Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

21. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 21.08. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR; Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

PG-15; Snamione; Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Strieborná sála bola veľkou tanečnou plochou, ale vonkoncom nebola vyskladaná zo vzácnych, svetlých farieb. Práve naopak, dominantným odtieňom v tomto kúte Veľkého paláca bola tmavomodrá, avšak kvôli veľkému množstvu ťažkých, strieborných svietnikov, ktorými boli ovešané steny, túto tmavú miestnosť nazvali Striebornou.

Snape, ktorý tu bol naposledy počas vlády Voldemorta, ktorý si Veľký palác zabral ako svoju rezidenciu, nepôsobil tak šťastne, ako stovky starostlivo vybraných čarodejníkov v rôznofarebných rúchach, z ktorých prechádzal zrak. Ich hlúpe úsmevy plné hrdosti, ktorá nikoho nezaujímala, ho otvorene pohoršovali. Bol jediným zo všetkých hostí, ktorý videl, koľko krvi sa lačno vpíjalo do štrbín v mramorových stenách. Čistej, špinavej, zmiešanej. Červenej. Vyvrhnutej kliatbami. A oni tu tancovali a nič si nevšimli. Zabudli. Zabudli na veľkú radosť ministerstva, ktoré sa snažilo pomocou klopkania opätkov o tú istú podlahu vyhnať minulosť zo súčasnosti.

Od čias Voldemorta sa Strieborná sála zmenila len veľmi málo. Presnejšie povedané sa vôbec nezmenila. Až na to, že sa tu vtedy nehostili vínom a nepodávalo sa mandľové pečivo.

Skepticky naladený Severus bol z času na čas nútený zapojiť sa do rozhovorov, periodicky sa zdvorilo usmievať a dokonca sa párkrát zatočiť s niekoľkými čarodejnicami v rytme rýchleho valčíka. Nakoniec ho nechali na pokoji a on tú pauzu využil. Sadol si na jednu z pohoviek, kde rád sedával ešte keď sa muklorodení neprechádzali po Striebornej sále tak smelo. Zádumčivo si odpil z vína, chuť ktorého urazila jeho záľubu v tomto moku. Nikoho nevyhľadával pohľadom. Nesúril čas, pretože vedel, že skôr či neskôr sa v tejto miestnosti mihnú tváre jeho študentov. Prečo by mal s hrdosťou prehrávať aj posledné kúsky svojej duše?

„Dobrý večer, profesor Snape!“

Ajhľa, vari ste pochybovali? Severus sa ani nestihol pripraviť na očakávané, keď mu prýštiaci optimizmus prekazil plány. Mierne pootočil hlavu a takmer sa skrivil od nevôle. Samozrejme! Kto iný, než Harry Potter si ho musel všimnúť ako prvý! Harry Potter, ktorý si trúfol obliecť smaragdový habit, aby na svojej bezočivej tvári ešte viac zvýraznil Liline oči.

„Dobrý večer, pán Potter. Aké prekvapenie,“ poznamenal Snape pomerne skepticky. Chlapec si k nemu prisadol, akoby si nevšimol jeho nespokojnosť. V rukách nedržal pohár s vínom. Snaživo hral rolu hrdinu, ktorú mu nanútilo ministerstvo. A hrdinovia nepijú. Hrdinovia nenadávajú. Hrdinovia nezosielajú Cruciatus na známych. Hrdinovia dokonca takmer netancujú, aby nikto nevedel, že trpia pozemskými chybami – neschopnosťou pohybovať sa do taktu hudby.

„Rád vás vidím, pane.“

No pozrime sa! Predtým aby ste z neho slovo pane ťahali takmer kliešťami!

„Bez vás už Rokfort nie je Rokfortom,“ povedal so smútkom, zdalo sa, že úprimným. Opatrne stúpil na ľad. Och, títo hrdinovia! Idú smelo len zomierať. A počas života sa kvôli prílišnej ohľaduplnosti takmer boja vystrčiť nos zo svojho vlastného tieňa.

„Rokfort stál už stovky rokov predo mnou a ešte rovnako dlho bude stáť. Uvidíte, Potter, že sa v ňom ešte aj vaši vnuci budú učiť,“ ľahostajne odvetil profesor.

„Áno, áno, pane. Zrejme máte pravdu,“ zareagoval akosi roztržito, hoci ešte pred chvíľkou otvorene vnímal aj jeho mimiku. To u Snapa vzbudilo zvedavosť a očami sledoval chlapcov, tak trochu prekvapený, pohľad. Zbadal to, čo mohol vidieť každý, ak by otočil hlavu pod potrebným uhlom na správnu stranu.

Po toľkých rokoch mohla nakoniec táto sála vidieť skutočné striebro. Najprimeranejšiu ozdobu pre svoje steny, pozitívne sa odlišujúcu od ušľachtilého kovu, ktorý pôsobením času stmavol.

Bola celá akoby odliata z tohto nádherného kovu. Jej koža sa v mihotajúcom svetle jagala striebrom ako u nikoho iného. Vlasy jej pridržiaval tucet strieborných sponiek. Jej šaty boli sťaby utkané z tisícok strieborných nití. Dokonca aj v očiach – vzdialených a sotva rozoznateľných – mala strieborné odlesky. Aká mágia! V dievčine, ktorá obvykle nosila namiesto ozdôb na predlaktí nápis humusáčka, bola teraz ukrytá skutočná ušľachtilosť a nápis bol bezpečne ukrytý pod strieborným náramkom.

Ale tancovala neisto. Aj na svojho partnera sa usmievala neisto. Upäto, rozpačito... a celkom mimo rytmu, na rozdiel od spokojne sa na ňu usmievajúceho Delan-Griho. Toho istého, ktorého on osobne dobre že za ruku nepriviedol do Rokfortu. Zdalo sa, že sa splnilo to, čo predpovedal v onen jesenný deň v Rokville. Hermiona si s novým profesorom veľmi dobre rozumela. Až príliš dobre.

Tanec sa skončil a v očiach sa mu mihla strieborná kvapka. Muž, ktorý Hermionu sebaisto viedol počas celého tanca, sa na ňu vľúdne usmial. Starostlivo jej zapravil za ucho uvoľnený prameň vlasov, jemne ju pobozkal na líce a šepol niečo, od čoho jej líca stratili strieborný nádych. Prikývla, otočila sa a so svojím partnerom sa rozplynula v dave ako mystérium či prelud.

„Profesorka McGonagallová vám dáva priveľa voľnosti,“ okomentoval to Snape, narážajúc na margo vzťahov medzi študentmi a učiteľmi, ktoré sa v škole dôkladne dodržiavali. Ak by Hermiona tancovala s nejakým študentom, nepohol by ani brvou, ale... história sa opakovala a šťastný koniec prežíval niekto iný.

„To, o čom riaditeľka nevie, mu nemôže uškodiť,“ odvetil záhadne Harry a zadíval sa niekam na strop. Snape si premeral chlapca podozrivým pohľadom. Zazdalo sa mu to, alebo bola v Potterových slovách skrytá nejaká narážka?

„Vidím, že ste si výborne osvojili isté lekcie od Umbridgeovej.“

„Áno, pane. Zapamätal som si, že nesmiem klamať a aj to, že pri dôkladnom a majstrovskom skrývaní tajomstva nemôže nikdy nikomu spôsobiť problémy,“ dodal Harry rovnako záhadne a vstal. „Prajem vám príjemný večer, pane. Rád som vás videl.“

Snape sa ešte raz pozrel tým smerom, kde sa v rôznofarebnom mori rozplynula strieborná kvapka. Aká nehoráznosť! Sedieť tu teraz a cítiť, ako mu tenká ihla pomaly skrz-naskrz prebodáva srdce a nepohnúť pritom ani svalom na tvári.

Tak čo, Severus? Možno ti “pogratulovať“ k osvieteniu? Poryvy sa nakoniec skončili a ty si precitol? Vo chvíli, kedy si pochopil, že ti ju prebrali. Drzo a bezohľadne. Zvykol si si na myšlienku, že čaká len na teba, volá len teba a cnie sa jej len za tebou... preto si bol tak náhle a nepríjemne konfrontovaný s realitou, kde jej napráva vlasy človek, ktorého si si sám vybral z tucta iných.

Veľkodušnosť, prečo mlčíš? Ty prvá si kričala, aký neprípustný je románik medzi študentkou a učiteľom! Hľaď – ukazuje sa, že je celkom prípustný. Samozrejme, Delan-Gri je od nej o osem rokov starší a nie o dvadsať, avšak rozdiel v sociálnom postavení ju, typicky, opäť neznepokojuje. Všetko je v poriadku, Všetko je po vojne možné. Láska je oficiálnym náboženstvom, zdedeným po Dumbledorovi, ktoré teraz čistia od nánosov špiny a stavajú na piedestál. Je zakázané sa z nej smiať, odpúšťajú jej chyby a povoľujú ju všetkým. Už viac niet zákazov, Severus, všetci upadli do extrému a ty si to nebol schopný šikovne využiť.

Vstal z pohovky a pobral sa ku skupinke profesorov zo školy. Čo už? Nadišiel čas priznať si bez pohnutia svalu na tvári, že to nebo nebolo poryvom. Bolo... skrátka nebom. Skutočným. Nádherným. Preňho večným. A jednoducho sa ho len tak nevzdá.

Nemohol vidieť, že v momente, kedy prechádzal Striebornou sálou, Draco Malfoy, ktorý ho uprene pozoroval, ukázal zrazu nenápadne Potterovi vztýčený palec. Ten sa spokojne usmial a pobral k Ginny, ktorá naňho netrpezlivo čakala. Malfoy si, ako zvyčajne, upravil ofinu a nenáhlivým krokom sa vydal za profesorom. Počítal čas, ktorý si naplánoval na sekundu presne. Potter opustil scénu a teraz prišiel jeho čas, aby sa pred objavením hlavného hrdinu blysol pred jediným divákom, ako rozhodujúca iskra pre vzplanutie ohňa hnevu...

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 14.04. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 21. kapitola Od: dudu - 15.09. 2012
Úžasné další, další :D

Re: 21. kapitola Od: marci - 01.09. 2012
Skvělé, že hrdinům není dovoleno ukázat chyby, ani jen neschopnost udržet rytmus To mě fakt pobavilo. A jinak??? Čučím pokleslou bradou.. Harry spolupracuje na Dracovo plánu? nejspíš i Ron, pokud si pamatuji... ne že bych tedy byla z těch Harryho narážek moudrá, ale jsem napnutá jako při detektivce a moc se těším, na další část. Parádní kapitolka, díky moc.
Re: 21. kapitola Od: solace - 02.09. 2012
Chudák Harry, ešteže musí predstierať dokonalosť len pár hodín na ministerskom plese. Jeden by mal z toho traumu na celý život. Chlapci sa snažia - uvidíme, či ich úsilie bude nakoniec korunované úspechom. Ďakujem za komentík, marci.

Re: 21. kapitola Od: zuzule - 31.08. 2012
Jo ona je to nějaká bouda na Severuse? Tak rychle na další kapču.
Re: 21. kapitola Od: solace - 02.09. 2012
Hovorí sa tomu Dracov "dokonalý" plán ;-) Díky, zuzule.

Re: 21. kapitola Od: teriisek - 27.08. 2012
No, nejsem si úplně jistá, jestli je Draco až takový mistr, aby dokázal svoje plány udržet v tajnosti až do konce, a mám takový ošklivý pocit, že až to praskne, bude všem spiklencům minimálně od obou hlavních aktérů hrozit nějaká odporná kletbička. A ten třetí asi taky nebude úplně nadšený. Jsem zvědavá, co má ten kluk ještě za lubem! Díky za překlad!
Re: 21. kapitola Od: solace - 28.08. 2012
Plány sú dokonalé, aspoň podľa Draca. Samozrejme, vždy sa môže nejaká chybička vloudit. A za chyby sa bude platiť. Teraz závisí len od ich šikovnosti, či sa pred Severusom a Williamom neprezradia. Díky, teriisku.

Re: 21. kapitola Od: denice - 25.08. 2012
Světe, div se! Draco se spojil s Harrym ve spiknutí proti Severusovi - a Harry, zdá se, dokázal dokonale zahrát svoji roli! Díky.
Re: 21. kapitola Od: solace - 25.08. 2012
S Ronom už kuli pikle, takže zatiahnuť do sprisahania aj Harryho zrejme nebolo až také ťažké... pre dobro veci. Díky, denice.

Re: 21. kapitola Od: Jacomo - 23.08. 2012
Ani při čtení dvou kapitol naráz nejsem o nic moudřejší. Tohle je neuvěřitelně tajemná povídka. Jsem napjatější a napjatější! Draco coby hlavní osnovač velkolepých plánů... juj, to si zaručeně užiju! Veliké díky za překlad!
Re: 21. kapitola Od: solace - 23.08. 2012
Verím, že Draca v úlohe strojcu veľkolepých intríg užiješ ;-) Len aby ho vlastné plány nakoniec neprevalcovali. Ďakujem za komentík, Jacomo.

Re: 21. kapitola Od: Claire - 21.08. 2012
Sprisahanie?!? Pomoc, mezikolejní rivalita padla tím nejhorším možným způsobem. Spiklenci v sestavě Malfoy, Potter, Weasley a ten pytlík Delan-Gri (u toho jediného jsem kupodivu ochcotna věřit, že se zúčastňuje neúmyslně, chycen na pěknou larvičku), to bude katastrofa celonárodních rozměrů (minimálně). Severusi, decentně, ale o to rychleji zdrhej. Nezastavuj, ani kdyby uprostřed parketu stála Grangerová nahá, natřená pouze stříbřenkou (aby byla stylová). Díky za perfektní překlad a těším se, co za horor ze spiknutí ve finále vyleze.
Re: 21. kapitola Od: solace - 21.08. 2012
Veru, sprisahanie pokračuje. Medzifakultná rivalita padla kvôli veľkému plánu. Správne tušíš, že Delan-Gri je v celom pláne len v úlohe štatistu. Jeho slabosť pre Hermionu sa Dracovi hodila do karát. Katastrofa by to nemusela byť, ak všetko pôjde tak, ako má. Lenže... vždy sa nájde nejaké lenže... Počkáme si. To vieš, aj Severus Snape sa môže chytiť na háčik, ak je prefíkane podstrčený tam, kde by ho nikto nečakal. A nemaj obavy, ak horor, tak ako sa patrí. Nič priamočiare a predvídateľné. Budeš sa baviť Ďakujem za komentík, Claire.

Re: 21. kapitola Od: Nade - 21.08. 2012
Co to na něho, U Merlina, ušili! A navíc, konečně, mezikolejní spolupráce? Severusi, tady jde o život. Díky za krásnou kapitolku, těším se na pokračování.
Re: 21. kapitola Od: solace - 21.08. 2012
Máš pravdu, pred takými plánmi radšej rýchlo preč. Keby len Severus vedel... preklial by ich všetkých do siedmeho kolena :-D Draco si naozaj verí, keď ide dráždiť hada bosou nohou. Díky, za komentík, Nade.

Re: 21. kapitola Od: tigy - 21.08. 2012
Premýšľam nad tým zo všetkých strán, ale aj tak netuším, čo za plán to Draco vymyslel... a dokonca sa na ňom zúčastňuje aj Harry? Som veľmi zvedavá na ďalšiu scénu z tohto divadla  Vďaka Solace, za ako vždy vynikajúci preklad 
Re: 21. kapitola Od: solace - 21.08. 2012
Ak má v niečom prsty Draco, potom to bude skrz-naskrz slizolinský plán, ktorého sa právom obáva aj samotný Snape. (Vychoval si talentovaného nasledovníka.) Ťažko vopred predpokladať, o čo pôjde... budeš si musieť počkať ;-) Ďakujem za komentík a pochvalu, tigy.

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník