Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

8. Miesta

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 27.05. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/8/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 


 

Five people – Piati ľudia 

Kapitola 8: Miesta

Milý

Nie.

Pre tento konkrétny list by to bol príšerný začiatok.

Hryzúc si vnútornú stranu líca prečiarkol prvé slovo a znovu priložil brko na papier.

Potter

Asi by si bol strašne prekvapený, keby ti sova doručila tento list, nemám pravdu? Jasnačka, aj ja by som bol.

Ani vlastne neviem, prečo som sa rozhodol, že ti napíšem. Domnievam sa, že je to tým, že keď som s Gran
Po krátkom zvažovaní Draco posledné slovo taktiež škrtol.

Domnievam sa, že je to tým, že keď som s Hermionou,
Vyhláskoval to správne? Snáď áno…

spomeniem si, že vy dvaja ste veľmi blízki priatelia a potom sa pristihnem uvažovať nad tým, ako si to vôbec dokázal. Mám na mysli, veď vy dvaja a Weasley ste neboli nič viac ako čarodejníci - študenti. Ako je vôbec možné, že si porazil najdiabolskejšieho, no zároveň aj jedného z najmocnejších čarodejníkov všetkých čias? A nielen to, počul som chýry, že si ho už predtým premohol viackrát, mnohokrát odkedy si ho porazil ako jednoročný. Ako je to možné?

 Vždy ma zaujímalo, odkiaľ si bral svoju silu. Bol si sirota, nečistokrvný, vychovávali ťa muklovia a predsa si bol

Draco prestal písať, zvádzal vnútorný boj medzi tým, čomu naozaj veril a tým, o čom sa prel posledných pár rokov svojho života.

a predsa si bol silnejší ako ja.
Priznať to nahlas ma doslova ničí. Nie, nemalo tomu tak byť. A potom, vieš, čo ma ešte vážne štve? Ten deň, vo vlaku, keď som ti ponúkol svoje priateľstvo. Bolo by to akosi, ja neviem, správne, mať Harryho Pottera za priateľa. Ale ty si povedal nie a ja som ťa za to nenávidel.

Detinské, však?

Áno, viem, ale čo už môžem teraz povedať?

A tiež si myslím, že som

Draco zastonal.  Tento list akosi začal priveľa prezrádzať o ňom samotnom.

žiarlil. Hoci som mal vždy všetkého oveľa viac ako ty, oveľa viac výsad, aj tak si mal všetko, čo si si vôbec kedy mohol priať, všetko, čo som si vždy prial aj ja: bol si šťastný, mal si priateľov, ktorým na tebe záležalo a milujúcu rodinu, ktorá za teba dokonca položila svoje životy.

Myslím si, že keby sa môj otec domnieval, že Voldemort urobí čokoľvek len aby ma dostal, pravdepodobne by sa ma bez všetkého vzdal.

Ale predovšetkým, mal si Weasleyho a Grangerovú. Myslím, že ťa držali nad vodou a bolo zjavné, že aj ty si veľmi vďačný za to, že ich máš. Niekedy si prajem, aby som mal okolo seba ľudí, na ktorých by som sa mohol spoľahnúť, nie iba osobných strážcov.

Pozrel sa na kreslo hneď vedľa neho, v ktorom zaspal Greg. Chlapec si, ako na povel, odfrkol v spánku. Draco potriasol hlavou, na tvári sa mu objavil slabý úsmev.

Hoci, nemyslím, že veci pre mňa dopadli až tak zle. Vlastne, mám priateľa. A stále mám aj mamu. Dostáva sa mi vzdelania (hoci dosť zvláštneho). Asi by som nemal stráviť zvyšok svojho života fňukaním za niečím, čo nemôžem mať. Myslím, že môžem povedať, že toto si ma naučil ty.

Takže…

Vďaka

Malfoy

Draco poskladal list, chvíľu naň hľadel a zvažoval, že ho hodí do zhasínajúcich plameňov, ale napokon si to rozmyslel. Tento list mu prezradil veľa o sebe samotnom, čo, ako predpokladal, bolo vlastne zmyslom celého tohto zadania.

Vstal a ponaťahoval si nad hlavou stuhnuté svaly rúk. “Greg. Greg, no tak, zobuď sa.”

Chlapec si znova odfrkol a potom sa vzpriamene posadil. “Hm?”

“No tak, ideme,” povedal Draco, schmatol väčšieho chlapca za rameno a vytiahol ho na nohy.

Greg zívol a začal sa plahočiť nahor po schodoch, nasledovaný Dracom, ktorému na tvári stále pohrával ľahký úsmev.

* * * * *

“Tak Draco, ako ste sa mali v poslednej dobe?” spýtala sa Willowová.

Toto bolo po dlhšej prestávke prvé súkromné sedenie Draca s profesorkou Willowovou. Nie kvôli tomu, že by na ne nechodil, ale ona sama na istý čas zrušila ich sedenia, vyhlasujúc, že Draco možno 'potrebuje prestávku, aby na pár vecí získal ten správny pohľad'. Pokrčil plecami. “Povedal by som, že sa mám fajn.”

“To je dobre… hoci, keďže máte momentálne otca vo väzení, usudzovala by som, že sa budete cítiť, povedzme, trochu viac na dne.”

“Nemyslím na to.”

“Hm.” Niečo si poznačila. “Všimla som si, že ste sa vy a slečna Grangerová trochu zblížili. Je zaujímavé sledovať, ako sa k sebe správate.”

Draco znovu pokrčil ramenami. V poslednej dobe to robil dosť často. “Zistili sme, že bojovať proti sebe nikam nevedie, preto sme sa rozhodli radšej spolupracovať. Ona nie je… ja neviem… nie je taká zlá, ako som si kedysi myslel.“

“Hm.” Do jeho, pravdepodobne už preplnenej, zložky pribudla ďalšia poznámka.

“Čo je to?” spýtal sa zvedavo.

“Čo je čo?” odpovedala zmätene Willowová.

“Čo ja viem… čo si o mne myslíte? Čo ste si to zapísali do mojej zložky? Jednoducho, čo sa deje? Vyzeráte, že máte určitú predstavu o tom, prečo sa správam tak, ako sa správam, či kto vlastne som, ale nikdy mi o tom nič nepoviete.”

“Takže…” Willowowá sa odmlčala a usadila sa pohodlnejšie vo svojom kresle. Zložku položila na stôl a zadívala sa na Draca. Po chvíľke pokračovala: “Myslím, že ste prvý, kto sa ma pýta takéto otázky, prvý spomedzi všetkých ľudí, s ktorými som doteraz pracovala.”

Po tretíkrát, odkedy začalo ich sedenie, Draco pokrčil plecami. Profesorka Willowová sa zľahka pousmiala a zložila si ruky do lona. “Vy, Draco Malfoy, ste to, čo by väčšina ľudí označila ako záhadu.”

No… tak toto určite neočakával. “Prečo?”

“Mätiete ma… Keď ste prvýkrát vošli do tejto miestnosti, automaticky som usúdila, že budete ako ostatní. Sprvu odmietavý, ale do desiatich minút to vzdáte, hoci si stále budete myslieť, že moje metódy sú trochu zvláštne. Ale vy nie. Odolávali ste všetkému, o čo som sa pokúšala a keď ste konečne niečo povedali, nebolo to to, čo som očakávala. Vy a slečna Grangerová ma neprestávate prekvapovať zakaždým, keď sa stretneme.”

“Môžete so mnou diskutovať o inom študentovi?”

Tentoraz pokrčila plecami Willowová. “Pravdepodobne nie, no vy a slečna Grangerová ste si tak podobní a zároveň tak rozdielni. Pristihla som sa, že si zapisujem veci, ktoré ste mi povedali a ktoré mi ju pripomínajú, a tiež naopak. Je naozaj úžasné, že hoci viem, z akého prostredia obaja pochádzate, poznám váš spôsob života a rozhodnutia, ktoré ste urobili, tak keby som o ničom z toho nevedela, prisahala by som, že ste si vy dvaja boli oveľa bližšie, než by si ktokoľvek mohol myslieť.”

Willowová pozrela letmo na hodiny. “Náš čas vypršal. Uvidíme sa v triede.”

Draco zodvihol svoj batoh a pobral sa ku dverám. Willowová ho však ešte zastavila. “Och, Draco… akokoľvek, ak existuje aspoň jedna vec, ktorú o vás môžem s istotou povedať, tak je to to, že nie ste šťastný. Stále sa pokúšate schovať to pod maskou ľahostajnosti, ale aj tak vidím, že sa trápite. Neschovávajte sa tam dlho, Draco, nie je to dobré miesto.”

Chvíľu na ňu dokázal iba hľadieť, predtým, ako odpovedal. “Myslím, že sa mýlite.”

“Áno?” zareagovala Willowová prekvapene.

“Ja… veľa som toho prežil. Omnoho viac, ako by som kedy považoval za možné. Ale… nie som nešťastný. Urobil som množstvo chýb a s ich následkami sa musím naučiť žiť, ale… nie som nešťastný. Som tu a pokúšam sa urobiť zo seba lepšieho človeka. Možno to bude chvíľu trvať, ale dokážem to.”

Profesorka sa nezmohla na nič iné, len na neho chvíľu hľadela a potom sa usmiala. “Veľmi dobre, Draco. Prajem vám pekný deň.”

Draco jej pokývol a po ceste von za sebou zavrel dvere. Vedel, že si o ňom profesorka Willowová zase niečo zapisuje.

No, tak možno nebol šťastný.

Ale to miesto, na ktorom práve teraz bol, vôbec nebolo zlé.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 8. Miesta Od: kolous - 13.01. 2015
Tak ten dopis Harrymu mě dostal. Mlfoyovská pýcha se překousává těžko, ale zvládl to jsem na něj pyšná. Srovnání Hermiony  Draca je trochu překvapivé,ale asi stále nad hermionou přemýšlím jako o otevřené vševedce co školu miluje.

Re: 8. Miesta Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Zlatá stredná cesta, ani sa neopi v žiali, ani neoslepol šťastím...

Re: 8. Miesta Od: teriisek - 03.06. 2012
Možná ji mate a možná jejím metodám odolává, ale fakt je, že Draco se konečně začíná vyrovnávat sám se sebou, což je moc fajn. Tahle kapitola se mi vážně líbila, díky moc za překlad!

Re: 8. kapitola Od: Nade - 28.05. 2012
Připadá mi, že právě ty dopisy udělají nejvíc práce. Člověk se, pokud není pokrytec sám k sobě, zamyslí sám nad sebou a nad lidmi, kteří ho nějakým způsobem ovlivnili. Může to být oprabdu očišťující. Ale nmyslím si, že je to snadné. Díky, těším se na pokračování.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Myslím, že práve to, že tie dopisy nemusí nikomu ukázať, ak nechce, Draca "prinútilo" vyliať si v nich srdce úplne bez pretvárky... inak by to bolo asi zbytočné.  Ďakujem za komentár 

Re: 8. kapitola Od: TeresaTes - 28.05. 2012
Ten dopis byl perfektní, hrozně emotivní. A rozhovor mezi profesorkou Willowovou (snad jsem to napsala správně xD ) a Dracem byl taky super!
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
To je pravda, Draco by to určite nedokázal povedať Harrymu do očí, ale papier znesie všetko... a to je vlastne aj účelom Willowovej zadania... Napísala si to ok, ja tiež vždy kontrolujem, potvora, má skoro všetky spoluhlásky v mene zdvojené  Vďaka za koment!

Re: 8. kapitola Od: Pet002 - 28.05. 2012
krásné, díky za překlad  
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Som rada, že sa páčilo, vďaka za komentár.

Re: 8. kapitola Od: Patolozka - 28.05. 2012
Tak tohle by mě ani nenapadlo, že další bude Harry... A Draco měl pravdu, dozvěděl se toho o sobě hodně:-) Willovou začínám mít opravdu ráda, a stále je tu to - kde je ta Hermiona? Haha, moc děkuji!
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Vydrž, Hermiona sa blíži s ďalšou kapitolou a trochu nám to to "pokašle"... ale len na chvíľu  Ja ďakujem za komentár.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
...trochu nám to tu...   som chcela napísať, pravdaže  
Re: 8. kapitola Od: Patolozka - 29.05. 2012
Pokašle? No, tak to jsem opravdu zvědavá:-) Mám pocit, že to "pokašlává" skoro celou dobu:-)

Re: 8. kapitola Od: Liz - 28.05. 2012
Takže dopis Harrymu, no proč ne. Pokud si pamatuji dobře, už by mu měl zbývat jenom jeden dopis, jsem zvědavá, kdo bude jeho "adresátem". Tato povídka je pěkně smíchaná s psychologií, zajímavě se to čte.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Veru, počítaš správne, aj keď... ale, nebudem prezrádzať  Vďaka za koment

Re: 8. kapitola Od: jerry - 28.05. 2012
uzasne ako postupuje tato poviedka. to ako sa pomocou tych listov draco postupne meni a spoznava je uplne fascinujuce. az mam niekedy pocit ze mozno aj nam vsetkym by sa niekedy take zamyslenie nad sebou samym zislo, minimalne by to urcite nebolo na skodu.n tesim sa na pokracovanie. dik za super preklad.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Určite by to na škodu nebolo, len či by sme sa poučili? Ďakujem za komentár 

Re: 8. kapitola Od: iway - 28.05. 2012
opravdu je to zajimave a těšim se na další jeho dopisy
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Tých dopisov už veľa nebude  Ďakujem za komentík

Re: 8. kapitola Od: Zuzana - 28.05. 2012
Úžasne dobrá kapitola. Už ten list pre Harryho bol úprimný natoľko, až mi klesla sánka nad tým, koľko si Draco priznal vecí. Sám sebe a dokonca ten list ani nespálil, takže to asi znamená, že tie chyby akceptuje. A to oslovenie, ktorým chcel začať...  V podstate má teda Harryho rád, len v ňom je tá urazená ješitnosť (myslím, ale že sa hnevá tak trochu právom) za to Harryho odmietnutie vo vlaku. Vtedy urobili chybu obaja. Boli to ale malé decká. Páčilo sa mi ako mu Willowová odpovedala keď sa pýtal čo si zapisuje ale jej odpoveď znela tak trochu dohadzovačne. Alebo mala na mysli že by si mohli byť blízky ako súrodenci? Veľmi pekne ďakujem za kapitolu
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Áno, myslím, že už bolo načase, aby rozhodnutia, ktoré urobili ako deti, prestali ovplyvnovať ich život... minimálne Draco sa už určite pohol vpred. Myslím, že Willowová to skôr myslela tak, že si boli povahovo (obaja sú veľmi temperamentní) aj intelektuálne natoľko podobní, že by o nich predpokladala, že budú priateľmi... Ďakujem za krásny komentár.

Re: 8. kapitola Od: anonym - 28.05. 2012
to písanie listu bolo zaujímavé.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Aj ja si myslím 

Re: 8. kapitola Od: Jimmi - 28.05. 2012
Toto bola zatiaľ najkrajšia časť. Dopis Harrymu dokonalý. Keby si ho tak mohol prečítať. Alebo skôr, keby Harry rovnako zmúdrel. A to, ako je Draco rád, že je kde je... začína sa všetko meniť k lepšiemu. Snáď. Ďakujem za krásny preklad. 
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Súhlasím s tebou, dopis bol perfektný a emócie v ňom pravdivé. Ja si myslím, že Harry postupne dospeje tiež... Ďakujem ti za komentík aj za trpezlivosť pri betovaní 

Re: 8. kapitola Od: Osiris - 28.05. 2012
Ten dopis byl perfektní, naprosto jsem se do toho vžila. Rozhovor mezi Dracem a profesorkou byl také báječný. Jako obvykle skvělý překlad, za který ti děkuji.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Aj ja ďakujem za komentík 

Re: 8. kapitola Od: Janicza - 28.05. 2012
Dracovy dopisy jsou skvělé. Nevím jak vyjádřit pocit, které ve mě ty slova zanechávají. Smekám před schopností autorky (a z velké části i překladatelky) vystihnout pocity člověka, který je vlastně ztracený a snaží se najít sám sebe. prostě a jednoduše, ten Dracův psychologický rozbor je fascinující. Tahle kapitola byla perfektní. Vážně asi jedna z nejlepších. Děkuji! Těším se na příště! (OH, už aby to bylo!)
Re: 8. kapitola Od: tigy - 29.05. 2012
Ďakujem za pochvalu, neboj, ďalšia kapitolka je tu už onedlho 

Re: 8. kapitola Od: dinca - 27.05. 2012
Jé! Že napíše i Harrymu byl jeden z mých tipů. Koneckonců i na poslední dopis mám docela zajímavý tip, který docela připadá v úvahu. Každopádně se ti to moc povedlo. Je to fakt úžasné a už se moc těším na daší kapitolku. Díky
Re: 8. kapitola Od: tigy - 28.05. 2012
V ďalšej kapitole bude ďalší list, tak uvidíš, či ti tip vyšiel  Ďakujem veľmi pekne za pochvalu aj komentár

Re: 8. kapitola Od: marci - 27.05. 2012
Moc pěkné. Dopis Harrymu na mě zapůsobil Hezky gradoval, až k přiznání, že má přítele a že by neměl strávit zbytek života toužením po nedosařitelném. pěkné. A teď mě začíná čím dál tím víc zajímat Hermiona.! Co se jí stalo? Co se stalo s Triem? Sakra - chtěla bych si přečíst alespoň jeden její dopis.... Pokud je píše... Skvělá povídka, super překlad.  Díky 
Re: 8. kapitola Od: tigy - 28.05. 2012
Hermiona dopisy píše a čoskoro si zopár z nich prečítame... S Triom sa vlastne nič nestalo, akurát chlapci sa rozhodli nevrátiť naspäť do školy, ale hneď začať s výcvikom na aurorov... Vďaka za koment

Re: 8. kapitola Od: denice - 27.05. 2012
Dopisem Harrymu mě Draco překvapil. Pracuje na sobě hodně. A dokonce se začal otvírat Willowové, ten rozhovor byl od srdce. Mimořádně povedená kapitola, a teď se budu těšit na Hermionu - objeví se příště? Díky.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 28.05. 2012
Áno, objaví a svojim správaním vystaví Dracovo odhodlanie byť lepším človekom zaťažkávajúcej skúške... ale o tom až v ďalšej kapitolke  Ďakujem za komentár

Re: 8. kapitola Od: Koki - 27.05. 2012
Moc pěkná kapitola. Líbí se mi, že i když jsou Draco a Hermiona z jiného prostředí tak jsou si přesto velice podobní.

Re: 8. kapitola Od: Koki - 27.05. 2012
Moc pěkná kapitola. Líbí se mi, že i když jsou Draco a Hermiona z jiného prostředí tak jsou si přesto velice podobní.
Re: 8. kapitola Od: tigy - 28.05. 2012
Som rada, že sa páčila  Ďakujem za komentár

Re: 8. kapitola Od: Morgana - 27.05. 2012
čím ďalej, tým viac ma prekvapuje - Draco i samotná poviedka. dokonale perfektná. niekedy si až myslím, že by takéto niečo mohlo byť prácou študenta psychológie. roleplay štúdia akou tento príbeh nepochybne je, odkrýva veľa aspektov ľudskej duše, povedala by som, že až trojdimenzionálne...ako zo života...dík za preklad :) 
Re: 8. kapitola Od: tigy - 28.05. 2012
Však si ty aspoň trochu nejakú tú psychológiu študovala? Ja nie, ale myslím, že máš pravdu  Ďakujem za komentík
Re: 8. kapitola Od: Morgana - 28.05. 2012
bohužiaľ, musím ťa sklamať :D psychológiu sme mali len rok, a to vrámci náuky o spoločnosti - takže sme sa nič svetoborného nenaučili...

Re: 8. kapitola Od: Goddy - 27.05. 2012
Dracovy dopisy jsou velmi silné emočně.. autorka si musela dát hodně zaléžet. opravdu úžasné. :) 
Re: 8. kapitola Od: tigy - 28.05. 2012
Ďakujem za komentár, aj za pochvalu, aj keď bola pre autorku 
Re: 8. kapitola Od: Goddy - 29.05. 2012
Tak pochvala míří samozřejmě i tobě a betě.. co já bych bez vás úžasňaček dělala? musela bych se naučit pořádně anglicky a to by nedopadlo dobře :D to bych se odsud odstěhovala a už tady ani nepáchla.. :D

Re: 8. kapitola Od: Jacomo - 27.05. 2012
Ha, možná budu první komentující! Ale ať už ano nebo ne, tohle je jedna z nejhezčích částí povídky, takže VELIKÉ díky za překlad!
Re: 8. kapitola Od: tigy - 28.05. 2012
Gratulujem k prvému komentu  Musím s tebou súhlasiť, táto kapitolka bola naozaj pekná.

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke