Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Simply Irrefutable

3.kapitola

Simply Irrefutable
Vložené: Jimmi - 25.07. 2014 Téma: Simply Irrefutable
morgana nám napísal:

Jednoducho osudová (Simply Irrefutable)

Autor: bookworm1993

Originál:  https://www.fanfiction.net/s/8630085/4/Simply-Irrefutable

Preklad: Morgana

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jednoducho osudová (Simply Irrefutable)

Autor: bookworm1993

Originál:  https://www.fanfiction.net/s/8630085/4/Simply-Irrefutable

Preklad: Morgana

 


 

Predošlý týždeň som bola na dovolenke, takže prepáčte, že som vám neodpovedala na komentáre. Prinášam vám ďalšiu kapitolku. Dozvieme sa niečo o osude muža, ktorého Hermiona obhajovala, i o tom ako verdikt znášala. No nebudeme sa zameriavať len na Hermionu a Draca, ale do príbehu nám vstúpi aj Blaise a jeho pohľad na jeden osudový okamžik z minulosti, takže poctivo čítajte ;)

Ak by ste si chceli spríjemniť zážitok o hudbu, ktorú som počúvala pri prekladaní, tak to boli 40 day dream, They were wrong, Janglin od Edward Sharpe & Magnetic Zeros a album Exquisite corpse od Warpaint – najmä Billie Holiday.

 


 

 

Bývalý smrťožrút si zobral život vlastným prútikom“

Draco si šokovane prekryl rukou ústa a neveriacky pozeral na titulku. Avšak keď uvidel meno Deveroix, ostro a nevyberane zanadával.

Zobral brko a narýchlo načarbal Blaisovi správu.

Zobrali by ste na noc deti k vám?

-Draco

Kým sa Hermia vrátila s Blaisovou odpoveďou, Draco si stihol článok prečítať odhora nadol ešte ďalšie dva razy.

Samozrejme. Luna ich pôjde zobrať priamo zo škôlky.

Uisti sa, že sa nebude obviňovať.

-Blaise

Draco si vydýchol, ďakoval Merlinovi za svojho najlepšieho kamaráta. „Odchádzam skôr, každému, kto sa na mňa bude pýtať, povedz, že sa im zajtra ozvem,“ povedal svojej asistentke, zavrel kanceláriu a zaletaxoval sa okamžite tam, kde vedel, že musí byť.

:::

Hermiona bola sotva schopná dýchať, po tom, ako sa zrútila na kolená. Slzy jej zahmlili zrak a z hrdla sa jej vydrali horké vzlyky. Nie, nie, to nemôže byť pravda!

Ako...ale veď...oni... preháňalo sa nesúvisle Hermione hlavou. August Deveroix bol nevinný. V tom dome po ňom nebolo ani stopy a jeho prútik taktiež nepoukazoval, že by z neho vyšla akákoľvek smrteľná kliatba. Napriek tomu ho včera vyhlásili vinným, pretože bol smrťožrútom a ku nikomu inému vyšetrovanie neviedlo. Nedarilo sa im nájsť nikoho iného, a pritom August Deveroix sa zabával v bare ani nie dvadsať minút od miesta činu, a oslavoval narodeniny jedného z jeho najlepších kamarátov. Podľa všetkého, to sa im zdalo dostačujúce. No ona bola  v tomto pevná a zaumienila si, že jeho prípad znovu otvorí a dokáže, že Deveroix nemohol počas piatich minút stihnúť ísť na toaletu, pozabíjať celú rodinu a vrátiť sa späť na oslavu. Pretože to nebol on, kto to urobil. Hermiona to vedela. Bol to určite jeden z najmilších ľudí, ktorých poznala. Do radov smrťožrútov sa pridal len kvôli tomu, aby ochránil svojich mladších súrodencov a zabránil tomu, aby boli zatiahnutí do vojny. Dokonca ani nebol na Rokforte, keď vypukol boj. Takisto nikdy nevyslovil smrteľnú kliatbu, svojich protivníkov radšej omráčil a pošepkal im, aby predstierali, že sú mŕtvi, až kým smrťoožrúti neodišli. Nemal to srdce, aby niekoho zabil. A napriek tomu ho uznali vinným na základe nijakých dôkazov, iba čistej náhody, pretože bol bývalým smrťožrútom, ktorý sa nachádzal príliš blízko miesta činu.

Hermiona nemohla dýchať, dokonca sa jej začalo čkať, kým sa jej po lícach kotúľali slzy. Keby len mala o trochu viac času. No stalo sa čo sa stalo, nevinný muž ležal mŕtvy a ozajstný vrah si behá po slobode, nepotrestaný, všetko preto, lebo ona zlyhala.

Draco ani len k Anne neprehovoril - niežeby musel niečo povedať - keď vtrielil do kancelárie svojej manželky a namieril si to priamo k jej dverám. Zostra sa nadýchol a nečujne za sebou zavrel dvere. „Hermiona...“

Hermiona ucítila, ako sa okolo nej obomkli dve ruky a pomaly ju obklopila vôňa santalového dreva a vanilky.

„Nie je to tvoja chyba, láska. Nie je to tvoja chyba,“ šepkal Draco, kým obvíňal svoje ruky okolo nej a prakticky ju zdvihol do svojho lona a hojdal ju v náručí ako to často robievala ona jemu.

Hermiona nebola schopná nič povedať, tak mu len hodila ruky okolo krku a uložila si hlavu a slzy na ramená. Pretože kvôli nej bol teraz jeden človek mŕtvy.

„Nie, nie je to tvoja chyba,“ neochvejne a nahlas povedal Draco a tesne ju objal. Skúsil sa pomaly postaviť, a potom zobral Hermionu na ruky. „Poďme domov, na tento týždeň si si už aj tak toho odpracovala až príliš,“ povedal a nežne ju bozkal na hlavu.

:::

Blaise priam uháňal dole do škôlky. Radšej si dal do tela keď si potreboval pohovoriť so ženou, než aby jej poslal svojho patronusa alebo sovu.

Jeho prostú prítomnosť – akoby výstražný signál - zaregistrovala jeho dcéra ešte predtým, než vkročil nohou do dverí.

„Tato!“ zvolala Sabine a utekala k nemu.

Blaise sa hodil na koleno a vystrel ruky práve včas, aby ju zachytil.

Sabine sa mimovoľne zachichotala, keď ju ocko pohladil jemným lícom o to jej.

„Ahoj, krásavica, kde je mamička?“ spýtal sa Blaise.

„Ujo Blaise.“

Obzrel sa ponad ľavé plece. Usmial sa, keď uvidel, že ho oslovila jeho krstná dcéra Lyra Malfoyová. „Lyra,“ povedal a vztiahol k nej ruku. Lyra sa uškrnula, pobehla k nemu a vzala ho za ruku, aby sa aj ona mohla pripojiť k ich objatiu. „Prisahám, že každým dňom si krajšia a krajšia – presne ako tvoja mama a stará mama,“ dodal Blaise. Malá blondýnka sa v jeho náručí zapýrila, no hrdo sa usmiala.

Pustil ich až keď k nemu kymácajúc prikráčal Harry, Willow prilepená k jeho boku. Predstierala, že je jeho tieňom a celý čas sa chichúňala, keď sa Harry tváril, že sa s ňou okolo bokov nedokáže hýbať. „Čaves, ujo.“ Harry sa uchechtol, keď Willow zakývala ujovým smerom a zasmiala sa.

Blaise sa medzičasom postavil, láskavo postrapatil chlapcovu hlavu, nemohol si pomôcť, naozaj vyzeral ako kópia svojho otca v jeho veku, no s mierne jemnejšími črtami, ktoré má zas po matke. Zdvihol Willow, pobozkal ju na čelo a položil ju späť na zem. Neubránil sa úsmevu, keď počul najmenšie dievčatko znovu sa zachichotať.

Zdalo sa, že jeho zvítanie so Sabine a ostatnými pritiahlo celkom slušný počet divákov, zbiehali sa stále ďalšie a ďalšie deti a napokon i Seri, nová Lunina asistentka, keďže Jenny sa rozhodla urobiť si učiteľské povolenie a nájsť si prácu v základnej škole.

„Dobrý deň, pán Zabini.“ Seri sa mimovoľne zapýrila, keď sa na ňu príjemný čarodejník, ktorý bol mužom jej nadriadenej, usmial.

„Ahoj, Seri, nevieš náhodou, kde je moja žena? Musím sa s ňou porozprávať.“

„Je v kancelárii s jednou maličkou, ktorá ochorela. Ukladá ju do postele nech si oddýchne, kým priletí sova od jej rodičov.“

„Rozumiem. Vďaka, Seri,“ povedal Blaise, pozerajúc smerom k Luninej kancelárii. „Vy štyria sa choďte blázniť. Keď sa vrátim, tak môžeme zabehnúť na zmrzlinu.“

„Super!“ zvolal Harry a natešene zdvihol päsť do vzduchu.

Willow sa len usmiala, keď ju Lyra zobrala od Harryho, aby jej napravila tričko, lebo ako na ňom bola prilepená, jej oblečenie sa zhužvalo, kým sa ho držala okolo bokov. Lyra sa zoširoka uškrnula  na svojho krstného a najobľúbenejšieho uja v jednom. Sabine mu kývla a spolu s Harrym odišla stavať kocky.

:::

Draco prešiel dlaňou po vode vo vani, a potom ruku zľahka ponoril. Teplota bola skoro až perfektná, dovolil by si povedať. Doťahoval to do dokonalosti s praxou ťahajúcou sa posledných šesť rokov od času, keď sa narodila Lyra.

Otočil kohútikom, postavil sa a odkráčal do spálne. „Cítiš sa trochu lepšie?“ spýtal sa Draco jemne, keď uvidel Hermionu ako kráča sem a tam po izbe.

Hermiona k nemu vzhliadla so stále viditeľným zdevastovaným pohľadom v očiach.

Draco zošpúlil pery a na tvári mal súcitne nežný výraz. „Poď ku mne,“ pomedal jej ticho.

Hermiona urobila ako povedal, tentoraz bez slov, pretože všetko po čom túžila, bolo stratiť sa v ňom. V tejto chvíli sa jej zdalo, že on je tou jedinou vecou, ktorá ju držala pokope.

Draco ju opäť objal, obvinul si ruky okolo jej pásu a bradu si položil na jej hlavu. „Máš pripravený kúpeľ. Oddýchni si na chvíľku. Toľko si preňho urobila, láska. Strávila si hodiny a hodiny nadčasu, sotva si jedla a spala. Deveroix to vedel a cenil si to. Nikto - a to myslím doslova – nikto iný v neho neveril tak ako ty. A preto by nechcel, aby si sa obviňovala. Si jednou z najúžasnejších a najdobrosrdečnejších čarodejníc na svete a on si nemohol priať nikoho lepšieho, aby mu pomohol,“ povedal Draco, cítil ako sa Hermiona pri Deveroixovom mene napla, no potom sa pomaly uvoľnila do jeho náručia, až kým nebola úplne poddajná. „Kúpeľ naozaj znie dobre,“ zamrmlala konečne.

Draco sa uškrnul a odcúval ich oboch do kúpeľne.

„Nepridáš sa ku mne?“ nečujne sa spýtala Hermiona, kým sa hrala s gombíkom na jeho košeli.

Dracov úškrn sa len rozšíril. Neodpovedal, namiesto toho nechal svoje ruky, aby hovorili zaňho. Prevliekol jej habit cez plecia a začal jej pomaly rozopínať zips na sukni.

:::

„Plečo?“ spýtala sa Willow, kým zlízavala svoju bielou čokoládou posypanú kokosovú zmrzlinu.

„Kvôli tomu, že tvoja mamina sa necíti dobre a ocko sa chcel uistiť, že sa môže plne zamerať na to, aby sa jej polepšilo,“ snažil sa Blaise vysvetliť čo najlepšie bez toho, aby vyťahoval tému smrti. Boli príliš malí a príliš krehkí, aby s nimi takéto veci preberal.

Sabine sa mu pritúlila k boku a zamrmlala, že dúfa, že sa tete Hermione čoskoro uľaví.

Blaise si ju privinul a krátko jej stisol plece, potom sa obzrel na tri deti, ktoré síce neboli jeho – a jedine Lyra bola jeho krstňaťom, ale dal by za ne aj svoj vlastný život.

Willow bola stále trochu mladá, takže celkom nepochopila hĺbku toho, čo sa dialo, vysvetľovala si to jednoducho tak ako to býva keď je ona chorá a jej ocko si zoberie deň voľna, aby jej čítal a staral sa o ňu, kým Ivy jej pripraví jej najobľúbenejšiu polievku.

Harry len prikývol, pričom očami pokukoval po Sabininej nedojedenej zmrzline, lebo svoju už stihol zlupnúť.

Lyra však zvraštila obočie a hrýzla si spodnú peru, presne ako to často robievala jej matka. Znepokojilo ju to, lebo jej mama nebývala nikdy chorá. Bola vždy tou silnou v ich rodine, ktorá sa o nich postarala, keď všetci pochoreli. Ich otec bol zvyčajne ten, kto podľahol, často krát preto, lebo trávil celý deň s ktorýmkoľvek dieťaťom, ktorému nebolo dobre a prvé dostalo chrípku, a potom to skončilo tak, že ju dostal on sám. V takomto prípade ich mama len krútila hlavou a hovorievala, že on je horším pacientom, než ktorékoľvek z detí, s tými jeho neustálymi sťažnosťami a divadielkami.

„Hneď ako prídeme domov, môžeš poslať mame a ockovi sovu, Lyra. Dozvieme sa, ako jej je,“ povedal Blaise chápavo.

Lyra vzhliadla, jej orieškovohnedé oči, ktoré zdedila z Grangerovskej vetvy rodiny, nad tým nápadom zažiarili. „Môžem?“

„Samozrejme,“ prikývol Blaise.

:::

Draco ležal na vankúši a usmieval sa dosť podobne bláznom. Byť romantický naozaj malo svoje výhody.

Hermiona sa k nemu privinula a potiahla hodvábne prestieradlo, aby ich oboch zakrylo, aj napriek tomu, že nikto okrem nich tam nebol. Vo viacerých smeroch sa stále správala cudne, kým Draco nemal žiadny problém pobehovať po ich izbe hoci v Adamovom rúchu.

„Cítiš sa už lepšie?“ spýtal sa Draco, keď sa prevalil, aby si ju pritisol bližšie k sebe, a mimovoľne sa zasmial, keď zapišťala, lebo jej skĺzla prikrývka a odhalila viac z jej tela, než jej bolo príjemné.

Hermiona ho v krátkosti podpichla, keď si prstom sploštila nos, no potom si položila hlavu na jeho natiahnutú ruku. „Oveľa,“ pripustila, keďže bola nanajvýš uspokojená a blažená až tak, že sa jej zdalo, že má kosti zo želatíny. Po všetkých tých rokoch ju Draco stále niekedy poznal lepšie než ona sama. Vždy vedel ako jej najviac ublížiť, ako tomu bolo, keď boli mladí, no teraz poznal spôsoby, ako jej pomôcť ako nikto iný a prinútiť ju, aby bola znova sama sebou rýchlejšie než hocikto iný.

„Dokážem, že  je nevinný, Draco, nech sa deje čo chce. Ak už nie pre nič iné, tak aspoň preto, že si to jeho rodina zaslúži,“ povedala a vzhliadla k nemu s odhodlaním v očiach.

„To je moje dievča.“ Draco sa uškrnul a prevalil na druhý bok a cez ňu, až kým nevypäl presne nad ňu. „Stále máme zvyšok noci len pre seba. Blaise s Lunou sa ponúkli, že sa o deti cez noc postarajú.“

Hermiona doširoka otvorila oči a jej ústa sa skrútili do mierneho oblúčika. No potom zdvihla hlavu a pobozkala ho na pery. „Takže, čo by si chcel robiť?“ spýtala sa.

„Nuž...“ Draco sa diabolsky usmial.

:::

Po celkom hlasnej, ale podarenej a veselej večeri sa všetky Malfoyovské a  Zabiniovské deti posadili v obývačke. Sabine a Harry sedeli chrbtom k sebe a hrali hru Hádaj na čo myslím?, Luna privolila Willow na česanie jej vlasov, kým ona si čítala najnovšie vydanie Sršňa. Avšak Blaise hral so svojou krstnou dcérou rachotiacu sedmu a dosť nelichotivo prehrával, pretože ho rozptyľoval každý navôkol.

„Vzdávam sa!“ zvolal Blaise a zdvihol ruky na znak porážky. „Ty, moja malá hviezda, si až príliš múdra na svoj vek.“ Blaise sa usmial a zdvihol Lyru, kým ona sa smiala. „Takže, čo si želáš ako svoju cenu víťaza? Nové šaty? Novú knihu aj s autogramom?“ spýtal sa, keďže čo sa týkalo obsypávania všetkých štyroch detí prílišným množstvom darčekov, bol vinný v celom rozsahu. Luna a Hermiona sa snažili zaraziť takéto správanie, takže teraz tak robil iba keď deti urobili niečo neobyčajné alebo ho porazili v nejakej hre. Niekedy si tie dve mysleli, že prehráva naschvál, len aby mal výhovorku utratiť svoje dedičstvo, ktoré pochádzalo od dobrých a bohatých nevlastných otcov, ktorí umreli a zanechali všetko jemu a jeho matke. Hovorieval, že bolo na tom niečo uspokojujúce, keď kupoval darčeky pre deti za peniaze z dedičstva, pretože cítil, že putujú na lepšie miesto než bol šatník jeho matky alebo ďalšie podobne povrchné veci, a vedel si predstaviť, že jeho zosnulí nevlastní otcovia sú naňho pyšní za to, že ich míňa takto a nemrhá peniazmi na alkohol a ženy.

Avšak Lyra Malfoyová pokrútila hlavou. „Chcem počuť kúsok maminho a ockovho príbehu z tvojho pohľadu,“ povedala.

Blaise zažmurkal a zasmial sa. „Myslíš ten o svojich rodičoch v našom poslednom ročníku na Rokforte?“

Lyra prikývla.

Blaise sa znova zasmial a položil Lyru na zem. „Nuž, nevidím na tom nič zlého.“

Pri jeho slovách sa Sabine prestala s Harrym hrať, namiesto toho sa postavila, a keďže sa o ňu opieral, spôsobila, že sa zmienený chlapec zvalil na chrbát. Willow tiež natiahla uši.

„Kde chceš, aby som začal?“ spýtal sa Blaise, keď sa všetci zoskupili okolo neho a Lyry.

„Hodina Elixírov,“ odvetil jednoducho Harry, keď sa mu Sabine usalašila hlavou na pleci s očakávaním príbehu.

„Ach, samozrejme, Elixíry,“ riekol Blaise a zoširoka sa uškrnul. „Takže...“

Blaise a Theo bývali odjakživa pracovnými partnermi, takže Dracovi prischol iný  slizolinčan, ktorý sa Dracovi neodvážil povedať ani pol slova, čo spôsobilo, že robil celú prácu sám.

Hermiona bola zatiaľ podľa očakávania vo dvojici s Nevillom a poučovala ho po celý čas, ako sa snažila dokončiť ich pridelenú úlohu. Prvý mesiac školy to fungovalo takto, až kým sa profesor konečne nedozvedel, na akej úrovni jednotliví ľudia boli.

„Tieto prvé štyri týždne boli pre mňa skvelou príležitosťou, aby som zhodnotil úroveň zručnosti každého jedného z vás, a môžem povedať, že som neuveriteľne ohromený mnohými z vás,“ povedal profesor Brundy, zatiaľ čo sa na nich príjemne usmieval.

Hermiona Grangerová vyzerala veľmi hrdo, počúvajúc tieto správy, kým  Dracov výraz bol znudenejší než zvyčajne. Snape by nikdy také slová nepoužil, ani keby bol pod vplyvom Veritaséra.

„Avšak s postupom času to budem brať do úvahy a začnem vám zadávať úlohy na prípravu elixírov podľa vašich zručností, tak, aby som vás poriadne pripravil na MLOKy. Z tohto dôvodu som vám pridelil partnerov. Tu sú tabuľky, ktoré vám ozrejmia, kto je k vám pridelený - odteraz až po celý zvyšok roka – spolu s dnešným zadaním, ktorým budete obaja začínať.“

Blaise pohliadol sa jeho tabuľku a pokrčil plecami, keď uvidel, že ho dali do dvojice s bystrohlavčanom Terrym Bootom. Ohliadol sa na Thea a zbadal ako sa mimovoľne prikŕča, keďže ho spárovali so síce múdrou, no trošku príliš natešenou bifľomorčankou. Avšak Draco sa nehýbal, v podstate iba zízal do svojej tabuľky bez jediného zažmurkania.

„Draco, kamoš?“ spýtal sa Blaise, no nedostalo sa mu žiadnej odpovede. Keď na sebe ucítil pohľad, otočil sa ku miestu, odkiaľ prichádzal a uvidel, že sa ich smerom díva Hermiona Grangerová, tabuľka v ruke a zdesený výraz na tvári.

Blaisovi trvalo sotva sekundu, aby pochopil situácii pod rukou, veď kombinácia Dracovho kamenného postoja a Grangerovej výrazu mohla znamenať len jedno. Tí dvaja sú pridelení jeden k druhému. Nedokázal to viac držať v sebe a začal sa smiať. Profesor Brundy bol pre svoje rozhodnutie buď géniom, alebo šialencom. Tak či onak, Blaise tušil, že ho počas roka čaká určite niekoľko vtipných momentov.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3.kapitola Od: petuus216 - 01.08. 2014
Jednoducho neodolateľná úplne milujem a toto je tiež výborné ^^ ... Blaise má zjavne iný názor ako Hermiona a Draco na to že budú sedieť a pracovať spolu ^^ ... teším sa na pokračovanie ^_^

Re: 3.kapitola Od: denice - 29.07. 2014
Současná linie příběhu je depresivní, taková nenapravitelná dramata nevyhledávám, ale Blaisova verze Hermioniny a Dracovy minulosti se mi líbí. Díky.

Re: 3.kapitola Od: mami - 28.07. 2014
...ale no tak...to sa nerobí, takto to uťať...

Re: 3.kapitola Od: TaraFaith - 27.07. 2014
Tady mi bylo Hermiony hodně líto. A toho Deveroixe taky. Podle mě byl opravdu nevinný. Ale jsme moc ráda, že se v povídce objevil Blaise. On je vážně jedna z mých nejoblíbenějších postav. Doufám, že uvidíme častěji příběh z jeho pohledu. Moc díky za překlad.

Re: 3.kapitola Od: Zuzana - 26.07. 2014
Je mi toho chudáka strašne ľúto. Nedivím sa Hermione, že sa naštvala a bola nešťastná. Draco to krásne vyriešil. Chvíľka s deckami bola kúzelná aj začiatok príbehu. Teším sa na pokračovanie. ďakujem za preklad:)

Re: 3.kapitola Od: MIRA - 25.07. 2014
Dedičstvo od dobrých a bohatých nevlastných otcov, ( ktorí radi zomreli pre dobrú vec) . Aspoň ho Zabini vedel správne používať. To sa mu musí nechať. Kapitola skončila v tom najlepšom. Zas budem netrpezlivo čakať na ďalšiu časť. Ďakujem za preklad.:)

Re: 3.kapitola Od: lucky - 25.07. 2014
Tak a v okamžiku, kdy jsem napjatá jak kšandy, co bude dál, kapitolka skončí. Aspoň mám proč se těšit na příští týden. Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

bookworm1993: ( Jimmi )21.04. 2019Kapitola 18 (na FF 19.)
bookworm1993: ( Jimmi )07.04. 201917. kapitola (na FF 18.)
bookworm1993: ( Jimmi )06.04. 201916. kapitola (na FF 17.)
bookworm1993: ( Jimmi )06.04. 201915. kapitola (na FF 16.)
bookworm1993: ( Jimmi )06.04. 201914. kapitola (na FF 15.)
bookworm1993: ( Jimmi )05.04. 201913. kapitola (na FF 14)
bookworm1993: ( Jimmi )05.04. 201912. kapitola (na FF 13)
bookworm1993: ( Online preklady )28.09. 201611. kapitola (na FF 12)
bookworm1993: ( Online preklady )21.09. 201610.kapitola (na FF 11)
bookworm1993: ( Online preklady )17.09. 20169. kapitola (na FF 10)
bookworm1993: ( Online preklady )14.08. 20168.kapitola (na FF 9)
bookworm1993: ( cuc )18.11. 20157. kapitola
bookworm1993: ( cuc )28.07. 20156. kapitola
bookworm1993: ( cuc )29.05. 20155. kapitola
bookworm1993: ( Morgana )02.08. 20144. kapitola
bookworm1993: ( morgana )25.07. 20143.kapitola
bookworm1993: ( Morgana )18.07. 20142. kapitola
bookworm1993: ( Morgana )12.07. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Morgana )12.07. 2014Úvod k poviedke