Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

Jingle Bells

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 07.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read: Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/7/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním Harryho Pottera, ani skladbu „Jingle Bells“, ktorú napísal James Pierpoint

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=wjcQ_AuMSvU&feature=related

 

Jingle Bells  (Cinkanie zvončekov)

 

„No tak, Severus! Bude to zábava!“ Trvala na svojom Hermiona, keď zapriahala koňa do saní.

„Ten kôň nevyzerá, že by dokázal utiahnuť sánky, nieto ešte sane!“ argumentoval Severus.

Hermiona prerušila prácu a prezrela si koňa. Jeho sivá srsť bola trochu potrhaná a pochlpená hriva prezrádzala jeho vek. Napriek tomu ju s Minervou na saniach odtiahol a ona vedela, čoho je schopný.

„Dokáže viac, než si myslíš,“ povedala.

„Pochybujem,“ riekol Severus, keď opäť pokračovala v zapriahaní. „Osobne nerozumiem čaru jazdy na saniach. Kone sú určené na to, aby ťahali koče na spevnených cestách, nie na jašenie sa v snehu na veci, ktorá je len o trochu lepšia, ako smrteľná pasca na lyžiach.“

„Ale choď! Len preto že si spadol zo saní, keď si bol malý, ešte neznamená, že sa to stane znovu,“ povedala Hermiona.

„Mala by si vedieť, že ma vystrčili,“ dodal Severus.

Hermiona prevrátila očami a dokončila prácu.

„Myslím si, že teraz by ťa tvoja priateľka nevyhodila zo saní.“

„Nevyhodila by ma, keby na mňa nebola nahnevaná.“

Hermiona sa zasmiala.

„Dobre, nebudem sa na teba hnevať, ak so mnou nasadneš do saní.“

Severus si znovu prezrel koňa. Nedôveroval sivému zvieraťu a stále sa domnieval, že bude slabé. Koniec koncov, ak je naozaj také slabé, ako si myslel, azda nebude schopné vôbec pohnúť saňami a on by bol mimo obliga pre celý nápad jazdy na saniach.

„V poriadku,“ povedal.

„Ďakujem,“ odvetila Hermiona a oči jej víťazne zažiarili.

Severus vzdychol a nastúpil do smrteľnej pasce na lyžiach.

Hermiona naskočila za ním a vzala do rúk opraty.

„Minerva ma učila, ako riadiť koňa,“ povedala.

„Predpokladám, že si si tiež o tejto téme prečítala zopár kníh,“ doberal si ju Severus.

Vrhla naňho nazlostený pohľad.

„Nikdy som nesľúbila, že ťa zo saní nevyhodím,“ varovala ho.

Na oplátku sa zaškeril.

„Lenže ty si bola tou, ktorá v prvom rade chcela, aby som do nich nastúpil.“

„To je pravda,“ pripustila predtým, než zdvihla opraty. „Hijó!“

Kôň zaerdžal a začal napínať postroj. Keď sa sane pohli, Severus zalapal po dychu.

Hermiona sa rozosmiala.

„Hovorila som ti, že tie sane dokáže ťahať.“

„Skutočne dokáže,“ povedal Severus, ešte stále v šoku, že zviera vôbec pohlo saňami.

Kôň pomaly prešiel do klusu. Keď zrýchlil, Severus mohol cítiť na svojej koži mrazivý vzduch. Nos ho začal štípať od chladu, ale ten pocit bolo dosť ľahké ignorovať, najmä keď videl radosť na Hermioninej tvári.

„Nie je to zábava?“ jasala.

„Je to fajn,“ odpovedal Severus. „Aj keď stále dávam prednosť bezpečiu uzavretého koča.“

„Ha!“ odvetila Hermiona.

„Tiež by som bol radšej, keby mi tie protivné zvončeky nezvonili do ucha,“ povedal.

Hermiona sa zaškerila.

„Myslím, že sa ti celkom páčia . Jednoducho si to nechceš priznať, pretože radšej predstieraš, že si frfľoš.“

„Skutočne?“ spýtal sa Severus.

„Áno,“ odvetila predtým, než ho pobozkala.

Bez toho, aby o tom vedeli, sa pred nimi odohrávala guľovačka medzi dvoma skupinami rokfortských študentov. Niektorí, prikrčení za pevnosťou stláčali rozmoknutý, vlhký sneh, pokým nemali úplne okrúhle gule. Ostatní sa vynorili a hádzali svoje kašovité bomby na „nepriateľa“, alebo dostávali zásahy od snehových gúľ. Všetci sa smiali a kričali príliš hlasno na to, aby počuli blížiť sa koňa.

Jedna zblúdilá snehová guľa pristála pred koňom. Ten vydal hlasné zaerdžanie a postavil sa na zadné nohy. Keď sa dal do cvalu, milenci sa od seba odtrhli. Rokfortskí študenti so zdesením sledovali, ako vlečie sane, v ktorých boli ich profesori.

Hermiona začala ťahať za opraty v zúfalej snahe znovu získať kontrolu nad koňom a Severus sa držal okraja saní. Napriek jej maximálnemu úsiliu, kôň stále zrýchľoval.

Nakoniec vybral príliš ostrú zákrutu a sane sa prevrhli. Severus, ktorý sa obával  rozdrvenia rúk, pustil sane práve včas. Hermiona vzápätí do neho vrazila. Spolu sa skotúľali dole zasneženým kopcom až na jeho úpätie a celou cestou sa smiali a výskali.

Ich pád bol našťastie prerušený závejom. Hermiona pristála na Severusovi a pozrela mu do očí, čo u nich vyvolalo ďalší záchvat smiechu. Keď smiech utíchol, Hermiona zalapala po dychu: „Je mi to tak ľúto! Je mi to tak ľúto!“

„Prečo?“ spýtal sa Severus. „Bolo to pomerne zábavné.“

„Viem,“ odvetila. „Ale nechcela som, aby sme vypadli.“

„Nemal som v úmysle sa zabávať, ale bavil som sa.“

Hermiona sa k nemu sklonila, až kým sa ich pery nestretli.

Spoza záveja na vrchu kopca vykúkali traja vydesení rokfortskí študenti. Chceli sa presvedčiť, či sú ich profesori v poriadku. Jedno malé dievča si všimlo dvojicu v snehu a zhíklo.

„Čo je?“ spýtal sa chlapec vedľa nej.

„Mali by sme sem ihneď doviesť riaditeľku McGonagallovú!“ povedalo.

„Prečo?“ spýtal sa ďalší študent.

„Lebo sa mi zdá, že sa bozkávajú! Profesor Snape bozkáva profesorku Grangerovú!“

„Fuj!“ odvetili.

„Máš pravdu, museli si riadne silno udrieť hlavy. Poďme za riaditeľkou!“

A s tým uháňali hore kopcom do hradu.

 

Pozn. prekl.: "Jingle Bells", je jednou z najznámejších a najčastejšie spievaných piesní počas Vianoc na svete. Bola napísaná Jamesom Pierpontom a vydaná pod názvom "One Horse Open Sleight“ na jeseň roku 1857. Táto vianočná pesnička bola najprv napísaná ku Dňu vďakyvzdania. Prespievali ju mnohí známi hudobníci, napr. Bing Crosby, Frank Sinatra, Louis Armstrong, The Beatles, The Chipmunks, Judy Collins, Nat King Cole, Perry Como, Placido Domingo, Duke Ellington, Ella Fitzgerald, Spike Jones, Barry Manilow, The Million Dollar Quartet (Elvis Presley, Carl Perkins, Jerry Lee Lewis), NSync, Luciano Pavarotti, Smokey Robinson and the Miracles, The Sex Pistols, Fats Waller.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jingle Bells Od: martian - 24.05. 2014
frfľoš - to je tak krááásné slovíčko, blahoslavena budiž slovenština. A díky za překlad.

Re: Jingle Bells Od: klakla - 27.02. 2013
Jízda na saních je skvělá:-) Mám podobný zážitek, ale to se občas stává, když se jeden z koňů teprvé učí tahat:-) Opravdu nádherná představa, až mě mrzí, že jsem letos na saních vůbec nebyla. Děkuji za krásnou povídku.
Re: Jingle Bells Od: solace - 28.02. 2013
Aj ja by som si dala povedať a povozila sa na saniach v krásnej zimnej prírode. Ďakujem za reakciu. Teším sa, že sa ti tento adventný čriepok páčil.

Re: Jingle Bells Od: NessC - 12.02. 2012
Ti prcci to zabili... :D Pěkné. :)

Re: Jingle Bells Od: ulli - 11.01. 2012
Od začátku jsem byla napnutá, co se z toho vyklube zajímavého. Jak Hermiona přemlouvala Severuse, jen na malou projížďku. Z které se vyklubala velmi příjemná jízda, hlavně díky společnosti. No jo, je pravda, že za jízdy se nedělá spousta věcí. Hlavně líbání, to rozptyluje nejvíc. A začala se část, kdy jsem se hodně bavila a smále se pro sebe. Jak se převrátili, kutáleli z kopce vysmátí (to bylo překvapení, ráda bych viděla Severuse v záchvatu smíchu  ). Ale nejlepší byli tři vyděšení studenti. Děkuju za skvělou povídku. „Mali by sme sem ihneď doviesť riaditeľku McGonagallovú!“ povedalo. „Prečo?“ spýtal sa ďalší študent. „Lebo sa mi zdá, že sa bozkávajú! Profesor Snape bozkáva profesorku Grangerovú!“ „Fuj!“ odvetili. „Máš pravdu, museli si riadne silno udrieť hlavy. Poďme za riaditeľkou!“
Re: Jingle Bells Od: solace - 27.01. 2012
Áno, toto bol okrem romantiky hlavne humorný a vtipný príbeh. Vďaka za krásny komentár.:-)

Re: Jingle Bells Od: kometa - 14.12. 2011
Tak Sevíkovi se nechtělo do saní Úplně je vidím, jak se kutálí z kopce dolů v záchvatech smíchu. Moc se mi to líbilo, děkuju „Lebo sa mi zdá, že sa bozkávajú! Profesor Snape bozkáva profesorku Grangerovú!“ „Fuj!“ odvetili. Prej fuj „Máš pravdu, museli si riadne silno udrieť hlavy. Poďme za riaditeľkou!“
Re: Jingle Bells Od: solace - 14.12. 2011
Však on pri Hermione postupne príde na chuť čaru jazdy na saniach. :-D Ďakujem za komentár.

Re: Jingle Bells Od: Reni38 - 08.12. 2011
Úplně úžasný povídky. nejdřív jsem si říkala, co se stalo, že nepřibývají kapitoly k povídce učednice a Nekromancer a pak jsem objevila adventní kalendář. Povídky jsou krásné a a je to opravdu nádherný vánoční dárek.
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Ďakujem, Reni. :-) Som rada, že sa ti príbehy z adventného kalendára páčili. Dúfam, že si prečítaš aj ostatné, ktoré sa skrývajú ešte pod neotvorenmi okienkami. Učednica sa začne opäť zverejňovať od 25. 12.
Re: Jingle Bells Od: Reni38 - 09.12. 2011
děkuju za odpověď. Samozřejmě .že se postupně snažím přečíst všechny povídky které tu jsou.Je jich tu hodně a jedna hezčí než druhá. Kromě slashe je přečtu všechny . Bez obav :-))

Re: Jingle Bells Od: myska111 - 08.12. 2011
Velmi zábavná povídečka, legrační představa Severuse, jak s obává jet v saních a nakonec jistí, že je to zábavné. A to ostatní, prostě sladké s příjmnou zimní atmosférou. Díky, těším se na další.
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Ešteže má Hermionu, ktorá ho nahovorí takmer na všetko. ;-) Ďakujem, mysko. Teším sa, že sa ti príbeh páčil. :-)

Re: Jingle Bells Od: larkinh - 07.12. 2011
Krásný A nejlepší je ten konec
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Ďakujem, larkinh. Príbeh nekončí, čaká nás sequel. ;-)

Re: Jingle Bells Od: Zuzana - 07.12. 2011
Krásne predstava Severusa ako letí a kotúľa sa dole kopcom po snehu je dokonalá, musela som sa smiať chudáčikovi úplne nahlas, a tie hlúpučké decká... vraj fuj keby vedeli... Mám chuť si vygoogliť všetky verzie Jingle Bells, niektoré poznám, ale vážne, Sex pistols? to ma prekvapilo okamžite som si to musela pohľadať a mne sa to páči, je to uletená verzia celkom sa hodí k tej divokej jazde v poviedke Ďakujem
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Však práve, rokfortskí puberťáci by boli znusení bozkávajúcimi sa profesormi, aj keby nešlo o nenávideného profesora elixírov. :-DD A len googli, je zaujímavé, aké rôzne aranžmány tejto piesne existujú. Ďakujem, Zuzka. :-)

Re: Jingle Bells Od: teriisek - 07.12. 2011
Největší šok pro mě byl, že to bylo v Bradavicích a že tam byli studenti:D Nějak mě nenapadlo, že by takhle vyváděli, když je může někdo vidět, láska dělá vážně divy! Krásný kousek, moc se těším na další! I když je škoda, že tam ještě nebyla reakce ředitelky, ta by určitě stála za to - studenti by asi nechápali:)
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Myslím si, že vôbec nepočítali s tým, že sa im do cesty pripletú študenti, a ani si ich v tom šoku, keď sa splašil kôň, nevšimli. Severus by sa pred nimi určite nebozkával, na tom trvám. ;-) (dočkáme sa pokračovania). Ďakujem za komentár, teriisku.

Re: Jingle Bells Od: Samarka - 07.12. 2011
Severus koníčka pěkně podcenil :D ještěže to dobře dopadlo...bez zlomených končetin a jiné újmy...kromě psychickěho trauma způsobeného bradavickým studentům :D
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Koníček sa nezdal, vyzeral tak neškodne a slabo a nakoniec ich prevrátil so saňami. Chudáci študenti! Teraz celý Rokfort nebude hovoriť o ničom inom. :-DD Dík, Samarko.

Re: Jingle Bells Od: MissK - 07.12. 2011
Jéjéé D Moc pěkné. Oba dva vrhali hezké hlášky Je fak, že si nedokážu moc představit Severuse jak výská, když se kutálí z kopce Ale láska dělá divvy „Máš pravdu, museli si riadne silno udrieť hlavy. Poďme za riaditeľkou!“  - tak to mě složilo D 
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Predpokladám, že Severus nevýskal, len sa smial. Autorka to mala radšej konkrétne špecifikovať, aby nás neprivádzala do úžasu pri predstave výskajúceho profesora elixírov. :-DD Ďakujem, MissK.

Re: Jingle Bells Od: zuzule - 07.12. 2011
Jů, taky bych se svezla. Sice bych se zrovna s Hermionou nelíbala, ale radši bych se svezla s někým zkušenějším. :D
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Som na tom podobne. Tiež by som nerada vypadla zo saní, takže len s nejakým skúseným kočišom. Dík, zuzule. :-)

Re: Jingle Bells Od: Claire - 07.12. 2011
To mohl být krásný pohled pro vyděšené studentíky - a nejen pro ně. Nebylo náhodou v originále, kudy přesně ty saně jedou? Okamžitě vyrážím na stopa. Přežila bych snad i tu vlezlou píseň (alespoň česká verze mi přijde fujj a pořád s ní otravují). Díky za další dílek do skládačky a těším se na další. 
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Kadiaľ sane idú? Presné súradnice nepoznám, ale typujem severozápadnú časť Škótska. :-) Tiež by som sa zviezla. Ďakujem, Claire.:-)

Re: Jingle Bells Od: Patolozka - 07.12. 2011
Jako kdyby snad Severus nemohl být zamilovaný, že? To je pro studenty asi opravdu záhada... No Hermi na něj má asi dobrý vliv, když se dokázal smát tomu, že se jim převrhli sáně:-)
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Zamilovaný profesor elixírov, to je pre študentov rovnako nepredstaviteľné, ako sneh v júli. :-DD Mám pocit, že si Severus s Hermionou vôbec nevšimli deti, ktoré nehodu (nechtiac) spôsobili. A teraz sa môžeme tešiť na dohru... :-) Ďakujem za komentár.

Re: Jingle Bells Od: denice - 07.12. 2011
Zamilovaný Severus je kouzelný, moc bych chěla vidět ho kutálet se z kopce v jednom chumlu s Hermionou a celou dobu se smát a výskat. A strašně moc bych chtěla vidět Minervin výraz, až ji vyděšení studenti přivedou... Díky.
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
No, možno výskala len Hermiona, Severusa si pri tejto činnosti neviem dosť dobre predstaviť. Táto poviedka bude mať voľné pokračovanie, takže sa dozvieš, aká bola reakcia Minervy. ;-) Vďaka, denice.

Re: Jingle Bells Od: Elza - 07.12. 2011
Hermiono, řidič ani kočí za jízdy nelíbá! *:DDD Ještěže někoho nepřejeli, blázni zamilovaní. *:DD
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Veru, mala by sa venovať riadeniu koňa a nie bozkávaniu Severusa. Ďakujem, Elzo. :-)

Re: Jingle Bells Od: marci - 07.12. 2011
:-)  Ano, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby si hermiona o řízení koní a sání přečetla pár knih To jejich špičkování se mi moc líbilo. A závěr byl super. Vybrala jsi docela hezkou verzi Jingle Bells. Tu českou absolutně nesnáším Díky moc za další Adventní pohlazení
Re: Jingle Bells Od: solace - 08.12. 2011
Ďakujem, marci. Snažila som sa vybrať takú verziu Jingle Bells, ktorá príliš nepripomína tú klasickú otrepanú: Rolničky, rolničky... Som rada, že sa ti príbeh páčil.

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel