Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2013 Snamione

Jazerný efekt

Advent 2013 Snamione
Vložené: solace - 14.12. 2013 Téma: Advent 2013 Snamione
solace nám napísal:

 

14. december 2013

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jazerný efekt

Autor: cathedral carver

Preklad: solace

Beta: arkama

Originál: http://www.fanfiction.net/s/6633091/1/Lake-Effect-Snow

Prístupnosť: K

Romanca/Angst

 

Počkaj na mňa. Len pár rokov.

 

 

Sme párik rebelov,

Sme párik rebelov,

Čo s rebelmi?

Kam zapadneme?

 

Nie sme uletení a skvelí,

Nepobehujeme sem a tam,

Zdá sa nám trochu pochabé,

Že nezapadneme nikam.

 

 

Rok po bitke je zvláštny v mnohých ohľadoch. Život ide ďalej, pretože to tak chodí a ľudia sa snažia prispôsobiť, ako najlepšie vedia. Pracujú, žijú, ľúbia sa a niektorí sa snažia učiť. Rokfort je v rozličných štádiách rozpadu, plný dier, prachu a schodísk, ktoré nikam nevedú, ale napriek tomu je otvorený a úspešne sa rozvíja.

Hermiona je, samozrejme, jednou z prvých študentov školy zapísaných na MLOKy. Berie si všetky hodiny, ktoré si dokáže napchať do rozvrhu a ešte niečo navyše. Túži po obracači času, no tie časy sú dávno preč. Je odhodlaná ukončiť siedmy ročník ako najlepšia z triedy.

Nepriatelí sa s nikým, no ani sa nesnaží, takže ju tak nebolí, keď ju dievčatá ignorujú a pohľady chlapcov smerujú mimo nej a pristanú na niekom inom. Tento rok je úplne sama a tentoraz jej to vyhovuje. Dni prechádzajú do týždňov, potom mesiacov a ľudia sa učia nechať ju na pokoji. Uvedomuje si, že niektorí sa jej meno nikdy nenaučia.

Je to najchladnejšia zima, na akú sa pamätá.

 

* * * * *

 

Vrátilo sa tiež niekoľko profesorov: McGonagallová a Slughorn, Binns a Flitwick. Hagrid je tam tiež, ale Hermiona sa mu väčšinou vyhýba, keď ju opakovane pozýva na čaj, tvrdí, že je zavalená prácou. Jednoducho k nemu nemôže ísť. Jeho oči sú priveľmi smutné, ruky príliš ťažkopádne. Priveľmi jej pripomína minulosť, časy pred bitkou, keď sa budúcnosť zdala taká jednoznačná a jasne sa črtajúca ako diamant.

A Snape. Práve on sa vrátil. Takpovediac z pazúrov smrti, no vedela o tom svoje. Veď napokon ona bola tou, ktorá išla nazad do Škriekajúcej búdy s madam Pomfreyovou a pomohla mu podať elixír, čo mu zachránil život. Ona bola tou, ktorá mu držala krvácajúcu hlavu v dlaniach, mumlala tiché slová útechy, hľadela mu do očí a hovorila, že všetko bude v poriadku, hoci jasne cítila, že jej pomedzi prsty uniká jeho duša.

Je iný, pomyslí si. Tichší. Bojovnosť ho opustila. Tiež sa vyhýba ľuďom, ešte viac ako predtým, ak je to možné. Okrajovo zachytí jeho letmý pohľad, vyštartuje za roh, zíde dolu schodmi, plášť mu povieva v pätách. Na elixíroch je takmer ako prízrak: hlas má tichý, sotva počuteľný a študenti sú na palec od jeho stola, len aby ho počuli. Občas sa uprostred výkladu úplne odmlčí a iba hľadí ponad ich hlavy do prázdna.

No ona vie, že to tak nie je.

Potom zatvorí učebnicu a jednoducho odíde z miestnosti, na ponurých kameňoch sa ozývajú kroky. Niekoľko študentov sa zachechce a obráti oči stĺpkom, niektorí zatlieskajú. Hermiona žmurkaním zaženie slzy a prianie nasledovať ho, aby ho objala a povedala mu, že vie, že vie. Že všetko bude dobré. Napriek tomu, že to tak zrejme nebude.

Je osamelý, pomyslí si, viac než osamelý.

Potom jej napadne: Ako ja.

 

* * * * *

 

Tento rok rada trávi čas vonku, ďaleko od hluku a zhonu, ďaleko od všetkých. Vykúzli oheň vo fľaštičkách a sedí schúlená na lavičke pokrytej snehom s učebnicou v ruke a prútikom po boku. Vidí ho mieriť von, alebo sa vracať z dlhých prechádzok dlhými, ráznymi krokmi, so šálom omotaným okolo krku a červenými lícami. Kývne jej hlavou, zatiaľ čo ju míňa, a ona sa usmeje. Veľmi rada by sa s ním rozprávala o ničom a všetkom, no keď sa s ním pokúša hovoriť, slová jej akosi bolestivo uviaznu v krku.

Neraz premýšľa, či je osamelý.

A tiež, či ho bolí hrdlo.

 

* * * * *

 

Vianoce sa k nej prikrádajú a s trhnutím si uvedomí, že nemá kam ísť. No nie je to celkom pravda. Molly ju pozvala do Brlohu, ale Hermiona zdvorilo odmietla. Vidieť Harryho s Ginny a Rona s... hocikým, s kým je, by jej v podstate zlomilo srdce. A ona tak tvrdo pracovala, aby ho udržala neporušené.

Hrad sa vyprázdni, keď sa priblížia sviatky a zanedlho tam zostane iba hŕstka študentov a profesorov. Je tam ticho a to sa jej páči. No všetko je studené ako ľad, a tak nosí hrubé svetre, šály a rukavice s odstrihnutými končekmi prstov, keď píše, študuje a študuje ešte viac.

V jedno pochmúrne popoludnie v knižnici vzhliadne hore a nájde Snapa stojaceho dve stopy od nej, ako sa na ňu díva.

„Prečo ste ešte tu?“ spýta sa tým zvláštnym, tichým hlasom.

„MLOKy,“ povie a pokrčí plecami. Čuduje sa, prečo sa zaujíma.

Dlhými prstami poklopká po knihe, ktorú drží.

„Vari vás rodičia nečakajú domov na Vianoce?“

„Rodičia... nie sú doma.“ Sotva môže tie slová vypovedať, ale keď tak urobí, vidí v jeho očiach okamžité pochopenie.

„Obliviate,“ zamrmle. Odkašle si a pohne sa na odchod, potom sa zastaví. „V živote jestvuje viac vecí než práca, slečna Grangerová.“

„Keď to hovoríte,“ povie a takmer sa usmeje. Takmer.

„Mali by ste si... dať od tohto všetkého pauzu. Aspoň... ísť raz za čas na prechádzku.“

„Nemám čas.“ Vo svojom hlase začuje tón zúfalstva a je si istá, že on tiež. Praje si, aby mohla aspoň spať.

Zastaví sa. „Trávte viac času s priateľmi.“

Usmeje sa naňho, napäto, nevýrazne. „Tí sú v týchto dňoch tiež nedostatkovým tovarom.“

 

* * * * *

 

Víchrica prichádza v druhý deň prázdnin, na Štedrý večer. Zavýja ako zviera, lomcuje samotnými základmi hradu, reve, aby ju vpustili dovnútra. Sneží niekoľko hodín, dokiaľ nie sú doslova odrezaní od sveta. Deväť študentov a štyria profesori sa zhromaždia vo Veľkej sieni a snažia sa zabávať.

„Nespomínam si, kedy som naposledy videl toľko snehu,“ dumá profesor Slughorn nad štvrtým hrnčekom varenej medoviny.

„Roky rokúce,“ hovorí Minerva. Tvár má veľmi červenú.

Roky rokúce,“ súhlasí Slughorn.

„Nie je to bežné, ale z času na čas sa to stáva,“ povie Snape. Hermiona, ktorá sedí vedľa neho, prestane žuť a oči sa jej rozšíria prekvapením. Zdá sa, že hovorí priamo k nej a ona sa čuduje, koľko pohárikov ohnivej whisky vypil. Vyzerá uvoľnene a temer, no nie celkom, veselo.

„Naozaj?“ spýta sa. Nikto si ich pravdaže nevšíma a ona sa nie po prvýkrát zamýšľa, či nie sú neviditeľní. Nemyslí si, že by jej prekážalo, ak by boli.

„Áno. Keď sa studený vzduch pohybuje nad veľkými otvorenými plochami teplejších vôd, napríklad ako Čierne jazero, rozvíja sa konvektívna oblačnosť, ktorá pre veľké množstvo vlhkosti spôsobuje husté sneženie. Podmienky bielej smrti postihujú úzke pásy územia od pobrežia po oblasti vnútrozemia a zoraďujú sa pozdĺž prevládajúceho smeru vetra. Zosilňujú sa, keď je pohyb más vzduchu zdvihnutý vyššou nadmorskou výškou. Postihnuté oblasti sa nazývajú pásma sneženia a je bežné, že v nich za hodinu napadne mnoho centimetrov snehu.“ Odmlčí sa. „Mohol by som vám to zajtra ukázať, ak chcete.“

Hermiona bola jednoznačne uchvátená. Všetky zvuky a pohyby okolo nej prestali existovať, hoci vedela, že sa Slughorn práve prevrhol s kreslom, Minerva zúfalo vykríkla a dvaja prváci vyprázdnili polovicu fľaše medoviny a teraz sa zdali mierne zelení. Nemohla odtrhnúť oči od Snapa.

„Aby sa tento úkaz vytvoril, teplotný rozdiel medzi vodou a vzduchom musí byť najmenej trinásť stupňov Celzia, teplota zemského povrchu sa musí pohybovať okolo bodu mrazu, jazero nesmie byť zamrznuté, jeho obvod musí byť najmenej sto kilometrov a smer prúdenia vetra medzi povrchom a výškou zodpovedajúcou osemsto päťdesiatim milibarom musí byť menší ako tridsať stupňov.“

Keď si uvedomí, že mu stále venuje pozornosť, nakloní sa bližšie, ústa má pri jej uchu: „Presnejšie povedané, veľmi studený vzduch nad stále teplou vodou môže počas skorej zimy vyvolať aj snehovú búrku, sneženie sprevádzané bleskami a hromami.“

„To... to som netušila,“ hovorí Hermiona, konečne prehltne zelené fazuľky. Vdýchne ich a začne dosť silno kašľať. Siahne po pohári s vodou a zistí, že prstami objíma jeho ruku: už ju za ňu chytil. Snape sa okamžite stiahne a nechá ju, aby sa napila. Kašle a prská a on jej položí ruku na chrbát a pevne ju potľapká. Aj cez sveter cíti, že ju má teplú. Nikto si nič nevšíma.

„Ste v poriadku?“ spýta sa, keď jej kašeľ ustúpi natoľko, až si je celkom istá, že sa nezadusí.

„Som, ďakujem.“

Odmlčí sa.

„Volá sa to jazerný efekt, ak vás to zaujíma.“

Hermiona prikývne, usmeje sa a žmurkaním zaženie slzy bolesti. „Veľmi ma to zaujíma.“

 

* * * * *

 

Pretože je tam tak málo študentov a väčšina profesorov padla do postele s miernym podgurážením, Hermiona sa na Štedrý večer potuluje v prítmí chodieb sama. Narazí na Snapa stojaceho pred vysokým oknom na prízemí, ako pozoruje poletujúce snehové vločky.

„Jazerný efekt,“ povie. Otočí sa a usmeje – usmeje sa – na ňu.

„Presne tak.“

Okenné tabule zarinčia. Chvíľu stoja a pozerajú sa. Hermione začína byť zima na nohy.

„Veselé Vianoce,“ riekne.

Obráti sa a pozrie na ňu dolu.

„Aj vám,“ ozve sa. „A lepšie časy.“

Nakloní sa a pery mu pritisne na líce.

Počkaj na mňa, pomyslí si. Len pár rokov.

Odtiahne sa. Pozrie na ňu a Hermione sa chvíľočku zdá, že ju môže počuť.

Ale to je nemožné.

Potom prikývne.

 

* * * * *

 

Pomyslí si, že dlhá prechádzka v snehu by bola ideálnym spôsobom, ako osláviť Vianoce.

 

 

Pozn. prekl.: V úvode poviedky je úryvok piesne "We're a Couple Of Misfits"

http://christmas-specials.wikia.com/wiki/We%27re_a_Couple_of_Misfits

A ak vás bližšie zaujíma jazerný efekt: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lake-effect_snow

 


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jazerný efekt Od: margareta - 17.11. 2017
Vůbec jsem si neuvědomila, že jsem nenapsala komentář. A přitom jsem tak chtěla!! Ale je to čtenářská lahůdka, a to člověk čte a na nic víc nemyslí! To neúprosné vězení kamenného zdiva, mrazivé vichřice a přívalů sněhu, ty pokusy rozehřát ten chlad alespoň zvenčí medovinou, a ve dvou srdcích přesto závan příslibu jara... Nádherná věc, vonící nadějí. Čtu si to často. Děkuji !!!

Re: Jazerný efekt Od: Chavelierka - 20.01. 2014
Škoda jen, že ty nejsmutnější příběhy bývají nejpravdivější. Asi proto, že dokonalému štěstí nikdo nevěří. Hodl i ta slzička patří do života. Bylo mi jich obou líto, ale o co trpčí osud měli, tím víc k sobě patřili. Věřím, že na sebe počkají. Mají na to celý život Krásné moc děkuji
Re: Jazerný efekt Od: solace - 20.01. 2014
Máš pravdu, tie smutnejšie príbehy vyznievajú reálnejšie. A keď majú na konci prísľub nádeje, či aspoň jeho náznak, vždy je šanca, že to vyjde. Ja tomu stále verím, som optimistka. Veľmi pekne ďakujem za komentík, Chave:-)

Re: Jazerný efekt Od: nadin - 05.01. 2014
Smutnokrásny príbeh... Ďakujem za preklad 
Re: Jazerný efekt Od: solace - 06.01. 2014
Taktiež ďakujem, nadin.

Re: Jazerný efekt Od: TaraFaith - 01.01. 2014
Tak smutný a melancholický příběh a stejně dokáže zahřát u srdce. Moc děkuji za překlad.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 06.01. 2014
Teším sa, že sa ti páčila aj táto melancholická drobnôstka a ďakujem za odozvu, Taro.

Re: Jazerný efekt Od: Julie - 26.12. 2013
Moc pěkné...jemné, melancholické, s nadějí na konec... Díky mnohokrát za překlad.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 29.12. 2013
S radosťou. Ďakujem za odozvu:-)

Re: Jazerný efekt Od: leporelo - 17.12. 2013
Milujem taketo poviedky, v ktorych je v skutocnosti iba zopar slov a pritom ma clovek pocit, ze precital 600 stranovy roman...krasne smutne, smutne laskave a laskavo pokojne... dve duse skusane trapenim patriace k sebe ako skladacka puzzle...dakujem solace...zahrialo pri srdci...
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Aj ja ich milujem... všetka hĺbka pocitov ukrytá v pár slovách. Teším sa, že som ti ulahodila a ďakujem za milý komentár, leporelo.

Re: Jazerný efekt Od: teriisek - 16.12. 2013
Krásné, smutné... snad se s tou osamělostí nějak poperou - spolu. Díky za překlad!
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Myslím, že je to na dobrej ceste. Zrejme začnú tou spoločnou prechádzkou v snehu. Ďakujem, teriisku.

Re: Jazerný efekt Od: Sebelka - 15.12. 2013
Děkuji za krásný příběh. Jiťa

Re: Jazerný efekt Od: Sebelka - 15.12. 2013
Děkuji za krásný příběh. Jiťa
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
S radosťou. Teším sa, že sa páčilo.

Re: Jazerný efekt Od: denice - 15.12. 2013
Tak jsem se bála, že to bude smutná povídka, ale jsem ráda, že jsem si v ní dokázala najít nejen melancholickou náladu, ale i oprávněnou naději do budoucna. Dlouhá procházka ve sněhu - a moc doufám, že bude mít průvodce. Díky, tohle je to pravé na adventní neděli.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Ó, to nie, nedovolila by som si vložiť do adventu niečo so smutným koncom. Ale trocha melanchólie s nádejou na konci sa mi zdalo ako vhodná alternatíva na prestriedanie k tej záplave romantických a humorných poviedok - tak, aby to bolo z každého rožka troška. Myslím, že naša dvojica neskončí len pri jednej prechádzke v snehu. Mohol by sa z toho vyvinúť pekný zvyk, veď zima v Rokforte je dlhá. Ďakujem za krásny komentár, denice.

Re: Jazerný efekt Od: Lachim - 15.12. 2013
Smutné, ale s nadějným koncem. Nádhera.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Presne tak. Ďakujem, Lachime:-)

Re: Jazerný efekt Od: scully - 15.12. 2013
To byla smuná,ale přesto krásná povídka. Při čtení jsem měla chvílemi slzy v očích. Oba dva osamělí a bez přátel. Severus navázal jako první kontakt a povídka skončila dobře. To jsem moc ráda. Moc děkuji za překlad
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Som rada, že sa páčilo. Bola to melancholická, ale krásna jednohubka. A koniec je jednoznačne pozitívny. Vďaka za odozvu, scully.

Re: Jazerný efekt Od: JSark - 15.12. 2013
Á, to bolo také smutné. Pár rokov? Veď je v poslednom ročníku, tak len rok, nie? 8o Ďakujem za preklad.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Bude záležať len od nich, či pár rokov alebo nie... Hermiona mala zrejme na mysli ďalšie štúdium na univerzite. Ale to sa dá vyriešiť k obojstrannej spokojnosti;-) Ďakujem za komentík, JSark.

Re: Jazerný efekt Od: Zuzana - 14.12. 2013
Toľko smútku a nostalgie, ale zároveň aj takého zvláštneho mrazivého kľudu, je v tetjo poviedke. Nakoniec je to asi happy end aj keď taký trpko-pekný. Som rada, že si ju všímal a že sa odhodlal na prvý krok. Už nebudú osamelí keď sú dvaja neviditeľní:) ďakujem veľmi pekne za preklad.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Asi to bola ideálna kombinácia okolností, aby si začali všímať jeden druhého a našli si k sebe cestu. Budúcnosť je už teraz v ich rukách. Ďakujem za komentár, Zuzka.

Re: Jazerný efekt Od: marci - 14.12. 2013
Moc krásná povídka. Severus je opravdu mužem netušených obzorů :) Závěr byl úchvatný, díky moc za skvělý výběr povídky i překlad. Díky.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
To o Severusovi všetci vieme:-) Vďaka za odozvu, marci. Teším sa, že sa páčilo.

Re: Jazerný efekt Od: arkama - 14.12. 2013
Jééj, toto je tá meteorologická. Môj záver je taký, že nikto nikde nebude čakať, vedia sa predsa premiestňovať a basta ! Dík
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Áno, je to tá meteorologická melancholická drobnôstka:-) Do konca školského roka času dosť. Možno budú spoločné prechádzky v snehu prísľubom niečoho dlhodobého a stáleho... a nebude potrebné vôbec čakať. Vďaka, arkama.

Re: Jazerný efekt Od: larkinh - 14.12. 2013
To bylo takové ... hořkobolné ... smutné ... ale s nadějí na něco lepšího. Děkuji za překlad.
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Áno, nádej tam v každom prípade bola. Díky, larkinh.

Re: Jazerný efekt Od: martina11 - 14.12. 2013
Páni, běhá mi mráz po zádech, smutné a plné naděje. Moc díky za překlad. 
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Ďakujem, martinko. Mala som podobné pocity.

Re: Jazerný efekt Od: doda357 - 14.12. 2013
Chvíľami som mala až slzy v očiach, tak to na mňa zapôsobilo  Väčšinou veľmi neobľubujem poviedky so smutnejším podtónom, ale táto bola skvelá. Ďakujem veľmi pekne za preklad 
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Ak smutná poviedka, tak aspoň s prísľubom niečoho lepšieho. Myslím, že sa tá trocha melanchólie do predvianočného obdobia hodí. Ďakujem za odozvu, doda. Teším sa, že sa ti to páčilo.

Re: Jazerný efekt Od: Lupina - 14.12. 2013
Bylo to nádherně melancholické, tu zimu a osamění jsem úplně cítila. Krásná povídka, moc se mi líbila. Děkuji za skvělý překlad :-)
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Áno, presne tieto pocity vyvolal príbeh aj vo mne. Som rada, že sa mi ich podarilo zachovať. Ďakujem za komentár, Lupino.

Re: Jazerný efekt Od: tiberia - 14.12. 2013
Věřím, že přesně takhle by se dva mohli vyrovnávat se životem po válce....a ten jemný příslib naděje na konci... nádherná povídka, díky za skvělý překlad!!
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Áno, myslím, že je to dosť realistický pohľad. Napriek tomu v ňom cítiť nádej a prísľub lepších časov. Vďaka za reakciu, tiberie.

Re: Jazerný efekt Od: arabeska - 14.12. 2013
To bylo... melancholické. Vánoční. Poválečné. Smutné. Studují a učí a snaží se zaběhnout do starých kolejí a zároveň nechtějí vzpomínat. Tak začínají znovu. Krása. Děkuju
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Myslím, že spomienky na vojnu sú ešte priveľmi čerstvé, tak sa im snažia vyhýbať, ako sa dá. No viem si predstaviť, že to častokrát nejde. Ďakujem za komentík, arebesko. Som rada, že sa páčilo.

Re: Jazerný efekt Od: elbi - 14.12. 2013
Tolik smutku a ztráty v jednom příběhu. A nikdo ty dva nevnímá. Jsou jako neviditelní. Severuse vlastně nevnímali nikdy. Báli se ho, to ano, ale nerespektovali ho. Až se stal neviditelným pro všechny, kromě ní, byla jediná, kdo ho vždy bral. Počká na ni? Chce být jejím přítelem? A ví, že může? btw: kdy vlastně studoval hydrometeorologii??  Díky
Re: Jazerný efekt Od: solace - 19.12. 2013
Severus meteorológiu neštudoval, ale možno ho zaujímalo, prečo sa v okolí Rokfortu vytvárajú silné snehové búrky;-) A ako sa zdá, Hermionu to zaujalo tiež. Myslím, že Severus na ňu počká. Bolo zrejmé, že sa počas tej obzvlášt studenej zimy našli dve spriaznené duše. Ďakujem za odozvu, elbi.

Prehľad článkov k tejto téme:

anogete: ( solace )06.01. 2014Kocky
Proulxes: ( larkinh )01.01. 2014Letní škola 6/6
magalena: ( tiberia )31.12. 2013Večer u Zeleného tuřínu
Scattered Logic: ( Florence )26.12. 2013Dostat se z šedé
CJK: ( marci )25.12. 2013Pohádka o Světlu a Temnotě
Aurette: ( solace )24.12. 2013Rapotačka
Proulxes: ( larkinh )23.12. 2013Letní škola 5/6
duniazade: ( Jacomo )22.12. 2013Nebe na zemi
Dream4 : ( Lupina )21.12. 2013Dopis od Severuse
sophierom: ( solace )20.12. 2013Päťdesiaty tretí utorok
Proulxes: ( larkinh )19.12. 2013Letní škola 4/6
Meladara: ( marci )18.12. 2013Mlčenlivá láska
melusin: ( Eggy )17.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 02
melusin: ( Eggy )16.12. 2013Kukučka v hniezde: Rozhovory s bábätkom 01
worrywart: ( Lupina )15.12. 2013Severus, Saša a Elmo
cathedral carver: ( solace )14.12. 2013Jazerný efekt
Proulxes: ( larkinh )13.12. 2013Letní škola 3/6
Ramora: ( Jacomo )12.12. 2013Pokud na tom trváte
E.Jane: ( marci )11.12. 2013Jmelí
Fictioncannibal: ( Florence )10.12. 2013Tři ráno
Proulxes: ( larkinh )09.12. 2013Letní škola 2/6
Prongs II: ( Lupina )08.12. 2013Polap ji hned a polap ji festovně
georgesgurl117: ( solace )07.12. 2013Nevinnosť a narážky
Proulxes: ( larkinh )06.12. 2013Letní škola 1/6
Ramora: ( Jacomo )05.12. 2013Jen si tak trochu písknout
Strega Brava: ( marci )04.12. 2013Profesionální zájem
selinabln: ( Florence )03.12. 2013Kartička z čokoládových žabek pro profesora Snapea
bluestocking79: ( Eggy )02.12. 2013Stály spoločník
snowtigress-27: ( Lupina )01.12. 2013Vánoce po bradavicku