosiny pohyby. Začal se houpat sem a tam, ale podle všeho si nebyl jistý, jak se dostat o něco výš.

„Použij řetězy," radila mu Rose. „Odtlač se od nich a vykopni nohy. Tak se dostaneš nahoru."

„Aha, díky," odpověděl Scorpius mírně podrážděně. Vypadalo to, že ve skutečnosti nechtěl, aby mu někdo radil, jak má něco dělat, ale přesto se zachoval podle toho, co mu řekla. „Hej!" vykřikl. „Funguje to!"

Rose se rozzářila: „Já vím! A můžeš se rozhoupat ještě výš. Ale dávej pozor a pevně se drž, ať nespadneš."

„Budu v pohodě," odpověděl Scorpius rychle, ale stejně se chytil pevněji.

Obě děti se houpaly výš a výš, smály se a celou dobu výskaly. Než se vrátily zpátky na zem, už se z nich stali kamarádi.

„Jdeme na kolotoč!" vykřikla Rose.

„Na co?" vykulil oči Scorpius.

„Na kolotoč, ty trdlo!" usmála se na něj Rose. „Na tenhle!"

Rozběhla se ke kolotoči a Scorpius ji následoval. „Chyť se za držadlo a utíkej jako já," poučila ho.

Scorpius přikývl: „Dobře."

Oba se chopili tyče a začali běhat kolem dokola, čímž roztáčeli kolotoč. Točil se čím dál rychleji a rychleji, když náhle Rose naskočila.

„Jůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů!" zaječela. „Vylez nahoru, Scorpiusi!"

Podíval se na ni, jako kdyby zešílela, ale nechtěl, aby ho zahanbila nějaká holka (která se něčeho takové zcela jednoznačně nebála), a tak taky naskočil. Držel se pevně tyče a cítil, jako by měl každou chvíli spadnout, ale přesto se královsky bavil.

„Hrome!" vykřikl. „Myslel jsem, že spadnu!"

Rose se uculila. „Já vím!" odpověděla. „Myslela jsem si to taky, když jsem naskočila poprvé!"

Scorpius se usmál. Nikdy dřív si s nikým neužil tolik zábavy. Tahle rusovlasá nadšením překypující dívenka se mu vážně začínala líbit.

Vůbec si neuvědomili, že se na okraji hřiště objevily dvě mnohem větší postavy. Ti dva nestáli poblíž, ale několik metrů od sebe. A nevěděli o přítomnosti toho druhého, dokud to nezměnil jeden pohled příslušným směrem.

Draco Malfoy se zpříma zahleděl na Hermionu Weasleyovou, a pak se očima vrátil zpět ke scéně před nimi. Hermiona mu pohled oplatila, přičemž se zaměřila na výraz Dracovy tváře. Neviděla ho několik let a byla překvapena, jak se změnil. Pořád měl vysoké lícní kosti a typický výraz Malfoyů, ale nebyl v něm ten úšklebek, kterým tak opovrhovala. Působil obezřetně, možná opatrně, ale zároveň také spokojeně. Přinejmenším to nevypadalo, že by u něj scéna před nimi vyvolala nějaké nepříjemné pocity.

Podíval se na ni s mírným pobavením ve tváři. Možná šlo o výraz nedůvěry, ale nikoliv ve špatném smyslu slova. Pravděpodobně cítil totéž, co ona. Přesto byla překvapená, že působil tak mladě a atraktivně. Jeho kdysi chladné šedé oči tančily. Bylo jasné, co ke svému synovi cítí.

Hermiona se vrátila ke scéně před sebou. Děti stále ještě neměly o svých rodičích potuchy. Bylo tak krásné sledovat ta dvě dítka, jak si spolu nenuceně hrají, i když pocházejí z tak velmi rozdílného prostředí. Zdálo se hloupé, že jim v cestě stály předsudky, když mezi ní a Dracem mohlo, soudě podle jejich inteligence a společných zájmů, velmi snadno vzniknout přátelství. Jak byl dnešní svět jiný.

Otočila se zpět a zjistila, že Draco kráčí k ní, na rtech stále onen mírný úsměv. Hermiona ho chtě nechtě musela opětovat.

„Myslíš, že bychom měli ten klid přerušit?" zeptal se místo pozdravu.

Hermiona se usmála a odpověděla: „Možná bychom je mohli ještě chvíli nechat. Chudák Rose má od návratu domů tak málo šancí si hrát; vypadá, že ji to opravdu baví."

Draco přikývl: „Je pravda, že v našem okolí není mnoho dětí ve Scorpiusově věku. Nemluvě o tom, že tato část roku, vánoční večírky a podobné komedie..." protáhl do ztracena a zároveň protočil oči.

Hermiona se zasmála. Bylo zvláštní, že sdílela takovou chvíli s Dracem Malfoyem o Vánocích. Zdálo se, že i když existuje velmi dobrý důvod nazývat tuto část roku ´bláznivým obdobím´, je to také čas odpuštění. Bylo jasné, že Draco je ochoten nechat jejich minulost za nimi, a tak by měla udělat totéž.

Draco se znovu usmál, tentokrát naplno. Po zaslechnutí matčina smíchu Rose vzhlédla. „Mami!" vykřikla. „Scorpiusi! Pojď se seznámit s mojí mamkou!"

„Hej!" podivil se chlapec nahlas. „Mluví s mým otcem! Myslíš, že se znají?"

„Kdo ví," odpověděla Rose. „Možná. Pojď!"

Oba se rozběhli ke svým rodičům, právě když dospělí skončili s konverzací.

„Mami, tohle je Scorpius," ukázala Rose na chlapce. „Scorpiusi, tohle je moje mamka."

Hermiona si klekla, aby se přiblížila výškové úrovni obou dětí. „Ahoj, Scorpiusi," podala mu ruku. „Já jsem Hermiona."

Scorpius ji uchopil za ruku a místo potřesení na ni k jejímu údivu přitiskl rty v polibku. „Zdravím, paní Hermiono," řekl formálně. „Je mi potěšením, že vás poznávám."

Hermiona se zahleděla na Draca, který se uculil a pokrčil rameny. Vstala, zatímco Scorpius představoval Rose svému otci. Draco si také klekl na Rosinu úroveň a zopakoval Scorpiusovu reakci. Chování bylo určitě něco, co Draco bral vážně, a bylo milé vidět, že vštípil stejné hodnoty i svému synovi.

Draco se znovu postavil a podíval se na Hermionu. „Máš milou dceru," řekl tiše. „Je naprostou kopií Weasleye, ale má tvoje oči."

Hermiona se zasmála. „Tvůj kluk vypadá kompletně jako ty. Je hezký."

Draco se pousmál: „Grangerová, říkáš to, co si myslím, že říkáš?"

Stále se usmívající Hermiona odpověděla: „Ani náhodou, Malfoyi. A jsem Weasleyová, jasné?"

Dracův úsměv se rozšířil: „Pro mě budeš vždycky ´Grangerová´."

Hermiona chtěla odpovědět, ale nedostala šanci, protože se Draco naklonil blíž a dal jí pusu na tvář, k velkému znechucení obou dětí („Fuj! Tvůj táta políbil mou mámu!" – „Fuj! Tati! To je odporné!"). Naprosto ji tím vyvedl z míry.

„Zdá se hloupé, že naše minulost byla naplněná takovou nenávistí. Nechci v tom pokračovat. Veselé Vánoce, Hermiono."

Hermiona se na Draca zadívala. V jeho tváři nebyla známka žádného výsměchu, jen respekt.

Vzala ho za ruku a stiskla ji. „Děkuju," pronesla srdečně. „Naprosto s tebou souhlasím. Veselé Vánoce, Draco," řekla významně. „A všechno nejlepší do nového roku." Neochotně pustila jeho dlaň, ale předtím, než se tak stalo, zvedl její ruku a sklonil hlavu, aby ji jemně políbil. Skutečnost, že při tom sklopil oči, jí řekla víc než jeho slova. Kdyby mezi nimi přetrvávalo ještě nějaké nepřátelství, zachoval by oční kontakt.

Draco zvedl hlavu a upřeně se na ni zadíval. „Nápodobně," zamumlal tiše.

Obě rodinky se vydaly svou cestou. Když se Hermiona v jedné chvíli ohlédla, uviděla, že se i Draco otočil a usmál se na ni a Scorpius se díval na Rose, která na něj vyplazovala jazyk. Oplatil jí to úsměvem.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Veselé Vánoce, Draco Od: marci - 14.01. 2015
Moc krásná povídka, Jacomo. Jaká škoda, že opravdu není 19.12. :)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: tiberia - 23.12. 2014
Další generace už netrpí předsudky rodičů, takže skrz děti se možná pomaloučku sblíží i dospělí... krásná povídka, díky, Jacomo!

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Jimmi - 21.12. 2014
Tá predstava detí na hojdačke, kolotoči, úplne som to videla...  skvelý preklad. A keďže viem, že to má pokračovanie, nebudem sa rozpisovať, ako dúfam, že budú spolu aj starí aj mladí... Ďakujem PS. Originál som nečítala, aspoň myslím 

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: larkinh - 19.12. 2014
To bylo krásný... možná kdyby nebylo jejich dětí, ani by se nedali do řeči. Děkuji za překlad.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: solace - 19.12. 2014
Draco ako vždy šarmatný a galantný, a nielen on:-) zdá sa, že ani Scorpius neporuší rodinnú tradíciu. Niečo mi našepkáva, že by nebol k Hermione taký gavaliersky (podľa mňa už na hranici flirtu), keby bol zadaný. Takže si dokážem veľmi jasne predstaviť, ako by to celé ďalej pokračovalo. Ďakujem za preklad, Jacomo. Veľmi milá poviedočka.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Julie - 19.12. 2014
Pěkné, poklidné, milé, smířilvé... mám ráda tyhle povídky po letech. Díky moc za překlad.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Zuzana - 19.12. 2014
Oh, je to krásne. Boli rozkošní aj malí aj veľkí:) škoda, že sú obaja zadaní:) Ďakujem za roztomilú poviedku:)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: scully - 19.12. 2014
Děti byly skvělé. To jejich dovádění na hřišti mě vrátilo do dětských let,když jsme s ostatními blbli. Je vidět,že Draco se po válce změnil a nebojí se udělat první krok. Moc děkuju za překlad

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: MIRA - 19.12. 2014
Draco ma tu príjemne prekvapil a úplne som si vedela predstaviť ten jeho úsmev keď zbadal Hermionu. Je z neho vyrovnaný chlap a veľmi príjemný. A deti, tie boli nádherné. Veľmi pekne ďakujem za preklad Jacomo. PS: Toho notebooku mi je fakt úprimne ľúto.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: holloway - 19.12. 2014
Jacomo, tohle je takové pohlazení po duši. Nová generace, nové začátky. Draco hodně dospěl, když se rozhodl udělat první krok dřiv než Hermiona. Dětičky jsou tu roztomilí prostředníci k odpuštění, přátelství a snad i něčemu dalšímu... Jen mi tam chybí malá větička o tom, jak se Hermiona rozvedla s Ronem a Draco se sám stará o syna, protože matka neměla o dítě zájem. Nebo cokoliv, co by dávalo prostor pro pozdější romantiku bez otravných partnerů Hermiony a Draca Nádherný překlad, děkuju ti za něj.
Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Jacomo - 19.12. 2014
Dostala jsi mě, mám pusu od ucha k uchu. Ty jsi to četla, že jo?! Pokud ne, vydrž do zítřka a přečti si "Veselé Vánoce, Rose" :-)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: doda357 - 19.12. 2014
To, ako Scorpius pobozkal Hermione ruku, to bolo sto bodové  Ďakujem za milú, skvele preloženú poviedku, užila som si ju 

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: martian - 19.12. 2014
Líbí se mi, jak se často ve ff povídkách (narozdíl od Epilogu JKR) ten kouzelnický svět po Voldemortově pádu opravdu promění - a v drtivé většině případů se promění jednoznačně k lepšímu. I to je důvod, proč mám ff ráda. Děkuji za krásný překlad. 

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Hypogriff - 19.12. 2014
Ach, to bylo tak krásné! :) Tolik let po válce, vlastně díky jejich sladkým dětem se zase potkali. Takovýhle typ povídek mám moc ráda, děkuji za krásný překlad Jacomo :)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: teriisek - 19.12. 2014
Krásné pohlazení po duši, díky ti za ně!

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: denice - 19.12. 2014
Smíření po letech... Krásná povídka s milými dětmi. Moc ráda bych věděla, jestli Scorpius a Rose budou mít příležitost se víc spřátelit. Přála bych to jim i jejich rodičům. Díky!
Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Jacomo - 19.12. 2014
Zítra vyjde povídka "Veselé Vánoce, Rose". Myslím, že uspokojí tvá přání Díky, denice.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: mami - 19.12. 2014
Ach,... :-)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: ladyF - 19.12. 2014
To bylo úžasné, Jacomo. :-) Doufám, že svým ratolestem v budoucnu domluví spoustu schůzek na hraní, během nichž bude Scorpius moct volat: "No fůj, tati!"

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: TaraFaith - 19.12. 2014
Já vím, že už jsme to k pár povídkám z adventu napsal, ale mě bohužel docházejí pochvalné pojmenování pro tak úžasné povídky a překlady.  Moc díky za další zpříjemnění dne. 

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Lupina - 19.12. 2014
Jo, tak tenhle Draco má své kouzlo. Tohle mě zahřálo u srdce. Po všech těch hrůzách, co zažili, se jako dospělí vzdali vzájemné nenávisti a možná dokonce svitla naděje, že se stanou přáteli. Už kvůli dětem, že ano :-) Děkuji za krásný překlad. Pohladil po duši, Jacomo.

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: Folwarczna - 19.12. 2014
Hou - taky chci nějakého Malfoje:-)

Re: Veselé Vánoce, Draco Od: arabeska - 19.12. 2014
...A tak, až mnoho let po válce, svitla díky jejich naděje, že by se mohli stát přáteli. Děti v těchhle povídkách vždycky sehrajou úlohu dohazovačů a jsou k sežrání. Malfoyovi umí být vskutku šarmantní. Kdyby mně políbil ruku Malfoyův potomek a ještě mi pak představil svého otce... Tak jsem jasná Jacomo, jako vždy, perfektní! D507ÍKY! 

Prehľad článkov k tejto téme:

dollfaced: ( tigy )31.12. 2014Sviatočné sladkosti
MiHnn: ( arabeska )25.12. 2014Za ztracený čas
Musyc: ( Lupina )24.12. 2014Tady a teď
sunnyjune46: ( Spoločný )23.12. 2014Fotku, jinak nevěřím
MiHnn: ( arabeska )21.12. 2014Plán se zvrtnul
draco-severus-mmm: ( Jacomo )20.12. 2014Veselé Vánoce, Rose
draco-severus-mmm: ( Jacomo )19.12. 2014Veselé Vánoce, Draco
spadul: ( arabeska )18.12. 2014Paříž v plamenech
Ningloreth: ( holloway )16.12. 2014Dobře připravené Plány
Futilement moi: ( arabeska )15.12. 2014To nejsou Vánoce
Darkrivertempest: ( Lupina )14.12. 2014Viscum amor
eevilalice: ( denice )13.12. 2014Kdy nastane zítřek?
scarlettcat: ( Jacomo )11.12. 2014Perníčková patálie
lorcalon: ( tigy )10.12. 2014Tradícia
floorcoaster: ( arabeska )07.12. 2014Nezbytnosti zimy 3/3
floorcoaster: ( arabeska )06.12. 2014Nezbytnosti zimy 2/3
floorcoaster: ( arabeska )05.12. 2014Nezbytnosti zimy 1/3
Rumaan: ( larkinh )03.12. 2014Něco navíc