Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Navzdory veškeré naději

Kapitola první – Bez něj

Navzdory veškeré naději
Vložené: tigy - 12.07. 2012 Téma: Navzdory veškeré naději
Florence nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

AGAINST ALL ODDS

AUTOR: Roni Black

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/1821933/1/Against_All_Odds

NAVZDORY VEŠKERÉ NADĚJI

PŘEKLAD: Florence

BANNER: Jimmi

STAV: autorka souhlasila s překladem

_____________________________________________________________________________________________________


Kapitola první – Bez něj


„Ahoj, mami,“ vyběhl ze svého pokoje desetiletý kluk a pevně objal právě příchozí Hermionu Grangerovou.

„Ahoj, Danieli, zlatíčko,“ odpověděla s úsměvem a objetí mu oplatila. Pak se na něj podívala zblízka. „Jaký byl tvůj den ve škole?“

„Dobrý.“

„Jsi si jistý?“ zeptala se ho ještě jednou. „Nenavážel se do tebe nikdo?“

„Nikdo.“

„A proč jsi tady celou dobu sám?“ uhladila jeho hebké vlasy. „Víš, že nemám ráda, když tu musíš být několik hodin zavřený sám. Přála bych si končit dřív v práci, ale nejde to. To ale neznamená, že tady musíš být sám. Proč nejdeš třeba navštívit babičku a dědu? Nebo se zeptej Ryana, zda by za tebou nechtěl přijít.“

„Jsem rád sám, mami. Ale jestli je to pro tebe tak důležité, udělám to tak, jak jsi řekla.“

„Můj hodný kluk,“ usmála se na něj. „Mám tě ráda.“

~*~

Po večeři se Daniel vrátil do pokoje a začal si dělat úkoly. Špatně se ale soustředil. Je těžké se na něco soustředit, když máte špatný pocit z toho, že ve škole nemáte žádné kamarády.

Předtím své matce lhal. Děti ve škole se do něj vždycky navážely, nikomu sice neřekl, že je čaroděj, ale ony nějak poznaly, že je jiný. Možná to bylo tím, že ve třídě byl tak nejistý. Většinu večerů, potom co snědl večeři s matkou, se vyptával na Bradavice, školu čar a kouzel. Skoro tomu nemohl uvěřit, bylo to pro něj těžké, protože jediná škola, kam kdy chodil, byla mudlovská. Daniel neměl mudly rád.

Jeho matka mu řekla, že by mudly neměl nenávidět – to, že nemají magii, neznamená, že jsou méněcenní. Daniel si myslel, že by mudly mohl mít rád, kdyby na něho oni byli milejší. Jediní milí mudlové, které znal, však byli jen jeho prarodiče. Ti se k němu chovali mile a milovali ho. Všichni ostatní mudlové byli hrubí a zlí.

 Chodil do mudlovské školy, protože jeho mamka neměla čas na to, aby ho vzdělávala sama. Daniel by upřednostňoval, aby ho vzdělávala paní Weasleyová nebo babička, ale jeho mamka chtěla, aby měl ještě před Bradavicemi zkušenost se školou.

„Ale kdy půjdu do Bradavic?“

„Až ti bude jedenáct, dostaneš dopis,“ vysvětlila mu Hermiona. „Pak tam odejdeš, jen buď trpělivý.“

Té se to řeklo! Ona vůbec netušila, že je čarodějka, dokud neobdržela ten dopis. Po ní se děti ve škole nevozily. Alespoň ne tak jako po něm.

Daniel netušil, proč ho ostatní děti tolik nenávidí. Snažil se zapadnout, vypadat v pohodě. Co musel udělat pro to, aby ho měly rády? Nebylo to, tak že ostatní děti by byly chytřejší, bohatší nebo krásnější než on. Jediná odlišnost, kterou našel, spočívala v tom, že ony byly daleko sebevědomější, než on: nikdy se nebály promluvit, nikdy neměly problém udělat si přátele, měly skvělý smysl pro humor.

Takže se Daniel pokoušel být víc sebejistý. To ale šlo těžko, protože kamkoli šel, musel pamatovat na to, kdo doopravdy je. On věděl, co ho tak odlišuje, kvůli čemu je jiný.

Neměl otce. A to byl ten problém. Všichni věděli, že nikdy žádného neměl, ale ostatní ano. To byl jeden z důvodů, proč se po něm děti tolik vozily.

~*~

Když bylo Danielovi pět let, začal chodit do mudlovské školky a zjistil, že každé dítě má dva rodiče, matku a otce. Uvědomil si, že mu někdo chybí. Někdo, na koho před tím ani nepomyslel. Jeho mamka tady pro něj vždy byla, pomáhala mu a milovala ho, takže necítil, že by bylo něco špatně. Navíc mamka měla spoustu přátel: Harryho Pottera, Rona Weasleyho, Lenku Láskorádovou a jejich rodiny a děti. Nikdy před tím se necítil osamělý.

Ale ve školce děti říkaly věty jako: ‚Jestli toho nenecháš, můj taťka tě najde a přepere.‘ nebo ‚Můj táta je ten nejsilnější člověk na celé planetě!‘. Daniel byl velmi chytré dítě a tak si brzy uvědomil, že na rozdíl od ostatních dětí, mu někdo v životě chybí – otec. Ten muž, který ostatním dodával pocit bezpečí a jistoty.

Proto se začal cítit o trochu podřadnější: Jak to, že všichni mají otce, jen on ne? Jak to, že on má jenom matku?

Byl zvyklý říkat své mamce vše, co ho trápilo. Miloval ji a věřil jí víc než komukoli jinému. Kdykoli se jí na něco zeptal, vždy mu trpělivě odpověděla. Proto se jí jedné noci, když ho ukládala do postele, zeptal na svého otce.

„Maminko, chtěl bych se tě na něco zeptat.“

„Ano, zlato?“

„A slíbíš mi, že mi odpovíš?“

„Samozřejmě, že ti odpovím. Víš, že ti vždycky odpovídám, Danieli.“

„Maminko,“ začal malý Daniel a podíval se své matce přímo do očí, „jak to, že nemám tátu jako všechny ostatní děti?“

Viděl její šok. Slyšel, jak zrychleně dýchala. Dokonce i zahlédl v jejích očích slzy. Ale nedovedl si vysvětlit, proč takhle reagovala. Měl se na to ptát?

„Myslím, že ses zeptal moc brzo,“ pronesla nakonec těžce.

„Ty mi nechceš odpovědět, maminko?“

„Nemám tvojí odpověď, zlatíčko. Ty máš otce, každý ho má, protože aby se mohlo narodit dítě, musí být žena a muž spolu. Ale tvůj otec tu není.“

„A kde je? On mě nechce vidět?“

„Danieli, prosím, neptej se mě na tyhle otázky.“

Viděl, jak se zachvěla její brada, protože plakala. Bylo mu jí líto, ale potřeboval víc odpovědí. „Ale proč maminko? Všechny děti ve školce mají tátu. Proč jedině ten můj je pryč? Chci se s ním setkat!“

„Nemůžeš, Danieli, a budeš to muset přijmout.“

„Je můj táta Harry?“

„Ne, samozřejmě, že ne!“

„Tak Ron?“

„Danieli – prosím přestaň. Tvůj otec tady není, neznáš ho. Ani se nepokoušej uhodnout to. Prosím, vím, že to pro tebe musí být těžké, ale zkus se přes to přenést. Ano?“

Daniel začal brečet. „To ale není fér! Není to fér, mami! Já chci tátu! Chci se potkat se svým tatínkem!“

Hermiona se ho snažila uklidnit, ale Daniel byl na to až příliš rozrušený. Jen brečel a brečel….

~*~

Danielovi už víc nebylo pět let, ale přesto se své matky na otce už nikdy nezeptal. Nechtěl zranit její city a také věděl, že by mu stejně neodpověděla.

Nebyl už na svou mamku naštvaný. Nevěděl sice, proč mu nechtěla říct pravdu, ale byl už starší a vyzrálejší, a tak si uvědomil, že jeho otec mamce pravděpodobně nějak hodně ublížil. Možná ji nějak zradil, nebo se s ní rozešel, když ho ona pořád milovala. Nepřišel ale na žádný způsob, jak zjistit co se stalo. Jednou se zkusil zeptat Harryho, ale ten mu odmítl odpovědět. Pak zkusil Rona a Ginny, ale jejich reakce byla podobná té Harryho. Pochopil, že souhlasili s jeho matkou a rozhodli se mu nic neříkat. Neměl tedy žádnou možnost, jak zjistit pravdu.

~*~

Hermionino rozhodnutí nebylo sobecké. Neřekla Danielovi o Dracovi, protože nechtěla, aby se její syn cítil tak, jako se cítila ona, když Draco odešel. Ona měla alespoň na chlapcova otce nějaké vzpomínky, to Daniel neměl. Myslela si, že kdyby svému synovi řekla pravdu, jen by to situaci ještě zkomplikovalo.

Na druhou stranu uvažovala i o tom, že by to Daniel mohl zvládnout docela dobře. Když ho viděla s jeho přáteli, vypadal jako zdravý, sebevědomý chlapec. Co na tom, že neměl tolik přátel ve škole? Když byla v jeho věku, také neměla tolik přátel.

Daniel měl dobrý vztah se všemi jejími přáteli. Rodina Weasleyových se za posledních deset let dost rozrostla. Harry a Ginny se vzali a teď měli dvě holčičky, Ron a Lenka měli dívku a kluka, Fred, George, Charlie a Bill měli také děti. Billův nejstarší syn Ryan zrovna dokončil studium v Bradavicích. On a Daniel si byli velmi blízcí. Ryan ho byl navštívit jen za minulý týden dvakrát.

Hermiona si povzdechla a otevřela zásuvku. Nikdy Danielovi neukázala diamantový náramek, který dostala od Draca před tím, než odešel. Ale někdy, když se cítila sama, ho vytáhla a… nechala se zanést diamanty do svých snů… vzpomínek.

~*~

Daniel si oblíbil stát před zrcadlem a koukat se do něj. Ne snad proto, že by si myslel, že je tak hezký, ale stál a představoval si, jak asi jeho otec vypadá. Všichni okolo říkali, že on sám není moc podobný Hermioně, tedy až na nos.

Když se na sebe díval, mohl jednoduše říct, že jeho otec byl blonďatý. Nikdo z příbuzných jeho mamky blonďatý nebyl. Ale co jeho oči? Daniel měl modré oči, tak odlišné od těch Hermioniných. Možná tedy jeho otec měl oči stejné? Stál tam a tolik se snažil představit tvář muže, který ho přivedl na svět.

Zjistím někdy, kdo je můj otec? Ptal se sám sebe. Potkám ho někdy? Budu mu moc někdy říct tati?

To nevěděl…

 

Poznámka překladatelky: Minule jsme se celkem shodli na tom, že Hermiona se zachovala dost sobecky (nebo jako „naprostá blbka“ :) , protože Dracovi nepřiznala těhotenství. Takže jsem dost zvědavá, jak budete reagovat na to, že Danielovi neprozradila, kdo je jeho otec…

A děkuji Kelly.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola první – Bez něj Od: Lioness - 27.07. 2012
Po dlouhé době jsem se dostala na internet a už na mě čeká 10 kapitol. Jdu to dohnat... Tahle kapitola mě svým průběhem nijak nepřekvapila. Daniel o svém otci nic neví. Když už si Hermiona vybrala cestu utajování, přece z ní nebude scházet. I když mi není jasné, proč se za Dracem nerozjel někdo z jejích přátel. Třeba takový Ron by ho přece nemohl nechat jen tak ulítnout! Je to celé hloupé a je mi toho kluka líto. Řekne mu Hermiona o Dracovi alespoň před nástupem do Bradavic? Protože, pokud jsou Malfoyovi v kouzelnickém světě tak známí, jak si myslím, Danielovy blonďaté vlasy budou dost nápadné a někomu by to mohlo dojít. A dozvědět se něco takového od někoho cizího by bylo příšerné. A k Dracovi... Pokud se Hermionu za těch deset let nepokusil ani jednou zkontaktovat, asi to nebyla ta pravá láska, ne? Na druhou stranu ale chápu, že na ni mohl být naštvaný, když s ním odmítla odjet a při tom mu to nijak kvalitně nezdůvodnila. Tak jsem zvědavá, jak proběhne to jejich setkání.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 28.07. 2012
No jo, tahle povídka mi šla rychle překládat a i Kelly, má úžasná bety, je rychlá, takže rychle přibývá :). Proč za Dracem nejel nikdo z jejích přátel? To bude vysvětleno ještě dál, možná se k tomu už dostala... Myslím, že když Draco nekontaktoval Hermionu, dal ji tím nějakým způsobem volnost, nechtěl ji znovu zasahovat do života... Díky za komentář :)

Re: Kapitola první – Bez něj Od: andromeda - 13.07. 2012
Velice heská povídka. Líbí se mi jak je postava Danila tak statečná. To setkáni s Dracem bude tedy něco.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 15.07. 2012
Už se dočkáš v příští kapitole, neboj :)

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Ivil - 13.07. 2012
Tak samozřejmě, jsem zvědavá jak autorka pak popíše Draca jako otce a vůbec jak se zachová :) protože jsem čekala že Hermiona alespoň Danielovi vysvětlí situaci, deset let je deset let a... grrr :D doufám že Roni B. si tuto povídku dobře promyslela .___. Jinak děkuju moc za krásný překlad Florence a i Kelly :)
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 15.07. 2012
Děkuji za pochvalu, je to od tebe moc milé :)

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Zuzana - 13.07. 2012
No áno blbka je to a korunovaná. Chudák malý má právo na to aby vedel kto je otec a mohla mu povedať pravdu. Vlastne nie mohla ale určite mala. A 10 rokov???? To ju Draco ani nehľadal, ani neprišiel na návštevu??? Veď sú to kúzelníci, pre nich nemôže byť taký problém občas sa ukázať. Stratil záujem? A ak nie, tak nechápem ako mohol vydržať celých 10 rokov. A ona? No blbka je to.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 15.07. 2012
Já si taky myslím, že deset let je trochu přehnaných... Je dost nemožné, že Draco by ani jednou nejel na ostrovy, když už ne za přáteli, tak kvůli práci, ke Gringottům...Díky za překlad

Re: Kapitola první – Bez něj Od: tigy - 12.07. 2012
Mne je najviac ľúto Daniela (pekné meno, mimochodom), vyzerá to byť rozumný chlapček, ktorý veľa premýšľa a všetko rozoberá... nie je dobré, že sa vo vnútri tak trápi  Snáď to nebude dlho trvať a dozvie sa, kto je jeho otec... Vďaka za preklad, Florence.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Daniel to odnesl nejvíc, to nepochybně, i když Hermiona si asi myslí, že nejhůř je na tom ona :/. Děkuji za komentář, tigy.

Re: Kapitola první – Bez něj Od: larkinh - 12.07. 2012
Minule jsem to nekomentovala (asi) ale opravdu se zachovala jako kráva... to, že mu neřekla, kdo je jeho otec.. no chápu ji, ale mohla to nějak vysvětlit - že otec odjel pryč, než se narodil a že mu to nestihla říct nebo tak něco. A opravdu je sobecká - jak vůči Dracovi, tak vůči synovi. A vlastně z něj nevědomky vychovává dalšího pána zla :)
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Já si myslím, že Voldemort měl teda horší dětství . Ale vysvětlit do Danielovi měla, nebo mu možná měla lhát. Neříkám, že já bych lhala, jenom si myslím, že by pro Daniela bylo lepší, kdyby si myslel, že jeho tatínek umřel hrdině ve válce, než ta nevědomost, kterou teď kvůli ní zažívá. Díky za komentář

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Michelle - 12.07. 2012
S Mionou docela soucítím. Na jednu stranu je sice docela blbé, že mu to neřekla, ale na tu druhou... No, řekněme, že je to těžké rozhodování a Mia si prostě vybrala - myslím, že kdybych měla příběh podobný tomu Hermioninu (Ha, ha, ha...:D), zachovala bych se stejně..  Chudinka Daniel, pro něj to musí být strašně těžké, vždyť se i zeptal, jestli jeho otec není Harry, což je díky okolnostem dost nepřijatelné, ne? Nebo docela zoufalé. Moc díky za překlad :)
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
No, já myslím, že pětiletý moc nepřemýšlel o tom, co je a co není přijatelné. Spíš jen viděl kolem sebe často jednoho chlapa, tak si myslel, že je jeho otec... Ale máš pravdu muselo to pro něj být těžké. Jinak jsem ráda za další hlas na podporu Hermiony. Moc díky za komentář :)

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Morgana - 12.07. 2012
chudáčik malý - neobľúbený, bez otca, vydaný napospas samote a snom o lepšom živote v magickom svete. Draco sa už možno aj vrátil, ale keďže Hermiona pobýva v mukelskom sete, nemal ju šancu zahliadnuť, či? pekné :)
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Hermiona nepobívá v magickém světě, jenom do něho nutí "chudáčika malého"... což vlastně není o mnoho lepší. Díky :)

Re: Kapitola první – Bez něj Od: 3lucky - 12.07. 2012
no nevím, vůbec bych se nedivila, kdyby se Draco pořádně naštval až to zjistí a možná by ve vzteku mohl chtít aby byl Daniel u něj, aby Hermioně ublížil... Ona si možná myslela že jedná správně, ale kdyby mu to řekla, mohli by to "spolu" nějak vyřešit... Já jednu dobu měla manžela doma jen 2 víkendy v měsíci a čarodějové by určitě neměli takové problémy s cestováním, jako mudlové... No nejvíc to samozřejmě odnese Daniel, už teď je mi ho líto... Už se docela těším, až se objeví Draco :-) díky za překlad :-D
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Draco bude už v další kapitole, neboj... Jinak musím říct, že si asi dost silná bytost, když si to bez manžela vydržela tak dlouho :). Děkuji ti za komentář  
Re: Kapitola první – Bez něj Od: 3lucky - 13.07. 2012
Rok jezdil dělat na slovensko na montáže. 12 dní byl pryč a 2 dny doma. A tak pořád dokola... Bylo to šílený, hlavně když jsem byla sama doma s 5 letým klukem a zároveň chodila do práce, ale nezbylo nám nic jiného... A při jedné takové "návštěvě" jsem znovu otěhotněla ;-) a jak se malý narodil, tak už manžel zůstal s náma... Sice byl chvíli bez práce, ale zvládli jsme to... Takže pro kouzelníky by to taky nemusel být problém, kdyby chtěli... :-)) Pokud se dva milují, dokážou překonat spoustu překážek...

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Jacomo - 12.07. 2012
Takže si to shrneme: Draco si vybral kariéru místo lásky - celkem to chápu, zejména když si chtěl svoji lásku vzít s sebou, ona odmítla a pořádně mu to nevysvětlila. Hermiona se rozhodla dítě si nechat a Dracovi nic neříct - taky celkem chápu. Možná už pracovaly hormony, možná prostě chtěla být šlechetná a nebránit mu v kariéře. A nesouhlasím s oním obecně rozšířeným názorem, že chlap má právo to vědět. Má - ale jen pokud se zajímá. Danielovi chybí táta - tady není co dodat. Uplynulo deset, vlastně spíš jedenáct let, ale Draco se víckrát neobjevil, neozval - no, tak to tedy asi nebyla láska jako trám. Ovšem mohl mít taky nějaký vážný důvod, který zatím neznáme. Nebo prostě autorka potřebovala startovní pozici pro zápletku Ovšem jedno mi prosím vás někdo vysvětlete - Hermiona chodila s Dracem veřejně, její kamarádi to věděli. Její kamarádi evidentně vědí o Danielovi. To si to nedali dohromady? To se ani jeden z nich nerozhodl vyrazit za Dracem a rozbít mu ústa? Klidně i nejen obrazně? Ovšem tohle všechno jsou jenom mé praštěné poznámky k povídce. Pokud jde o překlad, smekám. Moc pěkně se to čte. A samozřejmě chci odpovědi na svoje otázky, takže se těším, co bude dál...
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Na svojí mlátící otázku dostaneš odpověď už brzo, myslím, že hned v další kapitole.... Děkuji ti za tvé "praštěné poznámky k povídce", vážím si jich. A jsem moc ráda, za poklonu, kterou si mi složila za překlad. Musím říct, že za to, že se to dobře čte, vděčím dost Kelly (nejsem moc v gramatice dobrá, takže ona mi opravuje ty hrozné do očí byjící chyby, které já nikdy nevidím ). I já se těším, co bude dál. Děkuji

Re: Kapitola první – Bez něj Od: MIRA - 12.07. 2012
Dosť ma prekvapilo, že už prešlo desať rokov. A ani Draco sa s Hermionou nespojil? Akosi rýchlo na ňu zabudol. Chlapca mi je ľúto.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Mě taky, ta scéna před zrcadlem byla hrozně smutná... Vyrůstat v neúplné rodině není asi vůbec lehké. Děkuji ti za komentář :)

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Lachim - 12.07. 2012
Nádherný díl. Nevím, jestli se hermiona zachovala dobře nebo španě. Mám dojem, že obě varianty mají něco do sebe a něco jiného proti nim hovoří.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Máš pravdu, každá mince má dvě strany. Děkuji za komentář

Re: Kapitola první – Bez něj Od: denice - 12.07. 2012
Tak moc bych si přála, aby se objevil Draco, tu sobeckou, duševně nevyrovnanou matku postavil do latě, ujal se chudáka kluka a napravil, co způsobila její opičí láska:  "Nevěděl sice, proč mu nechtěla říct pravdu, ale byl už starší a vyzrálejší, a tak si uvědomil, že jeho otec mamce pravděpodobně nějak hodně ublížil." Ubohé dítě.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Hahahaha. Prosím, slib mi, že budeš komentovat i další kapitoly! Já prostě musím vědět, co budeš říkat na Draca a jeho chování! Děkuji ti, denice

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Nade - 12.07. 2012
Deset let je hodně, nebo spíš skoro jedenáct. Opravdu lze předpokládat, že Draco bude minimálně naštvaný, že mu to Hermiona neřekla. Rozhodla o osudu jeho syna bez něho. Díky, jsem moc zvědavá na pokračování.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Jedenáct let je hodně dlouhá doba, ale já mám někdy pocit, že ti dva se občas chovají, jako by se spíš neviděli jen jedenáct měsíců... Díky

Re: Kapitola první – Bez něj Od: anonym - 12.07. 2012
to s tým Danielovým otcom je ošemetné.
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
To jsem nepochopila... Myslíš tím, že je ošemtné otcovství?

Re: Kapitola první – Bez něj Od: teriisek - 12.07. 2012
Pořád si myslím, že je pitomá. A fascinuje mě, že vůbec nevidí, jak svému dítěti ubližuje. Doufám, že se brzy objeví Draco, protože téhle Hermiony už mám tak trochu plné zuby... Díky za překlad, jsem zvědavá na další vývoj...
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
No, já nevím, jestli budeš mít Draca raději. Já jsem dneska překládala pozdější kapitoli a měla jsem chuť se neustále nad jeho chováním ušklíbat ... Díky za komentář

Re: Kapitola první – Bez něj Od: Koki - 12.07. 2012
Je mi lítí Daniela protože ho to dost trápí. Ale chápu Hermionu proč to ani jednomu z nich neřekla. U Daniela se bojí, že by mu způsobila bolest a Draca nechtěla držet v Anglii když, se mu nabízela slibná kariéra v Americe, po které toužil. Nemůžeme někoho hned odsuzovat, když se na to nepodíváme z jeho úhlu pohledu. I přesto, že to ani k jednomu nich nebylo fér. 
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
To je vůbec první komentář, který přímo nebo nepřímo neodsoudil Hermionu, ale naopak se postavil na její stranu. Jsem za tvůj názor vděčná, protože když začnou všichni opovrhovat nebo nenávidět hlavní hrdinkou povídky, kterou jsem vybrala k překladu není to moc povzbuzující (i když tedy, já souhlasím spíš s tím, že je sobecká blbka ). Děkuji ti

Re: Kapitola první – Bez něj Od: marci - 12.07. 2012
hmmm... To je Draco pořád v Americe?? Za deset let už si mohl vybudovat kariéru a využít svoji šanci, jak chtěl... Chápu, že se při svých návštěvách na Manoru nerozletěl hledat Hermionu, ale ona měla. Daniel mohl mít dvoje prarodiče. Tátu.... No nic. hezký překlad, moc se těším na pokračování
Re: Kapitola první – Bez něj Od: FlorenceMabel - 12.07. 2012
Dracovi rodiče nejsou v povídce vůbec vyzdvyhnuti, myslím, že Draco s nimi ale nemá navštěvovací vztah (s otcem asi vůbec ne)... Děkuji ti za komentář :)

Prehľad článkov k tejto téme: