Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lektvary a elixíry

Lektvary - Red Hills

Lektvary a elixíry
Vložené: marci - 14.01. 2014 Téma: Lektvary a elixíry
marci nám napísal:

Lektvary

z fanfiction Red Hills od Akame Sora

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

originál: http://www.fanfiction.net/s/5508898/1/Red-Hills

překlad: Nade, http://jutaki.blogspot.cz/2012/09/red-hills-1.html

*

Autorce i překladatelce vděčím nejen za krásné chvíle strávené četbou, ale i za to, že Red Hills byla po dlouhé době fanfiction, která mě přiměla oprášit Lexikon kouzel a lektvarů.

 Díky.

Shrnutí děje v Lexikonu kouzel.

Lektvary jsou publikovány s laskavým svolením Nade, za betareading děkuji Lupině.
 

*

„Vaším úkolem zde je zvládnout náročnou vědu a přesné umění přípravy lektvarů. Jelikož se to obvykle obejde bez pošetilého mávání hůlkou, leckdo z vás stěží uvěří, že i to jsou kouzla a čáry. Pochybuji, že byste opravdu pochopili, jaký půvab v sobě má tiše bublající kotlík a výpary, které se nad ním tetelí, a neviditelná síla šťáv, jež skrytě putují lidskými žilami, omamují mysl a podrobují si smysly. Dokážu vás naučit, jak připravit věhlas, stáčet slávu a dokonce uložit do zabroušených flakonů smrt – pokud ovšem nejste takové stádo tupohlavců, jaké musím obvykle učit.“

 

Severus Snape, Harry Potter a Kámen mudrců, kap.8, překlad Vladimír Medek

 

*

Originální receptury z fanfiction Red Hills

 

Léčivý lektvar na nemagická zranění

Přísady:

  • magický jasan, Wiggenia, kůra
  • tlustočerv, sliz

Použití:

  • veškerá nemagická zranění

Poznámka:

  • Přísad je v lektvaru víc, ale ctihodný profesor Longbottom si další nepamatoval (ředitel školy také ne).

 


Léčivý lektvar na silné otravy

Přísady:

Použití:

  • při silných otravách, je-li pacient dehydratovaný

Poznámka:

  • Květenství stapelie zavání jako mršina (alespoň podle ff Red Hills). 
  • Magická stapelie je extrémně vzácná, roste ve velmi těžkých pouštních podmínkách a má mimořádné léčivé vlastnosti. 

 

Lektvar obnovy (elixír smrti)

Přísady:

Postup:

  • K výrobě použijte skleněný kotlík tvrzený dračím dechem, protože sebemenší odklon od předepsané barvy lektvaru by znehodnotil extrémně drahé přísady.
  • Před závěrečnou fází má lektvar intenzivně safírovou barvu a po hladině plavou stříbrné piliny vysrážené vařením.
  • Navlečte si rukavice z dračí kůže a z kořenu Alrauny odkrojte pět asi tři milimetry širokých kousků (nohy, ruce, hlavu). Krájení provází zaříkání, jehož znění nebylo zveřejněno. (Merline!)  Odložte na skleněný talíř.
  • Ve zlatém hmoždíři rozdrťte plody durmanu, až pustí šťávu.
  • Poté přidejte listí pilocarpusu a stulichy a nakonec semena náprstníku. POZOR! Všechny složky jsou jedovaté!
  • Třít, dokud se směs nezmění na hustý, výrazně vonící sirup.
  • Pomocí dřevěné pinzety přidejte kousky Alrauny; vůně třených složek se po chvíli změní na ostrou a velmi štiplavou.
  • Nalít do kotlíku. Barva by se měla změnit na holubí modř.
  • Zamíchejte pětkrát doleva.
  • Vypnout hořák.

Použití:

  • Elixír, který při plném vědomí a bez poškození jakéhokoli orgánu pomalu zabíjí tělo. Pravděpodobně nastane smrt, ale záleží na úmyslech lektvaristy; rozhodně existuje protijed.

Poznámka:

  • Alrauna je zakázaná bylina, jedna z nejtemnějších.
  • Fanfiction Red Hills praví: „Na rozdíl od mandragor, pěstovaných Longbottomem ve skleníku, byla Alrauna skutečný čarovný kořen, jeden z nejhůř dostupných na trhu. Mezi málo znalými kouzelníky kolovaly legendy, že tato bylina rostla pouze ze spermatu oběšence a vytrhávala se pomocí černého psa, jehož ocas byl přivázán ke kořeni. Křik Alrauny opravdu zabíjel a život zvířete byl jen další obětí, která posílila jeho magické vlastnosti. Legendy také říkaly, že tato nebezpečná rostlina byla prvním prototypem člověka. Že byla stvořena v zemích Edenu, ale jako neúspěšný pokus Boha byla z jeho nebeských zahrad vyhozena. Mocní lektvaroví mistři tomuto příběhu ve skutečnosti nevěřili, ale jak proces růstu kořene, tak způsob sběru, byl neoddiskutovatelný fakt, a proto byla jeho cena tak vysoká.“

 

Lektvar používaný při výrobě viteálu

Přísady:

  • Krev oběti rituálu.
  • Krev osoby, která chce rozdělit svoji duši a stvořit viteál.

Postup:

  • V závěrečné fázi je lektvar perlově šedý, lesklý.
  • Míchat proti směru hodinových ručiček.
  • Přidat jednu kapku krve rituální oběti.
  • Lektvar změní barvu na stříbrnou.
  • Přidat jednu kapku krve osoby, která se rozhodla rozervat svoji duši a stvořit viteál – a zároveň tedy vraha (dále jen tvůrce viteálu).
  • Na povrchu substance se objeví krvavá bublající pěna.
  • Tvůrce viteálu musí lektvar osobně promíchat zevnitř po obvodu jednou vpravo a jednou vlevo. (Až do této fáze mohl lektvar připravovat i nezainteresovaný Mistr lektvarů.)
  • Lektvar se zklidní a nabere intenzivně zelenou barvu s perleťovým leskem. Konzistence je hustá.
  • Přelít do křišťálové lahvičky, co zbyde důkladně zničit.

Použití:

  • Jedna z fází vzniku viteálu.

Poznámka:

  • Viteály patří do té nejtemnější magie a jako na takové je na ně třeba pohlížet. Většinou.
  • Kouzelník, který se rohodne stvořit viteál, nevratně rozerve svoji duši a její část umístí pomocí nespecifikovaného rituálu do jakéhokoli předmětu, ve výjimečných případech do živoucí osoby.
  • Pro vznik potřebného lektvaru je nutná lidská oběť; tato oběť musí být zabita osobně tvůrcem viteálu a nesmí k tomu být použita žádná kletba.
  • Proces štěpení duše je extrémně bolestivý a tvůrce viteálu by si možná v tu chvíli raději přál zemřít. Paradoxní, že?
  • V knihách o Harry Potterovi od J.K. Rowlingové se o letvaru potřebném k výrobě viteálů nic nedozvídáme. Ačkoli se Voldemortovy viteály táhnou všemi knihami jako červená nit již od samého počátku, poprvé jsou zmíněny v šesté knize v upravené vzpomínce Horacio Křiklana na dávný rozhovor s Tomem Raddlem. (HP6)

 

 

Receptury převzaté z knih o Harry Potterovi od J.K.Rowlingové

 

Felix felicis

Felix felicis, Felix Felicis

Přísady:            neznámé

Postup:             

  • lektvar má barvu roztaveného zlata
  • jeho výroba je nesmírně náročná
  • zraje šest měsíců

Použití:            

  • tekuté štěstí
  • Smí se používat pouze v malých dávkách a velmi zřídka; ve velkých dávkách je prudce jedovatý.
  • Zakázaný prostředek při sportovních a jiných soutěžích, při zkouškách a při volbách.

Poznámka:      

  • Harry Potter získal lahvičku lektvaru od profesora Křiklana, když připravil nejlepší Doušek živé smrti z celé třídy. Část lektvaru použil na získání vzpomínky od profesora Křiklana, zbytkem podělil své přátele, kteří tak úspěšně přežili bitvu se Smrtijedy při napadení Bradavic.
  • Felix znamená latinsky šťastný, filicis je další tvar téhož, takže jakoby „šťastný na druhou“. (HP6)

 

Veritasérum

Veritaserum, Veritaserum

Přísady:           

  • zmíráček, část (pravděpodobně pírka) ( jobberknoll parts)

Postup:             

  • Celý postup přípravy není znám, nicméně k jeho zrání je potřeba plného měsíčního cyklu.

Použití:            

  • Bezbarvý lektvar bez jakéhokoli zápachu, který každého, kdo jej vypije, donutí mluvit pravdu.
  • Pro dosažení účinku stačí několik kapek.

Poznámka:      

  • Pro používání Veritaséra vydalo Ministerstvo kouzel velmi přísné směrnice. Ze všech knih je zřejmé, co si kouzelníci z ministerských směrnic dělají.
  • Veritasérum by podle profesora Křiklana měli být schopní namíchat všichni absolventi zkoušek OVCE. (HP6)
  • Pro plný účinek Veritaséra stačí pozřít několik kapek, jinak může dojít k předávkování a otravě.(HP5)
  • K Veritaséru existuje protilátka rušící jeho účinky.
  • Použitím Veritaséra vyhrožuje v HP4 Harry Potterovi Severus Snape, který jej podezírá, že mu ukradl kůži z hřímala a žaberník z jeho soukromých zásob. (Neukradl – v prvním případě to byla Hermiona, ve druhém pak Dobby). V téže knize podá Veritasérum Albus Brumbál Barty Skrkovi mladšímu, aby se dozvěděl pravdu o přípravách na Voldemortův návrat. (HP4)

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Lektvary - Red Hills Od: katrin - 16.01. 2014
Musim sa priznat, ze elixirom az tak neholdujem, v tom som zajedno s Harrym Za co vsak velmi, velmi pekne dakujem, je odkaz na Red Hills. Nakolko som uz mesiac na PNke doma a sediveju mi z toho vlasy, tak sa mi tato uzasna poviedka postarala o rozjasnenie dna. Neodtrhla som sa od nej az po poslednej kapitole. Dakujem, odvadzate tu skvelu pracu vsetci.
Re: Lektvary - Red Hills Od: marci - 16.01. 2014
Tak to jsem ráda, že Ti elixíry poskytly tip na dobrou povídku a zpestřili Ti marodění. Myslela jsem si, že si Red Hills trochu propagace zaslouží :) Velice děkuji, že jsi zanechala svůj komentář, katrin

Re: Lektvary - Red Hills Od: JSark - 14.01. 2014
Tak ideme na to. Toto ma dostalo: "Je zřejmé, co si kouzelníci z ministerských směrnic dělají." D Ďakujem, zaujímavý doplnok.
Re: Lektvary - Red Hills Od: marci - 14.01. 2014
:D Je to všude stejné, že? U nás jako u kouzelníků :) Jsem ráda, že se líbilo a moc děkuji za komentář, JSark :)

Re: Lektvary - Red Hills Od: Lupina - 14.01. 2014
Rozhodně bych užila Felix, to by se to podnikalo A ten lektvar obnovy je fakt zajímavý. Díky za opět úžasný výcuc. Si budeš moci vydat i učebnici
Re: Lektvary - Red Hills Od: marci - 14.01. 2014
Neděkuj - však jsi mi to obetila a já jsem navíc ráda, že tě moje chvalozpěvy na Red Hills spíš neodradily a povídka se Ti líbila Poděkování je na mé straně No jo, víš že Lexikon včetně Lektvarů už má skoro 100 stran? (A4)

Re: Lektvary - Red Hills Od: denice - 14.01. 2014
Zase precizní dílo, fascinuje mě tvoje pečlivost. Velice zajímavý je lektvar obnovy, zvlášť alrauna. A líbila se mi poznámka k Veritaséru (vždycky mě zajímalo, kde Křiklan ty lektvary vzal, když musely zrát tak dlouho, přece je nestěhoval s sebou na útěku před Voldemortovými příznivci. Podezřívám ho, že je bezostyšně shrábl z Severusových zásob). Taky jsem úplně zapomněla, že k Veritaséru existuje protijed. Díky.
Re: Lektvary - Red Hills Od: marci - 14.01. 2014
Popravdě jsem zvažovala, jestli do výčtu přidat i lektvary (a kouzla), která už dřív publikována byla. Ale pak jsem si řekla: když mám sklerózu já, mohou jí mít i jiní a třeba to někoho potěší Jo, alrauna je bylina s velkým B. Každopádně pokud jsi Red Hills nečetla, vřele doporučuji. Pokud nečteš slash, ty ony scény se dají přeskočit - upřímně, také jsem je jen přelítávala. Ale povídka je super sama o sobě, i bez párování. No a protože mě nadchla, byla propracovaná a autorka vymyslela něco původního, o Lexikon si to přímo říkalo Jsem ráda, že ses začetla, denice a moc děkuji

Re: Lektvary - Red Hills Od: arkama - 14.01. 2014
jééj!!! super. Red Hills je moja úplná TOP poviedka (preklad) v pairingu HP/DM. Milujem ju ) Je to neskutočne akčné, vtipné, aj slzy boli na krajíčku, pre mňa šupa, šupovitá ) Neviem, koľko zavážil fakt, že tam je Severus ako aktívna postava v príbehu , ale ak by tam aj nebol, prišlo mi to od začiatku veľmi originálne, že ma to neskutočne bavilo. Takže veľmi pekne ďakujem marci za výcuc z Red Hills. Kto nečítal, naozaj odporúčam!!
Re: Lektvary - Red Hills Od: marci - 14.01. 2014
Á - tak to jsem ráda, že jsem Ti kápla do noty! Já si Red Hills schovávala na Vánoce, dostala jsem se k tomu minulý týden a nemohla se odtrhnout. Zblbla jsem dceru (už dočítá), zmanipulovala neslashařku Lupinku (už dočetla) - pro mne také jedna z TOP drarry! Severus byl, samozřejmě, třešínka na dortu, i s tím, jak měl zachovaný charakter, ale nadchly mne ty střípky z kouzelnického světa - kde se staví kouzelnická sídla, například (nechci spojlerovat), rozdělení kolejí a podobné věci.. Také šířím chválu kudy chodím A tobě moc a moc děkuji za komentář, arkamo

Re: Lektvary - Red Hills Od: elbi - 14.01. 2014
A vida... každý den se učím něco nového  Popřemýšlím, kde sehnat přísady  Pro jeden či dva lektravy bych dokázala najít využití, myslím Díky
Re: Lektvary - Red Hills Od: marci - 14.01. 2014
Máš pravdu - takový lektvar na nemagická zranění bych měla po ruce ráda... Když už ne Felix Felicis, co se dá dělat..  No, bohužel - musím si vystačit s aloí v květináči a náplastí v šuplíku :) Díky za komentář, elbi!

Prehľad článkov k tejto téme:

.Lexikon: ( marci )12.11. 2015Lektvary - Krev
.Lexikon: ( marci )14.01. 2014Lektvary - Red Hills
.Lexikon: ( marci )26.04. 2013Lektvary - Elysejský klíč
.Lexikon: ( marci )30.03. 2013Lektvary T - Z
.Lexikon: ( marci )26.03. 2013Lektvary P - S
.Lexikon: ( marci )23.03. 2013Lektvary M - O
.Lexikon: ( marci )19.03. 2013Lektvary L
.Lexikon: ( marci )16.03. 2013Lektvary E - K
.Lexikon: ( marci )12.03. 2013Lektvary A - D
.Lexikon: ( marci )11.03. 2013Lektvary