Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

2. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 02.04. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:

Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL:  http://www.fanfiction.net/s/4359182/1/Where_Theres_a_Will

  Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermioniu jeden rok, aj on, aj jej SOPLOŠ zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne zabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 


Pre istotu dopĺňam: sopľoš - mladý, nedorastený, nedospelý, neskúsený chlapec, sopliak (i ako nadávka) (našej prekladateľke sa podarilo preložiť to tak, aby to malo dva významy podobne ako v AJ)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

2. kapitola

"Humusáčka," pozdravil Draco.

"Fretčiak," opätovala Hermiona, chladne prikývla svojmu úhlavnému nepriateľovi a po druhý raz vstúpila do kancelárie pána Pembroka. Malfoy sa tváril zvlášť samoľúbo a protivne, rozvaľoval sa v kresle, ako keby bol svet pre neho gombička. Bolo jej jasné, že to musí byť divadlo pre ňu, pretože v žiadnom prípade mu nemohli byť ľahostajné otcove požiadavky. Už chvíľu ho takto zblízka nevidela a určite dospel. Rozmaznaného chlapca, ktorého si pamätala, nahradil dosť impozantný muž. Od rokfortských čias mal trochu dlhšie vlasy a trošičku pribral; jeho črty, hoci stále dosť bledé a výrazné, boli dospelejšie než bývali. Bol veľmi vysoký; takmer rovnako vysoký ako Ron, uvedomila si. Nikdy sa jej v škole nezdal taký vysoký. Vedela, že si od vojny dobre nežil, ale dospela k záveru, že nevyzeral chudobne alebo porazenecky, len... skúsene. Hoci sa stále tváril nepriateľsky a nepríťažlivo.

"Musím sa ťa niečo spýtať, Grangerová," prehlásil Draco, keď si ju prehliadol od hlavy po päty. "Odkedy som počul o tom nechutnom závete, dokázal som dospieť len k jedinému záveru. Spávala si s mojím otcom? Spávala, však? Mal som vedieť, že nie si taká dokonalá, ako si vždy predstierala. Tipujem, že si vďaka Weasleymu získala záľubu v čistokrvných, správne? Vie, že sa o teba delil? Musela si byť poriadne dobrá, keď ti môj otec nechal tak veľa peňazí. Osobne by som nedokázal udržať raňajky v žalúdku, ale myslím, že ak si navlečieš na hlavu vrece..."

Hermiona mu strelila facku, čo bol čin, ktorý túžila zopakovať posledných jedenásť rokov. "Drž klapačku, Malfoy. Bol to tvoj otec... Nemôžem za to, že si nevedel, že bol totálny šialenec. A buď si istý, že poviem tvojej matke, akú máš nízku mienku o jej schopnosti zvládať vlastného manžela."

Draco si trel líce, prezeral si ju skôr s pobavením než hnevom. Bolo ju pomerne ľahké vytočiť. Pravdepodobne jedine vďaka možnosti liezť jej ustavične na nervy zvládne nasledujúci rok. To a prísľubu jednej pekelne dobrej výplaty na konci. Samozrejme dúfajme, že nič z toho nebude nevyhnutné, pretože Draco mal v úmysle veľmi skoro sa prebudiť z tejto nočnej mory. Už každú sekundu.

"Prosím, zachovajte zdvorilosť," vložil sa pán Pembroke so strápeným výrazom na tvári. "Ak sa vzájomne zabijete, ani jeden z vás tie peniaze nedostane."

"Prepáčte," ozvala sa Hermiona. "Povedzte pánovi Malfoyovi, že ak ma ešte raz nazve humusáčkou, celú túto záležitosť odvolám."

"Odvolaj ju!" vykríkol Draco. "Prosím, odvolaj ju, Grangerová. Všetky peniaze prejdú na moju matku a ja viem, že mi nejaké dá. Humusáčka, humusáčka, humusáčka... už ti to stačí?"

"Ovládaj sa, Draco," vniesla sa do miestnosti Narcissa Malfoyová. Vyzerala ako svoje normálne ja - hrdá, rozvážna a chladná krása. Jej tvár len veľmi málo svedčila o tom, že posledné dva týždne zaspávala v slzách. "A nebuď si istý tým, čo urobím alebo neurobím."

"Matka?"

"Priania tvojho otca sa musia rešpektovať, Draco," prehlásila. "Je mi to ľúto, drahý, ale musel mať svoje dôvody pre túto... situáciu. Nepôjdem proti nim tým, že ti odovzdám peniaze a ani ti nedovolím, aby si odhodil to, čo pre teba chcel. Tvoj otec sa ťa evidentne snažil otestovať a synu, ty touto skúškou prejdeš, aby si zdedil svoje dedičstvo."

"To je strašné!" vykríkol Draco. "Prečo by som mal niekomu leštiť kľučky pre to, čo mi prirodzene patrí? Otec nikdy nemusel prejsť žiadnym z muklomilných testov, aby sa mu dostali do rúk malfoyovské peniaze. Ja som jeho jediné dieťa!"

"Tvoj otec mal prístup k svojmu zvereneckému fondu, Draco," odvetila jeho matka. "Tiež pracoval a investoval rodinné peniaze."

"No, nie je to fakt rozkošné," ironicky sa uškrnul. "Pre prípad, že si zabudla, matka, tvoj dokonalý manžel pošpinil naše rodinné meno tak strašne, že som si od vojny nedokázal nájsť prácu. On mal svoje peniaze, ku ktorým sa mohol uchýliť - ale čo mám robiť ja? Nechal by ma hladovať na ulici, keby si mi posledných pár rokov nedala občas zopár galeónov."

Hermiona fascinovane ten rozhovor sledovala. Ak v súčasnej situácii nebrala do úvahy to, čo cítila k Malfoyovi, vyzeralo to dosť nefér.

"Nikto z nás nie je nevinný, Draco," vyhlásila Narcissa. "Pamätaj si to. Musím trvať na tom, aby si poslúchol svojho otca a pracoval pre... slečna Grangerová, však?"

Hermiona prižmúrila oči - pani Malfoyová vedela veľmi dobre, ako sa volá - ale prehltla odpoveď a len prikývla.

"Ak môžeme pokračovať," ozval sa pán Pembroke, "bez ďalších prerušení či urážok, maximálne by som to ocenil." Uvítali ho ešte mrzutejšie pohľady, ale nikto nenamietal. "Vynikajúce. Takže, podmienky poslednej vôle pána Malfoya sú jasné. Draco musí pracovať ako asistent slečny Grangerovej po dobu jedného roka. Počas tejto doby pokiaľ bude Draco plniť svoje pracovné povinnosti, slečna Grangerová ho nebude môcť prepustiť. Na konci roka, ak sa budú obaja primerane správať, Draco dostane svoje dedičstvo a S.O.P.L.O.Š si ponechá pôvodnú dotáciu. Na dôvažok slečna Grangerová získa osobne jeden milión galeónov."

"To ste nám nepovedali!" ozval sa Draco. "Je dosť zlé, že jej smradľaví starí škriatkovia dostanú peniaze! Prečo musí nejaké dostať ona?"

"Je to pravdepodobne odmena za to, že s tebou musím rok vydržať," odvetila Hermiona rovnako šokovaná. Včera pán Pembroke túto maličkosť nespomenul.

"Spávala si s ním, však?" obvinil ju Draco, keď sa k nej otočil. "Matka, budeš tu stáť a necháš to tak?"

"Draco, prosím ťa, prestaň ma urážať," zareagovala Narcissa. "Tvoj otec stopercentne nemal pletky so slečnou Grangerovou či nejakou inou ženou. Ak neprestaneš protestovať, skončíš s ničím, počuješ ma?"

Draco prikývol, príliš nahnevaný, aby hovoril. Ako sa tá malá humusáčka opovažuje? Ako sa opovažuje jeho matka? To bolo voči nemu sprisahanie. Matka musela z otcovej smrti prísť o rozum; nebolo možné žiadne iné vysvetlenie. Samozrejme, aj otec bol evidentne šialený a teraz tu on sám balansoval na pokraji šialenstva. Ach, zatancuje si na otcovom hrobe, to bolo isté.

"Sú vám obom jasné podmienky?" spýtal sa pán Pembroke, dychtivý ukončiť stretnutie.

"Nie celkom," povedala Hermiona. "Stojí tam, že nemôžem prepustiť Malfoya, ak bude plniť svoje povinnosti - čo presne to znamená?"

"Pán Malfoy bude mať funkciu vášho asistenta," vysvetľoval pán Pembroke. "Musí tú funkciu vykonávať podľa predchádzajúcej politiky vašej spoločnosti. Musí dokončiť akúkoľvek a každú pracovnú úlohu a vystupovať v kancelárii ako váš zástupca. Nemáte dovolené dávať mu úlohy nad rámec normálneho, prijateľného postavenia akéhokoľvek asistenta. Avšak v závete nie je žiadna klauzula o zdvorilosti. Pokiaľ bude plniť vaše príkazy, nemusí byť ku vám milý a vice versa."

"Nemôže mi v práci hovoriť humusáčka!" pobúrene zvolala Hermiona. "To nestrpím!"

"Humusáčka, humusáčka, HUMUSÁČKA!"

"Humusáčka sa bude považovať za obťažovanie a tak sa nebude netolerovať," riekol pán Pembroke, keď si zovrel koreň nosa. "Všetko ostatné je dovolené. Človek môže len dúfať, že sa obaja budete chovať profesionálne."

"Fajn, potom mi ona nemôže hovoriť fretčiak!" detinsky požadoval Draco.

"Fajn," vybuchla Hermiona. "Nebudem ti hovoriť fretčiak - určite nie v práci."

"Potom ti ja nebudem hovoriť humusáčka - v práci," vrátil.

"To je začiatok," vzdychol si pán Pembroke.

"Tak čo sa stane, ak dospejeme k záveru, že nedokážeme spolu pracovať?" spýtala sa Hermiona.

"Ak bude pán Malfoy prepustený z legitímnych dôvodov, ako napríklad zanedbanie povinnosti, potom si S.O.P.L.O.Š nechá peniaze. Ak ho prepustíte z akéhokoľvek iného dôvodu, on dostane všetky peniaze."

"Čo je toto - súťaž, kto sa zloží prvý?" povedala Hermiona.

"Nie, slečna Grangerová, toto je pre vás oboch príležitosť," vyhlásila Narcissa. "Ak bude tento pokus úspešný, vaša malá organizácia bude doživotne zabezpečená. Na dôvažok Dracovo meno znova zaujme svoje patričné miesto a Malfoyovci budú opäť rešpektovanou, vplyvnou rodinou."

"Myslím, že to bol zámer pána Malfoya," vložil sa pán Pembroke. "Zdá sa, že si praje akési vykúpenie za svoje predchádzajúce činy a to súčasne pre seba aj pre svojho syna. Súhlasíte, pani Malfoyová?"

"Určite to tak vyzerá. Nemôžem povedať, že by som ten nápad schválila, keby som o ňom predtým vedela, ale budem rešpektovať priania svojho manžela."

"Ja to vykúpenie ponúknuť nemôžem," riekla Hermiona.

"Nie je na tebe, aby si ho poskytla, Grangerová," zavrčal Draco. "Nepotrebujem ani tvoje odpustenie ani tvoju ľútosť."

"To je dobré, pretože ani jedného sa ti nedostane," odsekla. "Už sme skončili?"

"Možno by ste mali pripraviť pána Malfoya na jeho prvý deň," navrhol pán Pembroke. Bol zvedavý na to, čo mala táto muklorodená čarodejnica v zálohe pre svojho nepriateľa.

"Fajn," vzdychla si,. "Myslím, že to nám v pondelok ušetrí čas."

"Ach, áno, zasyp ma postupmi na záchranu škriatkov, Grangerová."

"Pracujeme od pondelka do piatka, od ôsmej do piatej. Máš hodinu na obed. Občas musíme pracovať dlhšie, a pracujeme jednu sobotu v mesiaci. Môžeš si vybrať náhradné voľno, kedykoľvek budeš chcieť, ale v tie dni musíš pracovať. Môžeš byť päť dní práceneschopný a máš dva týždne dovolenky, plus tvoje náhradné voľno. Riadim to ako legitímnu firmu, takže je nevyhnutné, aby si bol v práci včas. Moja predchádzajúca asistentka zvládala všetku moju korešpondenciu a môj rozvrh. Bola viac než len asistentkou. Zúčastňovala sa všetkých schôdzí a konferencií a veľmi úzko sme spolupracovali. "

"Niet divu, že s tým sekla."

"Nesekla s tým, ty blbec, ty si jej náhrada," pripomenula mu. "Musím pre Robin vytvoriť nové miesto, ale nepochybne si zaslúžila povýšenie."

"Ako veľa ľudí pracuje pre toho sopľoša?" spýtal sa Draco. Celá dohoda znela dokonca horšie, než sa na začiatku obával.

"Sedem."

"Sedem ľudí?" posmieval sa. "A ty krucinál potrebuješ svoju vlastnú asistentku? Čo do pekla ľudkovia celý deň robíte, Grangerová, maľujete portréty Dobbyho? Trávi tvoja asistentka čas tým, že ti zháňa čaj a sušienky? Mal by som si so sebou priniesť v pondelok ráno striebornú tácku? Toto je totálny vtip."

"Pre tvoju informáciu, Malfoy, náhodou sme... ach, nič to!" nahnevala sa Hermiona. "Poviem ti zvyšok v pondelok. Pán Pembroke, môžem už ísť?"

"Samozrejme," odvetil. "Prosím kontaktujte ma, keby ste mali nejaké otázky alebo ak nastanú problémy. Než urobíte unáhlené rozhodnutia, vždy to so mnou prekonzultujete, súhlasíte?"

"Áno, ďakujem vám," nenamietala. "Uvidíme sa v pondelok, Malfoy. Príď včas. Pani Malfoyová, príjemný večer."

Hermiona opustila miestnosť a trojica ľudí začula prásk, keď sa odmiestnila.

"Mysleli by ste si, že bude trochu vďačnejšia," postrehla Narcissa.

"To je na teba dosť muklovské, matka," nevraživo opáčil Draco. "Teraz ak ma ospravedlníte, musím sa pripraviť na svoj pohreb. V dohľadnej budúcnosti budem bývať u Thea, matka. Nechcem neposlúchnuť otcove príkazy tým, že ti dovolím, aby si ma ubytovala. Myslím, že len čo mi Grangerová dá prvú výplatu, niečo si nájdem. Dokelu! Nespýtal som sa, koľko dostanem. Asi weasleyovskú mzdu." S tým bol Draco tiež preč.

"Veľa šťastia, pán Pembroke," riekla Narcissa. "Nepochybujem, že o nich dvoch budete dosť často počuť."

"Toho sa obávam. Príjemný večer, pani Malfoyová."

XXXX

"Hermiona, berieš niečo?" znepokojene sa spýtal Ron. "Vôbec nedávaš zmysel. Malfoy čo?"

"Musím zamestnať Fretčiaka Prekliateho Malfoya! Pohromu pre škriatkov a dobrých ľudí na celom svete! Lucius Malfoy ma vydiera zo záhrobia. Než skončí tento týždeň, budem úplne vyšinutá, to skrátka viem! Ach, môj bože, musím sa celý nasledujúci rok pozerať na ten albíni ksicht každučký deň. Nie, nie, nie, nie, nie. Nestojí to za to, nestojí to za to, nestojí..."

"Hermiona, o čom to krucinál rozprávaš?" Hermiona sa práve preletaxovala do jeho bytu, vytočená na hranicu mŕtvice. Bola pokrytá sadzami, vlasy jej stáli a tvár mala červenú od zúrivosti. Vo všetkej úprimnosti, v tejto chvíli nepôsobila príťažlivo a Ron nadobudol dojem, že je celkom rád, že to medzi nimi skončilo... určite by nerád schytal jej hnev. To neznamenalo, že ju stále nemiloval, samozrejme, alebo že si v tomto okamihu nerobil starosti o jej zdravý rozum. Keby len začala dávať viacej zmyslu...

"Lucius Malfoy mi zanechal v závete peniaze," povedala, prepla na zdanlivo pokojnejší hlas. "Nechal ich pre S.O.P.L.O.Š. Až na to, že si myslel, že bude bohovská sranda mučiť ma namiesto toho, aby za celý svoj mizerný život urobil jeden dobrý skutok. Prinútil Malfoya pre mňa pracovať. So mnou. Po. Jeden. Celý. Rok."

Podobne ako Hermiona a Draco pred ním, Ron onemel.

"Áno, je to poriadne dobré, há?" hromžila Hermiona. "Dokážeš tomu uveriť? Musel byť ešte diabolskejší, než sme si mysleli. Úprimne, Ron, čo mám robiť?"

"Povedať Malfoyovi, aby si tie prachy strčil do zadku," odvetil Ron, keď znova nadobudol dar reči.

"Je to tridsať dva miliónov galeónov."

"Sladký Merlin, Hermiona!" vybuchol Ron, rýchlo zmenil svoju pesničku. "Radšej zbaľ tie prachy a zdrhaj! Je mi jedno, či budeš musieť pracovať s Veď-Vieš-Kým či dokonca s Dursleyovými! Je to tridsať dva miliónov galeónov!"

"Ja viem," nešťastne povedala. "Ale Malfoy..."

"Malfoy nič," rozhodne vyhlásil. "Malfoya necháš na starosť mne a Harrymu. Nič ti neurobí, kým budeme nablízku. Tohto sa nemôžeš zriecť."

"Nemôžem nechať teba a Harryho zvádzať moje bitky za mňa."

"Potom si ich vybojuj sama. Tohto sa nemôžeš zriecť."

"Si si istý? Toto je vážne nočná mora, však? Uštipni ma. Udri ma. Hoď ma do jazera."

"Hermiona Grangerová, si chrabromilčanka alebo nie?"

"Som chrabromilčanka," nešťastne vyhlásila.

"Potom sa tak správaj."

"Nechcem sa," fňukala.

"Hermiona."

"Fajn," vzdychla si. "Samozrejme, že máš pravdu. To len... V poriadku, idem do postele, moje záhuba začína v pondelok. Musím sa zajtra porozprávať s Robin. Som si istá, že dostane záchvat hnevu."

"Zmierni ten výbuch tým, že jej povieš, že ju vezmem von."

Hermiona sa rozhodla ignorovať tú poznámku - čo nechápal, že teraz nie je čas na to, aby si ju doberal?

"Povedz to miesto mňa Harrymu, dobre? Tie slová nedokážem znova zopakovať."

"Samozrejme, že poviem," odvetil, prešiel k nej a objal ju. Úplne zničená sa o neho oprela. "Nemaj boja, dobre? Chcem povedať, samozrejme, že si máš robiť starosti a ja si ich budem robiť tiež. Nechcem, aby si s tým kreténom strávila dve sekundy. Ale mysli na všetko to dobro, čo tie peniaze vykonajú."

Prikývla. To bola jediná vec, kvôli ktorej vládala pokračovať. Venovala mu vďačný božtek na líce a odletaxovala sa domov.

Keď odišla, Ron klesol do kresla a hľadel do kozuba. Po pravde, bol oveľa znepokojenejší než dal najavo; Hermiona, ktorá bude mať blízky, neustály kontakt s Malfoyom, nebola skrátka dobrá vec. Kto vedel, čo za lotrovinu vyvedie?

Jednako by od nej bolo šialené, keby sa k toľkým peniazom otočila chrbtom. Hermiona jednoducho bude musieť zachovať nadhľad v tejto hre, a oni s Harrym sa budú musieť zastavovať v jej kancelárii častejšie. Určite Weasleyovské Výmysly a Vynálezy budú mať pre Malfoya v zásobe nejaký "zastrašujúci arzenál". Ale uvedomoval si,  že nech bude Hermiona akokoľvek vďačná za jeho podporu, bude musieť kráčať po vlásku, aby si nemyslela, že sa vmiešava. Stále bolo pre nich prirodzené obrátiť sa k tomu druhému v časoch stresu a potreby, čo bol dôvod, prečo sa k nemu  dnes večer prirútila. Napriek rozchodu dvojica bola vzájomne prepletená. Ich priateľstvo a láska nikdy nezoslabne bez ohľadu na to, čím prešli. Avšak ak ju vytáčala jeho žiarlivosť a prchká povaha, kým boli spolu, určite ju neznášala teraz. Keby si myslela, že prekračuje hranice, vykázala by ho zo svojej kancelárie, Malfoy-nemalfoy. Bude ju musieť opatrne podporovať bez toho, aby ju dusil, niečo, čo nie celkom zvládol počas štrnástich rokoch ich priateľstva. Ach fajn. Všetko je niekedy po prvý raz.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 28.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Od: GwenLoguir - 02.08. 2012
To je už sedem rokov po vojne? Hm... Draco je pravý Draco, ale Grangerka mi príde prehnaná.  (Eggy by oslavovala, keby videla tento komentár)

Re: 2. kapitola Od: MIRA - 28.06. 2012
Dala som sa na túto poviedku po tom čo som bola uistená, že je dobrá. Začína veľmi zaujímavo. Už sa teším na tie ich hádky.:D Medzi nami, tiež by som mala nutkanie tie peniaze odmietnuť. Ale na druhej strane, tá organizácia má určite finančné problémy a ľudia tam pracujú hlavne preto, aby pomohli, nie aby si niečo zarobili. Že? Som veľmi zvedavá aký bude mať Malfoy plat.:D 

Re: 2. kapitola Od: Patolozka - 18.04. 2012
Tedy ta Narcisa si o sobě ale myslí:-) Ha, a Ron se s Hermi rozešel, takže přecijen Dramione:-)Takže jsem moc zvěděvá na další vývoj. Děkuji!

Re: 2. kapitola Od: jerry - 12.04. 2012
dobre, som zvedava na harryho reakciu. toto bude asi jedna z tych zabavnych poviedok. moc sa tesim na pokracko. dik za preklad

Re: 2. kapitola Od: jesssnape - 11.04. 2012
skvělé, vynikající, vtipné, bravurně přeložené! =)

Re: 2. kapitola Od: iway - 06.04. 2012
malujete portréty Dobbyho .. to bylo super!

Re: 2. kapitola Od: Lioness - 06.04. 2012
"Humusáčka." "Fretčiak." Autorka vážně bravurně zvládá dialogy. Tím notářem bych nechtěla být. Za žádnou cenu... Ale jak zmínil (taktně, samozřejmě ) Ron, za nějaké prachy uděláš cokoliv. Scéna s Hermionou a Ronem mě potěšila. Mám Rona ráda, se všemi jeho klady i zápory a tvrdě si stojím za tím, že ryze kánonický Ron  je pro ryze kánonickou Hermionu dokonalý, takže mě trochu irituje, jak je snad v každé povídce mrtvý nebo tupý tak, že by se ho Hermiona měla pokusit zabít. Tady sice nepostrádá svůj legendární antitakt, určitou omezenost a emoční nestabilitu skloubenou s nechápavostí, ale je dost dobrý na to, aby si s ním fanfictionová Hermiona začala. Mám vážně ráda Narcissu, chladnou vážnou dámu, která má vždycky v rukávu nějaké eso. To jak Draco vyložil svou situaci mělo vážně svou hlavu a patu. Neměl stejné podmínky ani možnosti jako jeho otec. Ale za to jak se chová, si tuto malou milou lekci rozhodně zaslouží. A já budu moc ráda číst o tom, jak se tahle dvojice s takovou výzvou popere a kdo "sa zloží prvý". Díky za překlad!

Re: 2. kapitola Od: adelina - 03.04. 2012
Tahle povídka vypadá opravdu na spoustu legrace a to je přesně to, co v těchto dnech potřebuju. Takže se nemůžu dočkat další kapitoly. Ron mě mile překvapil, působí tady dospěle. Draco sice podle Hermiony zmužněl, ale podle stylu komunikace nedospěl:) "Sedem ľudí?" posmieval sa. "A ty krucinál potrebuješ svoju vlastnú asistentku? Čo do pekla ľudkovia celý deň robíte, Grangerová, maľujete portréty Dobbyho?" Jak milé:) Moc děkuji za překlad a těším se na pokračování.

Re: 2. kapitola Od: Lucka - 03.04. 2012
"A ty krucinál potrebuješ svoju vlastnú asistentku? Čo do pekla ľudkovia celý deň robíte, Grangerová, maľujete portréty Dobbyho?" Opäť som sa skvelo zabavila! Občas mám pocit, že prvé kapitoly si vychutnávam oveľa viac ako tie posledné. Ďakujem, Jimmi. Famózny preklad ako vždy.

Re: 2. kapitola Od: JSark - 03.04. 2012
Hej, rozhodne to bude zaujímavé. :) Už sa teším na pondelok. Teda ten v poviedke, ten reálny bude veľkonočný, ktorý z hĺbky dušičky nenávidím. Blé. :(

Re: 2. kapitola Od: vansmall - 03.04. 2012
Tak to je dokonalé! Musím se Malfoyovi smát..:D  Jinak, super překlad..:)

Re: 2. kapitola Od: Zuzana - 02.04. 2012
Narcissa je dokonalá dáma a aj dokonalá manželka verná aj po smrti Draco a Hermiona sa chovali totálne hnusne, už sa teším na ich začiatky chudák pán Pembroke. Ronova reakcia keď sa dozvedel koľko je to peňazí bola perfektná a jeho premýšľanie ako sa o Hermionu postarať a zároveň sa vyhnúť konfliktom bolo na Rona krásne dospelácke. Ale v poslednom čase je čoraz viac takých poviedok, takže už ma to ani neprekvapuje. Zrejme Ron vo sojom FF živote pomaly dospieva. Ďakujem za kapitolu

Re: 2. kapitola Od: Kellieta - 02.04. 2012
Chudák ten právník Pembroke, ten si s nimi ještě užije . Ron rozhodně překvapil.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Jé, ďakujem, nový nick, to vždy poteší :D (minimálne nepovedomý, ospravedlňujem sa za prípadnú zlú pamäť)
Re: 2. kapitola Od: Kellieta - 02.04. 2012
Zatím jsem komentovala velice, převelice málo, ač mám přečtené hodně dokončených (ach ta lenost). Ale jak se blíží maturita, tak nějak najednou tu aktivitu nacházím :D.

Re: 2. kapitola Od: NikkyD - 02.04. 2012
No veru uz sa tesim na pondelok! Som zvedava co Ron vymysli a ako to bude medzi Hermionou a Dracom. Diki:)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Teš sa na štvrtok (neboj, viem ako si to myslela :D) Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: Nade - 02.04. 2012
Draco reagoval skvěle. Herniona sice říkala, že vypadá dospěle, ale chování tomu moc neodpovídalo. Klasický Malfoyovský spratek. Luciův motiv tu byl naznačený, ale taky mohl svému synkovi zanechat nějaké bližší vysvětlení. Trochu mi vadilo, že z toho právníka padají různé omezující podmínky závěti po kouskách. Jinak jsem se skvěle bavila a mezi náni, taky mě zajímá, jak teď funguje "Spožús". Díky, moc se těším na pokračování.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Právnik vie, čo robí, asi by ho zaavadili, kebyže to na nich vybafne naraz. Naznačený Luciusov motív... hm, asi hej, ale autorka dobre mlží. Mlčím, idem si ešte raz prečítať trojku, za dva dni ide von :D Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: Goddy - 02.04. 2012
tohle bude ještě zaujímavoučké   Ronald začíná být inteligentní a vyspělý člověk, wohou  
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Kde? Kde? Nevidím? Som zaujatá, sorry. (to bol pokus o vtip, ďakujem za komentár)
Re: 2. kapitola Od: Goddy - 05.04. 2012
Z Tria je mi nejvíc sympatický, i když mám občas tu knihu chut podpálit :DD

Re: 2. kapitola Od: Gift - 02.04. 2012
Musim se priznat, ze me prvni kapitola moc nezaujala. Ale protoze si se mi zatim skoro vzdy trefila do noty, co se vyberu prekladu tyce, ani jsem nezavahala a zkusila kapitolu druhou. Dekujuuuuu!:-) Vazne jsem se pobavila! Dialogy Hermiona-Draco jsou opravdu bezchybne! Pokud to bude i nadale podobnych zpusobem gradovat...Uz se nemuzu dockat na dalsi. Diky za preklad, Jimmi;-).
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Hm, dialógy ešte len začínajú. Vieš ako jednotka prekvapila mňa? Spočítala som si 80K na 30 kapitol (je to rovnako dlhé ako Static a to ich má cez 20), hodila jednu do translatora, háhá  112 riadkov, to si dávam jednohubku na večer... a neskutočne mi to trvalo. Také dlhé riadky, po celý čas som sa nemohla dočkať tých dialógov. Buď mám blbú pamäť alebo to ešte len príde. Snáď nesklame ani zvyšok poviedky. Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: tigy - 02.04. 2012
Takže, zatiaľ nikto nikoho nepreklial, to je pomerne povzbudivé, no nie?  Tiež si myslím, že má Narcissa už asi po krk večne nespokojného a niečoho sa dožadujúceho Draca a táto záležitosť jej veľmi pekne hrá do kariet. A Ron sa pokúša byť dospelý, tak mu to neberme
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Ron či Draco? Žart, viem, že myslíš, že Draco. Narcissa sa nezdá, viac neprezradím. Díky

Re: 2. kapitola Od: andie - 02.04. 2012
toto bolo fakt dobre, a asi bude este tuhy boj :) tesim sa na pokracovanie :)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Dúfam, že moje očakávania nepredčia realitu (občas si primýšľam viac než tam naozaj bolo a zistím to až pri preklade), a nesklameme sa .Díky

Re: 2. kapitola Od: Claire - 02.04. 2012
Netuším, jaký honorář dostal chudák notář, ale vzhledem k tomu, že ty dva svérázy bude mít na krku celou dobu, tak by i těch 30 + 1 mil. bylo málo.Ten bude zralý na Chocholouška jako první. Narcissa, klasicky za dámu, si svůj nevzrušený nadhled zřejmě udrží i nadále. Pokud se týká Draca a Hermiony, doufám, že se zahájením reálné spolupráce obohatí své rejstříky urážek a dojde patrně i na nějaké ty truc akce - už se těším. No, a třešnička na vršku dortu - někdo tady píše, že zmoudřelý a dospěle reagující Ron, který nebude za blba. Nevěřím, ať se rozhlížím jak chci, nikoho takového tu nevidím. S jeho taktem, jemnocitem a empatií se rozhodne nemusí bát, že zažije něco jednou poprvé. Vyrobí akorát tak hromadu průs..švihů, jako vždycky. Dokonce se mu možná povede Hermionu s Dracem přistrčit k sobě dřív, než by je to napadlo samotné. Ale ani to nebude poprvé, takže nejspíš opět utře nos. Nu, nechám se překvapit - i když překvapením by pro mne byl vývoj opačný. Jimmi, díky za perfektní překlad a postupné rozšířování slovní zásoby vo slovenčine. Moc se těším na další kapitolu.
Re: 2. kapitola Od: lucky - 02.04. 2012
Souhlasím se vším, co píšeš a zejména ohledně Rona. S jeho přístupem  slona v porcelánu a empatií žížaly dosáhne přesný opak toho, co chce. viz. ....to nemyslíš vážně...s Malfoem...30 milionů...to musíš vydržet...
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Súhlas, pridávam sa do klubu, ktorý nepostrehol múdrejšieho Rona. Nikdy som si ho nevšímala, to bude asi tým. Premýšľam, koľko ľudí vie, čo si myslela tým Chocholouškom. Ja áno! Toto sú presne veci, ktoré v SJ preklade nepoužiješ, ale snáď aj ja vytiahnem zopár heftov. Vďaka obom!

Re: 2. kapitola Od: Jacomo - 02.04. 2012
Ano, tohle je ten zmoudřelý Ron ze "sedmičky" (a ne to frajerské individum z epilogu ;-/)! Díky Merlinovi za to, konečně zase jedna povídka, kde Hermiona skončí s někým jiným a Ron tu není za idiota, popřípadě za mrtvolu. To bych si mohla hóóódně užít Na souboj těch dvou tvrdohlavců se těším. To bude jízda! ) Díky, Jimmi.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Hm, to som nepostrehla. Ale väčšina áno, takže to bude asi tým, že som si nikdy Rona moc nevšímala. Dúfam, že to vyjde, originál to nebude, ale snaha aspoň sa mu priblížiť zostáva :D Teraz sa už len rozhodnúť, ktorú poviedku skôr. Díky

Re: 2. kapitola Od: kali - 02.04. 2012
No myslím,že první kontakt proběhl dobře,ani se neprokleli:-).Já prostě miluju Luciuse,ten ví jak věci zkomplikovat i po smrti,rozhodně sem zvědavá na jejich spolupráci,skvělý překlad:-D
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
mlčím, mlčím, mlčím a mlčky ďakujem za komentár. Nič neprezradím. Díky

Re: 2. kapitola Od: denice - 02.04. 2012
Tak Narcissa už má Draca taky plné zuby, mám pocit, že se za Luciusovu vůli spíš jen schovává, protože se jí opravdu nechce nic řešit. Dost si to ulehčila. Pravda je, že Lucius peníze a zodpovědnost dostal.  "Sedem ľudí?" posmieval sa. "A ty krucinál potrebuješ svoju vlastnú asistentku? Čo do pekla ľudkovia celý deň robíte, Grangerová, maľujete portréty Dobbyho? Trávi tvoja asistentka čas tým, že ti zháňa čaj a sušienky? Mal by som si so sebou priniesť v pondelok ráno striebornú tácku? Toto je totálny vtip." Obávám se, že mám podobný názor jako Draco. To, co jsem slyšela o veřejně prospěšných organizacích od lidí, kteří v nich pracovali, mě zcela zbavilo iluzí. Ale chci věřit tomu, že v kouzelnickém světě je všechno jinak a s potěšením si přečtu, jak se ti dva vzájemně dusí. Nesmírně se těším i na zpestření jejich práce v podobě návštěv Harryho a Rona. Hermiona jako Velká šéfka (šéfinka?), to bude něco. Tady už trochu vystrčila růžky. Díky.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Ach jo, bosslady je v budúcej kapitole len šéfka. Napadlo ma síce šéfuľa, šéfulica (bože, čo ja mám dnes s tou frndžalicou, asi si pôjdem loknúť  - no nebodne slivovica :D), ale... fakt ma zatiaľ nič lepšie nenapadlo. Díky

Re: 2. kapitola Od: Rapidez - 02.04. 2012
Ách, Jimmi, parádní práce. Ta místa jsi skvěle vyřešila, zní to všechno tak přirozeně, je to velmi úsměvné. Asi nejkrásnější bylo, jak už říkala i Kometa: "Čo je toto - súťaž, kto sa zloží prvý?"
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Ďakujem, vieš, že pochvala od teba má cenu zlata. Autorka sa nezdá :D, asi ešte budem otravovať. Ale až cez víkend, cez týždeň som rada, že stíham ako tak odpovedať na komentáre. 

Re: 2. kapitola Od: 3lucky - 02.04. 2012
skvělé :-))) setkání proběhlo přesně tak, jak jsem očekávala, ale myslela jsem, že Narcissa Draca bude chtít podpořit a pomoct mu... No a Ronovy úvahy na konci, super, líbí se mi povídky, kde se nechová jako totální blb :-D díky za překlad :-)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Narcissa má svoje plány - a Draco sa asi naštval, keď bude bývať u Thea... Díky

Re: 2. kapitola Od: kometa - 02.04. 2012
Jimmi, skutečně jsi mi rozsvítila ráno Byla to nádhera a já moc děkujuuu! Už ten začátek mě zase dostal do kolen:  "Humusáčka," pozdravil Draco. "Fretčiak," opätovala Hermiona Ani se nedivím, že Hermiona Dracovi jednu natáhla, zasloužil si to. A je mi fakt líto pana Pembrokea, protože být právníkem Malfoyovic famílie, to je trest  "Prosím, zachovajte zdvorilosť, ak sa vzájomne zabijete, ani jeden z vás tie peniaze nedostane." ... "Ak môžeme pokračovať, bez ďalších prerušení či urážok, maximálne by som to ocenil." ... "Sú vám obom jasné podmienky?" spýtal sa pán Pembroke, dychtivý ukončiť stretnutie. A kdo by se mu divil, že? Narcissa byla skvělá. A závěť je velmi jasně vymezená, zdá se, že Lucius má velmi specifický způsob, jak očistit jméno Malfoy – a postavit Draca nohama na zem. No, užijou si spolu, miláčkové  "Čo je toto - súťaž, kto sa zloží prvý?" povedala Hermiona.  Ale nejlepší byl stejně Ron - zdá se, že tu nebude za blbce a to mám radost - mám ho ráda  "Hermiona, berieš niečo?" znepokojene sa spýtal Ron. "Vôbec nedávaš zmysel.“  "Malfoya necháš na starosť mne a Harrymu. Nič ti neurobí, kým budeme nablízku. Tohto sa nemôžeš zriecť." "Nemôžem nechať teba a Harryho zvádzať moje bitky za mňa." "Potom si ich vybojuj sama. Tohto sa nemôžeš zriecť." "Si si istý? Toto je vážne nočná mora, však? Uštipni ma. Udri ma. Hoď ma do jazera." "Hermiona Grangerová, si chrabromilčanka alebo nie?" "Som chrabromilčanka," nešťastne vyhlásila. "Potom sa tak správaj." "Nechcem sa," fňukala.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Ty si úžasná, čítala som to hneď ráno, ale nedostala som s k odpovedi. Ďakujem moc, je úžasné, akú si si dala námahu. Páni, páni, páni. Dúfam, že ďalšia kapitola nesklame - dráčik nastupuje do práce :D Ja som sa bavila :D Díky

Re: 2. kapitola Od: Liz - 02.04. 2012
Ach, skvělý začátek nového týdne. Hermiona a Draco se chovají jako malé děti. Musím říct, že Lucius sbírá ze záhrobí plusové body, stejně tak hezky klidná Narcissa.  
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Cez víkend sa mi podarili tri, takže jedna ešte pôjde, len si nespomeniem kedy presne. Trošku tam máme husto :D Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: marci - 02.04. 2012
Vyhlašuji, že se mi povídka líbí čím dál víc :-) Skvělé čtení, takhle při pondělku :D Chudák pan Pembroke - doufám, že ještě dostane prostor :-)  A těším se, co nachystá Ron, byť mám pocit, že to možná ve výsledku povede ke spolupráci Draca s Hermionou. Jak říkám - super čtení a ukrutně se těším na další část. Nádherný překlad!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Fakt? Díky, snaha bude, táto poviedka ma fakt baví. Bety mám vyťažené, tak nech im moc neujdem :D Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: soraki - 02.04. 2012
toto ještě bude legrace Tak trochu mi to připomíná mně a jednoho mého 'úhlavního nepřítele' - sice nakonec není mým manželem, ale byl mým svědkem, což je, vzhledem k tmu, že jsme nemohli být v jedné místnosti déle než 10 vteřin pospolu, docela pokrok, ne? Jimmi, určitě miluju tvůj překlad a slovenštinu! Některé obraty by v češtině tak skvěle nevyzněly - DÍKY MOC!!!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Vidíš, a ja si zase myslím, že na takýto typ poviedok je čeština ako stvorená. V ďalšej kapitole som dosť riskla, Draco má klasické prezývky pre chalanov z tria, skrátka mi tám Grangerová nesedela. Vymyslela som slovo a teraz ho nemôžem dostať z hlavy a ešte sa mi rýmuje jedným slovom z Pacho Hybský zbojník (Grangerica Frndžalica) - pôvodne to malo byť veverica   - vkuse mi drnčí v hlave... či to nebude moc, och joj, trojka je už naplánovaná, tak som fakt zvedavá.  Ako vychádzate so svedkom teraz? Ďakujem
Re: 2. kapitola Od: soraki - 02.04. 2012
svědek je úplně nej a nejlepší kamarád a Frdžalica i veverica je skvělé a není to moc, je mi jasné, že Draco není 'milý' spíš naopak  
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Frn - od frnknúť  - frndžalica :D 

Re: 2. kapitola Od: teriisek - 02.04. 2012
Pro začátek musím říct, že mě Ron překvapil nebývale dospělým uvažováním. První setkání Hermiony a Draca proběhlo vcelku předvídatelně, oba vypadají dostatečně zoufale, Narcissa je neoblomná... no, jsem si jistá, že se dočkáme spousty legrace! Těším se a děkuju moc za překlad!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 02.04. 2012
Mám dojem, že Ron ešte nepovedal posledné slovo. Som rada, že sa páčilo.

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke