Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Static

1. kapitola

Static
Vložené: Jimmi - 12.03. 2012 Téma: Static
Jimmi nám napísal:

STATIC

Autor: galfoy

ORIGINÁL:   http://www.fanfiction.net/s/7360278/1/Static

Preklad: Jimmi

Beta-read: Bbarka

 Prístupnosť: M (od 16.rokov)

   Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní galfoy, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Statickosť

Vyhlásenie autorky: Nevlastním Harryho Pottera. Deprimujúce, bohužiaľ pravdivé.

Som späť! Tak túto poviedku som napísala poriadne iným štýlom než Chlapca v hojdacej sieti, takže nech vás príliš neprekvapí zmena charakteru. Toto je plné úzkosti. Avšak stále som to ja a môžem sľúbiť, že to bude dobré čítanie. Mám v pláne pridávať približne každé tri dni. Ako naposledy, ak budete komentovať ako diví, budem pridávať každý deň. Túto časť nechávam vo vašich schopných rukách. Zatiaľ som pri 14.kapitole a blížim sa ku koncu... Myslím. Uvidíme. Mohlo by to byť dlhšie. Veľa sa toho deje. Vlastne to beriem späť. Určite to bude dlhšie.

xo

Galfoy

Poznámka prekladateľky: Dlho som váhala medzi názvami Statickosť a Strnulosť. Nakoniec som sa rozhodla pre kompromis (Statickosť v názve, Strnulosť v preklade). Pre názov Statickosť hralo to, že pripomína pôvodný názov, strnulosť mi zas viacej sedela do deja. Nakoniec som požiadala o vysvetlenie aj autorku a tá mi ho poskytla. Slovo „static“ znamená v angličtine viacero vecí. Jednak je to niečo podobné významu „bez pohybu“ (podľa nášho slovníka: nehybný, stály), ale tiež to môže znamenať „rušenie“. Taký ten druh poruchy na starých televízoroch, keď sa menia kanále a dostanete sa na taký, ktorý má zlý signál. Hučí to a len to čiernobielo zrní (podľa nášho slovníka: atmosférická porucha, praskanie, rušivé zvuky) Názov myslela ako kombináciu oboch, aby ilustrovala fakt, že uviazla vo svojom zdravotnom stave, ale tiež aby opísala, aký ten stav je... Ako porucha v televízore.  


1. kapitola

Bolo to ako prebudiť sa uprostred nočnej mory.

Draco nadobudol vedomie, ako keby dostal kladivom do hlavy a prebudil sa s lapaním po dychu. Takmer okamžite si zaprial, aby bol znova v bezvedomí. Bol v svete bolesti, o ktorom vôbec nevedel, že existuje. Pokožku mu požierala neznesiteľná agónia, ako keby ho namočili do urýchľovača a zapálili. Takmer cítil plamene, ktoré si oblizovali cestu nahor jeho telom, ale žiaden oheň nebolo cítiť. Jediné, čo mohol urobiť, bolo nehýbať sa, nekričať. Cítil, ako mu v hrdle stúpa panika. Vzduch bol zatuchnutý a vlhký, presýtený strachom. Vrátili sa mu nesúvislé spomienky, ale nechcel uveriť, že sú skutočné. Bolo príliš ťažké uveriť im.

Ako nás tu mohli nechať zomrieť? Po všetkom, čo sme urobili?

Dokázal registrovať skutočnosť, že leží na zemi, až kým ho nezasiahla ďalšia vlna bolesti a zbavila jeho myseľ všetkého racionálneho. Údery jeho srdca jeden za druhým pulzovali voči jeho jemnej pokožke, až si prial, aby mu srdce prestalo biť úplne. Už žiadny úder srdca, už žiadna bolesť. Znelo to tak prekliato lákavo. Z pier mu unikol ston. Dokonca vnútrajšok úst ho pálil - aj tam ho zasiahlo kúzlo Temného pána?

Cítil, ako pod tým zranením vrie jeho hnev, zúrivosť zrýchľovala jeho masochistické srdce.

Zradili nás, posmieval sa hlas v jeho vnútri. Zradili nás naši vlastní.

Nechcel tomu uveriť.

Začul výkriky a výbuchy, ale nedokázal nazbierať energiu, aby otvoril oči. So zvrátenou istotou si uvedomoval, že je stále v tom bohom zabudnutom podzemí, kam ho po mučení vhodili, pretože jeho rodina už viacej nebola v priazni Temného pána. Po tom všetkom, čo obetovali.

Stále tomu nechcel uveriť. Zjavne bolo ľahšie popierať to. Bolo to ľahšie než desivá pravda.

Rodina Malfoyovcov výmenou za moc platila všetkým, čo mala: bohatstvom, domovom, rokmi služby. Na oplátku si ich Temný pán držal vo svojom úzkom kruhu, favorizoval ich a vedeli podrobnosti o jeho akciách. Boli vážení a obávaní, ako by Malfoyovci mali byť. Roky plynuli a vojna pokračovala, každá strana sa snažila získať kontrolu. Všetko bolo v poriadku. Predvídateľné. Tak veľmi predvídateľné, ako je to v každom prípade možné počas vojny. Pracovali ako vojaci Temna, snažili sa zostať nažive.

Ale potom sa niečo zmenilo. Malfoyovci začali klesať na rebríčku, spočiatku takmer nespoznateľne, ale na konci sa to nedalo prehliadnuť. Vyvrcholilo to najhorším možným spôsobom: Temný pán v záchvate zúrivosti zavraždil matku rodu a zanechal otca so synom zomrieť bolestivou, hanebnou smrťou. Bol to drastický a ponižujúci pád do nemilosti. Draco vždy veril, že Malfoyovci patria na vrchol. Ale práve teraz sa jediní zostávajúci Malfoyovci topili vo vlastnej krvi, zabudnutí v akomsi smrťožrútskom úkryte. Dokonca aj v bolesťou vyvolanej apatii Draco chápal, aká bola situácia beznádejná.

Tu nás nikdy nikto nenájde. A ak aj nájde, budeme mŕtvi. Nikto nás nechce nažive.

Z tejto situácie zúril, zlosť ho spaľovala rovnako intenzívne ako kúzlo, ktoré ho požieralo zaživa. Oni patrili do Voldemortovho najužšieho kruhu. Oni verili vo všetko, čo symbolizoval. Boli kurva verní. Tie prospechárske, ufňukané potkany si tú prekliatu slávu nezaslúžili. Prečo ich odvrhli, keď ostatní mohli zostať? Niekde z temnoty sa ozval výkrik. Povedomý výkrik. Draco s istými ťažkosťami sústredil svoje myšlienky. Otec? Je stále nažive? Uvedomoval si, že už nikdy nezačuje svoju matku kričať. Nikdy ju nezačuje urobiť čokoľvek. Videl, ako ju zrazilo k zemi, v tvári mala zmrazenú hrôzu pri záblesku zeleného svetla. Odtlačil ten obraz nabok - bolo to príliš, aby dokázal zvládnuť. Ona nemôže byť mŕtva.

Ale nebolo mýlky... bol to hlas jeho otca. Dracovi v hlave zablikala spomienka, ako sa k otcovi plazí Nagini, ako sa v očiach jeho otca rozžiaril strach. Nagini sa muselo podariť dostať sa k nemu, prinajmenšom čiastočne, ak sa dalo usudzovať podľa tých výkrikov. Dajako jeho otec nepodľahol strate krvi či jedu. Čoskoro podľahne, ale bojoval.

Mohol bojovať z celej sily. Pre nich nebolo nádeje.

Draco začul ďalšie výkriky, hlasy, ktoré nedokázal identifikovať. Určite sa pre nich nevracajú smrťožrúti. To nebol ich štýl. Ich štýlom bolo zradiť vlastných ľudí. Možno sa vrátili, aby svoju prácu dokončili. Človek mohol len dúfať.

Zasiahla ho ďalšia vlna a začul sám seba zaskučať. Ach bože, tá bolesť. Keď na neho Temný pán namieril prútik, Draco vedel, že to bude zlé... Ale toto bolo neopísateľne bolestivé. Smrtiaca kliatba by bola rýchlejšia, ale možno v tom bola pointa.

Ďalší krik. Čo sa sakra deje?

Obďaleč začul  šúchanie, ktoré musel spôsobiť jeho otec.

"Informácie za záchranu!" vykrikoval zachrípnuto Lucius medzi mučivými vzlykmi. "Prosím! Prosím, pomôžte nám!"

Draco cítil, že začína strácať vedomie. Koho prepánakráľa prosíš o záchranu? Nikto nechce dvoch smrťožrútov, ktorí žili dlhšie, než bola ich užitočnosť.

Na hlinenej podlahe sa odrážali kroky, vysielali zemou malé otrasy k miestu, kde Draco ležal. Každý malý pohyb bolel, každé vlnenie vzduchu bodalo jeho pokožku. Oči mal stále zatvorené, pretože pokiaľ vedel, boli spálené. Nestaral sa, kto tam je, už nie. Čakal na smrť. Len sa nediala dostatočne rýchlo.

"Ty krávo," povedal akýsi hlas pri jeho hlave. "Musíme ich odtiaľto dostať, a rýchlo." Ten hlas znel, ako keby bol spomalený a prehrávaný pod vodou.

Čudné, pomyslel si Draco.

Dvojica rúk sa dotkla jeho pliec a on hlasno zreval.

"Omráč ho a vezmi ho," riekol ostrejší hlas. "Ak zomrie cestou, čo už."

Draco si už na nič ďalšie nepamätal.


Preniesli ho niekam inam, toľko si uvedomoval. Jeho uši zachytávali útržky zúrivého šepotu, keď ho unášalo údolím smrti.

"...Luciusovi chýba noha. Zasraná noha, Remus. Je odhryznutá a môžeš sa sakra staviť, že to bol had..."

"Pokúšame sa zastaviť krvácanie - odtrhlo mu ju od kolena a vieš, že sme sa snažili, Tonksová, ale nemáme skutočných liečiteľov..."

"Povedal, že nám poskytne informácie! Musíme urobiť viac! Už roky sme sa k vedeniu nedostali takto blízko! Len pomysli na to, čo by sme sa mohli dozvedieť..."

"U Merlina, Tonksová, nemyslíš si, že to chápem? Ja viem, aké je to dôležité!"

"Myslím, že obaja viete, čo musíme urobiť," ozval sa tretí hlas, drsný a vyčerpaný. "Požiadam Harryho a Rona, aby sa s ňou porozprávali. Bez jej pomoci neprežijú."

"Nikdy nebude súhlasiť," zasyčal ženský hlas. "Teraz sa s nikým ani nerozpráva, a tobôž neopúšťa dom. Je úplne pomätená. A žiadať ju, aby ich udržala nažive? To je výstrel do tmy."

"Bude musieť. Nie je iná možnosť. Luciusa zatiaľ môžeme utlmiť, ale mladší Malfoy bude mŕtvy, ak sa mu nedostane pomoci. V škole sa poznali... Možno existuje šanca, že..."

"Tak ho nechajme zomrieť! To Luciusa potrebujeme a ako som pochopil, ich vzťah v škole mal ďaleko k dokonalosti..."

"Naozaj si myslíš, že nám niečo povie, ak necháme jeho syna zomrieť, Tonksová? Vraví sa, že včera večer zabili Narcissu..."

Niekto slabo zapískal. "Veď-Viete-Kto nie je s Malfoyovcami spokojný. Takto padajú mocní. Zaujímalo by ma, čo sa stalo."

Draco sa pokúšal sledovať ten rozhovor, napínal uši, aby fungovali cez vlny bolesti, ktoré sa ním prevaľovali. Znova ho zasiahlo popretie ako čisto obranný mechanizmus. Chcel kričať na tie hlasy, že sa mýlia... že Temný pán si jeho rodinu váži, že chápe, akí sú oddaní. Toto bol len omyl. Jeho matka nemohla byť mŕtva. Jeho otec vôbec nemohol prísť o nohu. A pokiaľ ide o neho... jediné, čo si pamätal, bol pocit, že ho zapálili a že sa Temný pán šialene smial. Keď ho zasiahla ďalšia vlna bolesti, myšlienky sa mu zahmlili.

Nechcem tomu uveriť.

"Porozprávam sa s chalanmi," povedal niekto. "Nemáme veľa času, ale ak bude súhlasiť, bude to chcieť mať za sebou tak rýchlo, ako sa bude dať, aby sa mohla dostať domov."

"Hovorím ti, Moody... Nikdy nebude súhlasiť."

"Nič iné nemôžeme urobiť. Je jediná, ktorá má dostatočný výcvik. Anthony je mŕtvy. Musíme to skúsiť."


Keď sa znova prebral, pripadal si úplne ochromený. Už ho nič nebolelo, ale necítil ani nič iné.

Na štrbinku otvoril oči a neprítomne hľadel na neznámu tvár, ktorá na neho zízala.

"Bolesť rušiace kúzlo," povedala tá osoba na vysvetlenie. "Nešlo to bez neho. Tvoj systém by sa zrútil. Za minútku ti pomôže."

Draco očami skĺzol nabok v smere nervóznych pohľadov tej neznámej osoby.

Na nízkom stole niekoľko metrov od neho ležal jeho otec, bledý ako stena. Zaliaty potom a krvou, s vlasmi strapatými a pochlpenými, vyzeral Lucius ako mŕtvola. Pravú nohu mal odrezanú u kolena, presne ako vraveli tie hlasy. Časť z neho, ktorá sa držala popierania, sa pousmiala, predpokladala, že má halucinácie. Môj otec nemohol prísť o nohu. Ďalšia jeho časť chcela kričať. Toto bola scéna z jeho najhorších nočných  môr. Lucius Malfoy, zlomený, zomierajúci rukami svojho Pána. Nie, nie, nie.

Začal v ňom pomaly vrieť hnev, keď zbadal, kto vedľa neho kľačí - tá zasraná humusáčka. Krucinál! Zachránil ich Rád. Zo všetkých svätuškárskych, neužitočných, bezmocných, debilných bánd...

Radšej by som zomrel.

"Volám sa Hermiona," riekla tá humusáčka jeho otcovi monotónnym hlasom. "Teraz vám vyliečim vašu ranu."

Začala a Draco to sledoval, ako keby to bol podivný sen. Grangerová. Hermiona Grangerová. Vojna k nej nebola láskavá. Bola chudá ako trieska, vlasy mala ochabnuté, pokožku sinavú. Ale niečo iné mu vŕtalo v hlave... Čo to bolo? Snažil sa na to cez hmlu v svojom mozgu prísť.

Niečo nie je v poriadku, uvedomil si Draco zrazu. Niečo je inak, než by malo byť. Grangerová, chrabromilská princezná, pracovala na jeho otcovi ako robot. Umŕtviť, opraviť, utesniť, zopakovať. Utrieť krv do kúska bavlny. Ani jediný výraz neskrížil jej črty. Rovnako dobre mohla prišívať gombíky.

Grangerovej oči, normálne také plné hrdosti, pomýlenej odvahy a vášne, boli úplne mŕtve.

Lucius tiež musel dostať niečo na bolesť, pretože dokázal udržať otvorené oči, kým ho liečila. Pozoroval jej uťahanú tvár s niečím podobným nahnevanej zvedavosti a namáhavo dýchal.

"Nie ste vy tá humusáčka?" zachrapčal.

"Jedna a tá istá," odpovedala, oči nepresunula z jeho zmasakrovanej nohy. "A ak mi poviete, aby som sa vás nedotýkala, nechám vás tu zomrieť. Nedlhujem vám žiadnu láskavosť." Tie slová vyslovila, ako keby čítala správy o počasí. Stále žiaden záblesk emócie.

Draco ju ďalej študoval, podivne šokovaný tým, ako sa od školy zmenilo jej správanie. Už boli oveľa starší - vojna trvala roky a Dracovi už bolo dvadsať päť. Ale zmeniť sa tak veľmi? Správať sa ako chodiaca mŕtvola?

Po jej priamom vyhlásení už Lucius neprehovoril, zízal porazenecky na strop. Obviazala mu kýpeť a vyslovila nad poškodenou oblasťou niekoľko ďalších kúziel.

"Teraz musíte odpočívať. Keď sa dostatočne uzdravíte, nájdeme vám protézu." Nebola to súcitná poznámka, bola vecná a chladná.

Náhle sa postavila a schmatla koženú tašku zo zeme. Vo vnútri zacinkali fľaštičky. Troma krokmi sa dostala k Dracovi.

Klesla na kolená, pozrela sa mu do očí. Draco v nich nenašiel nič povedomé.

"Ahoj, Malfoy."

"Choď do riti, humusáčka. Radšej zomriem, než aby si na mňa položila svoje špinavé paprče." Dokonca sotva vedel, čo za slová chce povedať, až kým neopustili jeho ústa, ale krucinál, bol na všetko tak kurevsky naštvaný. Prečo on? Prečo ona?

Hľadela na neho tým istým, bezvýrazným pohľadom, oči zbavené všetkého jasne grangerovského.

"Žiaden problém," odpovedala pokojne. S poklepnutím jej prútika sa do neho prihnal oceán bolesti. Predtým si myslel, že bolesť už nemôže byť horšia, ale mýlil sa. Bolo to, ako keby bol úplne znova vystavený plameňom. Dracove výkriky prerezali vzduch, keď sa Hermiona pokojne postavila, očistila si ruky a vyšla z izby.


Niekto zavýjal.

To som ja, uvedomil si Draco.

"Ty zasraný debil!" zasyčal dôverne známy hlas. "Vieš, aké ťažké bolo dostať ju sem?"

Draco začul zatresknúť dvere a niekto vbehol do izby.

"Dáva si čaj, kamoš. Znova nerozpráva. Prisahám Merlinovi, preskočilo jej. Hľadí do diaľky bez absolútne žiadneho citu..."

"Vieme, že jej preskočilo, Ron! Je zlomená. Je zlomená a tento idiot si myslel, že bude múdre provokovať ju..."

Draco sa začul, ako znova zakričal. Ach, bohovia, toto musí prestať. Príde o rozum. Bolesť ním pulzovala ako baranidlo. Za očnými viečkami mu vybuchovalo svetlo. Domnieval sa, že myslel vážne to, čo povedal Grangerovej, ale taktiež v skutočnosti neočakával, že ho tu nechá. Bolo to proti všetkému, čo o nej vedel. Grangerová nenechávala ľudí zomrieť. Jednoducho nenechávala.

Hlas mu zdrsnel. Už sa vykričal.

"Prosím..." Začul sa povedal. "Prosím..."

"Mňa nepros, kretén," odpovedal hlas, ktorý spoznal ako Potterov. "Povedal si našej jedinej liečiteľke, že by si radšej zomrel, než by si jej dovoliť dotknúť sa ťa a ona poslúchla. Sami sme ju museli uprosiť, aby sme ju sem dostali. Nie celkom sa jej páčila predstava, že ti zachráni život. Poskytol si jej dokonalú výhovorku odísť."

"Grangerová!" zreval Draco. Ignoroval Pottera v nádeji, že ho začuje kdekoľvek, kde práve bola. Už blúznil... vedel, že zomrie, ak bolesť neprestane. Bolo to ako trvalé Cruciatus. Pýcha mohla ísť do prdele, bude prosiť, až kým neodpadne.

"Grangerová, prosím!"

Všetci čakali v izbe, keď Draco kričal jej meno, až kým sa jeho výkriky nezmenili na tiché vzlyky. Ron s Harrym hľadeli smutne na zem. Ani oni skutočne nevedeli, či sa vráti. Teraz už bola iná.

Všetko bolo iné.

Dracovi takmer úplne odišiel hlas. Takže smrť. Nepríde. Posral to. Pocítil záblesk ľútosti, že nedržal jazyk za zubami. Nenávidel ju, nenávidel každučký kúsok z nej, ale tiež chcel zostať nažive.

Zrazu sa dvere so škripotom otvorili. Niekoľko tichých krokov a slabé, zašepkané kúzlo, a bolesť zmizla. Draco otvoril oči, spotený a roztrasený. Vzlykal.

Nad ním stála Grangerová, pokojne rozprestrela plachtu a prehodila ju cez neho. Pod ňou nechala zmiznúť jeho oblečenie. Vedľa nej stál malý kotlík naplnený niečím, čo voňalo ako eukalyptus.

Jej mŕtve oči sa stretli s jeho.

"Už ma viacej neprovokuj," povedala, výraz stále prázdny. "Teraz ťa vyliečim. Pospi si."

Striasol sa úľavou a zaspal.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Od: pimpinela - 22.03. 2014
Tak táto poviedka sa začla brutálne. Chudák Lucius...bez nohy, skoro polomrtvy. No aspoň mal viac rozumu než Draco, neprovokovať Hermionu. No to teda Malfoyovci dopadli...ich slávny rod, na pokraji vymretia, znečený, využítý, ožobračený. Kto sa s kým zahráva... Preferujem par Hermiona/Lucius, ale keďže poviedok s týmto párom je ako šafránu, som spokojná keď sa v poviedkách aspoň objaví . Inač podľa toho úvodu by sa mi ako pár skôr hodil Lucius/Hermiona .  CHudák Hermiona, dúfam, že sa z toho desu čoskoro spamätá. Ale ani sa nečudujem, že jej preplo.   Ďakujem za pekný preklad.  

Re: 1. kapitola Od: doda357 - 09.08. 2012
Na začiatok: dúfam, že mi odpustíš, že som uprednostnila toto pred UL, ale aj k tomu sa dostanem . Voldemort zabil Narcissu a nechal Draca a Luciusa umrieť? No to je teda pekná vďaka za to, že mu slúžili.... Lucius nemá nohu? To som teda nečakala... Čo sa stalo Hermione? Smrť Anthonyho má s ňou niečo spoločné, či? Ako tam Herm mohla nechať Draca? To sa na ňu nepodobá.... Ďakujem  V 4. odseku, alebo ako to nazvať,  máš: "Prosím..." Začul sa povedal. "Prosím..." 

Re: 1. kapitola Od: Kellieta - 06.05. 2012
Drsné hned od začátku. To se mi líbí. Draco sice na facku, ale na druhou stranu - co od něj jiného čekat.

Re: 1. kapitola Od: Aliburka - 04.05. 2012
Je to báječné! Skvělý překlad

Re: 1. kapitola Od: zelaaa001 - 06.04. 2012
konečne som sa k poviedke dostala! prvá kapitola velmi zaujímavá, ešte štastie, že nemusím čakať na dalšie, ďakujem!

Re: 1. kapitola Od: lulka4565 - 30.03. 2012
juuuuj tak som sa tesila na tuto poviedku a teraz ma to nepusti dalej...dopadlo to az tak ze som sa to snazila citat po anglicky.....no nic tak si asi pockam, lebo ten zaciatok ma uplne nadchol....diky za preklad,hlavne pre tych ktory ovladaju anglictinu tak ako ja :D

Re: 1. kapitola Od: Liz - 22.03. 2012
Zajímavá situace tu nastala, starý Malfoy je zatím rozumnější než mladý.

Re: 1. kapitola Od: NikkyD - 20.03. 2012
Tato poviedka vyzera dost zaujimavo...dufam ze budem mat cas na docitanie a prelusknutie sa kuzlom:D Tesim sa na tu zapletku!:))

Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 20.03. 2012
Brr, to tedy byl drsný start. Přiznám se, čekala jsem trochu pomalejší rozjezd, tak mě to lehce rozhodilo. Tahle Hermiona si tedy s tou z Broken (marná sláva, u mě je to pořád jeden z vrcholů Dramione) rozhodně nemá co vyčítat. A tenhle Draco je na facku - z každé strany. Nakonec ale možná bude ten pravý na to ji z toho srabu vytáhnout, ostrá necitelná slova někdy pomůžou víc než hýčkání v bavlnce. Nicméně myslím, že dneska před spaní zvládnu už jen jednu kapitolu - abych z toho neměla noční můry... Díky, Jimmi. Překlad je úžasný jako vždycky.

Re: 1. kapitola Od: Jin - 20.03. 2012
ech tak tot je zaujímavé..... teším sa na poviedku... a na to čo mohlo Hermionu tak zlomiť....

Re: 1. kapitola Od: Werush - 18.03. 2012
Ďakujem za preklad! Zatiaľ to vyzerá zaujímavo. Som zvedavá, čo sa Hermione stalo...

Re: 1. kapitola Od: Claire - 18.03. 2012
To je moc pěkný začátek. Představa zlomené Hermiony je téměř neuvěřitelná. Co asi způsobilo to vyhoření? Dobře, vállka se táhne roky, ale podle odposlechnutých útržků rozhovorů jsou všichni její blízcí z Řádu i školy naživu. Předpokládám, nebo lépe doufám, že se důvody dozvíme v průběhu děje. Spekulovat si zatím netrufám. A otec se synem mne překvapili, vždycky jsem za více nesnášenlivého a netolerantního pokládala Luciuse - že by u něj pud sebezáchovy zafungoval rychleji? Děj na začátku, pravda dost brutálním, počkám si na další (alespoň nějaký) vývoj, než začnu hádat, co by mohlo být, kdyby... Díky za kapitolu, nabídla otázky, na odpovědi čekám.

Re: 1. kapitola Od: janulikD - 18.03. 2012
Páni! Super, tohle bych nečekala. Hermiona a zlomená a to ona byla vždycky ta silná a Draco jako vždycky :D ... Super už se těším co bude dál :)

Re: 1. kapitola Od: Monie2 - 18.03. 2012
Teda holky, vy máte snad továrnu na  překlady :o)) tady člověk chvilku není a dokonce musí listovat stránkama, aby se našel, kde skončil, úžasné. Klobouk dolů!! Jinak první kapitolka i banner nadchl. Tak jdu číst dál :) Děkuji za překlad. 

Re: 1. kapitola Od: Norika1971 - 16.03. 2012
Tak to ma podrz, nic napinavejsie som dlho necitala. Keby taketo poucenie mohlo byt aj v ozajstnom zivote, pycha a pad :-D

Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 15.03. 2012
Ďakujem všetkým za komentáre, úžasné vedieť, koľko ľudí to fakt číta. Určite vás čoskoro poteším pokračovaním, keď je vás toľko 

Re: 1. kapitola Od: muuufi - 15.03. 2012
Boze ja chcem viac!:D uzasna

Re: 1. kapitola Od: teriisek - 15.03. 2012
Začíná to hodně krutě, líbí se mi, že Draco po té záchraně okamžitě neobrátil, ale zachovává si stejné názory, i když se mu to šeredně vymstilo. Jsem hodně zvědavá, co se stalo, co provedli Malfoyovi, že si zasloužili takový osud, co se stalo s Hermionou, když Harry i Ron jsou naživu... a tak celkově, co bude dál. Děkuju moc za další nádherný překlad!

Re: 1. kapitola Od: ebrova - 14.03. 2012
Ďakujem za preklad, zaujímavý výber poviedky.

Re: 1. kapitola Od: Nade - 14.03. 2012
Tohle začíná dost drasticky. Válka už je taková a od Voldemorta se nedá čekat čajový dýchánek. Hermiona je děsivá, jakoby to byl někdo úplně jiný. Jsem zvědavá, co se jí vlastně stalo. Díky za překlad, moc pěkné.

Re: 1. kapitola Od: 3lucky - 14.03. 2012
Teda, tohle vypadá opravdu temně... myslím, že jsem ještě nečetla, že by byla Hermi tak zničená..... A nečekaně mě pobavilo, že konečně měl Lucius víc rozumu jako Draco a dokázal mlčet...Jsem zvědavá, na další kapitolu, díky :-))

Re: 1. kapitola Od: Ivonka - 14.03. 2012
Děkuju za překlad :-)

Re: 1. kapitola Od: Shoshi - 14.03. 2012
začína to zaujímavo... vďaka za preklad :)

Re: 1. kapitola Od: Karina789 - 14.03. 2012
parádna 1. kapitola... super preklad :)

Re: 1. kapitola Od: soraki - 14.03. 2012
Upřímně? Věty: Boli kurva verní, a Ty zasraný debil mně donutily komentovat. Není to směšné? Ne, teď vážně, dlouho jsem nekomentovala a nebudu se obhajovat nebo tak něco, na tom už nezáleží a vrátit se to taky nedá. Chci ale poděkovat nejen za překlad této povídky, která se tak slibně vyvýjí, ale i za všechny, které byly za posledního půl roku přeloženy (a je jedno, jestli dokončené, či nikoli). Tahle se mi zamlouvá - už jen proto, že Hermiona je jiná... a mně taky už docela nudí číst pořád jen zamilované a přeslazené povídky (ne, nevzdám se jich, jen potřebuju něco, co má více společného s realitou - chápete mně?) Takže díky

Re: 1. kapitola Od: Peggykaja - 14.03. 2012
a sakra... to vypadá zajímavě/děsivě..... ale zatím se mi to líbí.... snad z toho nebude šílená romantika..... psycho povídek je stále málo :-)

Re: 1. kapitola Od: Leannka - 14.03. 2012
Toto vyzerá zle. Ale nie tak zle ako Broken. To sa čítalo príliš ťažko.Ale Hermiona, chúďa. Ďakujem za preklad, aj ke´d som chvíľu premýšľala (kvôli kúzlu), že kuknem orginál. No veď uvidím ako rýchlo sa dostanem k ďalším kapitolám.(kedže anglina mi nerobí až také problémy, som len pohodlná ) Ja som nikdy takéto kúzla a heslá nebola, takže neviem.
Re: 1. kapitola Od: Leannka - 14.03. 2012
áách, prečo som napísala taký debilný komentár?  Nie, vyzerá to na super zaujímavú poviekdu. Nejakým spôsobom sa mi páči ten odporný nechápavý Malfoy a aj zombie Hermiona. Ďakujem za preklad aj za potrápenie mozgových buniek a nie, nejdem čítať originál.

Re: 1. kapitola Od: terezickas - 14.03. 2012
No musím souhlasit s komentáři přede mnou, že to vypadá vážně zajímavě, a že takovou Hermionu jen tak nevidíme. Takže určitě moc děkuju za překlad. :)

Re: 1. kapitola Od: Lenna222 - 14.03. 2012
Vypadá to vážně zajímavě. Miluju Dramione a doufám, že tohle si mi zase bude líbit jako většina tvých překladů :) Děkuji

Re: 1. kapitola Od: Mucky - 14.03. 2012
uplně mě ten zařátek dostal. :D

Re: 1. kapitola Od: vansmall - 14.03. 2012
Psychopatická Hermiona a zlomený Malfoy? Konečně má Herm navrh, i když za těchto okolností, ani se jí nedivím.. 

Re: 1. kapitola Od: Goddy - 13.03. 2012
nejspíš miluju tyhle psychopatické povídky.. a doufám, že dopadne vždycky v mezích dobře. tomuhle nikdy nejde 100% pomoci, ale.. mužeme doufat a věřit!

Re: 1. kapitola Od: crazyiiii - 13.03. 2012
TEDA.... Na víc se asi nezmůžu:D Přečetla jsem to skoro bez dechu. Osm nebo kolik let války...? Ufgh... Jsem zvědavám co se vlastně stalo Hermioně, že je z ní takováhle troska:/ Narcissy je mi trochu líto, mám ji radši, autorka měla radši nechat picnout Malfoye staršího:D No, jdu se vrhnout na další kapitolku, přidávat to takhle po více kusech je fajn:))) Nevím, nevím, kdybych po takovýhle mini dávce (ale obrovsky zajímavý) měla čekat třeba dva týdny, jak bych to vydržela

Re: 1. kapitola Od: lucky - 13.03. 2012
Děsivě pochmurné, utěšilo mě, že se atmosféra zlepší.

Re: 1. kapitola Od: adelina - 13.03. 2012
Ani trochu nelituji, že jsem se rozhodla pustit se do čtení. Tahle povídka vypadá opravdu zajímavě. Upadnout v nemilost je dost snadné, nepřekvapuje mě to, vždyť jde o Voldemorta. Zaujala mě Hermiona, jsem zvědavá, co se jí mohlo přihodit. Takže se pustím dál do čtení, teda jestli mě tam kouzla propustí:) Děkuji za překlad

Re: 1. kapitola Od: petty002 - 13.03. 2012
páni kapitola naprosto úžasná, zase je tu trochu jiná povídka a to se mi líbí :-), a kam mám zkusit napsat to kouzlo?? :-)
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
No skús kliknúť na druhú kapitolu  už si ho použila

Re: 1. kapitola Od: Gift - 13.03. 2012
Mozna jsem si k tomu pustila spravnou hudbu, ale libi se mi to. Hermiona mi lehce nahani strach, Draco nezklamal, dej je zatim jen nastineny. Ale nadchla me uvodni poznamka ohledne prekladu nazvu! Etimologie me nikdy neprestane udivovat! Diky, Jimmi;-)

Re: 1. kapitola Od: lennyuchiha - 13.03. 2012
Napnutá jak kšanda :-) a kouzlo nefunguje. Super překlad

Re: 1. kapitola Od: Lupi - 13.03. 2012
Fíha, začína sa to riadne:) Som zvedavá, čo sa stalo, že je Herm ako zombík... ďakujem za super preklad!:D 

Re: 1. kapitola Od: luisakralickova - 13.03. 2012
Kouzlo, nekouzlo, alohomora nezabírá:( Takhle nás napínat, to není zdravé, přesto děkuju a doufám, že si počtu dál. Vyzkouším větší kalibr.

Re: 1. kapitola Od: JSark - 13.03. 2012
No páni. 8o Je to sila, som zvedavá, čo sa s ňou stalo. Díky za preklad. :)
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Prekukla si kúzlo? Díky, teším sa, čo povieš na záver.
Re: 1. kapitola Od: JSark - 13.03. 2012
Niéé! Práveže som o ničom nevedela, proste som si len našla prvú kapitolu a v novom okne ju otvorila. 8o

Re: 1. kapitola Od: Lucka - 12.03. 2012
Páni, viac ma ten úvod ani nemohol navnadiť.. Som zvedavá, začiatok vyzerá dosť reálne. Konečne Hermiona nestvárňuje dokonalú, nezlomnú hrdinku. (nesťažujem si, tento jej charakter mám rada, ale občas zmena poteší. ) Som zvedavá, ideme ďaleej.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Viem, že niektoré poviedky nečítam, pretože je tam Hermiona až príliš dokonalá. Neverím, že by dokázala robiť špióna u Voldyho, mučiť nevinných ľudí, skrátka mi to na ňu nesedí, skôr na Ginny. Tu mi však vyhovovali obaja, takže... voľba bola jasná. Díky moc

Re: 1. kapitola Od: Zuzana - 12.03. 2012
Človek tu dva dni nie je a koľko noviniek sa tu zjavilo. Pripájam sa ku gratulantom. Všetko najšlepšie k narodeninám stránok a obrovské ďakujem za tú prácu ktorú robíš aby si dopriala uspokojenie podobným závislákom ako som aj ja. Bože, tak som si tú bolesť a mrazenie vychutnala znovu a zase to bolo rovnako desivé. Ale predsa len to malo aj lepšií moment ako keď som túto kapitolu čítala prvý krát. Dokážem trochu viac tolerovať Dracove kecy
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Ja by som ho po prvom prečítaní klepla niečím po hlave. Chumaj jeden. Ale potom si to u mňa napravil. A keby si len vedela... No, keď budeš mať čo, vedieť budeš
Re: 1. kapitola Od: Zuzana - 13.03. 2012
Moja zvedavosť je už aj tak niekde na hranici :D Asi mi vyvalí bok :DD

Re: 1. kapitola Od: tigy - 12.03. 2012
Poviedka začína super, akurát sa neviem dostať k ďalšej kapitole 
Re: 1. kapitola Od: tigy - 12.03. 2012
Ahááá, takze takto je to? Ccc, prefíkané 
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Presne, sledujem rozdiel medzi číslom hore - prečítané a počtom komentárov - pokiaľ sa sem teda niekto nevie dostať inak, ale počet komentárov by mal byť počet ľudí, čo to čítajú - a zdá sa mi to dosť nízke číslo. Nič horibilné oproti klasike.

Re: 1. kapitola Od: jerry - 12.03. 2012
az som zabudla na kuzlo. toto vyzera dost zle s miou. som strasne zvedava co sa jej stalo ze je takato. a dik moc za preklad, vyzera to ako naozaj zaujimavy "kusok".
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
A ja ďakujem za komentár :D

Re: 1. kapitola Od: bbarka - 12.03. 2012
No veď vravím, že sa to dá čítať stále dookola A je to stále super A je to totálny obrat, keďže už som čítala aj tú 12... tu je to fakt strašná temnota... a preto som rada, za ten ďalší vývoj... v tvojej odpovedi na komentár som čítala, že sa to autorka snaží vyvážiť prílišným optimizmom v druhej časti... ale to je možno to pekné, že aj keď začiatok vyzerá celkovo beznádejne, vždy existuje nádej... A ešte sa mi strašne páčila tá tvoja poznámka na začiatku - o tom televíznom rušení... bože, škoda, že sa to nedá do slovenčiny tak pretransformovať, že by z toho bola taká slovná hračka ako v AJ... Juj, ďakujem Jimmi, je to SUPEEEER!
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Práveže, keby mi to autorka napísala skôr, nechám statickosť, ale už sme mali preložené priveľa, aby som to menila, tak zostala strnulosť. Čo už. A bez teba by to nebolo ono. Ja som dlžníkom a teším sa na BIH. Už sa prebral alebo nie, vôbec si neviem spomenúť, všetko prevalcoval Static. Díky za všetko.

Re: 1. kapitola Od: myska111 - 12.03. 2012
Jejda, četla jsem to jedním dechem. Je to vážně napínavé. Doufám, že se dostanu i k dalším kapitolám. Moc se těším na na pokračování. Výběr tvých překladů nikdy nezklame a překlad je super. Má to pěkný spád  a napětí. Jsem zvědavá, co se stalo Hermioně, že se tak změnila, Ron s Harrym žijí, ale určitě během války zažila spoustu umírání.  Díky
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Len som si myslela, že vás poteší, keď nebudete musieť čakať na ďalšiu kapitolu :D Díky

Re: 1. kapitola Od: hatifnatif - 12.03. 2012
DRSNÝÝÝÝÝÝ, ale úžasný. Ano, takhle se asi chová někdo, kdo viděl/zažil příliš moc (Hermiona)....     ...jsem strašně zvědavá, co tak hroznýho provedli M., že Voldy zabil Narcisu, a tak zřídit tyhle dva......už se hrnu na další kapitolu...díky
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Budeš sa čudovať ale nič, bude to v niečom inom. Díky PS. V IE nesmieš dávať Enter na nový riadok, potom to robí takého medzery

Re: 1. kapitola Od: ansus - 12.03. 2012
Jimmi, díky, to se čte jedním dechem - tedy Hermiona je pořádně děsivá. Draco zažívá oživlou noční můru - tohle musí být hodně kruté prozření...jsem moc zvědavá na další vývoj - nakolik Hermiona pomůže prozřít Malfoyovic hochům a do jaké míry oni pomůžou jí zase najít sebe samu.
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
Neviem sa rozhodnúť, či tých zvyšných 9 kapitol zopakovať podobným štýlom alebo ich dávať po jednom. Dúfam, že vývoj nesklamal a ten ďalší určite prekvapí. Díky

Re: 1. kapitola Od: elena - 12.03. 2012
je to zvlastne ked je Hermiona takato bez citu ale napriek tomu sa mi to akosi hodi do toho prostredia...len co ju tak velmi zmenilo...ved uvidime.. :)
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 13.03. 2012
V tomto okamihu sme za polovicou poviedky, takže už môžem len konštatovať, že už vieme. Díky

Re: 1. kapitola Od: Kaitlin - 12.03. 2012
Povídka vypadá zajímavě, myslím, že až takhle zlomenou Hermionu jsem ještě nikde neviděla. :) A výjimečně jsem ráda, že mě to dál nepustilo, než jsem šla na tuhle stránku, měla jsem v plánu dělat úkoly do školy a vypadá to, že se k tomu plánu budu muset vrátit a možná tam dneska dorazím s tím, že budu mít všechno hotový :D 
Re: 1. kapitola Od: Kaitlin - 12.03. 2012
Vlastně už pustilo, ale vydržím do večera! :D Snad :D 
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Pretože si použila to "kúzlo" :D ani o tom nevieš. Ďakujem za komentár
Re: 1. kapitola Od: Kaitlin - 12.03. 2012
To už mi došlo :D Ale radši by jsem byla, kdybych ho nepoužila, protože  ta další kapitola je velký lákadlo a já už takhle mám cca hodinu na poměrně velký množství úkolů :D Možná jsem na něj měla přijít radši až večer :D 

Re: 1. kapitola Od: marci - 12.03. 2012
:-) Také by mě zajímalo, jak jsem se dostala ke komentům "dvojky". Ale zpět mě to nepouštělo, tož se propracovávám od začátku Šikovné kouzlo
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Nápad som zvažovala dlho, ale netrúfla som si. Keď sa mi podaril ten slovník, povedala som si, teraz je čas. Nakoniec to bola záležitosť asi hodiny. Samozrejme, keď sa to nedalo odskúšať, sú tam diery, ale plátam. Ďakujem za pomoc

Re: 1. kapitola Od: Elza - 12.03. 2012
Hermiona-android. Tfujtajxl. To to tedy začíná. Jinak bolestně věrohodné, bohužel. *:-(
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Slabšou stránkou tejto poviedky (ak sa to dá považovať za slabosť) je v druhej polovici občas priveľa optimizmu (neviem to inak nazvať), ako keby sa snažila vyvážiť tú temnotu a trošku to prehnala. Ktovie. Ja som za to rada, ale aj keby to tak nedopadlo, nevyčítala by som jej to. Ale keďže viem, aký si kritik, len prekladám, varujem dopredu, za dej nemôžem. Ďakujem :D

Re: 1. kapitola Od: denice - 12.03. 2012
Tak jsem tady! A NEMŮŽU POŘÁDNĚ ČÍST! MUSÍM PRACOVAT! UŽ JSEM MĚLA BÝT JINDE BÉÉÉ! Jen jsem neodolala, vypadá to úžasně! Tohle budu milovat. A do večera zapomenu, jak jsem se sem dostala! Díky, díky, díky!
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Nemusíš spomínať, spraví to za teba počítač :D teda program. Ďakujem za všetko.

Re: 1. kapitola Od: sabu - 12.03. 2012
alahomora!;) dík za překlad:)
Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 12.03. 2012
Ako si to obišla? Teba sem nemalo pustiť! Ach jo, kde mám dieru? Nevadí, šikovnosť sa tiež cení, takže ďakujem za prečítanie. Dostaneš sa aj vyššie? Please, smutne koukám :D PS. Teda do dvojky sa dostaneš normálne, ale o nejakú kapitolu vyššie. Buď som slepá, ale fakt ťa sem nemalo pustiť :D

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jimmi )20.05. 201221. kapitola
galfoy: ( Jimmi )06.05. 201220. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.04. 201219. kapitola
galfoy: ( Jimmi )20.04. 201218. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.04. 201217. kapitola
galfoy: ( Jimmi )08.04. 201216. kapitola
galfoy: ( Jimmi )27.03. 201215. kapitola
galfoy: ( Jimmi )24.03. 201214. kapitola
galfoy: ( Jimmi )18.03. 201213. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201212. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201211. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 201210. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20129. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20128. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20127. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20126. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20125. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20124. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20123. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20122. kapitola
galfoy: ( Jimmi )12.03. 20121. kapitola
galfoy: ( Jimmi )10.01. 2012Úvod k poviedke