Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

20. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 15.08. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR; Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

PG-15; Snamione; Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

O dva mesiace neskôr, polovica decembra.

Severus Snape spôsoboval čiernou sýtosťou svojich šiat bolesť bielemu snehu. Nevšímal si jeho protestujúci vrzgot pod nohami. Naďalej stál na svahu a pozoroval, ako falošná zima zmäkčuje ostrosť prírodných zákutí. Vrcholky hôr vyzerali len ako nevinné čiapky z líščej kožušiny, akoby sa na nich slnko neporezalo každé ráno pri prebúdzaní. Stál, zhlboka vdychoval svieži vzduch naplnený pichľavými, ľadovými ihličkami a vychutnával si chvíľu, ktorá od neho utekala, neumožňujúc mu, aby ju znehybnil, zastavil. Pri Merlinovej brade, bolo to na zlosť! Ešte stále tam stál a dovolil, aby mu z konárov stromov padali na plecia veľké snehové vločky rozprášené vtáčatami. Okamih úplného pokoja sa mu práve snažil prekĺznuť medzi prstami. Nemohol ho zachytiť, pretože pokoj je na dotyk hladký, bez jediného výstupku, aby sa na ňom nebolo možné poraniť... ale ani ho zachytiť.

Dlaňou si mierne priclonil oči. Tu, v Grampianských vrchoch[1], sa sneh ligotal obzvlášť tajomne. Tak, ako sa na iných miestach ligoce len počas Vianoc. Večná rozprávka, stratený raj, zblúdené kúzlo. Nádhera... skutočne, čo mohlo byť dôležitejšie? Mohol ho nabrať rukou a trblietal by sa mu v dlani, pokiaľ by teplo nepremenilo ten kúsok rozprávky na obyčajnú vodu sladkej chuti. Každé kúzlo má svoje hranice a po ich prekročení fantastické získava reálnu podobu. Aj Hermiona Grangerová, ktorá sa tvrdošijne bránila pred jeho slabými pokusmi preniknúť jej do hlavy, mala určité hranice. No bolo zvláštne, že keď ho jej svätožiara prestala oslňovať, bolo zrazu všetko ľahšie. S dokonalými bytosťami je ťažké vyjsť, s ľuďmi je to jednoduchšie, pretože sa mýlia.

Ale nie tentoraz, Severus. Tieto dva mesiace Hermiona ani raz nezaváhala. Snažil si sa ju vidieť, lenže mágia nedokázala preniknúť tam, kam môže preniknúť iba srdce, preto... preto tu teraz stojíš a ona sa kochá krásou toho istého snehu z výšky Astronomickej veže, cnie sa jej za jeseňou a pritom sníva o jari. Snažil si sa k nej dostať, no zakaždým, keď ucítila tvoje vniknutie, ihneď vztýčila bariéru. Ty si jej najdôležitejšia okolnosť. Alebo za ňou prídeš, alebo ti viac nedovolí hrabať sa jej v hlave kvôli uspokojeniu svojich impulzívnych túžob. Impulzívnych, počuješ? Preto si stále tu. Pretože ten priesečník bol len poryv. V jednom momente došlo k zlyhaniu a paralelné čiary sa preťali v nekonečne tak, ako to predpovedal akýsi muklovský vedec... druhýkrát k zlyhaniu nedôjde. Vymaníš sa spod neustálej kontroly a budeš sa riadiť len poryvmi. Aj keď budú nabudúce silnejšie a možno sa k nim pridruží naliehavosť, napriek tomu... to nebude trvalý vietor. Nie. Len poryv. Iba prudké zosilnenie vetra... náhle, rýchle, krátkodobé.

Avšak nie je nič trvalejšie než dočasnosť. Naozaj nevidíš, ako sa tie poryvy stávajú časťou tvojho života a trvajú dlhšie ako niekoľko sekúnd? Nie, nevidíš. Si ako študent, učiaci sa svoje prvé kúzlo, neustále svojmu srdcu opakuješ, že je to „poryv“, a keď sa aj spáliš, naďalej budeš zachovávať pokoj, pretože si v skutočnosti slepý. Je to vietor, Severus. Obdobie poryvov je preč. Nastúpila zima – čas stability.

Severus sa zrazu strhol. Na plece mu zosadla sova. Neznáma, pestrá. Možno až príliš pestrá. A možno len nemal rád prebytočné množstvo farieb na miestach, kam nepatrili.

Zo štíhlej nôžky odviazal list v striebristej obálke s tmavomodrou pečiatkou samotného ministra mágie. Sova ticho zahúkala a vzlietla. Snape na ňu v tom momente zabudol.

Zvláštne, skonštatoval v duchu a zdvihol obočie. Otvoril obálku a s miernym údivom si prečítal list:

 

Vážený pán Snape,

pozývam Vás na tradičný Koncoročný ples, ktorý sa bude konať 28. decembra 1998 v Striebornej sále Veľkého paláca.

S úctou

Kingsley Shacklebolt, minister mágie.

 

Snape nevedel, čo ho pobavilo viac: svetský tón, dôsledne dodržiavaný bývalým aurorom, ktorý bol vždy dosť zdržanlivý, alebo detailne vykreslená vločka, skrášľujúca ľavú stranu pozvánky.

Takže, tradičný Koncoročný ples... V čarodejníckom svete pomerne veľkolepá udalosť, na ktorú ho nikdy nepozývali. Čo už, nastali nové časy a vlna zmien sa dotkla aj tradícií. Ešte včera krúžili po mramorovej dlážke aristokrati, teraz nadišla chvíľa, aby ich vystriedali hrdinovia skončenej vojny. Nepokojné časy pominuli a nastúpila sláva. Nezmyselná zmena, úplne nepotrebná.

Nuž, Severus, čo narobíš? Budeš musieť hrať podľa pravidiel, rozhodol sa a schoval list do  vrecka... Ale no tak, vari si sa stal poslušným chlapcom? Aké pravidlá? Aké ministerstvo? Pôjdeš tam, lebo vieš, že pozvali všetkých hrdinov vojny, všetkých a to znamená...

 

*****

 

Vážená slečna Grangerová,

pozývam Vás na tradičný Koncoročný ples, ktorý sa bude konať 28. decembra 1998 v Striebornej sále Veľkého paláca.

S úctou

Kingsley Shacklebolt, minister mágie.

 

Dievčina dočítala list do konca so zdvihnutým obočím. Zodvihla hlavu a pohľad sa jej stretol s Harrym, ktorý sa kyslo usmial. Aj on dostal rovnakú pozvánku. A naisto ešte tucet študentov. Ich straty sa snažili vykompenzovať mondénnou akciou. Plač za minulosťou sa chystali prehlušiť hudbou, smútok prisľúbili utopiť v ohnivej whisky a dušu hodiť pod nohy tancujúcim párom. Hermiona to skvelo chápala... a napriek tomu kývla Harrymu na odpoveď.

Potrebuje sa rozptýliť. Vydrať sa spoza múrov školy... ujsť pred muklovským životom, ktorý na ňu čaká cez prázdniny. Utiecť pred životnými situáciami, do ktorých sa zaplietla. Ukryť sa pred asociáciami... Zatancovať si, zasmiať sa, poflirtovať, pokoketovať, získať užitočné známosti, porozprávať sa so starými priateľmi a tiež známymi... Urobiť všetko, aby nemyslela na Snapa, ktorý... och, áno, ktorý sa dozaista tiež chystá na ples do Striebornej sály Veľkého paláca. Utiecť, aby mu vpadla rovno do rúk... to bolo to, o čo sa v skutočnosti snažila a ani sa nechystala niečo si nahovárať.

Hlavne aby som mu nepadla k nohám, posmeľovala sa Hermiona, keď vstávala. Ples je ples. Ak budú šaty, účes a topánky cenou za to, aby ho videla, zaplatí ju.

Zrazu si spomenula ešte na niečo... a zlomyseľne sa usmiala, aj keď sa jej srdce nepríjemne zovrelo... Čo už, nech aj on zaplatí svoju cenu. Hoci, ktovie... možno len prejde okolo a ani o ňu nezavadí pohľadom.

 

*****

 

„Nerozumiem,“ zamrmlal Malfoy, pohodlne rozvalený na pohovke v tmavom kúte. Nohy si položil na stoličku, ktorú si kúzlom privolal bližšie. „Za aké zásluhy ťa pozvali na Koncoročný ples, čo Will? Akosi som si nevšimol, že by si zohral aktívnu úlohu vo vojne.“ V rukách otáčal striebristú kartičku s pozvaním na ples adresovanú váženému pánovi Delan-Grimu.

„Som nádejný majster elixírov,“ pripomenul mu profesor sediaci za stolom. Rukou si podoprel hlavu a lenivo sa uškrnul na Malfoya, od ktorého si udržiaval odstup študent-profesor len na verejnosti.“Takže idem na ples ako zástupca talentovanej mládeže.“ Mladý muž sa oprel o operadlo kresla. Pootočil prsteňom na prste. „Čo ťa tak znepokojuje, Draco? Vari som ti vyfúkol miesto?“ William sa krivo usmial na bývalého chovanca Severusa Snapa, ktorý nečakane bezbolestne prežil výmenu kulís v učiteľskom predstavení. Delan-Gri sa spočiatku trochu obával tohto svojhlavého mladíka. Avšak Malfoy junior sa rýchlo pretransformoval z obyčajného študenta na jeho večerného spolubesedníka. Takmer priateľa, ak by sa slizolinčania vedeli priateliť.

„Ešteže čo,“ odfrkol si Draco a gestom jarmočného kúzelníka – čiže veľmi neobratne – vylovil z vrecka habitu takú istú pozvánku, len pre váženého pána Malfoya. „V tej trme-vrme vojnových hrdinov polovičnej krvi a muklorodených by mal byť prítomný aj ozajstný aristokrat. Aby ich postavil na miesto. A ja som momentálne jediný, kto nesedí v Azkabane... alebo nezošalel. Preto mi moje miesto nemôže nikto vyfúknuť, William.“ Teraz nadišiel čas, aby biely mramor Malfoyovej tváre preťal zlomyseľný úsmev.

„Vari je pozvaných tak veľa vojnových hrdinov?“

„Počnúc Potterom, pokračujúc Weasleym až po Longbottoma,“ oznámil Draco so zmraštenou tvárou a jedným rýchlym pohybom vrátil svojmu učiteľovi pozvánku. Tá, ako strieborná strela preťala šero kabinetu a poslušne si ľahla na stôl priamo k lakťom mladého majstra elixírov.

„Takže Hermiona...“

„O tom nepochybuj...“ prikývol Draco a prižmúril oči. „Zaujalo ťa to, však? Nakoniec si sa rozhodol vyjsť s pravdou von? Príhodná chvíľa – lesk, klebety, hudba, víno... Obľubuješ efektné, dramatické situácie.“

„Prečo nie...“ William si zamyslene pošúchal bradu. „Prečo nevyjsť s pravdou von... neznášam hru na skrývačku...“

 

 

Pozn. prekl.: [1] Grampianské vrchy – jedno z troch hlavných horských pásiem v Škótsku; zaberá značnú časť Škótskej vysočiny na severovýchode Škótska.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 14.04. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 20. kapitola Od: dudu - 15.09. 2012
Úžasné další, další :D

Re: 20. kapitola Od: marci - 01.09. 2012
Nebudu sepisovat další otázky, na něž mě čeká odpověď v dalších kapitolách... Ale musím napsat, že mě uchvátil hned první odstavec, počínaje šaty, které způsobují svojí černotou bolest bílému sněhu a konče úvahou o hladkosti klidu a míru, který nezraňuje, ale není ho možné zachytit. Brilantní!!! A pak mě dostal ten popis plesu: ... a duši hodit pod nohy tancujícím párům. Fantastické! Kvůli takovýmhle částem je pro mne tahle povídky naprosto výjimečná. Díky moc za překlad!
Re: 20. kapitola Od: solace - 02.09. 2012
Áno, sú v nej veľmi pekné metafory a hry so slovami. Niekedy pri preklade potím krv a dúfam, že sa nájdu čitatelia, ktorí výnimočnosť tejto poviedky ocenia. Veľká vďaka, marci.

Re: 20. kapitola Od: zuzule - 31.08. 2012
No páni, rychle na další kapitolu. :) Musím to dohnat. od tý doby, co jsem nastoupila do práce, nějak nestíhám číst.
Re: 20. kapitola Od: solace - 02.09. 2012
Kapitoly tejto poviedky nie sú príliš dlhé, takže to doženieš v pohode. Díky za komentík.

Re: 20. kapitola Od: teriisek - 27.08. 2012
Jen doufám, že Dracův skvělý plán není vytloukání klínu klínem - nový profesor lektvarů za starého... Jsem zvědavá na to tajemství. Těším se, až se Severus s Hermionou znovu ocitnou pohromadě, bude to určitě hodně zajímavá situace. Díky za překlad!
Re: 20. kapitola Od: solace - 28.08. 2012
Myslím, že to bude iný plán. Ďakujem za komentík.

Re: 20. kapitola Od: denice - 25.08. 2012
Draco se nějak rychle spřátelil s novým profesorem, jsem zvědavá, co z toho vyleze. A Severus je pěkně nalomený, moc dlouho mu to jeho sebeovládání nevydrželo! Těším se na ples. Díky.
Re: 20. kapitola Od: solace - 25.08. 2012
Vylezú z toho samé zaujímavé zvraty. Ďakujem za komentík, denice.

Re: 20. kapitola Od: larkinh - 16.08. 2012
Ha, co to ten nový učitel skrývá? A co že Draco tak otočil - na začátku ho nesnášel a teď přátelé... určitě ho nesnášel kvůli tomu jeho tajemství, o kterém věděl :) 
Re: 20. kapitola Od: solace - 16.08. 2012
Prešli dva mesiace, tak sa situácia trochu zmenila, najmä Dracov postoj k vedúcemu fakulty. Aké tajomstvo skrýva Delan-Gri sa dozvieme v ďaľšej kapitole. Ďakujem za komentík.

Re: 20. kapitola Od: Claire - 15.08. 2012
Na úvod omluva - tuším jsem zapomněla komentovat minulou kapitolu, a to se mi tam tak líbil Draco, knkrétné jeho myšlenka o tom, aby Hermiona nepouštěla Snapea pomocí nitrozpytu do své hlavy a donutila ho tak, aby se dostavil osobně, pokud jí bude chtít vidět. Zdá se, že ta chvíle se hodně přiblížila, ale u Severuse jeden nikdy neví... Co mne trochu mate, je nová postava, profesod Delan-Gri. Nějak čuchám jakýsi podraz či obezličku. Severus si ho vybral docela hodně rychle (jaký měl asi důvod?), Draco přešel od odporu a ignorace k Williamovi ještě rychleji(důvod? Určitě jiný nežli Severusův, ale nějaký být musí), že by plán na odvrácení Hermioniných myšlenek i Hermiony samotné od Snapea? (zcela nezištně, pro její dobro? To už by byl jak Brumbál...). Na plese může být velmi zajímavo, na tu kapitolu se moc těším. A i když to nebude maškarní, postav s maskami tam bude habaděj. Díky za kapitolku.
Re: 20. kapitola Od: solace - 15.08. 2012
Tá chvíľa nadíde čoskoro. Zdá sa, že prešlo dosť času na to, aby po nej túžili obaja rovnako. Nová postava je zatiaľ zahalená tajomstvom. Ešte nedostala dosť priestoru. Severus si Delan-Griho vybral tak rýchlo, pretože chcel čím odísť z Rokfotu. Poznal ho a vedel, že je skvelým odborníkom. Draca k nemu najskôr priviedla vypočítavosť a určite aj záujem odpútať Hermionu od myšlienok na Snapa a niekde medzi tým všetkým si asi kápli do noty. Prekvapivé, ale stáva sa. Na ples sa môžeš tešiť. Budeme ho mať roztiahnutý až do dvoch kapitol. Veľmi pekne ti ďakujem za komentár, Claire

Re: 20. kapitola Od: tigy - 15.08. 2012
Teda, ďalší ples, na ktorý sa môžeme tešiť...  Pripadá mi to, akoby ten Delan-Grim bol niekto, koho poznáme, ale zamaskovaný (napadá ma Viktor - ale ten asi neovládal elixíry natoľko, aby ich mohol učiť namiesto Severusa...)? Samé otázky... A som strašne zvedavá, ako sa k sebe budú Severus s Hermionou správať... Vďaka za kapitolku, solace.
Re: 20. kapitola Od: solace - 15.08. 2012
Veru, čoskoro budeme plesať :-) Profesor Delan-Gri pôsobí síce tajomne, ale nie je to nikto známy. Severus ho pozná a kedysi ho učil. Vybral si ho preto, že je talentovaným majstrom elixírov. Odpovede na ostatné otázky prídu s ďalšou kapitolou. Vydrž :-) Ďakujem za komentík, tigy.

Re: 20. kapitola Od: Leannka - 15.08. 2012
ach, dokonalé.. som zvedavá čo je to Delan-Grimove tajomstvo. Dôfam, že budúca kapitola tu bude čo nevidieť Ďakujem za kapitolu a vlastne aj za preklad tejto poviedky
Re: 20. kapitola Od: solace - 15.08. 2012
Aj ja ďakujem za komentík a som rada, že sa ti poviedka páči. Ďalšia kapitola by tu mala byť 20. 8.

Re: 20. kapitola Od: Nade - 15.08. 2012
No tak teď jsem zvědavá, co se na tom plese odehraje. Co má za lubem nový profesor lektvarů? Díky moc a těším se na pokračování. 
Re: 20. kapitola Od: solace - 15.08. 2012
To ti verím ;-) Bude to zaujímavé. Aj ja ďakujem za komentík, Nade.

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník