Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

One out of nine

22. kapitola

One out of nine
Vložené: arabeska - 21.11. 2014 Téma: One out of nine
arabeska nám napísal:

One out of nine

autor: silverbirch;   překlad: arabeska;   beta: elbi

originálhttps://www.fanfiction.net/s/5925865/22/

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Alespoň mě následovali, což už něco znamenalo, ačkoliv jsem musel zpomalit, aby mohli držet krok. Jakmile jsme dorazili do Chrápající chatrče, nechal jsem je za sebou a vydal se varovat Siriho, že jsou na cestě. Ochron se nacházel ležmo na zemi a vypadal vcelku bledě.

Ano, opravdu jsem jej trochu litoval; nejsem úplně bezcitný.

Tak,“ řekl jsem Sirimu, „brzy tady budou. Mohli bychom už se s tímhle vypořádat?“

Zavrtěl hlavou. „Chtít Háry, aby věděl o mně... o kryse. Mí přátelé, co zabil? To Háryho rodiče.“

Ach, neuvědomil jsem si, že je také sirotek. Možná jsem k němu měl být milejší... na druhou packu on mohl být milejší ke mně. Každopádně...

Podívej, mohlo by to být snazší, kdyby ses proměnil na člověka, tak s nimi budeš moci mluvit.“

Přikývl. „Dobrý nápad.“

Samozřejmě, že ano! Další věc, mluv k mé služebné; je z nich nejinteligentnější. Háry... může být trochu impulzivní.“

Siri se změnil do lidské formy a já se natáhl na postel. Byl to dlouhý den a já byl unavený. Doufal jsem, že zatímco si oni v klidu popovídají, já bych si mohl dát šlofíka.

Jakmile Střapěnka a Háry vešli do místnosti, Siri je zbavil klacků, – už ho vzal i Vážněronaldovi. To bylo od něj docela rozumné; především jsem nikdy nechápal, proč jsou kouzelníci tolik ochotní dávat je dětem. Mávají s nimi kolem, jako by je nic na světě nezajímalo; kolikrát jsem už viděl, jak téměř někomu vypíchli oko...

Poté se velice klidně pokusil vysvětlit, o co jde. Nefungovalo to. Háry začal hystericky ječet. Střapěnka, Apedemak1 jí žehnej, ho zkoušela udržet na uzdě, ale Ochron ho stále povzbuzoval.

Jestli chceš zabít Háryho, budeš muset nejdřív zabít nás,“ chvástal se.

Zakryl jsem si oči packami. „Co uděláš? Uaportuješ ho k smmrrti, ty hloupé kotě? Pro jednou v životě udělej, co ti druzí říkají. Lehni a sklapni.“

Háry byl očividně přetažený, jelikož začal být velmi nedůtklivý. „ZABIL MI MÁMU A TÁTU,“ zařval, jako bychom všichni byli o tři ulice dál a ne ve stejné místnosti. 

Potom skočil na Siriho a – na nepatrnou malinkou chvilinku – mě překvapil tím, že ho dokázal knokautovat k zemi. Siri se ho pokusil uklidnit tím, že ho stiskl kolem hrdla, a také by se mu to nepochybně podařilo, kdyby ho Střapěnka nepraštila. Byl jsem zděšen! Má služebná užila násilí proti mému příteli; až tohle jednou skončí, měl bych si ji vzít stranou na slovíčko. Můžu vám říct, že jsem byl v pokušení ji bezodklaně z jejího postu propustit.

Nastalo dlouhé převalování se a jeden z klacků se skutálel po podlaze. Háry po něm chňapl. To nevypadalo dobře, tudíž jsem usoudil, že je na čase, aby někdo vzal situaci do svých rukou. Vrhl jsem se na něj a zaryl mu do ruky všech deset drápků. Podařilo se mu vytrhnout, tak jsem šel po klacku, ale v tu chvíli začal kopat a já byl nucen uskočit z cesty.

Popadl svůj klacek a namířil jím na Siriho. Ach, tohle nebylo dobré. Nepřekvapilo by mě, kdyby udělal něco hloupého a někdo by skončil se zraněním – kromě Vážněronalda, který se opravdu nepočítá.

Vyskočil jsem Sirimu na hruď. Pokusil se mě odstrčit, ale také se naučil, že kočičí drápky jsou silnější než lidské ruce.

Dobrá, kocoure, všichni víme, že ten klacek nepoužiješ, takže ho polož a přestaň bláznit. Všechno to zašlo už dost daleko.“

Háry klacek nepoložil a v jeho očích se objevil třpyt, který se mi nelíbil. Polkl jsem. Má srst polkla. Dokonce i mé fousky polkly. Začni ohřívat mléko, Matko, brzy budu u tebe.

Dole pod schodištěm se ozval hluk a Střapěnka zakřičela: „JSME TADY NAHOŘE! SIRIUS BLACK – RYCHLE!“

Do místnosti se vřítil člověk. No, říkám člověk; byl to ten vlkodlak, který s námi cestoval vlakem. Teď se to zdálo jako před stoletím, ale mohu upřímně říci, že jsem ho rád viděl. Vykřikl něco, díky čemu Háryho klacek přeletěl místnost, a já úlevně zhluboka vydechl.

Pokusil jsem se diskrétně ukázat ocasem na Vážněronalda. „Tenhle už je zraněný, netrvalo by to dlouho. Nezatěžoval bych se s tou malou kočkou, pravděpodobně bude trochu tuhá.“ No, připozdívalo se, já měl hlad a nechtěl jsem si jídlo zajišťovat sám.

Vlkodlak mě obdařil pohledem, který mohu nazvat jedině jako „staromódní“, než obrátil pozornost k Sirimu, kterému pomohl vstát. Byl jsem tím tak překvapen, že jsem zapomněl stát a upadl na podlahu. Pardon. Kultivovaně poklesl k zemi – přeci jen jsem to stále já.

TOMU NEVĚŘÍM!“ zakřičela Střapěnka přímo u mého ucha a já kvůli tomu málem vyskočil z kůže. Utiš se, mé bušící srdce. Co to do nich všech ve jménu Narasimhy2 vjelo?

Když se Siri posadil, vyšplhal jsem mu na klín, jen pro případ, že by Háry dostal další nápad. Tou dobou už jsem vzdal všechny snahy o spánek, tudíž jsem tam jen ležel a poslouchal, jak mluví jeden přes druhého. Dospěli do stádia, které by se dalo popsat jako konstatování převelice samozřejmého.

Střapěnka začala blekotat o tom, jak kryla vlkodlaka a nikomu to neřekla...

Háry a Vážněronalde se věnovali divokému teoretizování a obviňování vlkodlaka, že Sirimu pomohl dostat se do hradu... Během toho posledního jsem ponechal skloněnou hlavu. Mlčeti zlato, víte jak.

Poté vlkodlak – opravdu bych si přál, abych si mohl zapamatovat jeho jméno, Lupy nebo něco takového – se Sirim přišli s ohromujícím odhalením toho, že krysa je ve skutečnosti zvěromág zvaný Pitr-Petr-Pů...3

Ač jsem na to sám přišel minulé září, pokusil jsem se nevypadat příliš domýšlivě. Kdyby mě jen poslouchali.

To koťata na chvíli umlčelo. Jen na chvíli samozřejmě; stále byli mladí, takže měli vždy hodně co říct na jakékoliv téma – zvláště když o něm nic nevěděli.

Dokonce i Střapěnce, o které Lupy tvrdil, že je nejchytřejší čarodějka svého věku, jakou kdy potkal, se podařilo selhat. Nebyla to její chyba; očividně se s těmi dvěma poflakovala příliš dlouho a jejich nedostatek schopnosti myšlení ji vyšťavil, jako pavouk, který vycucá mouchu. Dokonce už v těch časech mě zneklidňovalo, že za pár let může skončit jako oni.

Lupy se zeptal Vážněronalda, zda se může podívat na krysu. Mmrrskala sebou a škrábala, ale já věděl, že teď už ji máme a nesmírně mě potěšilo mu to říct. Siri usoudil, že je řada na něm, aby se horlivě rozvášnil, skočil po tom malém zrádci a já se pro jednou znovu našel na podlaze.

Už toho všeho začínalo být moc a já opravdu postrádal večeři. Byl jsem napůl v pokušení vyplížit se ven, zatímco se oni nepřestávali hádat a mluvit, což mi připadalo jako celé hodiny, a naprosto mě ignorovali.

Poté všichni dostali šok a to měli za to. Stále jsem se pokoušel poukázat na to, že někdo přímo za dveřmi poslouchá, avšak neslyšeli mě. Lupy to téměř pochopil, dokonce se šel v jeden okamžik podívat na chodbu. Překvapilo mě, že nevidí skrz neviditelný plášť. Možná jsou vlkodlaci opravdu úplná zvířata, jak jsem se vždy domníval.

Anebo Lupy možná nebyl správný reprezentativní vzorek. Koneckonců už byl v místnosti celé věky a ani se nepokusil někoho rozpárat úd po údu.

Ale zpět k člověku za dveřmi. Abych byl upřímný, neměl jsem o něm velké mínění. Jménem Severák, ale chováním Náfuka.4 Jsem si jist, že ten typ znáte; hodně keců – žádná pointa. Jeho vstup byl dle mého názoru daleko dramatičtější, než situace vyžadovala. Stejně tak mohl proskočit dveřmi a křičet: „Podívejte se na mě! Podívejte se na mě!“

Poté začal mávat klackem jako koťata a přidal se k očividně módnímu „JSME VŠICHNI HLUŠÍ, TAKŽE MUSÍM VŠECHNO HROZNĚ HLASITĚ KŘIČET!“ - ačkoliv musím říct, že mě ohromilo, když svázal Lupyho, aniž by se ho musel vůbec dotknout. Možná je na těch klaccích víc, než by jeden řekl. Napadá mě, zdalipak by to fungovalo i na hraboše?

Samozřejmě to, jak kolem sebe mával klackem, dodalo koťatům elán, aby se příliš rozvášnila, tudíž se musela připojit a místnost byla najednou plná světel a výbuchů. Poté nastalo nevyhnutelné, přesně jak jsem předpovídal; a Severák skončil zraněný. Dobře mu tak. Zdálo se, že se tím nikdo kromě Střapěnky nijak zvlášť nezatěžoval. Dělala si starosti, že jsou v průšvihu, jelikož napadli profesora. Rozhodl jsem se, že budu muset s McGon-kník prohodit pár tichých slov, až se vrátíme do školy, abych poukázal na fakt, že to rozhodně nebyla chyba mé služebné. Vždy pečuji o své zaměstnance.

Konečně jsme se mohli začít věnovat povinnostem. Ochron, a to se připsalo jeho loajalitě, když ne inteligenci, se stále snažil bránit svou krysu se slovy, že byl v rodině už roky. Potom se pokusil z jejího ubohého stavu obvinit MĚ! Ach, ta mmrrtvá zvířata, která nalezne v botách!

Siri, toho jsem měl tenkrát obejmout. Všem jim řekl, jak jsem mu pomáhal, a prohlásil, že jsem – cituji:

Nejchytřejší svého druhu, jakého jsem kdy potkal. Ihned odhalil, co je Pitr-Petr-Pů zač. A když mě potkal, věděl, že nejsem pes. Trvalo jen chvíli, než mi začal věřit. Nakonec se mi podařilo vysvětlit mu, kdo jsem, a on mi pomohl...“

To mi udělalo dobře, ačkoliv ta poslední část byla trochu drzá. Poté jsem se musel zastydět, když prozradil, že jsem to byl já, kdo ukradl Návalovy klikyháky.

Přes to všechno se Hárymu ještě muselo pomoci, aby porozuměl tomu, co se děje, hned poté, co ještě chvíli hulákal. Nikdy nebyl nejjasnější hvězdou soustavy, přestože jeho otec byl údajně alfamág.5

Inu, jak říkají, musíš ořech rozlousknout, abys viděl, co je uvnitř. Siri a Lupy chytili krysu a mávli na ni klacky. Před námi se ocitlo... prý člověk. A to si myslíte, že jste na vrcholu vývojové pyramidy?

Vypadalo to spíše jako krysa. Ve skutečnosti jsem myslel, že přeměna nebyla úplná. Ta – on, ne... mělo to malé krysí oči a malou krysí tvář. Prosilo to a plazilo se a já chtěl, aby se to proměnilo zpět, abych to mohl zabít dřív než kdokoliv jiný. Legrační, obyčejně takový nejsem, ale pro tuto chvíli bych mohl učinit výjimku. Žádná ušlechtilost, žádný styl. Nebyla to dokonce ani přesvědčivá krysa, víte.

Lovil jsem je pouze tehdy, když jsem byl velice hladový, a nejsou to zrovna čistotní jedlíci, tudíž nechutnají moc dobře. Ale jednou, když jsem bydlel venku na volné noze, jsem jednu zahnal do rohu a výsledek byl nezpochybnitelný. Víte, ta krysa se mi podívala do očí a řekla, že se nevzdá bez boje. A také že nevzdala. Byla to téměř čest ji sníst.

Pitr-Petr-... raději bych zemřel hlady.

Nemohl jsem věřit svým uším, když jim Háry řekl, ať ho nezabíjejí. Chtěl, aby krysa strávila zbytek svých dnů v Azkabanu. Do konce života žádné mléko, dokonce ani o Vánocích, a hlídaná Dobrmany. Možná osud horší než smmrrt není lepší než umírání.

 

*

 

Vedl jsem skupinku tunelem k mávajícímu stromu. Nyní už všechno vzrušení vyprchalo a zůstali jsme tiší a zaražení. A hladoví. Doufal jsem, že Střapěnka mi k večeři sežene něco dobrého.

Stiskl jsem suk na kmeni, aby mohli všichni bezpečně vyjít, a vydal jsem se směrem k hradu.

Byli jsme v Chrápající chatrči déle, než jsem si uvědomoval, protože nyní už byla hluboká noc. Nicméně nebyla úplná tma; úplněk osvětloval cestu natolik, aby i lidé viděli na cestu.

Počkat...

Úplněk.

Vlkodlak.

Všichni! Zůstaňte, kde jste! Siri, nenech je vyjít ven! SIRI!“

Ach, pekelná psiska a zatažené drápky – byl v lidské podobě, takže mi nemohl rozumět!

Večeře se zřejmě nepatrně opozdí.



1 Meroejský bůh války se lví hlavou - http://en.wikipedia.org/wiki/Apedemak

2 avatar hinduistického boha Višnu - napůl člověk, napůl lev - http://en.wikipedia.org/wiki/Narasimha

3 Pitter-Patter-Pew - Ťapkající ťuňťa se na něj zrovna nehodí, to spíš ten Zpazgřivělec, elbi :))

4 snipe = kritizovat, střílet - leč na sletu podzim 2014 se usoudilo, že sever a vítr se ke Snapeovi prostě hodí; peacock = páv, náfuka

5 viz 13. kapitola

Lupy je v originále loopy = "přejetej" po flámu - http://www.urbandictionary.com/define.php?term=loopy

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 22. kapitola Od: denice - 21.11. 2014
Pan Nádherný je absolutní hvězda! Vím, že je to všeobecně známá pravda, ale něco mi říká, že mu v tomto případě opakování nevadí . Všechny jeho dokonalé zvonky se nedají vypsat, jeden za všechny: Uaportuješ ho k smrti? A Lupy, co byl v místnosti celou věčnost a ani se nepokusi nikoho rozpárat a rouztrhat úd po údu... no ano, je toho požehnaně. A teď ještě objevil, že hůlkou se dají dělat i jiné věci, než vypíchnout někomu oko... Prostě paráda. Díky.
Re: 22. kapitola Od: arabeska - 21.11. 2014
Ano, ano, Nádherný si stále zachovává svůj styl. Uaportuješ ho k smrti - myslela jsem, že už se smíchy nenadechnu ) Tisíceré díky, denice! 

Re: 22. kapitola Od: Jacomo - 21.11. 2014
Nádherný prostě zase perlí. Chudák kocourek, co on toho musí zařídit a oběhat a nakonec mu hrozí, že bude bez večeře Přestože jsem tušila, co bude následovat, stejně jsem byla napjatá jako kšandy... a zase vyšel ten proklatý měsíc! To jsem tedy strašně zvědavá, jak proběhne finále HP3 z kocouřího pohledu! Díky, arabesko, za další super kapitolu. Malý revanš je v čekárně ) Potěšilo mě, že ses nakonec přece jen rozhodla pro Severáka, ten se prostě kolektivně povedl
Re: 22. kapitola Od: arabeska - 21.11. 2014
Ano, ano, už nadskakuju nedočkavostí, až přijde revanš ) Nádherný se s tím vypořádá... po kočičím způsobu. Inu, uvidíte, jsem zvědavá, koho z vás to vlastně překvapí Děkuji, Jacomo!   

Re: 22. kapitola Od: JSark - 21.11. 2014
"Večeře se zřejmě nepatrně opozdí." Len aby na večeru nebol Nádherný.
Re: 22. kapitola Od: arabeska - 21.11. 2014
Však on si to umí zařídit! Děkuji! 

Re: 22. kapitola Od: Zuzana - 21.11. 2014
Pri tejto kapitole som sa takmer váľala smiechom. Pán Nádherný hviezdil:D To jeho hodnotenie Rona je neuveriteľné:D a ako sa bál aby Hermiona neosprostela na úroveň Harryho a Rona:D no a Severusov nástup –podívejte se!- tak to som sa už vážne neudržala. Ešteže sú všetci z roboty na obede:D Záver už taký smiešny nebol. Ten spln im bol čert dlžný:/ no čo už, tak sa to stalo, tak to bude. Chvíľu som sa tešila, že Petra chytili Veľmi pekne ďakujem za preklad.
Re: 22. kapitola Od: arabeska - 21.11. 2014
:D Je to Nádherný, co víc dodat. Se svou osobitou elegancí je schopen vyřešit každý problém. Ač jeho rady všechna koťata v okolí okázale ignorují. Děkuji za komentář, jsem moc ráda, že ses bavila ) 

Re: 22. kapitola Od: TaraFaith - 21.11. 2014
Tak tohle byl napínák!!! Moc díky za překlad. Jsem vážně moc zvědavá, jak se Nádherná vypořádá s tímhle problémem.
Re: 22. kapitola Od: arabeska - 21.11. 2014
Inu, vypořádá se s tím ve stylu ala Nádherný Moc děkuji za komentář, Taro! )

Re: 22. kapitola Od: Lupina - 21.11. 2014
Och, Merlináčku, začni ohřívat mléko, matko, za chvíli budu u tebe. Nádherný perlí Že Hermi nedostatek schopností myšlení těch dvou vyšťavil, je jasné Jo, Severák je přesný. To je přezdívka hodná Severuse Nepochybuju že by se pan Nádherný naučil hůlku počítat. To by se to pak lovilo! No jo. Kdyby to fakt nechali na kocourovi, třetí ročník nemusel být tak dramatický. Díky za další famózní kapitolu, arabesko. Tuhle povídku nejde nemilovat.
Re: 22. kapitola Od: Lupina - 21.11. 2014
Boha jeho, ne počítat, používat!
Re: 22. kapitola Od: Lupina - 21.11. 2014Re: 22. kapitola Od: arabeska - 21.11. 2014
Ano, a přitom by stačilo, kdyby ho jen vyslechli! Mohli si ušetřit tolik problémů... Ach, ale co už. Koťata se musí učit celý život. Děkuji, Lupinko, jsem neskutečně moc ráda, že sdílíš můj názor a zamilovala jsi se též )

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )27.11. 201424. kapitola - konec
silverbirch: ( arabeska )25.11. 201423. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.11. 201422. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.11. 201421. kapitola
silverbirch: ( arabeska )09.11. 201420. kapitola
silverbirch: ( arabeska )04.11. 201419. kapitola
silverbirch: ( arabeska )30.10. 201418. kapitola
silverbirch: ( arabeska )25.10. 201417. kapitola
silverbirch: ( arabeska )20.10. 201416. kapitola
silverbirch: ( arabeska )15.10. 201415. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.10. 201414. kapitola
silverbirch: ( arabeska )06.10. 201413. kapitola
silverbirch: ( arabeska )01.10. 201412. kapitola
silverbirch: ( arabeska )26.09. 201411. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.09. 201410. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.09. 20149. kapitola
silverbirch: ( arabeska )07.09. 20148. kapitola
silverbirch: ( arabeska )31.08. 20147. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.06. 20146. kapitola
silverbirch: ( arabeska )13.06. 20145. kapitola
silverbirch: ( arabeska )05.06. 20144. kapitola
silverbirch: ( arabeska )27.05. 20143. kapitola
silverbirch: ( arabeska )19.05. 20142. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.05. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.05. 2014Úvod