Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Gift

I ti nebojácní mají někdy strach

Preklady jednorazoviek od Gift
Vložené: Patolozka - 22.04. 2013 Téma: Preklady jednorazoviek od Gift
Gift nám napísal:

Even The Fearless Are Afraid Sometimes

Autor: Blackrose Malfoy

Originál: http://www.fanfiction.net/s/8981993/1/Even-The-Fearless-Are-Afraid-Sometimes

I ti nebojácní mají někdy strach

Překlad: Gift; Beta: Patoložka

Pairing: Hermiona/Pansy

Žánr: Romance

Stav: žádost zaslána, autorka nereaguje

Shrnutí: Každý máme ten svůj malý, čistě osobní a pouze pro nás specifický strach. Tento je ten Pansyin.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Disclaimer: Všechna práva patří JKR, já nevlastním zcela nic. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

 

A.N.: Ahoj všichni! Tohle je můj první pokus napsat femmeslash, tudíž doufám, že jsem tomuto pairingu udělala čest. :) Toto bylo napsáno pro SnarkyAndProudHufflepuff's Your Favorite Under-Appreciated Pairing! Challenge (NakrkláAPyšnáHavraspárka Tvůj Oblíbený Nedoceněný Pár! Challenge) a SnarkyAndProudHufflepuff's Femmslash Challenge. Také prosím, abyste si všimli, že se jedná o homosexuální pár (přestože hádám, že pokud nic, to už vám došlo). Pokud nemáte rádi homosexuální párování, prosím nečtěte a nepobuřujte se. Díky. :) 

 

Poznámka překladatelky: Pamatuji si, že když jsem poprvé psala s Jimmi s prosbou připojit se k tvorbě na těchto stránkách, nabídla jsem ji femmeslash povídku. Tehdy jsem slíbila, že od tohoto žánru upustím. V okamžiku, kdy jsem si ovšem přečetla tuto povídku, nemohla jsem jinak, než se pustit do překládání. Tak zajímavě byla napsaná. Tudíž doufám, že mi, Jimmi, odpustíš. Nic popisného v těchto několika odstavcích není. Vlastně by se Pansy dala nahradit jakýmkoli jiným HP-hrdinou. Já osobně si ale myslím, že by tomu pak něco málo chybělo...

 

Neznáš strach. I přesto víš, že pokud by tě měli lidé popsat jedním slovem, nezvolili by slovo nebojácná. Není pro Zmijozel charakteristické, aby ses nebála vůbec ničeho. Být zlá, bez citu, neznajíc odpuštění, to jsou znaky osobnosti, které se očekávají, ne však nebojácnost. V tomto ohledu jsi raritou. Nebo lébe řečeno, byla jsi raritou. Díky jedné konkrétní osobě už nemůžeš zcele přesvědčeně prohlásit, že se ničeho nebojíš. Konečně jsi našla něco, nebo spíš někoho, koho se bojíš. Ten někdo se jmenuje Hermiona Grangerová.

Bojíš se jí, ale ne z nějakého obvyklého důvodu, z kterého se lidi ostatních lidí bojí. Máš z ní strach, protože se kvůli ní chceš stát někým lepším. Máš z ní strach, protože se jí daří z tvého života dělat něco, pro co je třeba žít. Máš z ní strach, protože se díky ní cítíš být milovaná. Ale kromě všech těchto důvodů je tu ještě jeden, mnohem důležitější - máš z ní strach, protože díky ní lásku sama cítíš. Bez ohledu na to, jak ses proti tomu snažila bojovat, Hermiona ti už hned od počátku ukradla srdce a jak to tak vypadá, nemá v úmyslu nechat ho, nebo tebe jen tak odejít.

Přestože víš, že by nikdy v životě neudělala vědomě něco, co by ti mělo ublížit, nebo by nevyužila moc, kterou nad tebou má, aby tě zmanipulovala, nemůžeš jinak, než se bát. Byla jsi vychovaná tak, aby ses nikdy nepodřídila. Byla jsi vychována tak, abys nikomu nevěřila. A to nejdůležitější, byla jsi vychována tak, abys nikdy nemilovala. Ale nějakým neznámým způsobem, navzdory tvým zbytečným protestům, něco na ní tě donutilo ji novým, neznámým způsobem milovat.

A to je ten důvod, proč máš strach z Hermiony Grangerové. Bojíš se jí proto, že ztělesňuje všechno, čím nejsi, ale čím by sis přála být.

Když se jí se svým strachem konečně přiznáš, potom, co jste spolu necelý rok, pouze se usměje a vezme tě za ruku. Řekne ti, že je zcela v pořádku se bát a taky je v pořádku někoho milovat; tyto vlastnosti náš činí lidskými bytostmi.

Nejsi si jistá, z jakého důvodu a nebo jakým způsobem její slova zmírní tvůj strach, ale opravdu se tak stane. A v momentě, kdy se tvůj strach začne vytrácet, cítíš, jak je nahrazen nečím jiným. Už se nebojíš Hermiony Grangerová; bojíš se ztráty Hermiony Grangerové. Ztratila jsi jeden strach, aby ho vzápětí nahradil jiný. A opět nejsi tou, která by neznala strach.

Ale když nad tím přestaneš uvažovat, samotné ti dojde, že je v pořádku se bát. Ztratit osobu, kterou miluješ, jedinou osobu, na které ti doopravdy záleží, to je strach, který stojí za to mít. Koneckonců, i ti nebojácní mají dovoleno někdy cítit strach.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Celá antická filosofie se zaobírá myšlenkou, jakým by člověk měl být, kde nedělat chyby, aby se nestal jen nemyslícím tvorem, zvířetem. Myslím, že za to může evoluce člověka. Proběhla tak rychle, protože planeta potřebuje, aby jí někdo "rozumný" rychle pomohl, aby se neocitla v ohrožení. Ano, svět očekává pomoc každého z nás, aby tady dokázal být dál pro všechny tvory, které hostí. Aby se dál kutálel vesmírem rychlostí 50 mil. km za den, aby se osa vychylovala přesně v ty dny, kdy má, aby byly i bílé vánoce a hvězdná obloha dál zářila tak aby ji viděli nejen elfové, ale i lidé, ptáci, kteří se podle hvězd dostanou do svých hnízdišť v teplých krajích, aby sfinga neměnila otázku, čtyř dvou a tří nohou, protože někdo chodí už jako dítě s berličkami. Pro všechny živé je na světě místo, kde najdou své uplatnění. a to je činí lidmi. Těmi, kdo mají pomáhat a milovat. Kdo nemiluje, nebojí se o druhé a pak postrádá tu část svého bytí, která ho činí lidským. Děkuji za překlad, už se nebudu takto složitě pitvat v údělu lidském, na jednu stranu je to jednoduché, ale na druhou..... každá mince má dvě strany, atd.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Jsem ráda, že jsem povídce dala šanci, ty myšlenkové pochody jsou úžasné, ale rozhodně bych si to víc užila s jinými postavami... Ačkoliv čas od času vždy dám šanci nějaké slash/femmeslash povídce, nakonci si vždy říkám, že to není nic pro mě.

Tak, toto tu ešte nebolo (aspoň myslím)  Mňa osobne femslash vôbec neoslovuje, zo zvedavosti som samozrejme nejaký prečítala, ale tiež to nie je moja šálka kávy.  Proti klasickému slashu ale vôbec nič nemám, lebo ako sa hovorí, čo môže byť lepšie ako jeden pekný chlap? Predsa dvaja pekní chlapi  Samozrejme, poviedka s akýmkoľvek pairingom môže byť napísaná s citom a zanechá v čitateľovi príjemný pocit, a taktiež môže byť napísaná vulgárne, až sa človeku obracia žalúdok... všetko záleží na autorovi  Toto je samozrejme prvý prípad + navyše necháva v človeku zopár myšlienok na zamyslenie nad skutočnými hodnotami v živote... a tu ju to samozrejme aj zásluhou prekladateľky  Takže, vďaka, Gift, za poviedku z trochu iného súdka! 

Re: I ti nebojácní mají někdy strach Od: teriisek - 24.04. 2013
Napsané je to zajímavě, ačkoliv párování opravdu není můj šálek kávy. Ale přečetla jsem si to ráda, díky za překlad!
Pokud rada, splnilo to svuj ucel. Priste bude opet neco zcela jineho, treba se trefim tedy priste ;-)

Re: I ti nebojácní mají někdy strach Od: popik-hipik - 24.04. 2013
Zajímavá novinka. Pěkný překlad :-)
Dekuji, priste prijde opet neco uplne jineho.

Krásná povídka, jde v ní hlavně o pocity a vnímání, i když uvědoměním si, KDO takto uvažuje se to (aspoň pro mě) ještě umocní. Díky za překlad :-)
Opravdu? Uff... Iveta to tedy vidi podobne:-), slysela jsi ten kamen, co mi spadl ze srdce? Diky moc

Re: I ti nebojácní mají někdy strach Od: Zuzana - 23.04. 2013
V tejto krátkej poviedke sú nádherné myšlienky. Strašne sa mi páčili. Hermionine slová o tom prečo sme ľudské bytosti sú krásne. Ďakujem za preklad.
Tesi me, ze to vidis podobne. Vzdy me doslova pohladi na dusi, ze muj preklad dokazal nektere me pocity, ktere jsem citila pri prekladu, promitnout i ostatnim. Presne proto prekladam i dal.

krásné, opravdu. A tak trochu... no, každý, kdo s někým žije a miluje asi zná strach ze ztráty milované osoby. Já osobně si (po těch letech soužití) už nedokážu ani představit, že bych bez své drahé polovičky dokázala, nebo chtěla, žít. Takže - prostě krásné, díky.
Dekuji, marci, vazne dekuji. Prestoze to mozna bude znit jako cliche- jsem moc rada, ze to nekdo vidi podobne, takhle si totiz predstavuji lasku. Neni cerna ani bila, tech emoci je tam mnohem vic.

Re: I ti nebojácní mají někdy strach Od: Reni38 - 22.04. 2013
nemám ráda homosexuální povídky.Ale tohle by sedělo na kohokoliv. Bylo to úžasně krásně pravdivé.
O to vic jsem rada, ze se libila. Proto me tato povidka i zaujala, je urcitym zpusobem... pausalni.

Re: I ti nebojácní mají někdy strach Od: denice - 22.04. 2013
Máš pravdu, Pansy by se dala nahradit jinou postavou - já jsem si představovala Draca, a tak jsem si povídku krásně užila. (Přemýšlím, proč mi pár žena/žena nic neříká, nemůžu za to, ale pro mě je to neosolená polévka - bez chuti. A je to samozřejmě jen můj problém). Díky.
Kazdemu se libi neco jineho. Ja mam napriklad spis blize k femmeslashi jak k obycejnemu, ale... dokud se povidka libi, nemuzu jinak, nez se z toho tesit a to at uz je to jak chce:-).

Re: I ti nebojácní mají někdy strach Od: Lioness - 22.04. 2013
Tohle bylo skvělé! Opravdové, upřímné, jemné a citlivé. Láska a strach je něco, co nás provází celým životem. Tady to bylo podané bravurně. Souhlasím, že místo Pansy (i Hermiony) tam mohl být prakticky kdokoliv. Ale mně se tenhle pár vážně zamlouvá. A nemůžu se nezeptat: co má Jimmi proti femmeslashi (pokud jsem to pohopila správně)? Chápu, že když je to příliš popisné, tak to prostě může vadit. Ale vzhledem k tomu, že je na těchto stránkých i slash, někdy velice explicitní, nechápu, proč by tu nemohl být i femmeslash. Mně například příjdou tyhle dvě větvě fanfiction téměř stejné a mnohem žhavější mi tedy přidjou dvě ženy spolu, než dva muži. Ale každý má svůj vkus, samozřejmě. Díky moc za překlad!
Vazne se libilo? Ani nevis, jak me tvuj positivni komentar potesil. Moc dekuji. Nerada bych mluvila za Jimmi nebo se ji snazila nejak stigmatisovat. Z komentaru pod tebou jsem pochopila, ze stale preci jen (ano, dle meho taky lehce paradoxne) prevlada akceptance k "muzskemu" slashi. Ale tak... proti gustu zadny disputat,kazdy mame holt rad neco jineho. Pokud narazim na zajimavy slash, schovavam do supliku a kdo vi...:-)

Re: I ti nebojácní mají někdy strach Od: arkama - 22.04. 2013
Řekne ti, že je zcela v pořádku se bát a taky je v pořádku někoho milovat; tyto vlastnosti náš činí lidskými bytostmi. Řekne ti, že je zcela v pořádku se bát a taky je v pořádku někoho milovat; tyto vlastnosti náš činí lidskými bytostmi.úžasnéé... nemám čo by som k tomu viac napísala... asi len díky
I to vic jak staci aby se prekladatelka spokojene usmivala, ja dekuju tobe!

Vážně je to zajímavě napsaná povádka. A je to zajímavě oživení.
Jsem rada, ze to tak beres, nebyla jsem si zcela jista, co prijde a neprijde za reakce.

Prehľad článkov k tejto téme:

nehimasgift: ( Gift )22.05. 2015Hermionina slovní úloha
inell: ( Gift )26.04. 2015Nemesis
nehimasgift: ( Gift )18.01. 2015To není to samé
nehimasgift: ( Gift )03.11. 2014Pod vlivem?
nehimasgift: ( Gift )16.10. 2014Mimořádné vysílání
ambiencealikw: ( Gift )27.09. 2014Sapiosexuál
floatsodelicately: ( Gift )21.08. 2014Dylan
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )07.04. 2014Tady velím já II.
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )27.03. 2014Tady velím já I.
PromiseMeYourTragedy: ( Gift )17.02. 2014Chlapec a dívka
floatsodelicately: ( Gift )07.02. 2014Kdo si počká, ten se dočká
Orien's Girl: ( Gift )28.01. 2014Rozdíl mezi tequilou a vodkou II.
Orien's Girl: ( Gift )17.01. 2014Rozdíl mezi tequilou a vodkou I.
nehimasgift: ( Gift )07.01. 2014Zatlač
SlashMyDreams: ( Gift )09.10. 2013Burnt Out Ends
floatsodelicately: ( Gift )29.09. 2013Pan dokonalý
Jack of the North: ( Gift )19.09. 2013Covodpověděla?
Jack of the North: ( Gift )16.09. 2013Učedník
drcjsnider: ( Gift )13.09. 2013Kdy jsi na to přišel?
Jack of the North: ( Gift )10.09. 2013Ohňostroj
drcjsnider: ( Gift )07.09. 2013Nonverbální komunikace
Anaphalis: ( Gift )09.08. 2013Jednoduché počty
nottonyharrison: ( Gift )02.07. 2013Walk-In Double II.
nottonyharrison: ( Gift )22.06. 2013Walk-In Double I.
Somigliana: ( Gift )12.06. 2013První polibek II.
Somigliana: ( Gift )01.06. 2013První polibek I.
angelically-devilish: ( Gift )22.05. 2013Vrať mě do života II.
angelically-devilish: ( Gift )12.05. 2013Vrať mě do života I.
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )02.05. 2013V korunách jabloní
Blackrose Malfoy: ( Gift )22.04. 2013I ti nebojácní mají někdy strach
drcjsnider: ( Gift )15.04. 2013Kdo nerandí, jako by nežil III.
drcjsnider: ( Gift )07.04. 2013Kdo nerandí, jako by nežil II.
drcjsnider: ( Gift )31.03. 2013Kdo nerandí, jako by nežil I.
luvscharlie: ( Gift )21.03. 2013Hérečkoismus dramatikus
Kazuko1: ( Gift )11.03. 2013Déšť, její živel
luvscharlie: ( Gift )01.03. 2013Weasleyovic trojčata zachraňují situaci
Roses on Thursdays: ( Gift )19.02. 2013Čistoskvoucí
Liquid Laughter: ( Gift )09.02. 2013Cesty osudu
luvscharlie: ( Gift )30.01. 2013Opepřeno vášní
remuslives: ( Gift )20.01. 2013Žhavý chladič lásky
Laurielove: ( Gift )10.01. 2013Jak se ti to líbilo?
inell: ( Gift )31.12. 2012Seznam
Liquid Laughter: ( Gift )29.11. 2012Lány plné jetele
FairlightMuse: ( Gift )22.11. 2012Dobré ráno III.
FairlightMuse: ( Gift )17.11. 2012Dobré ráno II.
FairlightMuse: ( Gift )12.11. 2012Dobré ráno I.
inell: ( Gift )01.11. 2012Polední přiznání
inell: ( Gift )22.10. 2012Hurykán
Anaphalis: ( Gift )17.10. 2012Kávové lžičky
inell: ( Gift )07.10. 2012Pozornost
Burning-candlelight: ( Gift )27.09. 2012Zemřu jako panic
donahermurphy: ( Gift )17.09. 2012Dvacet (více méně) nahodilých faktů o Hermioně Grangerové
sellthelie: ( Gift )08.09. 2012Splátka, Část II.
sellthelie: ( Gift )03.09. 2012Splátka, Část I.
inell: ( Gift )24.08. 2012Květiny
inell: ( Gift )15.08. 2012Slib
. Úvod k poviedkam: ( Gift )14.08. 2012Jednorázovky od Gift - úvod