Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

4. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 29.05. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR

Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

Prístupnosť: PG-15

Snamione

Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Na dvere znovu zaklopal chrabromilčan. Vari sa dohovorili, že k nemu budú chodiť? Už piaty za večer – a stále s tou istou úpenlivou prosbou v očiach. Nešlo mu to do hlavy – fakulta, ktorá ho nenávidí ho nechce nechať odísť. Čudné veci – a to všetko kvôli neznesiteľnej bifľoške, ktorá mu pripravila hotové divadlo. Spolu s nesmiernym údivom pociťoval tiež akúsi odpornú zatrpknutosť. Pol školy chcelo, aby zostal, no iba kvôli poznatkom s ktorými sa mohol podeliť a vôbec nie kvôli nejakej pripútanosti k nemu ako k správnemu človeku. Severus sebou hrozne pohŕdal za podobné myšlienky, napriek tomu mu sebaklam, aj keď sa veľmi snažil, nevyšiel.

„Tak už vojdite,“ precedil pomedzi zuby a opatrne prelieval elixír z jedného flakónu do druhého.

„Dobrý večer, pane.“

Takmer rozlial vzácny elixír, keď začul ten malinový hlas – sladký, ale s akousi kyslastou príchuťou. Opäť! Táto! Grangerová! Možno je prekliaty?

„Slečna, rozhodli ste sa stať mojím tieňom?“ spýtal sa chladno hľadiac na chrabromilčanku, ktorej, ako sa zdalo, mimoriadne pristala čierna farba. Hlúpa myšlienka, ale džínsy a sveter farby noci by si mala obliekať častejšie než školskú uniformu. Pozitívna farba, možno by sa našli aj nejakí gavalieri a nezostal by jej čas na jeho otravovanie.

„Pane.“ Och, pozrimeže, opäť výzva. „Na dnes ste mi udelili trest.“ Hermiona sa očividne rozhodla, že bude lepšie, keď sa bude s učiteľom rozprávať slušnejšie. Vyhliadka, že nebude pripustená ku skúške ju priviedla k pokore. Veľmi sa na seba hnevala za takú malomyseľnosť. Nie aby bránila svoju pozíciu až do konca – ona sa vzdala, len čo sa objavila možnosť nepostúpiť do aurorského výcviku. Pociťovala mučivú bolesť kvôli vlastnej zbabelosti, avšak nijako si nevedela dať rady.

„Áno. U Filcha. Hoci...“ profesor sa uškrnul, „Dobre, slečna Grangerová, keď už ste tu, využijem to a dočasne dohliadnem na váš trest. Vidíte tamtie elixíry?“ ukázal na skriňu úplne zaplnenú rôznymi fľaštičkami. „Poukladajte ich do škatúľ. Dúfam, že vám nemusím vysvetľovať, že je s nimi potrebné zaobchádzať veľmi opatrne,“ usmial sa popod nos mimoriadne spokojný s tým, že sa mu podarilo presunúť túto nudnú prácu na niekoho iného.

„Chystáte si veci, pane?“

„Nie, slečna Grangerová, vy mi ich chystáte. Vidíte, aká irónia – nechceli ste, aby som odišiel zo školy a sama mi balíte elixíry. Život je veľmi zaujímavý experiment,“ podotkol. Ak chcel Hermione ublížiť, nepodarilo by sa mu to ani pri maximálnom úsilí tak skvele, ako v tejto chvíli. Napriek tomu dievčina zamierila ku skrini a nijako nedala najavo svoj postoj k jeho krutým slovám.

„Dúfam, že už budete pokojná a nebudem na vás musieť zoslať Silencio. Verte, slečna Grangerová, že by som nechcel znovu počúvať váš plamenný prejav.“

„Budem ticho, pane,“ prisľúbila Hermiona.

 

*****

 

Červená fľaštička, zelená, hnedá, žltá, tmavomodrá... Okrúhle flakóny, pravouhlé, trojhranné, štvorhranné... Veľké, malé, malilinké. Už sa jej z toho všetkého robili kruhy pred očami a zo stovky nových vôní dostávala závrat. Avšak nesťažovala sa. Vzala flakón z poličky, utrela ho handričkou a potom ho zabalený do papiera uložila do škatule. Snape, ktorý ju pritom pozoroval sa len uškrnul.

„Ako po muklovsky,“ napriek tomu nenamietal.

Hermionu jeho slová bodli, ale nepovedala ani slovo. Snape by bol naozaj schopný začarovať ju na posmech Ronovi, ktorý sa snažil rozlúštiť najväčšiu hádanku posledných dní – odkedy je Hermiona hrubá k učiteľom?

Ako sa vôbec stalo, že sa ona, Hermiona Grangerová, zaľúbila do človeka najmenej vhodného pre lásku? Teraz mala dostatok času na analýzu, preto sa snažila vyloviť z pamäte chvíľu, kedy k tomu došlo.

Víťazstvo... Veľká sieň. Harry, sa rozpačito usmieva na spolužiakov a Ginny mu pevne zviera ruku. Ron k sebe mocne pritíska Lavender a po lícach mu tečú slzy. Molly Weasleyová narieka nad telom jedného z dvojčiat. Profesorka McGonagallová sedí na schodoch a pozerá pred seba prázdnym pohľadom. Vedľa nej sa usádza aj profesor Flitwick. Neville a Luna sa dojemne usmievajú vo svojom vlastnom, pre ostatných nepochopiteľnom, šťastí... Horké víťazstvo, smiech s príchuťou sĺz, bolesť sa strieda s eufóriou. Pokoj s obavami. Nenávisť, kypiaca v krvi, utícha, avšak niečo ešte stále bráni šťastiu zdvihnúť hlavu.

Hermiona si obzerá Veľkú sieň a odrazu zisťuje, že len ona je úplne sama. Každý je s niekým a ona – sama. A po prvýkrát sa cíti bezradná. A vtom...

„Grangerová! Pomôž mi. Profesor Snape... možno je stále nažive. Grangerová, nestoj tam ako soľný stĺp, máme málo času.“

Otáča sa za známym hlasom, ktorý ani teraz neprestal rozťahovať slová a neverí svojim ušiam. Vzadu stojí Malfoy špinavý od blata a tvár má pokrytú škrabancami. Mraští sa a ruku si pritíska k rebrám.

„Poďme, Grangerová, tvoji priatelia sú príliš zaneprázdnení a profesora treba zachrániť. Čo spíš?“ Nemá čas sa ani čudovať. Sťa v tranze sa rozbieha za Malfoyom, ktorý sa snaží neobracať pozornosť na bolesť utŕžených rán a uháňa, akoby ho naháňali všetci smrťožrúti dohromady. Ani jej nepreblesklo v mysli, že by to mohla byť pasca. Nepochybovala o slovách najväčšieho nepriateľa. Jednoducho bežala za ním a nechápala, ako môže profesor ešte žiť, keď na vlastné oči videli, že zomrel.

„No tak, Grangerová, pomôž mi...“ Nakoniec dobehol na miesto, kde sa odohrala jedna z kľúčových drám a zastal. Chlapec, ktorý bol kedysi neznesiteľne arogantný, sa zapotácal a ťažko dýchajúc si pomaly sadol na podlahu. „Použil som starobylú mágiu... čiernu mágiu... ešte žil...“ šepkal mladík a zjavne sa bál, že stratí vedomie skôr, než jej stihne všetko rozpovedať. „Zaklínadlo zastavilo pôsobenie jedu. Teraz je niekde na hranici... Grangerová, ak nepohneš prútikom, budeš mať v náručí dve mŕtvoly. Vytvor kúzlo, rýchlejšie... Musíme... do... nemocnice,“ Malfoy zavrel oči a zvalil sa na zem.

Hermiona potriasla hlavou. To nebolo ono. Bezpochyby to bola dosť silná spomienka a práve ona bola začiatkom obratu v jej vzťahu k Severusovi Snapovi, ale... to nebolo ono. Áno, do konca života nezabudne na pocit bezmocnej hrôzy pri náhlom uvedomení si faktu, že život druhého človeka bol v jej rukách. Ešte dlhé roky sa jej bude snívať jeden a ten istý výjav: ako kľačí na kolenách pred ležiacim profesorom, ktorý dýcha takmer nečujne, ruky má celé od jeho krvi a snaží sa samu seba presvedčiť, aby bola silná a neplakala. Toto všetko sa stalo a sotva na to niekedy zabudne, avšak nie táto strašná noc bola podnetom pre zrod jej nových citov.

Čierny flakónik v tvare hviezdy vložiť do pravého rohu škatule, červenú fľaštičku opatrne položiť navrch. Umiestniť zaklínadlo trvanlivosti – nie nadarmo sa iniciatívne učila domáce kúzla. Automaticky vykonávala rad činností a pritom neprestávala pátrať v mysli.

Sedela vo Veľkej sieni. Po prvýkrát sa smiala. Pila tekvicový džús a neponáhľala sa. Od skončenia vojny prešli dva mesiace. Nevyhnutnosť znovuobnovenia Rokfortu prinútila tých študentov, ktorí bojovali v bitke, zostať v škole. Preto hrad nebol dva týždne pred začiatkom vyučovania prázdny.

Vedľa nej sa chichúňala Ginny a rozprávala im posledné klebety. Dean Thomas pomocou levitačného kúzla žongloval s toastami. Rozliehal sa smiech. Život sa vracal do starých koľají. Dokonca aj pre ňu. Jej osobné peklo sa skončilo pred štyrmi dňami, vyspala sa do sýtosti a bola pripravená vrhnúť sa do života bez vojny. Ba ešte viac, nemohla sa dočkať, kedy za minulosťou zatvorí dvere a vkročí do lepšej budúcnosti.

„Och, pozri, pozri, Hermiona, Snape!“ šepla jej do ucha najmladšia Weasleyová. Obrátila sa.

Profesor kráčal cez uličku s obvyklým sarkastickým úškrnom na perách. Za jeho chrbtom povieval habit. Krok mal pevný. Pohyby sebaisté. Bol oboznámený s poslednými novinkami a predsa ignoroval nadšené pohľady a šepkanie za chrbtom. Akoby mu bolo všetko jedno. Akoby nebolo vojny, pravdy, smrti. Akoby toto všetko nikdy neexistovalo. Akoby bol vždy takým – v čiernom a bez obáv.

Práve vtedy mu definitívne a neodvolateľne odovzdala svoje srdce! To bol ten moment! Len ona v ten deň vedela, koľko síl stojí profesora kráčať po Veľkej sieni s istotou. Vedela, čo si vytrpel za posledné mesiace v nemocničnom krídle, koľko síl stratil. Vedela, že mu ešte ani nebolo dovolené vstať. Avšak on išiel vpred a dokonca rozdával sarkastické poznámky.

A prvýkrát sa jej srdce naplnilo niečím väčším než intenzívnym pocitom ľútosti, ktorý dievčinu neopúšťal po celý čas. Už viac nepociťovala mučivú hanbu za všetky „nenávidím ho“, „keby len zdochol“, „nech je prekliaty“, ktoré jej vyleteli z úst v priebehu šiestich rokov štúdia v Rokforte a roka vojny.

Už viac sa nebolo treba báť, že mu srdce odrazu prestane biť... Bola očarená silou jeho charakteru, pevnosťou vôle tohto muža v čiernom habite. Kráčal sťa stelesnenie výzvy osudu – nezlomený, držiaci emócie pod kontrolou, neobzerajúci sa za minulosťou, šepot ktorej neprestajne počul a vidina ktorej ho stále prenasledovala v podobe úplne reálneho Harryho.

Práve vtedy si Hermiona dovolila ľahkomyseľne sa nadchnúť. Na moment otvoriť svoje srdce, aby za tú chvíľku doňho vletela iskierka, ktorá vzplanula a zachvátila celé jej vnútro plameňmi ohňa. Veľmi sa bála zhorieť do tla, ale nebola schopná vzdorovať. Bolo to rovnaké, ako sa pri páde chytať hladkej steny... Žiadna šanca zvládnuť to.

Zdvihla hlavu a pohľad sa jej stretol s Dracom Malfoyom, ktorý rozpačito pokrčil plecami. Zmýlila sa. V to ráno nebola jediným človekom vo Veľkej sieni, ktorý poznal pravdu o posledných dvoch mesiacoch Severusa Snapa. Ale oni nikdy nikomu nepovedia, aký bezbranný a slabý môže byť profesor elixírov.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 4. kapitola Od: FlorenceMabel - 10.10. 2012
Ta část z vítezství byla moc hezká... Niky jsem nepochopila JKR, jak mohla takhle předvídatelnou smrtí zabít Snapea, mě se její konec prostě nelíbí. Nelíbí se mi zakončení ani jedné postavy, na můj vkus moc kýčovité... Draco vypadá kladně, to jsem ráda :). Děkuji ti moc za překlad!
Re: 4. kapitola Od: solace - 13.10. 2012
Myslím, že väčšine fanúšikov ff nie je s ukončením kánonu spokojná. Najmä tí, ktorí mali radi postavu majtra elixírov. Jeho smrť mi pripadá absolútne zbytočná a spôsob, akým ho zabila úplne trápny. Ak už mal zomrieť, tak takúto smrť si nezaslúžil. A čo sa týka ostatných postáv, súhlasím s tebou - gýčový koniec. Osobne mám pocit, akoby sa jej už do písania HP6 a HP7 príliš nechcelo, a tak to aj vyzerá. Ďakujem ti za komentár, Flo.
Re: 4. kapitola Od: FlorenceMabel - 13.10. 2012
HP6 mám ještě docela ráda, myslím, že k ní je nejlepší film. Smrt Severuse je vážně dost nedůstojná... prokousnutí jedovatým hadem. Mistr elixíru byl otráven. Prostě... dělá to ze Severuse blbce, který nedokázal ani do pěti počítat. Prostě to JKR moc nedomyslela
Re: 4. kapitola Od: solace - 13.10. 2012
HP6 mám rada aj ja (a film je naozaj skvelý), určite aj preto, že Severus dostal viac priestoru než predtým. Ale keď si porovnáš rozsah HP6 a predchádzajúcich kníh, rozdiel je očividný - HP6 je oveľa útlejšia. Takže narážala som na tento fakt. Snapova smrť je natoľko nedôstojná, až je smiešna, a preto je ťažké ju akceptovať. Skutočne banálny koniec pre takého skvelého dvojitého agenta.

Re: 4. kapitola Od: teriisek - 03.06. 2012
Severus si prostě nemůže pomoct, co? Takový sarkastický, cynický bastard:D Líbí se mi, jak je to rozjeté, strašně by mě zajímalo, jestli opravdu odejde a budou se potkávat jinde, nebo ho někdo přesvědčí, aby zůstal... Oboje by mohlo být zajímavé. Jsem hodně zvědavá, co bude dál, líbí se mi to! Díky moc za překlad!
Re: 4. kapitola Od: solace - 03.06. 2012
Severus je Severus, využije každú príležitosť, ktorá sa mu naskytne. Máš pravdu, že oba varianty (či už jeho odchod alebo zotrvanie v Rokforte) by mohli byť zaujímavé, ale zatiaľ nebudem nič prezrádzať, počkáme si... Ďakujem za komentík:-)

Re: 4. kapitola Od: Zuzana - 29.05. 2012
Och... dokonalá kapitola. Tie pocity pri balení fľaštičiek mi nahnali slzy do očí. Keby si tie myšlienky mohol profesor pozrieť a keby mohol cítiť to čo cítila Hermiona a vlastne aj Draco, nikdy by nepremýšľal nad odchodom. Nádherné... Ďakujem za krásny preklad.
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Možno sa tvoje prianie čoskoro splní. Len čo na to povie Severus? Ovplyvní to jeho rozhodnutie? Som rada, že sa ti kapitola páčila. Vďaka, Zuzi:-)

Re: 4. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Ja si myslím, že sa náš drahý profesor detaily svojej záchrany predsa len dozvie, tipla by som si, že sa nejako preriekne Draco... Prečo vlastne už balí, veď predsa sľúbil Minerve, že neodíde okamžite, či nie? No, som vážne zvedavá, ako sa to bude ďalej vyvíjať, teším sa na ďalšiu kapitolku 
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Veru, dozvie sa toho veľa;-) Balí preto, že má toho veľa, alebo sa už nevie dočkať, kedy odtiaľ vypadne, prípadne mu to prišlo ako skvelý nápad na trest pre Hermionu. Vyber si;-) Ja by som tipla tretiu možnosť. Díky za komentár.

Re: 4. kapitola Od: Jacomo - 29.05. 2012
Tak tohle byla pořádná změna oproti minulé kapitole. Jako by tu Hermiona najednou dospěla - ta ufňukaná puberťačka je pryč, její dumání nad tím, kdy se do Snapea zamilovala, bylo moc pěkně podané. Při jejich věkovém rozdílu je obdiv jakožto spouštěcí impuls pochopitelný. ... Ač Hermi balí kufry - pardon, lektvary, Severusek už nám dumá nad její garderóbou, tak to snad s tím jeho odchodem nebude až tak žhavé Díky moc!
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Ufňukaná puberťáčka je preč, ale čo ak sa vráti?:-)) Myslím, že Hermiona ešte prekvapí. A nielen pozitívne. A to isté sa týka aj jej protipólu. Snape sa pomaly začína baliť, zrejme má toho veľa a možno tajne dúfa, že Minerva zoženie náhradu zaňho čo najskôr. Ešte chvíľu si však počkáme. Ďakujem, Jacomo.

Re: 4. kapitola Od: Nade - 29.05. 2012
Skvělá kapitola. Trochu jsem se bála, že s Hermiona zamilovala (jak to často bývá), když pomáhala na ošetřovně, litovala jeho trpkého osudu, prohodili pár slov a najednou.... Ne! Tohle je přesně ono. Skutečně silný, nezdolný muž, odolávající celému světu. Ten, kterého všichni milujeme. Díky, moc se těším na pokračování.
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Ja si myslím, že je za jej zamilovanosťou aj súcit a všetky predošlé pocity, veď to nejde od seba oddeliť. Dôležité však je, že ho neľutuje - on by to ani nechcel a nedovolil. Bolo by to pod jeho úroveň. Vďaka, Nade.

Re: 4. kapitola Od: Claire - 29.05. 2012
Ironie života - Hermiona, která nechce, aby Snape odešel, mu připravuje věci, aby odejít mohl. Nebyl by to ani Severus, aby takovou nahrávku na smeč nechal padnout pod stůl. A taky si asi dost vyvolnil čas pro sebe, tím, že přesunul nepříjemné aktivity coby trest na někoho jiného. Jinak by nejspíš neměl čas na takové detaily, jako je barva Hermionina oblečení, i kdyby se jednalo o jeho oblíbenou barvu. Zajímavé střídání popisu monotónní činnosti ( i když ty jednotlivé lahvičky jsou popsány tak plasticky, že je přímo vidím) s Hermioninými vzpomínkami. Jak se ukazuje, tak to nebyl jen Draco, kdo Snapeovi pomohl. Ovšem Severus o další osobě neví a já jen doufám, že Hermiona nebude tak úžasně chytrá, aby svou tehdejší pomoc  použila k vydírání. Pocit vděčnosti, sám o sobě s velmi hořkou příchutí, navíc pak vynucený, se dá s láskou zaměnit jen velmi těžko a Herminy šance na případný úspěch na tomto poli by snížil někam ještě hlouběji, než jsou minerální prameny. Uvidíme, jak se bude děj vyvíjet dál, povídka postupuje uvážlivým a poklidným tempem, nikam nespěchá. Takže se dá předpokládat, že na nějaké dramatičtější zvraty si pěkných pár kapitol počkáme. Nevadí, povídka je pěkná, překlad skvělý a čtivý (tvůj obvyklý vysoký standard), alespoň nám déle vydrží. Díky za kapitolu a taky za krásný a povzbudivý komentář u mého veledíla na Patoložčiných stránkách.  
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Hej, hej, irónia života bola dokonale snapovská Nad čiernou som sa pousmiala - pozitívna farba, akoby si mohol nevšimnúť Neboj, Hermiona sa na vydieračku nebude hrať. Nechce, aby profesor vedel, že sa podieľala na jeho záchrane - všetko bude oveľa dramatickejšie. A Snape nie je typ, ktorý by sa od vďačnosti plazil po bruchu. On si v tomto príbehu ide tvrdo za svojím. Čiže zvraty budú, bude ich dosť a čakať už nebude treba. Claire, opäť ti ďakujem za krásny a dlhý komentár. Dúfam, že to bude čtivé aj naďalej;-)

Re: 4. kapitola Od: denice - 29.05. 2012
Na této povídce se mi líbí pomalý rozjezd, nic není uspěchané, odbyté. Je zajímavé, že Hermiona zamířila na trest do sklepení místo za Filchem. A vyšlo jí to, Snape si dokonce povšiml a zhodnotil její oblečení. Hodně taky naznačují Hermioniny vzpomínky.  Díky.
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
 Autorka sa v príbehu dosť venuje vnútornému prežívaniu a pocitom postáv - preto to pomalé plynutie deja, ale nebude núdza ani o zvraty. Snape si bude všímať čoraz viac detailov. Díky, denice.-)

Re: 4. kapitola Od: Patolozka - 29.05. 2012
To je tak dobrá povídka, že prostě neodolám:-) Tak a už se tu ukazuje něco z toho, jak jsi říkala, že to s tou jeho záchranou není tak, jak se v minulých kapitolách zdálo a jak si Severus myslí... A ještě se do toho zamotá Draco. No, asi ne nadarmo je v banneru, že? Ron je pořád stejný, bude prostě dokola opakovat, jak je možné, že Hermiona tak plamenně vystoupila... Díky moc!
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Draco sa tam bude motať ešte dlho, vlastne až do konca. Je to kľúčová postava. A Ron ešte prekvapí, žiadne klišé ;-) Ďakujem za komentár, budem dúfať, že sa bude páčiť aj ďaľšia kapitola:-)

Re: 4. kapitola Od: ajka - 29.05. 2012
Přesně jak je napsáno výš, ten věkový rozdíl tu je hrozně znát. Opravdu chápu Severuse a asi bych mu i přála klid od těch všech otravnejch puberťáků, ale to by asi příběhu moc neprospělo, že? Nadruhou stranu hodnotí Hermionin oděv? Přemýšlí nad tím jaká barva jí sedí? No, Hermiona by asi potřebovala mentora a Severus trochu odreagování, takže možná si vyjdou navzájem vstříc. Takže ať žijí lolitky :)
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Ten rozdiel je poznať, pretože to tak autorka chcela. Mne osobne nevadí. Hermiona je už plnoletá, takže o lolitke už nemožno hovoriť a zakázaný vzťah medzi učiteľom a žiačkou by sa mal Snapovým odchochom tiež vyriešiť. Staršou ju už nespravíme, tých 19 rokov tam stále bude. Ale určite si navzájom vyjdú v ústrety. Budú sa meniť obaja, nielen jeden z nich. Ďakujem, ajka:-)

Re: 4. kapitola Od: soraki - 29.05. 2012
Och, malá moja, já bych se do něj v tu chvíli asi zabouchla taky díky moc
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Sme doňho zabuchnuté všetky. Súcitim s ňou :-D Díky, soraki.

Re: 4. kapitola Od: zuzule - 29.05. 2012
Tak to věřím, že se do něj zamilovala zrovna v tuto chvíli. :)
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Možno aj skôr... Díky:-)

Re: 4. kapitola Od: marci - 29.05. 2012
Je zvláštní, že v mnoha snamione věkový rozdíl mezi těmi dvěma vůbec nevnímám, ale tady ho stále cítím. Asi ve mně ještě doznívají počáteční kapitoly, kde byla Hermiona opravdu dětinská. Ale tahle kapitola se mi líbila moc! Vzpomínky za okamžiky po bitvě, Draco ... Moc hezké. Proč nemohla, sakra, něco takového napsat Rowlingová?? A odpovím si: protože neměla ráda ani Snapea, ani Draca. Hezká kapitola. Díky moc
Re: 4. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
Ja vekový rozdiel medzi nimi vnímam vždy, keď je príbeh zasadený do Rokfortu a Hermiona je ešte študentkou. Ale v tomto príbehu je to asi aj autorský zámer - aby Hermiona stelesňovala nevinnosť, čistotu a neskazenosť a Severus Snape bol jej protipólom. K Rowlingovej asi len toľko, že dodnes nechápem prečo Snapa tak hlúpo zabila - na hlavu Slizolinu nahuckať hada *prevracia očami* Asi chcela na záver všetkých šokovať. A to jej vyšlo. Ďakujem za komentár, marci:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník