Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

1. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 31.03. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:

Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL:  http://www.fanfiction.net/s/4359182/1/Where_Theres_a_Will

  Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermioniu jeden rok, aj on, aj jej SOPLOŠ zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne zabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 


Pre istotu dopĺňam: sopľoš - mladý, nedorastený, nedospelý, neskúsený chlapec, sopliak (i ako nadávka) (našej prekladateľke sa podarilo preložiť to tak, aby to malo dva významy podobne ako v AJ)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1. kapitola

"Harry, čítal si dnes noviny?" spýtala sa Hermiona Grangerová svojho priateľa.

"Ktoré? Sršňa alebo Proroka?"

"Proroka."

"Ani náhodou."

"Hermiona, on ani Sršňa nečítal," ozvala sa Ginny Potterová, keď vrhla po manželovi pobavený pohľad. "Ak niečo nevytlačia v Zlatej strele, neprečíta si to."

"Vážne, Harry, mal by si okrem metlobalových plátkov čítať aj niečo iné," hrešila Hermiona svojho priateľa. "Na svete sa dejú dôležitejšie veci a Prorok je oveľa lepší než býval kedysi."

"Nepíše pre nich stále Rita Skeeterová?" spýtal sa Ron Weasley. "Tak nemôžu byť takí dobrí." Predklonil sa a uchmatol žemľu z Hermioninho taniera, čím si vyslúžil plesknutie po ruke. "AU! Myslel som, že už ju nebudeš."

"Šetrila som si ju, Ronald," odvetila. "A áno, náš najmenej obľúbený chrobák stále píše pre Prorok, ale ak preskočíš jej články, obvykle je dobrý. Nakoniec sú v ňom skutočné správy."

"Má pravdu," súhlasila Ginny. "V Prorokovi je vždy schovaný inzerát madam Malkinovej Dve za cenu jedných a ak si ho nepozrieš dôkladne, mohol by si ho prehliadnuť. Bez kupónu ti ich nepredá a zakaždým dokáže rozoznať falošný."

"Namojdušu, Ginny, ako keby si ty potrebovala nejaké nové habity," posmievala sa Hermiona. "Nosíš do práce uniformu!"

"A to je presne dôvod, prečo potrebujem veľa nových habitov," protirečila Ginny. "Po celý čas mám na sebe metlobalový dres; nemôžeš odo mňa očakávať, že tak budem vyzerať aj vo svojom voľnom čase."

"No, Prorok má viac než len inzeráty na predaj šiat," riekol Ron. "Viete, že tiež inzeruje Weasleyovské výmysly a vynálezy . Ani jeden z vás ešte nekomentoval náš nový inzerát. Navrhol nám ho Dean Thomas, a je dosť dobrý."

"Prepáč, Ron, všimla som si ho a chcela som niečo povedať," prehlásila Hermiona. "Bol veľmi dobrý, mali by ste najať Deana nastálo. Nie je teraz na voľnej nohe? Mali by ste si ho uchmatnúť skôr, než to urobí niekto iný. Zvlášť sa mi páčil ten animovaný obor, ktorý utekal od vychrtlého prváčika, čo mal vo vrecku knihu Súboj pre ťuťmákov po weasleyovsky, ale radšej by ste sa mali ubezpečiť, že ľudia budú vedieť, že sa v skutočnosti  s obrom nedá takto bojovať. Ale to nebolo to, o čom som vlastne hovorila. V Prorokovi moju pozornosť odviedli trochu iné veci."

"Hermiona, niečím z tohto niekam mieriš?" spýtal sa Harry. "Boli tam nejaké "skutočné správy", o ktorých si nám chcela povedať?"

Štvorica priateľov bola na pravidelnom týždennom stretnutí a on s Ginny boli toho večera hostiteľmi. Harry oveľa radšej uprednostňoval večere, kedy mali na starosti hostinu Hermiona alebo Ron, pretože u Rona sa vždy dalo spoľahnúť na to, že zabezpečí množstvo whisky a Hermiona nechala variť za seba pani Weasleyovú - mala veľmi malý talent na kuchyňu. Keď boli na rade on a Ginny, očakávalo sa od neho, že pomôže a čo na tom bolo zábavné? Dnes večer ho Ginny zaúkolovala pripraviť dezert, ale zakázala mu vybrať si sirupové tortičky. A skutočne, aký dobrý bol dezert bez nich? Celé jedlo bol z toho vyvedený z miery a Ginny sa maximálne snažila, aby jeho trucovanie ignorovala, čo to len zhoršilo. A keď už ide o to, rovnako aj Ron a Hermiona a tá posledne spomenutá im zjavne chcela povedať niečo dôležité, čo zo seba nedokázala vysypať posledných desať minút.

"Ach, áno," odpovedala Hermiona. Žiadne detaily.

"No?" vybuchol Harry. "Von s tým!"

"Čakala som na dramatickú pauzu," vyhlásila, "ale asi to nie je vhodné. Tu je tá novinka: zomrel Lucius Malfoy."

"Čože?" zajačali na ňu Harry, Ron a Ginny.

"To... to nám hovoríš až teraz?" koktal Harry. "Na čo si do pekla čakala?"

"No, spýtala som sa ťa, či si čítal noviny," pripomenula mu Hermiona. "Pokúšala som sa k tomu dostať."

"To malo byť prvé, čo ti vyšlo z úst," rozhorčene vyhlásil Harry. "Kedy sa to stalo? Prečo neinformovali Úrad aurorov?"

"Myslím, že to bolo pomerne tajné," riekla Hermiona. "Muselo to byť dosť nedávno, hoci Prorok neuviedol priveľa podrobností. Len napísali, že to nikto nezavinil."

"Moja riť to nezavinila," odfrkol si Ron. "Ručím za to, že ho odkrágľoval fretčiak, aby sa dostal k dedičstvu."

"Ron!" šokovane vykríkla Hermiona. "To sú hrozné reči."

"Všetci vieme, že Malfoy nemôže zohnať prácu," odvetil Ron. "Nemá dobré meno. Keby nebolo prachov drahého starého apíčka, chodil by v Zašitej uličke po žobraní. Asi už mal po krk čakania, kedy sa z neho stane pán manoru."

"Nuž áno," Ginny sa zamračila na brata. "Čím menej sa o ňom povie, tým lepšie. Jednako, človek by si myslel, že sa o tomto dopočuje skôr. Niežeby to bol nejaký náhodný, neznámy človek, bol to Lucius zasraný Malfoy! Vážne, Harry, nenapadá ma, prečo neinformovali aurorov, že tak známy temný čarodejník zomrel."

"Ani mňa," súhlasil Harry. "Pravda je, že od vojny sekal dobrotu. Presne ako naposledy sme mu roky nedokázali nič prišiť. Z toho všetkého, čo vieme, možno sa legitímne vzdal čiernej mágie. Ale má u nás poriadne hrubú zložku, Draco Malfoy tiež, ale to nie je nič nového. Už viacej nemáme dovolené klasifikovať ich ako temných čarodejníkov, ale nemôžem uveriť, že mi to po tom všetkom, čím sme si s ním prešli, Kingsley nepovedal."

"Možno to ani on nevedel," naznačil Ron. "Možno to nikto nemal vedieť. Skeeterová pravdepodobne chrobákovala okolo manoru a dostala ten príbeh na verejnosť. Nečudoval by som sa, keby to urobila."

"Je to možné," dumala Hermiona. "Ale myslím, že je malá šanca, že by to Prorok vytlačil bez toho, aby o tom nevedel náš minister mágie. To nie ja ako za Fudgeho. Kingsley zvláda všetko s prehľadom."

"Viem, že takéto dačo je hrozné povedať," riekla Ginny, "ale nie som smutná, keď som zistila, že je po ňom. Mohol sa kajať, kto vie? Ale dlhý čas to bol zlý muž a keby jeho strana vyhrala, všetci by sme sa Malfoyovcom ukláňali. Verím v druhé šance, ale nikdy mu nedokážem odpustiť to, čo mi urobil."

"Bol dosť hrozný," súhlasila Hermiona. "Tipujem, že sa o tom čoskoro dopočujeme viac. Vážne by ste všetci mali čítať noviny."

XXXX

"U Merlina, mohli by sme už pokračovať?" vyštekol Draco Malfoy na právnika svojho otca. Už uplynuli dva týždne, čo jeho otca na poľovačke zabila zatúlaná mantichora a len teraz sa dostávali k prečítaniu jeho poslednej vôle. Dva týždne! Jeho otec by nikdy nepripustil také čakanie; keď Lucius Malfoy luskol prstami, dospel k výsledkom. Alebo aspoň pred vojnou dospel. Teraz podľa všetkého klesol tak nízko, že si nedokázal zabezpečiť ani rýchleho vykonávateľa závete, ktorý by zvládol jeho záležitosti.

Samozrejme, Draco bol kvôli svojmu otcovi rozrušený. Zbožňoval toho muža a skutočne za ním trúchlil. Matka bola v strašnom stave, a to nespočítateľné množstvo vrešťadiel, ktoré od jeho sklonu dostali, vôbec nepomáhalo zmierniť jej stres. Väčšina vrešťadiel bola typu: "Dobre, že je po ňom!", "Konečne!" alebo "Uvidíme sa v pekle!". Prišlo zopár kondolencií, ale väčšina čarodejníckeho sveta uvítala smrť jeho otca s pohŕdaním a posmechom. To nepomáhalo matkiným nervom a nepomáhalo to ani jeho nálade. K tomu všetkému mali po otcovej smrti obmedzený prístup k otcovým bankovým účtom. Draco vedel, že jeho otec im obom zanechal bohatstvo, ale cítil by sa lepšie, keby ho skutočne vlastnil. Neznášal pocit, že profituje z otcovej smrti, ale po pravde, mal sa stať veľmi bohatým mužom.

To nebolo fér. Malfoyovci boli kedysi jednou z najrešpektovanejších čarodejníckych rodín v Británii. Iste, bol tu ten malý problémik, že nasledovali Voldemorta, ale nemohli ľudia odpustiť a zabudnúť? Od vojny musel Draco prehltnúť veľa hnoja. Napriek tomu, že sa v poslednej minúte otočili Temnému pánovi chrbtom, s rodinou stále zaobchádzali ako so smrťožrútmi. Draco si nedokázal nájsť žiadnu zmysluplnú prácu a jeho otec ho odmietal financovať na základe akéhosi absurdného, zbrusu nového princípu. Každý len hádal, kde jeho otec dospel k takej náhlej zmene názorov, keďže Draca v mladosti vždy rozmaznávali obaja rodičia. Na Rokforte Draco vždy očakával, že pomaličky prepláva do ľahkej a príjemnej práce na ministerstve či do vysoko hodnoteného metlobalového tímu; k čomu sa najbližšie dostal, keď tri mesiace v Amerike predával metly. Napriek svojmu úprimnému smútku sa chcel Draco priveľmi k tým peniazom dostať. Boli jeho lístkom do nového života.

"Je mi to ľúto, pane," strnulo prehovoril právnik. "Ale váš otec zanechal dosť komplikovaný závet. Muselo sa toho veľa overiť."

"Ako komplikované je dať mne a mojej matke naše peniaze?" spýtal sa.

"Draco!" vyprskla jeho matka. "Prosím, pamätaj, prečo sme tu. My sa nehrabeme za majetkom tvojho otca ako obyčajní muklovia."

"Prepáč, matka," odvetil. Jeho matka vyzerala, že sa už-už rozplače. Objal ju rukou okolo pliec a venoval jej krivý úsmev, aby ju upokojil. Na oplátku ho poctila uslzeným úsmevom a on ju pobozkal na čelo. "Len chcem, aby toto už bolo za nami. Pripadá mi šialené, že si musíme takto vytrpieť svoje. Sú to aj tvoje peniaze." A moje.

"Áno, áno," začal právnik. "Obávam sa, že to nie je jednoduchá vôľa. Váš otec zanechal dosť nezvyčajné pokyny."

"Aké?" spýtal sa Draco. Jeho otec asi zanechal hromadu peňazí Sv. Mungovi pod podmienkou, že mu postavia sochu alebo niečo podobne trápne. Boh vedel, že ten chlap bol márnivý. Možno Lucius plánoval obnoviť svojou smrťou ich dôveryhodnosť.

"Pani Malfoyová," riekol právnik. "Váš manžel vám zanechal polovicu svojho značného bohatstva rovnako ako váš dom, Malfoy manor. Obnáša to sedemdesiat päť miliónov galeónov."

Draco hvízdol, súčasne šokovaný aj ohromený. Nemal potuchy, že jeho otec má toľko peňazí, a to bolo potom, čo dosť stratil počas a po hrôzovláde Temného pána. Jupíjéj, so sedemdesiatimi piatimi miliónmi už mohol čosi urobiť. Dokonca aj keby jeho otec nechal niečo charite, bude mať odteraz toľko domácich škriatkov, že nebude vedieť čo s nimi.

"A ja?" spýtal sa.

"Nuž, to je tá komplikovaná časť," odvetil právnik, viditeľne sa pri tom prikrčil. "Zvyšok peňazí je rozdelený na dva rovnaké podiely."

Tak to robí tridsať dva a pol milióna. S tým stále mohol narobiť trochu škody.

"Kam pôjde ten zvyšok, na charitu?" opýtal sa. "Dokonca po smrti má otec vplyv na ľudí."

"Pôjde na jednu konkrétnu charitu," oznámil právnik. "V skutočnosti tie peniaze pôjdu Spoločnosti pre ochranu práv a legálne oslobodenie škriatkov."

"ČOŽE?"

"A zvyšok peňazí pôjde do zvereneckého fondu," pokračoval právnik, ktorý každú chvíľu očakával prekliatie. "Pokiaľ nebudete rok pracovať pre spomínanú spoločnosť, zverenecký fond vám prepadne a peniaze prejdú na, ehm... S.O.P.L.O.Š."

"MOJE PENIAZE DOSTANE GRANGEROVÁ?"

"Pokiaľ pre ňu nebudete rok pracovať, áno."

"Sladký Merlin," zašepkal Draco. Zhlboka sa nadýchol, upokojil... a klesol do kresla za ním, po prvý raz v živote úplne onemel.

XXXX

"Toto musí byť žart," oznámila Hermiona mužovi pred sebou. Sedela v dosť nepohodlnom kresle v kancelárii Silasa Pembroka, do ktorého sa zrútila po mužových slovách. Nemala potuchy, že Dracova reakcia bola úplne rovnaká, ale muž pred ňou túto informáciu zamlčal.

Právnik si ju dal ráno zavolať s nejasným odkazom o predpisoch a nariadeniach ohľadne S.O.P.Ľ.O.Š. Hermiona sa s tým mužom nikdy predtým nezhovárala; S.O.P.L.O.Š mala na starosti úplne iná firma, firma, ktorá nebola poškvrnená službou temným čarodejníkom. "Kto vám zaplatil, aby ste ma sem dotiahli - Malfoy? Namojdušu, nemá nič lepšie na práci?"

"Uisťujem vás, že toto nie je žart, slečna Grangerová," prehovoril pán Pembroke, keď si pošúchal čelo. U Merlina, toto sa ukazuje ako debakel. Včera večer zdúchol z Malfoy manoru po tom, čo celé tri hodiny počúval tiráde a rozčuľovaniu sa mladého Malfoya, pani Malfoyová povedala málo - zjavne bola v šoku. Mladý Malfoy sa zúfalo pokúsil obísť otcovu vôľu, ale tá bola pevná ako skala. Čarodejnícke zmluvy, a tou posledná vôľa je, bolo nemožné obísť. Podmienky boli jasné; pracovať pre spoločnosť slečny Grangerovej alebo skončiť na mizine.

Po pravde, pán Pembroke si myslel, že je celá záležitosť smiešna. Ktorý úctyhodný čistokrvný čarodejník sa staral o ufňukaných malých domových škriatkov? Čo zamýšľal Lucius takým nápadom? A nepodelí sa pani Malfoyová jednoducho so svojím bohatstvom so svojím synom? Prečo prepánakráľa dostal ten mladík taký záchvat? Ach, no, možno si mladý Malfoy myslel, že je jeho matka rovnako ľstivá ako bol evidentne jeho otec.

"Neverím vám," vyhlásila Hermiona. "Je mi jasné, že toto je nejaká prepracovaná lesť. Fajn, tak počúvajte, pane, so Spoločnosťou pre ochranu práv a legálne oslobodenie škriatkov sa nezahráva. Sme legitímna agentúra s legitímnymi prispievateľmi. Veľa ľudí a škriatkov sa na mňa spolieha a mám málo času, aby som tu pobehovala pre pobavenie Draca Malfoya. Prajem pekný deň." Zdvihla sa z kresla, ale právnik ju zastavil.

"Slečna Grangerová, ani ja sám nemám voľný čas na žarty a hry," riekol. "Nebol by som vás sem priviedol pod falošnou zámienkou. Podmienky závetu Luciusa Malfoya boli jasné: vaša malá spoločnosť škriatkov je teraz bohatšia o tridsaťdva miliónov galeónov."

"Môjtybože," vydýchla, znova sa zrútila do kresla. "To nemôže byť pravda."

"Je," krátko odpovedal.

"Čo musím urobiť, aby som tie peniaze získala?" podozrievavo sa spýtala Hermiona. Musel v tom byť háčik. Lucius Malfoy - a dať peniaze domovým škriatkom? Čo musela urobiť? Všetkých ich zavraždiť a zavesiť ich hlavy na stenu?

"Je tu jedna malá podmienka," začal pán Pembroke.

"Samozrejme, že je."

"Pán Lucius Malfoy chcel, aby sa jeho syn stal prospešným členom spoločnosti. Chce, aby Draco pracoval pre S.O.P.L.O.Š. ako váš asistent."

"Tak teraz musíte žartovať," posmievala sa Hermiona. "Malfoy, a pracovať pre mňa? To je nemožné. Nenávidíme sa."

"Áno, no, také bolo prianie pána Malfoya," povedal právnik. "Myslel by som si, že osoba, ktorú práve poctili takým veľkorysým darom urobí čokoľvek, o čo ju jej mecenáš požiadal."

Hermiona sa začervenala, ale trvala na svojom. "Pán Pembroke, dovoľte mi povedať to na rovinu. Nemám príjemnú minulosť s Dracom Malfoyom alebo jeho otcom. Ako muklorodená som na škole bola terčom Dracovho výsmechu. Počas vojny ma mučila Luciusova švagriná v jeho vlastnom dome. Predstavujú všetko, čo nenávidím a ja predstavujem všetko, čo nenávidia oni."

"A predsa tu máme vôľu pána Malfoya," odvetil nepohnuto právnik. "Myslite na dobro, ktoré tieto peniaze môžu priniesť vašej veci, slečna Grangerová. Máte jeden deň na rozhodnutie. Ak odmietnete zamestnať pána Malfoya, všetky peniaze prejdú na Luciusovu vdovu."

Čo mohla robiť? Hermione bolo jasné, že ten chlap skutočne nežartuje. Čo si panenka skákavá Lucius Malfoy myslel? Keď to prijme, niečo ju prekľaje? Bol toto pre Draca Malfoya spôsob, ako ju sabotovať zvnútra? Všetko v nej kričalo, aby z tej kancelárie odkráčala a nikdy sa neohliadla. Mohla skutočne prijať tie prekliate peniaze? A predsa tridsať dva miliónov...

Zhlboka sa nadýchla. "Beriem."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 28.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Od: Radka - 01.04. 2013
Jsem zvědavá jak to bude dál.Tak jdu na další kapitolu

Re: 1. kapitola Od: GwenLoguir - 02.08. 2012
Lucius po smrti dosiahol svoje a dokázal, že všetko sa dá kúpiť... aj miesto pre jeho syna v SOPLOŠi. To nemá chybu...

Re: 1. kapitola Od: Patolozka - 18.04. 2012
Tak mám konečně trochu času, abych si mohla vychutnat i tuhle povídku:-) Tedy moc by mě zajímalo (a všechny naše aktéry asi taky), co tím ten Lucius sledoval. Teď mě tak napadá - Hermi a Ron jsou spolu a tohle má být Dramione, hmmm, asi se mám na co těšit:-) Děkuji! 

Re: 1. kapitola Od: jesssnape - 11.04. 2012
vypadá to zajímavě =) jdu rychle na další =)

Re: 1. kapitola Od: jerry - 10.04. 2012
Tak to je velmi zaujimave s tou zavetou. Som zvedava ako budu ti dvaja vychadzat? Dik za preklad

Re: 1. kapitola Od: zoe - 08.04. 2012
Díky za překlad, tahle povídka vypadá na hodně vtipnou záležitost.:) Těším se na další kapitoly.

Re: 1. kapitola Od: iway - 06.04. 2012
hihihi.. to budou přestřelky

Re: 1. kapitola Od: Lioness - 06.04. 2012
Tak tohle vypadá slibně. Ne, výborně. Draco a Soploš (vážně vám závidím ten slovenský překlad)? To teda beru! Proč jen tohle Lucius udělal? Že by nějaké halucinace nebo prozření shůry? Úvodní skupinový rozhovor byl výborný. Všechny postavy krásně ukočírované, žádná nebyla opomenuta. Hlavně Ginny mě bavila. Draco, který v jediné scéně truchlí po otci, ale zároveň se chladnokrevně těší na své... hm, zasloužené penízky: Chudák právník. Ten si ještě užije a to jak od Draca tak bezpochyby i od Hermiony. Na tuhle jízdu se fakt těším. A děkuji za překlad!  

Re: 1. kapitola Od: kiwic - 02.04. 2012
začíná to dobře, doufám, že Draco bude Draco a že  jakákoliv spolupráce bude težká.

Re: 1. kapitola Od: teriisek - 31.03. 2012
Hermionu chápu, nechat si utéct takové peníze, zvlášť když to bude ona, kdo bude velet... to by byla blbá! Právník byl skvělý, celou dobu jsem s ním soucítila, bylo jasné, že ani u jedné strany to nepůjde zrovna dobře (snad krom Narcissy, ta z toho vyšla nejlíp), a fakt bych nechtěla být na jeho místě! Fakt by mě zajímalo, jestli se někdy dozvíme, proč to Lucius udělal. Nicméně jeho způsob smrti byl vskutku originální. Úvodní rozhovor byl perfektní, plný skvělých postřehů (kupón od madam Malkinové, paní Weasleyová vařící za Hermionu, debaty o novinách a o Ritě...), jsem zvědavá, co tahle partička řekne na nový vývoj ve věci Malfoy;) Díky moc za skvělý překlad, bavilo mě to a těším se na další kapitolu!
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 01.04. 2012
Víkendové odreagovanie sa od stresu v práci a toho všetkého, čo sa stalo s UL. Rodinka ešte drichme, takže idem povešať prádlo a vrhám sa na záverečné úpravy tretej kapitoly. Tri za víkend je slušné číslo? Nemusieť ísť tak do práce :D Díky, potešilo, že čítaš

Re: 1. kapitola Od: ivas1 - 31.03. 2012
Luciusov zamer poznam, viem ako to skonci, o to viac si vychutnam preklad. dialogy su krasne prelozene /na Rite ktora chrobakovala som sa dobre zasmiala/, takymto prekladom posuvas fain poviedku o level vyssie. diky.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 01.04. 2012
Nezarazilo ťa pri tejto kapitole, že DM Trio oslovovalo Draco? Však by to Ronovi ani cez ústa neprešlo. Poviedka má skvelý nápad, unikátnosť, ale zlý preklad by ju pokazil. Ale aj tak som si povedala trikrát a dosť, s každým prečítaním ma napadajú iné verzie a opravovala by som to donekonečna. Pri preklade sa bavím, tak sa snáď pobavia aj ostatní. Ďakujem za podporu

Re: 1. kapitola Od: Eggy - 31.03. 2012
ZAujimava zapletka a priebeh... potrebovala som si odpocinut a toto ma rozhodne uvolnilo :) dakujem za preklad...
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 01.04. 2012
Je to poviedka na vážnu tému, ktorá je miestami vtipná. Ale nie je to paródia, takže... Díky

Re: 1. kapitola Od: marci - 31.03. 2012
Dobrý výběr povídky, koukám Budou tam ve větší míře figurovat domácí skřítci?? Nějak bych si o nich ráda přečetla něco víc   Rozhodně povídka má nabito slušně třeskutou municí, tak jsem zvědavá, jak se to vyvine. Chuďátko právník
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 01.04. 2012
Bez škriatkov snáď nie je kapitola. Dokonca pri preklade som zistila, že sa spomínajú aj v tejto. Draco ani netuší, akú pravdu mal, že bude mať škriatkov, že nebude vedieť čo s nimi :D Díky

Re: 1. kapitola Od: tigy - 31.03. 2012
Parádička   Tipujem, že v druhej kapitole bude gang okolo Hermiony premýšľať, čo mohol mať Lucius za ľubom, keď jej odkázal tie peniaze a Draco bude vymýšľať, ako by podmienku zamestnania v S.O.P.L.O.Š. mohol obísť...pravdepodobne bezúspešne, keďže v tretej kapitolke nastupuje 
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 01.04. 2012
Takmer ti to vyšlo. Díky

Re: 1. kapitola Od: denice - 31.03. 2012
Teď jsem prolítla komentáře a v jednom z nich píšeš, že znáš povídku, v níž se Draco promění na domácího skřítka. Můžeš mi prosím napsat, od koho je a jak se jmenuje? Přeložil ji někdo? A dovolím si zeptat se, už dlouho pátrám po nějaké Snamione, kde by Draco z jakéhokoli důvodu skončil v Doupěti. (Dovedu si představit, jak by se na něm Weasleyovic dvojčata vyřádila). Nevěděla bys, jestli napsal někdo něco takového? díky.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 01.04. 2012
Včera som musela riešiť iné veci, nestíhala som odpovedať Poznám dobré Dramione na túto tému, so Snamione ti neviem poradiť.  Škriatok: http://dmhgficexchange.livejournal.com/351511.html [dmhgficexchange.livejournal.com]  Ale poznám jednu, kde sa premení na príšeru (niečo ako v Mrázikovi): http://www.fanfiction.net/s/1550979/1/Does_my_bum_look_big_in_this A nech už je to komplet: Draco v Brlohu: http://www.fanfiction.net/s/3566930/1/Mayhem_at_The_Burrow (K tej mám aj vyjadrenie: http://hp.kizi.sk/modules.php?name=Dramione&l_op=viewlinkcomments&lid=51) U všetkých som zvažovala preklad, ale čo sa rozkrájam?  
Re: 1. kapitola Od: denice - 01.04. 2012
Moc děkuji!

Re: 1. kapitola Od: denice - 31.03. 2012
Hermiona za sebe nechala vařit paní Weasleyovou? Znamená to, že jsou s Ronem spolu? Celá jejich konverzace je skvěle napsaná, velmi neotřele podaná. Odboural mě fretčiak a chrobákovala, obojí je kouzelné. Jestli to patří k překladům z rychlíku, přimlouvám se za časté užití této metody. Nemám vůbec nic proti novotvarům tohoto typu. Lucius zešílel nebo byl pod Imperiem - nemohl přece jen tak hodit čtvrtinu jmění mudlovské šmejdce a skřítkům! Nebo dokonce polovinu, pokud Draco neuspěje. (Představuji si Draca, jak jde s vemlouvavým úlisným úsměvem od dveří ke dveřím, koště hozené přes rameno  a vnucuje je neochotným americkým paničkám. Podle mě by se svým šarmem mohl uspět). Tak Lucius chce, aby se jeho syn stal užitečným členem společnosti? Cože tak najednou? Čichám, čichám čertovinu... Tak teď stačí, aby Draco zakouzlil na Hermionu Imperius, ona ho odmítla zaměstnat a Narcissa dostane její čtvrtinu peněz. Předpokládám, že Draco by svých třicet dva milionů dostal okamžitě. Myslím, že tuhle povídku budu milovat. Díky.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Čertovina to bude riadna, ale musím mlčať. Povedala by som, že je to poviedka na vážnu tému s miestami, kde snáď vybuchnete smiechom, ale nepatrí k tým trafeným (či paródiam). Vtipná poviedka o láske neláskavej. Myslím, že Imperius by Dracovi neprešiel, predsa len majú aurori na neho hrubý spis...  Inak, ja už ju milujem, len sa bojím, že ju budem občas nenávidieť, pretože niektoré hlášky sú nepreložiteľné. Čo už, snaha bude. Díky 

Re: 1. kapitola Od: Lucka - 31.03. 2012
Jupíjéj Prvá kapitola a koľko periel. Viackrát som musela potlačiť smiech, nech si rodičia nemyslia, že je so mnou niečo v neporiadku. Veľmi ma rozveselilo spojenie Ritinho prechrobákovania, rovnako ako predstava Luciusovej sochy uprosted Munga. Boh vie, že ten muž bol márnivý.   Teším sa na objasnenie Luciusovho motívu. A tak nejak mám pocit, že Cissa sa s tými - akoby Hagrid povedal - prašulami len tak ľahko nerozdelí. Paráda, očakávania naplnené, teraz už len čakať na pokračko. Ďakujem za preklad.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Jo, a to nevieš, že postaviť sochu je erected (vztýčiť) a samozrejme, pri prvom čítaní som to pochopila tak, že chcel, aby mu na jeho soche vztýčili vieš-čo. Väčšinou prvý raz čítam fakt rýchlo, len dialógy a zvyšok domýšľam, ale keď som si to druhý raz prečítala poriadne... rehotala som sa tomu. Pocit ohľadne Narcissy dobrý, uvidíš v ďalšej kapitole. Na Luciusov motív si ešte počkáme... Ďakujem

Re: 1. kapitola Od: Zuzana - 31.03. 2012
Lucius ten diabolský plán zosnoval zrejme keď ho Draco niečím neskutočne naštval. Netuším či sa dozvieme ako k tomu rozhodnutiu dospel, ale je to perfektná pomsta synovi a akoby ospravedlnenie sa škriatkom ale aj Hermione. Bavili ma tie podobné reakcie Draca a Hermione. Už sa teším na ich spoluprácu. Ďakujem za zlepšenie víkendu.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Určite a budeš valiť oči :D MLČÍM, som zvedavá, kto si to prvý tipne. Možno Draco v budúcej kapitole? Ide 2.4, skôr bolo plno. Snáď dobrá správa. Ďakujem

Re: 1. kapitola Od: dinca - 31.03. 2012
Nemohla jsem tomu uvěřit! Šla jsem se podívat na tvůj blog, co nového přibylo a našla jsem tu tohle! Hrozně se mi líbí Dramione a jsem zvědavá jak se tahle povídka vyvine  Zajímalo by mě, proč si to takhle Lucius vymyslel... Moc se těším na pokráčko a děkuju
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Ale Dramione je tu teraz dosť slušne, nie? Luciusove "dôvody" sú zaujímavou pointou, takže prezradiť nemôžem. Díky

Re: 1. kapitola Od: NikkyD - 31.03. 2012
No teda! Vyzera to velmi zaujimavo...Uz sa tesim na ich povecme ze spolupracu:D Tesim sa na dalsiu kapitolu! Diki
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
No, Draco nastupuje do práce až v tretej kapitole, ak sa nemýlim, takže si ešte chvíľu musíme počkať. Díky

Re: 1. kapitola Od: JSark - 31.03. 2012
Tak som nakoniec neodolala. Vyzerá to zaujímavo, interakcia Draco vs. Hermiona bude určite stáť za to. Len sa mi zdá, že to má logickú dieru - síce neviem, ako sa k tomu stavia Narcisa, ale nedalo by sa to urobiť tak, že Draco odmietne, peniaze pripadnú Narcise a tá mu ich dá? Alebo je tam nejaká podmienka, že to urobiť nemôže? 8o - zaúkolovala - nie je to čechizmus? Len rozmýšľam, ako by to bolo po našom. Zaúlohovala?
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Nie, podľa Krátkeho slovníka SJ 2004 slovo úkol existuje aj v SJ, ale tu je prenesený zmysel - zadať úlohu. Ale teoreticky, ktovie či mu neurčila aj odmenu : Nevedela som si spomenúť, prečo som to preložila takto, ale z tohto je to jasné: Ginny had tasked him with making dessert... úkolovať nedok. určiť úkol a odmenu (za prácu): ú. prácu úkol -u m. prac. úloha odmeňovaná podľa množstva vykonanej práce, akord: pracovať v ú-e; 

Re: 1. kapitola Od: Rapidez - 31.03. 2012
Hahaha! Jimmi, měla jsi mě od prvního "Ani náhodou." To byl moc fajnový překlad, ách. A jak jsi skvělě vyřešila tu větu od Jupíjéj.. a i to zvolání samotné, prostě paráda! (Je - drahého starého "apíčka" - překlep, nebo mě zase překvapuje slovenština? )
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Vieš, že citoslovce nie sú moja silná stránka (teda určite jedna z najslabších ), ale tu som si predstavila seba na jeho mieste a nič iné sa mi tam nehodilo. A milujem tvoje postrehy k slovenčine (už som doplnila vysvetlenie soploš, pretože ma napadlo, že možno Češi nevedia, že to je skutočné slovo). Apíček je posmešné oslovenie otca, správny tvar: otec: hovor. zastar.: apo • apa • apko • apík • Apko, apík je dokonca spisovné slovo (čo ma tiež prekvapilo, skontrolované v Krátkom slovniku SJ 2004)  A keď ťa tu už mám - muggle-centered test  - muklovsky zameraný?  alebo len muklovský (je to v 2.kapitole) Díky
Re: 1. kapitola Od: Rapidez - 31.03. 2012
Myslím, že moje taky. Přijde mi, že ty anglicky zachycené zvuky jsou pestřejší, víc sedí a zahrnují větší škálu, než čeština.  * rozšiřuje si obzory * Zajímavé. V čj mě napadl právě jen papínek. Haha, tvé vysvětlení pobavilo. Errr, záleží na významu věty,  druhá kapitola čeho? Nenašla jsem to.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Tohto, vložila som ti to do fóra :D Díky vopred.

Re: 1. kapitola Od: Liz - 31.03. 2012
No vypadá to zajímavě, musím říct, Jimmi, že obdivuji tvůj cit pro výběr povídek. V této kapitole mě asi nejvíce zaujal Harry, jak se chce co nejlépe nadlábnout a bez práce.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
No, pokiaľ poviedku dokážem prečítať dvakrát, beriem to ako znak kvality. Existuje jedna jediná, ktorú som kedysi dávno prečítala trikrát a stále sa nerozhúpala k prekladu... tá ma "straší", ale inak pri tom množstve originálov, na ktoré nakuknem je väčšina dvakrát prečítaných už preložená alebo sa prekladá. Pokiaľ neprekladám z dôvodu, že som nedokázala pochopiť originál (čo bol na začiatku hlavný dôvod, teraz je to skôr výnimka :D) Jo, Harry nemal chybu. Žiadna dokonalosť. Díky

Re: 1. kapitola Od: Nade - 31.03. 2012
Vypadá to, že Lucius došel k závěru, že svého syna špatně vychoval a rozhodl se to napravit opravdu ďábelským způsobem. Skoro je mi Draca Líto, ale nevydědil ho. Jen se chlapec musí jeden rok trochu snažit.  Těším se na pokračování. Díky.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Hahaha, počkaj až prídeme k pointe. Presne, Draco sa musí snažiť. Díky

Re: 1. kapitola Od: Claire - 31.03. 2012
Omlouvám se. ale koment bude "bodový" a napřeskáčku. Uceleně mi to zatím příliš nejde... takhle po ránu. Chudák právník, ten by nejspíš po takových dvou jednáních potřeboval několik dnů dovolené na zotavenou - no jo, pracovat pro Malfoyovi bylo vždy nejen prestižní, ale hlavně náročné. Hermiona je nakonec taky hrabivá? Žádná slečna hrdá a dokonalá? Na její omluvu, je to celkem slušná finanční injekce pro "milované dítko" a navíc, kdo by u vidiny takové hromady peněz dokázal zůstat natolik hrdý, aby odmítl - nejspíš by nosil to zlaté kolečko nad hlavou, z reálných smrtelníků sotva kdo. Sice mi zatím není jasné, jaké důvody bude mít Narcissa, aby se nepodělila s Dracem o svou část dědictví, žádná podmínka u ní nebyla, tedy pokud jsem něco nepřehlédla, ale nějaké budou (snad se je i časem dozvíme), protože jinak by povídka mohla skončit dřív, než začala. I důvody Luciusova náhlého zešílení (či osvícení) zřejmě vyjdou najevo, v tuto chvíli je jasný jen jeden - chtěl, aby Draco měl nějakou slušnou práci, aby se vůbec naučil pracovat a ne jen natahovat ruku pro penízky směrem k rodičům. Taktéž se zdá, že Harry s Ronem budou v této povídce v poloze, která je pro mne nejvíce uvěřitelná. Nějak se neztotožňuji s modelem Harry dospělý, zodpovědný, moudrý ... a u Rona si to nedovedu ani představit, o nějakém ztotožňování nemůže být řeči. Sečteno, podtrženo - o srandu se postarají, kromě přepestré nabídky možných interakcí mezi Dracem a Hermionou, právě i oni dva plus Ginny kontra Vassilissa přemoudrá. Díky za zahřívací kapitolku, brrmm, brrmm, odjíždím do depa a těším se na další. Jo, ještě technická ke Zhrnutiu - navzájem se zabijí Draco se SPOŽÚSem?
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Ups, je tam Lucius Malfoy has left a rather surprising will: if Draco works for Hermione for one year, both he and S.P.E.W. will inherit thirty million galleons. Of course, they might kill each other first... Ani ma netrklo, že sa to dá pochopiť inak. A mám tam ŠPOŽÚS, ani to som si nevšimla - ten úvod som písala skôr než som pri preklade zistila, že máme sopľoša...  Narcissine dôvody sú jednou zo záhad tejto poviedky Díky 

Re: 1. kapitola Od: kometa - 31.03. 2012
Jimmi, tak tohle je jedna z nejvíc navnaďujících kapitol, co jsem kdy četla Nádhera, paráda, super! Nemůžu se dočkat pokračování Překlad úžasný, to byly hlášky! A ten začátek – Harryho „ani náhodou“ Ronovo „myslel som, že už ju nebudeš“ Ginnina poznámka o kupónech madam Malkinové a Hermionino „čakala som na dramatickú pauzu“  "Moja riť to nezavinila," odfrkol si Ron. "Ručím za to, že ho odkrágľoval fretčiak, aby sa dostal k dedičstvu." Spojení odkrágľoval fretčiak mě dostalo "Skeeterová pravdepodobne chrobákovala okolo manoru a dostala ten príbeh na verejnosť. Nečudoval by som sa, keby to urobila."  Termín chrobákovala je naprosto bez chyby, kam na to chodíš? To nebolo fér. Malfoyovci boli kedysi jednou z najrešpektovanejších čarodejníckych rodín v Británii. Iste, bol tu ten malý problémik, že nasledovali Voldemorta, ale nemohli ľudia odpustiť a zabudnúť? ... Na Rokforte Draco vždy očakával, že pomaličky prepláva do ľahkej a príjemnej práce na ministerstve či do vysoko hodnoteného metlobalového tímu; k čomu sa najbližšie dostal, keď tri mesiace v Amerike predával metly. Já úplně vidím Draca, jak prodává košťata Moje nejpoťouchlejší část si ho představila, jak prodává košťata jako podomní prodejce   Jupíjéj, so sedemdesiatimi piatimi miliónmi už mohol čosi urobiť. Dokonca aj keby jeho otec nechal niečo charite, bude mať odteraz toľko domácich škriatkov, že nebude vedieť čo s nimi... "Zvyšok peňazí je rozdelený na dva rovnaké podiely." Tak to robí tridsať dva a pol milióna. S tým stále mohol narobiť trochu škody. Jupíjéj nahlas by to určitě neřekl, ale je to úžasné vnitřní zvolání   "Čo musím urobiť, aby som tie peniaze získala?" podozrievavo sa spýtala Hermiona. Musel v tom byť háčik. Lucius Malfoy - a dať peniaze domovým škriatkom? Čo musela urobiť? Všetkých ich zavraždiť a zavesiť ich hlavy na stenu? Hermioniny asociace jsou vskutku dosti drsné!  Dobře, že tady má Draco Luciuse rád a smutní pro něj a je mi líto všech těch huláků, co dostali, to je ošklivá představa. Ale jinak! Jupíjéééj!!! Díky moc moc moc Jdu zabalit děti na cestu k dědovi a mám úsměv od ucha k uchu
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Ach jo, tvoje komentáre mi fakt chýbali. Trochu som sa obávala reakcie na fretčiaka, predsa je bežnejší preklad fretka, ale tá je v ženskom rode, vyzeralo to divne. Jo, jo, jo, presne tak som si Draca predstavila aj ja - ako chodí od domu k domu a ponúka metly. A prechrobákovala - sama vieš, že v angličtine občas použijú podstatné meno ako sloveso, ani u nich to nenájdeš v slovníku, a pokiaľ sa dá - podobne používam prevšehodžúsovať, ale aj to sa chvíľu rozdýchavalo (každá beta mi to na prvý raz zmenila, že také slovo neexistuje ). Ďakujem PS: Manžel odchádza na kešky, takže je obed na mne, nemôžem sa dlhšie vykecávať, ale zdá sa, že sa páčilo, takže možno stihnem ešte jednu kapitolu. 

Re: 1. kapitola Od: kali - 31.03. 2012
Wow tak tohle je síla,většinou je to Hermiona,kdo se musí nějak podřídit Dracovi a ted je to naopak,super:-D Chudák Draco něco takovýho teda nečekal,pročpak to asi Lucius udělal,hezký překlad,sem zvědavá na pokráčko
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Veď práve, premýšľam či poznám ešte nejakú inú na tento štýl. Jedine, keď sa z neho samého stal škriatok. Mnoho vecí sa dalo spraviť "hlbšie", ale zase by to nabralo na dĺžke a autorke to takto stačilo. A keby to dlhšie bolo, do prekladu by som sa nepustila. Takže veľa vecí zostane na našej fantázii. Díky

Re: 1. kapitola Od: soraki - 31.03. 2012
Četla jsem tuhle kapitolu v originále a moc se mi líbil jak ten nápad, tak samozřejmě reakce všech aktérů, jsem ráda, že se tady bude objevovat překlad a já si budu moci vychutnat ty rozhovory, protože když je čtu v originále, neustále hledám lepší a lepší slovíčka - doufám, že jsem to vysvětlila srozumitelně Díky
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 31.03. 2012
Vysvetlila a chápem. Ja som si povedala trikrát a dosť, pretože inak by som to opravovala do nekonečna. Zakaždým ma napadne lepšia verzia. Ešte stále nemám vyriešenú bosslady, pretože kým som sa k tomu dostala, nápady zo shoutboxu už zmizli... škoda, ale mala som iné starosti. Ja ďakujem PS. V tejto kapitole som musela mierne upraviť mená, nezdalo sa mi, že by Ron a Harry hovorili Dracovi krstným menom, prišlo mi to divné.  

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke