Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Gift

Dvacet (více méně) nahodilých faktů o Hermioně Grangerové

Preklady jednorazoviek od Gift
Vložené: Patolozka - 17.09. 2012 Téma: Preklady jednorazoviek od Gift
Gift nám napísal:

Twenty (mostly) Random Facts About Hermione Granger

Autor: donahermurphy

Originál: http://www.fanfiction.net/s/3400932/1/Twenty_mostly_Random_Facts_About_Hermione_Granger

Dvacet (více méně) nahodilých faktů o Hermioně Grangerové

Překlad: Gift; Beta: Patoložka

Pairing: Hermiona/Alastor Moddy

Žánr: Drama/Fikce

Stav: autorka souhlasila s překladem

Shrnutí: Krátká jednorázovka popisující Hermioniny pocity ohledně Bradavic, Brumbála a života celkově. To vše z Moodyho pohledu.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Poznámka překladatelky: Když jsem na tuto kratinkou záležitost narazila poprvé, dostala jsem ze sebe jen ono pověstné „Wow!“. Dobré znalosti kánonu jsou velkou výhodou. Mám takový pocit, že autorku donahermurphy si člověk buď na první pohled zamiluje, nebo jen proklikne a už se k ní nikdy nevrátí. Jsem zvědavá, jak to dopadne u vás:-P.

 

Hermiona Grangerová byla málem zařazena do Havraspáru. Bylo třeba dvacetsedm dobrých, logických důvodů a tři sprostá slova, než klobouk souhlasil, že půjde do Nebelvíru. (Harrymu a Ronovi řekla, že si je celkem jistá, že klobouk svolil právě kvůli těm sprostým slovům.)

Klobouk nejdřív přemýšlel nad Mrzimorem. (To ví pouze Ron.)

Když se jí Moody (během onoho dlouhého léta před pátým ročníkem) zeptal, komu důvěřuje, odpověděla mu: „Ohledně čeho?“ Od té doby ji s podivným výrazem ve tváři pozoroval.

(Když se Moody zeptal Ginny, zrka odpověděla, že mu nevěří natolik, aby mu to prozradila.) Hermiona Ginny uznává.

Profesor Lupin ztratil u Hermiony velkou dávku respektu, když uvěřil její pohádce o přízraku.

Přestože by se hádala o opaku, Hermiona by nesvěřila Harryho budoucnost do Snapových rukou. Ne, pokud by měla alespoň jednou jinou možnost. Obětování sebe samé se počítá jako možnost. Stejně tak zabití jiného člověka.

Harryho budoucnost by svěřila do rukou Brumbála v případě, že by v pekle začalo sněžit.

Hermiona Grangerová miluje Harryho s Ronem víc než cokoliv jiného na světě. (Včetně jejích rodičů.)

Vždy, když si na to vzpomene, cítí, že se jí usazuje knedlík v krku a slzy se jí derou do očí. (Zůstane ovšem jen u pocitu, žádný pláč samozřejmě.)

Nikdy neodpustila McGonagallové za to, že jí v prvním ročníku nevěřila.

Hermiona mohla za závěsem slyšet hlasy. Neměla nejmenší chuť se k němu přiblížit, protože pochopila, co našeptávají.

Nejděsivější moment života Hermiony Grangerové byl, když Ďáblovo osidlo škrtilo Harryho s Ronem. Přestože se jí podařilo si také vytvořit fobii vůči trollům, létajícím košťatům, tříhlavým psům, šachovnicím, jedům, drakům, turbanům, baziliškům (nebo jíným druhům hadů), deníkům, mozkomorům, hipogryfům, vlkodlakům, krysám, temným znamením, levitaci, lesům, jezerním lidem, kentaurům nebo lidem nosícím bílé masky, vždy se cítí nesvá, jakmile se nějaká rostlina rychle pohne.

Což není důvod, proč je Neville lepší v bylinkářství.

Hermiona má strach, že Ron a Harry zemřou dřív než ona.

Hermiona byla vůči Siriusovi odtažitá, protože byl prvním dospělým, kterému plně věřila, že se o Harry dokáže postarat. (Byl v tom lepší než ona.)

Stále pláče kvůli tomu, že nikdy nedostala šanci se mu za to omluvit. Stále mu má chuť vrazit za to, že zlomil Ronovi nohu.

Během letu k oddělení záhad Hermiona osmkrát spolkla své vlastní žaludeční šťávy. Ne proto, že by byla nervózní, ale protože si byla jistá, že je Dolores Umbridgeová po smrti.

Nemá ale nejmenší výčitky svědomí za to, co té ženě provedla. (Nebo co provedla Ritě, nebo Mariettě.) Ublížily jejím přátelům.

Harry ani Ron si toho nevšimli, zato Moody ano. To je důvod číslo dvě, proč ji se zvláštním výrazem ve tváři pozoruje.

Důvod číslo tři je, že doopravdy neodpověděla na otázku, zda se chce nebo nechce připojit k Fénixovu řádu. „Jsem na Harryho straně!“ řekla rozhodně. Byl jediným, kdo si všiml toho rozdílu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Připadám si extrémně natvrdlá, ale fakt si nemůžu vybavit, že by se Hermiona zmiňovala o tom zařazení do Havraspáru... Ale to napětí mezi ní a Moodym je dobrý Jo a Ginny to skvěle rozsekla

Úžasná volba postavy. Hermiona je hlavní a také důležitá postava. Ale málokdy je vidět něco z jejich pocitů nebo myšlenek, prostě kdo vlastně je. Myslím, že Alastor byl poněkud vyděšen. Za úžasný náhled děkuji autorce i překladatelce.      Elias

Hmmm... velice zajímavé čtení... má to něco do sebe, i když asi dvě věci si budu  muset dohledat :D díky

Skvělé. Myslím si, že tím přízrakem byla myšlena Hermionina závěrečná zkouška z OPČM. Tehdy přece vylezla ze skříně s tím, že tam byla profesorka McGonagallová a řekla jí, že neuspěla. Šlo o to, že Hermiona od bubáka utekla a nezneškodnila ho.

Skvělé... děkuju za překlad. :)

Hodně zajímavé. U některých věcí jsem se úplně nechytala a s některými úplně nesouhlasím, ale rozhodně něco, nad čím se dá přemýšlet. Díky za překlad!
A ja ti dekuji za komentar.

Genialne :) ta autorka sa mi rozhodne paci... akonahle budem mat viacej casu pozriem si co napisala :) a tebe velmi pekne dakujem za preklad :)
Ja dekuji za mily komentar;-). Autorka bohuzel ff z HP moc nepise, ale urcite jukni, jedna povidka od ni se tu jeste nekdy objevi.

Bylo to hezké, ale asi mi chybí ta znalost kánonu. Spousta věcí mi asi nedošla v těch správných souvislostech.
On i uz jen podnet je fajn, ale hlavne jestli se libilo.

Tak to se povedlo. Líbily se mi taky vzájemné interakce mezi Hermionou a Moodym. Nikdy se konkrétně nevyjádřila, jestli chce do řádu:-)
Jsem rada, ze se libilo:-).

Bolo to naozaj zaujímavé a originálne. Občas mi to prišlo trochu paranoidné a teraz neviem, či je to tým Moodyho pohľadom na vec, alebo sa u Hermiony začínajú prejavovať nejaké náznaky paranoje (pri toľkých fóbiách nečudo). Podľa mňa dôverovala autoritám oveľa viac než zvyšná časť tria, možno to bolo aj tým, že sa veľmi snažila zapadnúť do čarodejníckeho sveta. Ďakujem za preklad, Gift.
A ja dekuji za komentar, solace! Ano, proto vsechno mam osobne Hermionu moc rada, je takova… lidska. Harry byl vzdy velky hrdina, Ron trochu streleny morous, ktery mel v triu zachovavat pratelskou rovnovahu. Na Hermione by se dalo najit nejvic stinnych, nebo az paranoidnych stranek. To proto me ta povidka tak zaujala.

Senzace! Málokterý FF text si tak všímá Hermioniny intenzivní navázanosti na Harryho. Myslím, že v kánonu se to stalo hned v prvním díle, kdy Harry prostě Hermioně imponoval svou nevysvětlitelnou schopností dokázat podvědomě mnohé, co se ostatní buď tvrdě učili, nebo považovali přímo za nemožné. Mám dojem, jestli se do ní spisovatelka trochu nepromítla... *;-) Proto nemám ráda FF, kde je vztah mezi Hermionou a Harrym mizerný. Protože ti dva rozhodně patří k sobě, ať je dělí vzdálenost jaká chce. Jako bratr a sestra, samozřejmě. *;D Oba jedináčci, našli v sobě dokonalého sourozence, jakého nikdy neměli. A ještě jedno: mám ráda Moodyho pohledy. Škoda, že v kánonu se pouze mihl - čtvrťák počítat nelze. 
Taky mam Moodyho moc rada. Je sice pravda, ze tady je navaznost Hermiony na Harryho az skoro patologicka, ale… souhlasim s tim, ze ti dva se k sobe jednoduse hodi. Ne coby par, ale rozhodne se vzajemne doplnuji.
Rowlingová v některém rozhovoru připustila, že Hermionu psala podle sebe. 

autorka vyjádřila mé pocity ohledně Hermiony, že je nebezpečnější než Voldemort.
pod to se take podepisu. diky

Je to zvláštně zvláštní, ale naprosto dokonalé!!!
)krasny komentar, moc dekuji!

Musím souhlasit s tím WOW. Je to hodně odlišné od věcí, které jsem četla, ale to se mi na tom líbí.
Souhlasim, tak zvlastni, az si clovek nemuze pomoct a musime se mu to svym zpusobem libit:-). Diky za koment.

Tleskám. Za výběr i za překlad. Moc se mi to líbilo. PS: Trochu mi to připomělo minipovídku od duj - Fates and Fortunes (v mém podání Kola osudu - http://www.owlwings.estranky.cz/clanky/kola-osudu.html [www.owlwings.estranky.cz]) - ta zase několika postavám stvořila velmi netradiční budoucnost Ale možná ty souvislosti vidím jen díky té lahvi vína, co mi tu stojí na stole )
az v sobe nebudu mit caj s rumem, rozhodne se na to podivam:-). Potlesku si moc vazim a ze povidka potesila, tak to me moc moc tesi. Diky za komentar!;-)

Jednoznačně - láska na první pohled! Tohle docela změnilo můj náhled na Hermionu, v kánonu mi připadala hodně závislá na autoritách. A tady je krásně vyhraněná proti Lupinovi, Snapeovi, Brumbálovi i McGonagallové. Vůči nepřátelům (nepřítelkyním) dokáže být krutě zlá a nelítostná. to je taky dobré si uvědomit.  A ten poslední fakt je brilantní postřeh. Mně to vůbec nedošlo. Díky.
Komentar potesil, ani nevis jak. Prave to se mi na povidce take libilo, ukazuje tu starou dobrou Hermionu uplne v jinem svetle, aniz by ji pritom nejakym zpusobem „zkomolila“. Autorka ma za to u me hluboky respekt. Moc dekuju.

Nádhera - jak výběr, tak i překlad. Je tak málo HP FF s Giny, tak jsem rád alespoň za zmínku ( mimochodem ...Ginny, zrka...  ). Díky za nádherné počteníčko...   Mimochodem, kdosi už logicky odůvodnil, že peklo zamrzlo... Takže kdo ví, jak je to s tím sněhem...
Ja jsem si oblibila Ginny napr. ve slashovych povidkach, ale… zatim se drzim na uzde:-)). Pokud se libilo, jsem nad miru spokojena a co se pekla tyce… naschval sem nepouzila frazi zamrznute peklo. Ne ze bych snad pochybovala nad logikou (pochybovala ), ale neprisel mi ani jeden obrat dostatecne… cesky. Jenze ja jsem holt milovnice snehu. Diky za komentar!
Ginny a slash? A sakra :) No já Ginny píšu v Dopisu, ale tam je to +- kanonické :) Kdybych měl víc času, tak bych snad zkusil nějakou Ginny přeložit, ale čas jaksi není i když chuť by byla...
Ginny a slash? A sakra :) No já Ginny píšu v Dopisu, ale tam je to +- kanonické :) Kdybych měl víc času, tak bych snad zkusil nějakou Ginny přeložit, ale čas jaksi není i když chuť by byla...
Tak jsem si pár ( v Anglině ) přečetl, nevím, přijde mi to takové... divné? Ale možná je to tou Angličtinou, při tom, jak ji (ne)umím Nebo ji mám moc zažitou s Harrym... Nevím. Díval jsem se tady: http://www.fanfiction.net/community/The-Best-of-Hermione-and-Ginny/28693/ Pár jednorázovek.

Líbilo se mi to. Ohledně kánonu jsem se nechytla u Lupina a pohádce o přízraku :)  A ohromně mě pobavila její "důvěra" v Brumbála :) Až v pekle začne sněžit! Chytrá holka :)
vid? Taky mi byla tahle hlaska na celem pribehu snad nejsympatictejsi:-). Mam pocit, ze jde o tu cast, kdy Hermiona vyvolavala pred Lupinem sveho bubaka. Bylo to za Lupina, ze?eh… trosku jste me nachytaly, vim, ze mi to pri prekladu davalo smysl a ted si ne a ne vzpomenout:-/… diky za komentar,marci!

Moc pěkné. Už ten začátek - dvacet sedm logických důvodů a tři sprostá slova, proto skončila v Nebelvíru. A pak vyjmenování toho, z čeho má fobii - to aby radši ani nevycházela z domu. Díky za překlad
A ja diky za komentar:-). Mas pravdu, ale pokud Hermiona dokaze ovladnout i neco jako je zvraceni…

Wow! Tohle je něco, co se naprosto přesně trefilo do mého vkusu. Miluju to. Škoda, že autorka nemá něco podobného i ohledně jiných postav. Takže o Mrzimoru ví jen Ron? To je moc hezké! Moc bych si přála, aby z té poznámky vyplývalo, že autorka podporuje pár Ron/Hermiona, protože i přes všechny fanfiction věřím, že kánonický Ron a Hermiona k sobě skvěle pasují. Ginny rules! Jen ohledně té pohádky o přízraku se ztrácím. Na co se tady naráží? Já chci taky vědět, co našeptávají hlasy za závojem. Rowla to ale asi nikde nezmínila, že? Díky moc za úžasný překlad naprosto skvěle vybrané povídky.
vazne? Tak to me nesmirne tesi! Ja sice Rona/Hermiona doslova nemuzu:-), ale na tehle povidce jsem si taky smlsla. Nebyl prizrak tehdy, kdyz bojovali proti bubakovi? Hm.. samotna jsem se ted nad tim zarazila:-/. Moc dekuji za tvuj komentar, ktery jako vzdy nezklamal a moc potesil!

Hihi, keď som zazrela pár Hermiona / Moody, skoro mi zaskočilo. Ale nakoniec to bolo čisto nevinné. :D Ďakujem, na všetko som si spomenula okrem toho, ako Lupina oklamala s prízrakom. Inak Hermiona je zdá sa dosť zakomplexovaná osoba, kto by to povedal. :D
Ano, i beta me varovala, ze ten paring muze nektere vysokovat:-). (treba) pro priste- jakmile neni v zanru romantika, nemusis mit strach;-). Mam pocit, ze s Lupinem se jedna o obdobi, kdy v Bradavicich vyucoval. A ano, ani Hermiona neni dokonala:-).

Bolo by to možno aj vtipne, keby nešlo o Moodyho. On je príliš zatrpknutý a aj to z tých riadkov cítiť.  Mne sa to páčilo. Ďakujem za príjemný zostrih Moodyho pohľadu na Hermionu.
Jestli se libilo, jsem moc rada. A mas pravdu, Moody je hodne zatrpkly, presto mam jeho postavu neskutecne rada:-). Diky za komentar.

Ja som nadšená, ak má autorka viac takýchto skvostov, sem s nimi!!! Veľa z tých vecí som si nevšimla a dokazujú, aká je Hermiona skvelá postava. Trochu ma vydesil pairing Alastor/Hermiona, ale nebola to žiadna romantická groteska:) (hoci by to bolo vtipné!)... Ďakujem za skvelý preklad!
Bohuzel uz nic podobneho nema, ale jednu originalni jednorazovku mam od ni jeste v supliku, tak uvidime…:-) diky za mily komentar. Autorce jsem slibila, ze nektere komentare prelozim a preposlu, tento bude rozhodne mezi nimi;-).

To je rozhodně originální. Mě se to líbí... vážně, tvůj výběr je skvělý. Děkuji za překlad :)
libi? Tak to jsem moc rada:-). Dekuji nejen za komentar, ale i pochvalu. Rozhodne potesila.

Prehľad článkov k tejto téme:

nehimasgift: ( Gift )22.05. 2015Hermionina slovní úloha
inell: ( Gift )26.04. 2015Nemesis
nehimasgift: ( Gift )18.01. 2015To není to samé
nehimasgift: ( Gift )03.11. 2014Pod vlivem?
nehimasgift: ( Gift )16.10. 2014Mimořádné vysílání
ambiencealikw: ( Gift )27.09. 2014Sapiosexuál
floatsodelicately: ( Gift )21.08. 2014Dylan
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )07.04. 2014Tady velím já II.
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )27.03. 2014Tady velím já I.
PromiseMeYourTragedy: ( Gift )17.02. 2014Chlapec a dívka
floatsodelicately: ( Gift )07.02. 2014Kdo si počká, ten se dočká
Orien's Girl: ( Gift )28.01. 2014Rozdíl mezi tequilou a vodkou II.
Orien's Girl: ( Gift )17.01. 2014Rozdíl mezi tequilou a vodkou I.
nehimasgift: ( Gift )07.01. 2014Zatlač
SlashMyDreams: ( Gift )09.10. 2013Burnt Out Ends
floatsodelicately: ( Gift )29.09. 2013Pan dokonalý
Jack of the North: ( Gift )19.09. 2013Covodpověděla?
Jack of the North: ( Gift )16.09. 2013Učedník
drcjsnider: ( Gift )13.09. 2013Kdy jsi na to přišel?
Jack of the North: ( Gift )10.09. 2013Ohňostroj
drcjsnider: ( Gift )07.09. 2013Nonverbální komunikace
Anaphalis: ( Gift )09.08. 2013Jednoduché počty
nottonyharrison: ( Gift )02.07. 2013Walk-In Double II.
nottonyharrison: ( Gift )22.06. 2013Walk-In Double I.
Somigliana: ( Gift )12.06. 2013První polibek II.
Somigliana: ( Gift )01.06. 2013První polibek I.
angelically-devilish: ( Gift )22.05. 2013Vrať mě do života II.
angelically-devilish: ( Gift )12.05. 2013Vrať mě do života I.
GrandeVanillaSkimLat: ( Gift )02.05. 2013V korunách jabloní
Blackrose Malfoy: ( Gift )22.04. 2013I ti nebojácní mají někdy strach
drcjsnider: ( Gift )15.04. 2013Kdo nerandí, jako by nežil III.
drcjsnider: ( Gift )07.04. 2013Kdo nerandí, jako by nežil II.
drcjsnider: ( Gift )31.03. 2013Kdo nerandí, jako by nežil I.
luvscharlie: ( Gift )21.03. 2013Hérečkoismus dramatikus
Kazuko1: ( Gift )11.03. 2013Déšť, její živel
luvscharlie: ( Gift )01.03. 2013Weasleyovic trojčata zachraňují situaci
Roses on Thursdays: ( Gift )19.02. 2013Čistoskvoucí
Liquid Laughter: ( Gift )09.02. 2013Cesty osudu
luvscharlie: ( Gift )30.01. 2013Opepřeno vášní
remuslives: ( Gift )20.01. 2013Žhavý chladič lásky
Laurielove: ( Gift )10.01. 2013Jak se ti to líbilo?
inell: ( Gift )31.12. 2012Seznam
Liquid Laughter: ( Gift )29.11. 2012Lány plné jetele
FairlightMuse: ( Gift )22.11. 2012Dobré ráno III.
FairlightMuse: ( Gift )17.11. 2012Dobré ráno II.
FairlightMuse: ( Gift )12.11. 2012Dobré ráno I.
inell: ( Gift )01.11. 2012Polední přiznání
inell: ( Gift )22.10. 2012Hurykán
Anaphalis: ( Gift )17.10. 2012Kávové lžičky
inell: ( Gift )07.10. 2012Pozornost
Burning-candlelight: ( Gift )27.09. 2012Zemřu jako panic
donahermurphy: ( Gift )17.09. 2012Dvacet (více méně) nahodilých faktů o Hermioně Grangerové
sellthelie: ( Gift )08.09. 2012Splátka, Část II.
sellthelie: ( Gift )03.09. 2012Splátka, Část I.
inell: ( Gift )24.08. 2012Květiny
inell: ( Gift )15.08. 2012Slib
. Úvod k poviedkam: ( Gift )14.08. 2012Jednorázovky od Gift - úvod