Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Snamione

Zápisník zo žalárov

Advent 2012 Snamione
Vložené: solace - 05.12. 2012 Téma: Advent 2012 Snamione
solace nám napísal:

 


5. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Zápisník zo žalárov

Autor: Pamuk

Preklad: solace

Originál: http://ss-hg.narod.ru/fic/pg/zapiski_iz_podzemeli.html

Rating: PG

Humor

Zápisky istého profesora elixírov.

 

PP: Nejde o vianočnú poviedku, napriek tomu dúfam, že vás pobaví rovnako ako mňa.

 

Pondelok

Domnievate sa, že vám mám čo povedať? Že sa so mnou deje niečo neobvyklé? Nie, to sotva. Som len človek. A mám svoj príbeh, ktorý, našťastie, nikoho nezaujíma.

 

Utorok

Ktorý hlupák povedal, že deti sú naša budúcnosť? Nechal by som ho polhodinu s tými nedospelými idiotmi, s ktorými musím tráviť takmer celý deň a potom by som sa pozrel na jeho reakciu. Nie, isteže, dal by si rady s párikom svojich vlastných trdiel, no s celou triedou neposedných, rozmaznaných a tupohlavých študentov – ťažko. Z čistej zvedavosti, začal by prichádzať o rozum už po dvadsiatich minútach alebo skôr? A tak je to aj so mnou. A to sa mi ešte darí kontrolovať a udržať v triede disciplínu. Body? To je fuk! Drobné malichernosti života. A žiadna vďačnosť... Nie, dám výpoveď, vskutku dám výpoveď... Ak mi nepostavia pomník.

Strhol som Potterovi body. Nemá sa čo uškŕňať.

 

Streda

Znovu sa presviedčam, že čím je niekto na tom lepšie s peniazmi, tým je na tom horšie s vkusom. Ešte by som k tomu doplnil problém s vekom, ale to už odbočujem. Dnes sa u mňa zastavil Malfoy, a ako vždy chcel vyňuchať niečo prospešné pre seba. Vek mu viditeľne neprospieva: bol oblečený ako páv počas párenia, do akýchsi žiarivých, hodvábnych handier. Rozhodne stráca úroveň – kedysi bol oveľa dôslednejší. A teraz sa na ňom evidentne podpisuje vek a ten starý prďoch ešte stále túži zdolať nepokorené výšiny. Nech mi potom dokazuje, že je výhradne verný svojej manželke a rodovému kódexu.

Keď sme spolu hovorili, prešla okolo Grangerová. Keď zbadala nadutý výzor môjho spolubesedníka, pridusene sa zasmiala a snažila sa rýchlo vzdialiť. Malfoya nezachránil ani očarujúci úsmev, ktorý si nasadil na tvár pri pohľade na mladú dievčinu. Zjavne Grangerovú nespoznal. Nezačal som mu to vyvracať, no teraz si myslím, že som mal. Neskôr mu o tom napíšem. Chcel by som vidieť jeho výraz, keď zistí, s kým sa snažil flirtovať. Grangerovej som strhol body. Teší ma len jedno: Malfoy odišiel viditeľne rozladený. A ako povedal, strhol som málo bodov.

 

Štvrtok

Kríza osemdesiatročných čarodejníkov, pri ktorej hlava šedivie a srdce pochabie ma postihla na prahu štyridsiatky.

 

Piatok

Opica. Nevydržal som do víkendu. Píšem, pokým si pamätám, že sa tu zastavil Albus. Budem sa ho musieť spýtať, čo odo mňa chcel, lebo jeho prosba sa už stihla utopiť vo vypitej ohnivej whisky.

Kto ustavične vykráda moje zásoby elixírov?! Mám toho po krk! Umiestňujem sledovacie kúzla. Mám určité podozrenie. Začínam pracovať.

 

Sobota

Parkinsonová dnes na mňa počas raňajok akosi zvláštne hľadela. Vydala sa v matkiných stopách? Ešte to! Jednej predstaviteľky ich rodiny mi onoho času stačilo. Basta! Mal by som si pohovoriť s Dracom, aby ju nejako rozptýlil. Preč od hriechu.

 

Nedeľa

Celý deň som realizoval experiment. Opäť sa mi nepodarilo pridať súčasne všetky prísady. A to ma dopaľuje. Dávno som už nemal toľko fiasok za sebou. Mal by som pristúpiť k riešeniu problému z opačnej strany, inak ten prekliaty elixír nebude účinkovať.

Večer som narazil v knižnici na Grangerovú. Sedela a čítala knihu – znovu sa snaží dokázať, že je najlepšia. Hľadela na mňa s výzvou. Výborne, dievča! Ak si nezničí svoju kariéru tým, že sa vydá za toho na nič súceho Weasleyho, môže z nej byť prvotriedny odborník.

 

Pondelok

...ťažký deň.

 

Utorok

Hoochová ochorela, aby život nebol medom ani pre mňa, ani pre študentov. Albus sa rozhodol, že ju budem zastupovať. Dve doplňujúce hodiny s piatym ročníkom. To si nezaslúžia.

Miesto toho, aby som si užíval sex so Šarlotou, im kontrolujem domáce úlohy. Nie, naozaj podám výpoveď.

 

Streda

Elixír mi znovu nevyšiel. Za všetky peniaze, ktoré som minul na prísady som si už pokojne mohol kúpiť nábytok do nového domu. Do čerta s hrdosťou! Rozhodol som sa využiť na prácu Malfoya. Mal si by odpracovať môj pozitívny postoj k nemu.

 

Štvrtok

Ráno som dostal list od Šarloty:

Drahý Severus!

Čakala som na teba ako hlupaňa takmer celý večer a ty si sa neunúval napísať mi ani zopár slov, že neprídeš! Všimni si, že sa to nestalo prvýkrát. Zabudni na to, čo som ti minulý týždeň hovorila o láske. Bolo to povedané počas orgazmu. A predošlý týždeň – tiež. A predtým – tiež.

Neľúbim ťa. Neľúbim. Neľúbim. Bez ohľadu na to, aký si v posteli.

Už nie tvoja, no ešte stále drahá Šarlota.

P.S. Nech ťa ani nenapadne, že ti vrátim nejaké darčeky, tým skôr prísady. Skonfiškujem ich ako morálnu kompenzáciu.

Žiaden sex.

 

Piatok

Draco prijal môj návrh na spoločnú prácu nad elixírom nevraživo. Aký nevďačník! Pozrimeže, nechce? Donútim ho.

Neskôr večer ku mne podišla Grangerová. Povedala, že si neúmyselne vypočula náš rozhovor. Vyhlásila, že ak Malfoy nechce, je pripravená pustiť sa do práce hoc aj dnes. Strhol som veľa bodov.

 

Sobota

Už viac nemám právo na chyby. Celý deň som premýšľal nad Grangerovej ponukou. Budem musieť súhlasiť. Nemám na výber. Zajtra ma čaká vážny rozhovor.

Potrebujem sa odreagovať. Napísal som Luciusovi list. Aspoň nad ním som vyhral.

Nálada sa mi zlepšila.

 

Nedeľa

Ráno som ju našiel v knižnici. Ani sa nečudovala –akoby čakala len na mňa. Na revanš žiada odporúčajúci list, vtedy nepovie o elixíre nikomu nič. Len si predstavte, list s mojím podpisom za súčasné pridanie niekoľkých prísad a ešte malú pomoc. Dievčina vie, ako využiť príležitosť, ktorú jej ponúka osud. Strhol som jej body za vydieranie. Večer už budeme pracovať. No dobre, stojí pred ňou dosť neľahká úloha. Poradí si?

 

Pondelok

Dnes som sa presvedčil, že mi elixíry kradne Dumbledore. Nie, nie sledovacie kúzla. Nechal tam ako usvedčujúci dôkaz citrónový drops. Zatváram krám.

Skončil som prácu nad elixírom. Grangerovej sa podarilo urobiť všetko správne. Povedal som, že jej v priebehu niekoľkých dní napíšem list. Žiadna vďačnosť, no body som jej nestrhol. Zdalo sa mi, že odišla spokojná.

 

Utorok

Celé dni a noci sa snažím zabudnúť, na čo človek potrebuje sex. Darí sa mi to mizerne. Keď

sa ráno zobudím, viem, že sa tým budem zaoberať do večera.

 

Streda

Prežil som hrozné minúty, väčšinu svojho života som trpel, drel a zakúšal jednu porážku za druhou. Pozná niekto odpoveď na moju nevyslovenú otázku?

 

Štvrtok

Parkinsonová už na mňa viac nepozerá. Draco nesklamal. Lenže teraz na mňa periodicky hádže pomerne zvláštne pohľady Grangerová. Nevedno, čo je horšie.

 

Piatok

Dal som jej odporúčajúci list. Roztrhala ho pred mojimi očami. Hlupaňa. Ak sa spolieha, že jej ešte z vďačnosti napíšem čo i len riadok, kruto sa mýli. Strhol som jej body. Rozplakala sa a povedala, že nič nechápem. Samozrejme, ako mám niečo pochopiť, keď nič nehovorí? Začal som byť zvedavý.

 

Sobota

Stretol som Grangerovú. Nie v knižnici, ale na chodbe. Bozkávala sa s Weasleym, presnejšie, on sa ju snažil pobozkať. Strhol som im body. Spravilo mi to radosť, znovu som v jej očiach videl výzvu. Skôr, ako som odišiel, mi ticho šepla do ucha: „Aká škoda, že som taká šťastná. S vami by som mohla byť takou nešťastnou.“ Som si istý, že sa čoskoro bude hanbiť.

 

Nedeľa

Zdalo sa mi to, alebo mi McGonagallová skutočne chodila celý deň v pätách? Evidentne si navinula nové klbko požiadaviek. Zvyčajne mi spory s ňou spôsobujú veľké potešenie, ale momentálne sa tým netúžim vôbec zaoberať. Som chorý?

Situácia sa vyhrotila do krajnosti. Prečo som len išiel na večeru? Ako dezert sa podával slivkový kompót. Nepredstavoval som si, že Grangerová má natoľko rada sladké. Musel som urýchlene odísť. Jedna žena je ešte nič, ale tri – úplné ad absurdum.

 

Pondelok

Čertovsky rád by som videl Albusov kyslý ksicht pri raňajkách. Pravdepodobne prvýkrát za posledné dva roky. Isteže, nie je veľmi príjemné nenájsť po opici na obvyklom mieste ani jednu banku s potrebným obsahom. Chudák Albus! Malá, ale príjemná pomsta. Týždeň sa začal dobre.

 

Utorok

Blíži sa koniec školského roka. Som rád, že už viac neuvidím Pottera, Weasleyho, Parkinsonovú, či Grangerovú... dočerta.

Mysli na Šarlotu, mysli na Šarlotu, mysli na Šarlotu!

 

Streda

Dumbledore sa prišiel priznať a poprosil ma vrátiť elixír na predošlé miesto do budúceho pondelka. Súhlasil som pod podmienkou, že bude ku mne chodiť zriedkavejšie. Alkoholizmus sa nedá vyliečiť.

Malfoy mi napokon poslal odpoveď:

Občas mi je ľúto, že sú staré časy nenávratne preč.

Naše názory sa čoraz častejšie rozchádzajú.

Celý deň sa okolo mňa obšmietala Grangerová. Napĺňal ju mierny strach zmiešaný so záujmom. Po hodine nabrala odvahu, a predsa len podišla ku mne. Spýtala sa, o čom píšem do tohto zápisníka. Bezočivá ženská! Ako sa jej to podarilo vysliediť? Strhol som jej body. Iba sa uškrnula a nahla ponad stôl, že ju skrátka zaujíma, či sa nachádza v mojich poznámkach. Potom na mňa žmurkla a zamávala mi pred nosom akýmsi pomerne objemným zväzkom papierov. Dôverne mi oznámila, že sa vo svojich poznámkach o mne zmienila. Zvláštne, no v tom momente som nemal dosť síl, aby som sa s ňou prel. Musím priznať, že je celkom dobrá hráčka a o jej stávkach radšej pomlčím. Kto by sa odvážil?

Navrhla, aby sme jeden o druhom napísali knihy. Povedal som, že moja bude stokrát lepšia a ona odvetila, že o tom nepochybuje, lebo moja téma je omnoho zaujímavejšia. Náležitá odpoveď!

Grangerová odišla a svoj zápisník nechala ležať na stole.

Nečítal som ho. Požiadal som domáceho škriatka, aby vrátil majetok jeho legitímnej vlastníčke.

 

Štvrtok

Namiesto toho, aby som priznal, že som mal šťastie, sa celý čas sťažujem. A najhoršie je, že sa sťažujem sám sebe. Prišiel čas zájsť do Svätého Munga. Minister sa poteší! Nie, neurobím mu takú radosť.

 

Piatok

Začína sa skúškový týždeň. Merlin, daj im rozum a silu, aby všetci zvládli zadania. Potom ich už viac neuvidím.

Rozhodol som sa dať výpoveď. Domnievam sa, že to zarmúti len Albusa.

 

Sobota

Teraz som úplne presvedčený, že je elixír pripravený správne. Žiadna explózia, žiadne stmavnutie substancie. Výborne! Mal by fungovať. Môj darček na rozlúčku pre starého priateľa.

 

Nedeľa

Takmer som zabudol, čo je to sex s niekým iným. Protivím sa sám sebe. A hlavne – koho si predstavujem?! Priznávam, že sa zo mňa stáva nadržaný bastard. Zdá sa, že som všetko pochopil. Možno aj viac.

 

Pondelok

Bez komentára.

 

Utorok

Ešte horšie.

 

Streda

Tipujem, kto to vzdá prvý: Minerva alebo ja. Dosiaľ remíza.

 

Štvrtok

Trochu lepšie.

 

Piatok

Prišiel Draco. Porozprávali sme sa.

 

Sobota

Je ťažké čakať na ženu: hádžeš na ňu pohľady plné nádeje a snažíš sa pritom udržať zdanie dôstojnosti. Ale, dočkal som sa.

 

Nedeľa

Gratulujem si k ukončeniu školského roka. Absolventský ples.

Nemám na výber. Ušiel som pred samotou.

Možno som po prvýkrát v živote šťastný.

 

*****

 

Albus Dumbledore zišiel rýchlo do žalárov, snažiac sa na seba nepútať zbytočnú pozornosť a otvoril pred ním utajené dvere. Keď zbadal známu sklenenú banku s potrebným elixírom, dobre že nepodskočil od radosti, avšak ovládol sa a potom rýchlo vypil obsah neveľkého flakónika a blažene privrel oči. O niekoľko sekúnd zistil, že chuť elixíru bola trochu iná. Ešte o niečo neskôr sa k tomuto poznaniu pridružila ostrá bolesť v sluchách a nepríjemný pocit v oblasti žalúdka. Pred očami sa mu začalo zahmlievať a hlava sa mu prudko zatočila. Aby nestratil vedomie, sadol si na najbližšiu stoličku a trasúcou sa rukou si nalial čistú vodu z džbána stojaceho v strede stola uprostred rozhádzaných zoznamov prísad, študentských prác a čo by mohlo byť zaujímavé – Severusových záznamov. Nenápadne sa rozhliadol a uistil, že sa v miestnosti nachádza sám. Vážne zdvihol Snapov zápisník a očami prebehol posledný záznam:

Pondelok

Profesor, aké nepekné je pchať nos do cudzích vecí. Ej, ej, ej! Obetoval by som mnohé, aby som teraz videl vašu tvár, Albus. Sú to naozaj moje osobné záznamy. Nečudujte sa. Dávam vám ich, pretože ich už viac nepotrebujem. Môžete si s nimi robiť, čo sa vám páči, len ich nepublikujte, lebo vás vyhlásia za blázna. Čo si budeme nahovárať, už aj tak vás poniektorí neberú vážne. Samozrejme, na mňa sa to nevzťahuje. Zrejme ste si sadli na stoličku. V každom prípade – radšej si sadnite. Nestihol som preskúmať účinky elixíru, preto presne neviem, po akom čase sa u vás prejaví silný závrat a bolesť žalúdka. Dávajte na seba pozor a napite sa vody! Bojím sa o vaše zdravie.

Chcem vás vopred upozorniť, že pri vypravení vlaku vám môže chýbať jeden absolvent. Potter a Weasley budú akiste tiež robiť rozruch. Slečna Grangerová je so mnou. Z vlastnej vôle.

V tejto chvíli, ak ešte žijem, sedím v obývačke u Gragerovcov a žiadam Hermioninho otca o jej ruku. Doteraz nechápem, ako sa jej to podarilo. Ale to nie je podstatné. Bohužiaľ, nestihli ste spomínaný historický okamih, avšak dúfam, že nám neodmietnete tú poctu a zosobášite nás. Povedzme o päť dní? Budem čakať na vašu odpoveď, verím, že kladnú. A zakazujem vám komukoľvek hovoriť o našej svadbe. Spoliehať sa v tejto chúlostivej otázke na vašu čestnosť by bolo z mojej strany maximálne hlúpe, ale stále budem dúfať vo vašu slušnosť. Avšak, ak si nedokážete udržať túto radostnú novinu pre seba a budete sa s ňou chcieť podeliť, prosím, začnite od Minervy. Som si istý, že bude nevýslovne rada. Neskôr môžete dať vedieť aj Potterovi a Weasleymu. Známky som im už uzavrel, takže ich neobmedzujte vo výrazoch.

A nakoniec, domnievam sa, že ste sa dovtípili, čo je napísané na priloženom zvitku. Práve vy, ako vždy, vidíte podstatu veci – dávam výpoveď z vlastného rozhodnutia.

Ďakujem, Albus. Odo mňa a od Hermiony.

P.S. Ten elixír, ktorý ste nedávno vypili, má silné protialkoholické účinky. Na celý život. Inými slovami, človek, ktorý ho užije, už nikdy viac nemôže piť tvrdý alkohol. Na jednej strane som nového majstra elixírov zbavil potreby variť pre vás najmenej raz za dva týždne elixír proti opici a na druhej som vás vytiahol z tej deprimujúcej závislosti. Radšej jedzte sladkosti, Albus!

 

*****

 

Všetko sa skončilo oveľa lepšie, než sa dalo očakávať. Profesor Dumbledore si s úsmevom niekoľkokrát prečítal odkaz. Potom vstal, vzal si zápisník so Snapovými poznámkami a jeho žiadosťou o uvoľnenie a popiskujúc si akúsi veselú melódiu sa pobral do svojej kancelárie. Niekoľko sekúnd po tom, ako sa za ním zatvorili dvere, kamenná obluda strážiaca vchod začula prasknutie v kozube a veselý hlas riaditeľa školy:

„Minerva! Nebudeš mi veriť! Takú vec ti teraz poviem...“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Zápisník zo žalárov Od: martian - 24.06. 2014
Citronový drops jako předmět doličný... to je... originální...  

Re: Zápisník zo žalárov Od: JSark - 25.12. 2012
:D Nechápem, ako mohol Dumbledore udržať toľko tajností, keď je taký ukecaný. :) Ďakujem, bolo to roztomilé, aj keď možno trochu prirýchly spád. Dúfam, že Sevie prežije. :)

Re: Zápisník zo žalárov Od: nadin - 16.12. 2012
Skvelé!! Bavila som sa!! Príčina mrzutosti Mistra odhalená:)) Frustrácia z abstinencie:)) Úžasný záver! Ďakujem za bonbónik!
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 18.12. 2012
Taká nečakaná a neplánovaná abstinencia môže s človekom riadne zamávať. :-) Ale Severus to nakoniec bravúrne ustál. Ďakujem, Nadin. Teším sa, že poviedka pobavila.

Re: Zápisník zo žalárov Od: Lachim - 12.12. 2012
Krásné, jednoduše krásné.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 14.12. 2012
Teším sa, že sa páčilo. Ďakujem :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: myska111 - 12.12. 2012
Zábavná povídka. Ke konci to nabralo spád. Díky za překlad.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 12.12. 2012
Na konci to naozaj skvele vygradovalo. Ďakujem za komentár, mysko.

Re: Zápisník zo žalárov Od: Keiko - 09.12. 2012
Nádherná! Přesně tenhle tip povídek miluji, jsou originální, nepředvídatelné, prostě potěší... 
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 12.12. 2012
Ďakujem, Keiko. Teším sa, že ti poviedka sadla a pobavila ťa :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: soraki - 06.12. 2012
Opravdu skvělé díky moc! Miluju Severuse...
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Ďakujem, soraki. Aj ja ho milujem... :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: soraki - 06.12. 2012
Opravdu skvělé díky moc! Miluju Severuse...

Re: Zápisník zo žalárov Od: buffy11 - 05.12. 2012
To bolo super! Take ozaj Snapeovske ;-)... A aj ked nejde o vianocny pribeh, s tym stastnym koncom sa to prave teraz hodi. Bavila som sa, dakujem za vyber a preklad.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Som rada, že to pôsobilo snapovsky ;-) Vianočné príbehy sú zväčša príliš sladké, takže som hľadala a lovila kde sa dalo. Hlavne som sa snažila nájsť niečo, čo by čitateľov pobavilo. Ďakujem za komentík, buffy :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: Eggy - 05.12. 2012
:) daaakujem za milu poviedku aj ked nie vianocnu... potesila :D
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Žiaľ, je len málo dobrých vianočných poviedok s týmto párom. Väčšinou sú príliš sladké a takým sa vyhýbam. Som rada, že sa páčilo a ďakujem za komentár, Eggy :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: Gift - 05.12. 2012
Bylo to... zvlastni. Musim se priznat, ze si nejsem zcela jista, jestli se mi to libilo nebo nelibilo, ale rozhodne me to fascinovalo- opravdu dobry vyber, solace. Navic ta rustina... A ze uz jsem narazila na povidku od tebe prelozenou- uz od zacatku adventu ti chci slozit poklonu za krasne bannery, jako vzdy nemaji od tebe chybu! Tudiz vlastne diky na dvakrat;-)
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Ak fascinovalo, tak som spokojná :-) A ďakujem za pochvalu výberu poviedky aj bannerov. Teším sa, že sa ti páčia :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: tiberia - 05.12. 2012
Díky, solace. Já jsem vždycky říkala, že jediné povolání, které bych fakt nemohla dělat, je učit. To je jen pro světce a hrdiny. Jsem ráda, že Severus unikl.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Súhlasím, pre svätcov a hrdinov! A preto Severusa úplne chápem, že si prial, aby mu postavili pomník :-)) Prežiť to celé v psychickom zdraví chce naozaj pevné nervy. Ďakujem, tiberie :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: teriisek - 05.12. 2012
Moc pěkné, takovéhle povídky formou zápisků mám ráda, člověk se většinou dobře pobaví! Díky moc za překlad!
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
A ak sú napísané vtipne a s istou dávkou sebairónie, potom dvojnásobne. Ďakujem, teriisku. Teším sa, že si sa bavila.

Re: Zápisník zo žalárov Od: Koki - 05.12. 2012
Nejvíc se mi líbil ten konec napsaný pro Albuse. A taky když jsem zjistila, že mu krade lektvar na opici.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Áno, na záver to pekne vygradovalo a nechýbala ani pointa. Ďakujem, Koki :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: doda357 - 05.12. 2012
Och, vidieť tak Minervin výraz  Zaujímalo by ma, ako sa vlastne dali dokopy.... Najskôr jej stŕhal body a naraz svadba?  Albus a alkoholik? Zaujímavý nápad, ešte som sa s tým nestretla  Čakala som všeličo, ale že to bude zrovna elixír, ktorý ho toho zbaví, to som nečakala  Skôr nejakú pomstu alebo tak. Každopádne, ďakujem pekne za nahliadnutie do Sverusovej mysle, resp. zápiskov 
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Minerva bola určite šťastím celá bez seba :-D To "dávanie sa dokopy" nebolo až také očividné. Ale medzi riadkami sa dalo veľa vytušiť. Samozrejme, ide o humornú poviedku, takže je v nej prítomná aj istá nadsázka. Severus nakoniec pripravil pre Albusa pekný darček na rozlúčku. Nech je radšej sladkosti! Vďaka za komentík, doda. Teším sa, že sa ti poviedka páčila.

Re: Zápisník zo žalárov Od: zuzule - 05.12. 2012
Povedená povídka. :D Díky!
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Ďakujem za komentík :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: Zuzana - 05.12. 2012
Veľmi krásne zápisky :D pobavilo ma to a bolo to tak stroho láskavé. ďakujem za preklad.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Ďakujem, Zuzka. S definíciou strohej láskavosti súhlasím. Som rada, že sa páčilo a pobavilo.

Re: Zápisník zo žalárov Od: sigurd - 05.12. 2012
No čo povedať? Dobre ti tak, Albus Brumbál! A tebe tiež, Sev!Skvele som sa pobavila. 
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Hej, hej, treba im obom dopriať. ;-) Ďakujem za komentík, sigurd.

Re: Zápisník zo žalárov Od: denice - 05.12. 2012
Kríza osemdesiatročných čarodejníkov, pri ktorej hlava šedivie a srdce pochabie ma postihla na prahu štyridsiatky. - Krásné na tom bylo, že nejen jeho,ale očividně i Luciuse. Díky.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Tipujem, že Lucius má o pár rôčkov viac, ale aj tak ich tá kríza postihla v dosť mladom veku. Chudáci chlapci!;-) Díky, denice.

Re: Zápisník zo žalárov Od: larkinh - 05.12. 2012
Deníček byl dokonalý :D Vůbec celá tahle povídečka byla dokonalá :D a na Vánoce se docela hodí - nahradíme-li slovo "absolventský" za "vánoční" :D
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Tak to ma veľmi teší, že sa poviedočka páčila. Slovo "absolventský" by sa dalo ľahko nahradiť, len ako napasovať záverečné skúšky na vianočné obdobie? Ďakujem za komentík, larkinh :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: valerie - 05.12. 2012
Zápisky neměly chybu :-) A už víme, proč jede Albus na citrónové dropsy :-D Ale že to Severus vzal hopem... Rovnou svatba :-) Děkuji moc za překlad, povídka byla úžasná. Podle originálu je vidět, že i v ruských vodách se dá ulovit takováto pěkná rybička. Že bych oprášila ruštinu? :-) Ještě jednou dík. Den mi hezky začal.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
V ruských vodách sa toho dá uloviť veľa... občas nejaký jeseter a občas aj takáto rybička ;-) Aj keď tých kratších a zároveň dobrých poviedok nie je v ruskej FF až také veľké množstvo. V poslednom čase sa autorky skôr špecializujú na midi a maxi poviedky. Určite by stálo za to oprášiť ruštinu ;-) Díky za komentík, valerie.

Re: Zápisník zo žalárov Od: marci - 05.12. 2012
Tak to nemělo chybu!!! Vzhledem k tomu, že moje matka byla učitelka a stejné povolání utrpěl i můj muž, podobné povídky si neskutečně vychutnávám! Ty poznámky o "dětech jako naší budoucnosti" - no, který učitel zejména na ZŠ by nepropadal z budoucnosti depresi? který by nechtěl občas své svěřence přizabít? A jak ráda bych každého, kdo závidí učitelům prázdniny, postavila na jednu hodinu před bandu řekněme sedmáků :) Jo, skvělé to bylo! Svým výběrem a nádherným překladem jsi mi udělala obrovskou radost, Solace. Díky moc :)
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Musela som sa pousmiať nad výrazom "utrpěl". Fakt trefné! Ale inak úplne súhlasím. Kto učiteľom závidí, mal by sa s nimi vymeniť. Možno by to vzdal už po tých spomínaných dvadsiatich minútach. Ďakujem za komentár, marci. Teší ma, že sa ti poviedka páčila :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: Jacomo - 05.12. 2012
Tak toto ma dostalo ;-) Vďaka... Ach jo, už jsem zase ve slovenštině... No prostě - děkuju.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Díky, Jacomo. Teším sa :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: Jimmi - 05.12. 2012
Skvelý štýl, preklad a perfetkný výber. Tie jeho postrehy nemali chybu. To sa dali dokopy v tú poslednú nedeľu? Trochu zmätená, ale pobavená, paráda. Díky moc
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Skôr by som tipovala sobotu večer, keď si Severus poznačil: "Ale, dočkal som sa." Vďaka za pochvalu, Jimmi. Teším sa, že sa páčilo :-)

Re: Zápisník zo žalárov Od: FlorenceMabel - 05.12. 2012
Hezký! Mám ráda povídky prostřednictvím zápisků. Děkuji ti, solace :)
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Aj ja mám rada poviedky písané formou denníka alebo listov. Ďakujem za komentár, Florence.

Re: Zápisník zo žalárov Od: kopapaka - 05.12. 2012
Dobrý! Ruská HP FF, to tedy zírám  To bylo nečekané a povedené. Díky.
Re: Zápisník zo žalárov Od: solace - 07.12. 2012
Vďaka. Z vôd ruskej HP FF sa tiež dajú vyloviť zaujímavé kúsky ;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Scattered Logic: ( solace )24.12. 2012Daň z tupých hláv
Atiana Gray: ( larkinh )23.12. 2012Pod rouškou noci
DADA_Mistress: ( Eggy )22.12. 2012Noc pred Vianocami verzia so Snapom
Kitsunelover: ( Florence )21.12. 2012Kožich z norka
Jenwryn: ( Lupina )20.12. 2012Rodinný recept Princeů
Della D.: ( solace )19.12. 2012Čokoláda
WatchersGoddess: ( larkinh )18.12. 2012Malá velká nepříjemnost
Dyce: ( Jacomo )17.12. 2012Lepší den
Cecelle: ( Florence )16.12. 2012Nezapomenutelný
Arevik: ( solace )15.12. 2012Vianočný zázrak
Imhilien: ( marci )14.12. 2012Ne tak docela šťastné Vánoce
WatchersGoddess: ( larkinh )13.12. 2012Ráno poté
Imhilien: ( Eggy )12.12. 2012Špeciálny darček
MomoDesu: ( Lupina )11.12. 2012Jen vzhlédni
Incarcerous: ( solace )10.12. 2012Dve slová
SouthernWich69: ( Florence )09.12. 2012Návštěva sirotčince
WatchersGoddess: ( larkinh )08.12. 2012Neustálé problémy se šéfem
JunoMagic: ( Jacomo )07.12. 2012Vánoční pudink
snapesgirl1981: ( marci )06.12. 2012Šťastné bradavické Vánoce
Pamuk: ( solace )05.12. 2012Zápisník zo žalárov
kailin: ( Eggy )04.12. 2012Rozprávka na dobrú noc
Severina2884: ( Florence )03.12. 2012Nebelvírská rudá, zmijozelská zelená
lcvald: ( Lupina )02.12. 2012Rudé kalhotky
WatchersGoddess: ( larkinh )01.12. 2012Samomluva bývalé studentky