Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Ten kto ví

8. kapitola

Ten kto ví
Vložené: tigy - 06.09. 2012 Téma: Ten kto ví
Florence nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Ten, kdo ví

Kapitola osmá

ooo

Naučím tvé srdce důvěře

Tak jak jsi to naučil ty to moje.

Dar Williams – The One Who Knows

ooo

Vzduch.

Potřebovala na vzduch a to hned.

Hermiona se přesunula tak rychle, jak jen mohla, téměř utekla do z domu čísla 12 na Grimmauldově náměstí. Rozrazila zadní dveře a vyšla na čerstvý podzimní vzduch.

Nádech.

Hluboký nádech čerstvého vzduchu.

Zavřela oči, napočítala do deseti a vydala se pomalým rozvážným krokem z verandy. Posadila se na druhý schod ze tří a začala ve své kapse hledat cigaretu a zapalovač. Koupila si ho jen tak z rozmaru – měl na sobě obrázek hada.

Zapálila si a dopřála si dlouhý protah. Okamžitě cítila, jak se jí uklidňují nervy.

„To je nechutný,“ ozval hlas, který si zvykla spojovat s výsměchem.

„Vypadni,“ řekla, aniž by vzhlédla.

Sedl si vedle ní. Převrátila oči, ale nic neřekla. Užívala si teplo z jeho blízkosti a brnění v těle, když si uvědomila, že jeho ruka jemně zavadila o tu její.

Chvíli nemluvil, Hermiona si dopřála pár dalších popotáhnutí a vydechnutí temných oblaků kouře.

„Odkdy kouříš?“ zeptal se nakonec.

Hermiona si povzdechla a poposedla si. Ten pohyb způsobil, že se jejich ramena dotkla, v břiše se jí rozvalilo teplo. „Od té doby, co ses tu objevil, Malfoyi.“ Šest měsíců. „Se všemi těmi sliby, slovy a energií, kterou jsi přinesl.“

Cítila, jak ji propaluje pohledem, možná se jí snažil do lebky udělat dvě díry, ale ignorovala ho a pokračovala v kouření.

Ze začátku kouřila ze stresu, že má Draca Malfoye v domě, na jejich jednání, nebo i v koupelně. Její mysl totiž nemohla plně akceptovat, že kouří, protože se bojí, že jednoho dne se rozhodne a všechno to opustí.

„Proč ho necháš, aby s tebou takhle mluvil?“ zeptal se po chvíli, v hlase měl vztek.

Z boku se na něj podívala, ale nic neřekla, jen si znovu popotáhla.

„Myslím, že se k tobě chová, jako bys neměla co říct, jako bys ničím nepomohla. To ale není pravda, každý to ví. Bez tebe bychom nebyli tak daleko. Jen proto, že jednou vyhrál, že měl jedinou úspěšnou misi, si myslí, že je lepší než ty, že toho ví víc o boji, válce i magii. To je prostě blbost.

A ty jsi ho prostě nechala, což nechápu. Kdybych se takhle choval já, roznesla bys mě na kopytech. Nebo by to udělal někdo jiný. Jsi jedním z nejcennějších členů Řádu, ale on s tebou jedná jako s bezcennou,“ vzal kámen a odhodil ho do dálky.

„Je to ironické, co?“ zeptala se. „Ty sis vždycky myslel, že jsi lepší než já,“ usmála se. „A měl bys být opatrnější, pokud nechceš, abych tě praštila. Mluvíš o mém příteli.“

Jejich oči se potkaly a oba věděli, že to nebude pravda už moc dlouho.

„Proč Grangerová? Proč si to necháváš líbit?“

Pokrčila rameny. „Právě teď… nestojí mi to za to. Musím se soustředit na jiné věci.“

„To je ale kravina, Hermiono,“ řekl a uškubl několik stébel trávy a začal je trhat. „Zasloužíš si něco lepšího.“

„Co ty o tom víš, Malfoyi?“ zeptala se klidně. Věděla, že má pravdu, ve všem. Jen už ji prostě nebavilo s Ronem bojovat. Byla to zbytečně vydaná energie, která se mohla využít pro vítězství. Pro Harryho.

Válka z ní toho tolik vysála, někdy se cítila, jako by jí už nic nezbylo. Proto si tolik vážila chvil s Dracem – cítila jeho přítomnost a cítila, co to s ní dělalo. Chvění, vlny, jiskření. Něco většího než ona. Něco většího než válka. Něco většího než cokoli. Něco, co by vyplnilo vesmír.

Draco pečlivě rozdělil trávu na polovinu. „Vím, že bych se k tobě takhle nikdy, nikdy nechoval. Nikdy jsem se nesnažil, aby ses cítila hloupá nebo méněcenná.“

Jeho řeč ji zanechala na chvíli beze slov. Projela jí vlna tepla. Zachvěla se.

„Je ti zima?“ zeptal se Draco a podíval se na ni.

„Ne,“ zalhala a dopřála si další protah. Podívala se na cigaretu v ruce. „Chci s tím skončit.“

„Tak skonči.“

Podívala se na něj s vážným výrazem ve tváři. „Jsi tady, Malfoyi? Myslím, opravdu tady. Tady uprostřed dlouhých bojů, krve, bolesti a smrti? Nebo si jen hraješ? Zkoušíš kam, až můžeš zajít? Vybíráš si lehčí cestu?“

„Lehčí,“ opakoval nevěřícně. „Myslíš, že je to pro mě lehčí? U Merlina, Grangerová. Lehké je lehnout a vzdát se. Lehké je běžet s každou komplikací za mým otcem. Lehké je poslechnout Pána Zla na slovo a pak ho obviňovat z mého selhání svědomí.

Nebylo pro mě lehké obrátit se proti všemu, čemu jsem věřil. Převzal jsem riziko, že mě lidé, kterým jsem říkal rodina, chtějí zabít. Já jsem si nevybral tu lehčí cestu.“

„Neodpověděl jsi na otázku.“

„Jakou otázku?“

„Jsi tady?“

„Ano,“ zvedl levou ruku a odhalil nezahojenou kůži, z které se stala velká jizva. Kdysi tam bylo Znamení zla. „Co víc chceš?“

„Tvoje slovo.“

„Jsem tady, Grangerová. Ze všech správných důvodů, dokud to ohavné monstrum nevydechne naposled.“

Hermiona přikývla a potřetí si dlouze popotáhla. „Dobře tedy, končím.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 8. kapitola Od: GwenLoguir - 14.10. 2012
hm, takže to je ten začiatok? ale myslím nepresné...možno sa nesnažil, na škole, aby sa cítila hlúpa - ono by to ťažko šlo - ale menejcenná? určite. Alebo hovorí o dobe, odkedy zmenil strany? ale vzťahy s ronom sa redsa potom urovnali, nie? po vojne..boli večierky, na ktoré chodila kvôli nemu a harrymu..a potom ako sa rozprával s Dracom, kým ho nehceli pustiť k Mii... No, nie že by ma to až tak tankovalo, pre mňa za mňa by sa mohol Weasley aj odsťahovať na druhý koniec zemegule od nich..
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 14.10. 2012
Taky Lonánka moc nemusím... A ano, tohle je úplný začátek a moje nejoblíbenější kapitola. Je těžké si představit správňačku Hermionu s cigaretou, ale i tohle má svoje kouzlo... Děkuju ti!

Re: 8. kapitola Od: Lioness - 12.09. 2012
Takže Hermiona kuřačka? No, nevím. Ale, samozřejmě, za určitých okolností je možné všechno. Tenhle přeházený chod kapitol se mi docela líbí. Jsem sice zmatená, ale když to beru prostě jako nějaké scénky z jejich života... V podstatě to má takhle větší sílu. Páč mi už přece víme, že ona ho pak políbí a on jí bude psát proslovy... A všechny ty věci. Je to moc hezké. Stejně si to asi potom někdy přečtu hezky popřadě. Díky za překlad.
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 12.09. 2012
Mě se to spřeházené líbí víc. I když se to nezdá, má to svůj řád... jen ho najít. Ale ty střípky prostě mají své kouzlo :). Děkuji ti.

Re: 8. kapitola Od: marci - 07.09. 2012
Myslím, že Ron, jakého ho známe z kánonu, by se dřív nebo později takhle k Hermioně mohl chovat. Cítil by potřebu si dokázat, že je chytřejší, schopnější... a nedej bože, kdyby byla Hermiona třeba úspěšnější v práci! Takhle kapitola je nesmírně působivá. Tak nějak je z ní (i přes zdánlivě poklidný děj) ta válka hmatatelně cítit. nesmírně se mi líbila, díky moc za skvělý překlad.
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 07.09. 2012
Taky si myslím, že Ron je takový... truhlík. A kvalitní válečné povídky se mi taky líbí, ta napjatá atmosféra... Děkuji ti za pochvalu překladu i za komentář :)

Re: 8. kapitola Od: Zuzana - 06.09. 2012
Draco to všetko krásne zrekapituloval. Celý vzťah Hermiony s Ronom. Bol to pekný rozhovor. Neviem si predstaviť Hermionu s cigaretou. Myslím, že toto je prvá poviedka v ktorej si zapálila, čo som čítala. Som celkom rada, že jej neresť netrvala dlho Ďakujem za preklad.
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 07.09. 2012
Ještě kouří v Ten, kdo se vrací... Ale je to neobvyklá kombinace, jsem ale  ráda, že toho nechala :) Děkuji ti!

Re: 8. kapitola Od: teriisek - 06.09. 2012
Asi nekončí jen s cigaretou, že? Správné rozhodnutí... a to podceňování se mi k Ronovi vyloženě hodí, nemůžu si pomoct. Díky za překlad!
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 06.09. 2012
Já Ronovu postavu taky moc nemusím, takže ti celkem rozumím :). Díky!

Re: 8. kapitola Od: Koki - 06.09. 2012
Vau. Dost mě překvapilo, když si Hermiona zapálila. Od ní bych to fakt nečekala. Ale když je člověk ve stresu a pod tlakem.
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 06.09. 2012
Kdo ví, co bychom dělali my uprostřed války (já bych to snad ani nechtěla vědět :D) Děkuji za komentář!

Re: 8. kapitola Od: tigy - 06.09. 2012
Prečo mám taký pocit, že to rozhodnutie skončiť nebolo len o cigarete?  Veľmi sa mi páčilo aj to, ako Draco jemne krúžil okolo toho, čo vlastne chcel povedať  Vďaka za preklad, Flo!
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 06.09. 2012
Tahle kapitola se autorce vážně povedla, má spoustu hezkých momentů, nejen Dracovo nesmělé kroužení... Děkuji za komentář :)

Re: 8. kapitola Od: anonym - 06.09. 2012
dobre, že sa rozhodla skončiť.
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 06.09. 2012
To nepochybně. Díky

Re: 8. kapitola Od: silvinka - 06.09. 2012
Už se těším,až bude povídka dopsaná,abych si jí mohla přečíst jak to jde časově za sebou. Draco jak zklidňuje naštvanou Hermionu a přesvědčuje jí,aby přestala kouřit.
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 06.09. 2012
Trochu zvláštní situace, že? Kouřící Hermiona a Draco dobrák... Děkuji ti za komentář :)

Re: 8. kapitola Od: Twilly - 06.09. 2012
WOW.... každá kapitola má něco do sebe. Je škoda, že je to tak chaotické, ale pořád se nemůžu dočkat a neodolám. Čtu, jak to dáváš ven. Jednou, až bude tahle povídka u konce, zkusím tuhle puzzle skládanku poskládat do plnohodnotního příběhu a užiji si to v celku
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 06.09. 2012
Tahle povídka bude končit zanedlouho (myslím, že desátého) a i já mám v plánu se do toho začíst popořádku. Ale i tenhle chaos má něco do sebe :)... Děkuji ti!

Re: 8. kapitola Od: denice - 06.09. 2012
Draco utěšuje Hermionu naštvanou na Rona? Lépe řečeno Ronem zneuznávanou a podceňovanou (to by ji myslím čekalo celý život, kdyby si ho vzala). On vidí jasně a dokáže pomoci. Tohle je dobrý začátek. Díky.
Re: 8. kapitola Od: FlorenceMabel - 06.09. 2012
Že? Jako začátek je to dost působivý, kdo by řekl, že za pár let budou pálet knihy, zmatkovat v nemocnici nebo chodit po vodopádech :). Děkuji ti!

Prehľad článkov k tejto téme:

luckei1: ( Florence )10.09. 201211. kapitola - závěr
luckei1: ( Florence )09.09. 201210. kapitola
luckei1: ( Florence )08.09. 20129. kapitola
luckei1: ( Florence )06.09. 20128. kapitola
luckei1: ( Florence )05.09. 20127. kapitola
luckei1: ( Florence )20.07. 20126. kapitola
luckei1: ( Florence )16.07. 20125. kapitola
luckei1: ( Florence )16.07. 20124. kapitola
luckei1: ( Florence )28.06. 20123. kapitola
luckei1: ( Florence )23.06. 20122. Naděje
luckei1: ( Florence )22.06. 20121. Prsteny
. Úvod k poviedkam: ( Florence )22.06. 2012Úvod k povídce