Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

23. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 01.08. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4359182/23/Where_Theres_a_Will

 Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermionu jeden rok, aj on, aj jej S.O.P.L.O.Š zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne prizabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 

 

Kapitola 23

 

"Nemôžem uveriť, že sa na nás Veronika vykašľala," prehlásila nečakane Hermiona. "Človek by si myslel, že pošle slovu alebo niečo také."

"Veronika?" prekvapene zareagoval Draco. "Zabudol som, že sa mala s nami stretnúť. Nenecháme jej odkaz pre prípad, že by sa ukázala?"

"Nie, už by tu bola, keby by mala prísť," rozhodla Hermiona. "V pondelok sa jej na to spýtam."

"Chceš, aby som ťa odprevadil domov?" spýtal sa Draco. "Vonku je veľa zlých chlapíkov, Grangerová."

"Áno, s jedným z nich práve som," odpovedala s úsmevom, aby dala najavo, že si ho doberá. "Dokážem sa domov premiestniť bez sprievodu, ale vďaka. Aby si vedel, dnes večer som sa skvele bavila. Vážne ma začínaš prekvapovať."
Načiahla sa a dotkla sa krátko jeho líca skôr, než sa bez ďalšieho slova odmiestnila.

Draco tam stál na mieste ako prikovaný, na líci stále cítil jej ruku. V tej reštaurácii strávili viac než dve hodiny a ani raz sa nepohádali. Samozrejme, rozprávali sa o práci, ale tiež sa rozprávali o rodičoch, o škole, či mu chýbali alebo nechýbali priatelia z detstva, o tom, ako bola spojená s muklovským svetom a o množstve iných tém. Povedala mu, že sa v pohode vyrovnala s nečakanou pravou láskou Robin a Rona. On to vyvážil oznámením, že už prekonal svoju zatrpknutosť voči Pansy a Blaisovi. Tiež sa mu podarilo dostať ju k tomu, aby raz a navždy kategoricky vyhlásila, že nemá záujem o Thea. Jeho city ku Grangerovej už viac neboli zmätené, už viac neboli nejasné. Bol do nej zamilovaný, také jednoduché to bolo. Nastal čas priznať všetko Theovi a poprosiť ho o jeho slizkú pomoc. Toto nemohol zvládnuť sám.

XXXX

"Čo tu vy dvaja robíte?" spýtala sa prekvapená Hermiona Harryho a Rona. Jej dvaja priatelia sedeli pred dverami jej bytu.

"Ginny nám nechcela povedať, ako sa dostaneme dnu," odpovedal Ron. "Vravela, že by sme mohli sem vraziť práve, keď budeš nahá. Snažil som sa jej vysvetliť, že som ťa už nahú videl - mnoho, mnoho, mnohokrát, ale povedala, že keby si stále chcela, aby som ťa takto videl, bola by si mi po našom rozchode dala kľúč od svojho bytu. Tiež povedala, aby som sklapol, inak zavolá Robin."

"A na to nemal odpoveď," vložil sa Harry.

"To bolo od pani Potterovej skutočne veľmi múdre," povedala Hermiona. "Poďte dnu. Potrebujete, aby som vám skontrolovala nejaké hlásenie do práce alebo niečo také?" Odomkla dvere a zaviedla ich dnu.

"Nie, len sme si uvedomili, že je to celá večnosť, čo sme my traja strávili trochu času osamote," vyhlásil Ron, keď sa zvalil do svojho obľúbeného kresla a skopol si topánky. "Ja som teraz stále s Robin, ty pracuješ, Harry je zaneprázdnený znesväcovaním mojej sestry. Vieš, aké to je, ľudia majú plné ruky práce."

"Urobím nám čaj," potešila sa Hermiona. "Harry, môžeš schrastiť Ronovi nejaké sušienky alebo niečo? Neviem si spomenúť, kedy sa mi naposledy zadarilo ísť do obchodu, ale určite tu nejaké mám pre prípad núdze. Keby som nechala hľadať jeho, nezostalo by mi v dome nič na jedenie." Harry prikývol a nasledoval ju do kuchyne, kým Ron listoval výtlačkom Sršňa. S úsmevom hvízdol, keď sa začítal do článku o sprisahaní, ktoré malo utajiť pred verejnosťou banší príbuzných Celestíny Warbeckovej. Bude ho musieť vystrihnúť pre svoju mamu.

O niekoľko minút neskôr trojica popíjala čaj a zasypávala sa navzájom tým, čo sa udialo počas dňa. Hermione vyprskol nosom horúci čaj, keď Ron prezradil, čo sa stalo v obchode so žartíkmi, keď Angelina prichytila Georgea pri robení posledných úprav na dosť jednoznačne určených Kúzlach na vzdušné zámky.

"Nepáčilo sa jej to," oznámil Ron pri dokončovaní príbehu. "Prehlásila, že ak sa chystá vyrobiť takú prasačinku, potom by si mal radšej zvyknúť, že to bude jediný sex, ktorého sa mu v dohľadnej budúcnosti dostane. Bola to poriadna sranda."

"Mala so sebou Freda?" spýtala sa Hermiona, ktorá sa stále smiala. "Je trochu malý na motýliky a kvietky, nie?"

"Našťastie nemala, dnes dávala na všetky deti pozor mama."

"To mi pripomína. Hermiona, na budúci víkend je Teddyho narodeninový večierok," oznámil Harry. "Čo mu chceš priniesť?"

"Ach, páni, úplne som zabudla," treskla sa Hermiona po čele. "Netuším. Chce niečo?"

"Poznáš Teddyho. Čokoľvek ho poteší."

Hermiona chvíľu o tom premýšľala: bol teraz čas vyrukovať s Malfoyovou požiadavkou? Harry s Ronom boli v nezvyčajne dobrej nálade. Toto by mohla byť tá najlepšia príležitosť, akej sa jej dostane.

"Harry, uvažovala som," začala.

"Ach, jaj," ozval sa Ron. "Nasadila svoj prednáškový výraz."

"Moje prednášky nám opakovane ušetrili čas, rovnako boli jedným z hlavných dôvodov, prečo si zvládol väčšinu svojich predmetov," poznamenala Hermiona.

"Áno, ale už viacej nie sme v škole," odpovedal.

"Presne!" vykríkla, šťastná za vhodný prechod k téme. "Už viacej nie sme na škole, takže je teraz dokonalý čas, aby sme dospeli, rozšírili naše horizonty a odložili nabok staré predsudky."

"Toto má byť tvoj spôsob, ako nám povedať, že chceš nakoniec predsa len chodiť s tým Nottových maníkom?" ostražito sa spýtal Harry. "Myslím, že ti v tom nemôžeme brániť. Ale kiežby si mi dovolila predstaviť ti pre zmenu nejakých slušných chalanov."

Hermionino rozčúlenie sa rozžiarilo dočervena, ale potlačila ho. "Toto nie je o Theovi, a nie je to ani o mne."

"Vďaka Merlinovi," povedal Ron. "Ten chalan je najhorší zo všetkých. Videli ste tú sprostú vec, čo mal na bále okolo krku? Hovorte mi o nafúkanosti."

"Ach, môj bože, to bola šála a vyzeral skvele. Ale tam som nemierila. Harry, Malfoy chce tráviť čas s Teddym. Myslím, že by si mu mal dovoliť prísť na večierok."

Mŕtve ticho.

"Premýšľaj o tom, Harry, on sa vážne..."

"Toto má byť žart?" spýtal sa Harry.

"Viem, že k nemu necítiš nenávisť, viem, že nie, nie naozaj," náhlivo dodala Hermiona. "Myslela som, že ho ľutuješ."

"Hermiona, straší ti vo veži či čo?" vykríkol Harry. "Myslel som, že si stále anti-malfoyovská. Nepovedala si mi také niečo na metlobalovom zápase?"

"Hermionin byt nemá vežu, či?" spýtal sa zmätený Ron.

"Muklovská narážka," odpálkoval ho Harry. "Pointa je, že našej priateľke nakoniec vymyli mozog. Nemyslel som si, že je to možné."

"Ach, Harry, no tak," protestovala Hermiona. "Nevymyli mi mozog, ani nepoužili Imperius ani ma nezviedol diabolský kultový vodca."

"Čože?" vložil sa Ron.

"Len vám obom jednoducho pripomínam, že ja som tá, ktorá pracuje s Malfoyom, nie vy. Ja som tá, ktorá je ustavične s ním. Samozrejme, je mi osinou v zadku, ale skutočne viem, že nie je zlý."

"Metlobalový zápas nebol ani pred mesiacom, Hermiona a polovicu toho času si bola mimo mesta. Vážne, čo sa zmenilo?"

"Nič, skutočne. Ja len... Oboch vás mám rada a viem, že na mňa dávate pozor a ja si to vážim. A tiež viem, ako veľmi máš rád Teddyho, ale vážne si myslíš, že by som dovolila, aby sa mu niečo stalo? Čo by Malfoy získal tým, keby mu ublížil?"

"Novú možnosť ako ublížiť mne," navrhol Harry. "Kto vie, čo sa deje v tom jeho blonďavom mozgu."

"Ja viem," povedala Hermiona skôr, než sa stihla zastaviť. "Už je to viac než len pár týždňov, Harry. Viem, že sa zmenil."

"Už aj Robin ma tlačí do toho, aby som mu dal šancu," prehlásil Ron. "Povedal som jej, že v žiadnom prípade a tebe hovorím to isté. Je to rasistický, šikanujúci kretén."

"A ty si žiarlivá, nespoľahlivá horúca hlava," ohnivo vrátila. "Ale stále ťa mám rada, nie?"

"Najprv Theodore Nott a teraz Malfoy? Si do Malfoya zamilovaná?"

"Nebuď smiešny, Harry," odvetila Hermiona, keď sa odvrátila, pretože sa jej rozpálila tvár. "Len sa snažím dokázať, že mám pravdu. Pozri, všetci v kancelárii sa nemôžu mýliť, nie?"

"Áno, môžu!" zajačal Harry. "Chce len svoje peniaze a teraz si mu na to skočila aj ty!"

Hermiona preradila na iný stupeň. Koniec-koncov, odpor očakávala, sama sa ešte o Malfoyovi úplne nerozhodla. Ale nemohla dovoliť, aby Harry a Ron stále robili v ich priateľstve všetky rozhodnutia a nemohla ignorovať to, čo považovala za fakt - Malfoy sa menil.

"Za akého človeka ma považujete? Viete, aké je pre mňa dôležité, aby sa s ľuďmi zaobchádzalo férovo, aby dostali šancu na nápravu. Pozrite sa na Snapa. Pozrite, čo sa stáva, keď ľudia musia skrývať, kým sú, keď ich zrážajú k zemi znova a znova. Nehovorím, že Malfoy je Snape. Len tvrdím, že si možno každý zaslúži druhú šancu. Každý."

"Malfoy tvoju ľútosť nechce, Hermiona. Využije tvoju dobrosrdečnosť a nakoniec ti ublíži, ak si ho pripustíš k telu."

"Fajn, s tým nesúhlasím."

"Na ten večierok nemôže prísť, Hermiona a to je definitívne," vyhlásil Harry.

"Fajn," vyšplechla Hermiona. Mala to vedieť, úplne rovnako by Sirius zareagoval na Snapa. "Myslela som, že sa dokážete chovať ako dospelí, ale vidím, že som sa mýlila."

"Čo si čakala, Hermiona?" spýtal sa Ron. "Odkedy s tebou začal Malfoy pracovať v sopľoši, nerobila si nič iné, len si sa sťažovala. Teraz je zrazu tvoj najlepší šampión? Robin chápem. Nepozná ho tak, ako ho poznáš ty. Nikdy nestál pri tom, keď ju mučili."

Všetka krv zmizla Hermione z tváre, zatiaľ čo sa Ron samotný ešte len dostával do otáčok. Harry videl, čo sa blíži, pokúsil sa zasiahnuť, ale Ron ho striasol.

"Nie, toto potrebuje počuť. Je mi ukradnuté, či Malfoy je nový najlepší priateľ škriatkov alebo kentaurov. Je mi jedno, či je to zrazu najpopulárnejší chlapík v čarodejníckom svete. Jediné, na čom mi záleží, je, že ťa znova a znova nazýval humusáčkou a že skutočne povedal, že si praje, aby ťa ten bazilisk zabil. Záleží mi na tom, že nechal Lunu mesiace hniť v ich žalároch. Záleží mi na tom, že vpustil smrťožrútov do mojej školy, čo viedlo k tomu, že Billa zjazvil Greyback. Záleží mi na tom, že sa jeho otec pokúsil zabiť moju malú sestru. Záleží mi na tom, že sa díval, ako ťa takmer na smrť mučia a nič neurobil. Bol by nás všetkých vydal Veď-Viete-Komu, keby jeho sprostý priateľ nepodpálil tie krámy."

"Ron."

"Ale najviac zo všetkého, Hermiona, záleží mi na tom, že kvôli jeho ideológiám je môj brat mŕtvy. Ale bez všetkého, nechaj ho tráviť čas s Teddym. Aj on je sirotou len kvôli Malfoyovi."

Ron za sebou zatreskol dvere tak silno, že sa rozdrnčali steny. Obrázok ich trojice spadol zo steny na zem a rozbil sa. Harry sa na ňu dlho hľadel, ale potom nasledoval Rona von. Emočne vyčerpaná Hermiona sa zrútila na gauč a rozplakala sa.

Po všetkých tých mesiacoch nemala pocit, že by sa ohľadne Malfoya mýlila. Dokázala vycítiť zmenu, ktorá sa udiala, aj v Malfoyovi samotnom aj vo vzťahu medzi nimi. Ešte nevedela, čo to znamenalo, ale nedokázala ignorovať to, ako sa jej zasekol dych zakaždým, keď ho videla, alebo to, ako sa mu rozžiarili oči zakaždým, keď sa na neho usmiala.

V skutočnosti bola šťastná, keď si uvedomila, že niekto, kto vyrastal s Malfoyovými predsudkami, dokázal vidieť veci v novom svetle. Avšak nebolo to tak, že by si Ron vymýšľal. Ako by sa Sirius a Lupin cítili, keby ich požiadali, aby dali Pettigrewovi ďalšiu šancu? Nie, to nebola presne tá istá situácia, ale určite chápala, z čoho vychádzajú Harry a Ron. V skutočnosti ju nie tak celkom rozrušili ich pocity voči Malfoyovi. Bolo zrejmé, že im bude trvať dlhšie, kým mu uveria. Ale čo ona? Požiadala ich, aby sa obmäkčili, aby jej dôverovali a oni jednoducho odmietli. Kde ju to zanechávalo pri jej najstarších a najlepších priateľoch, pri dvoch ľuďoch, ktorých milovala viac než kohokoľvek?"

XXXX

"Ako šlo rande s Hermionou?" pozdravil ho Theo, keď vošiel do obývačky.

Draco od šoku vyprskol. "Ty si ma sledoval?"

"Takže ste boli na rande!" zajasal Theo. "Vedel som, že tam zostane aj bez Veroniky. Mal som pravdu! Bože, ako ten pocit milujem."

"Zošalel si?" opýtal sa Draco.

"Nie, len som ako zvyčajne dva kroky pred tebou. Aby si vedel, stopercentne som mal byť prefektom ja, nie ty."

"Vrátil si sa k Veronike, že?" uvedomil si Draco. "A robíš z toho veľké tajomstvo ako naposledy? Dokonca ani mne si to nepovedal. Prekvapuje ma, že sa s tebou pomerila."

"Prináša ti to len výhody, Draco, pretože teraz môžeš použiť Veroniku, aby Hermiona žiarlila. Spomeň si, ako si sa cítil, keď si nás dvoch videl spolu. Môžeš to isté urobiť jej."

"Ja neviem... Myslíš, že to zaberie?"

"Jupí!" vykríkol Theo. "Aspoň to konečne priznávaš! Salazarovi vďaka, že tento chlap konečne vytiahol hlavu z rite! Už žiadne popieranie, môj ach tak blonďavý priateľko. Chceš Hermionu."

"Chcem Hermionu," súhlasil Draco, keď sa zvalil na gauč a venoval svojmu priateľovi pokrivený úsmev. "Fajn, ale sotva ťa až tak veľmi môže prekvapovať, že som to tak dlho popieral. Chcem povedať, no vážne, ja a Grangerová? Na rovinu, je to trápne."

"A bude to ešte trápnejšie, ak ona necíti to isté," pripomenul Theo. "Hoci si myslím, že cíti."

"Skutočne?" dychtivo sa spýtal Draco. Do pekla, prečo to už Theovi nepovedal dávno alebo aspoň hneď po bále. Aké mrhanie časom.

"Fakt si to myslím," odsúhlasil Theo. "Hoci si to možno ešte úplne neuvedomuje a proti tebe budú pracovať Potter s Weasleym. Našťastie pre teba, tí dvaja idioti sú na Theodora Notta prikrátki."

"Ako prepánakráľa som ja získal povesť nafúkaného blba?"

"Ty nafúkaným blbom si, Draco," zdôraznil Theo. "Ja tiež, samozrejme, ale ty si to vždy dával väčšmi najavo. Mal si zakrádať okolo, ako som to robil ja. Ako si myslíš, že viem o každom všetko?"

"Si stokrát desivejší, než by som ja kedy dokázal byť," obdivne vyhlásil Draco.

"Áno, ale to nikto nevie, nie?" Theo mu venoval úškrn priveľmi ala Draco a posadil sa oproti nemu do kresla.

"Veronika je na palube. Bude pred Hermionou predstierať, že sa jej páčiš a ty uvidíš, ako zareaguje. Trochu jednoduché, ale občas sú staré spôsoby tie najlepšie."

"Nechcem to urobiť," zrazu sa rozhodol Draco. "Strávil som s ňou pri večeri neuveriteľný čas a prišiel som domov s plným úmyslom získať tvoju pomoc. A teraz ju nechcem."

"Prečo nie? Neprinútim ťa urobiť niečo skutočne diabolské. Mám Hermionu rád, nespomínaš si? A tentoraz to chcem s Hastingsovou skutočne skúsiť. Nenavrhujem nič neobvyklé."

"Vážim si tvoju pomoc a aj Veronikinu. Ten plán na dnešný večer bol dobrý a vyšiel. Ale myslím, že toto musím zvládnuť sám. Potrebuje vidieť, že som úprimný."

"Kedy úprimnosť niekedy zabrala?"

"Nič iné u Grangerovej nezaberie. Máš pravdu, Theo, po celý čas si mal pravdu. Chcem Grangerovú, milujem Grangerovú a mám v úmysle ju získať."

 


 

Prekladateľkina poznámka (aneb ako vie jedna hláška potrápiť):

Pri preklade som si dovolila trochu improvizovať. Harry Hermionou obviní v originále  z toho, že “have you been drinking the Koolaid?”, čo Ron zle pochopí ako "Coolage?"

“Drinking the Kool-Aidje hanlivý termín vo význame: podľahnúť tlaku ostatných nekritickým prijatím ich ideológie (vymytie mozgu bolo nepoužiteľné kvôli brainstorming v ďalšej vete). Je to narážka na hromadnú samovraždu či vraždu takmer tisícky ľudí v r. 1978 pod vplyvom kultového vodcu. Značka Kool-Aid sa predáva len v Amerike, mal by to byť grepový džús, ale podľa všetkého ten kyanid zmiešali so značkou Flavor-Aid (podobný farebný sajrajt), ale to spojenie už zostalo. Bohužiaľ ma nič podobné a hlavne vhodné nenapadlo a našincovi by to bez vysvetlenia nič nehovorilo. A ešte sa to komplikovalo tým, že to Ron musel nesprávne pochopiť. Zamenila som to za straší vo veži, hoci to nie je ten význam, ale dala som prednosť plynulosti textu.
A áno, viem dosť o teórii prekladu, aby som vedela, že sa tomu hovorí nacionalizácia, ale pochybujem, že by hláška „čo si bola na Pasienkoch?“ alebo „čo ťa dostali babky-demokratky?“ niečo hovorila českým čitateľom. Okrem toho je to už neaktuálne, ale verzia v štýle „čo si chytila ficoitídu?“ sa do prekladu HP nehodí. Napadla ma malfoyitída, ale skončila na Ronovi. Takže vyhralo staré dobré straší vo veži, hoci som váhala medzi kape ti na karbid.  

Vysvetľujem to len preto, že je to zaujímavá informácia a môžete na ňu naraziť. Ozaj, pri pátraní som zase ja narazila na stránku: http://cs.glosbe.com/en/cs/ . Porovnáva anglické titulky s prekladmi (okrem iných vecí), takže sa tam dajú nájsť presne tie veci, ktoré v slovníkoch nenájdete. (skúste zadať slovíčko piss). Bohužiaľ na idiomoch zlyháva, pretože pravdepodobne tvorcovia titulkov netušili, že prekladajú idiom alebo frázu s úplne iným významom. Práve ten Kool-Aid je toho dôkazom. Ale na hovorové hlášky som zatiaľ nenašla nič lepšie. Existuje aj slovenská verzia, ale veľmi, preveľmi chudobná oproti českej.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 23. kapitola Od: Zuzana - 11.08. 2012
Mrzí ma, že Ron a Harry sú tak neústupní. Ale oni Dracovi ešte nedokázali zabudnúť všetky tie krivdy. Mrzí ma, že Teddyho Dracovi nepovolili. Možno by sa mohol s ním stretávať pod dozorom, aspoň na začiatok.

Re: 23. kapitola Od: GwenLoguir - 10.08. 2012
pánečky, som slovák a tiež by som tie veci nepochopila, takže veža bola úplne ideálna

Re: 23. kapitola Od: marci - 06.08. 2012
Moc hezké. Ron - no, neřekl nic, co by nebyla pravda, ale Hermiona nemohla čekat, že budou na její požadavek reagovat s chladnou hlavou. Hodně se mi líbilo přirovnání Harryho k Siriusovi. krásné čtení, díky moc .)

Re: 23. kapitola Od: denice - 05.08. 2012
Myslím, že Hermiona se tu znovu ukázala jako sebestředná, nadutá šéfka. Protože ona otočila, musí ihned i Ron a Harry? Samozřejmě - v jejím vesmíru jsou důležité její city, nikoho jiného. A Draco se měl jít smířit s Andromedou (je v této povídce vůbec naživu? Nějak se mi to po téd dovolenkové pauze mate), to by bylo nejrozumnější. A Dracovi držím palce! Díky.

Re: 23. kapitola Od: kopapaka - 04.08. 2012
Zajímavá kapitolka... Předem oznamuji, že naprosto chápu Ronovo i Harryho chování. celé se to odehrává ještě moc brzo po válce ( Ehm, do deseti let? Nějak jsem nepostřehl časový údaj...)a to jsou všechny rány moc čerstvé. Něco jiného to může být u mudlů, kde obyčejní, povolaní vojáci " jen " bojují... Ne, oba byli až příliš blízko nenávisti, aby mohli jen tak zapomenout. Ve skutečném životě tohle dokáže až obněna generací. Samozřejmě, můžou být i vyjímky, třeba jako Hermiona. Jenže jak asi všichni víme, láska je slepá. Docela mě zajímá, co na to Ginny... Harry jako kmotr: pokud jsem si dobře všiml, tak kouzelníci celkem dodržují tradice a kmotrovství k nim patří. Harry přijetím Teddyho za kmotřence vlastně slíbil, že se v případě smrti jeho rodičů postará o jeho budoucnost. Pokud jde o Andromedu, ta kromě Teddyho přišla o celou rodinu ( manžela, dceru, zetě... ), Mám jisté pochybnosti, zda by chtěla mít s Malfoyovými cokoli společného... Přeci jen, vlastní sestra jí zabila dceru a ta druhá? Škoda mluvit. Stačí si uvědomit, kolik let ( od svatby s mudlou ) pro ně neexistovala.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 04.08. 2012
Práve z toho dôvodu som pri ďalšej kapitole preložila autorkinu poznámku - bola rada, že to ľudia takto pochopili a presne tak to zamýšľala. A myslím, že je to sedem rokov, ale môžem sa mýliť. Na druhej strane, aj keby tá nenávisť oslabila, začiatok s Hermioniným hecovaním len prilial olej do ohňa. Tak uvidíme, čo bude ďalej. Ďakujem, skvelý komentár a skvelý postreh.
Re: 23. kapitola Od: kopapaka - 04.08. 2012
Já se dost zajímám o historii a tak mě kolikrát až udivuje údiv kvůli předsudkům přeživších. Mám rád dlouhé komentíky ( když je někdo napíše k mé povídce ), tak se do toho občas taky musím opřít... Už se těším na další kousek. Zajímá mě co se z toho vyvrbí ( a taky Ginny ).

Re: 23. kapitola Od: teriisek - 02.08. 2012
Předně mě moc těší rychlost a držím palce, aby vše šlo tak, jak si představuješ;) Jsem ráda, že Draco odmítl Theovu pomoc, obávám se, že by to stejně časem vyšlo najevo a že by to Hermiona asi nevzala úplně dobře. Co se týče Rona, chápu jeho rozhořčení, ale trošku to přehnal. A od Harryho je dost sprosté, když kvůli předsudkům odmítá umožnit Teddymu, aby se vídal s jedním z mála přímých příbuzných, které má. Snad Ginny a Robin trošku zapracují... Jo a jsem zvědavá, jestli Hermiona tu nedůvěru prodýchá. Podle mě to jejich vztah dost naruší. Díky za překlad!
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 04.08. 2012
Už viem, že mi to nevyjde, ale snáď sa ešte pár voľnejších dní nájde. Na Harryho to bolo moc sprudka, mala ísť cez Ginny :D Díky moc

Re: 23. kapitola Od: Claire - 02.08. 2012
Díky za kapitolku, to je teď taková rychlost s přidáváním, že ani nestíhám psát komenty. Hotová smršť. Draco se konečně rozhodl odkrýt karty (sobě a Theovi, ale i to je na začátek dost) a nejspíš se mu dost ulevilo. Ono někdy mít si s kým promluvit o tom, čeho má člověk plnou hlavu, opravdu ulehčí a pomůže. Myslím, že udělal moudrou věc, když se rozhodl nehrát dál divadlo. Předstírání, lhaní a faleš by Hermiona v této fázi, kam se dostali, pokládala za neodpustitelné a povídka by patrně skončila jinak nebo vůbec. Ke střední pasáži se nebudu vyjadřovat, nevím, po kolikáté bych se musela opakovat. Jen mne zarazilo, že Hermiona nekontaktovala Andromedu - ta přece vychovává Teddyho a zodpovídá za něj. Harry je jen kmotr (na baterky), tak co si to osobuje za práva? Hraje si na Boha či co? Pokud správně chápu tvou úvodní noticku, mohlo by se eventuálně stát, při správné konstelaci hvězd, že tuto povídku stihneš dopřeložit celou? V žádném případě to neber jako popohánění, jen taková zvídavá úvaha... Ta vedra dělají s lidskými mozky podivné věci.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 04.08. 2012
Čo myslíš, že stihnem? Dokedy? Do 31.8. určite, už mám ďalšiu, čo by som chcela preložiť Horšie že teraz to už začali brať vážne a treba dokončiť kvantum vecí (jedna strana) a vyčerpať dovolenku (druhá strana). Uvidíme, kto vyhrá, ale dnes (sobota) som bola v práci, včera som robila z domu a nedeľa bude asi rovnaká. Ale v pondelok to budem mať, takže som spokojná. A mám v pláne si to zase vybrať prekladaním... uvidíme, radšej už nič neplánujem. Ad Hermiona, Harry - Hermiona asi len nechce viacej Harryho, mala nečakane príležitosť,  tak to vyhrkla. Harry ešte nemal čas si zvyknúť... uvidíme. Díky

Re: 23. kapitola Od: Gift - 01.08. 2012
Odkaz uz ted moc pomohl, kapitola se opet cetla uplne sama. Dvojnasobne diky;-)
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 04.08. 2012
Ten odkaz je stobodový, taká náhoda. Ešte ho nemám na lište, tak si sem chodím poň. Minimálne mám lepší pocit, keď vidím, že chyby nerobím len sama. Díky

Re: 23. kapitola Od: Nade - 01.08. 2012
Osobně si myslím, že Draco je na správné cestě. Když bude hrát na Hermionu nějaké divadlo, mohlo by se to velmi snadno obrátit proti němu. Hmm, a Ron mě nakrknul. Ne, že bych nechápala jeho důvody... Ale nemusí pokaždé tak vylítnout, když má někdo jiný názor než on. A navíc to nakonec vypadalo, že ti dva se její názory nezajímají vůbec. Je možné, že právě oni dva po tom všem, ji mají za naivní blbku? Díky, moc se těším na pokračování.
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 01.08. 2012
Asi to len prvý šok, uvidíme. Díky

Re: 23. kapitola Od: iway - 01.08. 2012
to vysvetlení na zaver bylo mile překvapko pro ty co nepřekladaji :)
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 01.08. 2012
Nemohla som si odpustiť, zabila som s tým kvantum času, takmer toľko ako s prekladom. A až pri písaní ma napadli je akože politické hlášky, snáď sa nikto neurazil. Díky

Re: 23. kapitola Od: Tez - 01.08. 2012
Moc díky za překlad!!! Vždycky mi tahle povídka zvedne náladu, ikdyž jsem ji už četla...Jinak klobouk dolů, tu frázi jsi vyřešila bravurně...V tomhle vás všechny holky obdivuji!!! A samozřejmě, těším se na další =D
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 01.08. 2012
Tá jedna veta mi trvala dlhšie ako celý preklad - to sa začítaš, keď googluješ, vedela som, že sa niečo také stalo, ale netušila som podrobnosti, tak som sa začítala. A keď sa snažíš nájsť iný výraz... niekedy to nejde, ale snaha je. Asi preto mi vadia preklady, kde jednoznačne vidno, že si s tým nikto nedal námahu, vytvorená veta, aby dala nejaký zmysel (aj keď blbý) alebo len pospájané slová s prekladača. Najlepšie je, že ja som tak začínala, lenže vtedy mi nemal kto poradiť. Aj to je dôvod, prečo musím (síce neviem kedy) oprášiť aspoň AUNP I,tá poviedka je skvelá, zaslúži si kvalitný preklad. Kedy? Kedy? Kedy? Díky moc
Re: 23. kapitola Od: Tez - 01.08. 2012
To ti naprosto věřím. Jsem sice amatér a překládám pouze komixy, ale kolikrát sedím na větou, nedej bože nad odstavcem, nekonečně dlouho, říkám si to nahlas, přepisuju do nekonečna a ve finále mi to stejně vůbec nezní...Ještě se mám hodně co učit! =D AUNP jsem četla, pravda že je to už nějaký pátek, a nezdál se mi nějak "nekvalitní" a musím souhlasit, je to famózní kousek! Je to prostě Anne. Ale tobě patří všechen dík! Díky za ty haldy skvělých překladů a za haldy nových překladatelek =D. Troufám si říci, že ne pro jednu jsi hvězdou a ne jednu jsi inspirovala!!! =)
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 04.08. 2012
Len mi sľúb, že keď budem mať druhú verziu, tak si to prečítaš znova.  Díky
Re: 23. kapitola Od: Tez - 06.08. 2012
No, nerada tohle slibuju, ale pro tvé modré oči =D

Re: 23. kapitola Od: NanaHanamoto - 01.08. 2012
Ach jaj! Mám chuť Ronalda zašrtiť a potom predhodiť trolom! Je večne taký výbušný a všetko preháňa!! Ale je pravda, že som ho nikdy nemala moc v láske, takže mi to prišlo aj trochu smiešne. Harry mohol tiež reagovať trochu miernejšie. Theo, Theo, Theo...hehehe...od kedy toto čítam, je to jedna z mojich najobľúbenejších postáv. Je skvelý. Som rada, že si to Draco konečne priznal Skoro som vykrýkla radosťou. ) Herm je chúďa na tom trochu biedne teraz, ale dostane sa z toho... ) Ďakujem za super preklad. Dúfam že sa ďalšej kapitoli dočkám rovnako skoro...
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 01.08. 2012
Theo tu boduje. Netuším, kedy bude ďalšia, snaha bude, ale človek mieni, šéfstvo mení... uvidíme. Díky

Re: 23. kapitola Od: jerry - 01.08. 2012
jaj ron zas musi byt ten dramaticky. on stale rozprava ako keby draco bol temny pan a nie voldy. tak som zvedava ci sa mii podari postupne presvedcit aspon harryho. a je super ze sa draco rozhodol odmietnut theovu pomoc a uprednostnit uprimnost. dufam ze mu to vydrzi. dik za skvely preklad
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 01.08. 2012
No, Hermiona nemohla čakať, že len tak otočí. Skrátka vybuchol, ale aby odolal dvom babám, ktoré sú najlepšími kamarátkami, neverím. Plus Ginny? Chudák, nevie, čo ho čaká. Díky

Re: 23. kapitola Od: MIRA - 01.08. 2012
Kapitola tak skoro ma prekvapila, ale som rada.:)  Môj názor je, že Draco by mal ísť na Hermionu pomaly. Ale, veď uvidíme. Som strašne zvedavá čo na ňu vymyslia. :)
Re: 23. kapitola Od: Jimmi - 01.08. 2012
Čítala si úvod pri (myslím, že) tej predchádzajúcej? Pochopila by si. Chcem to tento týždeň dotiahnuť na 25, uvidíme, či mi to vyjde. Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke