Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

10. Otvorenosť

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 05.06. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/9/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

 

Five people – Piati ľudia

Kapitola 10: Otvorenosť

Hodina nasledujúci deň bola napätá.

Aj keď to vyzeralo, že si to nik iný nevšimol. Spoločne so svojím partnerom mali vytvoriť umelecké dielo, navyše bez pomoci kúziel, vraj kvôli posilneniu spolupráce. So slovami: “Umožnite rozlet svojej fantázii” ich Willowová zanechala samotných, len v spoločnosti farieb, štetcov, makarónov, farebných fazuliek, lepidla, fixiek, pasteliek a veľkých listov bieleho pergamenu, hoci Draco si bol istý, že ich stále sleduje.

To už nič otrepanejšie tá ženská nemohla vymyslieť?

Draco si pripadal, akoby bol v nejakej škôlke.

Hoci, všetci ostatní vyzerali byť tým nápadom nadšení. Neville s Hannah sedeli naproti v rohu, s hlavami zrazenými k sebe, kým Neville kreslil nejaký dom a Hannah malých človiečikov (vlastne, títo dvaja trávili v poslednej dobe spolu dosť veľa času). Greg a Lavender pracovali na kópii obrazu Mony Lisy, ibaže tentoraz s Lavenderinou tvárou. Greg nevyzeral, že by mu to vadilo, vlastne sa mu celkom dobre darilo Lavender rozosmievať. Dean s Parvati sa so smiechom dohadovali, čo budú maľovať. Parvati zamýšľala kresliť kvety, kým Dean chcel zase nakresliť futbalový zápas a nakoniec jej musel vysvetľovať, čo to vlastne je. Seamus a Padma sa rozhodli fixkami nakresliť svojich spolužiakov.  Seamus, ktorý bez akéhokoľvek zlého úmyslu kreslil len to, čo práve videl, načrtol karikatúru zamračeného Draca, ako sa obzerá cez plece na smejúceho sa Deana.

Draco a Hermiona sedeli pri svojom spoločnom stole, Hermiona lepila makaróny a fazuľky na jednu polovicu ich papiera, kým Draco kreslil apaticky zelenou fixkou obrysy Rokfortu na druhú. Ani jeden z nich nepovedal tomu druhému ani slovo odkedy vošli do triedy a obaja sa cítili nepríjemne, zranení a nešťastní.

Bolo však očividné, že Hermiona mu chce niečo povedať. Podchvíľou prestala s lepením, mierne sa pootočila jeho smerom… a potom sa znovu vrátila k svojej práci. Na druhej strane, Draco vôbec nevedel, čo by jej mal povedať. A tiež sa čudoval, prečo si nikto nevšimol tento ich nedostatok komunikácie. Zvláštne, že k tomu ešte nikto nemal žiadnu poznámku…

Vlastne, veď toto ani nebolo úplne odlišné od ich bežného správania. Na predchádzajúcich hodinách boli obaja rovnako mĺkvi, pretože pre svoje rozhovory uprednostňovali oveľa súkromnejšie prostredie. Ale prečo tomu tak bolo? Prečo s tým nedokázali vyjsť na verejnosť? Každý z triedy sa rozhodol minimálne spolupracovať s ostatnými, ak už nie spriateliť sa. Bolo oveľa ľahšie vychádzať s Willowovou, ak si myslela, že jej taktika funguje (hoci, aj keď to asi nezaregistroval nikto okrem Draca, ona naozaj fungovala).  Pravdepodobne by nikto ani náhodou neuhádol, že sa z nich dvoch stali priatelia, keďže boli obaja tvrdohlaví a odmietali spolupracovať. Preto ostatným toto ich správanie vôbec nepripadalo čudné.

Ale Dracovi to čudné bolo, mierne povedané. Zvykol si na tie drobnôstky, ktoré si v súkromí s Hermionou vymieňali, ako ten malý úškrn, ktorý venoval len jej, alebo jemné potľapkanie po ruke, ktoré mu zase venovala ona. Zrazu si želal, aby nerobili okolo svojho priateľstva také tajnosti, potom by sa možno našiel niekto, kto by im pomohol uzmieriť sa.

Tak strašne sa chcel ospravedlniť za použitie toho hnusného slova, ale zistil, že to nedokáže, že mu to jeho hrdosť nedovolí. A možno bol iba tvrdohlavý, ako vždy. Nedokázal sa rozhodnúť.

Greg sa pozrel jeho smerom s úsmevom, ktorý mu zamrel na perách hneď, ako ho zbadal. To vyzerá naozaj až tak biedne?

Willowová zo svojho kabinetu znovu vtrhla do triedy. Na všetkých sa usmiala a potom sa pohla k jednotlivým dvojiciam okomentovať ich prácu. Keď sa nakoniec dostala k Hermione a Dracovi, o ich samostatnej a úplne rozdielnej práci nepovedala ani slovo. Namiesto toho sa na nich iba zamyslene zahľadela a potom prešla dopredu, aby mohla pokračovať v prednáške.  

*****

 
“Čítala moje listy!”

Willowová vzhliadla nahor k Dracovi, ktorý si práve sadal do kresla pred ňou. “Čo prosím?” spýtala sa zmätene.

“Viem, že ste mali v úmysle spýtať sa, prečo sme posledne ja a Hermiona nepracovali spoločne,” odpovedal Draco. “Nemám dnes náladu chodiť okolo horúcej kaše. Potrebujem vedieť, čo mám spraviť.”

Učiteľka na neho hľadela, znovu raz prekvapená jeho náhlou otvorenosťou. Odkedy sa naposledy stretli a on ju tak pôsobivo 'zrušil' (pre nedostatok lepšieho výrazu), s radosťou očakávala ich ďalšie stretnutie. Hoci o tom nevedel, vlastne sa od neho veľa naučila. Zložila si ruky do lona. “Čo ste urobili, keď ste zistili, že ich čítala?”

“Hodil som ich do ohňa,” prezradil jej, keďže sa rozhodol, že mu neublíži, ak k nej bude pre tentokrát úplne otvorený. Bol unavený z toho ticha, ktoré už viac ako týždeň vládlo medzi ním a Hermionou. “A nakričal som na ňu, nazval som ju hu… humusáčkou…”

“Och, môj ty…” vydýchla šokovane Willowová. To naozaj nečakala.

“Bol som nahnevaný!” vykríkol okamžite Draco v pokuse brániť sa. “Nechcel som to povedať, ale stalo sa. A teraz neviem, ako to vziať späť.”

“To už teraz nie je možné,” povedala opatrne Willowová. “Škoda sa stala a ako to tak vyzerá, na oboch stranách.”

“Tak čo mám teda urobiť?”

Willowová si pošúchala bradu. “Čo si myslíte, že by ste mali spraviť?”

“Keď ja neviem!” priznal Draco frustrovane. “Preto som prišiel za vami.”

“Ja nemôžem vyriešiť všetky vaše problémy, Draco.”

“Ale to vás predtým neodradilo od toho, aby ste sa aspoň nepokúšali.”

“To bolo iné,” pozrela Willowová na mladého muža. “Tie problémy sa týkali výhradne len a len vás. Teraz ide aj o ďalšiu osobu a ja vám nemôžem hovoriť, čo máte robiť, pokiaľ ide o niekoho iného.”

“Tak si predstavte, že sa to týka iba mňa. Tvárme sa, že som jediný zúčastnený. Som jediný, kto sa tu trápi. Cítim sa strašne, tak mi prosím pomôžte.” Draco pomaly prepadal zúfalstvu. Ak Willowová nevie, čo robiť, tak potom kto?

Ale profesorka len pokrútila hlavou. “Draco, takto ale priateľstvo nefunguje. Týka sa dvoch ľudí. Nájsť spôsob, ako vás zbaviť vašej viny by nepomohlo tej druhej osobe a nájsť spôsob, ako ospravedlniť vaše konanie by nepomohlo ani jednému z vás. Viem vám povedať len toľko, že ak ste sa rozhodli vybudovať si s niekým vzťah, musíte brať ohľad aj na jeho pocity. To, ako na niečo zareaguje Gregory je úplne odlišné od toho, ako by zareagovala Hermiona. Je to všetko otázkou porozumenia, pochopenia pre tých ľudí, s ktorými ste sa rozhodli zblížiť. Priatelia spolu bojujú, hovoria si veci, ktoré tak nemyslia… a napokon je všetko len o odpúšťaní a o tom, kto je natoľko dospelý, že sa odhodlá urobiť prvý krok. Takže, pre dnešok asi skončíme. Potrebujete si toho ešte veľa premyslieť.”

S týmito slovami Willowová vstala a odišla preč. Z nejakého dôvodu mal Draco pocit, akoby z neho bola sklamaná. Schmatol svoj batoh a vyšiel von z kancelárie, len aby zistil, že ho vonku čaká Greg.

Chlapec chvíľu kráčal vedľa neho a Draco si uvedomil, že mieria von z hradu. Odkedy sa začal stretávať s Hermionou, akosi zanedbával svojho jediného ďalšieho priateľa.

Merlin, nemohol by si dať na chvíľu pauzu? Táto vec s priateľstvom bola pre neho príliš nová.

“Vieš ty čo? Nemyslím si, že ťa nenávidí,” ozval sa zrazu Greg, práve keď prechádzali okolo tmavého jazera.

“Prečo si to myslíš?” odpovedal mu Draco bez toho, aby sa spýtal, koho tým myslí. Bolo to jasné.

Greg pokrčil plecami. “Lavender mi prezradila, že Hermiona v poslednej dobe veľa plače. Ostatné dievčatá sa pokúšali prísť na to, čo sa deje, prihovárali sa jej, ale aj tak im neprezradila, v čom je problém. Lavender si myslí, že sa jej cnie za domovom.”    


“Dosť sa teraz okolo Lavender motáš, nezdá sa ti?” spýtal sa Draco s úškľabkom.

Na jeho prekvapenie sa Greg začervenal. “No, ty si nablízku nebol a ona je mojou partnerkou v triede. Len sa spoznávame. Nie je až taká zlá… na chrabromilčanku…

Takže... naozaj si nemyslím, že ťa nenávidí. Neviem, čo si jej urobil a ani to nepotrebujem vedieť, ale možno, možno keby si sa jej ospravedlnil, tak by sa s tebou zase rozprávala a obaja by ste boli znovu v pohode…”

Draco pokrčil ramenami. “Nemyslím si, že ma bude počúvať.”

“Nezistíš to, kým to neskúsiš.”

*****



Večer sedel Draco pred kozubom a premýšľal. Mohol by sa ospravedlniť, ale neznamenalo by to, že ustúpil? Veď na vine bola Hermiona, ona by sa mala ospravedlniť ako prvá!

Ale vedel, že to neurobí, tak ako to neurobí ani on. A presne ako povedala Willowová, aj keby otázku viny na krásno vyriešili, jeden z nich bude musieť urobiť prvý krok. Ale čo ak sú obaja príliš pyšní, aby to dokázali?

Ozval sa zvuk pádu a Draco sa otočil.

Hermiona sa práve dvíhala z podlahy. Venovala mu bleskový pohľad predtým, ako si pozbierala všetky svoje veci a vybehla hore po schodoch.

Na zemi zostalo ležať zopár papierov. Povzdychol si: “Viem, o čo sa pokúšaš! A neskočím ti na to!”

Pravdaže, odpovede sa nedočkal.

Odvrátil sa so založenými rukami. Keď sa však nevracala, predsa len sa pohol a pozbieral pergameny.

Hoci vôbec nemal v úmysle tie listy (áno, bolo mu bolo jasné, čo to je) čítať, nechcel ani, aby si ich prečítal niekto iný.

“Je to smiešne,” mrmlal si. “Absolútne smiešne.”

On jednoducho na tú jej malú fintu nenaletí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 10. Otvorenosť Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Fíha...taká nehoda alebo finta? Ja fakt sakra neviem! ona nie je typ na podobné veci,a le zároveň je dosť inteligentná a asi aj zúfala, aby to zvládla...

Re: 10. Otvorenosť Od: Zuzana - 08.06. 2012
Hermiona sa chcela zahrať na slizolinčanku? Myslím si ale, že Draco to nedokáže vydržať a tie listy si prečíta (dúfam v to) Bola by škoda zničiť to pekné, čo sa medzi nimi začalo. Prekvapila ma Wilovová, že neporadila. Ale potešil Greg Ďakujem za preklad a ako vždy, teším sa na pokračovanie.

Re: 10. Otvorenosť Od: Nade - 06.06. 2012
Jak se dalo předpokládat, oba se teď trápí. Draco neví, jak z toho, aby si nepošramotil vlastní hrdost. Hermiona mu však, zdá se, poskytla šanci k satisfakci. Jsem zvědavá, jestli Draco odolá. Ale po pravdě nemyslím si to. Pak by mu mohla Hermiona vynadat po svém, aby se to srovnalo.  No, moc pěkně jsem si to namalovala. Uvidíme, jak to bude. Díky, těším se na pokračování.
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
No, ak by si aj Draco listy prečítal, Hermiona by nemala morálne právo mu čokoľvek vyčítať a myslím, že to ani nemá v úmysle   Otázkou je, či ho to podnieti k tomu, aby spravil ten prvý krok...  Ďakujem za komentár 

Re: 10. Otvorenosť Od: NanaHanamoto - 06.06. 2012
Zaujímavá časť, nečakala som, že sa Draco takto vyspovedá, no nebolo to ani 100% prekvapenie. Ani ja sama by som nevedela čo robiť a to som už podobné veci zažila. Tak teraz mi ostáva len čakať na ďalší diel a hádať, čo bude ďalej. Každopádne, ďakujem za pekný preklad, spríjemnil mi dosť unavený deň. Teším sa na pokračovanie.
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Som rada, že som prispela svojou troškou k spríjemneniu tvojho dňa, dúfam, že nakoniec snáď nebol až taký zlý  Ďalšia časť bude čoskoro, neboj  Ďakujem za milý komentár.

Re: 10. Otvorenosť Od: Morgana - 06.06. 2012
Draco je naozaj až neprirodzene otvorený. ja sa však nesťažujem :) páči sa mi, ako Willovová triedu perfektne zhodnotila a dala do dvojice ľudí, ktorí by sa k sebe eventuálne hodili. spolupráca bola len otázkou času. Greg prekvapil, zmenil sa a je všímavejší - taký kamarát, akého by každý chcel mať. Herm to teda moc chytro nepremyslela. od nej by som očakávala vysoko mazaný úskok, alebo aspoň konverzáciu tvárou v tvár, tvrdohlavosť či nie. no ale na tie jej listy sa teším. Dumbledore, Bellatrix, rodičia, Draco a Harry/Ron - to sú moje tipy :)) dík za krásny preklad
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Draco sa naozaj zúfalo snaží prísť na spôsob, ako sa uzmieriť s Hermionou a zároveň si zachovať svoju hrdosť, inak by asi Willowovej tak úprimne nevyrozprával, čo ho trápi. Greg je v tejto poviedke vykreslený veľmi sympaticky, ako naozajstný priateľ, nielen bodyguard bez mozgu  Môžem ti prezradiť, že dva tipy máš správne  Ďakujem za komentík

Re: 10. Otvorenosť Od: Pet002 - 06.06. 2012
Tak sem zvědavá co bude dál. Díky za překlad
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Ja ďakujem za komentík 

Re: 10. Otvorenosť Od: dinca - 06.06. 2012
Ačkoli Draco řekl dost špatné věci, absolutně s ním souhlasím, že by se měla první omluvit Hermiona... Ale jsem zvědavá, co píše v těch jejích dopisech... Teda doufám, že si je Draco přečte, a nějak už se všechno vyřeší.. Moc se těším na další kapitolku. Díky
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Úplne súhlasím a vyzerá to tak, že aj Hermiona je toho názoru. Myslím si, že by sa Dracovi rada ospravedlnila, ale obáva sa jeho reakcie. Už v ďalšej kapitole zistíme, či Hermionin úskok vyšiel, alebo nie  Vďaka za komentár.

Re: 10. Otvorenosť Od: Jacomo - 06.06. 2012
Ti dva jsou tady prostě skvělí! Tvrdohlavci jedni, merline, jak já jim fandím! Díky.
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Ja tiež  Veru, sú skvelí, sú tvrdohlaví, ale aj tak ich máme radi  Vďaka za komentík

Re: 10. Otvorenosť Od: jerry - 06.06. 2012
tak som zvedava kto vydrzi byt dlhsie tvrdohlavy. aj ked to vyzera ze mia sa snazi nieco aspon naznacit tymi listami, no som zvedava na dalsiu kapitolku. diky za preklad
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Povedala by som, že Draco je tvrdohlavý, Hermiona sa podľa mňa skôr hanbí... Ďakujem za komentár 

Re: 10. Otvorenosť Od: iway - 06.06. 2012
hohou.. udělala to doopravdy naschvál ... beztak mu ti nedá :D 
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Veru urobila, človek by to do nej nepovedal, chrabromilčanky jednej  V ďalšej kapitolke uvidíš, či bol tvoj tip správny  Vďaka za koment.

Re: 10. Otvorenosť Od: soraki - 06.06. 2012
Cha cha , prý nenaletí , moc se těším an další kapitolku a snad nám bude umožněno si Hermioniny dopisy přečíst děkuji
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Ďalšia kapitolka bude čoskoro a snáď zodpovie tvoje otázky  Ďakujem za komentík

Re: 10. Otvorenosť Od: marci - 06.06. 2012
:) No super. Tedy - moc mi to k Hermioně nesedí; čekala bych, že mu ty dopisy beze slova podá, nebo je "nenápadně" nechá ležet na stole... Fingovaný pád??   Ale evidentně to fungovalo... Néé, Draco na tu fintu vůůůbec nenaletí Skvělá kapitola, povídka, překlad atd. Opakuju se? Co se dá dělat   Díky moc!!
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
To vieš, chrabromilčania sú mimoriadne "nenápadní", čo sa takýchto vecí týka... Mne to tam tiež celkom nesedelo, skôr som myslela, že by sa Hermione akoby náhodou rozsypala po zemi taška a nie ona samotná, ale kto som ja, aby som polemizovala s autorkou?  Áno, máš pravdu, Draco úúúrčite nenaletí...  Vďaka za komentík

Re: 10. Otvorenosť Od: Goddy - 06.06. 2012
STEJNĚ SI TO PŘEČTE! musí.. chcu vědět co píše ona!
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Vydrž, dozvieš sa  Díky za komentík

Re: 10. Otvorenosť Od: anonym - 05.06. 2012
no niečo mi hovorí, že Draco sa do toho chytí.
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
To tvoje niečo môže mať hádam aj pravdu, uvidíme  Vďaka za koment

Re: 10. Otvorenosť Od: Patolozka - 05.06. 2012
Há, zajímavá finta jen co je pravda:-) A Draco už byl tak nahněvaný, že začal křičet i na Willovou, jo? Zajímavé... Jsem tedy vážně zvědavá, co bude dál:-) Díky!
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Ďakujem za komentár, tvoja zvedavosť bude zanedlho určite uspokojená  A čo sa týka Hermioninej "nenápadnej" finty? No, takto to dopadne, keď sa chrabromilčan pokúsa o slizolinskú lesť  
Re: 10. Otvorenosť Od: Patolozka - 06.06. 2012
Och, v to samozřejmě doufám:-) Neboj, už tam tu Hermionu hledat nebudu, už jsem spokojená:-)

Re: 10. Otvorenosť Od: Janicza - 05.06. 2012
Pro kristovy rany a dal?! :-R je to perfektni, absolutne uzasne, i kdyz spolu Drako s MIou zatim nemluvi ale.... Aaaaa. Potrebuju pokracovani, potrebuju vedet jestli si ty dopisy precte, jestli se udobri a kdy jim obema uz konecne dojde, ze kdyz jsou spolu je jim obema fajn!!!! Perketni preklad. Velikansky dik!!!!
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Ďakujem za komentík, to či si dopisy prečíta sa dozvieš už v ďalšej kapitole, ale asi by všetci uhádli správnu odpoveď  A čo sa týka odpovedí na ďalšie tvoje otázky, tiež to už dlho nepotrvá, koniec-koncov má poviedka len 15 kapitol, takže sme už skoro na konci  

Re: 10. Otvorenosť Od: solace - 05.06. 2012
Pekná kapitola. Zdá sa, že Draco sa tým, čo sa stalo, dosť trápi, keď si pýtal radu od profesorky Willowovej. Asi to však bolo zbytočné. Obaja spravili chybu a teraz je to už len o tom, kto z nich sa odváži spraviť prvý krok. Možno pomôže nejaká "náhoda"? Tá Hermionina priehľadná finta? Žeby predsa len neodolal? Uvidíme. Ďakujem za preklad tigy. Nepochopila som celkom túto vetu: A presne ako povedala Willowová, aj keby otázku viny na krásno vyriešili, jeden z nich bude musieť urobiť prvý krok. Pozrela som sa na originál - asi by som použila "definitívne vyriešili" alebo "rozlúskli". a ešte malý preklep vo vete: “Ale to vás predtým neodradilo od toho, aby ste sa aspoň neposkúšali.”
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Na krásno sa u nás bežne hovorovo používa, je to niečo ako predsalen, nakoniec a tak... Tú vetu som opravovala až po betareade, pretože to, ako som ju predtým preložila sa mi nepozdávalo a tento výraz mi tak nejako sám skočil na jazyk   Ale pravdaže je správny aj ktorýkoľvek z tebou navrhovaných výrazov...  Preklep, ako vidím, šikulka Jimmi už medzičasom aj opravila, vďaka  Ďakujem ti komentár aj pripomienky
Re: 10. Otvorenosť Od: solace - 06.06. 2012
Tvoja slovenčina a štylizácia je na vysokej úrovni a tvoje preklady sa veľmi dobre čítajú. Možno preto ma ten hovorový (nespisovný) výraz v nepriamej reči zaskočil. Ale už som pochopila, čo si tým myslela - krásne vyriešili :-)
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Ďakujem za pochvalu, až sa červenám  Som dosť veľký perfekcionalista, ale občas si dovolím drobný "úlet"   Tvoje preklady sa tiež fantasticky čítajú a obdivujem ťa, že dokážeš prekladať z ruštiny... síce som z nej maturovala, ale to už bolo pred cca 20-timi rokmi, takže už mám pomaly problém aj rozoznať, čo ktoré písmenko v azbuke znamená... ale inak, tá ruská stránka, na ktorej je originál Priesečníka, je krásna...

Re: 10. Otvorenosť Od: denice - 05.06. 2012
Priatelia spolu bojujú, hovoria si veci, ktoré tak nemyslia… a napokon je všetko len o odpúšťaní a o tom, kto je natoľko dospelý, že sa odhodlá urobiť prvý krok. - Willowová je pěkně mazaná a tohle je docela dobrý návod. Greg je tu mile bystrý a dobrý kamarád. Ale nejlepší je, jak se Hermiona pokouší o zmijozelské lsti. Jsem zvědavá, jaký bude výsledek. Díky.
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Áno, hoci na verejnosti nepredvádzali svoje priateľstvo, Greg niečo určite vytušil a stal sa tak tou dobrou dušou, ktorá sa ich pokúša udobriť  Hermiona sa pokúsila o pomerne okatú slizolinskú lesť  , snáď tomu bude zodpovedať aj výsledok... Vďaka za komentík

Re: 10. Otvorenosť Od: Koki - 05.06. 2012
Skvělé. Já si myslím, že si ty dopisy přečte. Protože doteď se povídka věnovala Dracovým dopisům a takhle alespoň uvidíme co a komu napsala Hermiona.
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Ja si to tiež myslím  Celá poviedka je písaná z Dracovho pohľadu, takže o pocitoch ostatných sa dozvieme, len ak mu o tom povedia... alebo ak si to prečíta  Vďaka za komentík

Re: 10. Otvorenosť Od: Jimmi - 05.06. 2012
Skvelé, mne sa táto poviedka hrozne páči. Je to také, ja neviem, ako keby to mohlo takto nejako byť. Vynikajúci preklad, ja mám fakt absťák... ešte týždeň musím vydržať :D Ďakujem
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Veru, tiež si myslím, že to tak mohlo byť a že JKR záver HP silne nedomyslela, vôbec ho tam nemala dávať....ktovie koľko kníh by sme si vďaka tomu mohli ešte prečítať... ešteže máme FF  Ja ďakujem za komentár a za tiež pomoc 

Re: 10. Otvorenosť Od: teriisek - 05.06. 2012
No, mám tak trochu pocit, že už na tu její fintu naletěl:D Ale uvidíme, třeba si to nakonec nepřečte... nicméně doufám, že si to vyříkají a usmíří se, protože by byla velká škoda, kdyby to neudělali. Díky za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 10. Otvorenosť Od: tigy - 06.06. 2012
Isteže, ale aspoň mal pôvodne dobrý úmysel neprečítať si ich  Hermiona pravdepodobne ráta s jeho zvedavosťou... Vďaka za komentík

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke