Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Oznamy

Menší chaos v UL a sprievodných poviedkach

Oznamy
Vložené: Jimmi - 25.09. 2012 Téma: Oznamy
Jimmi nám napísal:
Ja za to fakt nemôžem... 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Ako viete, Mayine diela nie sú voľne prístupné. Existujú dve pdf, ktoré sa šíria po nete. Jedno má tzv. bookmarks "záložky", druhé nie. Používam to so záložkami.


V tom pdf so záložkami sú záložky len dve, ktoré súvisia s touto poviedkou  - Underwater Light a Flame/Shadow. Kometa mi krásne "vycucla" celé UL (inak to má 2605 strán) - až keď sa mi nezdal záver, objavila som LTGA. Vedela som, že tá poviedka má prequel, tak som sa do nej pustila a podľa záveru som odhadla, že končí paralelne s UL, ale nečítala som to dopredu. 


Teraz som sa prehupla cez polovicu a... ups, akosi sa zmenil štýl (každá časť predtým mala nejaký citát, všetko z pohľadu Pansy) a teraz je tam len jeden nadpis a čo tam robia chrabromilčania? Tak som začala pátrať. Podľa popisu k tomu pdf bez záložiek, je obsah pdf takýto:


Underwater Light Page 204-769
Loved Those of Great Ambition Page 770-820
Extended Courtship Page 821-843
Flame and Shadow Page 844-881


A podľa hp.wiki:

Underwater LightHarry/Draco(Posted in 22 installments from May 8, 2002, to July 20, 2005)
  • Loved Those of Great Ambition (prequel, from Pansy's point of view, Pansy/Draco)
  • Extended Courtship (prequel, from other classmates' point of view, Harry/Draco)
  • Flame and Shadow (may or may not be in the same universe, Pansy/Ron)



Takže vážení. Z LTGA už zostáva jediná časť, ktorú zachvíľu pošlem bete a pokiaľ chcete, som ochotná preložiť aj to Extented Courtship, ale absolútne netuším, o čom to je a môže to byť absolútna blbosť. Je to na vás. 
 

Mám v pláne po UL preložiť Flame and Shadow, ak je to vôbec preložiteľné, pretože Pansy si to jednoducho zaslúži. Ale! Obrovské, veľké ale - všimnite si to "may or may not" - sami nevedia, či to patrí k UL sérii alebo nie. 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Nuž, já jsem samozřejmě pro, abys přeložila všechno... Kvůli Pansy, protože v LTGA je úžasná a já bych si ráda přečetla něco víc... A autorka má tak skvělé postřehy, že je sázka na jistotu, že nebudu zklamaná. A mimo mísu: už jednou jsem se rozplývala nad tímto bannerem, ale ten byl v šedé. V modré je snad ještě hezčí... 
ja uz si nan tiez zacinam zvykat. ozaj. Blaise is a scandal and shame. ako by si to prelozila? uz v AJ je to divne spojenie osoby a podstatnym menom. ja to okecan - budi len hanbu a pohorsenie, ale keby ro maya myslela takto, pouzije iny vyber slov. este aj v buse cestou na anglinu sa mi hlavou honia tie jej spojenia. ach jo.

Ano, taky bych byla moc ráda, kdyby si se pustila do překládání i Extented Courtship, takže u mě palec nahoru!
preklad bude, ked budem spokojna s vysledkom a pridem na preklad nazvu. vdaka za podporu

Ahoj, já tu na kizi čtu skoro jen slash povídky, takže budu ráda, když si najdeš čas, chuť a přeložíš Extended Courtship - jsem zvědavá od které části UL se bude odehrávat (i když to má být vlastně prequel, tak tam možná nebude ani preslash). No, vlastně budu moc šťastná, i za (snad navazující) pokračování osudů Pansy. Velmi jsem si zde, v Mayině cyklu, její postavu oblíbila. Třeba nám pak všechny dílky zapadnou do sebe a vytvoří krásnou mozaiku. (Škoda, že už bude konec LTGA). Děkuji Jimmi, že se tímto chaosem probojuješ za nás, já nemám odvahu tu moji nezáložkovanou verzi ani rozkliknout.
cas by bol. skor bojujem so svojim zamerom dodrzat autorkin styl a tym, aby sa to dobre citalo. lenze ono to ani v originalne nie je lahke (myslim stylisticky) citanie, musis sa sustredit na kazde slovo, takze... kompromis neexistuje, bud to bude kostrbate alebo to vylepsim a uz to nebude maya. v tejto poviedke - a netusim z akeho dovodu - strieda po odsekoch ci vetach pritomny a minuly cas, pricom sa to deje naraz. este som neprisla na to cim sa tie vety lisia a nepomylit sa da zabrat. ale je to jednoznacne zamer, chcem aby to tak zostalo aj ked nad tym budu ludia krutit hlavou. diky moc

Rozhodně se přidávám k těm, kdo prosí, abys přeložila všechno. Určitě to bude stát za to! Moc děkuji, zas je na co se těšit!
mam obavy ze si budem musiet precitat aj dalsie jej drarry a najst nieco vhodne. neviem, popri jej anglictine sa mu vsetko ostatne zda ako z ineho sveta. a dramione je tu teraz dost. diky. uz prekladam aj tento kusok.

Jamám slash rada, takže by som bola v každom prípade rada, keby si preložila HP/DM ale je to na Tebe, samozrejme. Budem vďačná za čokoľvek sa rozhodneš. Najlepšie by bolo všetko.  A veľká vďaka za všetko.
tak uz viem aspon cosi. je to siesty rocnik -zatial - z pohladu ich spoluziakov. jedna cast patrila lavender dalsia millicent. problem mam s prelozenim nazvu a autorkinym stylom. jej tri slova su u nas tri vety alebo sa vykaslem na jazykorypcov a tiez su budem vymyslat slova. definitivne potvrdzujem preklad. diky za podpoeu
Super. Na to sa budem tešiť. V poslednom čase ma dokonca slash baví viac ako hetero A s názvom Ti nepomôžem. To české námluvy znie dobre, ale v sovenčine mi z toho vychádza iba Balenie lenže to je také dosť puberťácke, ale zase keď sú v šiestom ročníku... Pytačky je už čas pred svadbou, to mi tam nesedí. Ale vo filmoch alebo knihách profesionálny prekladatelia zvyknú názov prispôsobiť keď sa nedá nájsť vhodné slovo. Práve robím titulky k seriálu Tinker, Taylor, Soldier, Spy. a v češtine je názov filmu Jeden musí z kola ven Takže tak. Nemohlo by byť Balenie Draca, alebo Baleie Harryho? podľa toho kto koho balí

Jimmi, má milá a obětavá dušičko, když už jsi mne přesvědčila k UL, když už obě máme pocit, že já čtu vždycky jinou povídku, než ostatní komentující, když jsou nám motivy i přání a cíle hledání nejasné... bylo by asi dobré, mít přeložený celý komplet. Merlinví, zda zrovna v tom jednom prequelu nebude náznak (něco tak jednoznačného jako vysvětlení v žádném případě neočekávám) Dracových motivů, nějaká stopa, umožňující odhadnout... Když tam nic takového nebude, budeme mít alespoň jednoznačnou jistotu, že nikde nic není a nebudeme se užírat, že jsme o něco přišly. Mám značné obavy, že se prostě nic nevysvětlí, že Draco sám chce něco a neví co, tak jak to potom, k sakru, může vědět někdo další... autorka snad vážně namrskala stovky stránek za účelem možných filosofických úvah a psychologických rozborů všeho druhu, aniž by ovšem nějak vysvětlovala či objasnila...Možná jsem nadbytečně pyšná, ale mám pocit, že jsem četla pečlivě a nic mi neuteklo... ach jo, není to jednoduché. A docela by mi bylo jedno, zda to patří či nepatří k sérii, pokud bude nějaké objasnění, protože zda vědět či nevědět, to je oč tu běží. Patoložčino laskavé uklidňování, že se dívala n konec UL a má mít happy end, protože většina přežije, mi bohužel nic neřeší.
Takže je to jasné. Neznášam nevedieť, ak existuje šanca, že by som pochopila :D Ja len, že som sľubovala, že LTGA pôjde paralelne s UL a ono to skončí. Tak uvidíme. Díky

Ak mám byť úprimná, bola by som ZA "všetko". Ale tým pádom, že je to "práca" naviac, no... Mayin štýl sa mi páči v oboch, takže, keď si budeš odškrtávať zoznam pre a proti, som tá, čo je "pre", oki?
Nie je to práca naviac, Myslela som, že to patrí k LTGA, takže s prekladom som počítala, len netuším, čo to bude a pri snahe o prečítanie originálu - no prebehnúť sa to nedá a zdržovať sa s tým môžem pri preklade, inak by ma to stálo dvojnásobok času. Ale viem, že ten sequel bude úplne iné kafe. A okrem toho, už neprekladám nič iné. Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )04.09. 2023Invaze rušivých elementů
. Oznamy: ( Jimmi )18.01. 2022Nutné otestovať prihlasovanie!!!
( Jimmi )16.01. 2022Dočasné zrušenie niektorých častí webu
. Oznamy: ( Jimmi )13.01. 2022Technická otázka DOPLNENIE
( Jimmi )06.01. 2021Wattpad aneb NEKRADNITE našu prácu po druhé
. Oznamy: ( Jacomo )03.11. 2020Anketa - výběr povídky
. Oznamy: ( Jimmi )11.08. 2020Oznam - Zrušenie Archívu a rozdelenia webu
. Oznamy: ( Jimmi )11.08. 2020Technické veci - komentovanie - váš názor
. Oznamy: ( Jimmi )08.08. 2020Info k blog.cz končí
. Oznamy: ( Jimmi )21.07. 2020Oznam
. Oznamy: ( Jimmi )20.02. 2020hppreklady.sk - 1.časť Kategorizácia
. Oznamy: ( Jimmi )09.06. 2018hpkizi.sk a spol a wattpad
. Oznamy: ( Jimmi )29.12. 2017Na záver
. Oznamy: ( Jimmi )26.11. 2016Oznam o (formálnej) zmene prevádzky týchto stránok
. Oznamy: ( Jimmi )01.07. 2014Adventy 2014
. Oznamy: ( Jimmi )07.09. 2013Adventné kalendáre 2013
. Oznamy: ( Patolozka )26.05. 2013Grangerová, moje noční můra!
. Oznamy: ( Jimmi )20.03. 2013Poďakovanie
. Oznamy: ( Jimmi )13.10. 2012Technická - Advent
. Oznamy: ( Jimmi )25.09. 2012Menší chaos v UL a sprievodných poviedkach
. Oznamy: ( Jimmi )01.09. 2012Záložný plán
. Oznamy: ( Jimmi )17.04. 2012Prehľad nickov na Pottermore
. Oznamy: ( Jimmi )10.09. 2011Testovanie emailov
. Oznamy: ( Jimmi )05.03. 2011Zmeny v prístupoch
. Oznamy: ( Jimmi )18.08. 2010Bodovací systém
. Oznamy: ( Jimmi )13.08. 2008Nastavenie profilu