Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Ostatné

Vánoční blues

Advent 2012 Ostatné
Vložené: Jimmi - 09.12. 2012 Téma: Advent 2012 Ostatné
tiberia nám napísal:

 


9. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Název:    Christmas blues

Autor:   Faerie Princess Of Doom

Link:   http://www.hpfandom.net/eff/viewstory.php?sid=19318

Překlad:  tiberia

Souhlas: ne, nejsou kontakty, mail nefunguje

Postavy:  fyzicky pouze Albus, ale pomluví tam kdekoho...

Shrnutí:  Albus si neváží toho, co má a chtěl by něco úplně jiného....

 

                                            Vánoční blues

Albus si povzdechl. Další rok, další vánoce.

Starý profesor rozjímal nad svým vánočním stromem, tak jako každý rok. Byl  stejný, jako vždycky, na stejném místě v rohu jeho komnat, vysoký, ozdobený červenými a zlatými baňkami a řetězy.

Nebyl to ale strom, s čím měl problém, byly to dárky pod ním.

Byly tam naskládané úplně stejně jako v minulých letech. Knihy, jeho vánoční dárky.

Knihy. Byl tak unavený z těch zatracených věcí, které stejně nikdy nebude číst.

Někdy si přál, aby nebyl tak chytrý.

Nicméně už se se svým každoročním vánočním údělem smířil. Věděl, že kdyby chtěl tuto ošemetnou situaci vyřešit, mnoho lidí by tím urazil.

Kéž by byl už v mládí zastavil všechny, kteří ho obdarovávali knihami. Ale neměl to srdce. Ne, když si všichni dávali tolik práce s vymýšlením, jakými knihami ho obdarovat.. A teď už jich měl tolik, že existovalo jen nepatrné množství témat, o kterých by si nemohl nic přečíst ve své vlastní knihovně.

Postavil stranou svůj ranní čaj a zvedl první balíček. Byl zabalený v černozeleném papíru, s malou kartičkou psanou drobným černým písmem. „Ach, Severus.“

Dar byl rozbalen a Albus vydal další bolestný povzdech. Kniha temných lektvarů. Jak předvídatelné. Odložil knihu na malý stolek vedle křesla.

A tak to pokračovalo dál. Kniha od Minervy – něco o peří a jeho vlastnostech v přeměňovacích vzorcích, kniha o vzácných lidožravých rostlinách od profesorky Prýtové, od ministra kniha o mezigenerační politice, od Aberfortha kniha o kozlech – další kniha o kozlech, pomyslel si Albus zasmušile.

Knihy! Proč knihy! Jen proto, že je vzdělaný člověk to ještě neznamená, že všecko, co chce na vánoce, jsou knihy!

Albus zatoužil po časech, kdy jeho matka celý rok pletla a šila a připravovala šály, rukavice a pláště na zimu a taky na vánoce...jak jen mu chyběly maminčiny pletené ponožky!

Albus si ještě chvilku zavzpomínal, pak odhodil stranou poslední ze svých darů – knihu o výkladu budoucnosti podle tvaru mraků. Ani nemusel přečíst kartičku, aby věděl, od koho to bylo. Opřel se v křesle a poněkud poraženecky si povzdechl.

Děsil se svých narozenin.

Jeho oči zachytily záblesk stříbra a znovu se podíval pod stromek. Zdá se, že tam zapomněl dárek. Švihnul hůlkou a ledabyle zabalený balíček mu přistál na klíně. Kriticky se na něj zahleděl. Nevypadalo to jako jeho běžný dárek, celé to bylo hrbolaté a nepořádně zabalené.

Albus pokčil rameny, asi jen kniha, která se cestou do jeho komnat poškodila. Hbitě odstranil stříbrný papír a když uviděl svůj dárek, zalapal po dechu.

Ponožky!

Div se nerozplakal. Skutečně to byly ponožky! Dárce měl příšerný vkus a pár k sobě navíc nepasoval, ale byly to ponožky! Uctivě a zbožně je držel v rukou, neschopen slova. Jedna ponožka byla zářivě fialová, pošitá drobnými hvězdičkami, které se občas odstřelovaly. Druhá byla jasně zelená, se vzorem malých soviček, které v nikdy nekončícím kruhu stále poletovaly kolem dokola.

Albus se do nich zamiloval v tom okamžiku, kdy z nich spadl stříbrný papír.

Podíval se na pozůstatky obalu po nějaké vizitce. Vrtalo mu hlavou, kdo mu ty ponožky mohl dát, ale žádná kartička tam nebyla, takže mu nezbylo než lámat si hlavu dál.

Albus setřepal z nohou pantofle a navlékl si své nové ponožky, nohy natáhl před sebe a obdivoval je.

A vyhlídka na jeho narozeniny najednou vypadala daleko radostněji.

  

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vánoční blues Od: larkinh - 19.12. 2015
To byl určitě Dobby nebo nějaký jiný domácí skřítek :) Děkuji.

Re: Vánoční blues Od: myska111 - 17.12. 2012
zábavné

Re: Vánoční blues Od: Jimmi - 16.12. 2012
Veľmi zaujímavá poviedka, taká netypická, ale zaujala. Krásny preklad. Díky

Re: Vánoční blues Od: Lachim - 12.12. 2012
Kdopak byl ten neznámí dárce? Že by Dobby? Nádhera.

Re: Vánoční blues Od: Tannah - 11.12. 2012
Pobavilo. Ja by som zase rada nejake tie knihy, a stale len oblecenie. Aj ked aj to potesi!

Re: Vánoční blues Od: solace - 10.12. 2012
Albus Dumbledore neznášajúci knihy a túžiaci po ponožkách? :-) Milé. Teraz by sa mal Severus spolu s ostatnými prihlásiť na kurz ručného pletenia k Dobbymu (ak to bol on). Do Albusových narodenín to snáď stihnú. Vďaka za preklad, tiberie. Pobavilo.

Re: Vánoční blues Od: Zuzana - 10.12. 2012
Ách, ja by som chcela vedieť kto mu ich dal. Buď to bol Dobby, ktorý má takých kúskov vo svojom šatníku asi veľa, alebo Hermiona, ktorá také vecičky rada vyrábala :) Bolo to krásne. Ďakujem

Re: Vánoční blues Od: teriisek - 10.12. 2012
Taky bych asi nebyla nadšená, kdybych dostávala samé knihy a nic jiného, takže věřím, že Albus musel být z ponožek naprosto nadšený! Pěkný kousek, děkuju za překlad!

Re: Vánoční blues Od: Gift - 09.12. 2012
Roztomile:-). Ze zacatku jsem si rikala, co bych ja za tolik knih dala, ale... vanocni ponozky, to si teprve zaslouzi zavist:-). Moc dekuji za hezonky preklad.
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 10.12. 2012
Ty knihy by nebyly tak špatné, kdyby mu vybrali čtivější tituly. Ale kdybych se rozhodovala mezi ponožkami a mezigenerační politikou, tak beru jasně ponožky.

Re: Vánoční blues Od: tigy - 09.12. 2012
Tiež tipujem Dobbyho  Vďaka, tiberia, to bola nezvyčajná, ale krásna poviedka 
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 10.12. 2012
Jsem ráda, že se líbila....díky.

Re: Vánoční blues Od: marci - 09.12. 2012
Náderné :) Ještě teď se culím. Ty ponožky neměly chybu - také bych se do nich zamilovala :) Díky moc za krásnou jednohubku :)
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 10.12. 2012
No to jo, ponožky od Dobbyho pod vlastním stromečkem a ještě s hýbajícími se obrázky, to bych jásala taky.

Re: Vánoční blues Od: Jacomo - 09.12. 2012
Vídím to na jedno malé ušaté stvoření... A nebo na někoho, kdo si na něj hraje Díky. Pobavilo - dneska nejvíc.
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 10.12. 2012
Díky, jsem ráda že tě ušaté stvoření potěšilo.

Re: Vánoční blues Od: kamci - 09.12. 2012
první typ na dárce ponožek byl Harry, ale každou jinou mohl poslat opravdu jen Dobbymoc hezká povídka
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Jsem opravdu ráda, že se ti líbila.

Re: Vánoční blues Od: denice - 09.12. 2012
Kouzelná povídka, chudák Albus. A nemohl knihy ani darovat do knihovny, dárci by se urazili. Ale mohl by ponožky všem ukázat, pochlubit se, ostatní by se třeba dovtípili a za rok by Brumbál zavalený hromadou ponožek toužebně vyhlížel nějakou knihu... Díky.
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Pravda, ale ponožky by aspoň využil. Mohl by je pěkně kombinovat, na potkání vytahovat lem svého hábitu, chlubit se různobarevnými ponožkami a budovat si pověst výstředního starce.

Re: Vánoční blues Od: Eily - 09.12. 2012
Děsila jsem se, jestli na mě zase vyskočí Snarry nebo Drarry (nejsem fanynka, sice to přečtu, ale ošívám se u toho a je mi to divný), a on Brumbál! Povídka byla hrozně roztomilá. Zajímavé, že nikoho nenapadlo mu dát něco jiného než knihy. Já bych mu poslala krabici s jeho oblíbenými sladkostmi :D
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Máš pravdu, taky jsem si říkala, že bych asi zvolila sladkosti nebo nějakou tu Ohnivou whisky. Jsem ráda, že tentokrát byla povídka podle tvého vkusu a líbila se ti.

Re: Vánoční blues Od: bacil - 09.12. 2012
Nádhera. Tak takhle jsem se nenasmála už dlouho. Díky za ponožky jo jupíííííí
Re: Vánoční blues Od: bacil - 09.12. 2012
jo můj tip na dárce je Harry. Ostatní tady podezřívají Dobbyho,ale Albus přece kdysi řekl Harrymu co by dal za to kdyby dostal na vánoce ponožky. Hm tak jsem zvědavá jestli se tohle někdy dozvíme :-)
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Mě taky jako první napadl Harry, právě proto, že mu Brumbál říkal o těch ponožkách, ale každá jiná? To by snad Harry neudělal... takže taky nevím. Harry nebo Dobby, ale asi se to nikdy nedozvíme.

Re: Vánoční blues Od: Kaitlin - 09.12. 2012
Tak tohle bylo prostě krásný, nešlo se u toho na konci neusmívat. A myslím, že dárce je víc než jasný.
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Asi tipuješ Dobbyho. Mě napadl ještě Harry, ale ten by snad nedal každou jinou.

Re: Vánoční blues Od: Koki - 09.12. 2012
Tak málo co dokáže potěšit Brumbála.
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Mě by teda potěšily ty knihy.....
Re: Vánoční blues Od: Koki - 09.12. 2012
To mě taky. I když některé tituly by mohly být jiné.

Re: Vánoční blues Od: valerie - 09.12. 2012
No jistě, to musel být jedině Dobby :-) Krásná povídka. Děkuji.
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Jsem ráda, že se povídka líbila, díky

Re: Vánoční blues Od: doda357 - 09.12. 2012
Keby mne dávali všetci len knihy, asi by som bola v siedmom nebi  Ale nie, samozrejme, že aj niečo iné, ale neviem, či by ma potešili zrovna ponožky, navyše keď je každá iná  Ale každý má iný vkus  Ďakujem, pobavilo ma to, najmä tá časť, kde si ponožky natiahol na nohy a obdivoval ich 
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Taky jsem si říkala, že já bych teda dala přednost knihám před ponožkami. Jsem ráda, že se ti povídka líbila.

Re: Vánoční blues Od: Liz - 09.12. 2012
Že by si na něj vzpomněl jeden malý už bradavický skřítek? Z těch obvyklých darů, které dostal, mě zaujalo věštění podle tvaru mraků.
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Skřítka hádají všichni, ještě by to teoreticky mohl být Harry, ale snad by projevil víc vkusu...

Re: Vánoční blues Od: FlorenceMabel - 09.12. 2012
Jen aby mu je neposlal Voldy :). Děkuji!
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
To by Voldy měl teda docela smysl pro humor...

Re: Vánoční blues Od: kopapaka - 09.12. 2012
Nádhera!!! Tenhle kousek jsem si přečetl s opravdovým potěšením. Díky, díky, díky 
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Díky, jsem ráda, že jsem ti něčím kápla do noty.

Re: Vánoční blues Od: larkinh - 09.12. 2012
Tohle bylo pěkné :) A myslím, že je docela jasné, kdo mu ty ponožky dal - možná jeden domácí skřítek, který jich má ve své komůrce celou hromadu :)
Re: Vánoční blues Od: tiberia - 09.12. 2012
Dobby mě napadl taky, ale až jako číslo dvě. Napřed jsem tipovala Harryho. Ale pak jsem usoudila, že by fakt nedal každou jinou a taky jsem začala podezřívat toho malého domácího, ponožkami posedlého...... Díky za komentář.

Prehľad článkov k tejto téme:

Nitsrek: ( larkinh )23.12. 2012Vánoční přání se plní
fudgemonkey878: ( Florence )22.12. 2012Veselé Vánoce, Freddie
balletlover: ( Morgana )20.12. 2012Odlišné cesty, rovnaký osud
balletlover: ( Morgana )19.12. 2012Scorpius
balletlover: ( Morgana )18.12. 2012Rose
little turtle: ( Florence )17.12. 2012Vánoce
Alisanne: ( gleti )16.12. 2012Nejlepší dárek
PJ XD: ( kopapaka )15.12. 2012Čas vánočních návštěv
Barkeeper: ( kopapaka )10.12. 2012Trest
Faerie Princess Of D: ( tiberia )09.12. 2012Vánoční blues
Sita Z: ( tiberia )06.12. 2012Baby in a box 2/2
Sita Z: ( tiberia )05.12. 2012Baby in a box 1/2
inell: ( Gift )01.12. 2012Jsem taková, jakou mě vidíš