Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lektvary a elixíry

Lektvary - Elysejský klíč

Lektvary a elixíry
Vložené: marci - 26.04. 2013 Téma: Lektvary a elixíry
marci nám napísal:

z fanfiction Elysejský klíč

věnováno Alici O´Really

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Tento souhrn obsahuje pouze původní lektvary z fanfiction Elysejský klíč, jehož autorce Alici O´Really patří všechna práva a obdiv.

http://www.elysejsky-klic.estranky.cz/

*


Absorbent pachů

Přísady:             

  • mateřídouška úzkolistá
  • zelený jíl

Použití:              

  • Směs je nedostižná v absorbování pachů – stačí rozetřít nepatrné množství pod nos.

Poznámka:

  • Jeden z lektvarů, jehož rozšíření v mudlovském světě bych uvítala, obzvláště když cestuji přeplněným veřejným dopravním prostředkem. (Klíč)

 

Amorova číše

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Další z množství rozličných nápojů lásky (viz).
  • Droga zaměřená na nejsilnější z pozitivních emocí – na lásku.
  • Amorova číše mnohonásobně zesílí prožitek lásky, vymaže z vnímání vše ostatní, přehluší realitu, potlačí veškeré reálné myšlenky.

Poznámka:

  • V Elysejském klíči jsme účinků Amorovy číše svědky nebyli, ale já osobně nevím, jestli bych se chtěla takto nechat odstřihnout od reality, byť ve jménu lásky. (Klíč)

 

Dávicí lektvar

Přísady:              neznámé

Použití:     

  • Vypuzení obsahu žaludku.

Poznámka:        

  • Severus Snape užíval Dávicí lektvar, aby se zbavil jedu, který mu podstrčili jeho Zmijozelové.
  • Nabízí se otázka, proč Mistr lektvarů nepožil protijed. Nicméně vzhledem k tomu, že si byl podávaného jedu vědom, mám za to, že bral nepříjemnou léčbu jako součást svého „trestu“.
  • Podstrčeným jedem byl odvar Inetto virile (viz). (Klíč)

 

Doušek bludné duše

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Navození stavu omámení, kdy je osoba naprosto bezbranná, bez vlastního vědomí a například zcela volně přístupná nitrozpytu.

Poznámka:

  • Doušek bludné duše podal Severus Snape Harrymu, když potřeboval ovlivnit jeho vzpomínky a vědomí. Nebyl ovšem úspěšný, protože Harryho magie byla silnější a navzdory lektvaru vztyčila proti Severusově nitrozpytu silnou nitrobranu. (Klíč)

 

Dračí kůže (lektvar)

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Lektvar určený chovatelům draků. Po jeho požití pokryjí křehké lidské tělo nezničitelné dračí šupiny.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč součást výuky sedmých ročníků. (Klíč)

 

Fénixovy slzy

Použití:     

  • Slzy fénixů mají léčivou moc, zacelí a vyléčí i poranění způsobená baziliškem.
  • Je možné, že je lze použít jako univerzální protijed, ale jsou, samozřejmě, extrémně vzácné a předpokládám, že musí být věnovány fénixem dobrovolně.

Poznámka:

  • S účinky slz fénixe Fawkese se setkáváme v knize HP a Tajemná komnata, kde bylo takto vyléčeno Harryho poranění baziliškem (k nelibosti Temného pána v juniorském věku).
  • Nezodpovězenou otázkou zůstává, proč Fawkes v šesté knize nezaléčil prokletou Brumbálovu ruku. O tom, kde se flákal, když Severus Snape v Brumbálových službách umíral v Chroptící chýši, ani nemluvě.
  • Ve ff Elysejský klíč jsme se dozvěděli, že Brumbál měl vždy po ruce flakónek s Fawkesovými slzami. (Praktické, řekla bych). Zachránil tak Severuse Snapea před smrtí po pozření Lektvaru požírajícího vnitřnosti (viz). (HP2,Klíč)

 

Inetto virile (odvar)

Přísady:              neznámé (naštěstí)

Použití:              

  • Dlouhodobá impotence.

Poznámka:

  • Odvarem Inetto virile otrávili Zmijozelové ředitele své koleje ve chvíli, kdy se dozvěděli, že jim celá léta lhal a tajil před nimi svoji věrnost světlé straně. Severus Snape jejich „trest“ přijal a lektvar pozřel, i když okamžitě zahájil léčbu.
  • Inetto znamená italsky „neschopný“, virile „mužný“. Co dodat. (Klíč)

 

Konejšivý lektvar

Přísady:             

Postup:               

  • Není znám, ale barva lektvaru by v závěrečné fázi měla přecházet přes žlutou do zlatohnědé a ustálit by se měla do jasně oranžové.

Použití:              

  • Léčba silného průjmu.

Poznámka:

  • Konejšivý lektvar vařil Harry s pomocí Draca Malfoye, když chtěl zbavit střevních potíží Siriuse Blacka. Severus Snape lektvar rozhodně připravit odmítl. (Aby ne, když Siriuse sám přiotrávil.) (Klíč)

 

Kůžiobnovující lektvar

Přísady:             

  • klínatka rohatá, sušené larvy
  • hmyzomorka
  • myšivka horská, vnitřnosti

Postup:

  • Sušené larvy klínatky rohaté promíchat s hmyzomorkou a vnitřnostmi myšivky horské. Výsledná směs by měla mít slizkou konzistenci.
  • Směs se zředí zlatavým roztokem (neznámým) a vlije do kotlíku.

Použití:              

  • Hojení magických popálenin.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč součást výuky sedmých ročníků. (Klíč)

 

Lektvar na podporu plodnosti

Přísady:             

  • chrastice, výluh  

Použití:              

  • Podpora plodnosti, jak vyplývá z názvu.

Poznámka:

  • S jistým zadostiučiněním konstatuji, že ani kouzelnický svět nemůže vše vyřešit jedním zaklínadlem. (Klíč)

 

Lektvar na určení paternity

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Určení otcovství.

Poznámka:

  • Evidentně napříč všemi magickými i nemagickými světy platí, že matka je jistá vždy, otec nikdy. (Klíč)

 

Lektvar nejčernější noci

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Lektvar přivolává nejčernější noční můry a zhmotňuje je do denního světla.
  • Na vyvolání účinků stačí podat pět kapek.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč nabídl Lektvar nejčernější noci Severus Snape těm svým studentům, kteří šikanovali Harryho Pottera, a dal jim na výběr mezi lektvarem a předáním bystrozorům. Studenti zvolili lektvar, jejich profesor to nepovažoval za moudré. To, myslím, hovoří za vše. (Klíč)

 

Lektvar rozleptávající vnitřnosti

Přísady:              nezmámé

Použití:              

  • Po pozření lektvaru dojde v rozmezí tří až pěti minut k rozleptávání vnitřností za živa a následně k velice bolestivé smrti.
  • Anitisérum existuje, nicméně musí se podat včas. Účinky lektvaru zvrátí také slzy fénixe.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč vkouzlil Lektvar rozleptávající vnitřnosti do těla Severuse Snapea Sirius Black. Mistra lektvarů zachránil Brumbál podáním slz fénixe Fawkese, načež Snape pronesl památnou větu: „Albusi, svět je plný idiotů; vždyť se přeci tak moc nestane, když jednoho šprtneme zpátky za Závoj…“ (Klíč)

 

Lektvar spěchu

Přísady:              neznámé

Použití:

  • V podstatě kouzelnický ekvivalent adrenalinu.
  • Zlepšuje hybnost svalů, pružnost kostí, příznivě ovlivňuje motoriku a vnímání rovnováhy, dočasně vylepší zrak i sluch.
  • Zmonohonásobí rychlost pohybů, proto se nedoporučuje používat při intimních příležitostech.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč součást osnov sedmých ročníků.
  • Při výkladu o lektvaru se Severus Snape pokusil o erotický žert, který se ostatně přímo nabízel. Netřeba dodávat, že při této hodině mu použitelný vzorek neodevzdal žádný ze studentů. (Klíč)

 

Lektvary tišící bolest

Přísady:             

  • součást magického zvířete

Použití:              

  • Utlumení bolesti.

Poznámka:

  • Zajímalo by mě, jestli mají tyto lektvary růžovou barvu. Na mne by to, z psychologického hlediska, působilo dobře. (Klíč)

 

Lektvar vlastnictví

Přísady:              neznámé

Použití:

  • Lektvar vtiskne věci nesmazatelný punc, prokazující vlastnická práva; každý vlastník si jej tedy musí připravit sám.
  • Používá se na magické artefakty (např. i na kouzelnické hůlky),  na živé organismy nepůsobí.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč součást výuky sedmých ročníků. (Klíč)

 

Magiabsorbční lektvar

Přísady:             

  • hlavostojka cejnovitá, sušené jikry
  • nártoun drobný, přední končetiny (Tarsius pumilus) (Nártoun  drobný http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1rtoun žije v magických rezervacích. V polštářcích prstů se mu během života vytváří nejúčinnější absorbenty magie, jaké lze v živočišné říši najít. Tyto absorbenty však dokáže zcela zničit adrenalin, takže nártouni jsou chováni v rezervacích, dokud nezemřou sešlostí věkem nebo na přežranost.)
  • merlík bílý pravý (na určitou dobu dokáže zakrýt portály a tím   zamezí přirozenému vyzařování syrové magie)
  • asfodel bílý, kořen http://kvetiny.atlasrostlin.cz/asfodel-dutolisty

Postup:

  • Sušené jikry hlavostojky cejnovité krouživými pohyby rozdrtit v hmoždíři.
  • Přidat prsty předních končetin nártouna drobného.
  • Kořen asfodelu bílého nakrájet na středně silné plátky. (Pozor! Ne kovovým nožem – uhlíková ocel nenávratně eliminuje většinu magie asfodelu.)

Použití:

  • Magiabsorbenty jsou nezbytné na likvidaci kombinovaných nebo nepovedených kouzel, které nelze vyřešit pomocí Finite (viz). Naváží na sebe přetrvávající magii takového kouzla, shromáždí se v ledvinách a tělo je vyloučí přirozenou cestou.
  • Existují tři varianty Magiabsorbčních lektvarů:

    - do krevního oběhu

    - do trávicí soustavy

    - mast na pokožku.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč jsou základní Magiabsorbční lektvary součástí výuky sedmých ročníků.
  • Magiabsorbční lektvar použil Severus Snape při léčení Harryho Pottera poté, co jej zasáhla nedešifrovatelná smršť navzájem se ovlivňujících kouzel.
  • Obdobným lektvarem se Mistr lektvarů pokoušel zachránit  Karkarova, který umíral působením neidentifikovatelného neverbálního kouzla.  (Klíč)

 

Mizející lektvar

Přísady:             

  • mizenky
  • chameleon, kůže
  • pakobylka, nožky
  • pamětník, kořínky
  • netopýr, sklivec (ustálení magických vlastnosti)

Postup:

  • Nakrájet mizenky.
  • Extrahovat magickou mízu z kůže chameleona.
  • Směs vsypat do kotlíku, přidat dvě kapky extraktu.
  • Míchat dvakrát doleva, dvakrát doprava. Mezi každou změnou směru přidat další dvě kapky extraktu.
  • Lektvar má v této fázi duhově průhlednou barvu.
  • Utřít nadrcené nožky pakobylky s kořínky pamětníku, přidat do kotlíku.
  • Tekutina v kotlíku by nyní měla být téměř neviditelná.
  • Pět minut vařit.
  • Přidat netopýří sklivec na ustálení magických vlastností.

Použití:              

  • Na pár hodin zneviditelní jakýkoli předmět.

Poznámka:

  • Součást osnov sedmých ročníků. (Klíč)

 

Nápoj touhy

Přísady:              neznámé

Použití:

  • Jedno z nejsilnějších afrodisiak.
  • Pokud je Nápoj touhy podáván po kapkách, účinky nastupují pomalu a vydrží dlouho. Je-li podán ve větším množství najednou, působí krátce, ovšem se zničující silou.
  • Nápoj touhy patří mezi omamné látky, nicméně pod jeho vlivem nikdo nedělá nic proti své vůli. Nezohledňuje ovšem ničí city, takže je možné pocítit touhu i k osobě, ke které normálně nechováme sympatie. Vystřízlivění pak bývá kruté.
  • Nápoj zmnohonásobí vnímání všech smyslů – po jeho požití se rozšíří barevné spektrum, člověk vnímá netušené chutě, vůně a zvuky.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč se setkáváme s obojím případem podání Nápoje touhy. Velké dávky a několika kapek. Popis účinků je v obou případech strhující. (Klíč)

 

Nápoj zapomnění

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Dočasně zbaví všech vzpomínek.

Poznámka:        

  • Po pozření Nápoje zapomnění si člověk dočasně nedokáže vzpomenout na nic, ani na vlastní jméno. Řekla bych, že některé kouzelnické lektvary bývají podávány i v mudlovských barech. (Klíč)

 

Nepojmenovaný léčivý lektvar

Přísady:             

  • smrtipouška věčná
  • cesmína temná
  • kořen blíže nespecifikované rostliny

Postup:

  • Kořen blíže nespecifikované rostliny nakrájet nadrobno.
  • Zalít vývarem ze smrtipoušky věčné, což je přírodní antibiotikum výtečné v boji s infekcemi.
  • Rozdrtit cesmínu temnou (dokáže na sebe vázat škodliviny a ty pak vypudit z těla).
  • Do prášku z cesmíny přilévat připravenou směs a důkladně promísit, nejlépe rukama, abychom si byli jistí, že ve vzniklé kaši nezůstala ani hrudka.
  • Vzniklou kaši za stálého míchání zahřívat v kotlíku.

Poznámka:

  • „… Levičkami drželi mísu, pravé sváděly zápas v bahně, proplétaly se a otíraly jedna o druhou. Nebo to možná nebyl zápas, protože postupně rychlost i síla uvadaly, až nakonec jen měkce a ospale klouzaly po sobě, roztíraly mazlavou směs. Mlčeli oba.“  (citát ff Elysejský klíč) (Klíč)

 

Obraceč střev

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Vypuzení nežádoucích látek z těla.

Poznámka:

  • Severus Snape užíval Obraceč střev jako léčbu po požití odvaru Inetto virile (viz). Dle mého názoru nepoužil šetrnější protijed z toho důvodu, že akceptoval „trest“ svých Zmijozelů. (Osobně si nejsem jistá, jestli bych byla tak zásadová). (Klíč)

 

Permisceo evitera

Přísady:             

  • nocokvět, kořínky
  • ďáblovo osidlo
  • chňapal zlatohřbetý
  • chrastice, výluh
  • kalamín
  • smrtonoš zimní
  • krev

Postup:

  • Nastrouhat kořínky nocokvětu a smíchat je s práškem kalamínu.
  • Přidat tři a půl kapky výluhu z chňapala zlatohřbetého.
  • Před přidáním krve má lektvar temně fialovou barvu.
  • Lektvar účinkuje po přidání zhruba sedmi kapek krve od každého zúčastněného kouzelníka.

Použití:

  • Dočasně změní kouzelníkovu magii.
  • Permisceo evitera způsobí, že magie zúčastněných kouzelníků se stane na dlouhou dobu do jisté míry podobnou, promísí se. Každý z příjemců se vypořádá se svým přídělem nové magie po svém. Splyne s ní, rozmělní ji ve své vlastní. Časem se vzájemná podobnost genemagického kódu vytratí úplně.

Poznámka:

  • Jelikož součástí lektvaru Permisceo evitera je krev, spadá automaticky do sféry černé magie a jako takový je nezákonný.
  • Permisceo znamená latinsky „smísit, promísit“, evito pak „bránit život“. Doslovný překlad je tedy spojit a chránit. (Černá magie jako vyšitá.)
  • Ve ff Elysejský klíč nám při přípravě Permisceo evitery Severus Snape názorně předvedl, že potřebné ingredience lze v případě nouze získat z dříve uvařených jiných lektvarů.
  • Permisceo evitera mění pouze magii, nikoli povahu, neřkuli vzhled.

„Přísaháte?“

„Prosím?“

„Že se teď neměním… do vás,“ zamumlal Potter.

„Zdá se vám snad, že bych se začal měnit do vás?“ podotkl Severus jedovatě.

Zelené oči se malinko rozšířily. „Ne.“ Definitivně ne.

„Pak tu není o čem diskutovat.“

Potter se zachumlal do peřin se zřetelnou úlevou.

„Takže nehrozí, že bych se jednoho dne probudil s nosem.“

„Vy se obvykle probouzíte bez nosu?“ (citát ff Elysejský klíč) (Klíč) 

 

 

Tichá smrt (lektvar)

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • jed

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč chtěl Severus Snape tajně Tichou smrtí otrávit víno Temného pána aby otestoval, zda zvládne následný nevyhnutelný nitrozpyt. (Klíč)

 

Uklidňující lektvar

Calming Draught, Upokojujúci odvar

Přísady:              neznámé

ve ff Elysejský klíč:

Postup:

(dle ff Elysejský klíč)

  • Vylouhovat květy denivky. (Infusum je výluh drog získaný za tepla, vhodný především pro měkké části rostlin.)
  • Kůru mulungu svařit ve víně. (Decoctum, neboli odvar, je získávání obtížně extrahovatelných látek procesem vaření, vhodný pro tvrdé části, jako je kořen, kůra či bobule. Při použití vína namísto čisté vody obsah alkoholu výrazně napomůže extrakci živin a dalších účinných prvků.)
  • Květy keře Dagga a okvětní lístky levandule navlhčit, přelít vroucí vodou a nechat louhovat.

Použití:              

  • mírné sedativum

Poznámka:        

  • Uklidňující lektvary rozdávala madame Pomfreyová studentům vystresovaným z blížících se NKÚ. (HP5)
  • Ve fanfiction Elysejský klíč jsou definovány příznaky předávkování Uklidňujícím lektvarem: temné kruhy pod očima, mírně zažloutlá kůže, zpomalený tep, rozšířené zorničky, pocení. (Klíč)

 

Věčný spánek (lektvar)

Přísady:              neznámé

Použití:

  • Smrtící lektvar, na který neexistuje protilék.
  • Nemusí se polknout; stačí se dotýkat předmětu, ve kterém je lektvar zakletý a vyslovit předem určené slovo nebo formuli.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč byl Lektvar věčného spánku zaklet do černozeleného kamene nazývaného Elysejský klíč. Kámen nosívali Strážci tajemství, poslové důležitých zpráv, nebo špióni za nepřátelskou linií. Formule pro aktivaci lektvaru zněla Semper fidelis, kde semper znamená „vždy, stále“ a fidelis „věrný“ (lat.). (Klíč)

 

 

Všeléčivý balzám vb

Přísady:    

desinfekce                   

  • malohubka, semínka
  • suchopýrek

obnova krve      

  • talovín
  • třapatka
  • žábrohlíst

podpora hojení  

  • svijonožec (pozor na negativní vliv na dýchací orgány)             
  • chrastice
  • třásněnka
  • krytonosec
  • kovolesklec

proti bolesti       

 

Zkušený mistr lektvarů může obměňovat nebo doplňovat přísady podle potřeby.

Další možné přísady:

snížení horečky 

  • parosnička, kůže

podpora hojení  

  • proskurnice (může nahradit svijonožec)
  • sinokvět (nelze používat se svijonožcem)
  • osténka (v kombinaci s lidskými slinami mírné paralytikum)

podpora imunity        

  • blahovičník (krátí dobu působení vílího dechu)

anestetikum      

  • brvnatka travní, okvětní lístky prvního květenství
  • sambar indický, žlučník  

Postup:

  • V hmoždíři rozdrtit talovín, žábrohlíst a suchopýrek.
  • Kůži parosničky naškrábat.
  • Směs zalít odvarem z třapatky.
  • V jedné z variant se okvětní lístky brvnatky travní nechají odpařit spolu se žlučníkem sambara, což se spolu s ostatními složkami změní na mírné anestetikum snižující citlivost ošetřované kůže.
  • Všechny příměsi získají magické vlastnosti až během vaření a smísení s jinou ingrediencí.
  • Trvanlivost účinku vílího dechu je zcela závislá na množství magické bolesti, kterou přebíjí.
  • Účinek vílího dechu nelze násobit, nanášet novou vrstvu Všeléčivého balzámu je tedy možné teprve až když předchozí účinky odezní.
  • Je třeba mít na paměti, že vílí dech je součást afrodisiak, takže ve chvíli, kdy se magická bolest zmenší, vílí dech působí podle svého pravého zaměření. Velmi silné afrodisiakum.

Použití:

  • Všeléčivý balzám je substance léčící magická poranění nepředstavitelného rozsahu. 

Poznámka:

  • Všeléčivý balzám není všeléčivý – název je drobnou radostí jeho vynálezce, Mistra lektvarů Severuse Snapea.
  • Nechtěla jsem ke každé přísadě dávat odkaz (kdo se chce poučit, najde si informace na internetu snadno), ale všechny jsem poctivě vyhledala – žádná není smyšlená.
  • Autor přiloženého obrázku je sky. (Klíč)

 

Zářivý lektvar

Přísady:             

  • dráp salamandra, nastrouhaný
  • sinokvět, kořínky
  • svítivka ovíjivá, rozemleté sušené listy
  • dračí sliny

Poznámka:

  • Součást výuky sedmých ročníků ve ff Elysejský klíč.
  • Použití tohoto lektvaru není v díle uvedeno, bohužel, protože by mě velice zajímalo. Napadlo mě jedině, jestli jím neměl Brumbál říznuté své citrónové dropsy?  (Klíč)

 

Žaludekčistící lektvar

Přísady:              neznámé

Použití:              

  • Vyprázdnění, případně desinfekce žaludku.

Poznámka:

  • Lektvar užíval Severus Snape jako eliminaci následků otravy odvarem Inetto virile (viz). (Klíč)

 

Ženšenový balzám

Přísady:             

Použití:

  • Oživení srůstajících nervů, tkání i kostí. Hojí i následky magických popálenin.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč používal Severus Snape Ženšenový balzám pro rychlejší zahojení svých kouzlem připevněných, původně odříznutých a popálených prstů. (Klíč)

 

Životní lektvar

Přísady:             

  • asfodel, kořen
  • ďáblovo osidlo, šťáva z plodů
  • hřímal, kůže
  • mandragora, list
  • tlustočerv, sliz
  • žába, žaludek

Postup:

  • Výsledný produkt je nažloutlá tekutina připomínající vzhledem dýňový džus, ovšem vonící i chutnající jinak.

Použití:

  • Speciální nápoj, který dokáže rozeznat všechny nedostatky v organismu a ty pak napravit.
  • Léčí například chudokrevnost, řídké kosti, špatnou prokrvenost kůže, chybějící vitamíny, dokáže posilovat portály a zlepšuje funkci orgánů.
  • Je velmi složitý na výrobu a ten, komu je určený, se musí na jeho přípravě podílet, aby se do nápoje dostal jeho genemagický kód.

Poznámka:

  • Ve ff Elysejský klíč dostával Harry Potter Životní lektvar pravidelně místo dýňové šťávy poté, co se v Bradavicích objevil podvyživený a zanedbaný, aniž by cokoli tušil. Marně se ptám, zda mu bylo něco takového dopřáno i v kánonu? (Na přípravě Životního lektvaru se Harry nevědomky podílel v rámci nesčetných trestů trávených u Severuse Snapea. Účel, v tomto případě, světil prostředky.) (Klíč)


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: solace - 28.04. 2013
To je zoznam elixírov dlhý pomaly ako z kánonu. Je vidieť, že si autorka dala záležať a všetko prepracovala do detailov. Mnohé z nich sú skutočne zaujímavé. "Kľúč" som nečítala a ani sa nechystám, keďže som si k slashu stále nenašla cestu, ale elixíry mám rovnako rada ako Severusa, takže ti opäť ďakujem za zaujímavé čítanie:-)
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 29.04. 2013
Jsem ráda, že sis Elixíry z Klíče přečetla - snažila jsem se poskládat citáty a poznámky tak, aby neznalého čtenáře ani nenapadlo, že povídka je slashová :) Ono, bráno do důsledků, nejméně ze třetiny je to v podstatě "severitus" a kdyby to tak zůstalo, kouzlu Klíče by to nic neubralo, ale není tomu tak, tož si k dílu všichni cestu nenajdou... A o to víc si vážím tvého milého komentáře, solace. Velice děkuji :)

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: Patolozka - 28.04. 2013
Safraporte, marci, miluju to, co mi to zase děláš? Neuvěřitelné, člověk si ani neuvědomí, co všechno Alice stvořila. A ano, taky bych pár takových lektvarů potřebovala v domácí lékárničce. Moc, moc děkuji, kruci, šilhám po knihovně, kde se ty výtisku skrývají, už jen pro to, abych je držela v ruce... Ď!
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: Neprihlásený - 28.04. 2013
Nemáš zač Jen při zpracovávání Evitery jsem se zasekla a aniž bych si to uvědomila, zhltala jsem celé první dvě kapitoly a jen silou vůle se odtrhla od dalšího čtení Myslela jsem si, že Ty speciáně budeš mít radost Velké díky za komentík, milá Pat
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: Neprihlásený - 28.04. 2013Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 28.04. 2013
Podpis nepřihlášeného: marci (Ach jo - debilní technika; mlouvám se)
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: Patolozka - 28.04. 2013
Hihi, pochopila jsem to. taky se mi to stalo, a dneska jsem si toho raději kontrolovala, neb u mojí techniky taky nikdy nevím:-)

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: Lisbeth - 27.04. 2013
Nečetla jsem všechny seznamy Lektvarů, ale tak zpětně na to při dlouhé chvíli koukám..:) Mimoto EL. Klíč je jedna z mých nejoblíbenějších povídek, četla jsem jí několikrát a pokaždé má na mě stejně silné účinky; smích, pláč, beznaděj, radost..:) A vážně originální lektvary..:) Bylo tam vymyšlených i dost nových kouzel..Mám tyhle originální kletby, lektvary či kouzelné tvory ve FF moc ráda...bo se meze nekladou..:) Klaním se před tak velkým kusem práce, jež autorka jistě podstoupila, při výrobě tak kompletního seznamu..:) Souhlasím s příspěvky pode mnou..RJŽJ a další jsou geniální!  
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 27.04. 2013
Máš pravdu - Klíč tak na čtenáře působí. Alice je geniální v tom, jak dokáže slovy předat emoce svým čtenářům... Doufám, že ještě někdy něco napíše. Psala mi, že také není žádný botanik - trávila prý neskutečně času u různých vyhledávačů a encyklopedií, aby lektvary působily věrohodně. A že jich vymyslela, o kouzlech nemluvě. Já si vyhledávala pouze přísady do Všeléčivého balzámu a našla jsem všechny - původně jsem tam i dávala odkazy, ale bylo by to nepřehledné a nakonec jsem usoudila, že i čtenáři mohou hledat a nacházet Doma na zahrádce chodím okukovat alespoň hořec, když už nemáme hořepníček, vysela jsem fialu, abych si připomínala minervin "odvar z chejru" - no, manžel si občas ťuká na čelo, ale co. Každý máme nějakou úchylku Já svět HP Díky moc za Tvůj komentář, Lisbeth, a doufám že se brzy sejdeme u lektvarů z Roku, aby byly "srdcovky" kompletní

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: tiberia - 27.04. 2013
Ty lektvary jsou vlastně strašně bezva! Jak to, že jsem na to nepřišla dřív? Tyhle jsem rozklikla jen díky tomu, že jsou z Klíče (který miluji, jak jinak) a ohromně jsem si to čtení užila, i když to není povídka. Hořepníčková ilustrace je moc pěkná. Na další díl Lektvarů - z Roku - se budu vysloveně těšit a vyhlížet ho, protože Rokem jsem před lety začala svoji dráhu čtenáře ff a spolu s Klíčem patří mezi moje srdcovky. A musím se podívat na minulé lektvaroví dílky...  Díky!!
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 27.04. 2013
Mně se, přiznávám, do lektvarů moc nechtělo, protože nejsem žádný botanik a z chemie jsem měla vždycky hrůzu, ale zpětně jsem moc ráda, že jsem se do nich pustila. A jako vždy jsem byla překvapena, kolik lektvarů se vyskytuje nejen v kánonu, ale kolik originálních vymyslela třeba zrovna Alice. V Roku jich je také hodně... Ono tím se dost vyznačují všechny skvělé ságy - autorky (nejspíš baby, že) nad dílem tráví čas, vyhledávají reálie, využívají existující legendy - proto jsou ty opravdu dobré příběhy tak strhující a věrohodné.  Jsem moc ráda, že jsi tento díl Lektvarů rozklikla a že se Ti líbily Veliké díky za krásný komentář, tiberie.

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: Julie - 26.04. 2013
Ǔžasné, díky! Elysejský klíč jsem objevila asi před půl rokem, neměla jsem do něj chuť protože slash jsem nečetla. Nicméně na základě mnohých kladných hodnocení jsem Klíč přečetla a zamilovala se do té povídky (podle mě jde dokonalé dílo na profesionální úrovni-je tam vše napětí, láska, romantika, psychologie, slzy, smích, víra i pochybnosti) a od té doby čtu slash jen to frčí. Tvůj Lexikon lektvarů mi vrátil mnoho krásných vzpomínek, které jsme při čtení Klíče zažívala, takový malý návrat... ještě jednou díky. A pokud jsi v nějakém kontaktu s autorkou Elysejského klíče, vyřiď jí prosím můj upřímný obdiv. Jsem přesvědčena, že má talent na dráhu profesionální spisovatelky.
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Velice děkuji, milá Julie, za Tvůj krásný komentář... Ano Elysejský klíč patří k dílům, které dokáží strhnout. Bohužel s Alicí nejsem v častém kontaktu; velice úzkostlivě si střeží své soukromí a i když svůj starý mail nezrušila, téměř na něj nechodí. I když jsem jí před týdnem posílala tyto Lektvary a žádala o souhlas, musela jsem kontaktovat jinou osobu, která jí na můj "dárek" upozornila. Je mi líto, že se takto uzavřela, ale nechci (ani nemohu) její mail zneužívat obávám se ani k tlumočení nadšených ohlasů Ale sleduj stránky Klíče - Lilly určitě chystá dotisk Klíče a myslím i vydání tří Aliciiných povídek, což je ovšem realslash. (Dominik z Cesty je Severus jako vyšitý) Ještě jednou díky, Julie. Ráda jsem zprostředkovala Tvůj malý návrat

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: FlorenceMabel - 26.04. 2013
Páni, holka, já tě vážně obdivuji! Děkuji ti za tu práci, marci :)
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Děkuji, ale není za co jednak mě to hrozně bavilo, a druhak ani nevíš, jak dlouho jsem to měla rozpracované na flashi To je výhoda i nevýhoda toho, když mě netlačí termín. Nejde to? Nebaví? nechám to vyhnít. Letos už jsem si ale termín dala (výročí stránek se hodilo) a kvůli pár nadšeným reakcím konkrétně a právě nad Lektvary jsem se bičla a konečně dodělala i Klíč. Teď už mi doma z lektvarů nic nevyhnívá, ale jestli mě arkama začne vypisovat Lektvary z Roku, přibudou i ty Díky moc za komeník, FlorenceMabel. Mám z něj opravdu radost
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: FlorenceMabel - 26.04. 2013
Lektvary z Roku? To by bylo úžasné. Rok je moje srdcovka <3 PS. FlorenceMabel zní vážně hrozně. Nevím, co mě to napadlo, když sem se tady registrovala. Prosím, jen Flo nebo Florence (já osobně už používám jenom to).
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Jejda, tak to se omlouvám; taky mě to mohlo trknout Ale myslím, že není problém požádat Jimmi, aby Ti "registrační jméno" změnila. Mám pocit, že by se automaticky změnily tvé nicky i u všech starších komentářů. určitě to tak jimmi dělala pro Lupinu, proto vím, že to jde

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: arkama - 26.04. 2013
úúúžasné!! Nemám teraz čas to celé lúskať a duchaplne sa vyjadriť, ale cez víkend to dám. Veľmi pekne ďakujem, že robíš takéto chuťovky ) Elisejský klíč je extra trieda a vlastne tak som sa ja dostala k slash poviedkam... Že niééé, ja slash čítať nebudéém ) no určite! už som tam ) Mrzelo ma strašne pri čítaní, že sa nedá pridať komentár... Alice je talent od boha, je pekné, že to má pre ňu venovanie :))
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Děkuji moc - však také kvůli takovýmto komentujícím je to radost dělat Pokud jsi četla Klíč až ve chvíli, když už nešly přidávat komenty, je to škoda; i když holt se nedá nic dělat.... Já měla to štěstí, že jsem zachytila zrod Klíče (ne od samého začátku, ale větší část) a mělo to své neopakovatelné kouzlo. Už jenom fakt, že Alice opravdu poctivě na každý komentář odpovídala, díky komentářům, myslím, zapracovala do příběhu Princův příběh, prostě ty pátky mi pak dlouho chyběly. Člověk přišel do práce, mohl si stokrát říkat "blbče, nech si to na doma", stejně to otevřel, zhltal a pak půl hodiny sedět tupě zírající (ke konci v mém případě zhusta slzící)...  Alice na mail, který kdysi poskytla, moc nechodí, ale podařilo si mi s ní spojit a tuto kapitolu jsem jí, pochopitelně, zaslala už s předstihem. Její odpověď byla velice milá a vstřícná (také vzpomínala na tvorbu Klíče) - on každý Aliciin mail je malé literární dílečko Dokonce to i přidala na stránky Klíče - věnování bylo naprosto na místě Také doufám, že si od ní ještě něco přečtu Díky moc, arkamo, ze Tvůj krásný komentář a ať se Ti víkendové čtení lektvarů líbí

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: denice - 26.04. 2013
Skvělá práce, včetně tvých poznámek k ději. Vzbuzuje ve mně mnohé vzpomínky a touhu přečíst si Elysejský klíč zase jednou znovu, i když ho snad už znám nazpaměť. Líbí se mi ilustrace k receptu na Všeléčivý balzám. Četla jsem rozhovor s Alicí, kde se zcela nezříkala možnosti napsat další povídku (román). Je vidět, že jsi na tomto pracovala s velikou chutí a zalíbením, stejně jako jsem já četla. Děkuji.
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Máš pravdu, práce na tomto dílu mě nesmírně bavila. Na čas strávený s Elysejským klíčem, kdy jsem každý pátek čekala na novou kapitolu a tu pak četla stále dokola - na to se zapomenout nedá. A nebýt mého naprostého okouzlení touto ff, nikdy bych nedala dohromady Lexikon, nezačala působit na těchto stránkách - prostě Klíč je pro mne srdcová záležitost. A s chutí jsem vkládala alespoň malé citáty O pokračování Klíče, nebo o nějaké nové Aliciino tvorbě, bohužel, nevím, ale nejspíš se bude chystat fanouškovské vydání tří Aliciino povídek z reálného světa. Jsem ráda, že jsem Ti navodila vzpomínání na Elysejský klíč a děkuji moc, denice, za Tvůj komentář.

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: MIRA - 26.04. 2013
Musím sa priznať, že na tieto elixíry neklikám, ale keď nad tým uvažujem, tak je to dosť veľká makačka dať to dokopy. marci, klobúk dole!
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
No vida - neklikáš, tak to jsem o to raději, že teď kliknuto bylo a dokonce Ti to i stálo za komentář a pochvalu. Velice si toho vážím a děkuji, MIRO

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: Lupina - 26.04. 2013
Páni, to je zase seznam. Některé se mi líbí víc, jiné míň. No, ale uplatnění bych našla pro všechny :-D Perfektní práce, Marci. Jako vždy. Díky :-)
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Jo jo, seznam to je - sama vždycky žasnu, kolik pojmů najdu... ještě bych potřebovala, aby někdo, kdo aktuálně čte Rok jako žádný jiný, vypsal tam popisované lektvary. Já teď na opětovné čtení Aspen nemám čas (Klíč už jsem měla předpřipravený dávno), ale je jich tam dost, pokud si vzpomínám... Děkuji moc, Lupinko, za komentář a soukromě zaslané poznámky
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: arkama - 26.04. 2013
Mám to na pláne teraz čítať, začnem cez víkend, tak ti to môžem postupne vypisovať ak sa nikto iný neprihlásil...
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
No to bys byla úplně úžasná !! Pokud Tě to nebude příliš rušit při začtení, samozřejmě! Stačí název - já už si to pak ve vyhledávač najdu, i to povídání okolo. Báječné!! Ty jsi Rok ještě nečetla? nebo jde o opakované čtení? Každopádně si to užij! a díky moc předem :)
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: arkama - 26.04. 2013
Nie nečítala, toto je tenkrát poprvé ) raz to muselo prísť ) Ja som vo svete ff necelý rok, tak ešte mám rezervy Stačia ti teda len názvy elixírov?
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Z Roku určitě - ten mám stažený ve Wordu a podle názvu to snadno najdu... Pokud budeš pokračovat Létem a Rodinou, tak tam už by se mi šikly čísla kapitol, protože ty jsem nestahovala... Necelý rok ve vodách ff? Páni - tak to máš co číst! A doufám, že Ti některé perly neutekly - já už se v tomto světě pohybuju, no určitě před rokem 2007 (z tohoto roku mám nejstarší uložené povídky, ale ukládat jsem si je začala až když se mi stalo, že nějaké stránky z netu bez náhrady zmizely) Jedna z mých prvních ff, kterou jsem četla a tiskla si, byl HP a Pyramida osudu (Mimochodem důstojná náhražka originálních Relikvií smrti) a od té doby "jedu". Onehdá mě pobavila nějaká anketa asi na fantasyplanet - "vyrůstali jste na knihách HP"?? No, to mě minulo, ale troufám si tvrdit, že na nich (a ff) zestárnu Tak si užij četbu Roku - v tom jsem ležela dost dlouho a četla ho několikrát po sobě. Úžasné dílo Skoro Ti to závidím
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: arkama - 26.04. 2013
OK, vypíšem ti to. Zatiaľ len Rok. Viac cez vikend aj tak asi nedam. Napíšem ti SS ak to budem mať. Dobre vedieť, že máš taký archív ) Ja si myslím, že už mnohé stránky a napísané staršie ff dostupné niesú.

Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: anonym - 26.04. 2013
pár z týchto elixírov by sa dalo využiť aj v praxi, sú tu však aj také, ktoré by som asi nepoužila.
Re: Lektvary - Elysejský klíč Od: marci - 26.04. 2013
Ani já bych nepoužila všechny. Nejsem sadista. Ale domácí lékárničku bych si vybavila leckterým z nich, to zase ano. Velice děkuji za komentář, anonyme :)

Prehľad článkov k tejto téme:

.Lexikon: ( marci )12.11. 2015Lektvary - Krev
.Lexikon: ( marci )14.01. 2014Lektvary - Red Hills
.Lexikon: ( marci )26.04. 2013Lektvary - Elysejský klíč
.Lexikon: ( marci )30.03. 2013Lektvary T - Z
.Lexikon: ( marci )26.03. 2013Lektvary P - S
.Lexikon: ( marci )23.03. 2013Lektvary M - O
.Lexikon: ( marci )19.03. 2013Lektvary L
.Lexikon: ( marci )16.03. 2013Lektvary E - K
.Lexikon: ( marci )12.03. 2013Lektvary A - D
.Lexikon: ( marci )11.03. 2013Lektvary