Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

13. Novoty

Päť ľudí
Vložené: tigy - 28.06. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/13/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

 

Five people – Piati ľudia

Kapitola 13: Novoty

Spýtaj sa jej.

“Tak som premýšľala, že namiesto dekorácií len z jednej dekády, by sme mali použiť niečo zo všetkých štyroch…”

Spýtaj sa jej.

“Povedzme, z rokov dvadsiatych by sme mohli zohnať ruletový stôl a zo sedemdesiatych, čo ja viem, napríklad diskoguľu…”

SPÝTAJ SA JEJ.

“Takto by sme mohli všetkým predviesť zábavné stránky tohto storočia. Čo si o tom myslíš, Draco?”

SPÝTAJ SA JEJ!

“Draco, cítiš sa dobre?”

DO PEKLA, TAK SA JEJ UŽ SPÝTAJ!

“Išla by si so mnou na ples?” vyhŕkol Draco.

Už niekoľko dní na to zbieral odvahu. Vedel, že ju musí požiadať skôr, ako to spraví niekto iný. Akokoľvek nespoločensky sa správala počas roka, neznamenalo to, že si ju ostatní ľudia nevšímali. Jeden hlupák, chrabromilský siedmak po nej pokukoval už od začiatku ich spoločných hodín aritmancie, ale nech sa Draco prepadne, ak by mala ísť na ples s tým chlapíkom.

Teraz však, keď na neho hľadela so zmäteným výrazom, oľutoval svoju odvahu. “Čože?”

“Zabudni na to,” povedal Draco nahnevane. “Zabudni, že som ťa vôbec požiadal, dobre?”

“Nie, ja… myslela som,” Hermiona sa na moment zahľadela na svoj zápisník, než znovu pozrela na Draca, “nepýtaš sa ma len preto, lebo všetci z našej triedy idú so svojím partnerom, však nie?

“Čože? Naozaj?”

“Áno. Neville ide s Hannah, Seamus s Padmou, Dean s Parvati a dokonca aj Lavender ide s Gregorym. Hádam, že je to preto, lebo inak by museli ísť s niekým mladším. Myslela som, že je len otázkou času, kedy sa ma spýtaš, či pôjdem s tebou a…”

“Nie! Vôbec som nevedel, že sa ostatní tak rozhodli. Požiadal som ťa preto, lebo naozaj chcem, aby si tam išla so mnou.”

“Aha.” Hermiona sa, na jeho prekvapenie, začervenala. “Ach, dobre. Ehm… veľmi rada s tebou pôjdem na ples, Draco.”

“Vážne? Ehm, dobre, skvelé.” Draco sa tiež začervenal. Ale toto je predsa smiešne. Malfoyovci sa nikdy nečervenajú.

Odkašľal si. Cítil sa dosť trápne.

“Takže, ehm, čo sa týka tých dekorácií…”

* * * * *

Prípravy na ples boli v plnom prúde.

Teda, viac-menej.

Organizovať ples bolo vážne vyčerpávajúce.

Čo ak sa to ostatným nebude páčiť?

Čo ak nepôjde všetko tak, ako má?

Čo ak? Čo ak? ČO AK?

Ôsmaci si stále dookola kládli tieto a podobné otázky. Po krátkej diskusii sa rozhodli obmedziť tému plesu na štyri dekády, počnúc rokmi 1900, 1920, 1950 a 1970. Takto bolo pre Nevilla s Hannah oveľa ľahšie nájsť nejaké vzorky oblečenia, pre Gregoryho s Lavender hudbu a pre Hermionu a Draca dekorácie.

“Tak, ako to chceš spraviť?” spýtal sa Draco stojac vo Veľkej sále.

“Možno,” zamračila sa Hermiona a zahmkala si, “možno by sme mali každý kút vyzdobiť v štýle inej dekády.”

Draco pokrčil ramenami. “To sa mi pozdáva.”

“Nemusíš súhlasiť len preto, že nemáš žiaden iný nápad!”

“To nerobím! Naozaj sa mi ten nápad páči, prisahám!”

Hermiona pokrútila hlavou a usmiala sa. “Dobre teda, toto bude roh prvej dekády. Tam bude kút rokov dvadsiatych, tamto päťdesiatych a tamten venujeme rokom sedemdesiatym.”

“Dobre. Mali by sme ešte vymyslieť nejaký spôsob, ako jednotlivé dekády označiť, čo ja viem, napríklad stuhami.”

“A tiež by sme mohli každú dekádu farebne rozlíšiť.”

“Super.”

“Takže, ehm, podľa ktorej dekády chceš, aby sme sa obliekli?” spýtala sa Hermiona a znovu sa začervenala.

“Ach.” Pravdaže nezabudol, že idú na ples spolu, ale úplne mu vypadlo, že idú v kostýmoch. “Nechám… nechám to na teba. Je mi to jedno.”

“Dobre teda… no, mne sa najviac páči móda prvej dekády, veď vieš, krinolíny a tak…”

Draco prikývol. Ak už sa musí vystrojiť, určite sa bude cítiť pohodlnejšie v niečom podobnom trojdielnemu obleku, než v (ako ich to Neville nazval? Ach, áno) zvonových džínsoch. “To znie dobre.”

“Výborne… Takže, teraz potrebujeme, ehm, už len vybrať presne to, čo chceme.”

Draco ani za celý svet nevedel prísť na to, čo na tom bolo také zvláštne. Sledoval kútikom oka Hermionu, ktorá si zapisovala poznámky a nervózne popritom niečo veľmi rýchlo hovorila. Usmial sa.

Veci okolo nich sa dostali späť do starých koľají, tak isto ako aj ich rozhovory, ale toto… toto bolo niečo úplne nové.

A jemu sa to páčilo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 13. Novoty Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
pche, my sme naplánovali a zorganizovali ples za týždeň, dva? nie, týždeň, za dva bola stužková... a bol najlepší z kopy posledných ročníkov... no ale nebabrali sme sa tak s výzdobou..

Re: 13. Novoty Od: solace - 29.06. 2012
Trochu krátka kapitolka, ale príjemná. Som rada, že autorka zatiaľ neskĺzla do presladenosti, scéna s pozvaním na ples bola taká akurát. Tiež sa pridávam k názoru, že predchádzajúce kapitoly boli zaujímavejšie, toto je už taký romantický dojazd - tak trochu zbytočne natiahnutý. Ale to nič nemení na tom, že preklad je ako vždy skvelý. Díky.
Re: 13. Novoty Od: tigy - 29.06. 2012
Ďakujem za komentár aj pochvalu, áno, tieto posledné kapitolky sú krátke a dali by sa spojiť do jednej dlhšej, ale ponechala som ich radšej tak, ako chcela autorka 

Re: 13. Novoty Od: jerry - 29.06. 2012
draco bol podareny ako sa odhodlaval poziadat ju. ale nakoniec to vyslo super. uz sa tesim na ten ich ples.
Re: 13. Novoty Od: tigy - 29.06. 2012
Som rada, ze sa ti kapitola páčila a ďakujem za komentár 

Re: 13. Novoty Od: marci - 28.06. 2012
Moc hezké... I když přiznávám, že kapitoly s dopisy mě zaujaly víc - tady už je děj předvídatelný - četlo se to krásně. A strávila jsem chvíli na netu hledajíc módu roku 1900. díky za skvělý překlad!
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Keďže do konca sú už len dve kapitolky, dej je už naozaj dosť predvídateľný, ale možno ešte prekvapí tým, že autorka neskĺzne do obvyklého klišé, ktoré pravdepodobne všetci očakávajú  Ďakujem za komentár.

Re: 13. Novoty Od: denice - 28.06. 2012
Nejkrásnější bylo, jak se ji Draco snažil pozvat na ples, chudák, málem to neřekl. Hermionina reakce byla kouzelná. Hermionko, špatně jsi udělala domácí úkol, v první dekádě dvacátého století se nenosily krinolíny, ale doznívaly turnýry s honzíky a vládla štíhlá secesní linie, najdeš ji na plakátech Alfonse Muchy. Díky.
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Áno, pravdu máš, krinolíny boli skôr, potom turnýry... našla som jeden krásny obrázok šiat práve s turnýrou (nie som si istá, či sa to takto skloňuje), v ktorých by som si vedela Hermionu živo na tom plese predstaviť   Ak nezabudnem, vložím ho do ďalšej kapitoly, aj keď s Hermioninými šatami to dopadne trochu inak  Ďakujem za komentár aj za upozornenie... aj keď Hermionka je v tom určite nevinne, chúďatko vraví len to, čo jej vkladá do úst autorka 

Re: 13. Novoty Od: Morgana - 28.06. 2012
v duchu som si opakovala presne to isté: POZVI JU, POZVI JU, ty vieš, že to chceš... :D červenajúci Draco a nervózne rapotajúca Herm - to je sladký a roztomilý obrázok :D krinolínu by som si vybrala aj ja...hmm...škoda, že som nejakú nezdedila po praprapraprapraaa...držím palce prvému bozku ;)
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Krinolína by sa mi možno tiež pozdávala, ale len taká tá menšia a užšia, v ktorej sa dalo ľahšie pohybovať  No neviem, myslíš, že už by sme sa mohli dostať k prvému bozku? Uvidíme...  Ďakujem za komentík

Re: 13. Novoty Od: teriisek - 28.06. 2012
Ten začátek byl geniální! Oni jsou tak krásně nervózní a nemotorní (ačkoliv za tohle označení by mě asi oba prokleli do bezvědomí), až se nad tím musí člověk usmívat. Díky moc za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Presne si to vystihla, nervózni a nemotorní, ale nám sa ľahko hovorí, keď vieme svoje, však?  Ďakujem za komentík

Re: 13. Novoty Od: Nade - 28.06. 2012
Jsem ráda, že to mezi nima zase klape. A v těch kostýmech jim to podle mě bude slušet. Díky, těším se na pokračování.
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Slušať im to bude určite... a dokonca budú spolu aj ladiť  Tipneš si, akej farby budú asi Hermionine šaty?  Ďakujem za komentár 

Re: 13. Novoty Od: Zuzana - 28.06. 2012
To bolo podobné ako keď sa Harry vo filme snažil pozvať Čcho DD roztomilé. A Draco reagoval ako keby ho pichla osa. On si bol asi istý, že ho odmietne naivka blonďavá. Ja sa už teším na Hermionu v krinolíne a Draca v oblečení z tých čias To bude krásne – dúfam. Ďakujem za ďalšiu krásnu kapitolu.
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Áno, Draco si asi v prvom momente naozaj myslel, že ho chce odmietnuť, ešteže si to nechal vysvetliť  Neboj, Draca v obleku sa dočkáš, ale či aj Hermiony v krinolíne? Uvidíme  Ďakujem za komentár.

Re: 13. Novoty Od: Koki - 28.06. 2012
Ty jo skvělý. Taky si Draca neumim představit ve zvonech. To by se k němu nehodilo. Spíš bych ho chtěla vidět oblečeného ve stylu Al Capone. Prostě jako gangstera někdy z dvacátejch let. 
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
V štýle dvadsiatych rokov príde na ples vyobliekaná iná dvojica, ale či budú vyzerať, akoby vystúpili z gangsterského filmu, to necháme na ďalšiu kapitolku. Ďakujem za komentár 

Re: 13. Novoty Od: iway - 28.06. 2012
jak se sám sebe snažil přesvědčit.. krasne :)
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
No, ešteže sa mu to nakoniec podarilo  Ďakujem za komentík

Re: 13. Novoty Od: Goddy - 28.06. 2012
tak tohle je.. kititi-mitititi! ^^
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
no, síce som nepochopila ale díky 
Re: 13. Novoty Od: Goddy - 02.07. 2012
Že je to hrozně roztomilé :D

Re: 13. Novoty Od: anonym - 28.06. 2012
skvelé.
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Ďakujem 

Re: 13. Novoty Od: Jacomo - 28.06. 2012
Jé, já chci jít taky na ten ples! A klidně si vezmu zvonáče! Těším se, těším se, těším... Díky! PS: Omlouvám se za ty výkřiky, ale jsem z těch plesových vyhlídek nějaká rozevlátá
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Veru, plesy sú tuším všade navôkol, aj keď tento náš bude určite skromnejší ako ten u Malfoyovcov v Soplošovi  Ale možno na ňom bude o to väčšia zábava  Vďaka za komentík.

Re: 13. Novoty Od: FlorenceMabel - 28.06. 2012
Jé...já bych chtěla vidět Draca ve zvonáčích ... Moc si nedovedu představit, která holka by večer strávila v korzetě. Díky za překlad
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Googlila som si na nete, ako by asi také šaty zo začiatku 20-teho storočia mohli vyzerať a boli rôzne, niektoré vyslovene s korzetom, iné asi len s vystuženým živôtikom, niektoré krinolíny boli ako obrovské pologule, iné skôr v tvare zvona... a možno by kúzla Hermione pomohli, aby tú ťarchu na sebe ani necítila   Veru, Draco v zvonových nohaviciach, to by bol pohľad  Vďaka za komentík
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
denice má pravdu, éra tých obrovských krinolín bola skôr v polovici 19-teho storočia, potom nasledovala éra turnýr, čo boli akési vypchávky, ktoré vzadu na zadku nadvihovali sukňu...
Re: 13. Novoty Od: FlorenceMabel - 29.06. 2012
No, uvidíme co bude mít v další kapitole Hermiona za šaty...

Re: 13. Novoty Od: Liz - 28.06. 2012
To bych nečekala, že se obleče do krinolín, vždyť to musí znamenat i korzety a to je nepohodlné. 
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Myslím, že to nemusí byť práve korzet, skôr taký živôtik, ktorý sa vzadu šnuruje... mala som taký na sestrinej svadbe a v zábave mi to veru nijako nebránilo  Vďaka za koment...

Re: 13. Novoty Od: Pet002 - 28.06. 2012
Skvělá kapitola, Draco je trochu mimo z toho všeho. Díky za překlad
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
No, možno je mimo, ale už aj on pobadal, že sa na ich vzťahu začína niečo meniť  Ja ďakujem za komentík.

Re: 13. Novoty Od: 32jennifer2 - 28.06. 2012
Ach, tak ten uvod nemal chybu... spytaj sa jej, spytaj sa jej, SPYTAJ SA JEJ :D :D :D pobavilo ma to... dakujem za kapitolku a sprijemnenie skuskoveho obdobia, tuto poviedku som si oblubila... :)
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Ja ďakujem za komentík a držím palce pri skúškach 

Re: 13. Novoty Od: Patolozka - 28.06. 2012
Tak jo, chtěla jsem jít pracovat, vážně ano, ale pak jsem si řekla, že to těch pět minut ještě počká:-) Dnešní kapitola byl úžasná, hlavně ten začítek: DO PEKLA, TAK SA JEJ UŽ SPÝTAJ! Taky by se mi líbilo jít na ples raději v pěkných šatech než v džínách (och, nesnáším to slovo, kdykoliv můžu napíš kalhoty). Díky moc!
Re: 13. Novoty Od: tigy - 28.06. 2012
Máš pravdu, tieto kapitolky sú také krátke, že určite nezaberú ani tých päť minút  Som rada, že sa ti kapitola páčila, mne sa práve zdalo, že sa tam nič moc nedeje  Vďaka za komentár
Re: 13. Novoty Od: Patolozka - 28.06. 2012
Aj, tak jsem to nemyslela:-) Příště to budu stopovat. To byla spíš kritika na vlastní odbíhání od práce:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke