Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Ostatné

Šťastná to žena (aneb proč se chce Harry Potter stát Šípkovou Růženkou)

Advent 2014 Ostatné
Vložené: Jacomo - 08.12. 2014 Téma: Advent 2014 Ostatné
Jacomo nám napísal:

8. december 2014

 

 

Šťastná to žena (aneb proč se chce Harry Potter stát Šípkovou Růženkou)

 

Autor: asnowyowl

Překlad: Jacomo                           Betaread: Calwen

originál viz http://asylums.insanejournal.com/snape_potter/768963.html

 

Hlavní pár: HP/SS

Další páry: Šípková Růženka /Krásný princ

Varování: Pitomost. Téměř protizákonné množství použitých závorek.

Shrnutí: Na Harryho představivosti není nic špatného. Je po válce. Snape není ředitel. Nevím proč. Možná nechce mít bolesti hlavy.

Poznámka překladatelky: JE to pitomost. A NENÍ to vánoční. Ale snad to do adventu alespoň trochu patří díky odkazům na pohádky.

 

* * *

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Šťastná to žena (aneb proč se chce Harry Potter stát Šípkovou Růženkou)

 

* * *

 

Harry se cítil jako nezbedný prvák, kterému hrozí, že ho chytí po večerce. Ale usoudil, že je dostatečně v bezpečí. Studenti by měli dorazit až příští týden a většina ostatních profesorů byla stále ještě na letních prázdninách. Přeměnil jeden konec zmijozelského stolu na měkoučký gauč (samozřejmě v nebelvírských barvách) a natáhl se na něj. Ani se neobtěžoval sundat si boty.

Jeho nové bradavické pokoje mu byly cizí. Necítil se v nich pohodlně. Naproti tomu ve Velké síni se cítil jako doma (pokud moc nepřemýšlel o závěrečné bitvě).

Odsunul stranou temné myšlenky a zahleděl se na knihu pohádek, kterou měl v úmyslu si přečíst. Pestrobarevný obal byl pomalovaný draky, skřítky, trolly a princeznami. Zlá čarodějnice oblečená v hedvábných černých šatech natahovala ruku s červivým jablkem. Princ se skláněl, aby políbil spící princeznu. Princ? Hmm. Možná by mohl začít s tímhle příběhem.

Jakožto novému učiteli studia mudlů bylo Harrymu řečeno (pochopitelně Hermionou), že dílčí porovnávání magie z mudlovských pohádek se skutečnou magií by mohlo studenty zaujmout. Nebyl si jistý, jak velký zájem o ten nápad má on sám, ale protože neměl v rukávu nic lepšího, mohl začít s tímhle.

Šípková Růženka byla čtvrtou pohádkou v knize. Ilustrace ukazovala krásnou mladou ženu s úžasnými blonďatými vlasy. Proč jsou vždycky blond? Harry zavřel oči a představil si princeznu s tmavými vlasy, kratšími tmavými vlasy. A možná by ta princezna vůbec neměla být princezna. Neměly by být v pohádkách i homosexuální postavy? Rozhodně měly. Předpokládal, že princeznu by neměl nahradit další princ, to by mohlo být později matoucí, ale možná by mohlo jít o rytíře nebo o panoše. Panoš – to bylo dobré. Znělo to mladě a energicky.

Rovněž nesnášel, že v pohádkách byly všechny ´dobré´ postavy krásné, zatímco ty zlé byly ošklivé. V životě to tak nebylo. Takže si představil svého Panoše jinak. Nosil by brýle, měl kostnatá kolena a jizvu na... hmm.. bradě... nebo tváři... nebo na čele... jo, čelo znělo tak akorát. To si Harry mohl představit (v podstatě jako kdyby se podíval do zrcadla). Otevřel oči a začal číst.

Zlá čarodějnice namířila křivým prstem na nemluvně a zasyčela: „Až uplyne šestnáct let, píchneš (to slovo v něm na okamžik vyvolalo závan naděje, ale netrvalo to dlouho) se o vřeteno a zemřeš!"

Zatracené věštby! Vypadalo to, že se jim nedokáže vyhnout ani pohádková Princezna, Panoš nebo kdokoliv jiný. A proč byly ty nejhorší určeny dětem? Nebylo to strašně nespravedlivé?

A ještě to čarodějnické syčení. Ten-jenž-si-nezaslouží-být-pamatován měl taky ve zvyku syčet. Tak moc se to blížilo realitě, až to bylo nepříjemné.

Na svoje šestnácté narozeniny zůstala Princezna sama v zámku, tak se vydala na průzkum. Nechali ji samotnou, když měla narozeniny? Co to bylo za rodiče? Harry si okamžitě představil tlustého muže s velkým knírem a hubenou ženu s tváří jako kobyla. Celkem to sedělo.

A neměla by mít zámek prozkoumaný už dávno? Tahle Princezna rozhodně nemohla být tak hloupá, či tak ustrašená, aby se nikdy dřív neporozhlédla po okolí, neprozkoumala každý pokoj, každou chodbu, každou skříň. Její rodiče byli Král a Královna, pro Merlina, mohla jít, kam by chtěla. Nepotřebovala neviditelný plášť, aby se schovala před Filchem nebo před Snapem. Před Snapem?

Hmm. Kdy se objeví ten princ? Aha, tady je: I stalo se, že o sto let později dojel smutný princ s dlouhými tmavými vlasy a očima barvy ebenu do zapovězeného lesa, ve kterém se ukrýval spící hrad. Zapovězený les? Ha! Tohle se Harrymu líbilo. A alespoň Prince popsal autor dost dobře. Škoda, že tam nebyla žádná zmínka o velkém nosu (protože tak by podle Harryho měl Princ správně vypadat).

Zavřel oči a představil si takového Prince. Viděl tmavé, smutné oči, dlouhé vlasy (mastné? Princezna Panoš by mu s radostí pomáhal si je každý den mýt) a impozantní nos. Vykreslil si i ustaranou linku mezi očima, stejnou jako měl Severus Snape (a popravdě řečeno i sám Harry). Usmál se a otevřel oči, aby pokračoval ve čtení.

Princ nikdy dřív neviděl takovou krásu. Už jen při pohledu na spící Šípkovou Růženku se všechen smutek a osamělost z jeho srdce vytratily. Zamiloval se tak hluboce, jak jen se člověk dokáže zamilovat. Harry si povzdechl. Princův smutek se přenesl ze stránky knížky na něj (a to ani nešlo o kouzelnou knihu!). Jeho Princ (alespoň ten, který si přál, aby byl jeho) se do něj rozhodně nezamiloval na první pohled. I když, pokud by se tak stalo, bylo by to samozřejmě dost děsivé. A nezákonné. Jo, je lepší, že to tak nebylo.

Princ poklekl, vzal dívčinu tvář do dlaní a bojoval s obrovskou touhou přitisknout svá ústa na její. Harryho tvář (a další části těla) se rozhořely. Copak se Hermiona zbláznila? Nemůže při hodině předčítat něco takhle erotického. Vyhodili by ho!

Pohled mu sklouzl na protější stránku. Obsahovala barevnou ilustraci Prince skloněného nad Růženkou, jejich rty se téměř dotýkaly. Princ byl zobrazen z profilu. Nos měl příliš malý (existovalo kouzlo na opravu knižních ilustrací?), ale zato zadek perfektní. Harry po něm přejel prstem a olízl si rty.

Princezna stále ještě spala a netušila, že se její osud brzy změní. „Šťastná to žena," zamumlal Harry.

Přečetl si scénu s polibkem (po veškeré té přípravě příliš krátkou) a pak zběžně přelétl konec příběhu. Probuzení, radost, svatba, štěstí, štěstí, štěstí! Pche. To je jenom v pohádkách. Ve skutečném životě si Princ všiml Panošovy existence jen tehdy, když Panoš provedl něco hloupého.

Harry si položil rozevřenou knížku na hruď a přikryl ji sepjatýma rukama. Kdysi měl knihu, která patřila jeho Princi, jedinou, kterou ztratil, jedinou, kterou postrádal. Zavřel znovu oči a představil si, že drží výtisk knihy Přípravy lektvarů pro pokročilé vylepšený o naškrábané poznámky. To bylo mnohem lepší.

Myšlenky se mu zatoulaly zpátky k Šípkové Růžence a téměř uskutečněnému polibku. Ohledně Prince nemusel kromě nosu nic jiného opravovat, ale co Princezna/Panoš? Harry se pustil do provádění imaginárních změn. Když s tím skončil, pár vyhlížel perfektně. Téměř vytvořil svého Prince bezodkladně líbajícího Panoše, ale místo toho si představil celý příběh od začátku. Narození, věštbu, špatné rodiče, spánek... zívl a protáhl se... Princův příchod.

Zavrtal se hlouběji do gauče... spící Panoš, tichý hrad, bez jakéhokoliv vměšování zla...

Panoš by věděl, kdy jeho Princ přijel. I kdyby byl tak unavený, že by nedokázal otevřít oči, i kdyby mu prokletí vzalo všechno ostatní, tohle by věděl. A pravděpodobně by netrpělivě čekal, až Princ poklekne u lůžka, bojoval by s touhou (proč ve jménu Merlina by s tímhle někdo bojoval?). Ve skutečnosti by se měli políbit okamžitě.

K čertu s kletbami. Stejně byl Harry silnější než většina z nich. Se správnou motivací by ji dokázal překonat. Oči měl příliš ztěžklé spánkem, takže je nedokázal otevřít, ruce byly jako kámen, ale podařilo se mu je zvednout. Princ by měl právě teď pokleknout... u něj. Harryho ruka se zabořila do Princova pláště. „Můj krásný Princi," zamumlal. V tentýž okamžik sebou škubnul a svraštil čelo.

Princ se ocitl na něm. Harryho ústa se s povzdechem otevřela, ale místo doteku rtů měl náhle v puse kus látky.

Látky? Cože? Harry prudce otevřel oči, jeho ospalá mysl nepříjemně rychle procitla. Severus Snape se stavěl na nohy a uhlazoval si cestovní hábit. Shlédl dolů na Harryho přes svůj nos (Vidíte? Takhle by to mělo vypadat!). „Pane Pottere, ani učitelé nemají právo přeměňovat historický bradavický nábytek. Co si myslíte, že děláte?"

Harry otevřel pusu, ale mozek mu nedodal žádná slova. Pokrčil rameny.

Snape přimhouřil oči: „A jak jste mě to nazval?"

Harry zvedl knihu a ukázal na obrázek. Příliš pozdě si vzpomněl, že je to ten s líbací scénou.

Snape zavrtěl hlavou. „Ze všech slabomyslných..." Odmlčel se a zahleděl se na Harryho, jako kdyby se snažil vyřešit hádanku. „Nazval jste mě svým krásným princem."

„Samozřejmě, že ne... Nedokážu si představit... Ne."

„Ale ano." Přes Snapeovu tvář se mihl výraz, který mohl být úsměvem, úšklebkem nebo možná grimasou (těžko říct). „Vidíte sám sebe jako Šípkovou Růženku, Pottere? Čekáte polibek?"

„Samozřejmě, že ne... Nedokážu si představit... No, vlastně jo."

Harry ztěžka polkl. Jak mohl obviňovat Princeznu ze změkčilosti, pokud on sám nebyl ochotný riskovat? „Pokud by přišel od správného Prince." A vyslovil Princ takovým způsobem, že to Snape nemohl pochopit žádným jiným způsobem, než kterým to bylo myšleno, ne?

Obočí vyletělo vzhůru a pak se znovu objevil ten výraz, ale tentokrát si byl Harry jistý, že jde o úsměv, opravdový, skutečný úsměv. Nebo něco takového. Snape zvedl knihu, podíval se na ni a pak ji nechal sklouznout na podlahu. Trochu mu zavrzalo v koleni, když si klekal – ale co se taky dalo čekat od člověka, který strávil několik dní v sedle (Moment! Ne! To byl ten Princ z knížky).

Vzal Harryho obličej do dlaní a zaváhal. Harry se domníval, že čeká, jestli se neobjeví nějaké námitky. Ale v pohádkách nemá Princezna Panoš žádné námitky. Nikdy.

Harry objal Snapea kolem krku a přitáhl si ho blíž. Těsně před tím, než se jejich rty setkaly, zašeptal: „Bylo nebylo..."

Protože, koneckonců, vyprávění, která takto začínala, vždycky končila slovy a žili šťastně až do smrti.

Stejně jako tento příběh.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


no pěkně děkuji, mezi "bylo - nebylo," a " žili spolu šťastně až do smrti." toho bývá požehnaně. Namátkou již zmíněné otrávené jablko, otrávený hřeben, příliš utažený korzet, nějaké to trní od šípků, ztracený střevíček, proměněné šaty, kočár, koně, kočí, půlnoční zvonění na věži, tolik krásných snů a obrázků. Harry jako profesor studia mudlů mě dost překvapil, ale pořád je to dobrá práce. Má blízko k princi z rodu Princů, v bance trezor Potterů a Blacků, co by si ze sportu neučil? Jen ať se věnuje smysluplným věcem. Taková zahálka až nuda by pro něj měla katastrofální účinky. A pohádky jsou moc důležité. Děti by se měli učit pohádky jako úplně oddělený předmět. Je v nich tolik informací, z toho by jeden dělal i OVCE. Moc děkuji za krásný sen. Harry je probuzen princem ze staletého snění do krásného snu.

Díky za překlad. Je to taková blbůstka, ale pobavila jsme se dobře.

Achjaj, a Šípková Růženka Panoš už nikdy nebude, co bývala. Takhle by se měly "poupravit" všechny pohádky. Ale dokud to někdo nenapíše, já to zvládnu sama, když se budu koukat na televizi. A nekontrolovatelně se hihňat Jacomo, bože, čarodějko, hrň svoje překlady, nechť máme nad čím slintat!  

Vida, Harry by měl Hermioně za ten nápad přece jen poděkovat, byť ho asi nevyužil tak, jak by si představovala:D Díky za překlad!

Jacomo, to bylo úžasné!! královsky jsem se bavila - a to jsem si na začátku nějak špatně zapamatovala pairing a byla jsem v očekávání, že by povídka měla být HP/HG Uvažovala jsem o promrhaném materiálu na skvělou slashovku... no, asi po třetině jsem se k údajům na začátku vrátila a mé srdce zaplesalo Díky - naprosto skvělá adventovka. Takto bych opravila ledasjakou pohádku Taková Sněhurka má také potenciál

perfektní! Obávám se, že ode dneška už nikdy nebudu na Šípkovou Růženku koukat stejně

Tady jsem se zamilovala. A možná to není vánoční, ale kdybys pro dychtivé duše povídku nepřeložila, byl by tento advent o dost ochuzený... Díky!

Možná je to pitomost, ale roztomilá pitomost. Díky za překlad.

Tak to byla geniální pohádka o šípkovém panoši co byl zachráněn a políben princem dvojí krve,kterému vrzají kolena. Bavila jsem se od začátku do konce. Moc děkuju za překlad

Kdo by nehtěl být Princeznou (Panošem), když je po ruce ten pravý Princ. :)

:-DD Šípkový Panoš, to je naozaj originálna moderná rozprávka. Kam ten Harry na to chodí? No jasné, bolo mu to odporúčané (kým iným než Hermionou)! A Prince s vŕzgajúcim kolenom absolútne nemal chybu! Veľká vďaka, Jacomo. Pobavila som sa:-))

Chechtala som sa skoro od začiatku do konca  Najväčšia salva smiechu prišla pri tejto vete: (mastné? Princezna Panoš by mu s radostí pomáhal si je každý den mýt) a impozantní nos. Najviac pri Princeznej- Panošovi  Skvelé, ďakujem za preklad, už len nechať Harryho, nech napíše vlastnú rozprávkovú knihu  Ale keď tak nad tým rozmýšľam, radšej pre dospelých  Ešte raz ďakujem 

Pozor nato, ne princezna, ale panoš! Moc jsem se bavila, je pravda, že závorek je tam opravdu hodně, a párkrát jsem se úplně ztratila! Ale jinak se mi povídka fakt líbila. Ach ten Harry

Zavŕzganie  v kolene... moje nervy, ešteže som doma. Mne sa to hrozne páčilo, zátvorky nevadili, dodávali atmosféru... krásny preklad, veľmi dobrý výber. Ďakujem

Áááá:D princovi zavrzalo v kolene:DD a ja som sa ledva udržala aby som nevybuchla na celú kanceláriu. Bolo to dokonalé:D Zátvorky mi vôbec nevadili:D Ďakujem za preklad. 

jééé, pekné :) momentálne som v nálade, kedy mám veľmi rada takéto príbehy :) a žili šťastne až do smrti :D

Úžasně úchylná úsměvná povídka.  

Přímo Šípkový Růženec... krásná pohádka, díky.

Mne se naopak zavorky a skrtance libily. Tahle strelena povidka se tak stala jeste strelenejsi a jeste sympatictejsi . Ne, clovek by jich nemohl cist hodne, ale cas od casu (a dobre prelozene, coz je u tebe ale samozrejmost) jsou opravdu jako... no, jako adventni cokolady. Moc dekuji, uzila jsem si to!

Moc krásná povídka, Šípkový panoš, vysvobozený polibkem od prince (Prince) dvojí krve.... Harryho úvahy nad pohádkou neměly chybu... to se ti podařilo z hlubin ff archívů vylovit moc hezkou perličku, díky!

Harrymu naprosto rozumím, za těchto okolností bych se také ráda stala Šípkovým Panošem. Obzvláště když je poblíž ten správný Prince, že ano.  Bylo to dokonalé, skvělý výběr, nádherný překlad, humor, romantika, prostě pohádka. A musím dodat, že když o Vánocích hrají v telce pohádky, dělávám v hlavě podobné úpravy (tak třeba Popelka je Harry a Princ Draco, to je jasné jak facka, ne?)

Nesmierne som sa pobavila, dokonca až tak, že sa na mne pobavil aj celý autobus a to ešte nevedeli prečo sa tak prihlúplo škerím. Absolútna špica.

Ha,ha,ha - náhodou to bylo výborné:-)

Ty úpravy příběhu neměly chybu. Princezna, pak je to princ. Pak si tam šoupneme panoše... Ještě že v mých představách by úpravy nebyly tak drastické. Stačilo by Růžence ztmavit vlasy a nasadit brýle a může dokvačit Princ - hlavně poloviční krve, aby byl Vážně jsem se pobavila Děkuji za skvělý překlad, Jacomo.

Wow, asi som sa stratila pri štvrtej zátvorke :D Pôjdem si to ešte raz prečítať. Ale tie zátvorky sú vážne des :D Inak super poviedka :)

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )06.01. 2015Na Vánoce nikdy nevíš
TheTeacleTart: ( Patolozka )01.01. 2015Každý Snupin, který byl kdy napsán
eeyore9990: ( tiberia )31.12. 2014Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Sheankelor: ( Patolozka )26.12. 2014Barvy
MariannaMerlo: ( Jacomo )25.12. 2014Nejlepší plán Scorpiuse Malfoye
chelseyb: ( Lupina )24.12. 2014Melancholické Vánoce
Rock Junkie and Diki: ( arabeska )23.12. 2014Rozhovor Albuse s Albusem
emynn: ( Patolozka )22.12. 2014Vřelé přijetí
Amorette : ( marci )21.12. 2014Utajené Vánoce
Meteoricshipyards: ( Coretta )20.12. 2014Upřímně, pane řediteli
Alisanne: ( arabeska )19.12. 2014Vytvářet vzpomínky 3/3
Alisanne: ( arabeska )18.12. 2014Vytvářet vzpomínky 2/3
Alisanne: ( arabeska )17.12. 2014Vytvářet vzpomínky 1/3
floatsodelicately: ( Gift )16.12. 2014Miláčku, venku je zima
AWickedMemory: ( LadyF )15.12. 2014Pohádky jsou pro mudly
MyTeenageDream: ( Lupina )14.12. 201412 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Emily Waters: ( tiberia )13.12. 2014Jsi na tahu
Isfah: ( arabeska )12.12. 2014Veselé Vánoce!
emynn: ( Patolozka )11.12. 2014V lásce a čokoládě je dovoleno vše
perfect tragedies: ( Gama )10.12. 2014Nejlepší Vánoce ze všech
Amorette : ( tiberia )09.12. 2014Bolestná povinnost
asnowyowl: ( Jacomo )08.12. 2014Šťastná to žena (aneb proč se chce Harry Potter stát Šípkovou Růženkou)
draco-severus-mmm: ( Gift )07.12. 2014Veselé Vánoce, Luciusi
sdk: ( arabeska )06.12. 2014Za co stojí vstát z postele
Pirate Perian: ( Lupina )05.12. 2014Mezi vlkodlaky
lezonne: ( larkinh )04.12. 2014Jaká matka, taková dcera
Cecelle: ( tiberia )03.12. 2014Škola hrůz
Lomonaaeren: ( LadyF )02.12. 2014Pozvánky bronzem zdobené
Caprice K: ( arabeska )01.12. 2014Sedmero Vánoc bradavických