Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Static

3. kapitola

Static
Vložené: Jimmi - 12.03. 2012 Téma: Static
Jimmi nám napísal:

STATIC

Autor: galfoy

ORIGINÁL:   http://www.fanfiction.net/s/7360278/3/Static

Preklad: Jimmi

Beta-read: Bbarka

 Prístupnosť: M (od 16.rokov)

   Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní galfoy, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

3. kapitola

Hermiona sedela v komore na metly pri kuchyni v Hlavnom stane, popíjala čaj a premýšľala, do čoho sa to prepánakráľa dostala.

Súhlasila, že ich k sebe vezme. Dvoch posledných Malfoyovcov. Jej vlastných osobných predstaviteľov všetkého, čo bolo na svete zlé. Dvoch smrťožrútov, ktorí neprišli k Rádu, pretože zmenili názor, alebo mali morálne zjavenie, ale pretože sa druhá strana rozhodla, že ich chce mŕtvych. Nič komplikované na tom nebolo.

Nech za akokoľvek nezvyklý považovala Malfoyov podivný sľub, že bude dobrý, ani na sekundu mu neuverila. V skutočnosti myslela vážne to, čo povedala: nevedel, ako v niečom takom uspieť. Nikdy sa nenaučil, ako byť dobrý a bol už príliš poznamenaný, aby sa to začal učiť teraz. Malfoy bol skazený skrz-naskrz a bol na tom oveľa horšie, než kedy býval v škole. V škole mohla aspoň veriť tomu, že len papagájoval to, čo sa mu povedalo, púšťal si jazyk na špacír, pretože miloval pozornosť. Teraz skutočne vyzeral, že tým nezmyslom, ktoré sa naučil, kým slúžil Voldemortovi, verí. Už viac nebol papagájom, už bol skôr jastrabom a chýbala mu moc, ktorú mal, keď byť Malfoyom ešte niečo znamenalo. Hermiona si uvedomovala, že sa doteraz nezmieril so situáciou, o čom svedčil fakt, že predstieral, že nedošlo k smrti jeho matky, nevšímavo sa cez to prenášal buď s nahnevanými urážkami alebo odvracaním pozornosti.

Bude to, ako keby vybuchol sud s pušným prachom, keď sa s tým konečne zmieri, pomyslela si. Niečo nie je v poriadku s vaším mozgom, keď tvrdíte, že sa vrátite k tomu istému maniakovi, ktorý chcel vás a vašu rodinu vyvraždiť.

A Hermiona vedela všetko o tom, keď nemáte svoj mozog v poriadku.

Vzdychla si a odpila z horúceho čaju. Strhla sa, keď ju popálil na jazyku. Uvedomovala si, že nevyzerala príliš duševne zdravá či vyrovnaná, keď sedela v komore na metly a sama pre seba vzdychala, ale tiež jej bolo jasné, že mienku o sebe už viacej poškodiť nemôže. Počula, o čom si šepkali. Vedela, že si každý myslí, že jej preskočilo. Skrátka jej to bolo jedno.

Okrem toho, niežeby sa mýlili.

Hermiona mala okamihy jasnej mysle, ako práve teraz, keď premýšľala nad vecami v komore o veľkosti domového škriatka. Tu dnu to dokázala zvládnuť, keď navôkol nikoho nebolo, keď nikto nič neočakával. Myšlienky k nej prichádzali jasné a súvislé. Takmer mohla predstierať, že jej mozog fungoval tak, ako mal.

Ale keď vykročila von, tam, kde na ňu ľudia zízali, posudzovali ju, kládli je otázky, bolo to, ako keby jej myseľ upadla do strnulosti. Myšlienky už nemala jasné, nedokázala rozprávať, nepočula polovicu toho, čo sa jej vravelo. Svet vonku bol príliš veľký, príliš hlasný. Jej mozog to nedokázal zniesť. Mala šťastie, že vedela tak dobre liečiť ako vedela, pretože dokázala prepnúť na automatický režim a len vykonávať pohyby. Umyť, opláchnuť, zopakovať. Keby to vyžadovalo nejaké ďalšie samostatné myšlienky, bola by úplne zbytočná.

Hermiona si znova usrkla z čaju, vďačná, že sa ochladil dosť na to, aby jej nespálil jazyk, hoci škoda sa už stala.

Vedela, ako to vyzeralo. Rád sa bude domnievať, že sa rozhodla urobiť nemysliteľné a kvôli Harrymu a Ronovi Malfoyovcov prijala vo svojom dome. Pretože ju o to požiadali. Nielenže boli jej najlepšími priateľmi, ale Rád vedel, že ju tiež po tom incidente, ako to začali volať, zachránili. Hnevalo ju, že také jednoduché slovo môže popísať takú hroznú udalosť, ale to nebola hádka, ktorú bola ochotná začať.

Nazvite to masakrou. Nazvite to holokaustom. Nezľahčujte to.

Harry s Ronom boli tí, čo ju vytiahli von, boli to prvé tváre, ktoré videla potom, čo úplne prišla o rozum, keď z nej zostala roztrasená, kričiacia troska. Trvalo jej mesiace, kým znova začala rozprávať, a dokonca vtedy to bolo len tu a tam zopár slov. Začala s "ďakujem vám" a kúsok po kúsku rozširovala svoj slovník, keď jej tá strnulosť poskytla priestor, ktorý potrebovala, aby vytvorila slová. Harry s Ronom ju počuli rozprávať najčastejšie, pretože im bola naveky vďačná, že ju zachránili. Inak zostávala ticho.

Jednako toto nerobila, pretože ju o to požiadali. Robila to, pretože chápala ich motiváciu pre také dačo, chápala ich obavám a zdieľala ich s nimi.

Tá strnulosť ovládala jej mozog úplne náhodne. Mohla pretrvávať hodiny, dni, týždne. Občas do nej dokázala upadnúť tak hlboko, že stratila pojem o tom, kto bola, kde bola a ako dlho tam bola. Presedela vo vani celý deň, až kým neprišiel Harry a nevytiahol ju, modrú a rozrušenú.

Keď mala tie dlhé obdobia strateného času, časti jej mozgu jednali bez jej výslovného vedenia, ako keby fungovali na základe pokynov, na ktorých formulovanie si nespomínala. To vtedy začala pripravovať elixíry, nie úplne vedome, a brať ich s nemou nádejou, že sa nikdy neprebudí. Už ju trikrát oživili po prehltnutí takého množstva uspávacieho elixíru, ktorá by zabila slona a Harry s Ronom jej už viacej nedovolili držať v dome takéto veci. Každý deň jej doniesli jednu dávku a dozreli, aby ju vypila predtým, než šla do postele a zabránili tak jej nočným hrôzam. Pripadala si ako dieťa, ale vedela, že to bolo pre jej dobro. Keď ju strnulosť ovládla, zjavne prestala chcieť žiť. No nech sa jej život stal akokoľvek prázdnym, v skutočnosti nijako zvlášť netúžila umrieť.

Harry s Ronom jasne dúfali, že keď bude mať Malfoyovcov v dome, poskytne jej to dosť práce, aby sa znova nepokúsila vkĺznuť do trvalého spánku. A nech to bolo akokoľvek čudné, súhlasila. Lucius bol krutý muž, ale nebrnkal jej na nervy. Na druhej strane Malfoy nútil jej mozog fungovať. Povedala mu viac než povedala niekomu inému za posledného rok a pol a hoci tomu nerozumela, došlo jej, že to bolo kvôli tomu, lebo ju rozčuľoval. Ak starať sa o neho a o jeho otca udrží strnulosť na uzde, ak jej to poskytne trochu zmyslu pre bežné fungovanie, potom to príjme. Nielen preto, že ju požiadali Harry s Ronom, ale pretože to možno zachráni jej život.

Keď bude potrebovať uniknúť Malfoyovcom, mala možnosť utiecť k svojej práci. Pracovala len pol dňa, zapisovala kúzla pre Wolfganga Armisteho, stúpenca Rádu a jej priateľa. Vedela, že je vo svojej práci väčšinu času dobrá, za predpokladu, že sa jej nezmocnila strnulosť a nezmenila ju na zombie. Skrátka sa neukázala, ak bola v ten deň mimo. Wolfgangovi to nevadilo a nikdy ju kvôli tomu neobťažoval. Záležalo mu na nej.

Nebola to úplne normálna práca - vedela, že ju má len preto, aby ju udržala sústredenú a v bezpečí a pretože sa zdalo, že Wolfgang sa úprimne stará o jej pohodu. Laboratórium bolo bezpečné, tiché a nemusela nikoho vidieť, kým pracovala, keďže jej dali jej vlastný priestor a dvere, ktoré sa zamykali. Potraviny jej doručovali do laboratória, takže nemusela chodiť von. Každý pracovný deň popoludní zamierila do práce, odškrtla si svoj Zoznam kúziel a na večeru zamierila nazad domov.

Teraz jej rána a večery budú namiesto nebezpečného ticha zaplnené nahnevanými Malfoyovcami.

Znova si vzdychla, hľadela do svojho studeného čaju. Do čoho sa to dostala?


Zaklopanie na dvere ju vyrušilo z jej nepokojných myšlienok.

"Miona? Si tam, však?"

Namiesto odpovede otvorila dvere, aby našla Harryho opierať sa o zárubňu. Čierne vlasy mal strapaté ako vždy, ale zelené oči mal také nežné. Nech akokoľvek neznášala byť rozmaznávaná, cenila si Harryho láskavosti viac, než dokázala povedať.

"Čau, Harry," odvetila.

"Vieš, že toto nemusíš robiť," potichu prehovoril.

"Viem. Hoci teraz, keď som si to premyslela, sa mi to zdá ako dobrý nápad."  

Prikývol a obzrel sa cez plece.

"Môžeme ich teda ubytovať u teba? Som si istý, že budeš šťastná, že sa sem stále nemusíš vracať."

Teraz bola ona na rade, aby prikývla. Nenávidela Hlavný stan. Príliš veľa ľudí. Príliš veľa klábosenia.

"Budeš s nimi v poriadku? Viem, že Lucius potrebuje starostlivosť len pár dní, ale Malfoy... Nuž... Jeho stav vyzerá komplikovanejší."

Pokrčila plecami. "Je to zlá kliatba. Veď-Vieš-Kto si chcel byť istý, že bude trpieť. Najbližší mesiac či dva potrebuje každodennú starostlivosť - ak vynechá jeden deň, bolesti sa mu rýchlo vrátia. Len mi hovorí humusáčka a kladie náhodné otázky - je to v poriadku. Dosť predvídateľné. Nevydesí ma."

Harry jej ponúkol ruku, ktorú prijala. Zdvihla sa z pretočeného vedra, ktoré použila ako stoličku. Preplietli si prsty a kráčali do obývačky, z ktorej sa preletaxujú do jej domu.

Keď vošli do izby, Malfoy si podozrievavo prezeral ich spojené ruky. Všimla si to, ale nedokázala sa prinútiť, aby jej to vadilo. Mohol si myslieť, čo chcel. Mala dovolené držať sa za ruky so svojím najlepším priateľom. Keď sa rozhliadla, zbadala Rona, Luciusa a prekvapivého hosťa.

"Wolfgang!" usmiala sa.

"Hermiona," odvetil vysoký, driečny muž s dlhými čiernymi vlasmi. Už boli silne prešedivené, ale nevyzeral starší než na tridsať päť rokov. Srdečne sa na ňu usmial.

Harry začal hovoriť o prípravách, ale Hermiona už viacej nepočúvala. Strnulosť sa znova usídľovala v jej mozgu, všetko potlačovala, keď nechala svoje myšlienky zatúlať sa. Nejasne si spomínala, že sa dostala do letaxu a vyšla vo svojej obývačke. Periférnym videním si uvedomovala piatich mužov, ktorí sa bavili o pravidlách, ukazovali si dom a vymieňali si jedovaté poznámky. Len chcela ísť na dvor a posadiť sa to trávy, aby počkala, kým jej tá hmla opustí mozog.

"Zem volá Grangerovú," vyštekol nejaký hlas.

Hmla zmizla. Vzhliadla, aby uvidela Malfoyove prenikavé šedé oči, ktoré sa na ňu ako zvyčajne nahnevane pozerali.

"Ako si si mohla dovoliť takýto dom, Grangerová?" uškrnul sa. "Trochu nad tvoju cenovú kategóriu, nie?"

Takmer bola v pokušení usmiať sa. Malfoy jej nevedomky venoval kompliment. Pravda, nikdy by si nemohla dovoliť kúpiť sama takýto dom, ale nechcela odmietnuť Anthonyho dedičstvo.

"Spýtaj sa Harryho," odpovedala, postavila a zamierila dnu. Musela byť vonku už nejakú chvíľu - slnko zapadlo a ochladilo sa. Striasla sa a prešla ku šporáku, aby naň postavila vodu na čaj.

"Spýtal som sa," znova nahnevane vyhlásil. "Povedal mi, že to nie je moja vec."

Už viacej nepočúvala. Naplnila čajník, položila ju na šporák a zízala von z okna. Čo bol dnes za deň?

"Humusáčka! Čo som vravel o ignorovaní?" zapenil, priblížil sa tak, že sa jej nosom takmer dotkol.

Vždy je taký nahnevaný, pomyslela si s nezáujmom.

"Pripomeniem ti, aká bola naposledy moja odpoveď," pokojne odvetila a ustúpila do svojej izby.


O niečo neskôr sa ozvalo zaklopanie na dvere.

"Miona? To som ja, Harry. Ron, Wolf a ja už odchádzame."

Otvoril dvere, aby ju uvidel ležať na posteli.

"Mám pre teba tvoj elixír," dodal.

Posadila sa a počkala, kým príde k nej. Už viacej nerozprávala. Bol to únavný deň.

Podal jej malú fľaštičku, ktorú vypila a keď skončila, podala mu ju prázdnu nazad.

Pobozkal ju na čelo, zašepkal dobrú noc a pozastrkoval okolo nej deky, keď začala zaspávať.


Harry potichu zatvoril dvere, keď opustil Hermioninu izbu. Po takom dlhom dni sa jej zíde nerušený spánok. Krútiac s fľaštičkou medzi prstami sa potichu vrátil do obývačky, kde na neho čakali Ron, Wolf a Malfoyovci.

"Dobre," povedal. "Už spí a vy obaja viete, kde sú vaše izby. Už sme vám povedali zabehnutý postup - nemôžete tento dom opustiť, aj keby ste chceli. Máme vaše prútiky a budova je aj tak očarovaná. Je chránená Fideliovým kúzlom a je spojená letaxom len s Hlavným stanom a Wolfovým labákom. Dokonca len Ron, Wolf a ja sme oprávnení použiť letax. Kohokoľvek iného nasmeruje nazad na začiatok, pokiaľ ho nesprevádza niekto z nás."

"Hrozne silná bezpečnosť, aby chránila jednu zbytočnú humusáčku, nepovedal by si, Potter?" uškrnul sa Malfoy.

Harry zazrel, ako sa Ron strhol a inštinktívne vystrel ruku, aby ho upokojil. Wolf sa napäl, zazeral na Draca hrozivým pohľadom.

"Hermionine podmienky," odvetil Harry s pokrčením pliec. Bolo mu jasné, že sa ho Malfoy snaží len vytočiť a nemal v úmysle odmeniť ho reakciou. "Nikomu príliš neverí."

Malfoy pozrel na prázdnu fľaštičku v Harryho ruku, jeho myseľ nad niečím dumala.

"Toto jej nosíte každý večer?" spýtal sa.

"Ron alebo ja, áno."

"Vieš, že to po čase vyvoláva závislosť. Ako dlho berie elixír na spanie?"

Harry si vzdychol. "Niežeby to bola tvoja vec, Malfoy, ale asi rok a pol."

Na to sa Malfoy zatváril nahnevane. "Vyvoláva závislosť po pár mesiacoch pravidelného používania, Potter. Iste nie ste takí hlúpi, aby ste na niečo také jednoduché zabudli."

"Vieme to, ty kretén," penil Ron.

"Takže len živíte jej závislosť?"

Harry prikývol, tváril sa trochu rezignovane.

Malfoy mu venoval zmätený pohľad.

"Prečo?"

Harry sa pozrel na Rona, snažil sa rozhodnúť, koľko informácii prezradiť. Malfoy a jeho otec tu teraz žili... Aj tak im všetko čoskoro dôjde.

"Povedzme, že alternatíva je oveľa, oveľa horšia," povedal Harry. Kývol hlavou smerom k letaxu a on, Ron a Wolf sa pohli ku kozubu.

Zrazu sa Wolf otočil, pozrel sa na oboch Malfoyovcov s výrazom absolútneho znechutenia.

"Som si istý, že vás aj Harry aj Ron varovali, ale rád by som to zopakoval vo svojom mene. Ak sa niečo stane Hermione, kým ste tu, vystopujem vás a vytrhnem vám cez hrdlo žalúdky."

So strohým prikývnutím vysoký muž vkročil do letaxu a zmizol v zaburácaní zelených plameňov.

Malfoy a Lucius mali tú slušnosť zatváriť sa prekvapene.

"Má poriadny fanklub," zamrmlal Lucius.

"Áno," provokoval Ron. "To má. Zajtra sa zastavíme."

S Harrym sa odletaxovali a zanechali Malfoyovcov, aby zamierili do svojich nových izieb.


Draco spal prekvapujúco dobre. Dom bol dosť veľký, zariadený v modernom štýle a takmer prázdny vo svojom minimalizme. To nebol vzhľad, ktorý očakával od Grangerovej, ale na druhej strane mal podozrenie, že Grangerová nebola v prvom rade zodpovedná za výber domu.

Jeho izba mala vlastnú kúpeľňu a on si dal s kúpeľom poriadne načas, vychutnával si priestor a ticho. Hlavný stan bol chaos, hlučná katastrofa s jednou kúpeľnou pre všetkých. Bolo poburujúce byť prinútený žiť v takej špine - Grangerovej dom bol určite zlepšením. Dokonca manor sa po chvíli stal plný, keď tam začali bývať ďalší a ďalší smrťožrúti a Malfoyovcov pomaly vytláčali. Bol to postupný proces, a Draco nedokázal presne určiť, kedy to začalo. V priebehu roka sa to zhoršovalo, až kým mu nebolo jasné, že jeho rodinu odmieta presne tá istá skupina, ktorú pomohli vytvoriť.

Ale nechcel o tom premýšľať.

Prekvapene otvoril svoj nový šatník. Už tam bolo oblečenie - mužské oblečenie. To má nosiť toto? Kvalita bola dobrá, ale z predstavy, že bude nosiť veci akéhosi cudzinca, si pripadal ako nemajetný človek. Obliekol si nohavice a košeľu, ktorú dostal v Hlavnom stane. S nechuťou priznal, že ani tie neboli jeho, ale aspoň už bol na ne doteraz zvyknutý. Šaty toho neznámeho skúsi inokedy.

Grangerová v kuchyni pripravovala raňajky a jeho otec sedel za stolom, tváril sa mrzuto.

Miesto privítania na ňu Draco len zazrel. Ona odpovedala prázdnym pohľadom.

Prikývol otcovi, keď sa usadil oproti nemu. K jeho prekvapeniu pred Luciusa položila tanier teplého jedla. Otrávený výraz jeho otca zmizol a obdivne na to jedlo hľadel. Vyzeralo lákavo; pariaca sa klobása, vajíčka a zemiaky. Draco si uvedomil, že je zvedavý, kde sa tá humusáčka takto naučila variť.

"Anthony mi zanechal tento dom," z ničoho nič vyhlásila Grangerová svojím bezvýrazným hlasom.

Dracova hlava vyletela nahor.

"Musíš mi vždy odpovedať na moje otázky tak prekliato neskoro po tom, čo ich položím?" zavrčal.

Pokrčila plecami. "Mohla by som neodpovedať vôbec," odvetila a zahryzla si do hrušky.

To nechcel, ale nechystal sa jej to povedať. Mohol rovnako dobre povzbudiť rozhovor, než znova príde o rozum.

"Je Anthony liečiteľ, čo ťa trénoval?" spýtal sa, riskujúc jej reakciu.

Prikývla, keď si znova odhryzla.

"V mojej skrini sú jeho šaty?"

Znova prikývla, prežúvala.

"Prečo ti Potter s Weasleym nosia každý večer odvar spánku?" povedal, vedomý si, že tlačí na pílu. Všimol si, ako sa nadvihlo obočie jeho otca z druhej strany stola.

Chvíľu na neho hľadela mŕtvymi očami, ale obočie mala zvraštené, ako premýšľala.

"Kvôli bezpečnosti," nakoniec vyhýbavo odpovedala. Potom vstala a opustila miestnosť.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. kapitola Od: pimpinela - 22.03. 2014
myslím si, že jej ten elixír nosia z bezpečnostného dôvodu preto každý večer, aby sa nepredávakovala, alebo si ho nedala dva krát. Je teraz tak krehká.  Draco je totálny pako, ktorý si nechce priznať skutočnosť, že jeho vlastný sa na nich vystrali a chcú ich smrť!!  Stále mi je ľúto Nracissy Táto kapitolka bola strhujúca. Zhltla som ju na jeden dych . 

Re: 3. kapitola Od: doda357 - 09.08. 2012
Tak som asi dostala odpoveď na to, čo sa jej stalo.... Anthony jej bol asi veľmi blízky a keď ho zabili, tak ju to zložilo. Pravdepodobne to, ako ho zabili, bolo veľmi kruté... Alebo sa mýlim? Ktovie, čo by sa jej stalo, keby si nedala elixír na spanie.... V 2. odseku: Naplnila čajník, položila ju na šporák a zízala von z okna.

Re: 3. kapitola Od: Kellieta - 06.05. 2012
Čím dál tím zvědavější. Alespoň má Hermiona někoho, kdo ji ze strnulosti vytrhne. Byť poněkud nevybíravým způsobem.

Re: 3. kapitola Od: zelaaa001 - 06.04. 2012
hm... Antony? Elixír na spanie? Dedictvo? Tak to som poriadne zvedavá:D Ďakujem za super preklad!

Re: 3. kapitola Od: Jacomo - 21.03. 2012
Ze začátku se mi zdálo, že je to s Hermionou na dobré cestě - uvědomuje si, že se zavírá před světem, ale taky ví přítomnost dalších lidí - i když jsou to Malfoyovi - jí pomůže. Ale pak přišla ta část s návykovým lektvarem a já se začínám děsit. Co na ni, chudinku, zase nějaký šílený autor vymyslel. Na ni a na nás... Nevydržím, jdu číst dál - pokud mě ovšem kouzlo pustí
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 23.03. 2012
Chvíľu som tu nebola a ty si to stihla dočítať. Tak dodatočne ďakujem :D

Re: 3. kapitola Od: Jin - 20.03. 2012
vdaka za kapitolku.... takže bezpečnosť? no pekne, nechcem si predstaviť čo by potom robila bez tých elixírov....  Hmm a Draco stale blbec čo sa zubami nechtami drži svojho...ale pači sa mi že je zvedavá a pýta sa...hmmm somzvedavá ako to bude dalej...

Re: 3. kapitola Od: Reni38 - 20.03. 2012
ctěla jsem si přečíst víc kapitol najednou a 4 nejde

Re: 3. kapitola Od: marieautratova - 20.03. 2012
napíínavéé, ale moc se mi to líbí :)

Re: 3. kapitola Od: Annie17 - 20.03. 2012
bezvadná povídka :) ... a překlad je bezvadnej, vážně vás obdivuju, já sama bych si nezvládla přeložit vůbec nic

Re: 3. kapitola Od: ailam - 20.03. 2012
pôvodne som plánovala vložiť komentár, až ked sa dočítam k poslednej preloženej kapitolke, ale ak si to teraz vyžaduje tieto podmienky, tak v poriadku. zvyčajne nečítam neslash, ale pri tejto poviedke som sa rozhodla urobiť výnimku, lebo sa mi zapáčil obrázok, ktorý sprevádza každú kapitolu. Hermiona je tu zvláštna, veľmi som zvedavá, čo sa jej stalo. Aj keď sa v texte dosť naznačuje, aj tak nemám ani šajnu, čo sa jej mohlo stať. Draco je Draco, čo sa mi tu páči, nemenia jeho charakter, aký nám predložila Rowlingová. Páči sa mi táto poviedka, vdaka za preklad.

Re: 3. kapitola Od: holloway - 19.03. 2012
Povídka se rozjíždí velice zajímavě. Připadá mi dost nestandartní, snesitelný Lucius, naprosto nesnesitelný Draco, Ron, který se chová téměř rozumně...Jsem hrozně zvědavá co se stalo Hermioně. A taky co se bude muset stát aby z tohodle Draca byl ten, do kterého se může Hermi zamilovat. Je fajn, že když ji Draco naštve, tak jí to myslí, můžeme se aspoň těšit na hodně slovních přestřelek :-)

Re: 3. kapitola Od: Alexa - 19.03. 2012
Úžasné. To napětí, ta čtenářova nevědomost, náznaky něčeho temného a zlověstného. Ta atmosféra, která je vytvářena střípky poznámek, je strhující. Jedna z mála povídek, ve které Draco vystupuje jako parchant, který opravdu věří v ideologii Pána Zla a nadřazenost kouzelníků, nejen, že je přinucen věřit (otázkou je, jestli mu neblikne najednou žárovička a ejhle! z Draca Malfoye se stane Draco-probudil-jsem-se-a-už-mi-humusáci-nevadí). Chová se jako zlý parchant, kterým ovšem opravdu byl. Skvost.

Re: 3. kapitola Od: CarmenElizabeth - 19.03. 2012
prečo je na nu draco taky debil? prečo ju proste neignoruje presne ako lucius? ale je to krasna poviedka a skvela zapletka

Re: 3. kapitola Od: ivas1 - 19.03. 2012
no Draco je este klasika pako, ale viem ze sa to zlepsi. tesim sa na tie casti. vychutnavam si dokonaly preklad, morila som sa s touto poviedkou v originale, ale toto je omnoho pohodlnejsie :-) diky

Re: 3. kapitola Od: FlorenceMabel - 19.03. 2012
Proč to musí končit tak úžasně napínavě? Díky za překlad.

Re: 3. kapitola Od: kiwic - 19.03. 2012
díky opravdu by mě zajímalo co se jí stalo a Draco snad pochopí že jeho myšlení je scestný

Re: 3. kapitola Od: Werush - 18.03. 2012
Perfektné čítanie! Draco je vážne hrozný, som zvedavá, ako sa to celé bude vyvíjať medzi ním a Hermionou... Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: Adushka - 18.03. 2012
začína to byt zaujímavé.. som hrooozne zveavá čo sa jej stalo... díky za preklad :)

Re: 3. kapitola Od: petula11 - 18.03. 2012
Když už vím jak na to:D:D tak tohle je úžasná povídka a jsem ráda že si neco takového můžu přečíst takže díkyyyyyyyyyyyyyy:D:D

Re: 3. kapitola Od: Osiris - 18.03. 2012
Čím dál zajímavější! =) Děkuji za překlad, jsem zvědavá, jak to věechno dopadne a co všechno stojí za Hermioniným stavem. Osi

Re: 3. kapitola Od: Claire - 18.03. 2012
Aha, takže všechno je jinak - už se nebudu snažit odhadovat vývoj. Přijde mi hodně zvláštní, že na Hermionu zabírají téměř vždy Dracovy arogantní poznámky a někdy až hrubé otázky, ale postižení mozku jsou nevyspytatelná a někdy pomáhají dost paradoxní věci. Péči a laskavost Harryho a Rona už má zažitou jako normální, takže toto nové chování by ji mohlo posunout kousek blíž k normálu. Uvidíme, co bude dál. Díky za kapitolu.

Re: 3. kapitola Od: kukajda - 18.03. 2012
Přijde mi trochu nefér, že apatické lidi vždycky proberou největší hulváti a gauneři, ale zřejmě to tak v normálním životě chodí. Povídka se pěkně rozbíhá, jsem zvědavá, co bude dál :-)

Re: 3. kapitola Od: Monie2 - 18.03. 2012
Hmm....zase trošku jiný styl povídky, bezva :o) děkuji za překlad

Re: 3. kapitola Od: salviq-25 - 18.03. 2012
Fúúha Mám pocit že sa mi ten "zlý" Draco veľmi páči...:D Síce ešte stále som neprišla na to kúzlo ale ja ho dám!  

Re: 3. kapitola Od: janulikD - 18.03. 2012
Draca začínám nesnášet :D A to ho jindy zbožňuju, ale ukázal i jinou tvář tím jak se zajímal... Tak se uvidí :)

Re: 3. kapitola Od: dinca - 18.03. 2012
je to doopravdy nádherná povídka... Sem přímo napjatá k prasknutí, co se Hermioně stalo a taky doufám že si Draco brzy uvědomí jaký je Voldy hajzlík.  moc děkuji

Re: 3. kapitola Od: Michelle - 17.03. 2012
Jsem tak napjatá, jak to nakonec všechno dopadne a na to, co se stalo Hermioně... Skvěle se to čte a úplně mě to pohltilo. Díky!!

Re: 3. kapitola Od: dsidova - 16.03. 2012
páni skvělá kapitolka, už jsem celá napnutá jak se to celé rozuzlí

Re: 3. kapitola Od: dsidova - 16.03. 2012
páni skvělá kapitolka, už jsem celá napnutá jak se to celé rozuzlí

Re: 3. kapitola Od: Andariela - 16.03. 2012
Tak mi chýbala nejaká nová Dramione poviedka :) 4 kapitolky a už ma nechce pustiť ďalej heh ;) ale ja na to prídem :) veľa štastia v prekladaní Jimmi :)

Re: 3. kapitola Od: eihwe - 16.03. 2012
Jsem zvědavá, jako úlohu sehraje Wolf. Když je na začátku filmu ukázaná zbraň, tak na konci zákonitě musí vystřelit.

Re: 3. kapitola Od: Samarka - 16.03. 2012
Z těch náznaků vážně mrazí...jsem hrozně napnutá co se vlastně Mie stalo.

Re: 3. kapitola Od: Norika1971 - 16.03. 2012
no zacina sa to pekne pomalinky rozuzlovavat, len je to strasne napinave. citam rychlejsie, ako sa sem tie kapitolky stihaju davat. Ale aj tak velmi pekne dakujem autorke, ktora ma velmi dobru fantaziu :-D

Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Ďakujem všetkým za komentáre, fakt ste úžasní a moc to pre mňa znamená. Postupne tie kapitoly uvoľňujem, je to niečo ako prednostné čítanie za odmenu. Som fakt rada, že príliš nenadávate. Ešte raz díky

Re: 3. kapitola Od: muuufi - 15.03. 2012
Vynikajuce:)! skvele kuzlo inak:D

Re: 3. kapitola Od: teriisek - 15.03. 2012
Draco má skutečně zvláštní schopnost z ní vydolovat odpovědi. Říkala jsem si, jestli není trochu nebezpečné nechat je tak volně pobíhat po domě a ještě jim prozradit, že Hermiona bere ten lektvar, ale fakt je, že by na to stejně asi časem přišli. Draco je pěkný hajzlík, zatím sobecký až běda. Zato Lucius je překvapivě klidný, jsem zvědavá, kdy se začne nějak projevovat. Děkuju moc za překlad, je to skvělé!

Re: 3. kapitola Od: Nade - 14.03. 2012
Dobrá kapitola. Hermionina motivace postarat se o Malfoye asi znamená, že ona sama hledá pomoc, aby se z toho dostala. Tonoucí se stébla chytá. Jsem zvědavá, jak jim to půjde.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
To ma na tom zaujalo a prekvapilo. Keď je mimo, chce sa zabiť a ani o tom nevie, keď je pri zmysloch, chce žiť a urobí pre to čokoľvek - dokonca sa postará o Malfoyovcov, aby mala ako zaujať myseľ. Nechce zomrieť, len si nevie poradiť ako ďalej. Díky

Re: 3. kapitola Od: 3lucky - 14.03. 2012
No to je mazec, ani si nejsem jistá, jestli vůbec chci vědět, co se jí stalo..... Mám pocit, že až se Draco dozví, co se jí stalo, přehodnotí své myšlení..... Licius mě tedy opravdu překvapuje... 

Re: 3. kapitola Od: Ivonka - 14.03. 2012
Děkuju za kapitolu :-)

Re: 3. kapitola Od: Lenna222 - 14.03. 2012
Wolf se mi líbí, ale chápu že Harry a Ron o ňu mají strach ale neměli by ji podporovat v sebezabíjíní se. Co se stalo tak špatnýho že by člověk zanevřel na celj svět? Musim číst dál

Re: 3. kapitola Od: Shoshi - 14.03. 2012
tak to vidím, že dnes prejdem všetky zverejnené kapitoly, páči sa mi táto poviedka... vzbudzuje vo mne veľkú zvedavosť úplne rozumiem Dracovmu rozhorčeniu, keď mu odpovedá s takým oneskorením (som na tom podobne )
Re: 3. kapitola Od: ebrova - 14.03. 2012
Keby mne niekto odpovedal až na druhý deň, asi by som bola tiež nepríjemná. Ale poviedka je zaujímavá a preklad výborný. Ďakujem.

Re: 3. kapitola Od: Leannka - 14.03. 2012
Malfoy je nejaký druh liečby na tú jej strnulosť. Bude ju otravovať až kým sa nevylieči. tipujem ďakujem
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Dobrý postreh :D

Re: 3. kapitola Od: soraki - 14.03. 2012
kvůli bezpečnosti? mám pocit, že se to ani tak netýká ostatních, jako bezpečnosti její vlastní - jsem se teď do toho zamotala

Re: 3. kapitola Od: Peggykaja - 14.03. 2012
ta povídka mě podezřele vtahuje do sebe... Draco sice stále stejný d*bil, ale Mia už se mírně vybarvuje..... a Lucius očividně není za hlavního "bad guye"

Re: 3. kapitola Od: terezickas - 14.03. 2012
Už začínám být vážně napjatá, co se stalo Hermioně, doufám, že se to brzy dozvíme. No jinak je vážně zajímavé, že jí nutí procitnout právě rozčílení z Draca a ne třeba starostlivost Harryho, Rona a Wolfa. Což jenom dokazuje to, že někdy je prostě lepší nejednat jenom v rukavičkách.

Re: 3. kapitola Od: Mucky - 14.03. 2012
začíná se mi líbit jak hermiona reaguje především na draca je to čím dál lákavější povídka :D

Re: 3. kapitola Od: vansmall - 14.03. 2012
Tušila jsem to! Anthony byl ten léčitel..  Nechápu proč jí z bezpečnosti nosí ten lektvar. Jediný co mě napadlo je, že by mohla být náměsíčná a tím pádem nebezpeá sama sobě.. Ale to se mi nějak nezdá.. 

Re: 3. kapitola Od: Goddy - 14.03. 2012
to je mi ale opatření.. skoro mě to zabíjí     ale ta povídka je silná a překlad je stále na dobré úrovni a tahá mě to 100% do dějě!

Re: 3. kapitola Od: crazyiiii - 13.03. 2012
Jsem čím dál tím víc zvědavá, jakou přesně roli v Hermionině životě hrál Anthony... Nevypadá to, že by v tomhle světě byla s Ronem, že? Před tím incidentem.. A masakr, holocausz - dost děsivá slova... trochu se bojím, co z toho vyleze. Jinak Lucius mě nakonec docela příjemně překvapuje:D   Díky za překlad, Jimmi, moc se mi to líbí, skvěle si vybrala:)) Ostatně jako vždy:D

Re: 3. kapitola Od: lucky - 13.03. 2012
Lucius bude statická postava nebo se projeví později?

Re: 3. kapitola Od: adelina - 13.03. 2012
No jistě, popření. To vysvětluje Dracovo chování, ale i tak, Lucius nic nepopírá, ale pořád je přesvědčen o své nadřazenosti. Mudlovští šmejdi, krvezrádci, snad každý je pod jejich úroveň. Stav, v kterém je Hermiona je opravdu hrozný a vlastně mám už tak trochu strach z toho co se jí stalo. Zřejmě to souvisí s Anthonym, ale jen to, že ti zemře někdo blízký či milovaný tě nedostane do takových s..... No, jdu na další kapitolu. Ale opravdu, dnes už bude poslední:) Děkuji za překlad:)

Re: 3. kapitola Od: lennyuchiha - 13.03. 2012
Smířený Lucius, Draco v popření a Hermiona závislá na elixíru? Je to čím dál tím víc záhadnější. Ani se nepokouším spekulovat co se semlelo. Chudinka Hermiona. Skvělý překlad a konečně zase jedno DRAMIONE :-)

Re: 3. kapitola Od: petty002 - 13.03. 2012
Ty tři v jedno domě, to bude ještě hodně zajímavý :-)

Re: 3. kapitola Od: Gift - 13.03. 2012
Libil se mi komentar marci, souhlasim: Draco asi nebude takovy debil:-). Navic jsem se musela tentokrat i pres pochmurnou atmosferu nekolikrat usmat, moc hezka kapitola, diky za ni.

Re: 3. kapitola Od: jerry - 13.03. 2012
masaker a holokaust, to co sa je stalo?! az sa zacinam bat a zavisla na elixire na spanie. draco sa sprava strasne dokonca jeho otec sa sprava normalnejsie. ale paci sa mi ako mia odpoveda na dracove otazky oneskorene. dik za dalsiu peknu kapitolku.

Re: 3. kapitola Od: Lupi - 13.03. 2012
Som zvedavá ako sa to všetko vyjasní. Čo pre ňu Anthony znamenal? A prečo by dedila jeho majetok? Spred čoho ju Harry s Ronom zachránili? Kopa otázok, nemala by som čítať, musím si písať milión prác do školy... ale nedám si pokoj a asi obetujem spánok aby som čítala ďalej :)

Re: 3. kapitola Od: luisakralickova - 13.03. 2012
"Alternatíva je oveľa, oveľa horšia", to mě trošku zarazilo. Návyk za cenu klidu, nebo...Trochu mne jímá hrůza. Ale nová trojice určitě rozehraje zajímavé představení.

Re: 3. kapitola Od: bbarka - 13.03. 2012
Ono je to neskutočne dobré, takto si to prečítať znova A priznávam, objavila som čaro čítať v pracovnom čase... stáva sa zo mňa rebel Fakt som si to vychutnala, a teraz sa mi niektoré drobnosti ešte viac osvetľujú... napríklad celá tá Hermionina úvaha na začiatku sa mi strašne páčila! A táto veta - "Lucius bol krutý muž, ale nebrnkal jej na nervy. Na druhej strane Malfoy nútil jej mozog fungovať." je úplne úžasná! Malfoy nútil jej mozog fungovať... ach... A našla som drobné chyby, prepáč, nevšimla som si ich: Harry s Ronom boli tí, čo ju vytiahli von, boli to prvé tváre, ktoré videla potom, čo úplne prišla o rozum, keď z nej zostala roztrasená, kričiacia trosku.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
To nebola tvoja chyba, tam bolo predtým myslím chaos, autorkine obľúbené mess. Blé. Tak ten pocit poznám, nechcem byť zlá, ale mám z toho taký dobrý pocit odplaty, v práci využívajú mňa, a keď v pracovnej dobe, za ktorú ma platia, prekladám, mám pocit, že im to vraciam. :DDíky za pozorné oči.

Re: 3. kapitola Od: JSark - 13.03. 2012
Začína to byť záhadné. 8o

Re: 3. kapitola Od: Lucka - 12.03. 2012
Chúďa Mia.. Pri predstave schúlenej v komore na metly mi až zovrelo srdiečko  Neviem, či chcem vedieť, čo jej urobili, bastardi. Bohužiaľ, fantáziu mám skutočne veľkú..

Re: 3. kapitola Od: myska111 - 12.03. 2012
Je to čím dál tím napínavější a zajímavější, Draco se zdá být snesitelnější a Lucius jak se zdá, bere věci tak ak přicházejí. Jsem zvědavá co se bude dít dál.

Re: 3. kapitola Od: Zuzana - 12.03. 2012
Je zvláštne ako si Hermiona uvedomuje, že Draco a jeho večné podrývanie môže zachrániť aj ju. A uvedomuje si, že ju donútil povedať viac slov než všetci ostatní priatelia. Tá časť s kumbálom ma dojala. Chúďatko Hermiona.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Chúďatko, presne to som si pomyslela. Díky

Re: 3. kapitola Od: tigy - 12.03. 2012
Lucius a Draco ako terapia? Hmm...to by som brala aj ja 

Re: 3. kapitola Od: Kaitlin - 12.03. 2012
Je pěkný, jak jsou všude samý náznaky, ale pořád ve svý podstatě nic nevíme =) A musím říct, že se mi líbí tenhle Draco, jsem zvědavá, jak si povede dál... :) Ona tahle trojice Lucius - Draco - Hermiona má docela silný potenciál. Jen mě stále nepřestává překvapovat Lucius svým chováním, od něj bych prostě čekala něco jinýho :)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Obdivujem ťa, že si dávaš tú námahu s takýmito dlhými a zmysluplnými komentármi, ja už po dnešku nevládzem :D  Ďakujem
Re: 3. kapitola Od: Kaitlin - 12.03. 2012
Dlouhým bych to zrovna nenazvala :D A smysluplným asi taky ne, ale nemáš zač :D 

Re: 3. kapitola Od: elena - 12.03. 2012
mne sa paci ta akcia a rekcia medzi Dracovymi otazkami a Hermioninymi odpovedami :)

Re: 3. kapitola Od: sabu - 12.03. 2012
děsivé a jímavé. Doufám v dobrý konec, ale tuším, že v rámci autenticity není dost dobře možný...
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Myslím, že autorka ťa prekvapí. Mňa teda určite, pretože som sa tou autenticitou zmierila, ale nakoniec som bola príjemne, či skôr prekvapene prekvapená. Však posúdiš sama. Ale poviedka presne podľa môjho gusta, takže s happyendom. Myslím, že len UL nespĺňa moje podmienky pre výber poviedky. 

Re: 3. kapitola Od: denice - 12.03. 2012
Tak Lucius a Draco jsou pro Hermionu jakousi terapií. Dokonce začala odpovídat na Dracovy všetečné otázky. Asi se s ním cítí (rozhodně ne lépe) jinak než s přáteli a těmi, kteří ví, co se jí stalo - masakr, holokaust, bojím se domyslet. Ale jinak - paráda! Dramione s velkým D. Tohle mi chybělo. A ten Lucius k tomu. díky.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Presne, toto som si pomyslela, to pravé Dramione! Dúfam, že celok nesklame.

Re: 3. kapitola Od: hatifnatif - 12.03. 2012
woow, to bude ještě hooodně zajímavý, až jednou protrhne tu hermioninu otupělost

Re: 3. kapitola Od: ansus - 12.03. 2012
Hodně dobrá kapitola, díky - zdánlivě se skoro nic neděje, ale občasnými náznaky a Hermioniným chováním autorka dobře buduje napětí....Jsem čím dál víc zvědavá na to, z čeho se to Hermiona vzpamatovává, i když to asi nebude nic, o čem by člověk zrovna chtěl číst. Řekla bych, že ta Mionina podivnost by mohla Dracovi postupně nahlodávat jeho neochvějné představy o světě i o "humusačce". Jimmi, díky!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Aj ja ďakujem. Inak mala by som si to nejako zorganizovať, vraciam sa ku starším komentárom, keď už mám zodpovedané neskoršie, ale keď ani mňa nepustí vyššie :D 

Re: 3. kapitola Od: marci - 12.03. 2012
Ach, to mě nenapadlo... Draco by nemusel být nutně takový debil... popření. prostě vytěsnil v mozku vše, na co nechce myslet a zuby nehty se drží starého "osvědčeného" světa a pořádku. nejsem psycholog, tak mi leccos trvá Trefila jsem se? Docela mě mrazilo z krátké pasáže o "incidentu". To bylo tak působivé.. Jasně "masakr, holokaust" - to už je moc blízké pravdě. Takže "incident"... Také forma popření, myslím... Wolf je sympaťák, ačkoli jinak fandím dramione Díky za krásné čtení. jdu dál.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Že ťa láka k prečítaniu, keď máš prehľad, čo ešte dnes pôjde? Nemôžem ti nič prezradiť, ale dozvieš sa :D Dnes určite.

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jimmi )20.05. 201221. kapitola
galfoy: ( Jimmi )06.05. 201220. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.04. 201219. kapitola
galfoy: ( Jimmi )20.04. 201218. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.04. 201217. kapitola
galfoy: ( Jimmi )08.04. 201216. kapitola
galfoy: ( Jimmi )27.03. 201215. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.03. 201214. kapitola
galfoy: ( Jimmi )18.03. 201213. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201212. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201211. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201210. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20129. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20128. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20127. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20126. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20125. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20124. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20123. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20122. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20121. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.01. 2012Úvod k poviedke