Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

11. Chýbaš mi

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 13.06. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/11/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

 

Five people – Piati ľudia

Kapitola 11: Chýbaš mi

Nasledujúce dva týždne ležali listy neprečítané vo vrecku Dracovho habitu. Nebol si istý, prečo ich nosil všade so sebou… možno aby Hermione ukázal, že nie je vôbec zvedavý (hoci mu bolo jasné, že to dokazuje pravý opak).

Nechcel to urobiť. Nemohol to urobiť. Prečítať si ich by znamenalo zachovať sa k nej rovnako, ako sa zachovala ona k nemu. Bolo by to definitívne narušenie jej súkromia, hoci mu to prakticky dovolila.

Ani náhodou.

Neurobí to.

Prinajmenšom to si navrával, keď spomínané listy ležali vedľa neho na pohovke.

Už asi po stýkrát sa na ne pozrel. Musel zozbierať všetku svoju vôľu, aby si ich neprečítal, hoci vedel, že by mal, ak je to spôsob, ako sa znovu dostať do Hermioninej priazne.

Prečo sa vôbec o to tak veľmi snaží?

Čo preňho znamenajú Hermionine city?

Veľa, pripustil po chvíli.

Ak má pravdu povedať, bola jeho jediným priateľom okrem Grega. Čo si myslela a čo cítila preňho veľa znamenalo. Ich 'priateľstvo' bolo jednoznačne z tých, ktoré vznikli z nutnosti, keďže bola jedinou osobou, s ktorou sa dala viesť inteligentná konverzácia (a myslel to bez urážky chlapca, ktorého začal považovať za svojho 'najlepšieho priateľa'). Ale ako sa mesiace míňali, stával sa od nej čoraz závislejší. Vyzeralo to, že chápala, že sa naozaj snaží a netlačila naňho, aby jej vyrozprával svoj príbeh, tak ako ani on netlačil na ňu.  Asi preto ho tak nahnevalo, že si prečítala jeho listy. Nebol pripravený, nie úplne, na to, aby sa niekto iný dozvedel, čo ho trápilo a čím všetkým si prešiel počas vojny.

Ale teraz to vedela a to ju stavalo oveľa vyššie, ako by Greg kedy mohol byť. A on... on mal pocit, akoby mala nad ním akosi... navrch.

Tak prečo nevyrovnať skóre?

Váhavo zdvihol prvý list a roztvoril si ho na kolenách. Na pergamene sa objavil Hermionin jemný rukopis. Teraz by bol ten správny čas zaradiť spiatočku, poskladať list a tváriť sa, akoby ho nikdy nenapadlo prečítať si ho…

Zhlboka sa nadýchol a začal.

 

Drahá mama a ocko,

ja… dokonca ani neviem, kde mám začať.

Strašne mi chýbate.

Stále si hovorím, že to, čo som urobila, bola správna vec.

Stále si hovorím, že bolo správne poslať vás preč. Keby ste zostali v Anglicku, zabili by vás kvôli mne.

Ale to ma aj tak neoprávňovalo na to, aby som vás vytrhla z vašich životov. A bez vysvetlenia.

A teraz vás nedokážem nájsť. Zo všetkých vecí, ktoré som vtedy nedomyslela, toto musí byť tá najhoršia. Poslala som vás preč, aby ste boli v bezpečí a TERAZ VÁS NEDOKÁŽEM NÁJSŤ!

 

A aby to bolo ešte horšie, nemáte vôbec žiadne spomienky na svoj predchádzajúci život, ani žiadne spomienky na mňa!

Neviem, čo mám robiť.

Neviem, ako vás mám nájsť.

A aj keby som vás našla, neviem, či mi vôbec odpustíte. Sľúbila som vám, že na vás nikdy nepoužijem mágiu a potom….


Je mi to ľúto.

S láskou,

Hermiona.

 

Páni!

Draco položil list.

Nečudo, že bola po celý čas taká zničená. To by určite dokázalo vykoľajiť aj jeho, keby sa niekedy niečo podobné stalo jeho matke.

Jej rodičia boli nezvestní. A boli nezvestní kvôli nej.

Isteže, podľa listu to spravila preto, aby ich udržala v bezpečí, ale aj tak… Nevidel žiadnu možnosť ako zistiť, kde by mohli byť.

Smutne potriasol hlavou a zobral si ďalší list.

 

Milý

Páni! Tak toto naozaj nečakal.

Draco

JE MI TO ĽÚTO.

Nie je smutné, že ti to neviem povedať priamo do očí?

Je mi to ľúto. Nechcela som sklamať tvoju dôveru, alebo, odvážim sa to povedať, raniť tvoje city. Nie som na to zvyknutá. Nemyslím tým mať priateľov, ale priateliť sa s tebou. Harry, Ron, či ktokoľvek iný… väčšinou sú ohľadne všetkého dosť otvorení. Poznám každé tajomstvo, každý malý detail zo života svojich priateľov.

O tebe viem viac-menej len to, že ťa pomenovali po súhvezdí a že si slizolinčan.

Nie som zvyknutá nevedieť vôbec nič o niekom, o koho som sa (nemám pre to lepší výraz) začala zaujímať.

Draco, naozaj by som ťa chcela lepšie spoznať. Myslím, že to je dôvod, prečo som si prečítala tvoje listy, keď som ich tam uvidela. Si pre mňa tajomstvom, takmer záhadou. Poniektoré dni si myslím, že ti rozumiem, ale sú dni, keď jednoducho nechápem. Poznáš ma, bol si so mnou dosť dlho na to, aby si vedel, že mi to nestačí. Musím vedieť, musím to pochopiť, presne ako na hodinách. 

Nie je to tak, že by som ťa prirovnávala k nejakej domácej úlohe, hoci pripúšťam, že istým spôsobom si pre mňa sprvoti niečo podobné predstavoval.

Bola som naozaj osamelá, keď som sem tento školský rok prišla. Nevedela som, čo mám robiť, aby som našla svojich rodičov a bola som vystrašená, lebo to bol prvý rok, čo som sa vrátila do školy bez Harryho či Rona… A potom ma spravili tvojou partnerkou. Ak mám byť úprimná, netušila som, ako by sme mohli obaja v zdraví prežiť tento rok. Ale potom… bol si iný a zistila som, že ja tiež.

Myslela som si, že hodiny profesorky Willowovej nemajú zmysel. V ten prvý deň, keď sa ma spýtala na jednu vec o sebe a ja som povedala, že tam naozaj nechcem byť, vravela som pravdu a šokovala som tým samú seba, pretože predtým som vždy chcela byť na hodinách.

Presne ako si myslel.


Ale ja som nechcela smútiť, nechcela som sa s tým zmieriť a naozaj by som sa nemohla menej starať o medzifakultnú spoluprácu. Už to pre mňa nič neznamenalo.

Avšak, prekvapujúco, čím viac času sme strávili na hodinách, čím viac vecí sme robili, tým viac som zisťovala, že naozaj smútim a mám problém vyrovnať sa s tým. Mala som problém vyrovnať sa s tebou.

Vieš, že nás Willowová na mojich súkromných sedeniach porovnávala? Robievala to aj na tých tvojich? Nemyslela som si to, ale asi sme si naozaj podobní, ty a ja, hoci je ťažké vidieť to po všetkých tých rokoch súperenia a fakultnej rivality.

Som rada, že sme sa začali spolu rozprávať.

Som rada, že som dostala možnosť spoznať ťa, spoznať tvoju druhú stránku - tú, ktorú som počas predchádzajúcich rokov nebola schopná vidieť.

A preto mi je to tak ľúto. Je mi ľúto, že som ti ublížila. Dúfam, že ak by si chcel, môžeme sa pokúsiť byť znovu priateľmi.

Toto bol naozaj dlhý list, takže ho ukončím

s úprimným pozdravom,

Hermiona  

 

“Sakra,” zamrmlal Draco a zložil list do lona. Keby aspoň nesúhlasil s minimálne polovicou vecí, ktoré spomenula…


Nemohol si pomôcť.

Naozaj jej chcel odpustiť.

Chýbala mu... chýbala mu jeho priateľka. 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 11. Chýbaš mi Od: kolous - 13.01. 2015
Tak to bylo velmi otevřená omluva.

Re: 11. Chýbaš mi Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
:P Ah, takže naschvál...

Re: 11. Chýbaš mi Od: jerry - 19.06. 2012
waw, toto bolo zaujimave. aj miine listy a aj dracove reakcie. som zvedava na vysledok. diky za preklad

Re: 11. Chýbaš mi Od: nefrit - 14.06. 2012
Uz som nieco na tento styl citala. Ale musim priznat e tato poviedka sa mi viacej paci ... :)
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Tak to ma naozaj potešilo, že sa ti táto poviedka páči viac, aj keď je to najmä zásluhou autorky   A ďakujem aj za komentík.

Re: 11. Chýbaš mi Od: Zuzana - 14.06. 2012
Krásne listy. Som rada, že sa Draco odhodlal prečítať si ich. Veď mu ich v podstate akoby dala. Teraz je na rade Draco aby urobil krok. Verím, že jej odpustí. Som zvedavá či nájde odvahu a pôjde za ňou, alebo sa s ňou začne len rozprávať na hodinách akoby sa nič nestalo. Napriek tomu, že ma potešilo ako sa zachoval, je mi smutno. Asi z tých listov a hlavne z toho pre rodičov... Ďakujem za prekad.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Všetko sa dozvieš v ďalšej kapitole, ale prezradím ti, že tvoje tipy boli pomerne blízko  Dúfam, že z ďalších kapitoliek ti bude na duši už len veselo  Ďakujem za komentár.

Re: 11. Chýbaš mi Od: Pet002 - 14.06. 2012
Tak ho zvědavost nakonec přemohla. Těším se na pokračování. Díky za překlad
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Premohla, ale odolával statočne, to sa mu musí nechať!  Ja ďakujem za komentár.

Re: 11. Chýbaš mi Od: denice - 14.06. 2012
Tak Dracovi trvalo čtrnáct dní, než se zlomil a přečetl si to? Obdivuji jeho výdrž. Ale mohl si to ušetřit. Hermiona mu nabídla svoje nejsoukromější trápení, to od ní bylo dostatečné pokání, ale myslím, že jí už odpustil, jen o tom ještě neví. Díky.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Áno, myslím, že obaja ľutujú, čo sa stalo a odpustili jeden druhému - už zostáva iba nabrať odvahu a povedať to nahlas   Ďakujem za komentík

Re: 11. Chýbaš mi Od: larkinh - 14.06. 2012
Sladké... ale odolával dlouho!
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Však? To sa mu musí uznať  Ďakujem za komentík 

Re: 11. Chýbaš mi Od: iway - 14.06. 2012
njn dopis primo rpo draca.. jak promyslene.. dablica
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Skôr si myslím, že si povedala, že zúfalé situácie vyžadujú zúfalé riešenia a preto mu akoby na oplátku aj ona odhalila svoje najskrytejšie pocity... Vďaka za koment 

Re: 11. Chýbaš mi Od: Nade - 14.06. 2012
Hermiona to vyřešila velmi diplomaticky. Je docela šok, že nemůže najít své rodiče. Teď je krok na Dracovi. Díky, těším se na pokračování.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Tak sa nechajme prekvapiť, či Draco ten krok urobí.  Ja ďakujem za komentár.

Re: 11. Chýbaš mi Od: solace - 14.06. 2012
Zdá sa, že Draco má neskutočnú výdrž - neprečítať si listy :-D Ale ako som predpokladala, nakoniec neodolal. Listy to boli naozaj pekné a emocionálne. Trochu ma prekvapilo, že Hermioniní rodičia sú stále ktovie kde. Už sa nepamätám, či o nich na začiatku bola nejaká zmienka, ale asi nie. Samozrejme, to je dosť vážny dôvod na to, aby sa Hermiona bola smutná. Kiežby sa to do konca poviedky podarilo s Dracovou pomocou nejako zmeniť. Zdá sa, že všetko ostatné je už na dobrej ceste. Veľmi pekne ďakujem za preklad, tigy, a teším sa na ďalšiu kapitolu.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Draco je frajer, ja by som si ich prečítala ešte v ten večer...  Hermioniní rodičia sa predtým nespomínali, autorka pred nami strážila tajomstvo Hermioninho trápenia... a či jej v tom Draco nejako pomôže? No, uvidíme...  Ďakujem za komentík

Re: 11. Chýbaš mi Od: Patolozka - 14.06. 2012
Ach ano, ano, ano! A jdeme na to Draco, no copak, běžím běžím! Tak dobře, stačí pomalejší důstojný krok směrem k pokoji, ve kterém pobývá Hermiona, nebo do knihovny nebo kruciš kamkoliv, kde se ta dívčina právě nachází, jen doufám, že se netopí někde v jezeře... Haha, tak snad jsem tě neodrovnala, Tigy:-) Mám tu povídku moc ráda. Možná je to tím, jak je odlišná, téměř nulová akce, kapitoly krátké tak akorát pro mě, a zajímavé pocity. Ach a ty dopisy, samozřejmě ty dopisy jsou pro mě nejúžasnější:-) Děkuji za další kapitolu!
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
No, keď zvážiš, koľko trvalo Dracovi, kým tie listy vôbec prečítal, obávam sa, že nás žiadne prudké špinty nečakajú  Ale neboj, nakoniec sa dočkáme  Ďakujem za pochvalu, teším sa, že sa poviedka páči, aj keď nie je prudko akčná 

Re: 11. Chýbaš mi Od: Jacomo - 14.06. 2012
Páni, to byla krása! V tom bližším jazyce je to fakt úplně jiné čtení! Až jsem skoro naměkko Díky moc. Čtení jsem si nechala jako dáreček za dnešní úspěšné složení zápočtu z podnikovky
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Ďakujem a blahoželám k zápočtu  Dojímavé kapitolky nám skončili, ďalej to už to bude veselšie...

Re: 11. Chýbaš mi Od: lucky - 14.06. 2012
Ztracená důvěra se pomalu vrací zpět, ale bude to chtít ještě trochu odvahy k odpuštění.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Máš pravdu, už ide len o to, kto sa komu odváži ako prvý prihovoriť  Rozuzlenie - v ďalšej kapitole  Ďakujem za komentík

Re: 11. Chýbaš mi Od: teriisek - 13.06. 2012
Takže to je ono? Nemůže najít svoje rodiče? Musí se cítit vážně strašně, chudák. A ten dopis Dracovi byl krásný... jestli se neobměkčí ani po tomhle, tak už asi po ničem! Díky moc za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Nuž, dúfam, že nie ste všetci veľmi sklamaní, že to, čo Hermionu trápi, nie je niečo väčšie...   Autorka nevymýšľala žiadne strašné tajomstvá a toto muselo mať na Hermioninu psychiku veľký vplyv, najmä potom, čo odpadol všetok ten stres ohľadne Voldemorta, ktorý asi všetko ostatné vytláčal do pozadia...  Vďaka za komentík 
Re: 11. Chýbaš mi Od: Neprihlásený - 14.06. 2012
Já nejsem zklamaná ani trochu, pokud to tak vyznělo, tak nemělo. Naopak, naprosto ji chápu, musela se cítit hrozně bezmocná a naštvaná sama na sebe... To s člověkem zamává. Díky!

Re: 11. Chýbaš mi Od: Jimmi - 13.06. 2012
Fakt krásne. Všimla som si, že si nakoniec dala priateľka :D Ďakujem za fakt vydarený preklad.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
No, poviem ti, meditovala som nad tým minimálne pol hodiny, ak nie viac...   Ja ďakujem za tvoje výborné pripomienky a opravy, hlavne čo sa týka časov, v tom mám pomerne zmätok  Prekvapilo ma, že mi tu trocha rozhádzalo riadkovanie, potvora Word, niekedy si myslím, že si robí, čo chce... musím si na to dať pozor.  Ešte raz vďaka

Re: 11. Chýbaš mi Od: marci - 13.06. 2012
Motiv vymazání paměti Hermioniných rodičů je smutný... Nevím, jestli to Rowlingová někdy někde komentovala, ale coby autorka snad mohla vymyslet nějaké "vratné" kouzlo.... A Voldemort působil téměř jenom v Británii, tak je mohla prostě poslat pryč bez mazání vzpomínek... No nic. Hezká kapitola - doufám, že si přečteme i zbylé dopisy. Mohla by psát i Harrymu a Ronovi díky za překlad!
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
No, vlastne si nepamätám, či to Rowlingová potom v kánone aj nejako vyriešila, myslím, že nie... určite sú tu experti na Obliviate, čo by vedeli povedať, či ide o konečné vymazanie spomienok, alebo len ich prekrytie niečím iným, čo sa dá neskôr odstrániť...   Čo sa týka ďalších dopisov, tam ťa asi nepoteším... ale myslím, že Ronovi a Harrymu by asi nepísala, veď s nimi sa vie bez problémov porozprávať... Ďakujem za komentár.
Re: 11. Chýbaš mi Od: marci - 14.06. 2012
To jo, ale třeba by v dopisech řekla i to, co tváří v tvář ne   no nic. Řekla bych, že klasické Obliviate je asi nevratné - zářný příklad je Lockhart kdyby to šlo napravit, nebyl by řady let u Munga. A v kánonu to Rowla nedořešila určitě. Ostatně - nejen to, že. Díky - hezky jsem se porochnila v úvahách

Re: 11. Chýbaš mi Od: anonym - 13.06. 2012
myslím, že po tomto sa akosi už uzmieria.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Keby nie, tak už neviem po čom  Vďaka za koment

Re: 11. Chýbaš mi Od: Janicza - 13.06. 2012
Tak na tohle jsem čekala!!! Juhuuu! Je to hrůza když e člověk tak strašně dlouho na něco moc těší (jako já právě na toto) a když to příjde, je to pryč tak mo rychle, že ani přečíst si kapitolu dvakrát nestačí :-( Nicméně, přesto, že mi tady chybí aspoň dalších 500 slov (a ani to by možná nestačilo) jsem z téhle emocionální smrště uchvácená. Děkuji mnohokrát za překlad. A zní to možná blbě, ale už se těším na konec! Ale to hlavně kvůli tomu, že už chcu vědět, jak to mezi nima dopadne! Snad mě chápeš, jak to myslím :D
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Úplne ťa chápem  Koniec je na dohľad, neboj, nebudem ťa naťahovať už veľmi dlho  Ďakujem za krásny komentík

Re: 11. Chýbaš mi Od: Koki - 13.06. 2012
Úžasný překlad. Tohle je dost emocionální povídka a tobě se jí daří skvěle překládat.  Nečekala jsem, že vydrží tak dlouho si je nepřečíst. Taky jsem čekala, že Hermiona bude psát zrovna rodičům a Dracovi. Jsem zvědavá komu dál napíše.
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
To prekvapilo aj mňa, že tak dlho odolával  Ďakujem za pochvalu, som rada, že sa ti môj preklad páči 

Re: 11. Chýbaš mi Od: Morgana - 13.06. 2012
Five people + Unkle = dokonalé chvíle taká horko-sladká kapitolka. tuším, že za ňou v okamihu poletí, či? tak a hneď prvé dva listy som uhádla? no neskutočné! D pútavé, pútavé....rýchlo nech je pokračovanie! a vďaka za super preklad
Re: 11. Chýbaš mi Od: tigy - 14.06. 2012
Šikulka, listy si uhádla, ale či sa tvoje tušenie znovu vyplní, to neprezradím   Ďakujem za komentík

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke