Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Na sever

Úvod

Na sever
Vložené: solace - 25.02. 2014 Téma: Na sever
tiberia nám napísal:

Na sever

Autorka: kailin     Překlad: tiberia     Banner: solace

Originál: http://ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=12945

Přístupnost: 13+

Snamione

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Souhlas s překladem: ano

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorkou této fanfikce je kailin. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

 

Hermiona / Severus

angst / romance

Počet kapitol: 19

 

Shrnutí autorky: Patnáct let po Voldemortově porážce Snape konečně našel mír. Neočekávaný a nevítaný příchod člověka z jeho minulosti je pro něj ostrou připomínkou, že ne všichni měli takové štěstí....

 

PP: Příběh dvou lidí, kteří už si zažili svoje, mají za sebou vzestupy i pády a život jim už stačil obrousit hrany. Už dávno nejsou ve věku, kdy všechno řeší horkou hlavou a naučili se vážit si druhých šancí. Je to spíš komorní příběh o nových začátcích....

 

Povídka získala 2. místo v kategorii Best Novel Length a také byla nominovaná v kategorii Best Angst v 2. kole SS/HG Awards.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Úvod Od: ulita - 09.06. 2014
Obecně se povídkám mimo Bradavice spíš vyhýbám, ale tento banner je tak pěkný, že nešlo odolat. Zatím jsem u 15. kapitoly - a rozhodně nelituji, že jsem se nechala zlákat fešáckým Alanem.

Re: Úvod Od: elbi - 16.03. 2014
Povídku znám, a těším se jak malá. :-) Měla jsem už tu čest a přelouskala jsem originál. Ten banner fakt sedí, musím ho moc pochválit. Češtinu si budu rozhodně užívat. Díky za výběr

Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014
Snape s copom, je to jasne:-)  tesim sa tiberia, budem to poctivo sledovat a komentovat.
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
Arkamo, co ty víš o Snapeovi s culíkem? Tos najisto četla originál....;-)
Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014
No tak to teda vôbec! Veď mi solace ani nechcela povedať, čo to prekladáš,keď robila banner, to je strašná partizánka Jedna vec je istá, ja ti mám závažný problém s krátkovlasým Snapom...kedysi som to "kritizovala" aj v kapitolovke Pomocná ruka osudu. Proste musí mať dlhé Tak som si to tak prispôsobila, že by to šlo DD

Re: Úvod Od: teriisek - 26.02. 2014
Doprčic, jak já tohle budu stíhat... Ale těším se moc, snamionkám prostě nikdy neodolám;) Díky!
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
Však klidně přečti, až budeš mít čas a budeš si to moct v klidu užít.... ale člověk je zvědavý a nedá mu to, že? :-)

Re: Úvod Od: Sally - 25.02. 2014
Na to že to je po 15 rokoch vyzerá Severus viac než dobre! Banner eňo-ňuňo. Mám pocit, že sa roztrhlo vrece so zničenou Hermionou a jej záchrancami, ale nič v zlom, na takúto mňamku sa veľmi teším :)
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
Tak snad se ti ty zničené Hermiony nepopletou.... a banner je super, souhlasím! :-)

Re: Úvod Od: Jacomo - 25.02. 2014
Jejda, jejda, to je slibných úvodů. A tomuhle neodolám :-)
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
Tak se budu těšit....:-)

Re: Úvod Od: scully - 25.02. 2014
Super už se na povídku moc těším. Snamione není nikdy dost. Opět nádherný obrázek strašně mi připomíná plukovníka Brandona z Rozum a cit. 
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Doufám, že si čtení užiješ a bude se ti líbit...

Re: Úvod Od: Zuzana - 25.02. 2014
Super už sa teším:)
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Tak ahoj v pátek .-)

Re: Úvod Od: Liz - 25.02. 2014
Musím obdivovat obrázek. Severus tam vypadá úplně jako Sherlock (teda ne, že bych preferovala Alana před Benedictem, ale tady se do něj úplně převtělil).
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Obrázek si obdiv rozhodně zaslouží... :-)

Re: Úvod Od: Keiko - 25.02. 2014
Páni baner vypadá senzačně a povídka taky. Mám rada povídky, které se odehrávájí delší dobu po válce. Postavy budou mít odstup a dospějí nám... Moc se těším, i když já bych narozdíl od Lupiny uvítala 15+ 
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Taky miluju povídky "dlouho po válce". Doufám, že tě tahle potěší a bude se líbit, i když 15+ vážně není, ale můžeš zapojit fantazii ;-) Díky za komentíček.

Re: Úvod Od: Lupina - 25.02. 2014
Má maličkost si tu vrní blahem. Toto vypadá na perlu. A přístupnost 13+ zančí, že se snad vyhnem i postelovým scénám (jupí). Dva lidi, které život semlel... opravdu to zní zajímavě. A nepopiratelným bonusem je nádherný banner - tleskám, solace! Ten je přímo slintoidní. Ach. Soufám, že jej zase brzy uvidím
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Tak snad tě povídka nezklame.... a mimochodem, jediná scéna, ve které se vyskytuje Hermiona, Severus a postel je o tom, že se ráno Severus probudil vedle spící Hermiony a byl v tak strašných rozpacích, že radši utekl do kuchyně uvařit hrnec kafe. :-)
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
Tak to bude ono! Na tohle se určitě budu těšit :-)

Re: Úvod Od: arabeska - 25.02. 2014
Ten banner! Ani si neumíte představit, jak strašně se těším! Všichni mají pravdu, bude se to plést, ale co bych pro to nepodstoupila, že... Tak honem, sem s první kapitolou!  
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Možná nebude, ale však uvidíš.... :-)

Re: Úvod Od: TaraFaith - 25.02. 2014
Rozhodně se mám na co těšit a určitě se moc těším. Vypadá to zajímavě.
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Doufám, že se ti bude líbit a potěší.... :-)

Re: Úvod Od: denice - 25.02. 2014
Byla jsem tak strašně zvědavá a už je to tady! Blaho. S novým rokem přicházejí další a další povídky, na které se moc těším. Jak shrnutí autorky, tak poznámka překladatelky zní velice lákavě. Banner ve mně vyvolává představu pláten Constabla nebo Turnera, solace si s tím pěkně vyhrála a i když na Rickmanovy snapeovské fotografie mě asi nikdy neomrzí koukat, tahle je velmi zajímavě austenovská. Díky.
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Constable, Turner, Rickman, Snape a Jane Austenová v jediném souvětí...  A banner je opravdu krásný a to přirovnání si víc než zaslouží. Díky.

Re: Úvod Od: Marti - 25.02. 2014
Těším se, těším, tenhle pár se nikdy neomrzí!!! A taky chválím banner, je to příjemná změna oproti těm čarodějnickým podobám. A až někdo jednou udělá banner se Snapeovou vizáží ala Hans Gruber ze Smrtonosné pasti I, tak si přinesu i kyblík na sliny...
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Banner rozhodně chval, protože ten si to opravdu zaslouží, solace je neskutečně šikovná!

Re: Úvod Od: solace - 25.02. 2014
Táto poviedka bude určite originálna najmä prostredím, v ktorom sa odohráva. A keďže kailin patrí medzi kvalitné autorky Snamione ff, je sa skutočne na čo tešiť. Ďakujem, že nám tento preklad prinášaš.
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Solace, musím ti znovu poděkovat za ten nádherný banner. Když jsem včera upravovala text, uvědomila jsem si, že si v duchu Hermionu přestavuji zachumlanou do kabátu s vyhrnutým límcem, jak ke mně stojí zády a jezero podzimní a v mlze... úplně jsem ho přijala do vlastních představ, které mám o povídce. Dík.

Re: Úvod Od: marci - 25.02. 2014
No páni! Autorčina poznámka by šla okopírovat jako úvod Post, ale já tahle povídky "po" miluju. paráda - tři snamionky a jedno velké dramione, do toho arabesčiny drobnosti a další - budu si muset nějak naplánovat dny - 24 hodin začíná být málo! moc se těším a držím palce, tiberio(e) (Krásný banner, pochopitelně)
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
No to mi teda drž palce!!! Pěkně jsi mě vyděsila, že by to šlo okopírovat pod Post (já o něm ještě nic nevím, to potěšení na mě teprve čeká, a moc se těším), ale konec konců, vyhrabat se z traumat musí naprostá většina ff Snapeů po válce, tak věřím, že to zas až tak podobné nebude. Taky miluju povídky "po", však moje "nej" fikce se odehrává asi dvacet let po epilogu, takže dobrých 30 let po válce....  Díky za komentář :-)
Re: Úvod Od: marci - 26.02. 2014
Á - ještě bych si prosila informaci, jaká že je Tvoje "nej" fikce dvacet let po epilogu? (Třeba jí neznám a dobrých tipů není nikdy dost) děkuji předem!
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
Předpokládám, že znáš, je to "Fate is a four letter word" od Philo, ale kdy náhodou, tak: http://www.hpfandom.net/eff/viewstory.php?sid=35725
Re: Úvod Od: marci - 26.02. 2014
Díky za odkaz!! Nejen že neznám, ale asi jsem o této ff nikdy ani neslyšela? Pekelná délka, jen co je pravda :) Ale když doporučuješ, dám si jí do záložek a uvidím :)
Re: Úvod Od: marci - 26.02. 2014Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
Taky děkuji za odkaz :-) Má to 550tis. slov! To mi vydrží na dlouho :-)
Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014
To akoze vazne? Neverim:-) :-) :-) 
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
No vážně, v angl. čtu strašně pomalu :-). Ale trošku mě poděsila zmínka o slashi, tak doufám, že toho tam moc nebude. Už mám staženo :-)
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
Vždycky můžeš přeskakovat ;-)
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
Vždycky můžeš přeskakovat ;-)
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
To je fakt :-)
Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014
Ak to to dáš, tak ma bude veľmi zaujímať tvoj názor Lupina, lebo bude :)) A slash sexu vela, co ti ja viem, co je vela? :))
Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014
Ak to to dáš, tak ma bude veľmi zaujímať tvoj názor Lupina, lebo bude :)) A slash sexu vela, co ti ja viem, co je vela? :))
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
Dám vědět :-) A pro mě je hodně slash sexu cokoliv :-D Kdyžtak budu číst se zavřenýma očima. A co bude i na zavřené oči hodně, přeskočím :-D
Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014
Ja ti fandím ) aj keď sa obávam, že s tvojimi preferenciami budeš preskakovať ako Bubka krížený so Sotomayorom. Ale je pravda, že neni nad to, ked Harry dáva Severusa a potom sa vymenia, prípadne do trojky  
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
Ehm, to jako fakt? Tak to se do toho hned tak pouštět nebudu, pokud vůbec Ale díky za varování, takto jsem informovaný čtenář a nebudu zklamaná.
Re: Úvod Od: arkama - 26.02. 2014
ff prehlad:-)  preto som pisala, ze neverim.:-) :-)  prislo mi to divne, ze sa ides hrnut do autora, od ktoreho je uz jedno dielo prelozene, celkom specialita. Ale stale ti fandim.
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
No jo, vida ho. Prej trojka. To ne. Tak to nevyváží asi ani super detektivka. Uvidíme, třeba se mi někdy změní preference a bude se to hodit :-) Ale dík za upozornění. Bych se do toho s nadšením vrhla, a pak byla zklamaná.
Re: Úvod Od: tiberia - 26.02. 2014
A já jsem si myslela, žes četla varování před povídkou a už je to jen taková řečnická otázka.... ale detektivka je to skvělá a je tam pár skvělých nových postav, jako třeba Kingsleyho matka Gloria...její diskuze s Minervou na téma spodní prádlo dívek na soukromých školách nemá chybu. Ale ne, vážně, jestli slash fakt tak moc nemusíš, tak se do toho nepouštěj.... víš, ale má to i svá pozitiva - toho volného času, který tím získáš, když na tebe nečeká těch 105 předlouhých kapitol :-))
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014
K varování jsem se nedostala :-D Moje chyba. Ale tak to dopadá, když spěcháš. No, rozhodně si to v archivu nechám, protože jak jsem uvedla, třeba změním časem názor :-) (Detektivka mě láká a teď i diskuze o spodním prádle :-) )
Re: Úvod Od: Lupina - 26.02. 2014Re: Úvod Od: arabeska - 27.02. 2014
Cože? Cože? Minerva diskutuje o spodním prádle? Cože? :D Vrhám se na to! :D

Re: Úvod Od: JSark - 25.02. 2014
Kruci, ďalšia snamionka, ktorej neodolám a potom sa mi to bude pliesť. :) Inak krásny baner, páči sa mi, že tam nie je klasická "čarodejnícka" fotka Snapa, ale taká "rickmanovská". :)))
Re: Úvod Od: tiberia - 25.02. 2014
Uvidíš, když se ti budou plést, vždycky si můžeš nechat Sever "na pak", pořád tu bude :-) Já mám zas problém číst povídky, kde kapitoly přibývají "jednou za onoho času", totálně zapomínám o čem byl děj. Banner s civilním Snapem je vážně nádherný a kouzelnická snapeovská klasika tu ani nemohla být. Snape v téhle povídce hábit nenosí.... Díky za komentář :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

kailin: ( tiberia )04.07. 201419. Jít dál
kailin: ( tiberia )27.06. 201418. Jedenáct
kailin: ( tiberia )20.06. 201417. Vypořádat se s realitou
kailin: ( tiberia )13.06. 201416. Poslední rozloučení
kailin: ( tiberia )06.06. 201415. Odchod
kailin: ( tiberia )30.05. 201414. Všední život
kailin: ( tiberia )23.05. 201413. Volba
kailin: ( tiberia )16.05. 201412. Podpis smlouvy
kailin: ( tiberia )09.05. 201411. V zaběhaných kolejích
kailin: ( tiberia )02.05. 201410. Dopisy
kailin: ( tiberia )25.04. 20149. Do města
kailin: ( tiberia )18.04. 20148. Potřeba vrátit se
kailin: ( tiberia )11.04. 20147. Windigo
kailin: ( tiberia )04.04. 20146. Smutky
kailin: ( tiberia )28.03. 20145. Curriculum vitae
kailin: ( tiberia )21.03. 20144. Zachráněna
kailin: ( tiberia )14.03. 20143. Znovu proti sobě
kailin: ( tiberia )07.03. 20142. Nevítaný návštěvník
kailin: ( tiberia )28.02. 20141. Blesk z čistého nebe
. Úvod k poviedkam: ( tiberia )25.02. 2014Úvod