Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

A všetci máme slabé miesta

7. Ja proti svetu

A všetci máme slabé miesta
Vložené: Jimmi - 28.03. 2013 Téma: A všetci máme slabé miesta
Jimmi nám napísal:

And We All Fall Down

Autor: Rumaan

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/7676352/7/And-We-All-Fall-Down


Rev. 30.6.2019

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Ja proti svetu

Draco sa vydal na prechádzku okolo jazera. Nevadilo, že vonku mrzlo, aspoň tam bolo vo veľkej miere pusto a tak mohol uniknúť sliedivým očiam všetkých, ktorí sledovali každý jeho pohyb. Bolo to takmer, ako keby ľudia na Rokforte len čakali na to, kedy urobí niečo diabolského. Možno by sa mal pokúsiť spáchať atentát na Pottera alebo sa premeniť na Voldemorta či niečo také. Draco len chcel, aby tento rok vydržal a mal ho za sebou. Chcel sa pohnúť ďalej so svojím životom, vrátiť sa na Malfoy Manor a nezaoberať sa tými, ktorí ho nenávideli a ani sa nenamáhali utajiť svoje znechutenie. Draco si vzdychol, keď si uvedomil, že obed skončil a bol čas vrátiť sa na aritmanciu pre pokročilých. Tento rok bol problém s menšími triedami v tom, že na nich nemohol uniknúť ostatným fakultám. Kým stále mával obľúbené predmety ako Transfigurácia a Kúzla len so slizolinčanmi, menšie hodiny boli zmiešané dokopy. Na aritmancii bolo príliš veľa chrabromilčanov, aby bol v pohode. Bola tam Grangerová, samozrejme, ale tiež tam bol Finnigan a Thomas. Draco by oboch chalanov viac než šťastný ignoroval, keby oni urobili to isté, ale prechovávali voči nemu priveľa potlačeného hnevu. Thomasa dokázal pochopiť, ale bola záhada, prečo cítil Finnigan potrebu vraziť do neho zakaždým, keď sa náhodou obchádzali. Draco si nemyslel, že s ním vôbec niekedy hovoril, dokonca ani keď bol na vrchole v zabávaní sa trápením ostatných.

Draco sa zdvihol zo skaly, na ktorej sedel a pohol sa nazad k hradu a na aritmanciu. Mal šťastie, že tam prišiel trochu skôr. Oprel sa o stenu a zatvoril oči. V tme mohol predstierať, že tu nie je. Hlasné, buchotajúce kroky, ktoré nasledovali, čoskoro tento príjemný sen rozptýlili.

„Ach, pozri sa, či to nie ten minismrťožrútik,“ ozval sa posmešný hlas. Draco si vzdychol, keď spoznal, čí ten hlas bol. Otvoril oči a zbadal Thomasa, ako stojí útočne oproti nemu. Vedľa neho bol jeho malý kumpán Finnigan. Sklonil k nemu zrak, ako keby vravel: Áno, a kam tým mieriš? Neobťažoval sa odpovedať.

„Čo je? Nemáš čo povedať, Malfoy? Nechceš ma nazvať humusákom alebo povedať, že moja prítomnosť kazí vzduch, ktorý dýchaš?“ pokračoval Thomas.

Draco sa narovnal. Vyzeralo to, že si týmto bude musieť prejsť. Z vlastnej skúsenosti vedel, že necúvnu, až kým nebudú mať bitku, ktorú tak veľmi chceli. Thomas sa chcel pobiť s Dracom Malfoyom – nohsledom Voldemorta – takže to pokojne mohol mať za sebou a dať Thomasovi, čo chcel.

„Čo chceš, humusák?“ zatiahol pomaly, prezerajúc si nechty.

Nevšimol si záblesk zúrivosti, ktorý prešiel Thomasovou tvárou a prikývnutie, ktoré venoval Finniganovi. Nasledujúce, čo Draco vedel, bolo, že schytal jednu do tváre.

„Ty si sa nezmenil, Malfoy? Stále si tým istým zasraným, odporným malým červom, ktorým si vždy býval,“ zúril Thomas.

Draco sa vrhol vpred, aby Thomasovi úder oplatil, ale nepočítal s tým, že sa Finnigan posunie za neho a zmocní sa jeho rúk.

„Teraz nie si tak zasrane veľký, Malfoy? Tatíček je vo väzení a tvoje gorily tu nie sú, aby ťa zachránili.“

Draco bojoval voči Finniganovi, ktorý bol oveľa silnejší, než jeho výška naznačovala. Finnigan ho pevne držal za paže a zvrtnutie, o ktoré sa Draco pokúsil, len dostalo jeho ruky do ešte nepohodlnejšej pozície.

„Ty si fakt stelesnením chrabromilskej statočnosti, Thomas. Čo je? Príliš sa bojíš, že znova skončíš v mojej cele, aby si ma zložil sám?“ kruto povedal Draco.

Tak a bolo to; Thomas stuhol, než sa presunul priamo pred Dracovu tvár.

„Naser si, Malfoy. Dúfam, že ti zostanú jazvy,“ zavrčal, než na neho zaútočil.

***

Hermiona sa zachichotala, keď Ron povedal: „Lady Hermiona, kvôli vám sa vynasnažím odniesť vašu ťažkú tašku s knihami až nahor na aritmanciu.“

„Rytierskosť ešte nevymrela, ale odhadujem, že je to skôr kvôli mojim poznámkam z elixírov než kvôli mne,“ usmiala sa, než mu podala tašku.

Ron ju zobral a dramaticky sa zapotácal k najbližšej stene. „U Merlinovej brady, Hermiona, ty si tam zabalila celú knižnicu? Musíš byť silná ako vôl, keď toto vláčiš.“

Hermiona ho prepleskla po hlave. „Nie je to také zlé, Ron. Len som zobrala zopár kníh navyše. V poslednom čase zanedbávam staroveké runy a chcem sa uistiť, že som na Mloky pripravená.“

„Hermiona, ty by si nemohla neurobiť staroveké runy, ani keby si sa snažila. Mohla by si sa neučiť celý rok a stále by si na záverečnej skúške dostala Vynikajúce. Minulý rok bol pre teba prakticky jedna veľká hodina starovekých rún,“ doberal si ju Ron.

„Ronald, len pretože som preložila Rozprávky barda Beedla, neznamená to, že tento rok prejdem.“

Rona pred rozvášnenou diskusiou s Hermionou ohľadne jej chorobných študijných zvykov zachránil príchod Harryho a Nevilla.

„Hej, Ron, kam ideš? Macmillan nás vyzval na zápas v čarodejníckych šachoch. Potrebujeme, aby si im nakopal zadky,“ povedal Harry.

Ron chcel Hermione vrátiť tašku a hnať sa kamkoľvek, kde sa konala šachová bitka.

„Hm, kamže ideš?“ spýtala sa Hermiona. „Ak ti mám dať poznámky z elixírov, potrebujem, aby si šiel so mnou, pretože sú na spodku mojej tašky. A nie, nevyprázdnim všetko tu a nebudem to znova baliť, aby som ti ušetrila trochu času. Prídem neskoro a ty máš voľnú hodinu.“

„Ale Hermiona,“ zaskučal Ron.

„Radšej by si si mal švihnúť. Nechceš, aby si bifľomorčania mysleli, že si vydesený zdrhol,“ posmievala sa Hermiona, ktorá sa postarala, že sa za ňou bude vliecť Ron s jej taškou. Bola koniec-koncov poriadne ťažká. Hermiona sa zaškerila, keď začula, ako si Ron počas tej krátkej vzdialenosti medzi vstupnou halou a učebňou aritmancie na prvom poschodí mrmle pod nosom. Harry s Nevillom nechali tašku na neho a práve diskutovali o taktike pre svoje hru. Bolo dobré, že Chrabromil mal Rona, pretože Harry bol v šachoch len o zlomok lepší než Hermiona.

Hermiona zabočila na rohu k učebni aritmancie a zostala v šoku stáť pri pohľade pred sebou. Malfoy bol takmer zosunutý na Seamusa, prakticky bol celý od krvi, kým Dean do neho s vervou mlátil.

„Prestaňte! Prestaňte!“ vykríkla Hermiona, keď sa hnala smerom k tej  scéne. Od Seamusa či Deana si nevyslúžila žiadnu reakciu. Malfoy vyzeral príliš mimo, aby urobil niečo viac, než otočil hlavu jej smerom. Hermiona sa stočila k Harrymu, Ronovi a Nevillovi, ktorí práve zastali na rohu s užasnutými výrazmi v tvári.

„Harry, Ron, oddeľte ich,“ prikázala Hermiona.

Harry s Ronom sa na seba pozreli, než sa otočili smerom k nej.

„Hermiona, nevieme, čo Malfoy Deanovi povedal. Chcem povedať, nikdy som Deana nevidel takto na niečo reagovať,“ povedal Harry.

„To nie je o tom, čo mohol povedať a čo pravdepodobne povedal, ale o tom, že si myslím, že sa ho chystá Dean zabiť. Nemôžeme dovoliť, aby sa to stalo.“

Harry s Ronom sa stále zjavne nerozhodli, či sa zapojiť alebo nie. Hermiona sa prosebne pozrela na Nevilla, ktorý bol najvyšší a najstatnejší z nich. Krátko zamrmlal niečo ako „sprostý prekliaty Malfoy“ než zakročil, aby Deana skrotil.

„Dean! Dean!“ zvolal Neville. „No tak, kamoško, to stačí.“

Dean pokrútil hlavou a zjavne sa prebral z tranzu. Pozrel sa na Malfoya a potom na svoje päste. V jeho tvári sa usídlil pokrútený úsmev. Neville položil ruku na Seamusove plece, ktorý pustil Malfoyove ruky. Malfoy sa trochu zapotácal a klesol k zemi, opierajúci sa o stenu.

„Čo si dopekla myslíš, že robíš, Dean?“ spýtala sa Hermiona.

„Je to Malfoy, Hermiona. Je to odporný malý hajzel. Zaslúžil si to,“ odpovedal za Deana Seamus, ktorý z celej tej námahy stále ťažko dýchal.

„Držal si mu ruky za chrbtom,  aby si sa uistil, že sa nemôže brániť a potom si ho chcel rozmlátiť na krvavú kašu,“ so zamračením povedala Hermiona.

„Mätie ma, prečo sa staráš, Hermiona. Je to Malfoy a nazýva nás humusákmi,“ odpovedal Dean.

„Áno, má hlúpe a príšerné názory na čistotu krvi, ale to neznamená, že si myslím, že by sa mal pridržať a mlátiť, až kým nevykrváca. To nás robí rovnako zlých ako tých, ktorí mučili muklov zo zábavy!“ vykríkla Hermiona.

Chrabromilskí chalani okolo nej sa nepohodlne pohli. Nikto z nich Malfoya nijako zvlášť neľutoval. Jeho celá rokfortská kariéra smerovala k okamihu ako tento a Harry určite nezabudne, že Malfoy na neho použil kúzlo znecitlivenia a potom mu dupol na nos.

Hermiona na nich všetkých zazrela. Pokúsila sa Malfoya potiahnuť nahor, ale bol príliš ťažký a nie celkom jej pomáhal. Nechcela ho odlevitovať, pretože to nikdy predtým s ľudskou bytosťou nerobila a bála sa, že by mu treskla hlavou o stenu alebo niečo také a zabila ho. Tentoraz sa ani nenamáhala žiadať Harryho a Rona, pretože vedela, že nepomôžu. Pozrela sa na Nevilla, ktorý sa zjavne zmieril s tým, že jeho úloha v tomto je Hermione vypomôcť. Vytiahol Malfoya na nohy a prehodil si okolo pliec jeho pažu. Hermiona vyrovnala Malfoya z druhej strany.

„Som hlavná prefektka a nemyslím si, že v tomto budem kvôli vám klamať,“ informovala Deana a Seamusa.

Nič nepovedali, len na ňu pozerali, ako keby zámerne uprednostnila Malfoya pred nimi. Ale skutočne nemohla toto ututlať. Malfoy o tom bude musieť určite povedať madam Pomfreyovej a potom by sa Hermiona dostala do ešte väčších problémov za to, že ju prichytili pri lži. A v tomto okamihu si v skutočnosti nebola istá, že vôbec chce chrániť svojich priateľov. Skutočne nesúhlasila s tým, aby sa niekto mlátil, hlavne nie keď sa nedokáže sám brániť.

Hermiona s Nevillom dostali mlčky Malfoya na ošetrovňu. Z času na čas sa na ňu Neville pozrel so zamysleným výrazom v tvári. Hermiona nijako zvlášť nemala chuť pýtať sa ho, čo to znamená. Jej život bol už dosť komplikovaný na to, aby sa k tomu pridalo čokoľvek, čo si Neville myslel.

Spustili Malfoya na najbližšiu posteľ. Prihnala sa madam Pomfreyová a zatstkala nad stavom tohto slizolinčana, ale nepoložila Hermione či Nevillovi žiadne otázky. To bolo na Pomfreyke skvelé. Zvyčajne dala človeka dokopy, ale otázky nekládla. Hermiona si myslela, že bola príliš zvyknutá na to, že k nej študenti prichádzali v stave, v akom by nemali byť. Pomfreyová si tiež bola vedomá, že keby mala povesť donášačky, študenti by ju viac nevyhľadávali a to bolo horšie. Samozrejme, čo Hermiona s Nevillom nevedeli, bolo to, že Pomfreyová stále riaditeľku len pre istotu informovala o všetkom príliš vážnom. O tomto incidente sa bude musieť určite podať správa.

Neville sa chvíľu zdržal, prebodol Hermionu ďalším z tých svojich pohľadov a potom zmizol v dverách ošetrovne.

„Bude v poriadku?“ spýtala sa Hermiona.

„Mal by byť fajn,“ odpovedala Pomfreyová. „Máte nejakú hodinu?“

„Áno, mám byť na aritmancii,“ odvetila Hermiona.

„Len tu chvíľu zostaňte, kým dám do poriadku najhoršie zranenia a ja vám dám pre profesorku Vectorovú ospravedlnenku.“

Hermiona sa vďačne usmiala a usadila sa do kresla vedľa Malfoya.

So záujmom sledovala, ako madam Pomfreyová odvádza svoju prácu. Bývali časy, kedy Hermiona zvažovala kariéru liečiteľky. Množstvo zranených a smrti, ktoré videla počas roka na úteku, ale zmenilo jej názor. Nemyslela si, že by sa dokázala vyrovnať s tým, aby na tom bola založená celá jej kariéra.

Keď madam Pomfreyová skončila s tým, aby sa Malfoy cítil pohodlne, zmizla v pracovni, aby doniesla Hermione ospravedlnenku. Malfoy ani jednej žene nič povedal, dokonca sa ani nepozrel Hermioniným smerom.

„Chceš, aby som ti niečo doniesla, Malfoy?“ spýtala sa Hermiona.

Pomaly otočil hlavu a nato si ju premeral svojimi sivými očami. Pokrútil hlavou a vrátil sa k rozjímaniu o čomkoľvek, čo ho na stene fascinovalo. Vrátila sa madam Pomfreyová, dala Hermione lístok a poslala ju na aritmanciu.

Tesne predtým, ako vyšla z ošetrovne, sa k nej Malfoy znova otočil a povedal: „Pansy,“ než pripojil „prosím“ ako keby ho to dodatočne napadlo. Hermiona prikývla, že rozumie.

Vybehla nahor do chrabromilskej veže. Aj keď tu Harry nebol, vedela, kde drží Záškodnícku mapu a ona potrebovala nájsť Parkinsonovú. Klubovňa bola prázdna a Hermiona vybehla nahor po chlapčenských schodoch. Prehrabala Harryho kufor, až kým nenašla mapu zastrčenú úplne naspodku. Otvorila ju a šťastná uvidela, že Parkinsonová nemá hodinu; bola dole v slizolinskej spoločenskej miestnosti. Našťastie Hermiona, ako hlavná prefektka, bola oboznámená so všetkými heslami a polohami štyroch klubovní. Znova mapu poskladala, zbehla dole schodmi a po východe portrétom zamierila do slizolinských žalárov.

Povedať, že bolo šokom, keď Hermiona Grangerová, najlepšia priateľka Harryho Pottera a muklorodená čarodejnica, nakráčala do slizolinskej klubovne, by bolo podcenením. Hermiona sa rozhodla ignorovať zhíknutia a koktavé poznámky, len mrazivým pohľadom schladila jedného šiestaka, čo sa ju pokúsil nazvať humusáčkou, vyzývajúc ho, aby pokračoval. Parkinsonová sedela pred ohňom so Zabinim a Greengrassovou. Hermiona zvyšných dvoch ignorovala a došla ku Parkinsonovej.

„Grangerová,“ pozdravila ju Parkinsonová. „Niečo sa deje?“

„Malfoy je na ošetrovni a pýta si ťa,“ odpovedala Hermiona.

Parkinsonová sa vzpriamene posadila. „Čo sa stalo?“

Hermiona sa krátko pozrela na Zabiniho a Greengrassovú a potom znova na Parkinsonovú, v nádeji, že jej to dôjde. Hermiona sa určite necítila na to rozprávať pred ostatnými slizoličanmi.

„Odprevadím ťa von,“ odpovedala Parkinsonová, keď si všimla Hermionin nepokoj.

Hermiona sa ešte raz pozrela na Zabiniho a Greengrassovú. Greengrasová na ňu hľadela s ostražitým druhom zášti, kým Zabini jej venoval ten odmeraný pohľad, z ktorého sa vždy cítila neuveriteľne nedôležitá a malá. Parkinsonová s Hermionou kráčali krížom cez slizolinskú klubovňu, späť k dverám. Nastalo úplne ticho, keď všetci sledovali, ako odchádzajú.

„Dostala som ťa do nejakých problémov so zvyškom hadov?“ spýtala sa Hermiona, keď boli vonku v slobodnejšom ovzduší rokfortských chodieb.

Parkinsonová sa na Hermionu neveriacky pozrela. „Ako keby si niekto voči mne niečo skúsil, hlavne nie mladšie ročníky.“

Hermiona prikývla. Nechcela, aby musela Parkinsonová kvôli ich spojeniu čeliť vzbure.

„Takže, prečo je Draco na ošetrovni?“ spýtala sa Parkinsonová.

„Dostal nakladačku od Deana Thomasa a Seamusa Finnigana. Neviem, čo sa stalo alebo čo sa povedalo, ale keď som prišla na aritmanciu, Seamus pridŕžal Malfoya, kým ho Dean mlátil,“ informovala slizolinské dievča.

Parkinsonovej oči zažiarili hnevom, ale to bola jediná viditeľná reakcia. „Žiadal si ťa,“ dodala Hermiona, nebola si vážne istá, prečo mala pocit, že je to dôležité spomenúť.

Parkinsonová sa nad tým krátko usmiala, a Hermiona pochopila, že pre ňu to malo význam.

„Vďaka, Grangerová,“ bolo všetko, čo Parkinsonová povedala, keď sa ich cesty rozdelili.

Hermione sa podarilo dostať na hodinu aritmancie na posledných dvadsať minút. Stačilo jej to, aby si poznačila úlohu a skontrolovala, čo budú robiť na budúcej hodine. Všimla si, že po celý čas drží Dean ruky pod lavicou. Nemuseli by ste byť génius, aby ste prišli na to, že sa pobil, ak by ste ich zahliadli a keďže Hermionina ospravedlnenka od madam Pomfreyovej zahŕňala aj informácie o Malfoyovi, nebolo by profesorke Vectorovej treba viac než pár sekúnd, aby si to všetko dala dokopy.

***

Pansy vošla na ošetrovňu. Madam Pomfreyová sa na ňu zadívala, ako keby kontrolovala, či nemá byť na hodine. Potom ukázala na posteľ na konci oddelenia so zatiahnutými závesmi. Pansy jej poďakovala prikývnutím. Roztiahla závesy a slabo zhíkla, keď zbadala žltnúce modriny, ktorými bola posiata Dracova tvár. Pomfreyka ich zrejme zahojila, ale ešte niekoľko hodín zostanú žlté.

„Takže vidím, že ťa Grangerová našla,“ povedal Draco.

„Áno, spôsobila trochu rozruchu tým, že nakráčala do slizolinskej klubovne,“ odpovedala.

Draco nad tým len nadvihol obočie a vrátil sa k zízaniu na stenu.

„Čo sa stalo, Draco?“ spýtala sa Pansy.

„Spadol som dole schodmi,“ zaklamal.

Pansy si vzdychla. Takže sme zase pri tomto Dracovi. Dúfala, že po ich rozhovore pri jazere bude chcieť byť úprimný.

„Hovorila som s Grangerovou,“ jednoducho povedala.

Zaksichtil sa. „Nemôže sa prestať miešať. Samozrejme, že ti povedala všetko. Pre ňu by bolo nemožné držať jazyk za zubami.“

Pansy pokrútila hlavou. „Prečo k nej musíš byť po celý čas taký hrozný? Toto je druhý raz, čo ťa za menej než týždeň dostala z kaše.“

Len sa na ňu pozrel. „Čo to je s tebou a Grangerovou? Nemal by sa Blaise začať znepokojovať? V tieto dni znieš čím ďalej viac, ako keby si bola do nej zamilovaná. Spomínam si, keď tvoj deň nebol úplný, pokiaľ si ju aspoň raz nepotrápila.“

„Dospela som, Draco, a oceňujem, že nám Grangerová pomáha. Nemusí. Mohla by si nás priať mať milión míľ ďaleko ako všetci ostatní, ale ona sa nedokáže otočiť chrbtom a ja to rešpektujem, čo znamená, že rešpektujem aj ju.“

„Potom vážne svitá na novú éru,“ posmešne povedal.

„Povieš mi, čo sa stalo?“ znova sa spýtala.

„Zavrieš ústa o Grangerovej, ak poviem?“ vyjednával Draco.

Prevrátila očami. „Nespomeniem ju po zvyšok dňa.“

„Thomas s Finniganom hľadali nejakú bitku, tak som im na jednu dal dôvod,“ krátko povedal.

„To je všetko?“ povedala Pansy.

„Vo veľkej miere. Thomas bol na mňa naštvaný, odkedy som sa vrátil. Nemôžem povedať, že by som mu to vyčítal. Ten predĺžený pobyt v malfoyovskom žalári nemohol byť príjemný. Zdá sa, že sa Finnigan chcel zviesť len tak. Chceli boj a boli odhodlaní tlačiť na mňa dovtedy, až kým nejaký nedostanú. Tak som sa skrátka rozhodol zobrať to skratkou.“

Pansy sa na Draca pozrela so smutnými očami a on si kvôli tomu vzdychol. „Nezačínaj, Pansy. Zbav sa všetkej tej ľútosti. Takáto je situácia a ja som sa s ňou zmieril.“

„Nemal by si sa s ňou zmieriť,“ odpovedala.

Draco sa trpko zasmial. „Nemal? Ľudia ma sotva privítajú s otvorenou náručou, keď sa ospravedlním za všetky sračky, ktoré sa diali na Malfoy Manor. Čo by som mal urobiť? Prechádzať sa ruka v ruke s Grangerovou, aby som verejne oznámil svoju novonájdenú lásku ku muklorodeným? To najmilšie, čo by všetci povedali, by bolo, že som typický vypočítavý Malfoy.“

Pansy uznala realitu tohto tvrdenia. Draco vždy dával tak vehementne najavo svoje city k Voldemortovi a k muklorodeným. Ona tiež, ale ľudia ju boli ochotní ignorovať, ak držala sklonenú hlavu. Draco pravdepodobne nemal toľko šťastia. Tak dajako sa pre ich generáciu stal predstaviteľom Voldemortovho hnutia. Kým Pansy mohla zmena názorov prejsť, všetci by jednoducho pozerali na takúto zmenu v Dracovi so skepticizmom. Bol príliš bohatý, príliš dobre vyzeral a príliš na seba upozorňoval svojimi názormi, aby mu teraz prestali venovať pozornosť.

***

Hermiona po dlhom dni vošla do svojej klubovne. Uvítal ju privítací výbor zložený z Harryho, Rona a Ginny so Seamusom a Deanom v pozadí. Vzdychla si.

„Vážne si týmto musíme prejsť teraz?“ spýtala sa.

„Áno,“ zborovo povedali Ron s Harrym.

Hermione poklesli plecia a položila tašku na zem vedľa stolíka v rohu miestnosti. „Dobre, nech je to za nami.“

„O čom krucinál mal byť ten dnešok, Hermiona?“ začal Ron.

Hermiona mu venovala neohromený pohľad.

„Vážne ste odo mňa očakávali, že len Malfoya prekročím a vojdem do triedy?“

„Áno, to je to, čo by urobil on, keby situácia bola obrátená,“ odpovedal Ron.

Hermiona sa zasmiala. „On by ma v skutočnosti k tomu všetkému kopol do brucha. Ale ja sa neznížim na jeho úroveň. Som hlavná prefektka a beriem svoje postavenie vážne. To neznamená, že som hlavnou prefektkou pre Chrabromil, ale tiež pre slizolinčanov, a ak vidím, že sa deje niečo takéhoto, potom sa do toho zapletiem.“

„Pozri, Hermiona, my to chápeme, vážne. Ale kvôli nemu si sa príliš snažila,“ povedal Harry. 

Hermiona cítila, ako jej stúpa rozčúlenie. Chápala, že Malfoy je blbec, ktorý urobil množstvo pochybných vecí, ale to neznamenalo, že ona kvôli nemu preorganizuje celú svoju morálku. Vážne ju rozčuľoval fakt, že to Harry s Ronom nechápali.

„Neviem, prečo ste zo mňa takí prekvapení. Viete, ako veľmi neznášam nespravodlivosť a to, čo robili Dean so Seamusom, správne nebolo. Malfoy urobil hrozné veci, ale pomstu nebudem tolerovať.“

„Ty nevieš, čo mi povedal,“ riekol Dean.

„Máš pravdu, neviem. Ale myslím, že ja - zo všetkých ľudí - mám pravdepodobne dobrú predstavu. Prijala som viac než svoj primeraný podiel Malfoyových nechutných poznámok a stavím sa, že v tom bolo spomenuté slovo humusák,“ odpovedala Hermiona.

„A hovoril, že sa Dean vráti do žalárov na Malfoy Manor,“ vložil sa nahnevaný Ron.

Hermiona krátko zatvorila oči a prekliala Malfoya za to, že je taký monumentálny a necitlivý kretén.

„A ty si mu nemohol jednoducho urážku opätovať alebo mu jednu vraziť bez toho, aby ho musel Seamus pridržiavať?“ spýtala sa Hermiona Deana.

„To k tomu viac nepovieš?“ zhíkol Ron.

Hermiona sa bezmocne rozhliadla. Jediná osoba, ktorá nezačínala byť agresívna a zjavne to sledovala z ústrania, bola Ginny. Krátko sa stretla s Hermioniným pohľadom a pokrčila plecami, ako keby vravela: chalani. Bola to malá známka podpory, ale Hermiona sa jej chytila a použila ju, aby ovládla svoj hnev.

„Čo chceš, aby som povedala, Ron? Nie som prekvapená. Malfoy bol vždy dobrý v otváraní svojich úst.“

„Ty nad tým len mávaš rukou. Asi preto, že si nevidela tie žaláre,“ zatrpknuto povedal Dean.

„Nie,“ odsekla Hermiona, „pretože som bola hore pod Cruciatom od Bellatrix. Mučili niektorého z vás počas vojny? Nie, nemyslím si to. Ale to neznamená, že tu budem chodiť s pocitom krivdy a budem chcieť mlátiť slizolinčanov.“

Traja zo štyroch chalanov pred ňou mali dosť rozumu, aby sa nad tým zatvárili zahanbene. Hermiona vo svojom slovnom útoku nezahrnula Harryho a on si to zjavne všimol. Ron prešliapol z nohy na nohu.

„Hermiona, ja...“ začal.

Hermiona zdvihla ruky. „Nie, nechcem to počuť. Mám po krk hádok, mám po krk vojny a najviac zo všetkého mám plné zuby toho, ako sa mi hovorí, že mám byť nepriateľská voči nejakej skupine ľudí. Chcem sa pohnúť ďalej a začať žiť svoj život a je mi ukradnuté, či to pasuje do vášho programu. Teraz, ak vám to nevadí, musím si ísť robiť úlohy.“

Všetci sa pohli k dverám. „Vydržte, čo na to povedala McGonagallová?“ spýtala sa Deana a Seamusa.

Na chvíľu sa zatvárili zmätene a potom trochu vyplašene. „Neprišla za nami, čo znamená, že Malfoy o tom vôbec nič nepovedal.“

Hermiona nebola príliš prekvapená. Už si všimla, že Malfoy, ktorý vyšiel z Azbakanu, nemal prílišný záujem utekať za profesormi, aby nahlásil, že chrabromilčania porušujú pravidlá.

„Takže sa zdá, že Malfoy kvôli vám klamal. Možno to bude dôvod, aby ste ho nechali na pokoji. Ten starý Malfoy by nepremrhal ani minútu v snahe dať vás oboch vykopnúť z Rokfortu.“

Dean sa nad tým trochu zamyslel a takmer nepostrehnuteľne prikývol. Pochopila, že to znamená, že už Malfoya nevyhľadá. Tiež vedela, že udrží pod kontrolou aj Seamusa.

Keď odišli, Hermiona sa zrútila na gauč a pretrela si oči. Musí sa ísť okamžite porozprávať s Malfoyom a zistiť, prečo nevyzradil Deana a Seamusa.

S Malfoyom nebolo niečo v poriadku a nebol to len fakt, že ho práve pustili z Azkabanu a že príliš veľa pil. To, ako sa Pansy išla pretrhnúť, aby ho zachránila, bolo samo dosť podozrivé, ale teraz si nechal ujsť príležitosť, aby dostal Deana a Seamusa do skutočných problémov. V takejto situácii by Malfoy obvykle nezaváhal, ale zjavne držal jazyk za zubami a Hermiona chcela vedieť prečo.

***

Neskôr toho večera šla Hermiona na ošetrovňu. Potrebovala istý čas, aby si oddýchla po tom, čo ju jej priatelia prepadli a nechcela čeliť Malfoyovi, keď mala príliš vydráždené nervy. Otvorila dvere a stála tam niekoľko minút. Ošetrovňa bola prázdna. Dokelu, to znamenalo, že sa ho bude musieť pokúsiť vystopovať.

 

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 05.06. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 7. Ja proti svetu Od: Niky99 - 27.04. 2015
Všetko je to fakt dosť uveritelné, ale (nehovorím konkrétne o tejto kapitole) Harryho postoj mi velmi nesedí. Nemyslím si, že by bol až taký chladný, aj keď to bol Malfoy. Chcela som to napísať už pár kapitol naspäť, ale až teraz som sa k tomu dokopala. Inak je to super, ďakujem za preklad :)

Re: 7. Ja proti svetu Od: Zuzana - 29.03. 2013
Draco buď rezignoval a prijal, že ho nikto nechce alebo ešte horšie, cíti vinu a vyhľadáva každú príležitosť aby dostal trest. Toto je už zrelé na psychológa je mi ho tak strašne ľúto. ďakujem za preklad.
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Hej, presne tak. Ja ďakujem

Re: 7. Ja proti svetu Od: Alby - 29.03. 2013
Musim povedat, ze netusim, ci sa povodna autorka tejto ff zaujimala o situaciu povedzme par mesiacov po skonceni druhej svetovej vojny a psychologiu ludi napr.  v Berlíne, ale myslim, ze to vystihla uplne presne len uplne v malom. Kedze dejepis je moj denny pracovny chlebik...vzdavam jej poklonu a prekladatelke tiez.
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Netuším, ale presne toto ma napadlo. Situácia po druhej svetovej vojne, sudety, odsuny a to všetko. Už som písala vyššie soraki, víťazi nikdy nie sú milosrdní, stačí sa pozrieť, čo sa dialo po ktorejkoľvek vojne, po zvrhnutí akejkoľvek tyranie. Mnohí nemali na výber - buď mohli skloniť hlavu, mlčať či robiť to, čo sa po nich chcelo alebo sa vzoprieť a s veľkou pravdepodobnosťou ohroziť seba a celú rodinu. Na to nemal každý guráž. Najhoršie je, že z toho vždy vyviazli tie najhoršie podšívky, obracači kabátov, tí, čo sa vedeli prispôsobiť akéjkoľvek situácii. A potom sa sami najviac mstili na tých, ktorí len nevideli inú možnosť a poslúchali.  Späť k HP. Prijmeš temné znamenie alebo ti vyvraždíme rodinu. Za kým mala väčšina čistokrvných utekať? Na ministerstvo? Za Dumbledorom? Nechal sa zabiť blbým prsteňom, kde bola istota, že z toho vyviaznu? Jediné, čo ma akotak na kánone utešuje, je to, že bol Draco v epilógu na tom nástupišti, s rodinou... skrátka že ho nechali žiť. Bez slizolinčanov (Snapa a Narcissy) by nikdy nevyhrali a mám dojem, že to nikomu nedochádzalo. Často premýšľam, či by odsúdili Luciusa (v tejto poviedke je v Azbakane, tu to neriešim). Draco použil neodpustiteľné, pokus o vraždu atď, takže krátky pobyt v Azbakane a podmienka je pochopiteľná. Lenže Lucius? Odsúdili ho za ten incident s proroctvom, skončil v Azbakane. Odtiaľ ho vytiahol Voldemort, obsadil mu dom a pripravil ho o prútik. Defacto bol zajatcom vo vlastnom dome, za čo by odsúdili? Temné znamenie mal ešte predtým... fakt neviem.  Ďakujem moc

Re: 7. Ja proti svetu Od: Snickers - 29.03. 2013
Jediný co ti můžu říct je tohle : zbožňuju tě :D přidávat překlady takovou rychlostí jsem snad ještě neviděla. Za 10 dní 7 kapitol je skoro k neuvěření . Nikdy jsem neměla ráda Lonánka v lásce, ale v týhle ff mě fakt hrozně štve ...doufám že s Dracem to bude jen a jen lepší. Děkuji, děkuji, děkuji :)
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Nevidela? Staré nicky vedia o čo ide, keď nerobím nič iné, len v každej voľnej chvíľke prekladám. Preklady z rýchlika sa tomu hovorí, bohužiaľ neobetované a s preklepmi, ale opravujem, keď ma niekto (doda) upozorní. Tak ako Dean, potrebujem to dostať zo svojho systému (:D) a vrhnúť sa na ďalšiu, pretože každá je lepšia ako tá predtým. Potom prišlo obdobie, keď ma zopár ľudí zneistilo kvalitou prekladu, takže som všetko riešila betovaním, rozjímaním nad spojeniami, ktoré si aj tak nikto nevšimne a neocení a prestávalo to baviť. Potrebujem mať hneď spätnú väzbu a mrzí ma, že nemôžem v práci odpovedať na komentáre a večer zase nestíham, ale ďalšia kapitola je snáď najlepšou odpoveďou.  Ron je hrozný vo väčšine dramioniek, aj v tej ďalšej, čo mám zálusk, je v tej najhoršej podobe... Kedysi som mávala paralelne viacero prekladov, teraz som si povedala, že dva je maximum... ale aj minimum, keď sa v jednom zaseknem, vrhám sa na druhý. Tým mojím vykecávaním som chcela povedať, že ťa tu vítam a teším sa na ďalší komentár 

Re: 7. Ja proti svetu Od: jerry - 29.03. 2013
Waw. Tato poviedka ma ocarila, asi tym ze by to takto mohlo naozaj pokracovat. Pansy a nevil su tu uple super priatelia. Som zvedava ako sa to vsetko bude vyvyjat dalej. Super preklad. Avpozeram ze aj dost rychly. Drzim palce pri dalsom prelade a velmi sa nan tesim, to zaujimavy pribeh. Diky
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Realistickejšie než kánon? Presne to bol dôvod, presne takto to mohlo byť. Ďakujem

Re: 7. Ja proti svetu Od: doda357 - 29.03. 2013
Dúfam, že ho nájde... Prv ako ďalší blázni, ktorí si zmyslia, že ho zmlátia. Uznávam, že na tom mal vinu aj Draco, ale na druhej strane, dvaja na jedného, to tiež nie je veľmi fér... Čudujem sa, že všetci sa tam zlietli a vypočúvali tam Hermionu, ako keby ona spáchala nejaký zločin. Vidno, že ju nepoznajú... Potešilo ma, že Draco Pansy neklamal a že ju vôbec zavolal  Ďakujem za kapču  A dúfam, že ďalšia bude čo najskôr     Nemáš čo povedať, Malfoy. - tu by mal byť otáznik  Nevšimol si záblesk zúrivosti, ktorý prešiel Thomasovou tvárou a prikývnutie, ktoré venoval Finneganovi. . niekde si mala e, inde i, ale ak si dobre pamätám, je tam i  Draco bojoval voči Finneganovi, ktorý bol oveľa silnejší než jeho výška naznačovala.  Prihnala sa madam Pomfreyová a zatstkala nad stavom tohto slizolinčana, ale nepoložila Hermione či Nevillovi nejaké otázky. - nijaké? „Dostal bitku od Deana Thomasa a Seamusa Finnegana. „Potom vážne svitá na novú eru,“ posmešne povedal. Hermiona sa zasmial.  
Re: 7. Ja proti svetu Od: Neprihlásený - 29.03. 2013
Opravené, díky

Re: 7. Ja proti svetu Od: TaraFaith - 29.03. 2013
Dá se říct, že Deana chápu, ale tohle opravdu přehnal. On i Seamus mě tady strašně naštvali. V této povídce mi opravdu příjde, že jsou Nebelvíři ti zlí. Opravdu začínám milovat Nevilla! Je snad jediný s kluků, který má v hlavě aspoń trochu pochopení!!! Ron s Harrym mě taky pěkně štvou, obzvlášť Harry. To jako už zapomněl, že mu Narcissa zachránila život?!!  Jako vždy musím vzpomenout Pansy, Hermionu, Blaise a Nevilla. Tyto čtyři osůbky společně s propracovaným charakterem Draca, jsem si absolutně zamilovala! Těším se na pokračování. Díky!
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
To o Harrym ani ja nechápem. Zachránil svet, zabil Voldyho ale bez Narcissy (presne tak ako bez Snapa) by sa nič z toho nestalo. Nechápem, nechápem, ale keďže ešte bude niekoľko interakcií medzi nimi, snáď to pochopím, možno sa to vysvetlí. Ďakujem

Re: 7. Ja proti svetu Od: Jacomo - 29.03. 2013
Opět dokonalá kapitola. Už mi pomalu dochází superlativa, asi začnu znovu od začátku, protože jak bych pak komentovala po zbytek povídky? Dneska u mě zvítězila tahle část Hermionina proslovu: "Nie, nechcem to počuť. Mám po krk hádok, mám po krk vojny a najviac zo všetkého mám plné zuby toho, ako sa mi hovorí, že mám byť nepriateľská voči nejakej skupine ľudí. Chcem sa pohnúť ďalej a začať žiť svoj život a je mi ukradnuté, či to pasuje do vášho programu." V tomhle jediném odstavci je celá filozofie příběhu i přehled charakterů nebelvírů. Klobouk dolů před uměním takhle krásně to popsat. Veliké díky za překlad.
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Ja ďakujem, veľmi si vážim, že to čítaš. Díky

Re: 7. Ja proti svetu Od: arkama - 29.03. 2013
 V tejto FF autorka si neráta s tým, že Narcissa vlastne Harryho zachránila. Inak si to celé ich chovanie neviem vysvetlit. Je to podlé od zvyšku školy takto sa chovať k slizolinu, ale vlastne tie predsudky sú úplne reálne napísané.Toto je normálne ťažká psychologická poviedka, ak sa človek chce zamýšľať...
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Ráta, dôkladne sa drží kánonu, okrem epilógu. Mám dojem, že taký dôležitý okamih väčšina čarodejníckeho sveta prehliadla, sú to predsa Malfoyovci. Všetko je to príliš reálne a som presvedčená, že v reálnom živote by to dramione nebolo, pretože by to nemdopadlo dobre. Díky moc

Re: 7. Ja proti svetu Od: soraki - 29.03. 2013
No, já bych se zachovala stejně jako Hermiona a zbytek mi připadá jako malá rozmazlená děcka, probůh, ano, zažili děsné věci, ale život jde dál a! co je hlavní, zlo plodí zase jen zlo a násilí rovněž (tím neříkám, že občas není takový průplesk pubertální osoby na místě), ale vracet se či stále žít v minulosti je prostě ubohý... děkuji
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Bohužiaľ, dejiny dokazujú, že víťaz nikdy nie je veľkodušný, a najhorší sú tí, ktorí predtým niekam zaliezli a teraz si potrebujú niečo dokazovať. Ďakujem

Re: 7. Ja proti svetu Od: marci - 29.03. 2013
děsivý byl Seamus. Ani si nepamatuji, co dělal za války - jo, byl v bradavicích. Ale je to tady přesně ten typ, co se schovává za silnějšího, takový ten typ: "zvítězili jsme, tak si mohu kopnout".... Jsem vděčná za Nevilla a hermionin proslov v nebelvírské místnosti byl dost dobrý - snad se začnou trochu prolamovat ledy... Úžasná povídka - jsem neskutečně ráda, že jí překládáš. Absolutní originál mezi ff. Díky!
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Ja už som neverila, že niečo originálneho objavím a objavila, a neodolala prekladu. A keď som sa rozhodla pokračovať z plných síl, neviem, čo prekladať skôr. Po tomto už bude všetko - príliš rozprávkové, ak vieš, čo myslím.  Mám zálusk na ďalšiu poviedku od galfoy, váham, really váham :D Díky

Re: 7. Ja proti svetu Od: teriisek - 28.03. 2013
Já nevím, asi to pro Deana muselo být hrozné, ale stejně nemám pocit, že by Draco řekl něco tak strašného, aby ho za to musel skoro umlátit k smrti. A už vůbec nechápu, proč to museli udělat tak zbaběle. Škoda, že se to nedostalo k učitelům, ačkoliv mám pocit, že když šlo o Malfoye, stejně by to nějak zametli pod koberec. No, když vidím, jak se Harry a spol. staví k zmijozelským, bude to mít Hermiona ještě hodně těžké, až vyjde najevo, že se stará víc, než by měla. Díky moc za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Určite by to zamietli pod koberec, Pomfreyovej muselo byť jasné, že nešlo o schody. Díky moc

Re: 7. Ja proti svetu Od: myska111 - 28.03. 2013
Velmi zajímavá a napínavá kapitola a opět obdivuhodně dlouhá. Chování Seamuse a Deana opravdu nebylo pěkné, i když kdyby Draco držel pusu, udělal by líp. Ještě že opět zakročila Hermiona. Neville je roztomilí, jak je ochoten Hermioně pomáhat. Jsem zvědavá, kde Hermiona Draca najde. Těším se na další kapitolu. Díky za překlad.
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Vedela som, že táto kapitola zaujme. Ďakujem

Re: 7. Ja proti svetu Od: Lupina - 28.03. 2013
Jen krátce, než půjdu omdlít do peřin. Doufám, že Hermiona těm zabedněcům testosteronem poháněným naleje trochu rozumu do hlavy. Má svatou pravdu, že se chce pohnout dál, neomílat pořád staré křivdy. Děkuji moc za opravdu expres překlad. Dííííky :-)
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Sklamem ťa, ešte dlho predlho nie. Díky

Re: 7. Ja proti svetu Od: Julie - 28.03. 2013
Draco se chová prostě jako Draco, ale možná pomaličku, opravdu pomaličku měkne. A Hermiona se nevzdává. Moc se mi líbí Neville, slíbil a slib plní.
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Už máš vonku aj kúsok z UL, snáď poteší. Díky

Re: 7. Ja proti svetu Od: denice - 28.03. 2013
Já proti světu - název to přesně vystihuje. Draco je tak jedinečně pragmatický, stejně tak Pansy a Hermiona. Na to, co museli prožít v těch osmnácti - devatenácti letech, mi někteří z nich stále připadají děsivě nezralí. Hermiona jim tím svým prohlášením dala dobrý námět k přemýšlení, snad si z toho aspoň něco vezmou. Ona se mi tady líbí čím dál víc. Pravá lvice. (Začala jsem znovu číst originál, po všech těch ff a jiných úhlech pohledu mi tam připadá nesnesitelně protivná, panovačná, přemoudřelá stará-mladá. Jsem zvědavá, jestli se to v dalších dílech zlepší). Díky za expresní brilantní překlad!
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 30.03. 2013
Ja ďakujem. Inak Hermiona fakt bola spočiatku taká ako popisuješ, chalani sa s ňou skamarátili ako s ľahkým zdrojom esejí a poznámok. To čo prežila v siedmom ročníku, ju muselo zmeniť, aj keď myslím, že k tomu došlo už skôr. Díky moc

Re: 7. Ja proti svetu Od: Eily - 28.03. 2013
Deana chápu. Ale bylo to podlé a zbabělé. Držet ho? V čem jsou pak lepší? Jsou nějak morálně na výši, když kopou do člověka, který je na dně? Začíná mi být z toho pokrytectví fyzicky špatně. Hermiona působí, jako kdyby jediná měla zdravý rozum. Teď to bude dost klišovité, ale proč ženy tyhle věci chápou líp? Pansy, Mia, Ginny... Draco se topí ve šlichtě, nechává ostatní si vybít vztek, protože to přijímá jako svůj trest. Až ho přesvědčí, že se nemusí dál trestat, pak teprve můžou s Dracem něco pořídit. Vzali svět, který znal a hodili mu ho do tváře. Teď se musí přizpůsobit světu, který nezná. Realistická povídka... sice jsem byla upozorněna předem, ale stejně mě to překvapuje. Díky za překlad, zatím je to jedna z nejlepších věcí, které jsem tu četla.
Re: 7. Ja proti svetu Od: Jimmi - 28.03. 2013
Blahoželám k prvému komentáru. Tá reálnosť (trochu zvláštny pojem vo fanfiction) je tu neskutočná, neboli o nič lepší, čiernobiele videnie JKR mi už dlho lezie krkom. Hermiona tu vyčnieva, ale aj ona bude mať slabé chvíľky, a zase príliš realistické. Táto poviedka je skvelá, som fakt rada, že som sa nakoniec rozhodla pre preklad. Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )05.09. 201330. Zmierenie (Záver)
Rumaan: ( Jimmi )04.09. 201329. Najlepší priatelia a frajeri
Rumaan: ( Jimmi )03.09. 201328. Dopad 2/2
Rumaan: ( Jimmi )31.08. 201328. Dopad 1/2
Rumaan: ( Jimmi )28.08. 201327. Konfrontácie 2/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201327. Konfrontácie 1/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201326. Odhalenia 2/2
Rumaan: ( Jimmi )16.08. 201326. Odhalenia 1/2
Rumaan: ( Jimmi )15.08. 201325. Spomienková slávnosť 2/2
Rumaan: ( Jimmi )14.08. 201325. Spomienková slávnosť 1/2
Rumaan: ( Jimmi )13.08. 201324. Tesnotky 2/2
Rumaan: ( Jimmi )12.08. 201324. Tesnotky 1/2
Rumaan: ( Jimmi )11.08. 201323. Konečne 2/2
Rumaan: ( Jimmi )10.08. 201323. Konečne 1/2
Rumaan: ( Jimmi )09.08. 201322. Narodeniny a prekvapenia
Rumaan: ( Jimmi )08.08. 201321. Hádky
Rumaan: ( Jimmi )07.08. 201320. Zádrhele
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201319. Riziká jednania s chrabromilčanmi
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201318. Pravda bolí
Rumaan: ( Jimmi )27.07. 201317. Neobzeraj sa v hneve
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 201316. Tí, ktorých opúšťame
Rumaan: ( Jimmi )22.06. 201315. Nevhodný chalan
Rumaan: ( Jimmi )15.06. 201314. Omámení a zmätení
Rumaan: ( Jimmi )26.05. 201313. Cigarettes and Coffee
Rumaan: ( Jimmi )12.05. 201312. Untold stories
Rumaan: ( Jimmi )08.04. 201311. Dohoda
Rumaan: ( Jimmi )05.04. 201310. Vymazať a znova pretočiť
Rumaan: ( Jimmi )01.04. 20139. Chystá sa zmena
Rumaan: ( Jimmi )30.03. 20138. Trpkosladká symfónia
Rumaan: ( Jimmi )28.03. 20137. Ja proti svetu
Rumaan: ( Jimmi )27.03. 20136. Tajomstvá a klamstvá
Rumaan: ( Jimmi )26.03. 20135. Prázdnota vo vnútri
Rumaan: ( Jimmi )25.03. 2013 4. kapitola Alkohol nepomáha
Rumaan: ( Jimmi )24.03. 2013 3. kapitola Zase násilie
Rumaan: ( Jimmi )19.03. 20132. kapitola Problém
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 20131. Všetky oči sa upierajú na mňa
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )17.03. 2013Úvod k poviedke