Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Static

20. kapitola

Static
Vložené: Jimmi - 06.05. 2012 Téma: Static
Jimmi nám napísal:

STATIC

Autor: galfoy

ORIGINÁL:   http://www.fanfiction.net/s/7360278/20/Static

Preklad: Jimmi

Beta-read: Bbarka

 Prístupnosť: M (od 16.rokov)

   Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní galfoy, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 20

Hermiona sa prežmurkala zo spánku. Po chvíľke mierumilovného pokoja si uvedomila, že netuší, kde je. Pohoda ju rýchlo opustila a nahradil ju pocit nepokoja. Napriek trochu rozmazanému videniu dokázala rozoznať bledoružové steny a starobylý bielizník napravo. Keď sa pozrela nadol, zistila, že je zakrytá kvetinovou prikrývkou a leží vo veľmi pohodlnej posteli. Ale v ústach mala chuť, ako keby jej do nej napchali bavlnu a všetko ju bolelo. Bola to pripomienka toho, že prežila.

Prežila som?

Z pier jej unikol ston. Kde to u Merlinovho mena je? Nemala byť už mŕtva? Posledné na čo si spomínala...

"Slečna je hore!" zapišťal nejaký hlások, z ktorého Hermiona nadskočila a zjajkla strachom.

"Ach, prepáčte, slečna," zašepkal ten hlások. "Sunny bol vzrušený. Sunny už bude ticho."

Hermiona sa rozhliadla a nakoniec zbadala malého domového škriatka, ktorý postával tesne na hranici jej zorného poľa. Prinútila ústa fungovať.

"Kde som?" zachripela.

"Slečna má otázky!" zapišťal domový škriatok. "Sunnymu povedali, že slečna bude mať otázky. Sunny vám zoženie odpovede." S hlasným PRÁSK bol Sunny preč.

Hermiona sa zamračila. Pokiaľ si bola vedomá, takmer ju uprostred finálnej bitky zabila Bellatrix, dajako ju zachránili domoví škriatkovia a preniesli do záhadnej a predsa útulnej postele. Keď si spomenula na Bellatrix, pokúsila sa skontrolovať si zranenia. Znova sa zamračila. Všetky boli zahojené; na ich miestach boli len tenké ružové jazvy. Krvou zmáčané oblečenie bolo preč a teraz mala na sebe pyžamo z jemnej bavlny.

"Čo do pekla..." zamrmlala, keď bojovala so závratom v hlave. Ďalšie prásk spôsobilo, že znova zjajkla, bola neskutočne napätá. Tentoraz na ňu hľadel vrásčitý domový škriatok. Bol neuveriteľne zvráskavený, ale mal oblečenú čistú bielu obliečku z vankúša a v tvári premúdrelý výraz.

"Vitajte, slečna Grangerová," pozdravil škriatok. Hermiona pocítila bodnutie melanchólie za Luciusom. Ten jej takto zvykol vždy hovoriť, tvrdohlavec jeden.

"Ahoj," odvetila, nechcela znieť nevďačne. Napokon, z akéhosi dôvodu  sa zdalo, že ju zachránili škriatkovia. "Som Hermiona, prosím. Ako sa voláš?"

"Volám sa Mirtu, slečna," prikývol na ňu škriatok. "Mirtu si myslí, že je slečna zvedavá, kde je."

Hermiona prikývla. Konečne nejaké odpovede.

"Slečna je v Neviditeľnej chalúpke. Slečna tu bude v bezpečí, až kým slečne nebude lepšie."

"Dobre... Ale..."

"Keď bude slečna silnejšia, dole sa podáva čaj a všetky jej otázky  budú zodpovedané," riekol škriatok. Hermiona sa v priebehu niekoľkých minút po tretí raz zamračila. Prečo boli všetci takí neurčití? Potrebovala vedieť, čo sa deje. Potrebovala sa vyliečiť a potrebovala sa vrátiť do boja. Ľudia sa na ňu spoliehali.

"Fajn," posadila sa s miernymi problémami a prehodila nohy cez okraj postele. Starý škriatok sa na ňu vyplašene pozrel. "Poďme." Stuha sa postavila a čakala, kým ju škriatok povedie. Ak musela ísť na prízemie, aby dostala odpovede, potom to je miesto, kam má namierené.

Mirtu pokrútil hlavou a začal ju vyprevádzať z izby. "Mirtu varovali, že slečna je tvrdohlavá..." mrmlal si pod nos. Zamračila sa. Podľa všetkého ju jej povesť predbehla. Hermiona sa namáhavo opierala o steny chodby, keď nútila nohy pohybovať sa. Keď si jej námahu všimol škriatok, zľutoval sa nad ňou a k jej veľkej úľave ju odlevitoval dole točitým schodiskom. Podarilo sa jej položiť jednu nohu pred druhú, keď sa dostala na pevnú zem.

"Ďakujem ti, Mirtu," povedala, keď nasledovala škriatka cez malú, ale príjemnú chalúpku. "Kam ma berieš?"

"Mirtu berie slečnu Hermionu k svojej pani," odpovedal Mirtu.

"Kto je tvoja pani?" spýtala sa Hermiona, keď znova bojovala so závratom. Začínalo to byť čudnejšie a čudnejšie. Celé veky nevidela žiadneho domového škriatka, až kým  v Hlavnom stane nenarazila na Dobbyho a teraz dlhovala život niekoľkým z nich. Nemalo to nič spoločné s Dobbym... všakže?

Zabočila na rohu a vošla do útulnej obývačky. V strede izby boli dva gauče, konferenčný stolík prestretý s čajom a žena, ktorej tvár bola odvrátená od Hermiony.

Hermiona stuhla. Tá žena mala blond vlasy bielej farby a kráľovské držanie tela, aj keď jej nebolo vidno do tváre. Všetko na nej bolo povedomé.

Nie. To nie je možné.

Keď začula Hermionu vojsť, žena sa otočila.

"Dobrý deň, slečna Grangerová. Som taká rada, že ste hore. Musíme toho veľa prebrať," prehlásila s jemným úsmevom Narcissa Malfoyová.

Závrat, ktorý sužoval Hermionu, odkedy sa prebudila, ju premohol a ona sa zrútila k zemi.


"Mirtu, nemala byť tu dole, ak jej stále nie je dobre!" hovoril spanikárený ženský hlas.

"Mirtu má podozrenie, že mladá slečna je len prekvapená, pani," odvetil škriatok. "Rýchlo sa liečila. Mirtu jej donesie trochu vody."

Hermiona dokázala počuť ťapkanie malých škriatkovských nožičiek, keď Mirtu odbehol do kuchyne. Pootvorila oči.

Zhora na ňu hľadela Narcissa Malfoyová, čelo zvraštené obavami. Vydýchla, keď zbadala, že je Hermiona hore a odsunula Hermione vlasy z očí. To gesto Hermione tak veľmi pripomenulo Draca, že jej zovrelo srdce. Nedokázala spracovať emócie, ktoré ňou uháňali a zistila, že je jednoduchšie prepuknúť v plač než všetko pochopiť.

"Ste nažive!" vzlykala na vyplašenú ženu. "Prepáčte, viem, že sa v skutočnosti nepoznáme, ale Luciusovi a Dracovi ste tak veľmi chýbali..."

"Takže je to pravda?" povedala Narcissa, ktorej oči sa tiež zaplnili slzami. "Obaja sú nažive? Myslela som, že ich zabili... Tak dlho som za nimi trúchlila..."

Hermiona prikývla a posadila sa, štikútala a utierala si oči. "Rád ich našiel v jednom z úkrytov. Myslím, že to bola šťastná náhoda. Vyliečila som ich a oni zostali so mnou bývať, aby sa ukryli. Nebolo to všeobecne známe... Len malá skupina  v Hlavnom stane to vedela. Ale... Nechápem... Draco povedal, že vás videl zomrieť!"

Narcissa smutne prikývla. "Svojím spôsobom videl. Prečo sa neposadíte na gauč? Môžem všetko vysvetliť."

Tá elegantná žena vzala Hermionu za ruku a vytiahla ju na nohy. Potom jej pomohla prejsť ku gauču, kým Hermiona bojovala s novými vlnami závrate. Keď sa usadili, Hermiona vďačne prijala šálku s horúcim čajom, ktorý jej do rúk vtlačil Sunny. Mirtu položil pohár s vodou na konferenčný stolík a veľavýznamne sa na ňu zadíval. Aj z nej si poriadne odpila, pretože nechcela toho prastarého škriatka uraziť.

"Kúzlo, ktoré na mňa vrhol Temný pán, bola falošná kliatba," začala Narcissa, napätie v tvári jasne viditeľné. "Vyzerá ako Smrtiaca kliatba. Žiari zeleným svetlom a vysiela obeť do hlbokého spánku. Ale nezabíja. Je to jeho vlastný výtvor. To videli Draco s Luciusom."

"Čože?" zmätene povedala Hermiona. "Prečo by na vás použil falošnú kliatbu? Nevyzerá na typ, ktorý ušetrí ľudí."

Narcissa si vzdychla. "Slečna Grangerová..."

"Hermiona, prosím."

"V poriadku, Hermiona. Potom mi, prosím, hovor Narcissa. Skutočným dôvodom, prečo Temný pán začal vyraďovať moju rodinu zo svojho úzkeho kruhu, bolo... Bolo to preto, že bol nahnevaný, že som odmietala jeho návrhy."

Hermionine oči sa roztvorili a šálka čaju zastala na polceste k ústam.

"Prepáčte?"

Narcissa si ustarane vzdychla, ošívala sa s rukami. Bolo očividné, že je to téma, o ktorej je pre ňu stále náročné hovoriť. "Temný pán si urobil zvyk z toho, že nadväzoval známosti so smrťožrútkami, kedykoľvek vzbudili jeho záujem. Žiadna ho samozrejme neodmietla. Ale keď začal robiť návrhy mne, spočiatku veľmi skryté a na konci veľmi trúfalé, nedokázala som si predstaviť, že by som zradila Luciusa kvôli takému zvrátenému mužovi. Moje názory sa začali meniť a s každým jeho ďalším priblížením som ho donútila stiahnuť sa ešte väčšmi. Úprimne som dúfala, že ho to začne nudiť a presunie sa k niekomu, kto by bol ochotnejší. Bohovia vedia, že moja sestra sa na neho vrhala ustavične. Ale jeho hnevalo, že som odolávala a začal trestať môjho manžela a syna za moju neochotu potešiť ho. Príliš som sa bála povedať Luciusovi, čo sa skutočne deje... Stále som dúfala, že sa ma Temný pán nabaží. Ale nie... Začali pred nami uzavierať vnútorný kruh. Bol to pomalý proces, pretože Lucius mal pre neho cenu, ale nakoniec jeho hnev vyhral. Využil prvú zámienku, aby ma mohol oddeliť od mojej rodiny - tým, že ich zabil, teda aspoň to som si myslela."

"Potom prečo sa namáhal predstierať vašu smrť? Prečo nechal Draca a Luciusa myslieť si, že ste zomreli?"

"Pretože to by ich mučilo ešte viac," smutne pokrútila hlavou. "Obávam sa, že to je pre neho dostatočný dôvod. Vedel, že chvíľu potrvá, než zomrú a chcel, aby to bolo maximálne bolestivé. Na oplátku by ma mal len pre seba a ja by som zaplatila svojou rodinou za to, že som sa mu nepodriadila." Narcissa si utrela slzu z líca  a hľadela do čaju.

Hermiona si všetko v duchu prechádzala.

"Ale... Ako ste unikli?" pozrela sa na Narcissu. "Boli ste uprostred skupiny smrťožrútov, nie? Pred Veď-Viete-Kým? Ako ste sa odtiaľ mohli dostať, keď ste boli v bezvedomí?"

Narcissa sa láskavo zadívala ponad Hermionine plece. Hermiona sledovala jej pohľad a zbadala Mirtu, toho vrásčitého škriatka, ako sa usmieva na svoju pani.

"Mirtu mi slúžil a ochraňoval ma takmer celý môj život," povedala Narcissa. "Zdôverila som sa mu so svojimi obavami a keď som spadla pod tým kúzlom, schmatol ma a rýchlo so mnou v tom rozruchu zmizol. Mágia škriatkov je iná než mágia čarodejníkov... Smrťožrúti nedokázali vystopovať, kam som zmizla a keďže videli len to zelené svetlo z kúzla, predpokladali, že som mŕtva. Temný pán sa nenamáhal vyviesť ich z omylu, asi bol v prvom rade príliš nahnevaný, že som sa dostala preč. Mirtu ma priviedol sem - do Neviditeľnej chalúpky - pretože táto budova je veľmi silno maskovaná a patrí rodine Blackovcov. Celé desaťročia sa nepoužívala. Ak mám byť úprimná, ja som na ňu zabudla, ale Mirtu ju udržiaval celé roky vo vynikajúcom stave. Pomaly ma vyliečil, pretože to kúzlo nebolo bežné... Trvalo mi niekoľko mesiacov než som sa dostala k normálu. Som mu neobyčajne vďačná." Znova sa na škriatka usmiala a Hermiona si všimla, ako sa Mirtu začervenal nad tou chválou.

"Ale boli sme tu úplne odrezaní od sveta a pretože som bola formálne smrťožrútkou napriek zmene svojich názorov, tušila som, že nemám, kde žiadať o pomoc. Pokiaľ som vedela, môj manžel a syn boli zavraždení a ja som za to bola vinná. Dostávali sme len útržky správ od iných domových škriatkov, ale dokonca aj takto sme sa dozvedeli veľmi málo. Boli to veľmi náročné časy..." Zmĺkla, keď ju premohli emócie. "Nevedeli sme pravdu, až kým si sa nerozprávala s Dobbym a on okamžite nevyhľadal Mirtu. Nemohla som uveriť vlastným ušiam, ale Dobby veľmi vyzdvihoval tvoju povahu a potom povedal, že ideš bojovať... S Mirtom sme nechali škriatkov na manore, aby ťa počas boja strážili a tým sa uistili, že ostaneš v bezpečí. Pochop, museli sme zistiť pravdu o Dracovi a Luciusovi. Škriatkovia ťa priviedli sem po tom, čo ti urobila Bella."

Zamračenie sa zmocnilo Narcissinej nádhernej tváre a na zlomok sekundy Hermiona videla, prečo sa jej toľkí báli. Narcissa očividne mala výbušnú povahu.

"Bella," zavrčala. "Tá hnusná ženská - plne podporila plány Temného pána zabiť Luciusa a Draca. Bohužiaľ musím povedať, že vždy na mňa žiarlila. Najprv kvôli môjmu manželstvu s Luciusom a potom keď si všimla, ako je mnou Temný pán posadnutý... Obávam sa, že to ju zatlačilo ešte väčšmi cez okraj. Nie je to sestra, ktorú som poznala. Je nebezpečná pre všetkých v jej okolí. Myslela si, že aj mňa chce zabiť... Ako som pochopila, chcela veriť, že Temný pán je konečne pripravený opätovať jej náklonnosť. Bláznivá čarodejnica."

Hermiona si uvedomila, že v úžase krúti hlavou. "Neuveriteľné," povedala. "Hoci by som vám mala povedať... Lucius a Draco sa tiež dlho zotavovali. Lucius prišiel o nohu a Draco takmer zomrel od kliatby Temného pána... Ale Lucius už dokáže chodiť poriadne a Draco je úplne vyliečený. Vedú si veľmi dobre, Narcissa. Nemôžem sa dočkať toho, až vás uvidia."

"Prišiel o nohu?" zhíkla. "To muselo byť pre neho hrozné! Ako to zvláda?"

"Zvláda to mimoriadne dobre," odvetila Hermiona, keď sa jej začínala zmocňovať povznesená nálada. "Budete na neho veľmi pyšná."

Narcissa sa na ňu usmiala, ale jej výraz sa zmenil na zvedavý. "Odpustite mi moju zvedavosť, slečna Grangerová..."

"Hermiona, prosím."

"Ospravedlňujem sa. Staré zvyky zomierajú ťažko. Odpusti mi moju zvedavosť, Hermiona, ale nemohla som si nevšimnúť, s akou láskavosťou hovoríš o mojom manželovi a synovi. Hoci ich oboch veľmi milujem, viem, že si muklorodená a nemôžem si pomôcť, aby som sa nedivila, ako ste tak dlho prežili pod jednou strechou. Oni trochu... lipnú na starých zvykoch."

Hermiona sa nervózne usmiala. Naozaj nechcela, aby sa zopakoval Luciusov výbuch hnevu, ale nechcela ani tajiť pravdu. Na to už zašla priďaleko.

"Spočiatku sme k sebe neboli veľmi milí, nebudem klamať," opatrne začala. "Hlavne s Dracom. Ale boli sme spolu izolovaní v dome, takže sme to dajako začali zvládať. Dracovi nakoniec prestala vadiť moja krv... Luciusovi to trvalo trochu dlhšie..." Vzhliadla na Narcissu a potešilo ju zistenie, že sa tá žena stále usmieva a zjavne ju úprimne zaujímalo, čo Hermiona rozpráva. Ach fajn, možno by mohla využiť príležitosť a rovno to na ňu vybaliť.  "Navzdory všetkému sme sa nakoniec veľmi zblížili. Lucius sa mi stal dobrým priateľom, a, hm, Draco a ja.... No... Zamilovali sme sa."

Narcisse zabehol čaj a začala neovládateľne kašľať.

"Ach, prepáčte... nevedela som, ako vám to povedať..." Hermiona sa nahla a zobrala šálku z jej rúk skôr, než zvyšok čaju skončil na podlahe. Mirtu pribehol k svojej pani a zazeral na Hermionu. Očervenela rozpakmi.

"Nie, nie, to je úplne v poriadku," lapala po dychu Narcissa. "Prosím, necháp ma zle. Nemám najmenší problém s tvojou krvou. Po všetkom, čo sa stalo, musela som drasticky zmeniť svoje názory. Len som prekvapená, pretože Draco sa nikdy nezblížil... nezblížil s nejakou ženou. Už som sa namojdušu vzdala nádeje, že si niekoho nájde. Skutočne... skutočne sa milujete?"

"Veľmi," odpovedala Hermiona, ktorej sa uľavilo, že jej krv nebola pre matku jej milovaného problémom. "A v skutočnosti sa musím vrátiť do boja, aby som pomohla bojujúcim. Musela som opustiť Draca v dome a čím skôr bitka skončí, tým skôr sa k nemu budem môcť vrátiť."

"Moja drahá, bitka skončila. Bolo to pred niekoľkými hodinami," úsmev sa vkradol Narcisse do tváre.

Strach sa zmocnil Hermioninho srdca. "A...  výsledok?" ustarane sa spýtala.

Narcissa odpovedala tým, že si vyhrnula rukáv. Bolo tam vyblednuté Temné znamenie, ktoré bledlo ešte väčšmi, keď sa naň Hermiona dívala. "Už môžeš použiť jeho meno, drahá. Už to nie je zakázané, pretože už viacej žiaden Voldemort nie je."

Nastal okamih ticha a potom Hermiona vykríkla. "To myslíte vážne? Myslíte to vážne! Narcissa, musíme ísť! Na čo čakáme?"

Narcissa sa rozosmiala. "Len sme čakali, kým sa preberieš, drahé dievča. Takmer si zomrela od straty krvi. Ničomu by neprospelo, keby sme ťa prinútili zobudiť sa skôr. Tvoje telo sa potrebovalo zotaviť! Ale samozrejme, súhlasím. Nič viac nechcem, než znova vidieť svojho manžela a syna."

Obe ženy sa postavili a Narcissa ponúkla Hermione ruku, pretože vedela, že sa jej poriadne trasú nohy. Hermiona ju prijala s plachým úsmevom. Nemohla uveriť, že sa to deje, ale nebude sa dívať darovanému koňovi na zuby.

"Ach, môj prútik!" rozhliadla sa Hermiona. Mirtu sa zjavil pred ňou a podal jej dôverne známy kúsok dreva. Mirtu rázne luskol prstami a so zhíknutím sa Hermiona ocitla oblečená v normálnom oblečení. "Ďakujem ti, Mirtu, za všetko," usmiala sa na škriatka. "A tebe tiež ďakujem, Sunny!" zavolala na plachého malého škriatka ukrývajúceho sa v rohu. Sunny sa začervenal.

Hermiona začínala dávať svoje myšlienky do poriadku a uvedomila si zádrhel v ich pláne. Znepokojene sa na Narcissu pozrela. "Nie som si... nie som si v skutočnosti istá, či som dosť silná, aby som nás premiestnila obe, či úprimne samu seba..." povedala. "Ale dom je silne chránený a ja som jediná, ktorá nás dokáže dostať do budovy."

"Možno by nás Sunny a Mirtu mohli preniesť niekam do susedstva a odtiaľ sa prejdeme?" navrhla Narcissa.

"Áno, to by mohlo vyjsť!" odpovedala s úsmevom Hermiona. Žiaden čarodejník či čarodejnica sa nedokázali primiestniť do vzdialenosti desať blokov od domu, ale domový škriatok by to mal dokázať bližšie. Mali tú najzaujímavejšiu mágiu. Možno by sa ich na ňu mohla spýtať, keď bude po všetkom. Povedala škriatkom o križovatke, ktorú si pamätala a s úsmevom vzala Sunnyho za ruku.

S posledným obzretím sa Narcissu, ktorá sa na ňu ustarane usmiala, opustili s hlasným prásknutím tichú chalúpku.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 20. kapitola Od: doda357 - 09.08. 2012
Toto bolo úžasné  Už meno Mirtu mi niečo naznačilo, ale koniec bol lepší, než som čakala  Takže Narcissa žije, skvelé  Aké je trápne, že Voldík ich vyšachoval z najužšieho kruhu preto, lebo Narcissa odmietala jeho návrhy. Som prekvapená, že ju nezabil, len uspal... Som zvedavá, čo povedia chlapci  Som rada, že Cissa tiež zmenila názor na čistokrvné žvásty  Ďakujem 

Re: 20. kapitola Od: Marti - 26.05. 2012
Hááá, je to ještě lepší, než jsem čekala! To bude panečku shledání!

Re: 20. kapitola Od: -lily79- - 26.05. 2012
super kapča. Narcisa ám žije,Hermi je v poriadku, takže sa to dobre vyvýja

Re: 20. kapitola Od: lucky - 25.05. 2012
Jsem ostuda,vzdycky si říkám, napiš něco hned, ale zase se vracím až pak. Díky a těším se na závěr.

Re: 20. kapitola Od: Svetluska - 24.05. 2012
Teď už jen doufat, že záverečné setkání přežijí všichni ve zdraví. Díky moc za překlad!

Re: 20. kapitola Od: Janicza - 24.05. 2012
Mirtu... a Narcissa... NO TY BLÁHO! To je tak nádhené a šokující odhalení! Kristepane já... uf, nemám slova! Dokonalé!!!! Děkuji mnohokrát za překlad!

Re: 20. kapitola Od: rikasu - 24.05. 2012
Som zvedava na to vyvrcholenie, pevne verím, že sa dočkám happyendu  

Re: 20. kapitola Od: MIRA - 24.05. 2012
Ako to skončí? Už sa teším ako sa všetci zvýtajú. S tou Narcisou som mala pravdu a som rada.:)

Re: 20. kapitola Od: Haniiinka - 23.05. 2012
jupí vzalato dobře

Re: 20. kapitola Od: dinca - 23.05. 2012
Tak a už jenom jeden jediný poslední :D

Re: 20. kapitola Od: Brumlinka2 - 23.05. 2012
Tak Narcisu jsem tedy živou nečekala. Díky za překlad

Re: 20. kapitola Od: selesovaz - 23.05. 2012
skvelá poviedka... 

Re: 20. kapitola Od: Lily - 22.05. 2012
Páni, to je tak dojemný.. teda to slovo je celkem hnus, ale fakt je.. skoro sjem se rozplakala.. chudák Lucius, asi bude trochu v šoku až se dozví pravdu..:)

Re: 20. kapitola Od: kajinek - 22.05. 2012
to jsem nečekala :-)

Re: 20. kapitola Od: engloska - 22.05. 2012
Téda, to je překvápko, tak tohle jsem fakt nečekala. :-D Narcissa je naživu, to je bezva. Díky za překlad. :-)

Re: 20. kapitola Od: Jacomo - 22.05. 2012
Narcisa tedy byla parádní překvapení. Musím říct, že tahle zápletka se nakonec autorce dost povedla. Líbilo se mi to.

Re: 20. kapitola Od: Baron - 22.05. 2012
Děkuji.

Re: 20. kapitola Od: Reni38 - 21.05. 2012
tak s Narcisou jsi mě teda dostala

Re: 20. kapitola Od: katykaty - 21.05. 2012
:)

Re: 20. kapitola Od: wisty - 21.05. 2012
nádherný, rychle si jdu přečíst poslední kapitolu ať vím jak to celý nakonec dopadne :)

Re: 20. kapitola Od: Leeway - 21.05. 2012
Už se těším na další kapitolu!!

Re: 20. kapitola Od: leticija - 21.05. 2012
já to věděla,Narcisa žije jupíí  :D

Re: 20. kapitola Od: Twilly - 21.05. 2012
no teda... tak Cissi je odrazu celkom sympatická budúca svokrička, čo? Hmmmm, tak teda... na posledný diel... a útokom!

Re: 20. kapitola Od: janulikD - 21.05. 2012
krása :)

Re: 20. kapitola Od: vlkzrout - 21.05. 2012
Díky za další kapitolu ty malá vyděračko . 

Re: 20. kapitola Od: kakostka - 21.05. 2012
Tak to, že VOldy pase po Narcisse by mne opravdu nenapadlo, zajímaý důvod pro pomstu, ale poměrně logický, chtěl uklidit soky z cesty. Těším se na shledání.

Re: 20. kapitola Od: Osiris - 21.05. 2012
Perfektní, tak tohle jsem nečekala =)

Re: 20. kapitola Od: 32jennifer2 - 21.05. 2012
krásna kapitolka :D dakujem :)

Re: 20. kapitola Od: Katie11 - 21.05. 2012
super kapitola, to je teda zvrat :)

Re: 20. kapitola Od: waiwy - 21.05. 2012
aaa to se nedá vydrřet, velmi hezké překvapení, milá narcisa, ale tak co

Re: 20. kapitola Od: siriana - 21.05. 2012
povídka je skvělá, ale tohle vynucování komentářů za cenu další kapitoly se mi nelíbí :/

Re: 20. kapitola Od: Jin - 21.05. 2012
vdaka za preklad 

Re: 20. kapitola Od: Karina789 - 21.05. 2012
pekne :)

Re: 20. kapitola Od: lennyuchiha - 21.05. 2012
:-). Věděla jsem to. Už se těším na závěr. Díky za překlad.

Re: 20. kapitola Od: Verka - 21.05. 2012
živá milá Narcissa - ten najlepší bonus :)

Re: 20. kapitola Od: myska111 - 21.05. 2012
Zajímavá a napínavá kapitola. To z Narcissou byla zvláštní zápletka. Jsem zvědavá jak to nakonec všechno dopadne. Díky za kapitolu.

Re: 20. kapitola Od: iway - 20.05. 2012
ano konečně je tu na scéně paní malfoyová :) 

Re: 20. kapitola Od: Webli - 20.05. 2012
super

Re: 20. kapitola Od: Shoshi - 20.05. 2012
hurá, Narcissa je stále v hre a objavila sa v tom najlepšom, najvhodnejšom momente vďaka za preklad

Re: 20. kapitola Od: 3lucky - 20.05. 2012
no pááááni, vůbec jsem si v té záplavě povídek nevšimla téhle kapitoly... je úžasná... už od toho co pověděla Belatrix, jsem si myslela, že možná Narcissa nebude mrtvá, ale až takovýhle zvrat jsem nečekala... Draco a Lucius budou nadšení... hned jdu na další kapitolu... :-D

Re: 20. kapitola Od: Lenna222 - 20.05. 2012
Tak tohle jsem opravdu nečekala :D Wau Cissa se vrátial :) To asi Lucius bude moc rád :)

Re: 20. kapitola Od: Lucy333 - 20.05. 2012
užasne a prekvapujúce niekde v kutiku mojej duse som verila ze Narcisa je nazive :) diky 

Re: 20. kapitola Od: Andariela - 20.05. 2012
som rada, že Narcissa žije, tak povediac som si to aj myslela od začiatku:)

Re: 20. kapitola Od: Sally - 20.05. 2012
Bože! Neverila som, že to budú práve tieto dva tipy, živá Cissa a živá Hermiona :D Kokos, ale uf, stále to predýchavam. Ale musím zbuzerovať autora (nie preklad, ten je úžasný.), celkom mi lezú na nervy zázračné kliatby, ktoré vyzerajú ako Avady a ľudia nečakane prežiju:D Vážne. Veď to je smiešne :D Každopádne sa teším na srdcervúce zvítanie :)

Re: 20. kapitola Od: FlorenceMabel - 20.05. 2012
No, znovupovstání z mrtvým Narcissi bych opravdu nečekala... Díky  za překlad

Re: 20. kapitola Od: yurd - 20.05. 2012
heslo: komentík:) pak ti napíšu lepší koment až u poslední kapči, teď si to stahuju do wordu:P

Re: 20. kapitola Od: Jana - 20.05. 2012
Vyborne! :)

Re: 20. kapitola Od: Nade - 20.05. 2012
Je možné, že jsem tu nenechala komentář? Omlouvám se, dobře mi tak. Chci říct, že právě důvod, proč vlastně Voldy zanevřel na Malfoyovy, byl opravdu nečekaný. Ale skřítci s ním pořádně vydrbali! Díky, letím na další díl.

Re: 20. kapitola Od: kukajda - 20.05. 2012
Tahle kapitola mi úplně utekla! Rychle komentuju a jdu číst dál. Vypadá to na krásný pohádkový konec :)

Re: 20. kapitola Od: Rendy97 - 20.05. 2012
ďakujem

Re: 20. kapitola Od: mimi - 20.05. 2012
super, vdaka;)

Re: 20. kapitola Od: terezickas - 20.05. 2012
Hrozně moc děkuji za překlad.

Re: 20. kapitola Od: ansus - 20.05. 2012
No tohleto!!!!  Tak tomu se tedy říká překvápko - že za tím vším budou mlsné Voldyho choutky stran Cissy, to jsem nepředpokládala ani náhodou. A ti skřítci jsou snad Hermioně tak či onak souzení. Díky za překlad.

Re: 20. kapitola Od: Monie2 - 20.05. 2012
Ha já věděla, že Narcissa překvapí :)

Re: 20. kapitola Od: Lupi - 20.05. 2012
Ach, to je naozaj prekvapenie! Nečakala som, ze škriatkov má pod palcom Narcisa, je to zaujímavé. Aj keď to, že žije je fajn, a cítim, že všetko sa dobre skončí a nikto neostane sám, príde mi to príliš rozprávkové. Ale nesťažujem sa, naopak som rada, takéto dobré konce vždy zlepšia náladu. Ďakujem za preklad:) si skvelá :)
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 20.05. 2012
Presne, prisladké, ale prečo by sme si sťažovali? Keby tomu tak nebolo, tak by sme vyčítali autorke, že Luciusovi šťastie nepriniesla. Takto sú všetci spolu a šťastní a my vieme, že je to len rozprávka. Díky

Re: 20. kapitola Od: Khira - 20.05. 2012
neskutocne,ja sa tak strasne tesim

Re: 20. kapitola Od: maria - 20.05. 2012
1

Re: 20. kapitola Od: Peggykaja - 20.05. 2012
aaa, tak to ej dost husty :D jak bude asi pokracovat?

Re: 20. kapitola Od: muuufi - 20.05. 2012
sfdsfsd

Re: 20. kapitola Od: Kaitlin - 20.05. 2012
Krásná kapitola, děkuji

Re: 20. kapitola Od: lulka4565 - 16.05. 2012
Diky za dalsiu kapcu,bola dost prekvapujuca.... uz sa tesim na dalsiu :D

Re: 20. kapitola Od: NikkyD - 12.05. 2012
potvrdila sa moja teoria ze narcisa zije! velmi dobre prijala fakt o mione a dracovi...tesim sa na stastny koniec:)diki:)

Re: 20. kapitola Od: Werush - 12.05. 2012
Skvelý zvrat v príbehu, už sa teším na ďalšiu kapitolu ďakujem za preklad

Re: 20. kapitola Od: adina - 10.05. 2012
Jeeee to este bude zaujimave :)

Re: 20. kapitola Od: adelina - 10.05. 2012
Pravda, čekala jsem Narcissu, ale to pozadí, tak to tedy ne. Trošku zvláštní, ale co. Bude to happy end se vším všudy:) Děkuji za překlad

Re: 20. kapitola Od: Stela - 09.05. 2012
dakujeme za kapitolku :)

Re: 20. kapitola Od: Pet002 - 09.05. 2012
Krásná kapitola, moc se těším na další . Velké díky za překlad

Re: 20. kapitola Od: soraki - 09.05. 2012
Tak tedy, jsem ráda, že mi nevyšel ten tip se skřítkama . A taky doufám, že tohle jej ten zvrat, který autorka slibovala . Děkuji za překlad - málem jsem kapitolku přehlédla! Hanba mi
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 20.05. 2012
Hej, to je ten zvrat. Mne prišiel divný, trochu som sa bála reakcií, ale zdá sa, že tým všetci boli nadšení, rovnako ako pri originále. Lucius je tu skrátka sympaťák, takže si to zaslúžil. Díky

Re: 20. kapitola Od: Gift - 09.05. 2012
Tak tedy Narcissa…to je mi ale prekvapeni. Diky, Jimmi;-)

Re: 20. kapitola Od: petty002 - 08.05. 2012
Tak Narcisa vztala z mrtvých, to bych teda nečekala, příjemný zvrat, jsem zvědavá co na to řeknou Draco s Luciusem. Už se těším na další kapitolku, super.

Re: 20. kapitola Od: Leviatan - 08.05. 2012
zaujmave

Re: 20. kapitola Od: denice - 08.05. 2012
Zase jsem objevila tuto kapitolu pozdě a úplně náhodou, o to milejší bylo čtení. Jsem ráda, že Narcissa je živá a zdravá v pohádkové Neviditelné chaloupce, už kvůli Luciusovi, který je tu mou nejmilejší postavou. Tak Voldemort se zahleděl do Narcissy! To tu opravdu ještě nebylo, padouch jeden odporný. Poslední kapitolu budu nedočkavě vyhlížet, děkuji!
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 20.05. 2012
A ja sa potuteľne usmievam, pretože viem, že si preč a práve vyšla posledná kapitola a možno sa ti tiež "stratí". To s tou Narcissou sa mi zdalo pritiahnuté za vlasy, akýsi príliš ohľaduplný Voldy, z iných FF mám dojem, že si bral, čo si zaumienil... Ale zase Lucius v tejto poviedke bol taký úžasný, že si to zaslúžil. Šťastie by bez nej nebolo úplné. Díky

Re: 20. kapitola Od: Norika1971 - 08.05. 2012
ja som to tusila ze Narcisa zije!!!!!!!!!   teraz som zvedava ako toto vsetko dopadne, dufam len, ze nebude trvat dlho kym sa tu objavi nova kapitolka

Re: 20. kapitola Od: kiwic - 08.05. 2012
díky za kapitolu

Re: 20. kapitola Od: steiiiny - 08.05. 2012
MILUJI TO!! víc k tomu ani nemůžu napsat :))

Re: 20. kapitola Od: JSark - 08.05. 2012
Paráda, som strašne rada, že Narcisa nakoniec prežila. Sukničkár Voldy? Strašná predstava. 8o Díky moc za preklad.
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 20.05. 2012
Niet za čo, rado sa stalo. Díky

Re: 20. kapitola Od: popik-hipik - 08.05. 2012
Ježkovi voči to jsem nečekala  Měla jsem dojem, že snad Narcissa žije, ale někde zavřená v kobce. Jsem ráda jak se to vyřešilo a nemůžu se dočkat radostného setkání Malfoyových a Hermiony
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 20.05. 2012
S hrôzou zisťujem, že som ešte nereagovala na kvantum komentárov - nebolo času, snáď to teraz doženiem. Záverečná kapitola je vonku, tak snáď nesklame. Díky

Re: 20. kapitola Od: teriisek - 08.05. 2012
Přiznám se, že jsem Narcissu úplně nečekala, i když to k tomu asi směřovalo... Ale ten důvod odstřižení od vnitřního kruhu byl teda drsný, to by mě nenapadlo ani ve snu! A muselo to být pro ni taky hrozné, když byla přesvědčená, že jsou Lucius i Draco mrtví. Ale teď se snad potkají, doufám, že už se nic hrozného nestane a čeká nás opravdu happyend, všichni by si ho zasloužili po tom všem! Děkuju moc za překlad, budu se těšit na poslední kapitolu! PS. Vůbec nechápu, o jakém schovávání tu všichni mluví, ale asi nemá cenu to řešit, což?
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 08.05. 2012
Vieš, kapitola sa môže zverejniť aj tak, že nie na úvodnej stránke  - v ten deň mala eggy sólo a ja som jej to nechcela kaziť. Bolo to vidno len v článkoch na boku alebo pri kliknutí v menu. Na ďalší deň som to už zmenila. Za celý deň si to nikto nevšimol (ani Will), tak som už dala vedieť v SB. Priveľa kapitol, prvé voľno je až 10, nechcela som čakať, cez týždeň sa sem moc nedostanem. To mi pripomína, že mám v pošte jednu, ktorú som zabudla naplánovať... Ďakujem za komentár. 

Re: 20. kapitola Od: Zuzana - 08.05. 2012
Tak toto bola úplne nádhera. Ako keby sa to celé odohrávalo v inom svete. Narcissa a jej škriatkovia sú očarujúci. Hermiona bola podarená ako vyklopila Narcise, že s Dracom sú zamilovaní V tejto poviedke je rodina Malfoyovcov úplne perfektná. Mám ich tatko veľmi rada. Som rada, že sú všetci traja živý. Teším sa na stretnutie Luciusa s Cissou. Ďakujem za krásny preklad:)
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 08.05. 2012
To sa teda máš na čo, ale ide to fakt pomaly. Díky

Re: 20. kapitola Od: wendelinka - 08.05. 2012
úžasná kapitola, ďakujem :) 
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 08.05. 2012
Aj mňa tešilo. Díky

Re: 20. kapitola Od: luisakralickova - 07.05. 2012
Tady se schovávalo? No, já se probudila až teď a nehledala. To ale nemění nic na tom, že kapitolka je báječná, děj se dal sice očekávat, ale paráda. Škoda, že nás čeká už jen závěr, díky.
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 08.05. 2012
Nie úmyselne, len ohľaduplnosť. Díky

Re: 20. kapitola Od: salviq-25 - 07.05. 2012
Hurá! :D Hermiona sa prebudila, Narcissa žije a už ni je mrcha...:D Thanx! :)
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 07.05. 2012
Niet za čo :D  Už len jedna kapitola

Re: 20. kapitola Od: Michelle - 07.05. 2012
Krásný, Narcissu jsem čekala tak napolovic, ale stejně mě to moc potěšilo. Teď jestli se ještě něco nestane cestou, nebo tqak..
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 07.05. 2012
také krásne romantické, že? Díky

Re: 20. kapitola Od: jerry - 07.05. 2012
takze narcissa predsa len zije. sa tesim na happyend. diky
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 07.05. 2012
Aj ja ďakujem

Re: 20. kapitola Od: hatifnatif - 07.05. 2012
teeeeeeda, takový zvrat jsem nečekala, je to velkoúžasnolepé, už se moc těším, jak budou reagovat Draco a Lucius..... ...ale ukrytí přídavku, to bylo věru zmijozelské, ale pak se nediv, že to skoro nikdo neobjeví, nebo to objeví až taaaaak pozdě ...moc jsem si to užila a moc děkuji za práci, co si s tím překladem dáváš H.
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 07.05. 2012
Len čistá ohľaduplnosť. Mne to pripadalo až moc optimistické, ale zase... kto by tým dvom nedoprial šťastie? A hlavne Luciusovi. V tejto poviedke je mojou najobľúbenejšou postavou. Díky

Re: 20. kapitola Od: Kellieta - 07.05. 2012
Jejda, to byla krása :) Už se těším na to setkání všech čtyřech :) Jen doufám, že nebude nějaká zrada a bude opravdu velký happy end :D
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 07.05. 2012
A ja ďakujem za vytrvalé komentovanie. Pokúsim sa so záverom švihnúť, ale jeden nikdy nevie. Je dosť dlhý. 

Re: 20. kapitola Od: Morgana - 06.05. 2012
nádhera! strašne sa teším, že nakoniec Narcissa žije, tú ženu som si obľúbila už veľmi dávno a zatiaľ ma ani raz nesklamala (vystupovaním voči drahej Herm) tým Voldemortovým dvorením si ma dostala! to by som jakživ neuhádla, príliš bizardná predstava, uff...  neviem sa dočkať rodinného i mileneckého stretnutia, happy endy milujem p.s.: mohla by som aj ja prispieť svojou troškou na tvoje narodky? poviedka sa síce nekončí happyendom, no rada by som ti ju venovala - ako vďaku - za pomoc i za tvoje poviedky 26teho?
Re: 20. kapitola Od: Morgana - 06.05. 2012
len sa hlavne nedívaj do plánovaných prekladov :D
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 07.05. 2012
Prosím, len nie bez happyendu. Ach, urobiť výnimku?  A jasne, že môžeš, len vôbec neviem, či tu v teň deň (26) budem. A popros eggy alebo patoložku, ak to budeš chcieť vložiť, nech to je fakt prekvapko. Díky moc PS. Nepozriem sa. Teším sa ako malá, takže si to sama nepokazím  

Re: 20. kapitola Od: tigy - 06.05. 2012
Krásna kapitolka, už sa teším, ako sa budú tváriť Malfíci, keď uvidia Narcissu  Teda Jimmi, ty tajnostkárka, keby si niečo ohľadne novej kapitoly nespomenula v SB, vôbec netuším, že je to tu a takisto bez komentára vyššie ani to, že vyšiel aj nový S.P.E.W...hneď sa naň idem vrhnúť 
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 07.05. 2012
Nie, ako som už spomínala, ohľaduplnosť. Už je to na hlavnej stránke :D Na Malfíkov sa teším aj ja. A hlavne na Wolfa :D Díky

Re: 20. kapitola Od: marci - 06.05. 2012
Ha! Jsem Sherlock U nějakého komentu S.P.E.W. jsem zahlédla poznámku "mrkni na static"; mrkla jsem taky a vida Moc hezká kapitola - živoucí Narcissa mě příliš nepřekvapila - teď ovšem přemýšlím, co bylo to autorčino chystané překvapení s Luciusem? Nu, práce mám dost, tak k originálu neuteču a moc se těším na závěr povídky. Díky moc za utajenou kapitolku
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 06.05. 2012
Veru, sledujem ako makáš :D Videla si ten pretlak v naplánovaných, takže chápeš. Inak to nešlo. Díky za komentár

Re: 20. kapitola Od: Claire - 06.05. 2012
Nádherná odměna. Opravdu se někdy vyplatí, když člověk není Harpagon a nelakotí. V tomto případě konkrétně slova. Jimmi, moc děkuji za mimořádný přídavek, kapitola je to nádherně pohodová. Některé "kolegyně" budou překvapené, některé už uhádly a jen se jim to potvrdí. Řeknu ti, zcela upřímně, taková Neviditelná chaloupka by se občas hodila, k tomu ještě ti dva skřítci, co by hravě zastali všechnu práci... no pověz, nebrala bys to? Víš kolik krásných věcí bys pak stihla přeložit? Určitě víš a věděla bys i o jiných aktivitách, na které ti taky pořád nějak nevychází čas. Teď rychle, než to zapomenu - 2 překlepy, ještě než to pustíš do světa. Někde zhruba ve dvou třetinách článku věta Narcisse zabehol čas.... předpokládám, že čaj? A pak úplně poslední věta....upustili s tichým.... patrně opustili? Nechci se rýpat v darovaném koni, ale zatahalo mne to za oči. Co mne tedy dostalo, byl ten poloúdiv skřítků. "Povedali, že slečna bude mať otázky". "Varovali, že slečna je tvrdohlavá." - Chudáčci malí, nevarovali je dostatečně, na Hermionin kalibr prostě neměli. Kdyby to byli bradavičtí skřítkové, tak by ovšem věděli, s kým mají tu čest. A teď už nás čeká jen ten pohádkový happy end ako vo filme, ne? Vo velkofilme, ešte k tomu americkom, však? Dobrá, shrnující a všeobjímající chválu si nechám na příští kapitolu, nemohu si vystřílet celý muniční sklad. Ještě než definitivně odklepnu, měla bych jednu malou, leč notně osobní/drzou otázku. Můžeš mi prozradit, jakým číslem začínají ty okrúhliny (my máme kulatiny, slovenskou verzi vidím prvně a přijde mi taková...roztomilejší, žádné asociace na panáčka Michelin či Věstonickou Venuši).
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 06.05. 2012
Díky za opravy, lepšie to vychytať zavčasu, aby si neťukali na čelo aj ďalší. Sranda, ten čaj by stál poznačiť na fórum s preklepmi. Ani jedna sme si to nevšimli. Hm, tak zrovna s tým happyendom ti to tentoraz asi nevyšlo, autorka nábeh na ten americký pekne stočila. Však uvidíš, stále tam bude ale pohádkový by som ho nenazvala. Má dvojnásobnú dĺžku... Hm, začínajú 4, niekde som písala, že ma to číslo tento rok prenasleduje - aj táto stránka mala štvorku. Ani som sa ti netešila, lenže ako admin vidím, že sa niečo chystá - ten nadpis  - Jimmi, opovaž se! - dáva niečo tušiť (ja sa dostanem iným do naplánovaných vecí a toto je prejav dôvery, že sa nekuknem ) A teraz si pripadám ako decko pred Vianocami, ale vydržím. A rok predtým som dostala Silencio, možno bude aj tento... Lenže vychádza to na sobotu, v piatok (alebo v pondelok, ale chcem to mať z krku) musí byť akcia v robote (musí je správne slovo, čo už), v sobotu ideme na celý deň k svokrovcom... blé, nedostanem sa k netu.  Už spracúvam manžela, aby sme to o 2 týždne odložili, kým nedokončíme dom a potom budú môcť prísť k nám... ale už si vzal do hlavy, že celú oslavu navarí on atď.  A ja chcem tiež zopár vecí na ten deň nachystať. Ale keď tu nebudem, zas nebudem stíhať komentovať... Všetko sa nejako komplikuje a už len 20 dní.  Díky za úžasný komentár, takmer by som zabudla.  

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jimmi )20.05. 201221. kapitola
galfoy: ( Jimmi )06.05. 201220. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.04. 201219. kapitola
galfoy: ( Jimmi )20.04. 201218. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.04. 201217. kapitola
galfoy: ( Jimmi )08.04. 201216. kapitola
galfoy: ( Jimmi )27.03. 201215. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.03. 201214. kapitola
galfoy: ( Jimmi )18.03. 201213. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201212. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201211. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201210. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20129. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20128. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20127. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20126. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20125. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20124. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20123. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20122. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20121. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.01. 2012Úvod k poviedke