Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Ostatné

Miláčku, venku je zima

Advent 2014 Ostatné
Vložené: Lupina - 16.12. 2014 Téma: Advent 2014 Ostatné
Gift nám napísal:


16. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Baby It's Cold Outside

 

Autor: floatsodelicately

Originál: http://www.fanfiction.net/s/8821282/1/Baby-It-s-Cold-Outside

 

Miláčku, venku je zima

Překlad: Gift; Beta: Patoložka

Pairing: Hermiona/Remus

Žánr: Romance

Stav: autorka souhlasila s překladem

Shrnutí: Jak to tak vypadá, Hermioně je předurčené, aby zůstala přes noc.

Disclaimer: Všechna práva patří JKR, já nevlastním zcela nic. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

 

Poznámka překladatelky: Vánoce se mi líbí proto, že i když můžu nesouhlasit s důvodem i stylem, jakým se v dnešní době slaví, stejně si na nich každý rok najdu něco, co mi přinese ten často citovaný mír na duši. Jsou to maličkosti, jako čerstvě napadaný sníh, před spolubydlícími uchráněná krabice cukroví, rozzářené oči maminky, která mě přivítá doma a plná nadšení mi ukazuje vydekorovaný obývací pokoj, nebo třeba jen diodami osvícené police s knížkami, na které se s hrnkem svařáku v ruce dokážu dívat celé hodiny.

I tato povídka je obyčejná, jednoduchá a přesto… je v ní skryto hned několik maličkostí, které k Vánocům patří. Písnička, kterou k ní autorka připojila a o kterou se v ději i opírá je kultovní, vánoční skladba. Kdo má rád původní verzi, chápu a vřele doporučuji. Já jsem se ovšem rozhodla pro trochu modernější podobu a to především ze dvou důvodů: kvůli čtveráckému, chlapeckému úsměvu zpěváka a překrásným šatům zpěvačky :-). Tudíž doporučuji přehrát hned dvakrát - jednou coby kulisu a podruhé coby potěšení pro oči.

Krásné vánoční svátky!

 

Já vážně nemůžu zůstat – (Ale zlato, venku je zima)
Musím jít pryč – (Ale miláčku, venku je zima)
Tento večer byl – (Doufal jsem, že se zastavíš)
tak velmi hezký- (Držím tě za ruce, které jsou jako led)

Musím ti říct ne, ne, ne pane – (Vadilo by, kdybych šel blíž?)
Alespoň můžu říct, že jsem to zkusila – (Jaký to má smysl urazit mou hrdost)
Opravdu nemůžu zůstat – (Miláčku, neodcházej)
Ach ale když venku je zima*

Rufus Wainwright & Sharon Van Etten

 

 

„Hermiono, drahoušku, mohla bys pomoct Remusovi se Siriusem?” zeptala se Molly Weasleyová v rychlosti, než se otočila na patě a utíkala se starat o své ostatní hosty.

Doupě bylo přecpané lidmi, přáteli a rodinou, kteří se tu shromáždili na druhý svátek vánoční. Tento svátek volna se stal po válce jejich tradicí. Oslava trvala do pozdních odpoledních hodin a často se protáhla až do rána. Tento rok byla ovšem v porovnání s posledním rokem… více neurvalá. Možná za to mohl vysoký počet návštěvníků. Pokřivený domeček byl narvaný až k prasknutí a pro Hermionu bylo nemožné se pohnout, aniž by nebyla zatažena do další, nové konverzace.

Anebo by se to dalo vysvětlit těmi úšklebky na tvářích obou dvojčat. Punč byl něčím říznutý. Punč i máslový ležák. A když už byli v tom, smíchali ohnivou whisky s pokusným lektvarem a udělali ji tak ještě o něco silnější. To všechno vedlo k tomu, že velké množství návštěvníků velmi rychle přišlo o střízlivost.

Hermiona se rozhlédla po pokoji a hledala Remuse se Siriusem. Vlkodlak působil unaveným dojmem a zároveň vypadal čím dál víc podrážděně. Příčinou byl Sirius, kterého se snažil odtáhnout od stojanu na kabáty, na kterém Sirius doslova visel. Všimla si, že nikdo nejeví snahu mu pomoci. Harry stál vedle něj a smíchem se lámal v pase při pohledu na svého kmotra, který se snažil zcizit kus nábytku.

„Ale, Náměsíčníku, vždyť já ji miluju!“ dramaticky zakvílel Sirius a plácl svého kamaráda přes ruce.

Remus si povzdechl. „No, bude tu i zítra. Můžeš ji tu pak navštívit. Teď se ale potřebuješ vyspat.“

Sirius se otočil k Remusovi, stále se ale křečovitě držel za rukáv jednoho z kabátů. „Nejsem unavenej, Remíku,“ zazíval.

„Remíku?“ zeptala se Hermiona s úškrnem.

„Ach, ahoj, Hermiono,“ pozdravil ji Remus. „Když je opilý, jsem pro něj Remík. Nevím, proč… Kam máš namířeno ty?“

Hermiona ukázala na Siriuse, který obrátil svou pozornost zpět ke své holčičce. „Paní Weasleyová říkala, že potřebuješ pomoc. Teď už vím proč.“

Remus se na ni děkovně usmál. „Nemůžu ho od týhle zpropadený věci odtrhnout.“

Hermiona vykročila k Siriusovi a položila mu ruku na rameno. „Siriusi, pojď, půjdeme domů,“ řekla s úsměvem, který měla většinou schovaný pro malé děti.

„Hermíku! Remíku! Remíku, věděl jsi, že je tu Hermík?“ Sirius se vrhl na Hermionu a přitáhl si ji k sobě. Ani na okamžik se ovšem nevzdal kabátu.

„Ano, já vím. Teď už ale…“

„Ale Remíku, vždyť ty jsi chtěl vidět Hermíka,“odmlčel se, přičemž hlasitě zaškytal. „Chtěl si ji vidět a ona je tady.“

Hermiona se s otázkou v očích podívala na Remuse, ten však jen lehce zrudl a vyhnul se jí pohledem.

„Siriusi, pojď…“

„Tak jó, no,“ povzdechl si Sirius. „Půjdeme domů a ty to aspoň budeš moc rozjet s Her…“

Remus na něj urychleně sykl a čapl ho za druhou ruku. „Hermiono, mohla bys mi pomoc ho přemístit domů? Já jsem… ehm,“ nedořekl a jen rukou mávl ke své prázdné láhvi.

„Samozřejmě, přece bych nechtěla, abyste se teď rozštěpili. Půjdeme?“ široce se usmála a pevně k sobě přitáhla Siriuse. Zatočili se a v mžiku se přemístili na Grimmauldovo náměstí. Když dorazili, Sirius vypoulil oči, vypískl, rychle si přitiskl dlaň před pusu a vystřelil k nejbližší koupelně. Remus s Hermionou sebou oba škubli, když se zpoza zavřených dveří začaly ozývat dávivé zvuky. Remus vytáhl hůlku a seslal na ně utišující kouzlo.

„Nepůjdeš mu pomoc?“ zeptala se Hermiona.

Remus se zachechtal. „Ne, viděl je dochucovat všechen alkohol a stejně si pak dolíval.“

„Doufáš, že mu tím dáš lekci?“ zahihňala se.

„On se nikdy nepoučí. Už jsem to zkoušel dávno a teď už jsem se jednoduše smířil s tím, že Sirius je pro každou vylomeninu, nezávisle na tom, jestli je pachatelem nebo obětí.“

Dědečkovy hodiny v hale se rozezvučely a připomněly jim tak pozdní hodinu ranní. Hermiona s úsměvem pohlédla na Remuse. „Myslím, že už bych měla jít.“

Vykročila ke dveřím, ale zarazila ji Remusova ruka na její paži. „Nemyslím si, že je nejlepší nápad se teď přemisťovat. Máslový ležák je jedním z  nejnebezpečnějších dvojčatovic experimentů.“

„Ale vždyť jsme se právě…“

„To jsme ještě byli tři. Kdyby ses o to pokusila sama, klidně bys mohla skončit u svatého Munga.“

„Tak bych to mohla zkusit domů krbem,“ navrhla. Pak se ale zadívala na své šaty. Saze z této látky nedostane. Už si touto cestou zničila hned několik kousků svého oblíbeného ošacení a nechtělo se jí to opakovat.

„Nemáš šanci. Letaxový systém je po celém Londýně z důvodu oprav uzavřený,“ odpověděl jí Remus a také pohlédl na její šaty. Sirius měl pravdu, Remus tento večer vážně chtěl vidět Hermionu. A v těchto šatech, které jen potrhovaly, jak moc se změnila od doby, kdy jí coby její učitel poprvé poznal, mu opravdu neusnadňovaly, aby jí odolal.

„Mohla bych… jít domů pěšky.“

Remus se na ni jemně usmál. „Odtud až do Paddingtonu? To by ti zabralo jak dlouho? Dvě hodiny? Navíc sněží.“

„Venku je zima,“ připustila.

„Zima? Setsakra mrzne,“ zasmál se Remus.

„Tak tedy,“ začala a věnovala mu lišácký úsměv, „budu muset zůstat tady.“

Remus její úsměv opětoval. „Vypadá to tak,“ řekl, přehodil jí ruku přes ramena a odvedl ji směrem ke kuchyni.

Po víc jak hodině se Sirius, který na vykachlíčkované podlaze u záchodu usnul, vypotácel z koupelny. Vešel do tmavé haly a pomalu se začal šinout po schodech nahoru ke svému pokoji. Zrovna procházel chodbou, když si všiml světla vycházejícímu zpoza dveří knihovny. Rychlý pohled na hodinky mu prozradil, že je stále velmi brzy ráno. Rozhodl se, že tedy zkontroluje, jestli Remu v knihovně opět neusnul.

Otevřel dveře, vešel dovnitř a proplétal se mezi stohy knih, které se tu nahromadily od té doby, co se Remus s Hermionou rozhodli, že sbírka rodiny Blacků musí být zkatalogizována a přerovnána. Ve slabém světle svíčky zakopl o hromádku knih, a aby udržel stabilitu, chytl se první police, na kterou dosáhl.

Mžouravě se rozhlédl a nakonec se mu podařilo zaostřit pohledem na sedačku. Uviděl na ní Hermionu, která obkročmo seděla na Remusově klíně. Remus si Hermionu právě přitahoval k polibku. Dva hrnky horké čokolády stály zapomenuty na stolku vedle sedačky. To Siriuse tak vyšokovalo, že se zapomněl držet police a s hlasitým žuchnutím se odporoučel na zem.

„Siriusi?!“ vykřikla Hermiona, seskočila z Remusova klína a začala si stahovat vyhrnutou sukni dolů.

Sirius stočil pohled někam mezi ně oba, přičemž se mu na tváři pomalu začal usazovat doslova zmijozelský úšklebek. Vyšoural se z pokoje a až skrz zavřené dveře na ně zahulákal.

„Jen koukejte nezapomenout na tišící kouzlo!“

 

 

*Volný překlad originálu: 

I really can't stay (Baby, it's cold outside)
I've got to go 'way (Baby, it's cold outside)
The evening has been (I've been hopin' that you'd drop in)
So very nice (I'll hold your hand, they're just like ice)

I oughtta say no, no, no sir (You mind if I move in closer)
At least I'm gonna say that I tried (And what's the sense in hurting my pride)
I really can't stay (Oh baby, don't hold out)
Oh, but it's cold outside

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Miláčku, venku je zima Od: TaraFaith - 17.12. 2014
Jedno se Remusovi nechta musí. Má vážně skvělé argumenty. No a Sirius??? Doufám, že se z toho zvládne vyspat! :D Moc díky za překlad.

Re: Miláčku, venku je zima Od: arabeska - 17.12. 2014
Drahá Gift, proč je jen tvůj výběr povídek vždy tak úžasný! Hermík a Remík zkrátka patří k sobě a Sirík (?) jim k tomu zajisté lišácky dopomohl tím, že se ztřískal a nechal je o samotě ve společnosti horké čokolády. Děkuji za krásnou adventní čokoládičku! )

Re: Miláčku, venku je zima Od: zuzule - 17.12. 2014
Chudák Sirius, násilím ho odtáhli od jeho lásky. :D Remík a Hermík zní fakt dobře. Krásná povídka, tento pár se moc často nevidí, ale mě rozhodně nevadí. :) 

Re: Miláčku, venku je zima Od: Jimmi - 16.12. 2014
To bola pohodička, aj poviedka aj video. Ďakujem za preklad

Re: Miláčku, venku je zima Od: solace - 16.12. 2014
To je jasné, že Hermík musela ostať, keď je vonku taká zima a Remík ju tak snaživo presviedčal. Zriadený Sírius s vešiakom na kabáty nemal chybu. Ďakujem za preklad, Gift. Bavila som sa:-)

Re: Miláčku, venku je zima Od: scully - 16.12. 2014
Tak Remík neměl chybu. Je to dost nezvyklé párování,ale proč ne. A Hermík se taky moc nebránil. Moc děkuju za překlad

Re: Miláčku, venku je zima Od: Jacomo - 16.12. 2014
Ano, ano, naši rozverní Pobertové :-) Já mám vždycky takovou radost, když jim někdo dopřeje krásnou a žádným zlem neničenou budoucnost. Užij si to, Remíku :-))

Re: Miláčku, venku je zima Od: teriisek - 16.12. 2014
Zdá se, že nejen Remus Hermionu, ale i Hermiona Remuse chtěla ten den vidět:) Sirius byl sladký, tedy jen do té chvíle, kdy se zavřel v koupelně... Díky moc za překlad!

Re: Miláčku, venku je zima Od: doda357 - 16.12. 2014
Musím priznať, že si nepamätám, či som už niekedy čítala poviedku s týmto pairingom, ale páčila sa mi  Ďakujem pekne za preklad 

Re: Miláčku, venku je zima Od: Zuzana - 16.12. 2014
Bolo to milé ako sa Remus snažil:) Ďakujem za preklad.

Re: Miláčku, venku je zima Od: martian - 16.12. 2014
Remík a Hermík - já padám pod stůl! Krásně úchylné.      (I když „v reálu“ si tuto dvojici tak úplně představit nedovedu…) 

Re: Miláčku, venku je zima Od: denice - 16.12. 2014
Půvabná píseň k půvabné povídce, potěšilo oboje. Remík a Hermík si bez Siríka pěkně vystačili - tomu už zbylo jen to poslední slovo . Díky.

Re: Miláčku, venku je zima Od: mami - 16.12. 2014
Táto dvojica mi nějak nesedí, ale Sírius nemá chybu.

Re: Miláčku, venku je zima Od: ladyF - 16.12. 2014
Myslím, že Remuse s Hermionou jsem ještě nečetla... natožpak Remíka a Hermíka :) Neuvěřitelně roztomilá vánoční lahůdka, děkuji za překlad. :)

Re: Miláčku, venku je zima Od: Lupina - 16.12. 2014
Remus tak krásně argumentoval, aby Hermiona zůstala. Ta se ani moc nebránila. A ta zapomenutá čokoláda... :-) Klip moc hezký. Máš pravdu - úsměv zpěváka stojí za to shlédnout :-) Díky za překlad, Gift :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )06.01. 2015Na Vánoce nikdy nevíš
TheTeacleTart: ( Patolozka )01.01. 2015Každý Snupin, který byl kdy napsán
eeyore9990: ( tiberia )31.12. 2014Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Sheankelor: ( Patolozka )26.12. 2014Barvy
MariannaMerlo: ( Jacomo )25.12. 2014Nejlepší plán Scorpiuse Malfoye
chelseyb: ( Lupina )24.12. 2014Melancholické Vánoce
Rock Junkie and Diki: ( arabeska )23.12. 2014Rozhovor Albuse s Albusem
emynn: ( Patolozka )22.12. 2014Vřelé přijetí
Amorette : ( marci )21.12. 2014Utajené Vánoce
Meteoricshipyards: ( Coretta )20.12. 2014Upřímně, pane řediteli
Alisanne: ( arabeska )19.12. 2014Vytvářet vzpomínky 3/3
Alisanne: ( arabeska )18.12. 2014Vytvářet vzpomínky 2/3
Alisanne: ( arabeska )17.12. 2014Vytvářet vzpomínky 1/3
floatsodelicately: ( Gift )16.12. 2014Miláčku, venku je zima
AWickedMemory: ( LadyF )15.12. 2014Pohádky jsou pro mudly
MyTeenageDream: ( Lupina )14.12. 201412 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Emily Waters: ( tiberia )13.12. 2014Jsi na tahu
Isfah: ( arabeska )12.12. 2014Veselé Vánoce!
emynn: ( Patolozka )11.12. 2014V lásce a čokoládě je dovoleno vše
perfect tragedies: ( Gama )10.12. 2014Nejlepší Vánoce ze všech
Amorette : ( tiberia )09.12. 2014Bolestná povinnost
asnowyowl: ( Jacomo )08.12. 2014Šťastná to žena (aneb proč se chce Harry Potter stát Šípkovou Růženkou)
draco-severus-mmm: ( Gift )07.12. 2014Veselé Vánoce, Luciusi
sdk: ( arabeska )06.12. 2014Za co stojí vstát z postele
Pirate Perian: ( Lupina )05.12. 2014Mezi vlkodlaky
lezonne: ( larkinh )04.12. 2014Jaká matka, taková dcera
Cecelle: ( tiberia )03.12. 2014Škola hrůz
Lomonaaeren: ( LadyF )02.12. 2014Pozvánky bronzem zdobené
Caprice K: ( arabeska )01.12. 2014Sedmero Vánoc bradavických