Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

The Teacher's Pet

4. kapitola - Ohně žár a kotle var

The Teacher's Pet
Vložené: Patolozka - 13.04. 2013 Téma: The Teacher's Pet
tiberia nám napísal:

The Teacher's Pet

Autor: Werecat99

Překlad: tiberia

Příběh o tom, jak jeden zlomyslný ryšavý kocour dokáže během jediného týdne obrátit Bradavice vzhůru nohama.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Všechna práva náleží J. K. Rowlingové. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

 

Poznámka překladatelky: Šanta kočičí je bylina, která svým pachem neodolatelně přitahuje kočky, také se jí přezdívá "kočičí kokain".

  


4. kapitola - Ohně žár a kotle var

 

Severus Snape byl ve třídě. Dvouhodinovka lektvarů s otravnými nebelvírskými a zmijozelskými druháky. Jako kdyby přítomnost naprosto-nesnesitelného-chlapce-který-přežil a jeho kamarádíčků nebyla dostatečně nepříjemná, teď musel navíc snášet ještě přítomnost toho kočičího postrachu. Zmíněná kočka seděla na okraji jeho stolu a s velkým zájmem shlížela dolů na studenty. Snape pocítil neodolatelnou chuť ještě ji trošku postrčit, nejlépe přímo do vroucího kotlíku.

Proč nejdeš a nesedneš si vedle Longbottoma?

Pomyslel si Snape a jedovatý úsměv mu zkřivil koutky úst. Gingerhead si ho nevšímala, ale zbytku třídy Snapeův výraz neušel a mezi studenty se začalo šířit chvění. Mistr lektvarů má dnes špatnou náladu. Veškerou silou vůle se přinutili soustředit na učení.

„Dnes budeme vařit Lektvar chabé mysli.“ Jeho hluboký hlas se rozléhal studenou místností. „Je to lektvar, který napodobuje účinky proslulého skřetího prokletí, jehož výsledkem je dramatické snížení inteligence oběti, která je takto donucena chovat se jako vesnický blázen. Podobně, jako je tomu u většiny mých současných i minulých studentů, pokud mohu dodat.“ Na minutu se odmlčel, očima přejel po svých posluchačích a ujistil se, že mu všichni věnují naprostou pozornost.

„Přísady,“ pokračoval, „jsou uvedeny na tabuli. Jakmile práci dokončíte, označte svůj lektvar a zanechte vzorek na zkušebním stole. Bude následovat testování vzorků, ale vzhledem k duševní úrovni třídy patrně ani správně připravený lektvar nezpůsobí žádné změny,“ dodal pohrdlivě.

Gingerhead s velkým zájmem sledovala, jak studenti začali plnit Snapeovy pokyny. Netrpělivě mávala ocasem, zatím nerozhodnutá, jak se zachovat. A zběsilé pohyby jejího dlouhého ocasu zatím způsobily na Snapeově stole spoušť - všechny papíry a brky se rozlétly po zemi. Gingerhead chtěla jeden z brků ulovit, jenže zapomněla, že už není kotě, ale mohutná dospělá kočka se značnou váhou. Když se silnými zadními tlapami odrazila od stolu s úmyslem skočit po tom darebném brku, těžký kus nábytku se nebezpečně rozkýval a Snape se k němu okamžitě vrhnul, aby ho vyrovnal a zabránil tak nové katastrofě.

Samozřejmě, že očím studentů nic z toho neuniklo. Z několika míst se ozvalo chichotání, ale mrazivý pohled černých očí všechny spolehlivě umlčel. Pak se otočil a zamračil se na kočku, která spokojeně žvýkala svůj brk.

„Jdi a dělej něco užitečného, ano?“ přikázal kočce. Chyť krysu. Jdi otravovat Lockharta. Běž si hrát s paní Norrisovou – och, počkej, tohle vynech, nebo mě Filch zabije, jakmile uvidí, že si nějaký zatracený kocour užívá s tou jeho vlastní chlupatou obludou.

Samozřejmě, že ho Gingerhead ignorovala a pokračovala v přežvykování svého brku.

 

           *********

 

Gingerhead:

To peří je teda dobrota.

Ale kde je zbytek toho ptáka? Nemohu přece poobědvat jen jedno peříčko!

Podívejme se... třeba jedno z těch dětí připravuje dušené kuře.

Tohle to není. Ani tady to. Áách, brácho, co oni to kuchtí? Tyhlety kotlíky smrdí! Nemůžu uvěřit, že plýtvají nakládanými žabími stehýnky na takovej sajrajt! No nic, budu je asi muset sníst syrová.

Vážně se cítím líp. Nebylo by ještě něco?

 

          **********

 

„Profesore Snape... Pane... vaše kočka mi sežrala nakládané ropuší nohy!“ Weasleyho hlas přinutil Snapea zvednout oči od písemek, které právě opravoval.

„Odebírám Nebelvíru pět bodů, pane Weasley, za to, že nedáváte pozor na své pomůcky,“ zasyčel Snape. S tou kočkou bude nakonec možná docela zábava.

„Cože?“ Ron byl šokován. „Vaše kočka je sežrala a potrestaný jsem já?“

„Není to moje kočka, pane Weasley, a navíc mám dojem, že si koledujete o trest po škole,“ varoval ho Snape. Ale Ron se nehodlal vzdát.

„Když já sním Malfoyovy nakládané ropuší nohy, taky strhnete body Zmijozelu?“ zeptal se.

„Jste připraven otestovat svůj lektvar, Weasley?“ zeptal se. „Dělal jste dojem, že rozhodně ano.“ Ach, neblaze proslulá nebelvírská statečnost…  nebo spíš nebelvírská hloupost. Ale Longbottomův hlas přerušil jeho myšlenky.

„Pane, vaše kočka strčila hlavu do jedné z vašich sklenic.“

Snape s hrůzou sledoval, jak vyděšená Gingerhead háže hlavou ze strany na stranu a snaží se setřást sklenici, ve které jí uvízla hlava. Svými zoufalými pokusy srazila z polic několik dalších nádob. Třídu naplnily zvuky tříštícího se skla zároveň se zápachem z několika rozbitých sklenic, jejichž obsah vytékal na podlahu. Snape se rozběhl, aby se pokusil Gingerhead chytit a vyprostit jí hlavu, ale marně. Kočka zasyčela, drápla a utekla a během svého úprku srazila několik kotlíků s vroucím obsahem. Vzduch okamžitě naplnila pára a strašlivý puch, spolu s křikem několika studentů, kteří si popálili ruce při pokusu chytit své kotlíky.

Snape v duchu zaklel a hnal se za kočkou. Ale uklouzl na polité podlaze, spadl a přistál na zadku způsobem pro mistra lektvarů neobyčejně nedůstojným. Na jeho tváři se na kratičký okamžik objevil výraz bolesti, ale okamžitě ho potlačil. Ani za veškeré poklady celého světa by nepřipustil, aby se kdokoliv dozvěděl, že si při tom neblahém přistání vrazil do svých spodních partií rozbité sklo.

Gingerhead mezitím pořádně zabrala oběma zadními tlapkami a podařilo se jí zbavit se své helmy.

A teď se šťastně převaluje v jejím rozsypaném obsahu, sušených listech vytrvalé byliny, známé jako Nepeta cataria. Nebo jinak, šanta kočičí.

V tu chvíli se rozlétly dveře a ředitel školy vstoupil do místnosti, následován profesorkou McGonagallovou a Filchem. A zatímco se paní Norrisová běžela připojit k Gingerhead na párty se šantou, Brumbál zíral na spoušť před svýma očima.

„U Merlinovy brady, co se tady stalo?“

„To byla kočka pana profesora, pane řediteli,“ odpověděl bleskově Weasley. „Polekala se a shodila nám kotlíky.“

Pod Brumbálovým studeným pohledem a s ostrou bolestí v zadku, která mu bránila v pohybu, se Snapeovi podařilo pronést jedinou větu na svou obranu.

„Ale to není moje kočka...“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 26.12. 2023
|
Ženy a kočky si dělají, co chtějí a muži a psi by se s tím měli srovnat...

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Opravdu úžasně se bavím  Ten náš zrzek zase dokázal sundat poklici z pekáče čerstvě vytaženého z trouby a ukrást z něj opravdu velmi horké kuřecí stehýnko, aniž by si nějak ublížil... Já si opařila obě ruce, když jsem pekáč chytala ve vzduchu, aby se nezřítil z plotny 

Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: kopapaka - 26.05. 2013
Tak zase čtu, možná jednu, možná víc kapitol. Zase jsem se skvěle bavil.  :) Jen mě napadá, Snape má "kočičí magnet"  a nenapadne ho, jak by šel ( tedy šla ) využít?  Jen tak dál

Zpočátku jsem si říkala, že kocour je chudák, když ho Snape chtěl mít v blízkosti Nevilla. Ovšem je vidět, že nejen Neville je chodící katastrofa. Hlavně že se obě kočky dobře baví s šantou. Díky za kapitolu.
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 05.05. 2013
Možná, že kdyby si Snape měl vybrat mezi kocourem a Nevillem, bral by spíš Nevilla.... Dík za komentář.

Tak už verím, že prekladu takéhoto dačoho sa nedalo odolať. Ďakujem,skvelé.

Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: teriisek - 16.04. 2013
No, myslím, že Ron si právě podepsal ortel... A ten kocour je neuvěřitelný, s ním bych nepřežila ani minutu! Díky za překlad!
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 16.04. 2013
Ron si nikdy nevidí do pusy - on to prostě musel bezhlavě komentovat. Měl štěstí, že Snape měl dost starostí s kočkou a neměl čas si to s ním vyřídit na místě.

Zdá sa, že Gingerhead je skaza, s ktorou si nedokážu poradiť ani čarodejníci. Možno pri pohľade naň zabúdajú, že sú majiteľmi čarodejníckych prútikov. Kus skla v zadku? Áuu... Chudák Severus. Vďaka za preklad.
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: Neprihlásený - 16.04. 2013
Tak jsem si v duchu promítla celou povídku a myslím, že tam není žádná situace, kdy by kdokoliv z kouzelnické populace na kocoura vytáhl hůlku. Ale konec konců, kdyby prokleli kočku už v druhé kapitole, neměli bychom o čem číst...
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 16.04. 2013
Jsem v práci a zapomněla jsem se přihlásit, odpoveď je samozřejmě moje  ;-)

Boží kočička :-) Má správný názor na ředitele i na klobouky :-P
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 15.04. 2013
Díky za komentář, jsem ráda, že se ti kocour líbí tak jako mně.

To je bezkonkurenční oddechovka. Akorát jsem udělala tu chybu, že jsem si ji dala k obědu... Veliké díky za super překlad.
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 15.04. 2013
Dík za komentář, udělal mi radost. Příští kapitola bude z mého soukromého a zaujatého pohledu o něco slabší, ale zbylé kapitoly až do konce to bohatě vynahradí.

Bože! Veď to strašné zviera ho úplne znemožní! Normálne ho chudáka vidím, ako pristál na zadku... Severus! Veď jeden petrificus a potom na jej srsti skúšaj lektvary
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 15.04. 2013
Budiž ti útěchou, že jiné znemožní ještě víc! Myslím, že začne v 6. kapitole...

Tedy, divím se, že vyrazil tu chlupatou bestii honit osobně, že nemávl prostě hůlkou... *:D
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Máš pravdu, už to tady někdo navrhoval. My mudlové jsme, koukám, někdy šikovnější, než ti kočkama zmatení kouzelníci ;-)

To je jasné, že se Severusem může zamávat jen kočka. Tahle šelma si dělá, co chce, a NEDÁ se ochočit. :-D Ta naše tedy rozhodně ne. A taky si nedá vysvětlit, že ptáčka opravdu doma nechci, ani myšici honit nebudu, děkuji pěkně. Sedmý rok nám naše Míca nosí úlovky, a pokud se jí podaří proklouznout do baráku s položivým úlovkem, baví se při pohledu na dvounožce lítající po obyváku a lovící hlodavce zpod gauče. Těmhle chlupatým příšerám prostě projde všechno. Severusi, máš to marné :-D Geniální povídka, máš můj obrovitánský dík :-D Těším se, co Zrzek provede zbytku sboru :-)
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Dík za komentář, koukám, že přesně víš, o čem to je - život s kočkou. Příští kapitola bude moje nejméně oblíbená - Protivovy popěvky - ale v té další už bude ryšoun oblažovat svými kočičími kousky i jiné členy profesorského sboru.

Ano, drama nabylo téměř shakespearovských rozměrů, jak naznačuje už název kapitoly. Ta Kočka (velké písmeno není pravopisná chyba) byla na Severuse seslána nemilosrdným osudem pravděpodobně jako trest za za psychické deptání generací studentů. Ovšem Severus velmi brzy vyměkl . je zajímavé, že obdobné akce studentů by ztrestal nemilosrdně, ovšem jakmile čertoviny provádí něco s kožichem, čtyřma nohama a ocasem, je Severus prakticky bezbranný... Díky, potěšilo. 
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
To se teda taky divím, se studenty si poradí, má je vycvičené a reagují na jediné jeho zamračení, ale kočka s ním mává.... Shakespearovské drama v příští kapitole přenechá žezlo oplzlým Protivovým popěvkům....

To není kocour, to je ďábelský kocour!:-DDDD Tak Sever má nejen ostudu, problém s Brumbálem a Filchem, on má především střepy v zadku! Tuším, že tenhle kocour, by zničil Voldemorta levou zadní, Nagini by si ani nesykla:-D Skvělé! Díky moc!;-)
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Cha, problém s Brumbálem a Filchem je zatím malichernost, bude mít ještě větší problémy s půlkou školního sboru....

pekne,tesim sa na pokracovanie:)
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Ještě máme 10 kapitol před sebou....

tak za prvé - pobavil mně i název kapitoly za druhé - Severus má novou mantru - to není moje kočka a pak kočka samotná je třída! Způsobila Sevovi větší újmu na cti než LV a AB dohromady děkuju, moc jsem se pobavila
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Á, název... poznalas Shakespeara? To teda klobouk dolů.... Severus má opravdu novou mantru, ale je mu to houby platné. Tahle kočka je po celé škole známá jako Severusův mazlíček a nikdo mu to už neodpáře.  

Doteraz som sa strašne dobre zabávala, ale teraz mi už je chudáka Severusa naozaj ľúto :D Predstava ako s rozrezaným zadkom v rozmlátenej učebni čelí všetkým tým ľuďom :D Chudáčik. Potreboval by utešiť :)
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Já musím přiznat, že mi ho nebylo líto. Ale neboj, nebude jedinej koho kocour potrápí a závěr bude docela pěkný.

Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: TaraFaith - 13.04. 2013
Povídka je absolutně bezkonkurenční!!! Nejde se u ní nesmát. Těším se na pokrarování. Díky
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Taky jsem se u ní dobře bavila, i když zrovna v další kapitole si nejvíc se všeho užijeme Protivu a toho já zrovna moc nemusím. Ale ostatní kapitoly zas budou fajn...

Chudák Sev, ani poslední věta ho nezachrání. Možná, kdyby připustil, že si ho kočka adoptovala, tak by snížil riziko. Ale u týhle potvory pochybuju Představa Rona svačícího žabí stehýnka od Malfoye je dobrá, ale ještě víc mě pobavil příchod paní Norrisový, protože z toho budou asi ještě zajímavý následky Díky za kapitolu
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
S paní Norrisovu se rozhodně nevidí naposledy! A taky s Filchem, který bude chránit ctnost svého andílka.

Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: larkinh - 13.04. 2013
Chudák Severus... on v tom zmatku zapomněl, že je kouzelník :) Měl kocoura zmrazit Petrificem a všechnu tu spoušť odstranit než se po ní pokoušet běhat :) Už se těším, až se kocour zase vsadí a bude otravovat někoho jinýho... třeba Brumbála...
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Taky se divím, že se s ním nedokáže vypořádat.... se studenty problém nemá...  V příští kapitole to ještě nebude, ale pak Gingerhead pěkně vytočí i spoustu dalších bradavických profesorů... Severus v tom nezůstane sám.

Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: GwenLoguir - 13.04. 2013
chudááák.. j aviem, že sa opakujem, ale ot je vážne... hrôza... 
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
Ale on není až tak hroznej, tady zrovna bych řekla, že si chtěl jen trochu hrát...

Je to opravdu postrach. Dost jsem se bavila, ale nejvíc jsem se zasmála při představě, jak Weasly žere Malfoyovi jeho přísady.  Ubohý Severus má problémy udržet si důstojnost, klid a zdravý rozum. Myslím, že první, koho by mohl proklít, je Brumbál. Kočku šacuju na pěkné druhé místo. Díky, těším se na pokračování.
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
V tomhle příběhu se Severus dokáže ovládnout a nevytáhne hůlku ani na Brumbála ani na kocoura, ale některé jiné zaměstnance Bradavic kocour vážně dožene až k souboji s hůlkami....

Jestli něco Bradavice potřebovali, kromě Voldyho, posedlých profesorů, baziliška, zlomyslných duchů atd. tak je to Zázvorák (píše se mi to lépe než Gingerhead). Konečně někdo, kdo přivede Snapea do úzkých, vždyť na něj pomalu nestačili ani Brumbál s Beznoskou. 
Re: 4. kapitola - Ohně žár a kotle var Od: tiberia - 14.04. 2013
To je vážně zvláštní, že na studenty se mu stačí jen podívat a mají plné gatě a Zázvorák s ním mává....