Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

14. Útok

Vo vojne a v láske je dovolené všetko
Vložené: Elza - 17.10. 2011 Téma: Vo vojne a v láske je dovolené všetko
solace nám napísal:

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

Originál: Háborúban, szerelemben mindent szabad

Author of original story: Morgan - Preklad a FanArt: solace

 Rating: 16+

Kapitola neprešla beta-readom

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Útok

„Zviazala som ju.“

Severus na mňa nepozrel. Naďalej sústredene pracoval vedľa kotlíka.

„Nemôže sa dotknúť znamenia?“

„Nie.“

„Skvelé.“

Kdeže skvelé, pomyslela som si. Nič nie je skvelé. Všetko je jeden veľký guláš, kopa pomyjí, ktoré pochádzajú z Voldemortovej kuchyne, tečú do našich čistých domovov a infikujú všetko naokolo, čo je dobré.

„Daj mi, prosím, päť gramov zlatoočky,“ ozval sa Severus silným, zvučným hlasom. Nebolo v ňom ani stopy po nervozite. Zdalo sa, že počas práce ho skutočne nič iné nezaujíma. Bol chladný a nemilosrdný. Keby som ho nepoznala... Lenže poznám ho vôbec? V poriadku, poznám jeho telo a občas viem, čo mi odpovie na moje otázky, ale... Na túto otázku som ešte stále nenašla odpoveď. Hlbšie sa nad všetkým zamysliac, svoj život som nemala absolútne pod kontrolou. Každý zvrat závisel od množstva náhod. Tak, ako aj Severus. Najskôr nenápadne vkĺzol do môjho života, pomaly a ľstivo. Keby nebolo Malfoya... a toho hlúpeho elixíru. Severus mi predošlú noc všetko vyrozprával a dobre sme sa na tom nasmiali. Jednoducho prišiel, potom odišiel a teraz je opäť tu... ako prílivová vlna.

„Zlatoočku, Hermiona...“

So zažmurkaním som sa spamätala. Ani som si nevšimla, že som sa ponorila do myšlienok. Zbožňovala som pozorovať ho pri práci. Bolo to, ako divadelné predstavenie, alebo dokonale skomponovaná symfónia. A teraz sa práve snažil zachrániť Dumbledora...

Podala som mu do rúk presne odvážené množstvo prísady a potom, nemajúc nič iné na práci, opretá o zárubňu dverí som ho ďalej pozorovala. Viem, je to hlúposť, ale v tej chvíli mi... mhmm... chodili po rozume úplne iné veci...

***

O pár hodín neskôr sme sa strhli na buchot. Severus s prižmúrenými očami položil na stôl naberačku. Pravou rukou zovrel prútik a pozrel na mňa. Bez slova som kývla hlavou smerom k stropu a on prikývol. Dlhými krokmi stúpal po schodoch a ja som ho s prútikom v ruke nasledovala.

Pri dverách pivnice sa zastavil a ja som sa dostala tesne zaňho. Bradu som mu položila na plece.  Videla som, ako cez škáru medzi doskami pozoruje, čo sa deje v kuchyni.

„Smrťožrúti?“ šepla som.

„Lucius a Rod,“ prikývol. „Ustúp dozadu.“

Zostúpili sme o pár schodov nižšie a Severus nasmeroval prútik na dvere.

„Impedimenta!“ vykríkol a dvere vyleteli z pántov.

Vzápätí sa z kuchyne ozvali bolestivé výkriky a my sme sa vyrútili z pivničnej chodby.

Rodolphus Lestrange si držal krvácajúcu hlavu a druhou rukou ťahal svoju ženu preč z trosiek. Malfoy stál v strede kuchyne s prútikom namiereným pred seba. Dlhé blond vlasy mu vplyvom silného kúzla povievali. Nemal čas sa spamätať, Snape znovu zaútočil – červené záblesky križovali kuchyňu, riady padali s obrovským rachotom na dlažbu. Lucius sa vyhol kliatbe a jediným pohybom plášťa presunul za chrbát svojho súpera. Severus sa otočil a v poslednej chvíli vytvoril vôkol seba štít, ktorý pohltil približujúci sa zelený lúč.

„Expelliarmus!“ vykríkol a prútik z Malfoyovej ruky oblúkom vyletel. Severus triumfálne spustil ruku, lenže bol to dosť unáhlený počin. Lucius sa zrazu vrhol za svojím prútikom a zachytiac ho vyslal červenú kliatbu smerom k bývalému profesorovi elixírov.

Severus sa sklátil na zem vedľa steny.

Malfoy skríkol: „Vypadnime!“

V tej chvíli sa dvojica Lestrangeových a Lucius vyparili.

Pribehla som k Severusovi a čupla si vedľa neho.

„Ennervate,“ šepla som.

Otvoril oči.

„Ten prašivý pes!“ zahundral.

„Zrejme ti je už lepšie,“ skonštatovala som, načo sa on pozviechal zo zeme.

So zovretými päsťami a nahnevaným pohľadom zízal na miesto, odkiaľ zmizol Malfoy.

„Ten prašivý pes!“ zopakoval.

***

Stála som v záhrade pripravená na cestu, čakajúc na Severusa. Museli sme počkať do večera, pretože nechcel riskovať, aby na nás niekto zoslal kliatbu, len čo sa objavíme v blízkosti Nemocnice svätého Munga. Do vrecka plášťa ukryl flakón s elixírom, ktorý pripravoval celých dvadsať hodín, s perličkami potu na čele a premáhajúc únavu. Ani na okamih sa od kotlíka nepohol, a keď bol protijed konečne hotový, nešiel si oddýchnuť, alebo aspoň vypiť kávu; neváhal ani chvíľu a hneď sa načiahol za plášťom. Spýtal sa iba, či by sa nemal ísť osprchovať, avšak nečakajúc na odpoveď vzápätí zahlásil, že na to nie je čas.

„Prípojné premiestňovanie,“ zamrmlal potichu, keď ku mne podišiel.

„Čo prosím?“ pozrela som naňho a on sa zahľadel na oblohu.

„Predpokladám, že si sa ešte nikdy nepremiesťovala do zahraničia.“

„Veru nie,“ prisvedčila som. Trochu ma znervózňoval jeho učiteľský tón. Bol mojím milencom, nie profesorom elixírov. Pri inej príležitosti by som mu to veľmi rada vytmavila, lenže teraz som nemala to srdce. Nech si len hundre, koľko chce.

Pozrela som mu do očí. Povzdychol si a privinul ma k sebe. Veľmi tesne ma objal okolo pása, jeho tvár sa dotkla mojej.

„Nieže sa rozštiepiš,“ zamrmlal s predstieraným hnevom a ja som do jediného clivého bozku vložila všetky svoje city.

Starý somár! pomyslela som si láskyplne.

Vtom nás schytil rotujúci vír. Francúzsky statok zmizol a my sme leteli v prázdnote smerom k Dumbledorovi.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.03. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 14. Útok Od: JSark - 22.12. 2011
Tak konečne mám čas, aby som to dočítala. Dúfajme, že Dumbyho zachránia. Vďaka za preklad.
Re: 14. Útok Od: solace - 23.12. 2011
Vďaka za komentár ;-)

Re: 14. Útok Od: Katherine - 19.10. 2011
Stihnou Brumbálovi pomoct? A bude jejich lektvar vůbec fungovat? Je fakt, že tohle Smrtijedi s Voldemortem vymysleli dobře. Nechat Severuse, aby si myslel, že to způsobil jeho upravený lektvar, a přitom ho nechat pomalu umírat. Snad se to povede :)
Re: 14. Útok Od: solace - 20.10. 2011
Myslím, že to ešte bude mať zaujímavý vývin... Možno trochu nečakaný. Vďaka, Katherine.

Re: 14. Útok Od: denice - 18.10. 2011
Tak to byla pěkně akšní kapitola, Lucius nakonec nebude tak nešikovný. Je dobře, že měl Severus čas dovařit elixír pro Brumbála, snad ho dostane včas. Díky.
Re: 14. Útok Od: solace - 18.10. 2011
Denice, vďaka. :-)  Akcie tam bolo dosť, aj keď bola kapitola dosť krátka. Uvidíme, čo bude ďalej...

Re: 14. Útok Od: Jacomo - 18.10. 2011
To není dům, to je průchoďák, furt tam někdo courá Ale zase po romantice přišla trocha akce, ne? Jsem zvědavá, co je na pořadu dne dál... Díky za další kapitolu.
Re: 14. Útok Od: solace - 18.10. 2011
Máš pravdu, na statku je pohyb ako na námestí. :-D Teraz dáme trochu akcie, potom melanchólie a na záver štipku romantiky. Dúfam, že bude vyhovovať. ;-) Vďaka za komentík.

Re: 14. Útok Od: Zuzana - 17.10. 2011
Lucius je šikovný, do kelu. Pozorovať profesora pri práci môže byť nádherná skúsenosť, ale celkom chápem, že Hermiona premýšľala nad tým hmmm... Kto by odolal? Premiestňovanie v objatí bolo nádherné, a idú rovno k Mungovi? Snáď Severusovi nik neublíži. Som zvedavá kam pôjdu potom, keď zachránia Albusa. Dúfam, že ho zachránia a on im pomôže očistiť Snapove meno. Ďakujem za preklad. Tieto kapitoly sú až trestuhodne krátke ešteže pribúdajú takým rýchlim tempom :) už aby tu bola ďalšia.
Re: 14. Útok Od: solace - 17.10. 2011
Zuzi, posledné kapitoly sú naozaj krátke, s tým súhlasím. Nasledujúca bude trochu dlhšia. A epilóg opäť krátky. Pekne si to všetko zhrnula. Ďakujem za komentík. :-)

Re: 14. Útok Od: myska111 - 17.10. 2011
Velmi napínavá kapitola, jak to, že se tam Lucius objevil. Dofám, že ten elixír pro Dumbledora bude účínný. Snad se jim podaří mu ho dát. Těším se na pokračování.
Re: 14. Útok Od: solace - 17.10. 2011
Mysko, dík. Už sa všetko chýli k záveru, takže sa všetko dozvieš v nasledujúcej kapitole. A potom už len epilóg...

Re: 14. Útok Od: zuzule - 17.10. 2011
Jéé, Severus se nechal odzbrojit od Malfoye, no téda... :D Se nedivím, že pak byl naštvanej. :D Díky!
Re: 14. Útok Od: solace - 17.10. 2011
Malfoy Severusa omráčil. Bol "trochu" neopatrný. A potom naštvaný. Vďaka, zuzule. ;-)

Re: 14. Útok Od: teriisek - 17.10. 2011
Tak snad jim Lucius nějak fatálně nezkříží plány... stejně nechápu, proč nějak nezabezpečil příchody krbem, když ví, že se mu tam ti Smrtijedi pořád producírují:P Díky za překlad, těším se na další!
Re: 14. Útok Od: solace - 17.10. 2011
Autorka nepísala, že prišli cez krb. Mohli sa trebárs premiestiť. Lucius tam už na návšteve bol, tak by s tým nemal problém. Avšak, keby bol Severus viac opatrný, prišli by sme o akčné scény. :-D Ďakujem za komentík. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Morgan: ( solace )25.10. 201116. Epilóg
Morgan: ( solace )21.10. 201115. Pod čiernym rubášom
Morgan: ( solace )17.10. 201114. Útok
Morgan: ( solace )13.10. 201113. Dvojník bez podoby
Morgan: ( solace )10.10. 201112. Aj jeden Snape stačí
Morgan: ( solace )06.10. 201111. Domov, sladký domov
Morgan: ( solace )02.10. 201110. Nečakaný hosť
Morgan: ( solace )29.09. 20119. Sen a skutočnosť
Morgan: ( solace )25.09. 20118. Káva bez cukru
Morgan: ( solace )20.09. 20117. Stratená
Morgan: ( solace )16.09. 20116. Temnota sa vkráda...
Morgan: ( solace )12.09. 20115. Zlatý dážď
Morgan: ( solace )10.09. 20114. Svetlo sviece
Morgan: ( solace )06.09. 20113. V službách Fénixovho rádu
Morgan: ( solace )03.09. 20112. Liečiteľ a nevyliečiteľný
Morgan: ( solace )30.08. 20111. Na počiatku
. Úvod k poviedkam: ( solace )29.08. 2011Úvod druhé série