Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Static

2. kapitola

Static
Vložené: Jimmi - 12.03. 2012 Téma: Static
Jimmi nám napísal:

STATIC

Autor: galfoy

ORIGINÁL:   http://www.fanfiction.net/s/7360278/2/Static

Preklad: Jimmi

Beta-read: Bbarka

 Prístupnosť: M (od 16.rokov)

   Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní galfoy, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Vyhlásenie autorky: Nevlastním Harryho Pottera. Skľučujúce, ale je to pravda.


2. kapitola

Draco sa prebudil v neznámej izbe. Posteľ bola mäkká. Povliečky jemné. Nemal bolesti, ale bol čímsi natretý. Všetko voňalo ako eukalyptus.

Lucius sedel v kresle oproti nemu. Vyzeral, ako keby sa vykúpal a najedol odvtedy, čo bol naposledy Draco pri vedomí. Na kýpti mal kovovú objímku s dlhou násadou na mieste, kde bývalo jeho lýtko a chodidlo.

"Synu," vážne prehovoril. "Takmer si to nezvládol."

Draco s veľkou námahou prehltol. Jazyk mal zhrubnutý a necitlivý.

"V rýchlosti ťa oboznámim s tým, čo sa za posledný týždeň udialo," pokračoval Lucius, znel nahnevane a unavene. "Po tom, čo nás mučili, nechali nás v podzemí bezpečného domu číslo štyri, pravdepodobne, aby sme zomreli. Tej noci na to miesto náhodou naplánoval útok Rád, našiel nás a ja som vymenil informácie za našu záchranu. Súhlasil som, že odpoviem na konkrétne otázky ohľadne našich akcií, kým oni súhlasili s tým, že nás vyliečia a ukryjú."

"Zapredal si nás," precedil Draco pomedzi zaťaté zuby, kým zazeral na svojho otca, jeho neobratný jazyk ho spomaľoval. Bol na svojho otca rozzúrený. Ako sa teraz asi tak mali vrátiť do priazne Temného pána? Hlava mu búšila, len keď o tom premýšľal. "Ty pomáhaš Rádu? Sme smrťožrúti, otče! My sa nespolčujeme s takouto špinou! Musíme sa vrátiť k našej strane!"

Lucius zmodral zlosťou, žila na krku mu napätím vystúpila. Priblížil sa k Dracovej tvári na pár centimetrov a zadíval sa mu do očí.

"Zapredal som nás?" zavrčal. "K našej strane, Draco? Naša strana zavraždila tvoju matku, pripravila nás o peniaze, o dom našich predkov a nechala nás hniť ako obyčajných väzňov. Možno sa mi nepáči bratríčkovať sa s krvizradcami, ale nech som prekliaty, ak dovolím, aby smrť tvojej matky zostala nepotrestaná. A vieš kvôli čomu sa obrátili voči nám? Pretože počas misie sa kliatba z môjho prútika odrazila a zasiahla jedného z našich. Áno, odraz, nad ktorým som nemal žiadnu kontrolu, stál tvoju matku život, pretože Temný pán čakal na zámienku, aby sa nás zbavil. Vážne by si sa mal na veci dívať reálne, môj drahý synu. Ja to totiž chápem tak, že si takmer zomrel od bolesti, než sa tá humusáčka vrátila. Podľa všetkého už viacej nelieči – v prvom rade ju dokonca museli presvedčiť, aby sem prišla. Máš šťastie, že si nažive! Nekŕm ma ďalšími volovinami o 'našej strane'. Nechali nás tam zomierať. Využili nás, kým nás potrebovali a potom sa nás zbavili. Nič im nedlhujem."

Rozzúrený Lucius sa zvalil nazad do kresla.

Draco neschopný slova zažmurkal. Nikdy svojho otca takéhoto nevidel. Potlačil nevoľnosť, ktorú cítil, keď si znova predstavil matkine oči tesne predtým, než ju zabili. Potom tú spomienku odsunul preč. Nedokázal sa s tým práve teraz vyrovnať. Nechcel tomu uveriť. Zvyšok otcových slov sa mu odrážal v hlave. Niečo nesedelo...

Grangerová už viacej nelieči? Čo sa jej kurva stalo?

Skôr, než tú myšlienku mohol vyjadriť nahlas, vrazil dnu Divooký Moody, ktorý vyzeral rovnako bláznivo ako vždy.

"Ste hore, že áno? Dobre, pretože nemáme miesto, aby sme vás tu dlhšie držali. Hľadáme niečo, kam by sme vás mohli ukryť, ale každý jeden bezpečný dom je plný a myslím, že by vás aj tak zabili, kebyže vás strčíme dnu s niektorými ľuďmi, čo tam sú."

"Kde čakáš, že pôjdeme, ty prekliaty hlupák?" zavrčal Lucius. "Zostaneme v obývačke až do konca vojny?"

"Bacha na jazyk, Lucius," odvetil Moody s nebezpečným úsmevom na tvári. "Žobráci si nemôžu vyberať. Pracujeme na tom."

Dvere za ním sa otvorili a trojica mužov sa pozrela na osobu, ktorá vošla.

"Von," povedala Hermiona, jej tvár bez výrazu ako vždy. "Potrebuje ďalšie ošetrenie."

Lucius s Moodym si súčasne vzdychli a vydali sa na cestu z izby. Moody sa pri odchode naklonil k Hermione.

"Ďakujem ti, Hermiona," povedal tichšie, než ho Draco kedy počul hovoriť. Zmiatlo ho to. Nebola predsa zasranou bábikou z porcelánu.

Neodpovedala. V skutočnosti nedala nijako najavo, že by ho počula. S koženou taškou v ruke prešla k Dracovi bez toho, aby sa mu pozrela do očí a začala na zem vedľa jeho postele vykladať elixíry.

Hľadel na ňu s chorobnou zvedavosťou. Niečo sa jej stalo. Niečo veľké. Všetci tu chodili ako po tenkom ľade a snažili sa neurobiť chybný krok. Tá svätuškárska knihomoľka sa zmenila na tieň svojho bývalého ja a on jasne nebol jediný, kto si všimol, aké je to čudné.

Fľaštičky o seba zacinkali, keď ich dovykladala na zem.

Draco sa rozhodol, že pokiaľ nemal na výber a mal ju často vídavať, možno by mohol vymámiť informácie.

"Kde si sa naučila byť liečiteľkou, Grangerová?" skúsil, zvedavý, či vôbec dokáže počuť, čo sa okolo nej deje. Vyzerala ako zombie. Znelo to ako hlúpa otázka, ale chcel, aby sa rozhovorila. Stále pracovala, odzátkovávala fľaštičky, úplne ho ignorovala.

Jeho hnev vzplanul.

"Krucinál, neignoruj ma, humusáčka," zavrčal, dovolil, aby ho premohla jeho povaha. Ako sa opovažuje predstierať, že neexistuje? Ľudia ako ona sú určení na to, aby slúžili ľuďom ako on, ale on je teraz tu a jeho prežitie závisí na nej. To nebolo prirodzené. Aj tak sa len pokúšal naviazať rozhovor. Vždy bola taká zasraná bifľoška, ešte v škole. Príliš dobrá pre každého, okrem jej drahocenných idiotov.

Jej oči sa pohli smerom k jeho, ľahostajné ako vždy.

"Ja neodpovedám nikomu, Malfoy a určite nie tebe. Som tu, aby som vytiahla trochu prekliatia z tvojho tela a dala ti lieky na bolesť. Ak chceš vyrukovať s tým, čo si urobil naposledy, môžem odísť. Tá kliatba ťa nakoniec pohltí. Dokonca pri každodennej liečbe bude trvať mesiace, než sa dostane z tvojho systému."

Pohla sa, aby vrátila fľaštičky nazad do tašky, ale jeho ruka vystrelila, dotkla sa jej zápästia.

"Nie!" vykríkol, pokúšal sa udržať paniku mimo svojho hlasu. Uvedomoval si, že už tú bolesť znova neznesie - zlomilo by ho to. "Nie. Neodchádzaj. Ja... Prosím, nechoď." Prosenie bolo ponižujúce, ale predstava, že sa to kúzlo vráti, bola príliš, aby sa dala zvládnuť. Keď si všimol, že sa jeho ruka stále dotýka jej zápästia, so zhnuseným úškrnom ju stiahol. Len pretože chcel byť vyliečený, neznamenalo to, že sa jej, tej špiny, chcel dotýkať.

S pokrčením pliec sa vrátila k príprave roztoku, ako keby sa nič nestalo. Draco sledoval jej prácu. Ich krátky rozhovor nijako neupokojil jeho zvedavosť a teraz bol k tomu ešte aj ponížený. Tá mrcha.

Odmietal uveriť, že z nej nedokáže dostať žiadnu informáciu. Vždy bol dobrý v manipulovaní s ľuďmi - nejaká náladová chrabromilčanka by nemala byť žiadnou výzvou. Rozhodol sa skúsiť iný prístup.

"Môžeš mi povedať niečo o tej kliatbe?" spýtal sa. Predtým vždy rada tárala - možno jej túžba poučovať iných prežila čokoľvek, čo sa jej stalo. Nevedel prečo bol tak prekliato zvedavý, ale v jeho svete existovala len jedna Grangerová. Tá otravná Grangerová, ktorá ho nútila chcieť ju zaškrtiť, ale ktorá bola dôverne známa. Trochu ho štvalo vidieť pred sebou túto jej neznámu, zničenú verziu.

Najprv sa tvárila, že ho nepočula a on si takmer frustrovane vzdychol. Večne tak prekliato tvrdohlavá.

Potom začala rozprávať.

"Je známa ako Prekliatie ohňa. Nespôsobuje viditeľné popáleniny, ale núti ťa mať pocit, ako keby ťa zapálili, až kým ťa bolesť nezabije. Je to ako muklovský vírus, ktorý v tebe dlhý čas dokáže odpočívať, než sa znova vráti. Potrebuješ niekoho, aby ju z teba vytiahol, kúsok po kúsku, až kým nebude úplne preč."

Teraz stála, v spojených rukách držala červenú tekutinu.

"Stiahni si plachtu k pásu," prikázala.

Zazrel na ňu, zahryzol si do jazyka, aby zabránil urážkam uniknúť a urobil, ako mu bolo povedané. Vtedy si prvý raz všimol, že je pod plachtou úplne nahý.

Keď mal hruď odhalenú, nahla sa nad neho a nechala chladnú tekutinu rozliať sa po jeho pokožke. Tá tekutina bola skôr ako husté želé, ktoré jej spomalene stekalo z rúk, keď sa spojilo s jeho trupom. Pritlačila ruky na jeho hruď a začala mrmlať zaklínadlo.

Draco mal ten najčudnejší pocit, keď hovorila. Jej malé, ľadové ruky do neho tlačili, elixír sa zahrieval a niečo hlboko v ňom sa začalo hýbať.

Kliatba, uvedomil si.

Bolo to, ako keby ju z neho vysávala, cez jeho krv, nahor jeho hruďou smerom k jej rukám. Nič podivnejšie ešte nezažil. Pálilo to, keď ho to opúšťalo.

Pomaly odtiahla ruky a čierne vlákenka pavučiny ju nasledovali, kým stále odriekavala. Doslova z neho vyťahovala mágiu. Teraz tie čierne úponky viseli z jej prstov, už viacej neboli spojené s jeho telom. Pri poslednom slove padli do malého vedierka.

"Trénovala som tajne s liečiteľom, ktorý podporoval Rád. Zabili ho."

Draco sa na ňu prekvapene pozrel. Odpovedala na jeho predchádzajúcu otázku. Oveľa neskôr a stále bez štipky emócií, ale odpovedala.

"To bol čudný pocit," povedal omámene, hoci tým neodpovedal na nikoho otázku.

"Vráť sa do postele," odvetila, jej mŕtve oči sa sústredili na balenie elixírov a potom vykĺzla z izby.

Upadol do nepokojného spánku.


Niečo ho prebralo z driemot. Zvuky. Hádka.

"... myslím, že je to hrozný nápad..."

"Ale aké sú možnosti, Harry? Vážne. Musia niekam ísť, a tu nemôžu ostať. Ministerstvo je pod Veď-Vieš-Koho kontrolou a bezpečné domy sú plné."

"To od nej nemôžeme žiadať. Videl si ju? Za posledný týždeň nám povedala sotva tri slová. Ledva dokáže fungovať. Je zázrak, že ešte neodišla..."

"Neodišla, pretože sme ju požiadali, aby zostala. Sme jediný dôvod, prečo je tu, aby pomohla, čo je dôvod, prečo sme my tí jediní, ktorí ju môžu požiadať, aby toto urobila."

"Ron, nepošleme Malfoyovcov, dvoch ľudí, ktorí by ju radšej videli opekať sa na ražni, aby s ňou žili! Krucinál, ty si fakt strelený!"

"Nie je ich kam inam dať! Potrebujú pravidelné lekárske ošetrenie a aspoň to im musíme poskytnúť, aby sme dodržali našu časť dohody. Harry, toto nenavrhujem, aby som to skomplikoval... Pozri sa na to takto. Aspoň bude mať čo na práci. Vieš rovnako dobre ako ja, že starať sa o dvoch ľudí, hoci sú to totálni hajzli, bude pre ňu lepšie, než sedieť doma, variť si záhadné elixíry a potom sa pokúsiť skoncovať to."

V izbe nastalo skľučujúce ticho.

"Áno," riekol Harry, keď si nepohodlne odkašľal. "Myslím, že toto je rozumný dôvod. Ale stále tým nie som nadšený. Chcem povedať, Malfoy? Jeho by som neprial nikomu. Mohol by všetko zhoršiť."

"To odmietam," zamrmlal Draco, ktorý tomu rozhovoru načúval so záujmom a prestieral, že spí, aby stále rozprávali. Grangerová sa pokúsila zabiť? Musia žartovať. Otvoril oči, aby našiel Pottera s Weasleym zazerať na neho z rohu izby. "Mimochodom, prečo sa vy dvaja rozprávate tu?"

"Pretože sme úplne obsadení," vyšplechol nahnevane Ron. "Každá prekliata izba je plná ľudí zotavujúcich sa od vašej bandy."

"Tak preto sa snažíte odsunúť môjho otca a mňa na Grangerovú? Fascinujúce."

"Naser si, Malfoy. Bol by si mal z pekla šťastie, keby súhlasila. Inak bude táto izba tvojím domovom, až kým neskončí vojna. Ako vieš, skutočne ešte nemá určený konečný dátum."

Dracovi sa nepáčilo, ako to znelo, ale bývať s humusáčkou? To boli ich možnosti?

"Čo ju zlomilo?" zrazu sa spýtal.

"Čože?" kypel Harry.

"Čo ju zlomilo?" zopakoval Draco. "Je z nej zasraný zombie, kráča tu ako nemŕtva. Čo sa stalo vašej drahocennej princeznej?"

"Ako keby si sa staral, Malfoy," zavrčal Ron. "Aj tak je to chyba vašej strany. Skurvení vyšinutí, čo jej to urobili. Poďme Harry, nemám chuť baviť sa s týmto blbcom."

V nahnevanom chvate odišli, niečo si pri tom mrmlali pod nosom.

Chyba mojej strany? pomyslel si nejasne, než ho znova premohol spánok.


"Vy chcete po mne ČO?"

Draco začul jačavú ozvenu cez celý dom, o ktorom dospel k záveru, že je hlavným stanom toho hlúpeho Rádu. Ako dlho už sú tu? Celkovo dva týždne? Aká zasraná strata času. Mal by byť na manore a pomáhať s plánom na ďalší útok, nie tu bezmocne ležať v obývačke, kým mu chrabromilská princezná vytiahne čiernu mágiu z hrude.

"Prišli ste obaja o rozum?" ozval sa ďalší vreskot. Nasledovali tíšiace hlasy, ktoré sa ju snažili upokojiť.

Znie to, ako keby Potterovi s Weasleym dávalo poriadne zabrať presvedčiť Grangerovú, aby nás s otcom vzala k sebe, pomyslel si trpko.

Niežeby s ňou chcel zostať. Bola to špinavá malá vševedka, úbohá humusáčka a člen svätého Zlatého tria. Nenávidel ich. Nenávidel ju.

Ale tiež nenávidel zostať v tejto kurevskej obývačke, kým ňou prechádzali stratené existencie predstaviteľov Svetla a zazerali na neho. Mali byť mŕtvi. Čoskoro budú, ak bude podľa Temného pána. Dúfal, že ten deň nastane čoskoro.

Ale zatiaľ chcel izbu s dverami, ktoré šli poriadne zavrieť a posteľ, ktorá nebola premenený gauč. Ak to znamenalo zostať s humusáčkou, nech je tak. Vídaval jej úbohú tvár každý deň - nikto iný nevedel, ako tú kliatbu z neho vytiahnuť a nebola v stave, aby niekoho vycvičila. Zjavne sa nerozprávala s nikým iným, okrem tej malej skupiny, ktorú videl deň čo deň, keď bol náhodou pri vedomí.

Vtom sa Hermiona prirútila do izby, taška prehodená cez plece, jej oči stále mŕtve, ale tvár mala rozzúrenú. To bola maximálna emócia, ktorú ju zazrel prejaviť, odkedy ho zachránili.

"Plachtu k pásu," prikázala a rázne miešala elixíry. Urobil, ako mu povedala.

Keď spúšťala úponky kliatby do vedra, využil malú šancu s nádejou, že pochopí, čo tým chcel povedať.

"Budem dobrý, Grangerová."

Jej oči vzhliadli dohora. Už sa upokojila - znova nemala žiaden výraz. Dopekla.

"Ty nevieš byť dobrý. Nikdy si nevedel."

A potom bola preč.


O niekoľko dní neskôr Draca štuchancami zobudil nahnevaný Ron Weasley.

"Čo si jej dopekla povedal?" zavrčal.

"Čo myslíš?" mrmlal Draco, snažil sa spomenúť na svoj posledný rozhovor s Grangerovou.

"Z ničoho nič nám vraví, že nechá u seba bývať teba a tvojho otca. Pred troma dňami pri tej predstave jačala. Čo si povedal?"

"Choď do riti, Lasičiak. Povedal som jej, že budem dobrý. Neverila mi, dobre? Odvtedy som nepovedal ani slovo."

Počkať... Môžeme bývať u nej?

Ron o tom chvíľu premýšľal. "Povedal si jej, že budeš dobrý."

Povedal to skôr pre seba, než pre niekoho iného.

Prižmúril oči na Draca. "Počúvaj, Malfoy. Zložíme vás tam. Miona sa postará o vaše liečebné potreby, ale inak ste sami. Ste v úkryte, chápeš to? Zostanete v jej dome a neodídete. Viem, že by si sa radšej vrátil k svojmu drahocennému Temnému pánovi, čomu nerozumiem po tom, čo urobil tvojej rodine, ale zostaneš v úkryte, ak chceš zostať nažive."

Ron sa tvárou priblížil k Dracovej, nebezpečný hnev skrútil jeho črty. Vyzeral, ako keby sa veľmi snažil ovládnuť, a stlmil svoj hlas. "Hermiona si prešla mnohým. Nie je sama sebou. Nepostará sa o vás, ak to znova poserieš - robí to len pre Harryho a mňa. Nesťažuj jej to, dobre? Len... len ju neprovokuj. Prisahám Merlinovi, ak sa jej stav kvôli tebe zhorší, vlastnoručne ťa zavraždím."

Draco sa pozrel na Rona, snažil sa rozhodnúť, čo si myslieť o tejto čudnej prosbe. Alebo to bola hrozba? A aký bol jej stav?

"Čo ju zlomilo?" povedal namiesto toho.

"Choď do prdele," zavrčal Ron. Postavil sa a opustil izbu.

Draco sa uškrnul. Aspoň bude preč z tejto prekliatej obývačky. Sprostí, dobrosrdeční chrabromilčania.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Od: pimpinela - 22.03. 2014
Myslím si, že Lucius veľmi trpel stratou Narcissy a konečne pochopil, že si vybral zlú cestu. Možno preto je taký umiernený a všetky svoje zásady o čistokrvných, Temného pána hodil za hlavu. Všetko mu to len zničilo rodinu a šťastie. A Draco, bol stále naivný, zmanipulovaný Voldemortom. Páči sa mi ako to autorka vymyslela. Som zvedavá čo bude ďalej a hlavne ako bude prebiehať život u Hermiony. .  Ďakujem za preklad.  

Re: 2. kapitola Od: doda357 - 09.08. 2012
To akože naozaj? Draco povie, že bude dobrý?  Hermionina odpoveď dokazuje, že ešte nie je taká pomätená, ako si myslia ostatní  .....Ona sa pokúsila zabiť? Tak rada by som vedela, čo ju k tomu viedlo. ..... Nakoniec ale súhlasila, že si ich vezme k sebe. To sa asi najviac podobá doterajšej Hermione. Ďakujem za kapitolu 

Re: 2. kapitola Od: Kellieta - 06.05. 2012
Lucius mile překvapil. Většinou to bývá naopak, Draco "prozře" a Lucius je ten zabedněný, ale tady ne. Draco na zabití, ale čemu se divit, vždyť byl tak vychovaný. Jsem zvědavá na to jejich soužití s Hermionou.

Re: 2. kapitola Od: zelaaa001 - 06.04. 2012
žeby sa niečo stalo Hermionej rodine? ďakujem moc za preklad, hurá na dalšiu kapitolu!:D

Re: 2. kapitola Od: Liz - 22.03. 2012
No copak ji zlomilo? Snad se do Draco brzy dozví, je to úplně dojemné, jak se zajímá.

Re: 2. kapitola Od: NikkyD - 20.03. 2012
Cim dalej tym viac som zvedava co sa stalo Hermione...uvidime co bude dalej!:) Dikii:)

Re: 2. kapitola Od: Jacomo - 20.03. 2012
Věděla jsem, k čemu to spěje, bylo to ve shrnutí povídky, ale při tom, co se v ní děje, mě to fakt zaskočilo. Jak promerlina tihle tři zvládnou existovat pohromadě? Najednou je ta Hermionina otupělost k užitku - jinak by totiž minimálně toho mladšího Malfoye musela zabít! Začínám se těšit. Ne, kecám, já se těším už od úvodu, ale doléhá na mě nedostatek spánku. Pokračování příště. Díky, Jimmi.

Re: 2. kapitola Od: Jin - 20.03. 2012
no to som teda zvedavá na to spolužiatie.... hihihi 

Re: 2. kapitola Od: Werush - 18.03. 2012
Teším sa na to, ako budú Lucius a Draco u Hermiony. Ďakujem za preklad :)

Re: 2. kapitola Od: Claire - 18.03. 2012
Závoje z tajemství Hermiony se budou zvedat zřejmě stejně pomalu, jako bude odcházet kletba z Dracova těla. Líbí se mi pragmatický a pomstychtivý Lucius - každý má asi své hranice hrdosti a ty jeho byly dost nešetrně překročeny. Draco je, asi úměrně svému věku, částečně naivní a hodně neznalý toho, co obnáší praktický život bez mocné ochrany. Na druhou stranu, jeho slib, že bude dobrý (tady to chápu ve významu slušný a neprovokující, doufám, že dobře) zjevně pohnul Hermionu k ústupku. Nějakým záhadným způsobem mu uvěřila, že to myslí vážně. Docela se těším, až se děj přesune mimo to zmatené mraveniště a budou muset vycházet jen ve třech. Docela určitě to pro nikoho z nich nebude jednoduché. Díky za kapitolu.

Re: 2. kapitola Od: Norika1971 - 16.03. 2012
No asi je to naozaj pravda, ze od najväcsej nenavisti sa da dopracovat k najväcsej laske. Ako to pomaly sledujem, speje to k tomu a dufam len, ze to bude mat naozaj happy end :-d

Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Je skvelé sledovať ako všetci tipujete a hádate... ešte šťastie že odpovede sú na dosah. Ďakujem všetkým za komentáre

Re: 2. kapitola Od: muuufi - 15.03. 2012
dakujem za preklad:)

Re: 2. kapitola Od: teriisek - 15.03. 2012
Jsem překvapená, vůbec jsem nečekala, že to bude Lucius, kdo bude rozumný - Draco si opravdu vůbec nepřipouští, že tohle je konec. To jako čeká, že přiběhne k Voldemortovi, ten ho pochválí, jak pěkně vyvázli, a znovu mu svěří důvěru? Je ještě zaslepenější, než se mi zdálo v minulé kapitole. A ten důvod, proč je takhle zřídili, je vážně neuvěřitelný! Jsem zvědavá, co bude dál, děkuju moc za překlad!

Re: 2. kapitola Od: Nade - 14.03. 2012
Přemýšlím, jak dlouho bude Dracovi trvat, než přestane být blbec. Jeho otec to vidí mnohem racionálněji, ale Draco si pořád nechce připustit, že už není cesta zpět. Hermiona by teď strčila do kapsy i Snapa. 

Re: 2. kapitola Od: 3lucky - 14.03. 2012
Taky by mě hodně zajímalo, co se jí stalo..... Draco je zatím pěkný blb, nechápu, jak se pořád může chtít vrátit k Voldemortovi, po tom, co zabil jeho matku, uvidíme, kdy se vzpamatuje...... Taky čekám, jak to bude s Luciusem, zatím je on ten rozumější, což se mi docela líbí... díky za překlad, super :-)

Re: 2. kapitola Od: Ivonka - 14.03. 2012
Děkuju za překlad

Re: 2. kapitola Od: Lenna222 - 14.03. 2012
Chodit takhle mrtvolně a starat se o někoho něco mi to připomíná jenže nevim co jestli film, knížku, nebo nákou povídku. Zajímalo by mě co se jí stalo když nakonec souhlasila s tim, že Draca nechá bydlet u ní. Děkuji

Re: 2. kapitola Od: Shoshi - 14.03. 2012
som na tom ako Draco, tiež som zvedavá, čo Hermionu zlomilo... (tá jej zlomenosť, pripomína mi poviedku Broken...)

Re: 2. kapitola Od: soraki - 14.03. 2012
"Choď do prdele." to je prostě život... a co se stalo Hermioně? Mám nějakou představu, tak si jen počkám, jestli to tak opravdu bude. A Draco? Třeba za něj ještě mluví ty zbytky kletby

Re: 2. kapitola Od: Peggykaja - 14.03. 2012
Zabila bych Draca! zasrany chalan co si nevidi na spicku nosu..... a docela by mě zajímalo jak chtějí zařídit, aby neutekli.....

Re: 2. kapitola Od: Leannka - 14.03. 2012
Niečo sa jej stalo. Niečo veľké. Všetci tu chodili ako po tenkom ľade a snažili sa neurobiť chybný krok. to mi pripomína časť z Mentalistu, keď Jane, ktorému zavraždili brutálne ženu a dcéru stratí pamäť. Všetci okolo neho chodia po špičkách. ...že sa jej, tej špiny, chcel dotýkať. prečítala som veľa, veľa poviedok, ale hádam v žiadnej nebol až taký smrťožrútsky ako tu. som zvedavá ako sa premení. Pretože sa musí premeniť, nie? Čo by to bolo poviedku. Ach, Hermiona Ďakujem

Re: 2. kapitola Od: terezickas - 14.03. 2012
No vypadá to vážně zajímavě, samozřejmě skvěle přeloženo, akorát moc nechápu Draca, že pořád nedokáže pochopit, že ta "jeho" strana je fakt špatná, když jeho rodině udělala to, co udělala.

Re: 2. kapitola Od: Mucky - 14.03. 2012
je zajímavé jak draco zatím více méně vše popírá a hermiona je bez reakce v očích ale na draca přece jen reaguje líbí se mi to čím dál víc

Re: 2. kapitola Od: vansmall - 14.03. 2012
Upřímně řečeno... Já bych Malfoyovi nevěřila ani nos mezi očima..  Každopádně jsem asi pochopila Herm, ten Anthony byl určitě ten léčitel kterýho zabili.. Ovšem jen hádám.. 

Re: 2. kapitola Od: Goddy - 13.03. 2012
oči jak tenisáky na další díl. jsem napnutá spolu s Dracem.

Re: 2. kapitola Od: crazyiiii - 13.03. 2012
Budem Dobrý     V týhle povídce na to fakt vypadá:D Jsem zvědavá, jak se to vyvine, kdy u něj nastane nějaký zlom - jestli vůbec.. Zatím je to snad větší fanatik než v originále... Tam mi v sedmičce přišlo, že dostával rozum:-)

Re: 2. kapitola Od: lucky - 13.03. 2012
Draco plný černého vzteku, Lucius vždy se správně orientující v situaci. Hermiona je zničená a nereagující. Reálný obraz dlouhotrvající války.

Re: 2. kapitola Od: adelina - 13.03. 2012
A už se nedá přestat. Jako bych to nevěděla:) Musím dočíst dokonce. Draco je fakt nemožnej, ale snad se to změní. Děkuji za překlad
Re: 2. kapitola Od: ebrova - 14.03. 2012
Tak presne toto som chcela napísať aj ja :-)

Re: 2. kapitola Od: petty002 - 13.03. 2012
Dracovo "budem dobrý" asi zabralo, vážně by mě zajímalo co se Hermioně asi stalo, doufám že se trochu víc rozpovídá :-)

Re: 2. kapitola Od: lennyuchiha - 13.03. 2012
Takováhle Hermiona mě děsí víc než Draco, zaslepený předsudky. A hláška "budu hodnej" zřejmě začla rozpouštět ledy. Díky za překlad
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
To "budu hodnej" milujem. Tak krásne to znie. A v slovenčine to znamená, že budem poslušný, nie dobrý. Také významové drobotiny, ale preto toto si myslím, že je občas čeština vhodnejšia. Ach jo. Díky

Re: 2. kapitola Od: Gift - 13.03. 2012
Zvlastni pojeti Luciuse. A vlastne i Hermiony. Bohuzel se nemuzu pripojit k chvale, nejsem si jista, jestli prave Lucius timhle zapada do meho osobniho supliku. Ze by byl Draco v 25 stale jen rozmazleny parchant a Lucius se tvrdym poznanim odprostil od sveho presvedceni? Hm... ale jak rikam, muj osobni suplik:-). Kazdopadne se tesim, az nam bude Hermiona vic mluvir. Opet diky za preklad!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Nesmieš byť príliš kritická, povedala by som, že v Luciusovi je skrytá romantická duša. Jednoznačne romantická poviedka, aj so šľahačkou na vrchu, aby sa vyrovnali tie vážnejšie miesta. Taká na snívanie :D

Re: 2. kapitola Od: Lupi - 13.03. 2012
A naozaj bude dobrý? ako môže vždy veriť v temného pána, keď mu zabil matku? ach, Draco, Draco...

Re: 2. kapitola Od: luisakralickova - 13.03. 2012
Hermiona je tu opravdu hodně netypická, ale Dracovo "budem dobrý" ji přece dostalo, tak uvidíme zda to vydrží aspoň chvíli:)

Re: 2. kapitola Od: JSark - 13.03. 2012
No, aspoň na chvíľu to bola naštvaná Hermiona namiesto zombie-Hermiony. Toto bude zaujímavé. :)

Re: 2. kapitola Od: jerry - 12.03. 2012
myslela som ze ju budu musiet trocha dlhsie prehovarat ale asi to dracove "budem dobry" zaralo dost. no myslim ze nie len draco je zvedavy co sa stalo mii. dik za preklad

Re: 2. kapitola Od: bbarka - 12.03. 2012
Páni, naozaj je to zvláštne, čítať o strnulej Hermione a o Dracovi, ktorý je tu totálny hajzel, ešte stále s tými nechutnými vžitými predsudkami... a do kelu, je to vážne hrozné, keď nemôžem komentovať tak, akoby som chcela, keďže nechcem vyzrádzať to, čo sa stane dopredu... nemôžem kaziť prekvapko :D Je to naozaj strašne dobrý preklad, Jimmi... ďakujem!

Re: 2. kapitola Od: Lucka - 12.03. 2012
Je 23:00, obávam sa, že moje komentáre budú stručnejšie a stručnejšie.. musím to pred spaním do čítať, nemám inú možnosť!  Zvedavosť mi nedá..

Re: 2. kapitola Od: Zuzana - 12.03. 2012
Hermiony mi je hrozne ľúto, ale aj Draca. Strašne sa mi páči ako ignoruje jeho otázky a po čase odpovie akoby nič Keby nebola taká ranená tak by som si myslela, že mu robí schválne aby ho vytočila. Zato on sa statočne snaží, nejako jej ublížiť, asi ani netuší, že jej tým pomáha. Keď jej sľúbil, že bude dobrý, chcela som mu veriť. A napriek tomu, že ona povedala, že neverí, myslím, že niekde v kútiku duše predsa len dúfa, že Malfoy mladší nie je až taký debil ako sa robí. Len je smutné, že toho debila ukazuje veľmi presvedčivo.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Bbarka mi poslala posledné kapitoly na poslednú chvíľu, už nemalo cenu ti to posielať, tak si to aspoň vychutnáš v kuse. Teším sa na tvoje komentáre.
Re: 2. kapitola Od: bbarka - 12.03. 2012
Za čo sa bbarka ešte raz veľmi ospravedňuje :( :D
Re: 2. kapitola Od: Zuzana - 13.03. 2012
Vôbec nevadí, veľmi som sa potešila, keď som to tu uvidela a znovu som si to celé vychutnávala. Rada čítam príbehy na druhý krát, prvý krát väčšinou text preletím aby som sa dozvedela hlavný dej a nestíham si vychutnávať tie ostatné menej očividné veci. Túto poviedku si prečítam ešte raz keď bude celá.

Re: 2. kapitola Od: tigy - 12.03. 2012
Zaujímavé, Lucius ako ten menej fanatický...asi sa už naozaj zmieril so situáciou, kým bol Draco v bezvedomí...idem na ďalšiu kapitolku  ... dúfam... 
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Aj ja si to myslím, mal čas sa pripraviť a zistiť, čo je pre neho výhodnejšie. Díky

Re: 2. kapitola Od: Kaitlin - 12.03. 2012
Teda, nečekala jsem, že by někdy mohl být Draco víc zaujatý než Lucius. Každopádně jsem zvědavá na to, co se to s Hermionou stalo. Jinak děkuji za překlad, čte se to krásně. :)
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Lucius sa už možno zmieril so skutočnosťou, de facto sa už raz na neho Voldy vykašľal... Díky

Re: 2. kapitola Od: sabu - 12.03. 2012
Houšť jen houšť! Skoro se bojím zjistit, co se stalo (a co se stane) díky za překlad.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
U teba by som fakt rada vedela, ako si sa dostala k prvej kapitole :D Díky za komentáre

Re: 2. kapitola Od: denice - 12.03. 2012
To je - úžasné. Draco je tak mimo realitu. Fáze popírání se tomu říká. Narcissa není mrtvá, on by měl být na Malfoy Manor a plánovat další útok... Lucius je tady ten silnější. Imponující osobnost, může být ožebračený, polomrtvý, bez nohy, bez manželky, bez domova - ale rozhodně nezlomený. Úplně vidím, jak všechno kolem sebe sleduje, hodnotí, kalkuluje, připravený využít každou možnost. Miluji ho takového. Spolu s Dracem jsem zvědavá, co zničilo Hermionu. Ron s Harrym jsou naživu, tak co tedy? A nejlepší věta kapitoly: "Budem dobrý, Grangerová." Díky, tahle Dramione vypadá nádherně! První kapitoly nadchly, a teď zas do práce!
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Dokonale si popísala môjho Luciusa. Čeština má lepšie slovo, hodný, to to vystihuje viac, teraz ma napadlo, že som mala dať budem poslúchať. Škoda, bolo by to ešte lepšie. Ale nenapadlo ma to pri chudobnom origináli (good), až keď som zazrela český preklad niekde vyššie. Ďakujem, dúfam, že zvyšok nesklame.

Re: 2. kapitola Od: myska111 - 12.03. 2012
Zvláštní, že se Dracovi podařilo Hermionu obměkčit. Nebo přece jen něco ze staré Hermoiny zůstalo? Nechápu, jak se Draco může chtít vrátit k Temnému pánovi po tom, co jim udělal. Teď se to asi začne pořádně rozjíždět, když přesunou Draca s Luciusem k Hermioně. Dodrží Draco svůj slib a bude hodný? Super kapitola.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Popretie, popretie, popretie. Skutočnosť je príliš zlá, tak ju ignoruje. Robievam to isté. Bude, bude, bude! Budeš ho milovať. Díky

Re: 2. kapitola Od: hatifnatif - 12.03. 2012
teeeda, ale je to divný...chudáček Hermiona....ale Draco je furt ten samej prachant jako dřív......něco se nikdy nezmění :-D už se moc těším, jak budou spolunažívat v jejím domě
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
ďakujem za komentár, odpovedám trošku v chaotickom poradí, ale to kúzlo platí aj na mňa :D

Re: 2. kapitola Od: ansus - 12.03. 2012
Hm, tak tedy Draco je tady "ještě větší blbec, než jsme doufali" ... resp. je tady vykreslený jako přesně ten správný Malfoy držící se svých zásad a náhledů. Trochu (pod vlivem jiných dramione) jsem nečekala, že tím rozumnějším bude Lucius - ale je to příjemná změna. Hermiona je dobře emocionálně plochá - docela mě překvapil ten vzteklý záchvat, už se těším na jejich společné bydlení - to asi nebude žádná "idylka v malovaném domečku". Díky za skvělou kapitolu.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Lucius mi tu zaimponoval. Tak si ho predstavujem, je rozumnejší, ale len preto, pretože si vie spočítať, čo je pre neho výhodnejšie. Sám ešte dostane poriadne zabrať. Určite pár kapitol to žiadna idylka nebude, ale pokúšim sa dnešok zavŕšiť práve idylkou, aby som mala dosť energie na preklad ďalších temných častí :D Ďakujem, som rada, že sa páči.

Re: 2. kapitola Od: elena - 12.03. 2012
zaujimave ze stacilo len to aby jej Malfoy slubil ze bude dobry a ona suhlasila...
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Myslím, že sa to rozoberá v ďalšej kapitole. Keď je pri zmysloch, uvedomuje si, že chce žiť a myslí si, že jej toto pomôže. Díky

Re: 2. kapitola Od: marci - 12.03. 2012
Tak k povídce jsem se na druhý pokus dostala Nicméně čtu a mám potřebu komentovat a k první kapitole mi to nejde... Tak ještě že sem parádní povídka! Ačkoli válka obecně není moje oblíbené téma, do světa HP se hodí, protože dokresluje představu hrůz, které mohl Voldemort rozpoutat... Uvidím, kam se dostane Static - z tohoto šuplíčku mám zatím na špici Cháronov dar, těsně následovný Sedemkrát... A Static? Hltám a DOUFÁM, že už KONEČNĚ draco vytáhne hlavu z...řitě.
Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Pozor, to nie je z toho žánru ako tie dve... Tak aby ťa to nesklamalo. Ďakujem za komentár.

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jimmi )20.05. 201221. kapitola
galfoy: ( Jimmi )06.05. 201220. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.04. 201219. kapitola
galfoy: ( Jimmi )20.04. 201218. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.04. 201217. kapitola
galfoy: ( Jimmi )08.04. 201216. kapitola
galfoy: ( Jimmi )27.03. 201215. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.03. 201214. kapitola
galfoy: ( Jimmi )18.03. 201213. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201212. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201211. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201210. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20129. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20128. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20127. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20126. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20125. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20124. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20123. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20122. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20121. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.01. 2012Úvod k poviedke