Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hledání klíče

Kapitola patnáctá

Hledání klíče
Vložené: Elza - 07.09. 2013 Téma: Hledání klíče
Elza nám napísal:

HLEDÁNÍ (klíče)

autorka: sarini – překlad: Elza – beta: ansus

originál: http://www.fanfiction.net/s/2579033/

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Popis: Pokračování OSVOBOZENÍ (Harryho Pottera) – Severus Snape již není zvědem, oficiálně uznal Harryho Pottera za svého syna. Užuž se zná, že se Harryho život konečně bude ubírat směrem k lepším zítřkům...
Kánonu se dodrží v rozsahu prvních pěti knih, tedy nezahrnuje dění Prince dvojí krve a následující vývoj. Dokončeno. 53 kapitol. Pro čtenáře od 16 let (pro rozumně vyspělé dospívající a starší). Oceněno cenou ZLATÉHO BRKU pro rok 2006.
Postavy: Harry P./Charlie W., Severus S. a další. Stejně jako náš běžný svět obsahuje milostné vztahy bez ohledu na pohlaví aktérů.
Prohlášení: Autorce nepatří práva k postavám ani světu, které vytvořila J. K. Rowlingová. Překladatelka vychází při překladu z díla pánů Medků (ne dogmaticky) a celé skvělé bezejmenné HP komunity; autorka s přeložením svého díla souhlasila.


 

Kapitola patnáctá

 

Po rozhovoru s ředitelem sešel do sklepení, jeho zmijozelové ho stále trpělivě očekávali. Vcházeje do místnosti, všiml si Malfoye opřeného o krbovou římsu, jak lehce nezúčastněným pohledem přehlíží na shromážděné studenty. Na Severusův příchod zareagoval pouze mírným pozdvižením jednoho obočí a ustoupením od krbu – věděl, co bude následovat.

Severus napochodoval na své oblíbené místo s přísným výrazem ve tváři, z tvrdých očí mu čišel chlad. Domácí skřítek odvedl svou každoroční úlohu zcela bezchybně: těsně před tím, než si Severuse všiml první z jeho dalších svěřenců, teplota v místnosti mírně klesla – právě tak akorát, aby to všichni byli nuceni zaregistrovat – a v krbu vzplál oheň.

zmijozelský krbSeverus s úsměškem předstoupil před své zmijozelské a přivítal nováčky. Všichni do jednoho mu věnovali plnou pozornost a ani nehlesli. Malfoyovi sympatizanti ze starších ročníků byli rozmístěni pravidelně po celé místnosti, jejich protějšky klonící se k temné straně se očividně necítily dvakrát pohodlně.

Ačkoli mnohé své studenty svým jednáním podvedl a některé přímo znechutil, stále měli dostatečný respekt vůči jeho schopnostem, aby se proti němu otevřeně nepostavili. Koneckonců, dokázal dlouhá léta podvádět jejich Temného pána a přežít. Nicméně si nemohl dovolit před nimi projevit sebemenší shovívavost – považovali by ji za slabost a už by se dále nezdráhali útočit.

Mluvil stručně. Nastínil povinnosti členů zmijozelské koleje a udělil několik varování. Podrobnosti nechal na Malfoyovi a prefektech. Když odcházel, mladý blondýn už odváděl chlapce z prvního ročníku k jejich ložnici; dívek se ujala jedna z prefektek.

Vrátil se do svých pokojů shledávaje, že si až do zítřejšího rána nemusí dělat s ničím starosti. Poté bude muset zjistit, jaký efekt má na jeho syna dračí krev, jež mu koluje žilami, a s jakými vyhlídkami může počítat do budoucna. Následně by se měli společně zaměřit na Harryho schopnost vidět magii a na spojení, k němuž došlo o pobytu na horách.

Jak tak začal vzpomínat na Harryho nejnovější vylomeniny, změnil se poznenáhlu pocit spokojenosti na neklid a Severus se chtěj nechtěj musel smířit s další probděnou nocí.

„Není to brzy i na tebe? Školní rok sotva začal,“ nechala se slyšet Poppy, v jejímž hlase se mísila ironie se starostlivostí.

Harry se na ni usmál: „Tentokrát to bude zajímavé, uvidíš.“

Mladík dorazil doprovázen svou kumpanií, která dle Severusova názoru trpěla nedostatkem informací. Albus s Minervou se dostavili těsně před tím, než se Harry pustil do ochrany místnosti proti nežádoucímu narušení soukromí. Poppy i Minerva jeho počínání pozorovaly s tázavými výrazy.

„Řediteli,“ začal Harry – jelikož byli jeho přátelé přítomni, tituloval Albuse, jak náleží – a jmenovaný k němu upjal svou plnou pozornost, „všech dvanáct způsobů užití dračí krve, které jste popsal, souviselo s lektvary, že?“

Albus němě přitakal a nabídl okolostojícím citrónový drops.

Harry přijal jedno cukrátko a volně navázal: „Vypadá to, že malý podíl dračí krve může být přimíchán přímo do krevního řečiště a na člověku to nezanechá žádné nežádoucí následky.“

Severus nedokázal zabránit ušklíbnutí, které se mu zformovalo na tváři, když viděl prázdné pohledy nejen Harryho kamarádíčků, ale i Poppy a Minervy.

„A co žádoucí následky?“ pobídl synátora.

Harry si všiml jeho úšklebku a v odpověď se zazubil. „Zatím snížená citlivost vůči prokletí, ale měli bychom vyzkoušet, zda se ta rezistence nevztahuje i na lékouzla.“

Poppy potřásla hlavou, evidentně se předem děsila toho, že Harryho nebude dále možno léčit běžnými léčitelskými kouzly, což by jí značně ztížilo výkon jejího poslání.

„A všechny smysly se mi o poznání vyostřily.“

„Všechny?“ skočil mu Severus do řeči a ostře na něho pohlédl.

Harry polkl a přikývl. „Jo. Má to vliv i na kůži a svalstvo, je teď tužší... nebo spíš tvrdší. A miluju slunění se. Ale když nejsem na slunci, tak neprochládám, nic takového.“

„Dobře tedy, podíváme se na to, pane Pottere,“ odtušila Poppy po zdravotnicku, už se jí podařilo najít ztracenou rovnováhu.

Harry byl řádně proklepnut a prozkoumán. Poppy seslala víc diagnostických kouzel, než kolik jich Severus kdy viděl. Přivolala Harryho spis – jednalo se o slušně objemnou složku, bereme-li v úvahu, že v ní byly záznamy pouze za posledních šest let – a porovnala výsledky měření se stávajícími zápisy. Harry, opřený o pelest nemocničního lůžka, zavřel oči a nechal Poppy, aby projela zřejmě ty nejkomplexnější léčitelské testy, jaké uměla.

„Nemusíte tu být,“ procedil ke kamarádům. „Jenom... nechci mít před vámi tajnosti... a taky se mi nechce to vysvětlovat nadvakrát.“

„Samozřejmě, že počkáme,“ ujistila ho Grangerová, jíž mnohem méně nadšeně přizvukoval Weasley, který se nakonec stejně omluvil, zřejmě unuděný k smrti, anžto Harry nebyl ani dost málo ve sdílné náladě. Weasley na Grangerovou tak dlouho úpěnlivě hleděl, až se vzdala a odešla s ním.

Albus nařídil Poppy, aby ho informovala o výsledcích, na což Harry reagoval kyselým výrazem, a zmizel pravděpodobně k horám papírování, jímž byl jakožto ředitel školy a hlava Řádu zavalen. Minerva se s Harrym stručně smluvila na začátcích jejich zvláštního vyučování a odebrala se k sobě do kabinetu.

Když Poppy s Harrym konečně skončila, ačkoliv to slovo není přesné: čekala ji nyní práce s analýzou získaných dat a s provedením laboratorních testů, byl už poznenáhlu čas k obědu.

„Myslím, že to se mi podruhé už nepoštěstí,“ povzdechla si Poppy a podívala se na Severuse a Harryho přehnaně zádumčivým pohledem.

„Co?“ vyjevil se Harry zmateně a Severus jen potřásl hlavou. Harry stále nedokázal skrývat, jak se cítí, na Severuse to působilo, jako kdyby byl jeho syn sice přítomen, ale současně na míle daleko, jako kdyby věnoval pozornost čemusi, co Severus nemohl ani vidět ani slyšet.

Poppy se usmála: „Mít vás tu oba, a navíc dobrovolně.“

„Pokud mám být upřímný, Poppy,“ ušklíbl se Harry a Severus volky nevolky jeho úsměšek napodobil, „táta mi to dal rozkazem.“

„A ven!“ zavelela zdravotnice naoko rozzlobeně, ale Severus si byl jistý, že to hraje. „Oba dva koukejte zmizet. A nechci vás tu vidět, pokud nebudete na smrt nemocní!“

Harry se zasmál a odchvátal k východu. „Uvidíme se na vyučování, Poppy!“ Na schodech zvážněl. „Nenajíme se v bytě?“

„Potíže s jídelnou?“ Severus by si se synem sice rád pohovořil, ale předpokládal, že se Harry bude chtít co nejdříve přidat ke svým přátelům.

Harry si rozpačitě projel rukou vlasy – na Severuse to gesto zapůsobilo jako přímý úder na solar: tolik mu připomnělo Jamese – a odpověděl: „V první chvíli šly bariéry do kytek, musel jsem je celý přebudovat.“

Severus měl pocit, že ho co nevidět začne bolet hlava, ale Harry ho vzrůstajícího napětí rychle zbavil: „Trvalo to jen chvilku, jenže empatie chytla docela grády a teď... večer jsem měl ještě ňáký problémy, ale ráno to bylo lepší. Voni rozespalí lidi moc emocí nevyzařují a na snídani nebylo nijak narváno. Včera jsem to sice zvládl, ale bylo to... rušivý.“

Severus pozdvihl obočí a stočil kročeje směrem ke svému bytu. „Rušivé?“

„Cítím se jako šmírák, když čtu lidi, kteří o tom nemaj páru.“ Harry hleděl do země a nepatrně zpomalil – jasná známka rozpaků. „Bylo to ještě horší než zkoušet číst Tonksovou. Bylo tam tolik... Lidi se vítali s kamarády a potkávali nepřátele... a ty, ke kterým něco cítí.“

Poslední bylo přiznáno jen tiše a se zjevnou neochotou. Pro Severuse byla studentská populace vždy masou hormonů na pochodu. Bezprostředně po příjezdu to zřejmě muselo gradovat, když se po letním odloučení kráceném dopisováním si znovu potkávaly objekty láskyplného zájmu.

Vyslovil heslo od komnat a společně vstoupili.

Harry se zhluboka nadechl, složil se na gauč a znovu zavřel oči. Severus se při objednávání oběda z kuchyně po něm několikrát ohlédl.

„Tak co?“ nadhodil, když si byl jist, že už Harry posbíral rozutíkané myšlenky.

„Vůbec jsme nemluvili o tom, co se v létě stalo... o tom spojení,“ řekl Harry tiše, oči neotevřel.

Severus měl dojem, že Harry snad medituje či co. „Ne,“ ozval se souhlasně, „nemluvili.“

Na konferenčním stolku se sobývák u Snapea tichým puknutím zhmotnil tác s jídlem a pitím. Severus si sedl do křesla a přitáhl si k sobě jeden talíř. I Harry otevřel oči a začal jíst, působil nyní mnohem uvolněněji.

„S Charliem se to stalo taky...“

Severus se obrnil v předtuše nelehkého rozhovoru.

„...Byli jsme... Když byl...“

Severus se zhluboka napil šťávy. Nebyl si jistý, jestli chce, aby Harry myšlenku dokončil.

„...Věděls, že ho Řád pověřil, aby mě naučil tancovat?“

Vida synovo rádoby spravedlivé rozhořčení, Severus se neudržel a krátce vyštěkl smíchy. „Nikoliv, Harry, tento plán mi znám nebyl.“ Byl docela rád, že mu to Albus neřekl. Harryho reakce byla ještě zábavnější, když ji nečekal.

Harry se na něho ošklivě zadíval: „Bylo to strašlivý. Třetího večera jich dorazila celá banda, aby prý přiložili taky ruku k dílu.“

Stále lépe. „Horší by bylo, kdybys byl pořád takové pole neorané. Vzpomeň si na Vánoční ples.“

Harry zrudl, ale vzápětí zvážněl. „První večer... došlo k tomu spojení... ale utnul jsem to dřív, než by to mohlo zajít tak daleko jako s tebou. Pamatuješ, co jsem viděl?“

Severus přikývl. I když o tom spolu nemluvili, často na to myslel. Svěřil se Albusovi, který usoudil, že bude muset nejprve cosi vyhledat.

„Viděl jsi barevná vlákna.“

„Eliza mi změnila magii,“ pronesl Harry upjatě. Severus přimhouřil oči a čekal, až se synek vyjádří jasněji. „Předtím byla rudá a zlatá, co jiného čekat od řádného nebelvírka,“ ušklíbl se Harry a Severus v duchu zaúpěl. „Jenže teď se přidalo jasně smaragdové vlákno, tenčí a zářivější, které jakoby omotává ta předchozí dvě.“

„Všiml sis nějakých dalších změn?“ vyzvídal Severus, kolečka v hlavě se mu horečně otáčela. O teorii kouzelnictví věděl poměrně hodně, leč ne dosti, aby mohl s jistotou říct, co to znamená.

Harry zavrtěl hlavou. „Ale moc jsem od té doby nekouzlil. Zmenšil jsem a zase zvětšil batoh, převlíkal se a přemístil. Přemístění z Rumunska na nástupiště devět a tři čtvrtě bylo jako skok do sousední místnosti.“

„Ty ses přemístil na nástupiště.“ Severus odložil pohár a civěl na syna. Jestlipak ho ten kluk někdy přestane zas a znovu udivovat? Harryho výraz napovídal, že on na zmíněné skutečnosti nic zvláštního nevidí. „Albus během minulé války nástupiště zaštítil, aby se na něho nedalo dostat jinak než přepážkou. Nelze se na něho přemístit ani tam vybudovat letaxové připojení... což pro tebe, zdá se, neplatí.“

Harry polkl sousto obloženého chleba a se zaúpěním si složil hlavu do dlaní. „Nenávidím to. Nenávidím! Mohl bys... mu to neříct? Prosím? Nesnáším, jak na mě jiskří a při tom se tváří, že nic neví, i když je mu očividně zcela jasné, oč jde. Chtěl bych si to zjistit sám.“

„Dobrá,“ uvolil se Severus. Nebude to prvně, co Albus nebude vědět všechno. Stejně toho už tak věděl víc než dost. „Ale že vidíš magii, to už ví.“

Harry si povzdechl. „To bylo asi nutný. Stejně nikdo nevíme, co to znamená... a k čemu je to vůbec dobré.“

„Pokud něco zjistit lze, tak Albus bude první u zdroje,“ zabručel Severus a snědl několik hranolek.

Harry protočil panenky a kysele se usmál. „Jak se vám s Jamesem podařilo před ním utajit váš vztah?“

„Netuším,“ odpověděl Severus zcela po pravdě.

„Škoda přeškoda,“ hořce se zasmál Harry, „byla by to užitečná dovednost.“

„Po večeři se sejdeme v Remusově kabinetu,“ zavelel Severus. „Potřebuješ se otestovat a rozhodně to nemůžeš provádět na ostatních studentech v hodinách.“

Harry přitakal a dojedl oběd. „Měl bych se vrátit do Nebelvíru, než zpanikaří, že jsem se tajně vypařil.“

„Hlídají si tě?“ škádlil ho Severus.

„Jsou to dobří kamarádi,“ bránil je Harry, „bez nich bych neprošel ani prvákem. Nedělají si starosti bezdůvodně.“

Severusovi Harryho bojovnost vehnala úsměv na líce. Vstal, krátce syna objal – jak si Harryho navykl objímat. Takovéto objetí ani jednoho z nich neuvádělo do rozpaků a přitom bylo zjevné, že si nejsou lhostejní.

„Jdi za kamarády,“ pocuchal Severus nepoddajnou čupřinu, k nerozeznání podobnou Jamesově, „uvidíme se později.“

„Měj se, tati.“ Harry vystřelil z místnosti.

Severus se vzápětí odebral do Remusova kabinetu. Vlkodlak u sebe nebyl, zřejmě ještě prodlíval ve Velké síni. Severus nahlédl do rozlehlé mapy na rýsovacím stole a zjistil, že se nemýlil: Remus byl skutečně v jídelně. Zato Harry už dorazil do nebelvírské věže a byl nyní v místnosti, již měli k dispozici primus s primuskou, a to ve společnosti Grangerové, Weasleyho, Longbottoma, Láskorádové, Malfoye, Crabbea a Goylea.

To bylo to nejpodivnější studentské uskupení, jaké si lze představit, Severus na okamžik zatoužil půjčit si Harryho plášť a trošku si zašpiónovat. Leč skupinka se záhy rozpadla, zmijozelští se stáhli do jednoho kouta místnosti a nebelvírští s havraspárkou na protilehlou stranu. Zatímco se díval, přešli druzí do soukromého pokoje Grangerové.

Večer se ale Harryho nezeptal, co s kamarády probírali. Dokonce, jak si později vzpomněl, pominul i téma Zmijozelova zápisníku. Ať si ředitel říkal, co chtěl, Severusovi se nelíbilo, že ho Harry čte. Kdo ví, co v něm je, a už pouhé pomyšlení, že Voldemort se chce o jeho obsah podělit, bylo znepokojující.

Cvičné souboje Harryho proti Severusovi s Remusem zabraly více než hodinu. Severus Remusovi namluvil, že Harry má znovu trochu potíže s používáním hůlky. Nebylo to zcela přesné, ale také to nebyla úplná lež. Vlkodlak stejně během loňských soukromých hodin Harrymu přišel na bezhůlkové kouzlení.

Začali nenáročnými prokletími a uřknutími, pokračovali pokročilejšími kouzly, ale do černé magie nezabrousili. Harry je oba několikrát odzbrojil či jinak vyřadil z boje, souboj začínali přinejmenším pětkrát.

„Řekl bych, že už toho bylo dost,“ usoudil Severus mírně roztřeseně. Bít se s Harrym bylo jako čelit Albusovi. Byl jen rád, že ve zdech školy se Harry nemůže bezpečně přemisťovat po místnosti, tedy minimálně do té doby, než budou mít jistotu o jeho zvěromágské podobě.

„Jo,“ odtušil Harry, který ale vůbec nevypadal unaveně. Severus měl sto chutí ho proklít za to, že vypadá, jako kdyby si právě dal dvacet po obědě, zatímco jemu samému srdce buší jako zvon, dech se mu úží a po zádech stéká pot.

Remus se na Harryho podezřívavě podíval. „Jak se cítíš?“

„Dobře,“ pokrčil mladík rameny. Severus zvědavě sledoval, kam vlkodlak míří.

Remus si Harryho pozorně prohlédl, pak k němu přistoupil, vzal ho za ruku a přitiskl mu prsty na zápěstí.

„Puls máš pomalý, jako kdybys spal nebo meditoval,“ pronesl Remus zamyšleně. „Po takovém tréninku by měl být rychlejší.“ Ostře se na Harryho zadíval. „Také jsi jinak cítit.“

Severusovi došlo, že Remus ještě neví, jak pokročil proces Harryho adopce dračím rodem. Jelikož Harry vykulil oči a zaúpěl, zřejmě se synovy myšlenky ubíraly stejným směrem.

„Mám to vysvětlit já?“ zeptal se ho. Harry přitakal, vděčně na něho pohlédl a ujal se kouzlení za účelem lepšího odstínění místnosti před světem. Severus se otočil k Remusovi a ušklíbl se. Vlkodlak si přivolal křeslo, pohodlně se do něho usadil a připravil se na dlouhé vyprávění.

„Koukni, Lupine, Harry je drak.“

Harryho jednoduchost oznámení rozesmála, usedl spokojeně na podlahu. Remus se díval střídavě na jednoho a na druhého, až se pochybovačně obrátil k Severusovi. „Vypadá... a je cítit... jako člověk.“

Severus se opřel o zeď. „Očichej ho ještě jednou.“

„Člověk,“ trval Remus na svém.

„Zajímavé,“ zamyslel se Severus. Remus vypadal podrážděně a Severus se téměř ošil. Bytostně nesnášel rozčilovat vlkodlaka. „Harryho léto bylo opravdu vydařené, Remusi...“

-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 05.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola patnáctá Od: sisi - 25.11. 2017
Děkuji za krásnou kapitolu, moc si užívám, když Severus přijal Harryho za syna a stará se o něj, učí ho.

Re: Kapitola patnáctá Od: prodavacka - 15.03. 2017
Ahoj, už to čtu po několikáté a mrzí mě, že to nepokračuje, je to kouzelné a děkuju i za to co je Zdraví Prodavačka

Re: Kapitola patnáctá Od: mami - 24.07. 2014
Chvílu bude trvať pokial si zvyknú na novinky

Re: Kapitola patnáctá Od: Jacomo - 01.10. 2013
Konečně! Konečně mám k dispozici počítač, který má i jiný prohlížeč než IE, takže si můžu kapitolky přečíst normálně. Uff, už se mi hrozně stýskalo... Takže Harry se nám vrátil domů do Bradavic a všechno je vzhůru nohama. Poppy mává hůlkou, Albus jiskří očima, Severus se ušklíbá, nebelvíři jsou v pohotovosti jak smečka hlídacích psů a Remusovi to nějak nevoní ) Účinně namíchaný koktejl... jdu si dát další "skleničku" Ale ještě to hlavní - díky, Elzičko! Snad už budu zase pravidelnou čtenářkou.

Re: Kapitola patnáctá Od: Patolozka - 23.09. 2013
Zajímavé, už se mi to stalo zas:-) Musela mě až do očí praštit další kapitola, abych si vzpomněla na tu předchozí, achich:-) No, každopádně to zatím vypadá, že je Harry v pořádku a dokonce i v lepší formě. A kromě toho, že ho Remus ošmatlává, dokonce ani on nedokáže zjistit na první očichání o co jde:-) Hihi. Díky, zatím je to pohodové...
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 23.09. 2013
Zdravím, Pat. Představa Remuse, jak očichává Harryho... *:DDD ...a Severuse, jak ho k tomu vybízí... *:DDD
Re: Kapitola patnáctá Od: Patolozka - 23.09. 2013
Jo přesně! Taky tě to pobavilo?

Re: Kapitola patnáctá Od: jerry - 18.09. 2013
UZasne. Som zvedava ako remy zareaguje. Harry je drak. No som zedava ako tato poviedocka bude poktacovat. Dik za preklad.
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 23.09. 2013
Díky, jerry. Na pokračování se pracuje.

Re: Kapitola patnáctá Od: anneanne - 15.09. 2013
Nádhera, " Člověk." Remus nemá chybu a Severus vlastně taky, jak je pyšný na syna.Díky za kapitolu.
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 23.09. 2013
Chichi, nechejte to na Remusovi, on to vyčmuchá... *:D

Re: Kapitola patnáctá Od: Maja - 15.09. 2013
Elzo, moc děkuji za další kapitolku. Opět jsem se skvěle pobavila. Tato povídka je prostě geniální a tvůj překlad k tomu značně přispívá. Jsem ráda, že si na ni zase najdeš trochu času.
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 23.09. 2013
Díky, Májinko. Tu a tam se pokouším chvilku urvat...

Re: Kapitola patnáctá Od: Lisbeth - 10.09. 2013
Skvělá kapitola..:) Moc se mi líbí Harry jako téměř drak..Těším se, jak tohle dopadne..:) A Sevova nejistota k Removi, aby ho proti sobě nerozzuřil, krásné :)
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 23.09. 2013
*;-) Díky.

Re: Kapitola patnáctá Od: teriisek - 10.09. 2013
Krása! A opět malé jazykové pohlazení po duši, díky moc za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 23.09. 2013
Díky, teriisku, Tvůj příspěvek mne vždy potěší. Další kapitola už je na světě, ale plichtíme to s betou tak... no, střídavě nemám čas já na překlad a ona na revizi... *;-) 

Re: Kapitola patnáctá Od: knihomol - 09.09. 2013
Ahoj, chtěla jsem si přečíst novou kapču, ale nemůžu. Text mám roztažený přes celou obrazovku a na pravé straně navíc to šedé obdelníkové okno (podobně jako v několika dílech "Osvobození") Prosím, nešlo by s tím něco udělat? Mám tyto příběhy ráda a na každou další kapitolu jsem natěšená jak školák na prázdniny Děkuji moc.
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 09.09. 2013
Jaký máš prohlížeč? Já sem chodím Chromem a je to čitelné normálně, stejně jako celé Osvobození. Možná můžou dělat nějaké brikule ty obrázky...? Zkusila jsem i Firefox a také tam je vše v cajku.
Re: Kapitola patnáctá Od: Jacomo - 15.09. 2013
Nejspíš to dělá IE, protože v něm se mi to uspořádalo taky takhle příšerně. Jdu číst přes "lišku" :-)

Re: Kapitola patnáctá Od: Zuzana - 08.09. 2013
Strašne sa mi páčil Severusov teatrálny príchod do jeho klubovne. Predstavila som si ako to nacvičuje so škriatkami:D Ďakujem za veľmi peknú kapitolu.  
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 09.09. 2013
Snape se nezdá... *:DD Dík. 

Re: Kapitola patnáctá Od: bibliofilka1 - 08.09. 2013
Fíha! Som rada že niečo pribudlo aj keď pomaly, už som takmer nedúfala, úprimne leziem sem vlastne len kôli tejto poviedke. Čítam aj iné ale tvoja je super. Díky za kapitolku
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 09.09. 2013
Zdravím. Tentokrát se text trošinku zadrhl u bety, další kapitola už je také v její péči. Pak bude přidávání asi zase spíše občasné, nějak se mi toho sype mnoho. Děkuji za stálou přízeň. 

Re: Kapitola patnáctá Od: denice - 07.09. 2013
Moc pěkné obrázky k moc pěkné kapitole. Drak Harry se opravdu povedl. Jsem zvědavá, jak se Severusovi povede nerozčílit vlkodlaka. Díky.
Re: Kapitola patnáctá Od: Elza - 09.09. 2013
Jo, obrázky se mi líbily taky. *;-) Severusovy tanečky kolem Rema jsou téměř půvabné.

Prehľad článkov k tejto téme:

sarini: ( Jimmi )27.06. 2021Kapitola pätdesiattri (Záver)
sarini: ( Jimmi )26.06. 2021Kapitola päťdesiatdva
sarini: ( Jimmi )25.06. 2021Kapitola päťdesiatjeden
sarini: ( Jimmi )24.06. 2021Kapitola päťdesiata
sarini: ( Jimmi )23.06. 2021Kapitola štyridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )22.06. 2021Kapitola štyridsaťosem
sarini: ( Jimmi )21.06. 2021Kapitola štyridsaťsedem
sarini: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola štyridsaťšesť
sarini: ( Jimmi )13.06. 2021Kapitola štyridsaťpäť
sarini: ( Jimmi )11.06. 2021Kapitola štyridsaťštyri
sarini: ( Jimmi )10.06. 2021Kapitola štyridsaťtri
sarini: ( Jimmi )09.06. 2021Kapitola štyridsaťdva
sarini: ( Jimmi )06.06. 2021Kapitola štyridsaťjeden
sarini: ( Jimmi )04.06. 2021Kapitola štyridsať
sarini: ( Jimmi )02.06. 2021Kapitola tridsaťdeväť
sarini: ( Jimmi )01.06. 2021Kapitola tridsaťosem
sarini: ( Online Preklady )31.05. 2021Kapitola sedmatřicátá
sarini: ( Online preklady )01.05. 2021Kapitola šestatřicátá
sarini: ( online preklady )30.06. 2019Kapitola pětatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.06. 2019Kapitola čtyřiatřicátá
sarini: ( Online preklady )09.06. 2019Kapitola třiatřicátá
sarini: ( Online preklady )12.05. 2019Kapitola dvaatřicátá
sarini: ( Online preklady )11.02. 2018Kapitola jedenatřicátá
sarini: ( Online preklady )23.09. 2017Kapitola třicátá
sarini: ( Online překlady )19.08. 2017Kapitola devětadvacátá
sarini: ( Online překlady )08.08. 2017Kapitola osmadvacátá
sarini: ( arabeska )18.03. 2017Pokračování překladu
sarini: ( Elza )25.09. 2015Kapitola sedmadvacátá
sarini: ( Elza )16.08. 2015Kapitola šestadvacátá
sarini: ( Elza )07.10. 2014Kapitola pětadvacátá
sarini: ( Elza )07.08. 2014Kapitola čtyřiadvacátá
sarini: ( Elza )21.07. 2014Kapitola třiadvacátá
sarini: ( Elza )13.07. 2014Kapitola dvaadvacátá
sarini: ( Elza )06.07. 2014Kapitola jedenadvacátá
sarini: ( Elza )29.06. 2014Kapitola dvacátá
sarini: ( Elza )22.06. 2014Kapitola devatenáctá
sarini: ( Elza )15.10. 2013Kapitola osmnáctá
sarini: ( Elza )29.09. 2013Kapitola sedmnáctá
sarini: ( Elza )23.09. 2013Kapitola šestnáctá
sarini: ( Elza )07.09. 2013Kapitola patnáctá
sarini: ( Elza )29.07. 2013Kapitola čtrnáctá
sarini: ( Elza )20.04. 2013Kapitola třináctá
sarini: ( Elza )12.04. 2013Kapitola dvanáctá
sarini: ( Elza )25.02. 2013Kapitola jedenáctá
sarini: ( Elza )16.02. 2013Kapitola desátá
sarini: ( Elza )19.01. 2013Kapitola devátá
sarini: ( Elza )13.01. 2013Kapitola osmá
sarini: ( Elza )30.11. 2012Kapitola sedmá
sarini: ( Elza )23.11. 2012Kapitola šestá
sarini: ( Elza )16.11. 2012Kapitola pátá
sarini: ( Elza )09.11. 2012Kapitola čtvrtá
sarini: ( Elza )02.11. 2012Kapitola třetí
sarini: ( Elza )05.10. 2012Kapitola druhá
sarini: ( Elza )28.09. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Elza )15.08. 2012Úvodník