Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

3. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 24.05. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR; Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

PG-15; Snamione; Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Ráno profesora Snapa sa neočakávane začalo spolu s... Hermionou Grangerovou. Bez veľkej chuti jedol neobľúbený, melasový koláč a očami vyhľadal chrabromilčanku, ktorá so zakrytými ušami čítala neveľkú brožúrku a úplne pritom pozabudla na jedlo. Zaujímavé, ako sa jej podarilo dožiť siedmeho ročníka? Zrejme ju milovaný Potter alebo ten ryšavec Weasley kŕmili lyžičkou.

Vlastne by ani nevenoval pozornosť svojmu najväčšiemu tŕňu v päte, keby ho neobdarila pohľadom plným výčitiek, len čo si stihol sadnúť za profesorský stôl. Svojimi veľkými svetlo-orieškovými očami sa mu smelo vpila do zreníc a odsudzujúco pokrútila hlavou, akoby pochopila, že predsa len odovzdal žiadosť riaditeľke. Odvrátila sa s hlasným, demonštratívnym odfrknutím. Zdalo sa, že Snape jej svojím odchodom spôsobuje akúsi osobnú ujmu. Obyčajne sa takto vyzývavo a ublížene pozeráme na priateľov, ktorí odchádzajú na prechádzku, na ktorú nás nepozvali.

Posledné myšlienky udivili profesora nemenej ako správanie chrabromilčanky. Mohol si len domýšľať, že vie, ako sa pozerať na priateľov. Jakživ žiadnych nemal, s výnimkou fľaštičiek s elixírmi, ale tie už naozaj bez neho nikdy nikam neodchádzali. Našťastie, inak by sa čudoval ešte viac.

„Nuž áno,“ zhrnul dostatočne výstižne, nespúšťajúc oči z dievčiny. Tá, akoby na sebe pocítila pohľad jeho tmavých očí, zdvihla hlavu a... rozosmiala sa. Potom sa bez štipky hanby zdvihla a plná sebavedomia vyrovnane odkráčala. Jej dvaja priatelia za ňou ohromene pozerali s otvorenými ústami. Zdalo sa, že po prvýkrát v živote bol Severus Snape zmätený rovnako ako Harry Potter.

Určite zošalela, pomyslel si nezúčastnene a odsunul melasový koláč. Nalial si horúcu kávu s príchuťou kandizovaného pomaranča. Ako dobre, že tu už čoskoro nebudem.

Iste nie tak skoro, ako očakával – Minerva ho požiadala počkať do Vianoc, nezanechať vyučovanie uprostred polroka (zaujímalo by ho, odkedy sa piaty september považuje za stred polroka?) a poskytnúť jej čas na nájdenie náhrady. Severus ochotne súhlasil. Jeho fakulta bola ťažko zasiahnutá vojnou a znovuobnovenie prebiehalo dosť pomaly, takže za jeho ochotou boli aj egoistické dôvody. A tiež jedna veľmi pozitívna podstata, ktorá spočívala v tom, že doposiaľ boli jeden s druhým viac-menej spokojní.

 

*****

 

Hermiona, ty si blázon, blázon, blázon! hrubo si nadávala a zrýchlila v momente, keď vyšla z Veľkej siene. Vari si už úplne prišla o rozum? Pravdepodobne ti Bellatrix počas mučenia  poškodila ešte aj mozog. Dievčina sa mimovoľne zachvela, keď pocítila, ako ju nepríjemne zabolela ruka na mieste, kde jej šialená čarodejnica navždy zanechala ponižujúci nápis humusáčka. Pomaly už začínala na túto tému žartovať, a to znamenalo, že uzdravenie je niekde nablízku. Ale, čert aby to vzal, bolo to odo mňa hlúpe!

Trápilo ju to počas celej cesty do triedy obrany proti čiernej mágii. Nemala rozum, keď sa vysmievala Snapovi práve pred jeho hodinou? Dávno ste nevideli samovraha? Pozrite sa teda na túto dievčinu v habite, vlajúcom na všetky strany rovnako ako u obľúbeného profesora. Podobať sa na prerasteného netopiera sa jej nepodarilo len kvôli červenému zdobeniu na habite.

V skutočnosti sa vôbec neplánovala rozosmiať a vyvolať tým rozpaky u priateľov a údivom zdvihnuté obočie u profesora. Mala za sebou hroznú noc, počas ktorej sa sužovala pri myšlienke na Snapovu výpoveď. V jednej chvíli ňou zmietal divoký hnev a nechápala, ako teraz môže opustiť školu, v druhej ledva zadržiavala slzy, keď si zrazu predstavila Rokfort bez tejto zachmúrenej osoby, letiacej po chodbách a hľadajúcej zámienky na strhnutie bodov a potom sa zahryzla do rožteka vankúša, keď jej srdce bez varovania stratilo rytmus a začalo sa bolestivo zvierať, aby sa neskôr prudko rozletelo na tisícky úlomkov. Hermione sa zdalo, že do svitania zošalie a prispieval k tomu aj svet vôkol nej. Ráno, ktoré bolo predtým plné vznešených odtieňov jesene, stratilo svoju farbu. Za oknami šumeli sivé stromy, sivé listy svojimi bruškami vyčesávali sivú trávu, sivé slnko svietilo z bezoblačného sivého neba. Nádych vetra strapatiaceho jej kučery, keď otvorila okno, bol tiež v odtieni tejto fádnej sivosti. Zdalo sa, že počas noci obrovský pavúk utkal pavučinu a prehodil ju cez všetko navôkol... alebo že niekto obsypal okolie popolom.

Tak podivne. Tak clivo. Tak odporne.

Snape bol tiež sivý, ako všetci ostatní. Sedel tam s obvyklým výrazom na tvári, teda bez akéhokoľvek výrazu, a nijako nereagoval, keď mu smelo vrhla výzvu do očí. Dokonca ani brvou nepohol. Preto si dievčina vytiahla brožúrku, ktorú dostala len včera a pokúsila sa zahĺbiť do čítania. Avšak myšlienky sa jej rozutekali. Písmená tancovali v divokom tanci a rozum odmietal prijať akúkoľvek informáciu, okrem tej, ktorá hovorila o Snapovom odchode. Kiež by ho McGonagallová neuvoľnila, kiež by ho neuvoľnila, sťa modlitbu (a to sa nemodlila vyše sedem rokov) si šepkala pre seba. A ostatní si mysleli, že skrátka pohybuje perami pri čítaní knihy... Keby vedeli... A keby vedel... Ach, keby len vedel... Utiekol by z Rokfortu ešte dnes večer. Kam už len schovať pravdu? Musí ju triezvo prijať, vypiť na dúšok a nezaoberať sa ilúziami. Ale zrazu... pocítila na sebe jeho pohľad – plný záujmu, bez štipky podráždenia – otočila sa... a jej oči sa stretli s kúskom melasového koláča, ktorý ležal na tanieriku pred profesorom. A vtedy, ako naschvál, ju zrazu napadli všetky tie hlúposti, o ktorých rozmýšľala deň predtým. Nestihla sa ani zamyslieť a začala sa smiať. Smiala sa na profesorovi Snapovi!

Fatálna chyba!

To veru nebol profesor Dumbledore, ktorý by sa s radosťou zachichotal na oplátku, ale človek odoberajúci body dokonca aj za to, že študent urobí dva kroky tam, kde by stačilo spraviť jeden.

„Hermiona, si borec!“ vykríkol Ron, len čo dohnal dievčinu. „Husté, skutočne husté! Pozrieť na jeho kyslý ksicht a rozrehotať sa... Si skrátka úžasná! Skvelá!“ Weasley žiaril, akoby mu odovzdali medailu.

„Si v poriadku?“ Harry už nebol taký nadšený. Nechápal čo sa s priateľkou deje. Rozhodla sa otestovať silu Snapových nervov, zistiť, aké maximálne množstvo bodov dokáže strhnúť, alebo len realizovala experiment s názvom Ako prísť o školský pohár ešte pred koncom septembra? „Ráno si sa mi zdala akási deprimovaná... Čím ťa Snape rozosmial?“

„Ničím,“ rozpačito sa usmiala. „Ja... bolo to hlúpe. Harry, som v poriadku. Viem, ako sa s ním snažíš urovnať vzťahy... prepáč, že všetko kazím,“ previnilo pozrela na priateľa. „Ver mi, neurobila som to schválne, skrátka v posledných dňoch neustále padám do rany práve Snapovi. Myslím si však, že skôr či neskôr, bez ohľadu na mňa, jeden druhému porozumiete. Koniec koncov máte spoločné to, že ste obaja veľmi ľúbili toho istého človeka,“ ledva zo seba vysúkala Hermiona. A okamžite jej líca pokryl rumenec. Merlin! Chýbalo už len to, aby začala žiarliť na Harryho mamu a profesora Snapa. Nie, predsa len jej Bellatrix pri mučení poškodila mozog. Ako inak by to vôbec bolo možné?

„V poriadku, Hermiona. Len buď opatrnejšia, dobre? Kvôli mne.“

„Sľubujem, Harry!“ vášnivo prikývla a ako mala vo zvyku, usadila sa do prvej lavice.

Len čo chlapci prešli na akési vlastné témy – ktorých bolo hrozne veľa a udivovali svojou rôznorodosťou – metlobal, metlobal a ešte raz metlobal – zlá nálada sa jej okamžite vrátila. V očiach jej vzplanula iskra plná zloby a sľub daný Harrymu bol zabudnutý... Chce odísť? Tak nech ide! Nikto nebude plakať! A už vôbec nie ona, Hermiona Grangerová!

 

*****

 

Severus Snape v nálade typickej pre posledné obdobie – niečím medzi absolútnou ľahostajnosťou k svetu a druhým stupňom podráždenia – vošiel do triedy. Dovolil prievanu zabuchnúť za sebou dvere a začal prednášať  ešte cestou cez uličku.

„Takže, cloniace zaklínadlá... kúzlo Protego. Nevidím na tom nič vtipné, pán Thomas, a nemyslím si, že vám opakovanie uškodí, inak sa budem smiať na skúškach ja,“ Snape by nebol Snapom, ak by nechrlil uštipačné poznámky, „obranné kúzlo, odrážajúce útok nepriateľa... slečna Brownová, okamžite prestaňte písať ľúbostné lístočky pánovi Weasleymu a použite svoje brko na pôvodný účel... vytvára medzi útočníkom a obrancom... pán Weasley, položte svoj prútik, prosím, zatiaľ sme neprešli k praktickým cvičeniam – ešte si ním vypichnete oko.“ Snape si bolestne povzdychol. Tento mladík za sedem rokov vôbec nedospel, dokonca sa ani prútik nenaučil držať správne. „Slabé kúzlo sa môže odraziť späť k útočníkovi... Pre Merlina, pán Potter, mohli by ste sa aspoň pred mojimi hodinami pričesať? Je to, takpovediac, osobná prosba, pretože kvôli vašej hrive trčiacej na všetky strany nič nevidím.“ Zvláštne, Chlapec-s-jazvou-ktorá-viac-nebolela sa usmial. No odkiaľ mal Snape vedieť, že jeho poznámka sa nedotkla Harryho hrdosti, ale rozptýlila istú bolestnú spomienku? V nej posiela na profesora útočné kúzlo. Zúrivosť v ňom vrie obrovskou silou. Dumbledorov vrah! Zradca! Zbabelec! A Snape sa ľahko bráni pomocou Protego a odhadzuje ho dozadu. Takže on už čosi vedel o tom, ako sa zaklínadlá môžu odrážať. Neunúvajúc sa čítaním myšlienok Harryho Pottera, o čom mnohí snívali, pokračoval ďalej, až sa nakoniec dostal k svojmu stolu.

„Kúzlo sa považuje za jednoduché, napriek tomu... slečna Grangerová!“ Očividne dnes študentom nebolo súdené dozvedieť sa, čo nasleduje po napriek tomu. „To je zase aká protestná akcia?“ Snape zvyčajne po poznámke pokračoval v monotónnom diktovaní, ale teraz zmĺkol a čakal na Hermioninu odpoveď. Dievčina s rukami prekríženými na hrudi zamračene pozerala pred seba. Jej lavica bola úplne prázdna.

„Zabudli ste si knihu?“

„Nie, pane,“ poslušne odvetila Hermiona a nezdvihla oči. Ak sa v nich včera večer skrýval strach, tak dnes – len nekonečná tvrdohlavosť.

„Brko?“

„Nie, pane,“ rovnako pokojne odvetila dievčina.

„Zvláštne, aj hlava je na mieste. V tom prípade by ma veľmi zaujímalo, prečo si nepíšete poznámky?“

„Načo, pane?“ začudovala sa Hermiona.

„Ó, vynikajúce!“ nevedno čomu sa potešil Severus a zdvihol ruku. „Cloniace zaklínadlá ovládate výborne. Takže, prosím,“ elegantným gestom pozval dievčinu doprostred miestnosti. Trieda stíchla. Dokonca aj Weasley vtiahol hlavu. Hermiona si odsunula stoličku a vstala. Urobila tri kroky a otočila sa o deväťdesiat stupňov. Takže teraz stála oproti impozantnému profesorovi vo vzdialenosti piatich metrov. „Predveďte nám ich.“

„Stupefy!“ predniesol, neprikladajúc zvláštne úsilie tomu, aby nevyslal silné kúzlo. Zaklínadlo vyletelo z prútika a zasiahlo študentku do pleca. Tá sa ani nezachvela, iba urobila malý, sotva badateľný krok vzad. Snape pocítil  podráždenie. Čakal, že sa dievčina bude brániť. Bezpochyby bol bývalým smrťožrútom a možno nie najlepším učiteľom, ale nikdy nevysielal na študentov kúzla, ak mal čo i len podozrenie, že ich nedokážu odraziť. „Slečna Grangerová, ak ste zabudli, je potrebné sa brániť.“

Zrazu Hermiona roztvorila prsty pravej ruky, v ktorej držala prútik. Keď dopadol na podlahu, s nevýslovnou gráciou ho špičkou nohy odstrčila nabok a on sa s tichým šramotom odkotúľal niekam pod lavicu. Profesor ju pozoroval a pocítil celkom pochopiteľnú túžbu dôkladne zatriasť plecami hlúpej dievčiny. Čo to, pre Merlina, stvára?

„Nie, pane,“ tvrdošijne zopakovala Hermiona a nakoniec naňho vzhliadla. „Nebudem s vami bojovať. Nebudem sa pred vami brániť. Nebudem si písať poznámky.“

„Tri večery trestov,“ kývol súhlasne Snape.

„Pretože vy už nie ste viac mojím profesorom, pane,“ pokračovala ďalej, akoby to prepočula. „Opúšťate Rokfort. Ako môžete? Práve teraz, v týchto časoch?“ hlas jej zosilnel.

„Ešte dva večery trestov,“ Snape opäť kývol hlavou, keď konečne pochopil, prečo ho hneď po prvej výzve nazvala pane a nie ako obvykle profesor.

„Odchádzate, a pritom veľmi dobre viete, ako sme na tom teraz... Nie je tu polovica učiteľského zboru, väčšina študentov sa nevrátila, prvákov tu takmer niet,“ Hermiona už v podstate kričala. Snape sa zamračil. Aj táto, rovnako ako Weasley – nedospela. Hoci jej vlasy už viac nepripomínajú nečesanú hrivu, ale lemujú tvár v elegantnými lokniach, zjavne sa tým nestala múdrejšou.

„Ešte jeden večer,“ predniesol už takmer monotónne so sarkastickým úškrnom.

„Neopustili ste Rokfort v tých najťažších časoch! Chránili ste ho pred Voldemortom a teraz... ako len môžete? Aj keď ma prinútite chodiť do vašich tmavých žalárov čistiť kotlíky od špiny do konca roka – nebudem mlčať! Aj keď mi strhnete všetky body! A poviem vám... áno, poviem,“ zrazu stíšila hlas takmer do šepotu. „My – tí, ktorí chodíme na vaše hodiny – sme sa rozhodli stať aurormi. Viete o tom... Stratili sme príbuzných, blízkych, milovaných, priateľov... mnohých. A teraz chceme chrániť tento svet pred akoukoľvek hrozbou... Stáť medzi čiernou mágiou a žiarivými úsmevmi... Lenže musíme zložiť skúšky a len vy nás na ne môžete pripraviť. A namiesto toho odchádzate? Nechcete nám pomôcť? Vari je to fér?“

Profesor, počúvajúci tirádu dievčiny celkom bez nadšenia, ktorým svietili tváre študentov, si sadol za stôl a niečo si poznačil v časopise.

„Slečna Grangerová, ak chcete zložiť skúšku z obrany proti čiernej mágii na „V“ – jediný možný stupeň, ktorý vám umožní postúpiť do aurorského výcviku – hneď teraz skončíte s hystériou, zdvihnete svoj prútik, sadnete si do lavice a začnete si pokorne, nedvíhajúc hlavu ani oči, písať poznámky bez akýchkoľvek komentárov. A potom možno ja,“ všimol si, koľko nádeje vzplanulo v jej orieškových očiach, „vás pripustím ku skúške, pretože v tejto chvíli ste za svoje neprístojné správanie, neúctu k predmetu a nesplnenie pokynov učiteľa vylúčená z účasti na nej. A verte mi, že túto informáciu odovzdám tomu, kto ma nahradí. Len v tom prípade, ak budete do Vianoc poslušná ako baránok... vám ju dovolím zložiť a ísť ďalej za vaším šťastným, detským snom stať sa štítom medzi úsmevmi detí a vycerenými zubami vrahov. Je vám to jasné, slečna Grangerová?“ Snapova reč sa zdala byť nemenej výrečná. Krásu jej dodával nízky, zamatový hlas a presvedčivosť samotné slová. Hermiona pochopila, že úplne prehrala a sadla si do lavice. Do konca hodiny sa neosmelila ani len zdvihnúť hlavu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. kapitola Od: mami - 05.05. 2014
Neviem či vsadila na spravnu kartu. Avšak kto neriskuje ten nič nedosiahne.

Re: 3. kapitola Od: FlorenceMabel - 10.10. 2012
No, já nevím... Snamione mám ráda, ale vztah žák/učitel mo nemusím a taky moc nemusím neopětovanou lásku a Hermionu rebelku... Každopádně jdu pokračovat ve čtení dál. Děkuji ti za překlad?

Re: 3. kapitola Od: TeresaTes - 27.05. 2012
Hodně zajímavá povídka, jenom jsem opravdu zvědavá, jak se zrovna tihle dva dají dohromady  
Re: 3. kapitola Od: solace - 30.05. 2012
No, bude to ešte veľmi zaujímavé a plné zvratov. Díky za komentár.

Re: 3. kapitola Od: Patolozka - 24.05. 2012
Hmmm, tak to byl tedy výkon hodný Nebelvíra! A možná i samotného Godrika! Ale Snape jí tím také dal dobře na srozuměnou, že tam bude do Vánoc. Ach a Vánoce jsou kouzelný čas zázraků, ne? Tak trochu doufám, že ano:-) Díky moc!!! 
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Veru, chcelo to riadnu odvahu, alebo to bol zúfalý pokus na danej situácii niečo zmeniť. Snape by mal byť v Rokforte maximálne do Vianoc. Ak sa náhradu podarí zohnať skôr, odíde. Takže už zrejme tušíš, čo tým naznačujem ;-) Vďaka za komentár:-)

Re: 3. kapitola Od: Nade - 24.05. 2012
Tak to je definitivní. Hermiona se zbláznila. Severuse Snapa není možné přesvědčit způsobem, který předvedla. Spíš ho ještě víc otrávila. Jsme zvědavá, jakou taktiku zvolí příště. Díky, těším se na pokračování.
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Nuž, áno. Presne podľa hesla: Zúfalé situácie si žiadajú zúfalé činy. Ale aspoň sa zviditeľnila, keď už nič iné:-) Nabudúce volí taktiku Severus;-) Díky, Nade.

Re: 3. kapitola Od: Zuzana - 24.05. 2012
Ajaj, Hermiona očividne potrebuje kurz "ako zbaliť chlapa" a potom ešte nejakú dobrú príručku "diplomaticky na bývalého smrťožrúta a špióna" dievčine sa veľmi nedarí, ale treba uznať, že si ju aspoň všimol. Možno aj toto je nejaký prvý krôčik na dlhočiznej ceste. Ďakujem za preklad
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
No vieš, osemnásťročné dievča typu Hermiony neoplýva nejakou premyslenou taktikou na balenie chlapov. Nanajvýš platonický obdiv zdiaľky :-) Ale určite sa tým zviditeľnila a možno aj udrela na nejakú skrytú, správnu strunu. Ďakujem, Zuzi.

Re: 3. kapitola Od: GwenLoguir - 24.05. 2012
Neuveriteľne zábavné. Pokorne ďakujeme za možnosť zabávať sa aspoň do Vianoce :D Snáď ho tam Minie udrží dlhšie. Alebo Miona?
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Nuž, neviem či sa vydržíme baviť až tak dlho. Severus je už všetkým riadne otrávený a najradšej by čím skôr zmizol. Ale som rada, že si sa pobavila a ďakujem za komentár:-)

Re: 3. kapitola Od: teriisek - 24.05. 2012
Ale tak já ji chápu, zoufalí lidé dělají zoufalé věci, že... a dle reakcí spolužáků má zjevně pravdu. Nicméně jsem fakt zvědavá, jak se tihle dva dají dohromady, protože on na ni kouká fakt jen jako na hloupé děcko (ačkoliv jejího vzhledu si všiml, aspoň něco). A pořád čekám, kdy mu to dojde, ona je tak jasná:D Uvidíme, co bude na trestech! Mimochodem Harry mě pěkně štve - to jako proto, že on se snaží urovnat vztahy se Snapem, si všichni sednou na zadek? To mu ještě nedošlo, že to záleží jen na něm a fakt ne na tom, jestli se Hermiona na Severuse zamračí nebo usměje? No nic, díky moc za překlad a těším se na další!
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Presne tak, určite to môžeme zaradiť do kategórie zúfalých činov. Veci sa nebudú meniť  zo dňa na deň, ale postupne po malých krôčikoch. To však neznamená, že to bude nuda. Harryho by som tiež chytila pod krk. Jeho sa to predsa netýka, aj keď je Hermionin priateľ. Tak ale sme stále iba na začiatku... Veľmi pekne ďakujem, teriisku:-)

Re: 3. kapitola Od: ajka - 24.05. 2012
No teda, takhle ho určitě nezbalí:-). Těším se na další. Asi se to někde nedá najít v angličtině, což?. Děkuju za překlad
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Takto určite nezbalí:-) V angličtine nie, len v ruštine. Ale myslím, že to tu bude celkom rýchlo pribúdať. Ďalšia kapitola - 29.5. Ďakujem:-)

Re: 3. kapitola Od: Jacomo - 24.05. 2012
No, rozhodně je to změna oproti jiným Snamione povídkám - Hermiona je šíleně zamilovaná se všemi "milými" průvodními jevy a Severus je dokonale kanonický. Vážně jsem zvědavá, jak se tihle dva směry protnou. Díky za překlad.
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Či zmena, si posudzovať netrúfam, pretože mám stále pocit, že mám toho načítaného málo. Buď človek prekladá, alebo číta. Ale som rada, že som sa výberom poviedky netrafila do klišé a príbeh ťa zaujal. Vďaka, Jacomo:-)

Re: 3. kapitola Od: 3lucky - 24.05. 2012
no myslím, že tohle nebyl její nejlepší nápad, asi nějaká slabá chvilka... jsem zvědavá, co za tresty si pro ni vymyslí... super díky za překlad :-)
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Máš pravdu, to nebol nápad, to bol momentálny impulz. A tresty budú naozaj zaujímavé;-) Díky.

Re: 3. kapitola Od: Claire - 24.05. 2012
Achich ouvej, sladká naivita osmnácti let. Copak nepochopila. že ve slovním souboji Snapea nikdy nemůže porazit? Ono nejspíš ani v tom skutečném, ledaže by jí to v nějakém přechodném pominutí mysli sám umožnil. Pokračuje to přesně, jak jsem předpokládala už minule, mozek slečny Grangerové funguje, jen ten prerastený netopier musí být značně vzdálen. Pěknou protestní akci si vymyslela, ale co od ní očekávala? Že se Severus pod tíhou jejích emotivních argumentů zastydí, doběhne do ředitelny, roztrhá výpověď, ty cáry pro jistotu sežvýká a spolkne a nádavkem si posype svou havraní čerň obsahem Minervina krbu? No, možná byla ještě přítomna úvaha, že ji hned potom na kolenou a v slzách poprosí, aby se stala jeho strážným andělem a bránila mu až do konce jejich životů činit neuvážená rozhodnutí a pochabé skutky. Solace, tahle povídka mne neskutečně baví, takže máš mé vřelé díky za krásný překlad a neustálé zlepšování nálady. Už se nemohu dočkat další porce báječné ironie a sarkasmu, mixnuté sweet iluzemi a sny.
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Možno ho ani nechcela poraziť, len sa v ňom snažila prebudiť svedomie - aby nemyslel len na seba. Avšak po toľkých rokoch odriekania má už plné právo robiť si, čo chce. Takže pokus o zvrátenie Severusovho rozhodnutia bol síce efektný, ale ako si skonštatovala, aj riadne naivný.  Počkáme si teda na dôsledky - či si niekto z nich začne sypať popol na hlavu alebo nie. Díky za krásny komentár, Claire:-)

Re: 3. kapitola Od: denice - 24.05. 2012
Tak tohle se mi moc líbí. Severus zatím jednoznačně vede, ale hodně naděje vkládám do těch večerních trestů. Zatím je to moc dobře rozehrané, Severus je bezvadný, Hermiona taky, opravdu moc pěkně napsané. Díky. 
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Severus bude asi vždy o krok vpredu. To sú tie špiónske skúsenosti. Tresty budú zaujímavé, môžeš sa tešiť. Ďakujem, denice:-)

Re: 3. kapitola Od: zuzule - 24.05. 2012
Páni, ta holka je opravdu sebevrah. 
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
To áno, dráždiť slizolinského hada bosou nohou... Ts, ts... Díky:-)

Re: 3. kapitola Od: marci - 24.05. 2012
Hmmm.... Tak zatím bych na hermionin úspěch u Severuse nevsadila ani zlámanou grešli.  Ne že by se svým plamenným projevem neměla pravdu, ale moc dospěle a uvážlivě se nechová a nevím, nevím, čím profesorovi zaimponuje. Nuž - nechám se překvapit Díky moc za překlad.
Re: 3. kapitola Od: solace - 25.05. 2012
Asi nie, pokiaľ nemá rád vzpurné ženy:-) Zatiaľ ju však berie len ako študentku, takže si budeme musieť počkať... na to zaimponovanie;-) Díky, marci.

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník