Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

15. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 20.07. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR; Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

PG-15; Snamione; Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Hermiona sa prebudila od zimy, ktorá jej šteklila chodidlá. Striasla sa a nohy si schovala pod prestieradlo. Pri pohľade na tmavý strop sa blažene usmiala, stále ešte nemohla uveriť, že táto noc bola skutočná. Ale nie, nesnívala, pretože Snape bol vedľa nej. Spal k nej otočený chrbtom. Mierne sa nadvihla na lakťoch a nazrela mu do tváre, aby sa presvedčila, že skutočne spí. Mal zavreté oči, tvár neobyčajne uvoľnenú a dýchanie hlboké a vyrovnané. Jeho sen bol snom čestného človeka. Jeho svedomie možno nebolo do dnešných čias úplne čisté, avšak spať už mohol bez toho, aby ho mučili nočné mory.

„Dobré ráno, Severus,“ šepla. Vôbec nezareagoval a naďalej rovnomerne dýchal. Rukou mu prešla po pleci. Srdce sa jej bolestne zovrelo. Dnes odíde. Navždy. Včera sa jasne dohodli: ona dostane jeho a on slobodu. To bolelo.

„Ďakujem ti... Dúfam, že si dosiahol to, o čo si sa usiloval. Snažila som sa ti poskytnúť útechu... a to, čo si mi daroval ty...“ dievčina ho na moment objala rukami, ktoré počas noci detailne preskúmal. Zdalo sa, že jej na koži nezostal jediný neodhalený kúsok. Mala pocit, že keby ju teraz posypali malachitom, na celom tele by boli odtlačky jeho prstov. Tých prstov, ktoré už poznala naspamäť a mohla by nakresliť hociktorý z nich. Všetky tie vzory a tajná spleť čiar už pre ňu neboli záhadou. Poznala ich dokonale. Ako akúkoľvek časť ich tiel, akúkoľvek, ktorej sa dotýkali, pokiaľ ich nadchádzajúci úsvit neobral o posledné sily.

„Ľúbim ťa, Severus, a preto sa neodvážim prosiť o viac. Aj tak... Och, Merlin, ako veľmi ťa ľúbim,“ na chvíľu sa k nemu pritisla a snažila sa zapamätať si čo najviac. Ukradnúť si všetky spomienky, ktoré jej budú prebleskovať v hlave zakaždým, keď bude vyvolávať Patronusa.

„Zbohom, Severus... a veľa šťastia.“ Pobozkala ho na líce a potom skĺzla z postele. Začala si zbierať šaty rozhádzané po podlahe a nenáhlivo sa obliekať. Čakať na jeho prebudenie by bolo neslušné. Hermiona nevedela, čo by mu mala povedať. Šepkať spiacemu Snapovi je oveľa ľahšie, než hovoriť s bdelým Snapom. Čo jej povie? Zasype ju spŕškou posmeškov, alebo sa len chladno spýta, prečo je ešte tu? S čím počíta? Na čo čaká? V noci, v tme sa jej ho ledva podarilo presvedčiť, že vzťahy medzi ľuďmi nie sú chybou, lenže po ránach u ľudí nastáva amnézia. Nemala chuť riediť svoje spomienky ľadovým koncom. Budú trpké kvôli lúčeniu, avšak nemali by vyvolávať záchvaty zúfalstva. Všetko bolo príliš pekné, než aby dovolila jeho hrdej povahe zničiť svoj malý vesmír.

Odvrátila sa a vykĺzla z izby... aby sa tvárou v tvár zrazila s Dracom Malfoyom, ktorý práve siahal po kľučke na dverách. Hermiona od prekvapenia odskočila, Malfoy sa nezdal byť prekvapeným. Prižmúril oči a prikývol, akoby súhlasil s tým, čo videl. Zatvoril dvere a zašepkal zvyčajné kúzlo, ktoré ona sama pred pol minútou sňala pri odchode z izby, dávajúc jej čas, aby sa spamätala. Draco Malfoy nepoznal Hermionu príliš dobre, avšak človeka, ktorý ho vychoval, mal prakticky prekuknutého. Z perspektívy nedosiahnuteľnej pre Hermionu a Rona. Preto nebol ani trochu prekvapený. Jeho učiteľ disponoval dostatočnou silou mysle, aby dosiahol svoje ciele. Ďalší dôkaz toho, že pre Severusa Snapa nie je nič nemožné.

„Zdá sa, že nie som prvým človekom, ktorý dostal nápad osobne sa rozlúčiť s profesorom,“ povedal celkom všedným tónom a zahľadel sa do Hermioninej tváre, ktorej líca nevzbĺkli od rozpakov. „Ak dobre chápem, ísť teraz za ním už nemá význam?“ pohľad strieborných očí sa pristavil na prvých troch rozopnutých gombíkoch pásikavej blúzky. Pousmial sa, prekrížil si ruky a mlčky pozoroval, ako si najlepšia študentka Rokfortu, ktorá práve vykĺzla zo spálne vedúceho Slizolinu, zapína sýtomodré gombíky.

„Si neuveriteľne vnímavý,“ zavrčala Hermiona a striasla sa od zimy. Ako to, že títo slizolinčania žijúci v podzemí, nechodia s večne tečúcim nosom? „Malfoy, uhni mi z cesty...“

Mladík ustúpil nabok. Dalo sa čakať, že si bude chcieť poriadne vychutnať jej rozpaky. No zrazu sa výraz jeho tváre zmenil. Mierne naklonil hlavu a započúval sa do ticha.

„Grangerová, ničomu sa nečuduj a možno ťa dostanem z problémov,“ uškrnul sa. Pristúpil k dievčine, objal ju a pevne zovrel jej plecia, ktoré si stále uchovávali spomienky na Snapove bozky. „Grangerová, taktiež som zaľúbený, avšak teraz buď taká dobrá a pritisni sa ku mne. Rozhodujúci moment,“ zasyčal jej do ucha. Dievčina sa ani nestihla dovtípiť o čo ide a objala ho okolo krku. Z akýchsi dôvodov sa jej to, že sa vyspala so Snapom nejavilo ako bláznovstvo, ale objímať svetlovlasého bezočivca, ktorý ju šesť rokov nenazval inak ako humusáčka, bolo vrcholom šialenstva.

„Pán Malfoy... čo vy... slečna Grangerová?“ hlas riaditeľky školy zaznel ako hrom z jasného neba.

„Dobré ráno, profesorka McGonagallová,“ Draco ju formálne pozdravil a snažil sa predstierať, že sa len s ťažkosťami odliepa od Hermiony. „Prepáčte nám... my...“

Žena si ich oboch premerala ľadovým pohľadom a bez slova zaklopala na dvere. Draco kývol hlavou a potiahol Hermionu za sebou.

„Mohla si to zahrať aj lepšie, Grangerová,“ lenivo poznamenal, keď odišli na dostatočne bezpečnú vzdialenosť. „Si nanič herečka.“

„Ďakujem, Malfoy...“ Hermiona zastala. Dlane si pritlačila na líca. Až teraz si uvedomila, do akých problémov by sa so Severusom dostali, keby ju profesorka McGonagallová našla samu pred dverami jeho spálne.

„Neurobil som to kvôli tebe,“ ľahostajne prehodil Draco a prehrabol si vlasy. „Snape je ešte stále naším profesorom a škandál kvôli pomeru so študentkou by mu riadne zničil povesť.“ Malfoy by nebol Malfoyom, ak by to povedal inak. „A to už je dôvod.“

„Aj tak ti to nezabudnem...“

„Ja tiež. Nepochybuj o tom, že si budem pamätať, že si – moja dlžníčka. Koniec koncov, zachránil som aj tvoju povesť.“ V mladíkovi nebolo ani za necht skromnosti. „Poďme, vyvediem ťa zo žalárov. Nech si radšej myslia, že máš pletky so mnou, lebo ako vieš... Snape... no, po takom vzťahu by bolo zložité usporiadať si rodinný život. Len málo ľudí sa s ním nebojí súperiť.“

„Malfoy, čo za nezmysly to hovoríš?!“ dievčina zvraštila tvár a nasledovala ho. Cestou si zväzovala vlasy. „Mám ešte čas...“

„Ach, no áno, prepáč, zabudol som – si po uši zaľúbená a nevieš si bez neho predstaviť život a hoc aj odíde, aby sa nikdy nevrátil, budeš mu verná do posledného dychu,“ vypľul Draco a skrivil sa. „Hlúposť. Musíš naňho zabudnúť, Grangerová. Si múdre dievča. Všetko chápeš, tak nerozhlasuj svoje city do celého sveta – a možnože sa nájde chlap, ktorý sa nebude báť tvojho anjelského majestátu a ožení sa s tebou.“ Draco si mierne priclonil dlaňou oči, keď mu do nich udrelo ranné svetlo. Zastal uprostred schodov. Upravil jej golier na blúzke. „Tak to bude jednoduchšie, Grangerová. To je moja rada. Choď... a neplač, Grangerová... áno, čo sa stalo... sa už neodstane, však áno? Tomu sa treba tešiť...“

 

*****

 

„Hermiona!“ ktosi ju veľmi hrubo vytrhol z oparu ťažkých myšlienok privodených slovami Draca Malfoya. Slizolinčan možno aj zmenil svoj vzťah k nej, avšak sám zostal rovnakým ako predtým – vytvárajúcim problémy uprostred úplného šťastia.

„Hermiona!“

Dievčina sa prudko otočila. Rýchlym krokom sa k nej blížil Ron. Mal veľmi zlú náladu a svedčila o tom každučká črta jeho tváre. Zdalo sa, že mu ešte aj ryšavé vlasy stmavli od rozhorčenia.

„Ahoj, Hermiona. Musíme sa porozprávať,“ aj keď mal očividne chuť kričať, hovoril prekvapivo ticho. Pokojne. „Sadnime si,“ navrhol a jednoducho si sadol na schod. „Aj tak sú všetci v Rokville a učitelia sa lúčia so Snapom. Je tu pokojnejšie.“

Dievčina pokrčila plecami a v ďalšej chvíli už sedela vedľa svojho priateľa, ktorý bol zjavne zarazený, pretože sa stále mračil.

„Nevyzeráš dobre,“ skonštatoval Ron.

„Viem,“ súhlasila Hermiona. Ako môže vyzerať človek, ktorý nečakane zistil, že sa jeho šťastie skončilo? Prítomnosť už viac nebude a v budúcnosti sa bude musieť uspokojiť len s falošnými citmi. Draco, čert aby ho vzal, má pravdu. Snape odchádza z jej života, aby sa už nikdy viac nevrátil. Už viacej nebude trestov, hodín a stŕham Chrabromilu desať bodov. Toho, čo ju vždy obklopovalo a presviedčalo o stálosti, ako starý dub rastúci pri Východnej veži Rokfortu. A ona sa s tým bude musieť zmieriť, pretože neprijal jej snahu popasovať sa s tým. Už viac nepotrebuje hrad ani nič, čo je s ním spojené. Bude žiť tak, ako dávno chcel a ona... možno naozaj po skončení školy apaticky prijme niečiu ponuku na šťastný život až do smrti a bude s ním predstierať šťastie. Alebo... Draco nemá pravdu, keď sa jej vysmieva. Prestať ho časom ľúbiť je vskutku nemožné. Pri Merlinovi, len vďaka Malfoyovi si uvedomila, nakoľko je to všetko zlé, a preto sa dokonca bála zdvihnúť hlavu, aby nespadla z výšky do tej prázdnoty, ktorá sa pre ňou v očakávaní roztvorila.

„Videl som profesora Snapa...“ oznámil Ron, „cestou do riaditeľne.“ Zaujímavé, čo robil Ronald Weasley ráno o ôsmej v riaditeľni u McGonagallovej? „Bolo... bolo to také nezvyčajné vidieť mu na krku stopy tvojich nechtov... Nazdával som sa, že je to Krumovo privilégium,“ žartom sa snažil zjemniť dojem vyrieknutého. Hermiona zodvihla hlavu. „Ty a on... Hermiona, čo si to narobila?“

„Ja?“

„Celý život ľúbil Harryho mamu. Veď vieš, že takú lásku nemožno nahradiť. Hermiona... prečo si za ním išla? Veď si si tým pričinila iba bolesť... Zaslúžiš si to najlepšie, nie si povinná byť útechou pre niečiu rozorvanú dušu... ty musíš prichádzať ako slnečný lúč a mali by ťa užívať ako kvapku Felix Felicis... Zaplietla si sa do takej dávnej lásky a obetovala len preto, aby sa niekomu uľavilo... Nie, Hermiona, to je už príliš,“ pokrútil hlavou. „On ľúbi Lily... Videl som Harryho spomienky! On ju ľúbi! A ja... ja neviem... ako veľmi sa sklamal... Teba ešte ocenia Hermiona... ale nie on. Pochop už konečne, že akceptujem tvoju lásku k Snapovi a neodsudzujem ťa za to, že si s ním strávila noc,“ tu Ron mimoriadne prezieravo stlmil hlas. „Láska... dobre, som za... Ale aby si si ešte viac neubližovala, musíš mať na pamäti, koho celý život ľúbil a čo všetko dokázal obetovať. To nevymažeš z pamäti. Ty nie si analgetikum.“ Bolo také zvláštne počuť z jeho úst muklovské slovo. „Nemožno ťa prijímať na utíšenie bolesti.“

Hermiona mlčky sedela. Kedy začal Ron zrazu chápať Snapa? A kedy začal odrazu hovoriť také pravdivé veci?

„Harry... pri Merlinovi, ako sa mu teraz pozriem do očí? Veď toto ich spájalo a... ja... Ron, aké je to všetko hrozné... kde, povedz mi, kde som podela svoj slávny rozum?“ Dievčina to už nevydržala. Zaborila tvár do priateľovho pleca a bezmocne sa rozplakala pred strašnou pravdou – bola nemilovaná.

Mladík s ryšavými vlasmi ju objal a zdvihol oči. Zvraštil tvár. Priamo na hranici medzi svetlom a tieňom, kníšuc sa na tenučkej čiare, stál s rukami za chrbtom Daco Malfoy. Zachytil Ronov pohľad a rázne prikývol, potom sa otočil a rozplynul v tieňoch. Ron sa zamračil. Možno aj veril v milosrdnú lož, ale prečo sa potom cítil tak odporne?

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 15. kapitola Od: Zuzana - 11.08. 2012
Draco sa zachoval perfektne. S tou jeho pridrzlou pusou ale zmijozelskou prefíkanosťou:) Zachránil v podstate Severusovi zadok. Ron ma prekvapil, rozprával múdro, ale neviem či nemal radšej mlčať a ponúknuť len priateľskú náruč. Ale aj tak je skvelý. Teraz som zvedavá čo Severus. Neverím, že spal, keď sa Hermiona lúčila. A štve ma, že ju pustil. Ďakujem za úžasne nádherne plynúci preklad.
Re: 15. kapitola Od: solace - 13.08. 2012
Draco sa tu na prvý pohľad správa ako typický Draco, ale aj keď sa snaží držať formu, je jasné, že ho vojna zmenila. Samozrejme k lepšiemu. Ron je v tejto poviedke tiež skvelý. Len Severus bude musieť na sebe ešte popracovať ;-) Ďakujem za komentík.

Re: 15. kapitola Od: teriisek - 25.07. 2012
Já si stejně myslím, že Severus úplně nespal a musel to slyšet. Trochu se mi nezdá, že by si Ron všiml otisků nehtů na Severusově krku a Minerva ne, ale dobře:P Draco s Ronem jsou ovšem vražedná kombinace, chápu, že to oba myslí dobře, ale... není to tak jednoduché, jak si představují... Díky moc za překlad, těším se na další!
Re: 15. kapitola Od: solace - 25.07. 2012
Ron si domyslel, kto je autorom škrabancov, keď si dal veci do súvislostí, Minerva by také niečo asi nepredpokladala, najmä potom, čo prichytila Hermionu s Dracom v objatí. Draco s Ronom to nebudú mať ľahké - záležitosti srdca najlepšie lieči čas... ale podpora je rovnako dôležitá. Ďakujem za komentík, teriisku.

Re: 15. kapitola Od: SARA - 23.07. 2012
Severus to určitě slyšel. Z toho posledního odsatavce jsem nějaká zmatená,dáme se překvapit. Díky moc za překlad. Je to skvělá povídka
Re: 15. kapitola Od: solace - 23.07. 2012
Ďakujem, SARA. Som naozaj rada, že sa ti poviedka páči. Necháme sa prekvapiť... ;-)

Re: 15. kapitola Od: Nade - 22.07. 2012
Tak tohle jsem nepochopila. Proč ji nenechají na pokoji? Sama se rozhodla a věděla, do čeho jde a co ji čeká. Proč otáčet nožem v ráně? A navíc... spojenectví Weasleyho a Malfoye?  U Merlina. Díky za překlad, moc se těším na pokračování.
Re: 15. kapitola Od: solace - 23.07. 2012
Možno nechcú, aby sa trápila a živila v sebe ilúzie. Tak idú cestou radikálneho rezu. To vieš, chlapi, riadiaci sa heslom: hoď to za hlavu a choď ďalej :-) Díky, Nade

Re: 15. kapitola Od: Tez - 21.07. 2012
No bože! Napínavé jako malé kalhoty! Moc děkuji za překlad =)
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
Tak to som rada a ďakujem :-)

Re: 15. kapitola Od: tigy - 21.07. 2012
Súhlasím s tým, že Severus musel niečo počuť a súhlasím aj s tým, že tie slová nemal Ron z vlastnej hlavy a tiež neviem, odkiaľ by vydedukoval, že stopy po nechtoch, čo mal Severus na krku, sú od Hermiony. Ale neviem, nezdá sa mi, že by bol Draco zaľúbený tiež práve do Hermiony, aspoň z toho, ako to povedal mi to tak nejako nepripadá... nuž, nezostáva iné, len si počkať, ako to všetko dopadne  Vďaka za kapitolku, Solace
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
Možno je Ron dobrý v dedukcii a nepredpokladá, že mal Snape v noci potýčku s pani Norisovou :-) Ale je pravdepodobné, že mal info aj z iného zdroja. Draco je zaľúbený, ale nie do Hermiony. To si pochopila správne. Takže si počkáme? No dobre. :-) Ďakujem za komentík, tigy.

Re: 15. kapitola Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Počkať, teraz sa mi to pletie s miliardou podobných povieodk, čo som už čítala (stáva sa mi to, ale častejšie pri dramione...) je aj tento Malfoy do nej zamilovaný? To bolo tu, čo trepal o tom, akého by mala mať hrdinu, nie? Ooo...aj Weasley je zamilovaný? TO už je na mňa veľa (chcem vidieť chlapa čo bude dobrovoľne básniť o Felix felicis a nie je zamilovaný...) Tipujem, že a) v jeho bozku b) v jeho rukách c) v jeho posteli d) v jeho spálni....vyberte si.. rozum je očividne fakt pominuteľný... No ták, čo zase Malfoy s Weasleym idioti blbí spiekli?!?!?! A odkedy tí dvaja k**** spolupracuju?!?!? Snape im za to raz nakope zadok... nie, zvládne to aj ona sama najskôr..... no a tí dvaja tupci asi stratili rozum dokonca len po pohľade do ej očí...
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
je aj tento Malfoy do nej zamilovaný?  Nie je. aj Weasley je zamilovaný? Áno, do Lavender. čo zase Malfoy s Weasleym idioti blbí spiekli?!  Dozvieš sa v ďalších kapitolách   S tým nakopaným zadkom si to veľmi dobre odhadla;-) Díky, Gwen
Re: 15. kapitola Od: GwenLoguir - 22.07. 2012
:D Facka ako v knihe alebo päsť ako vo filme, alebo proste umlátenie palicou?
Re: 15. kapitola Od: solace - 23.07. 2012
Alebo malá, šikovná kliatba... :-D

Re: 15. kapitola Od: Claire - 20.07. 2012
Achich ouvej, a je to tady. Severus odchází... kam já chudinka nešťastná teď budu chodit na drby. Asi se budu muset spokojit s Hagridem a jeho všemuvzdornými griliášovými hrudkami. Tenhle úletový úvod komentu ve mně vyvolal šok z přečteného - Salazare, Merline, Godricu, Morgano, Rowenoo..... a všichni další nejmenovaní - nedokážu, prostě nedokážu uvěřit, že z tupce Ronalda Weasleyeho mohou vypochodovat věty, které mu autorka nacpala do pusy v této kapitole. Ta snad musela být úplně sjetá po něčem hodně silném. Jinak nádherná kapitola, skvostně přeložená, díky. Vlastně všechny ty dějové nitky byly úžasné - ať už Draco a jeho záchrana (Zmijozel nic nedělá jen tak - takže otázka do budoucna - copak bude chtít?) nebo Hermionin proslov ke spícímu (nevěřím, že nic z toho Severus neslyšel, možná mi to další děj potvrdí nebo naopak vyvrátí...). Ať už slyšel nebo ne, byly jsme ochuzeny o Severusův pohled na ráno poté, což bude, doufám, ještě napraveno později. Ani jemu se takové věci nedějí běžně několikrát denně, takže nějaké stopy být musí a jeho reakce na ně bude zajímavá. Až když budou oba ahlavní aktéři dostatečně vzdáleni, začne to být zajímavé. Už se moc těším.
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
Nie, nebola sjetá Musím sa Rona  trochu zastať. Nemôže byť predsa až taký tupec, ako je vykreslený v FF, keď ho JKR oženila s Hermionou. To by potom bolo chúďa dievča na mnoho rokov v poriadnej kaši (nie, nie som členkou jeho fanklubu) Draco niečo chcieť bude, nepovedal to pre nič za nič. Dozvieme sa v pravej chvíli. A Severusom pohľad na "ráno po" bude, ako si správne odhadla. A bude to zaujímavé Tešiť sa môžeš. Veľmi pekne ďakujem, Claire.

Re: 15. kapitola Od: zuzule - 20.07. 2012
Tak nějak pochybuju, že by Severus neslyšel. Určitě se probudil. Hezký od Draca, že ji zachránil. Teď jen jestli náhodou nemiluje Hermionu. Já jsem si říkala, že ta Ronova přednáška nemůže být z jeho hlavy. Určitě byl domluvenej s Dracem. 
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
Draco sa zareagoval veľmi pohovo a Severus s Hermionou mu majú byť za čo vďační. Nie, nie je zaľúbený do Hermiony. To by sme si všimli nejaké náznaky. S poslednou vetou súhlasím. Vďaka za komentík.

Re: 15. kapitola Od: Jacomo - 20.07. 2012
Hermionino ranní vyznání - roztápím se v zasněném poblouznění. Těžká romantika Dracova záchrana přede dveřmi - je to zmijozel, je to Malfoy, je to mizera... a je to dobrý přítel. I když možná jen sám sobě Ronova psychologická promluva - ale no tak, já ho zbožňuju, ale tohle už jde hodně mimo charakter. To nemůže mít ze své hlavy. A ten konec - že by další intrikán mezi světlem a stínem? Jsme zmatená. Zmatená a zvědavá.  Veliké díky za další přeloženou kapitolu.
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
...a je to dobrý přítel. I když možná jen sám sobě - *krúti hlavou* budeš prekvapená intrikán mezi světlem a stínem *horlivo prikyvuje* Nech žijú intrigy! Díky, Jacomo.  

Re: 15. kapitola Od: denice - 20.07. 2012
Všechno už napsala Marci, tak jen - Draco byl úžasný před Snapeovou ložnicí. Ale nejsem si jistá, co měl znamenat Ronův velmi nečekaný a dlouhý proslov, zřejmě byl domluvený s Dracem, ale proč se v tom Draco tak angažuje? To je téměř podezřelé. Možná bych si to měla přečíst ještě jednou, zatím je vzhůru tělo, duše ne. Díky.
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
Prečo sa Draco angažuje? To veru nemôžem prezradiť. Časom vyjde všetko najavo. Ale správne si postrehla, že Draco s Ronom kujú pikle. A to je podozrivé! Díky, denice.

Re: 15. kapitola Od: marci - 20.07. 2012
Ach, nuž, nemyslím si, že by se profesor neprobudil, když se mu k zádům tiskne nahé tělo a do ucha kdosi šeptá vyznání... Tipuji, že vše slyšel. Draco mluvil jako kánonický zmetek, ale choval se jako - no prostě je skvělý, no. Ronův proslov mě překvapil...  A ta poslední věta??  Asi se takhle poránu ztrácím v psychologii. Milosrdná lež? Úžasná povídka! Jak už jsem psala - ze začátku jsem byla rozpačitá, ale teď jí hltám. Díky moc za nádherný překlad.
Re: 15. kapitola Od: solace - 22.07. 2012
Tiež som pri čítaní dúfala, že aspoň časť z jej slov počul Draco je a bude skvelý - hotový Machiavelli. K Ronovi sa nevyjadrím, prídeš na to neskôr. Záverečnú vetu som preložila tak, ako bola napísaná. Tiež som nad ňou dlho dumala a neviem ti presne povedať, čo autorka považuje za milosrdnú lož. Dá sa to vyložiť rôzne. *krčí plecami* Ďakujem za komentík, marci.

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník