Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Snamione

Špeciálny darček

Advent 2012 Snamione
Vložené: Eggy - 12.12. 2012 Téma: Advent 2012 Snamione
Eggy nám napísal:

 

12. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: Imhilien;  Prekladateľ: Eggy; Beta: GwenLoguir

originál: http://ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=2079

Prístupnosť neobmedzená.

Vyhlásenie prekladateľa: Nepripisujem si žiadne zásluhy okrem prekladu. Vďaka patrí aj Bete - GwenLoguir... Nevlastníme žiadnu z postáv z Harryho Pottera; oni a ich svet patrí JKR. Čo sa týka príbehu... berte to s rezervou, dal sa ešte vyšperkovať, ale... je o Vianociach a to bolo pre mňa dôležité... okrem toho... poviedka je na 100% inšpirovaná filmom, ktorý mám veľmi rada... a zhodou okolností tam hrá aj Alan. :D Preklad s povolením autorky :)

 

Špeciálny darček

Boli Vianoce.

Sneh pokrýval cesty a budovy ako mäkká deka, kým obchody praskali vo švíkoch preplnené ľuďmi, ktorí lovili svoje perfektné darčeky. Aj keď bol na mnohých tvárach zreteľný stres, panovala nálada plná očakávania a radosti.

Severus Snape, Hlava Slizolinu, ktorý bol známy tým, že desil všetkých prvákov, bol obkolesený stenami luxusného muklovského obchodu prepchaného stovkami muklov s radostnou náladou a to stačilo, aby ho rozboleli zuby. Rozhodol sa ale, že musí dokončiť, čo začal... veď keď na to príde, vydržal aj horšie veci.

Keď bolo potrebné, aby vkročil do muklovského sveta, ako teraz, neochotne sa musel vzdať svojho obvyklého oblečenia. Mal na sebe dlhý zimný kabát, tmavý rolák a nohavice, čo v tomto ročnom období nepriťahovalo žiadnu pozornosť.

Napriek tomu, ľudia mali pocit, že nie je príliš múdre sa zdržiavať blízko pri chudom, čiernovlasom mužovi s tvrdými tmavými očami.

Severus sa rozhodol, že na tieto Vianoce musí pre svoju manželku Hermionu  kúpiť špeciálny darček. Za tie roky, čo boli spolu, jej zvykol dávať na Vianoce darčeky, ktoré potešili jej vedeckú myseľ... ako napríklad vzácne knihy kúziel. Mal vrodenú nedôveru darovať príliš sentimentálne darčeky a nikdy mu nenapadlo darovať šperk, a do nedávnej doby si ani nevšimol, koľko ich jeho žena vlastní. Alebo skôr nevlastní.

Jednu noc, keď sa jej nenápadne opýtal, mu prezradila s pragmatickým pokrčením ramien, že ich všetky predala, aby mohla zaplatiť svoje vzdelanie. Keď okolo zúrila vojna, nosiť šperky jej pripadalo ako poriadna márnosť... a za peniaze, ktoré získala, si kupovala knihy, ktoré by si inak nemohla dovoliť. A po vojne... Hermiona opäť pokrčila plecami a staré známe tiene sa jej objavili v očiach. Zdalo sa, že nie je dôvod nosiť šperky a okrem toho, v tých dňoch boli peniaze potrebné na iné veci.

Severus si všimol slabú túžbu, ozývajúci sa jej v hlase, keď mu rozprávala túto časť príbehu.

V Rokville a ani v inom čarodejníckom obchode nenašiel nič, čo by pre ňu bolo vhodné. Napriek nechuti požiadal Albusa o radu a stroho mu načrtol svoj problém.

Oči starého čarodejníka zaiskrili. Albus mu prezradil, že v blízkom muklovskom mestečku, ktoré on sám sem tam navštevuje, je zaujímavý obchodík. Nepochyboval o tom, že ten dokonalý darček nájde tam... (ich oddelenie sladkostí, malo totiž neuveriteľné zásoby citrónových dropsov, dodal Albus.)

Pri pomyslení, že má byť obklopený húfmi muklov, sa cítil trošku znechutene... najmä v tomto ročnom období... ale aj Severus si priznal, že to stojí za pokus. Zahopšupoval sa do jedného skrytého obchodíku a v tom meste. Vo vrecku už mal pripravené bankovky, ktoré zamenil u Gringottových. Pokiaľ ide o škriatkov, peniaze mali cenu vždy a bolo jedno, z akého sú sveta.

Nie po prvýkrát sa čudoval, ako muklovia dokážu zniesť tie svoje svetlá, ktorými boli obchody napchaté. Po jase sviečok, lámp a ohňa, bolo toto svetlo pre jeho oči neprirodzené. A čo sa týka vianočných kolied, ktoré vrešťali z reduktorov, Severus si bol istý, že Potter s Weasleym by zaspievali lepšie melódie.

Šťastnou náhodou si všimol mapu obchodu na stene; našiel umiestnenie obchodu, ktorý chcel navštíviť, uložil si to v hlave a vykročil.

Severus sa rozhodol, že Hermione kúpi náhrdelník, ale keď konečne prišiel do obchodu, našiel tam takmer nekonečný výber. Boli tam zlaté aj strieborné náhrdelníky, jemné retiazky na ktorých viseli drahokamy a obrovské množstvo ďalších.

Náhrdelníky vyrobené z robustných kovových článkov... nie, tie nie.

Náhrdelníky z najlepších a najjemnejších článkov... nie, väčšina kvôli ich jemnosti vyzerala fádne.

Jeho pozornosť pritiahol šperk, ktorý bol očividne moderný, ale inšpirovaný minulými dobami. Svižne k nemu prišiel bližšie, prezeral si ho spoza bezchybného skla, ktoré bránilo náhodnému dotyku návštevníka alebo rýchlemu odcudzeniu. Náhrdelník okamžite zaujal jeho oko... bol vytvorený z akoby medených článkov spojených dokopy, s leskom granátov vedľa odlesku medi.

Bol perfektný.

Odkašlanie.

„Môžem vám pomôcť, pane?“ opýtal sa predavač, ktorý sa zjavil spoza pultu. Mal jemne hnedšiu pokožku, hnedé vlasy sčesané dozadu a oblečený bol v úhľadnom čiernom oblečení.

Severus len stál a s prižmúrenými očami si prezeral mukla.

„Áno, chcel by som kúpiť tento náhrdelník,“ odpovedal mu stroho a ukázal na svoj výber.

Predavač (podľa diskrétnej menovky na oblečení sa volal Róbert) sa široko usmial.

„Skvelá voľba, pane,“ Róbert vytiahol zväzok plný strieborných kľúčikov na retiazke a odomkol vitrínku. Ako náhle bol odsunutý sklenený panel, predavač náhrdelník vybral zo zamatového lôžka a položil ho na pult.

„Je to pre vašu milú? Či pre manželku?“ pozorne si Róbert prezeral Severusa.

Tomu sa jemne roztiahli nosné dierky nad tou drzosťou.

Počas Vianoc žiadne Crucio, povedal si.

„Pre moju manželku,“ stručne odpovedal.

Bol odmenený... ak to tak vôbec mohol nazvať... ďalším širokým úsmevom.

„Pre vašu ženu? Ale samozrejme. Madam bude potešená vaším vkusom,“ Róbert sa sklonil k blízkej skrinke a vytiahol odtiaľ plochú čiernu krabičku. Dal ju na pult, obratne do nej uložil náhrdelník a opäť ju zatvoril. Potom odniekiaľ vytiahol malú, ale draho vyzerajúcu priehľadnú tašku, ktorá bola vyrobená z niečoho, čo, ako Severus vedel, sa nazývalo plast, položil ju na pult a vložil do nej krabičku.

Pre Severusa bolo stále zvláštne vyslovovať slová moja manželka a tou manželkou myslieť Hermionu Grangerovú.

Bolo ľahké považovať obyčajnú, vlasatú dievčinu za nič viac než Vševedku, ktorá nikdy nebude užitočná v boji proti Voldemortovi. Isteže, že celá jeho pozornosť bola upriamená na vojnu a svoju príležitostnú túžbu po ženách (bol len človek, napokon) úspešne ignoroval.

Po vojne opustila Rokfort a išla na univerzitu, ale keď sa vrátila o pár rokov ako učiteľka Aritmancie, nejako zahniezdila v jeho mysli natoľko, že sa jej nebol schopný zbaviť. Aj keď to vyzeralo, že nejako skrotila svoje vlasy, bola stále obyčajná (aj keď ani on nebol práve vyhľadávanou partiou), ale mala okolo seba ráznu silu, ktorá jej dodávala svoju vlastnú krásu.

Odvážila sa s ním rozprávať a nedala sa odradiť jeho iróniou a úškrnmi. S nechuťou si musel priznať, že dokáže študentov niečo naučiť. Ich časté slovné roztržky pridávali isté... korenie jeho životu. Dlhú dobu predtým jeden nudný týždeň len prechádzal do ďalšieho.

Nejako si uvedomil, že sa s ňou dokáže rozprávať ako so sebe rovnou.

A keď ju našiel na Rokfortských pozemkoch stáť pri pomníku pre padlých študentoch (ktorí padli v niečom, čo Ministerstvo vyhlasovalo za Víťaznú bitku), tichú s ohnutými plecami, uvedomil si, že má na sebe rovnakú tiaž previnenia kvôli tomu, že nejako prežila, kým mnohí iní, ktorí si zaslúžili žiť, zomreli.

Odmenou za jeho chrapľavé úprimné slová súcitu (musel ich povedať) bolo, že sa otočila a ticho sa mu rozplakala na hrudi. Zdalo sa byť úplne prirodzené, logické a správne jej ponúknuť útechu svojho náručia.

Neskôr, keď sa jej neisto strnulo vyznával zo svojich rastúcich pocitov k nej a ona mu pevne odpovedala (s neočakávanými ružovými lícami), že už mu svoje srdce venovala... Jeho svet sa nádherne obrátil hore nohami. Vzápätí nasledovala svadba a aj keď zo začiatku boli ich prvé pokusy o intímnosť neisté, neskôr prebudená vášeň im to viac než vynahradila.

Jeho pozornosť bola pritiahnutá späť k prítomnosti faktom, že predavač nasypal do plastickej tašky niečo, čo vyzeralo ako vysušené lupienky zo záhradných ruží.

„Určite nie je nutné si robiť také starosti!“ vyštekol rozhorčene Severus.

Predavač sa zatváril, akoby Severus urazil jeho predkov až do desiateho kolena.

„Pane,“ odpovedal škrobene, „moje zlyhanie, ak by som tento darček nezabalil spôsobom, ako si zaslúži, by bolo neodpustiteľné. Strašne neodpustiteľné.“

Výnimočne Severus nedokázal prísť s vhodnou odpoveďou, ktorá by mukla uzemnila.

„No, určite musíte čoskoro dokončiť,“ v hlase mal trochu rozhorčený tón.

Široký úsmev sa vrátil na Róbertovu tvár.

„Len jemná dekorácia a už je to vaše.“

Ale Severus len nemo neveriacky zízal na predavača, ktorý pridal do už plného plastového sáčku nasledujúce veci:

-     Vetvička levandule (samozrejme zbieraná za úsvitu)

-     Hrsť konfiet

-     Škoricu

-     Štipku zlatého prášku

nakoniec: obrovskú ružovú mašľu, ktorou tašku zaviazal.

Ružovú!

Počas svojho života sa nikdy necítil tak ponížene. Taška bola teraz tak objemná, že nemal šancu ju ukryť pod kabátom bez toho, aby nevyzeral ako zlodej.

Dvojica dám s modrým nádychom vo vlasoch sa na neho láskyplne usmiala a toto bola posledná kvapka.

Vďaka Merlinovi, že Vianoce boli len raz za rok.

oooOooo

„Je to nádherné, ale nemal by si ma takto rozmaznávať,“ protestovala na Štedrý večer Hermiona, ale na tvári mala úsmev, ako si zdvíhala vlasy, aby jej mohol jej manžel hrejivými prstami zapnúť náhrdelník okolo krku.

Ako stála pred zrkadlom v ich spálni, musela priznať, že náhrdelník na jej krku vyzerá rozkošne. A z pohľadu v čiernych očiach vysokej tmavej postavy, ktorá sa odrážala vedľa nej v zrkadle, bolo jasné, že si to myslí tiež.

„Budem robiť, čo budem chcieť,“ oponoval jej Severus zamatovým tónom. V duchu ho ale potešila jej radosť a jej predchádzajúci bozk, ktorým sa mu poďakovala.

„Ale aj tak, muselo to byť náročné. Ďakujem ti,“ jemne povedala Hermiona. Práve, keď si myslela, že pozná všetky časti osobnosti svojho inteligentného, sarkastického manžela, prekvapil ju darovaním tohto nádherného (ale nepraktického, podľa jeho zvyčajných štandardov) darčeku.

„Nemáš ani poňatia,“ zdalo sa jej, že ho to začula zamumlať si.

Sklonil hlavu a zapriadol jej do ucha: „Ale je tu ešte jeden darček, ktorý musíš rozbaliť, žena moja...“

„A čo by to malo byť?“ opýtala sa Hermiona trochu bez dychu, keď cítila a videla zároveň, ako ju jeho ruky zmyselne a láskyplne hladkajú.

„Ja.“

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.10. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Špeciálny darček Od: martian - 15.12. 2022
Počas Vianoc žiadne Crucio - tak to mne naprosto dostalo.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Špeciálny darček Od: nadin - 22.12. 2012
Nuž áno, celkom som videla Alana v Láske nebeskej a užívala si predstavy prvého i druhého darčeka:)) Ďakujem!

Re: Špeciálny darček Od: kamci - 15.12. 2012
no, věřím že pořizovat dárek takovým způsobem stálo Severuse veškeré sebezapření

Re: Špeciálny darček Od: siriana - 15.12. 2012
tak ten poslední dáreček bych klidně rozbalovala tak třikrát denně :))))

Re: Špeciálny darček Od: solace - 13.12. 2012
Krásna vianočná poviedka. Čo by Severus neurobil pre skutočnú lásku? Pretrpí muklovské nákupné centrum, davy ľudí aj otravného predavača. Hermiona by ho mala odmeniť za statočnosť. Vďaka za preklad, Eggy.

Re: Špeciálny darček Od: tigy - 12.12. 2012
"Počas Vianoc žiadne Crucio", to sa ľahko povie, ešteže má Severus také sebaovládanie, hoci tá mašľa už asi bola skoro príliš  Podľa opisu to bol krásny náhrdelník, nečudujem sa, že sa mu Hermiona tak potešila  A Láska nebeská je jedným z asi šiestich-siedmych filmov, ktoré mám pri telke a ktoré si púšťam vždy, keď mám chuť na trocha romantiky   Vďaka, Eggy!

Re: Špeciálny darček Od: soraki - 12.12. 2012
chudák Severus, plně s ním soucítím - růžová mašle? bléé díky

Re: Špeciálny darček Od: soraki - 12.12. 2012
chudák Severus, plně s ním soucítím - růžová mašle? bléé díky

Re: Špeciálny darček Od: Lachim - 12.12. 2012
Hermiona byla jistě spokojena s oběma dárky.

Re: Špeciálny darček Od: larkinh - 12.12. 2012
Tak ten poslední dárek bych si taky nechala líbit :)

Re: Špeciálny darček Od: teriisek - 12.12. 2012
Že by lehká inspirace Láskou nebeskou? ;) Ačkoliv uznávám, že představa Severuse před tím prodavačem je ještě o kousíček lepší než filmová verze! Díky moc za překlad!

Re: Špeciálny darček Od: Gift - 12.12. 2012
Miluji lasku nebeskou a miluji Snamione!!:-) Bylo to takove lehounke, roztomile... Moc dekuji za preklad;-)

Re: Špeciálny darček Od: Zuzana - 12.12. 2012
Úplne som videla Severusa ako sa tvári keď mu predavač balil ten darček. Tá scénka sa podobala na tú, keď Rickman kupoval náhrdelník a balil mu ho Mr. Bean v filme Láska nebeská Bolo to pekné a od Severusa nečakané Ďakujem za preklad.
Re: Špeciálny darček Od: Zuzana - 12.12. 2012
aha, teraz som si prečítala aj úvod, takže je to asi z toho filmu :D

Re: Špeciálny darček Od: Koki - 12.12. 2012
Nádhera. Taky chápu jeho nechuť k růžové mašli.

Re: Špeciálny darček Od: doda357 - 12.12. 2012
Najmilší bol koniec  „Ale je tu ešte jeden darček, ktorý musíš rozbaliť, žena moja...“  Viem si predstaviť Severusovu frustrovanosť, keď mal nakupovať v muklovskom svete  Ale nakoniec to zvládol bez ujmy na zdraví, čo je naozaj skvelé  Ďakujem 
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
a prezili aj vsetci ostatni :P  daaakujem velmi pekne za komentar :P

Re: Špeciálny darček Od: tiberia - 12.12. 2012
"O vánocích žádné crucio", to je dobrá hláška. To si budu pamatovat, až mi na vánoce polezou lidi na nervy... Hezká povídka, díky.
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
:) som rada ze sa hlaska pacila ... tiez ma dost pobavila :P dakujem za koment

Re: Špeciálny darček Od: valerie - 12.12. 2012
Já ten film neviděla!!!! Tragédie. Budu to muset napravit. Ovšem povídka byla parádní. Chudák mučený Sev :-) A ta mašle... :-D Ovšem Severuse bych si velice ráda rozbalila :-D Děkuji za výběr i překlad.
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
Ty si ten film nevidela? :O vazne je dobry... co dobry... skvely :) odporucam: Love actually (Láska nebeska) :) hra tam Alan :P dakujem z akoment

Re: Špeciálny darček Od: wixie - 12.12. 2012
Láska nebeská, jak já ten film miluju - těším se na Štědrý den, až si ho zase pustím, ale popravdě, kdyby se tu vyskytl nějakou vesmírnou dimenzionální chybou Severus, bylo by mi vcelku jednu, co mi naděluju. Narozdíl od Hermiony bych se vrhla na ten černý sarkastický balík :-D Díky za milou povídku a její překlad!
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
Ha :) uplne suhlasim... skvely film :) ja by som sa ajprv tesila z krabicky a potom az so Severusa... ked sa tak ponukol :P diky

Re: Špeciálny darček Od: Jacomo - 12.12. 2012
Merline! Tedy... ehm... Eggy, ty mi dáváš! Lásku nebeskou miluju, ale TUHLE scénu přímo nenávidím (což je ovšem vina pana Atkinsona, z kterého mám osipky). A tady to mám v kupě ještě se Severusem. Hauuuu! No, přežila jsem a bavila se, takže díky za překlad
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
Nemas rada mistra Beana? :D Ani ja... ale v ten scene mi nevadil :P dufam ze kozna forma alergie sa rychlo strati a bude zase dobre :P diky za koment

Re: Špeciálny darček Od: Patolozka - 12.12. 2012
jojky! Uplne jsem tu scenu videla. Alan a mr. Bean byli nezapomenutelni! No, jsem rada, ze to Sev ve zdravi zvladl:D a budu mu drzet pesti, aby to zvladl i priste! Diky!
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
ja som rada ze prezili vsetci muklovia :D o severusovie zdravie by som sa az tak nebala :P daaakujem za koment

Re: Špeciálny darček Od: denice - 12.12. 2012
Opravdu speciální dárek, náhrdelník i Severus, Hermiona je šťastná žena. Díky.
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
:) mislim ze jej ho vsetci tajne zavidime... a zaroven sme vdacne za nasich partnerov (ci nepartnerov) ktori su predsalen jednoduchsi :)

Re: Špeciálny darček Od: marci - 12.12. 2012
Ááách Láska nebeská :)  Tedy - teď jsi mi dala, protože až se budu 23.12. dívat na tento milovaný film (pokud neprohraje těsný souboj s Andělem Páně), a chudák Rowan Atkinson bude balit Rickmanovi jeho dárek, v mých očích tam bude stát Severus Snape, mrmlající si "Na Vánoce žádné Crucio! :D   Už te´d se na to těším!! Díky moc a moc!!
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
:P som rada ze sa pacilo... ja som tu scenu uplne videla :D aj alana ako sa tam vykruca :) len skoda ako to skoncilo... :/ debil jeden... daaakujem za kometn

Re: Špeciálny darček Od: zuzule - 12.12. 2012
Severus to měl ještě dobrý, řekla bych, že Alan trpěl v Lásce nebeský víc. I když obří růžová mašle je obří růžová mašle. :D Super, díky.
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
no ale ked si to zoberieme... alan to kupoval moznej milenke, severus manzelke... takze severus jednoznacne charakterove vedie :) diky

Re: Špeciálny darček Od: FlorenceMabel - 12.12. 2012
Chudák, Sev! Růžová malšle! S tou bych nechtěla být viděna ani já... Děkuji ti!
Re: Špeciálny darček Od: Eggy - 12.12. 2012
brrrrr. ruzovu neznasam :) je mi z nej zle :D diky za koment

Prehľad článkov k tejto téme:

Scattered Logic: ( solace )24.12. 2012Daň z tupých hláv
Atiana Gray: ( larkinh )23.12. 2012Pod rouškou noci
DADA_Mistress: ( Eggy )22.12. 2012Noc pred Vianocami verzia so Snapom
Kitsunelover: ( Florence )21.12. 2012Kožich z norka
Jenwryn: ( Lupina )20.12. 2012Rodinný recept Princeů
Della D.: ( solace )19.12. 2012Čokoláda
WatchersGoddess: ( larkinh )18.12. 2012Malá velká nepříjemnost
Dyce: ( Jacomo )17.12. 2012Lepší den
Cecelle: ( Florence )16.12. 2012Nezapomenutelný
Arevik: ( solace )15.12. 2012Vianočný zázrak
Imhilien: ( marci )14.12. 2012Ne tak docela šťastné Vánoce
WatchersGoddess: ( larkinh )13.12. 2012Ráno poté
Imhilien: ( Eggy )12.12. 2012Špeciálny darček
MomoDesu: ( Lupina )11.12. 2012Jen vzhlédni
Incarcerous: ( solace )10.12. 2012Dve slová
SouthernWich69: ( Florence )09.12. 2012Návštěva sirotčince
WatchersGoddess: ( larkinh )08.12. 2012Neustálé problémy se šéfem
JunoMagic: ( Jacomo )07.12. 2012Vánoční pudink
snapesgirl1981: ( marci )06.12. 2012Šťastné bradavické Vánoce
Pamuk: ( solace )05.12. 2012Zápisník zo žalárov
kailin: ( Eggy )04.12. 2012Rozprávka na dobrú noc
Severina2884: ( Florence )03.12. 2012Nebelvírská rudá, zmijozelská zelená
lcvald: ( Lupina )02.12. 2012Rudé kalhotky
WatchersGoddess: ( larkinh )01.12. 2012Samomluva bývalé studentky