Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Dramione

Šťastné a sakramentsky veselé

Advent 2012 Dramione
Vložené: Jimmi - 15.12. 2012 Téma: Advent 2012 Dramione
Morgana nám napísal:

 

15. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Šťastné a sakramentsky veselé (Have a Bloody Good Christmas)

Autor: Miss. Serendipity

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/6573866/1/Have-A-Bloody-Good-Christmas

Pairing: Dramione

Prístupnosť: T

Stav: autorka je neaktívna

Preklad: Morgana

*********************************************

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí: pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto konkrétnej poviedke vlastní Miss. Serendipity.

****************************************************************************

Bolo dvadsiateho štvrtého decembra. Hermiona Grangerová sa práve chystala zabaliť nočné pochôdzky a zamieriť do svojej pohodlnej, teplučkej izby. Alebo aspoň taký bol plán, kým...

„Sakra!“ zahrešila Hermiona a buchla päsťami do neviditeľnej steny, ktorá ju obklopovala. S podráždeným výrazom sa rozhliadla a hľadala akýkoľvek náznak ľudskej prítomnosti vo svojom okolí.

Zábavný chýr poviem Vám,

vševedku som chytil, sám!

A práve v deň vianočný!

Stena neviditeľná drží ju tu,

hoci kričať, volať bude na ratu,

až kým ju nebozká šuhaj statočný!*

Hermiona vzhliadla nahor a uvidela Zloducha ovešaného cezmínou a previazaného stuhami, ako si okolo nej poletuje,  chichoce sa a dookola opakuje verše svojej pesničky.

„Zloduch, prisahám, ak ma nepustíš-“

 Stena neviditeľná drží ju tu,

hoci kričať, volať bude na ratu,

až kým ju nebozká šuhaj statočný!

Ako sa vznášal ďalej po chodbe, šialene sa rehotal. Hermionu zanechal napospas jej mizérii.

Hermiona si zúrivo hundrala popod nos a odhodlane, ale márne, búchala päsťami o neviditeľnú bariéru.

„Hej, dokonca to ani nebol poriadny rým!“ uštipačne zakričala a vzdala sa snahy o oslobodenie spod nezdolného kúzla.

Tuhšie si okolo seba privinula svoj plášť a nasrdene si sadla na zem. Očividne ju v najbližšom čase sloboda nečakala. Bolo dávno po dvanástej a ľudia už buď spali, alebo oslavovali vo svojich spoločenských miestnostiach. Na rozdiel od nich bola Hermiona odsúdená na Vianoce strávené na tvrdej a chladnej podlahe rokfortskej chodby, aby tam počkala na niekoho, kto by ju oslobodil spod kúzla.

„Je viac než nepravdepodobné, že by sa v túto neskorú nočnú hodinu ešte niekomu chcelo chodiť po hrade,“ mrmlala si pre seba nešťastne Hermiona.

Samozrejme, za hodinu by kúzlo samo pominulo a v skutočnosti jej ani nebolo až tak zima, keďže si na seba zoslala zahrievacie kúzlo. Ale čo bude robiť celú tú hodinu, ktorá jej zostáva? Začínala sa kráľovsky nudiť, a to sa jej teda ešte nikdy nestalo.

„Grangerová?“

Hermionina hlava v okamihu strelila nahor. Do horúcich pekiel - keď sa darí, tak sa darí. Bohovia sa zjavne rozhodli, že sa nad ňou zľutujú, no taktiež si neodpustili zapojiť do toho svoj zvrátený zmysel pre humor, len aby ju potrápili ešte o trošku viac.

Kráčal čoraz bližšie. Za chvíľu bude dosť blízko na to, aby...

„Malfoy, už ani krok!“

„Ale prosím ťa.“

A teraz bol uväznený pod imelom aj Draco Malfoy.

Aká sláva, aké šťastie,

ako nám tá banda pod imelom pekne rastie!

Ktože nám to pribudol k uväznenej dáme?

Malfoyovie chlapčisko,

ktoré otcovi podobné je načisto.

Z-

„Odpáľ, Zloduch!“ zakričala Hermiona, keď sa duch opäť objavil a so smiechom si škodoradostne a rozšafne pospevoval po celej chodbe.

Draco sa poobzeral navôkol seba a pokúsil sa odstúpiť od zamračenej brunetky, ale nemalo to žiadny zmysel. Otočil sa a v zúfalstve začal búchať o neviditeľnú stenu, ktorá sa okolo neho vinula, no  - aj v tomto prípade – bez úspechu.

„Ani sa nesnaž, Malfoy, mám také podozrenie, že toto kúzlo má na svedomí sám pán profesor Flitwick. Nemá zmysel pokúšať sa ho obísť,“ povedala Hermiona a sadla si späť na podlahu.

„Do čerta aj so Zloduchom! Mám oveľa lepšie využitie pre svoj voľný čas, než premárniť ho s tebou.

Hermiona sa urazene zdula. „Moja vina to ani zďaleka nie je, Malfoy.“ 

„Takže mi tým chceš naznačiť, že ja sám som si na vine...?!“

„Sakra, to už by som radšej pobozkala Goyla než teba.“

Ticho.

„Čo je na mne takého zlého?“

V sekunde, ako sa jej to Draco spýtal, zostala zarazená.

„No... no, vieš..“ V skutočnosti na tú otázku odpoveď nemala. Zaiste tu musí byť nejaký dôvod, prečo ho nepobozkať, no v tejto chvíli jej žiadny dobrý argument, prečo by to bol až taký závažný  zločin, na myseľ neprichádzal.

Vojna sa skončila. Na začiatku roka ich menovali hlavnými prefektmi. A ak sa nad tým človek poriadne zamyslel, celkom dobre spolu vychádzali.

Nikdy viac ju nenazval tým slovom na „h“ a ona mu zasa nepredhadzovala na oči fakt, že býval smrťožrútom.

„Počúvam...?“ uškrnul sa Draco.

A navyše nevyzeral až tak zle. Jeho vlasy pôsobili jemne a nie tak škrobene, ako keď používal gél. A tie jeho oči... jeho oči boli nezvyčajného odtieňa striebornej.

„Grangerová? Grangerová, haló, si tu?“ spýtal sa Draco a zamával jej rukou pred očami. Hermiona naňho zdvihla obočie.

„Môžem ťa ubezpečiť, Grangerová, že náhodou patrím k tým najlepším bozkávačom v celom Rokforte,“ vystatoval sa Draco.

Hermiona sa nad jeho slovami zasmiala. „Dokážeš byť ešte domýšľavejší než v tejto chvíli?“ odvetila. „Pochybujem, že si vôbec z polovice taký dobrý, za akého sa pokladáš,“ pridala.

„To má byť výzva, Grangerová?“ povedal potichu a začal sa k nej nahýnať.

Hermione sa zasekol dych, keď sa pred ním snažila ustúpiť, ale namiesto toho narazila chrbtom o neviditeľnú stenu, ktorá ich na tom mieste spolu väznila.

„Počkaj, stop, Draco, nerob žiadne unáhlené kroky. Čas nám skoro vypršal-“ snažila sa ho priviesť k rozumu Hermiona, no zakrátko ju prekvapili jeho pery, ktoré prikryli tie jej v sladkom bozku.

Hermionine oči sa rozšírili, keď cítila, že stena za ňou mizne, až kým už nezostalo nič, čo by ju podopieralo, na čo sa zapotácala dozadu.

Avšak pár rúk, ktoré sa jej obkrútili okolo  pása, jej v páde zabránili. Netrvalo dlho a Hermionine oči sa zatvorili a ona sa nechala unášať bozkom.

Bol pomalý a sladký – niečo, čo od Draca vôbec neočakávala.

A potom sa skončil.

Hermiona otvorila oči a uvidela, ako na ňu s pobavením hľadí pár Dracových strieborných. Kým sa na seba dívali, dýchala len sťažka.

Draco sa uškrnul a nechal ju, nech sa oprie o kamennú stenu, potom čelom spočinul na tom jej.

„Takže?“ spýtal sa. Hermiona naňho spýtavo zdvihla obočie, pričom sa jemne usmievala.

„Takže čo?“ odvetila mu na to.

„Nie som najlepší?“ opýtal sa. Hermiona pretočila očami.

„No, zažila som už aj lepšie,“ uštipačne odpovedala. Draco zastonal a vtiahol ju do ďalšieho vzrušujúceho bozku.

Zraz’ hop, a je po dráme!

Lež v tú zvláštnu noc,

zelená a červená spojili moc.

A Vám, mojim poslucháčom všetkým,

dobrú noc želám, no Šťastné a veselé, predovšetkým!

 

  

*rým: AACBBC (ku koncu už ani to nie), báseň pozmenená v prospech lyrickosti – skúste porovnať :) 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 07.10. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: martian - 23.06. 2014
Vida je - spolupachatele Protivu a Kratiknota... Kdo by to do nich na první pohled řekl, že? 

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: Radka - 14.07. 2013
romantika

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: marci - 17.12. 2012
:) Moc heké :) A jako už po tolikáté marně přemýšlím nad českým jednoslovným překladem slovenského "bozkávač" :) nevím, ale věřím, že Draco JE nejlepší bozkávač (pokud není nablízku Severus, samozřejmě) :)  Díky za krásný překlad, bavila jsem se :)

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: kamci - 15.12. 2012
moc hezké, díky

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: Zuzana - 15.12. 2012
Mám rada dramionky pod imelom. Aj táto bola pekná. Ďakujem za preklad.

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: NanaHanamoto - 15.12. 2012
Tak to bolo dokonalé !!  Skvelo som sa zasmiala!! Draco bol taký zlatý a Zlocuch perfektne vynliezavý !!  Bola by to perfektná scéna do filmu. Ďakujem za preklad Morgana 

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: anonym - 15.12. 2012
pekné.

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: Koki - 15.12. 2012
Co říct. Snad jen, že je to perfektní. Skvělé verše a Draco co Hermioně něco dokazuje.

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: larkinh - 15.12. 2012
Ty rýmovačky bych nechtěla překládat, jsi vážně dobrá :) Bylo to takové milé, roztomilé počteníčko! Dík.

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: Gift - 15.12. 2012
Ja jsem si na prekladani basnicek jeste netroufla, tudiz uz jen za to ti patri respekt;-). Navic povidka byla opravdu roztomila. Klasicka, ale... mozna i o to vic roztomila, diky za ni!

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: doda357 - 15.12. 2012
Myslím, že Hermiona by sa mala Zloduchovi poďakovať  Keby sa to stalo mne a ešte k tomu s Dracom, tak by som mu teda poďakovala  Milujem Dracove hlášky typu: "Som najlepší bozkávač"  Ďakujem 

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: valerie - 15.12. 2012
Och, to bylo romantické. Ano, krása. A ty rýmy, ty se povedly, klobouk dolů. Hm... Líbací Draco Malfoy... Hm... Ale ne, Severus u mě pořád vede :-D Děkuji moc a moc za výběr povídky a skvělý překlad.

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: denice - 15.12. 2012
Draco je tu snadná kořist, stačí trochu popíchnout jeho chlapské ego a hned se předvede. Hermiona vážně ví, jak na něj. Jen mi vrtá hlavou, kdo na ten žertík Protivu navedl... Díky.
Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: Morgana - 15.12. 2012
ono to nebol žart, to si len Hermiona (kvôli vynikajúcej práci Zloducha) nevšimla, kde kráča. ako bolo spomenuté, kúzlo bolo Flitwickovo :) dík
Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: denice - 15.12. 2012
Já vím, jen si paranoidně představuji, že jeden z nich o tom kouzle moc dobře už předtím věděl a využil ho ke svým cílům.

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: teriisek - 15.12. 2012
Hezký příběh, chlapi jsou vážně schopni všeho, jakmile dojde na jejich ego, což? ;) Díky za překlad!
Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: Morgana - 15.12. 2012
ale aj vôľa je dôležitá :D keby nechcel, mohli tam pokojne trčať aj celú večnosť ;)

Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: FlorenceMabel - 15.12. 2012
Chtěla jsem napsat něco o tom, jak je Zloduch potměšilý, ale uvědomila jsem si, že takhle pozdě si nedokážu vybavit český ekvivalent :). Každopádně moc ti děkuji za tuhle povídku, líbila se mi :)
Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: Morgana - 15.12. 2012
ďakujem :D mne sa zase zdá, že keď som začala prekladať prichádzalo mi na myseľ len jeho české meno, ale teraz ti už vážne neviem povedať, ako to je 
Re: Šťastné a sakramentsky veselé Od: FlorenceMabel - 15.12. 2012
Já jsem si to musela najít, jinak bych zvědavostí neusla - Protiva :)

Prehľad článkov k tejto téme:

KrystyWrot: ( Jimmi )24.12. 2012Chrabromilčanka, ktorá takmer nebola
weknwekonf: ( tiberia )23.12. 2012Škrkny
greenschist: ( larkinh )22.12. 2012Náležitě vyjádřená vděčnost
BlackRose96: ( tigy )21.12. 2012Najlepšie Vianoce
Nitsrek: ( larkinh )20.12. 2012První den vánoc mi moje pravá láska dala…
Nitsrek: ( larkinh )19.12. 2012Na velikosti záleží
Bohemian-Vixen: ( holloway )18.12. 2012Víš, co je dnes za den?
Čerešňa: ( solace )17.12. 2012Prvýkrát
Nitsrek: ( larkinh )16.12. 2012Svázaní
Miss. Serendipity: ( Morgana )15.12. 2012Šťastné a sakramentsky veselé
writingxonxwalls: ( Morgana )14.12. 201224 dní s Dracom
KatieScarletOHara: ( Lucianna )13.12. 2012Once upon a December
DRACOSWIFEY: ( Florence )12.12. 2012Vánoční boty
Miss Junie: ( Morgana )11.12. 2012Mikuláš, čo nám dáš?
where-my-heart-resid: ( Florence )10.12. 2012Dvanáct dní Vánoc
fiona249: ( tigy )09.12. 2012Vianočné prekvapenia
Nitsrek: ( Jimmi )08.12. 2012Mojím prianím je nerušený vianočný sex
Nitsrek: ( Jimmi )07.12. 2012Santa Klaus mešká...
Nitsrek: ( Jimmi )06.12. 2012Zneužitie stužiek
Nitsrek: ( Jimmi )05.12. 2012Obete
Nitsrek: ( Jimmi )04.12. 2012Socha zo snehu
Nitsrek: ( Jimmi )03.12. 2012Omyl s imelom
Nitsrek: ( Jimmi )02.12. 2012Dvanásť dní vianočných
bendleshnitz1: ( Jimmi )01.12. 2012Vianoce u svokrovcov