Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

8. Káva bez cukru

Vo vojne a v láske je dovolené všetko
Vložené: Elza - 25.09. 2011 Téma: Vo vojne a v láske je dovolené všetko
solace nám napísal:

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

Originál: Háborúban, szerelemben mindent szabad

Author of original story: Morgan - Preklad a FanArt: solace

 Rating: 16+

Kapitola neprešla beta-readom

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Káva bez cukru

Dva dni som bola u Snapea v zajatí, dva dušu trýzniace dni. Aj keď som dôvody ešte stále nepoznala, keďže som žila, pravdepodobne nešlo len o moju smrť. Bola to dosť morbídna hra, neustále rozmýšľať nad tým, kedy a ako zomriem. Desilo ma, že zrejme skôr zošaliem z nevedomosti, než Severus vysloví smrteľnú kliatbu. Ak by som si mala vybrať, vyberiem si druhú možnosť.

Snape trávil veľa času v dome, čo som po krátkom čase strávenom tu, predpokladala. Potĺkajúc sa po chodbe som si občas všimla dosť čudné veci, najmä ak som sa vydala na cestu po zotmení. V prvý večer som pár hodín po večeri vykĺzla z kúpeľne a pobrala sa na toaletu. Zrazu som spoza jedných z množstva rovnakých dverí začula tóny klavíra. Po chvíli načúvania som vedela určiť, že dotyčný hrá skladbu od Beethovena. Bolo dosť udivujúce počuť muklovskú hudbu v dome čarodejníka, ktorý je navyše smrťožrútom. Nehovoriac o tom, že to stavalo Severusa do celkom iného svetla. Bez slova som sa pobrala ďalej, zanechajúc pána domu v domnienke, že sladko spím vo svojej posteli.

Na druhý deň ma zobudila vôňa čerstvej kávy. Keďže som v predošlý večer dostala povolenie, odvážila som sa zísť do kuchyne, kde sa už zdržiaval Severus s čiernym hrnčekom kávy v ruke.

Hneď ako som ho zbadala, sa niečo v mojom vnútri pohlo. Myslím, že som sa ho stránila, čo bolo dosť hlúpe. Veď pred pár rokmi som bola do neho zamilovaná. V každom mojom pohybe bolo cítiť isté napäté očakávanie, ktoré ma pripravovalo na moment, kedy vytasí prútik a na mieste ma zabije. Že sa to doteraz nestalo, ešte neznamenalo, že k tomu nedôjde.

Premeriaval si ma tmavým pohľadom a potom si odpil z kávy. Stála som vo dverách dlhšie, než bolo potrebné a on to odmenil netrpezlivým zavrčaním.

„Kávu nájdeš na pulte,“ povedal chrapľavým hlasom.

Prevrátila som oči a podišla k pultu. Vzala som kanvicu a do šálky, ktorú som našla na polici, som si naliala kávu.

„Kde nájdem cukor?“ vyzvedala som.

Zažmurkal, ako keby nerozumel otázke, potom sa spamätal a pohľadom preletel po kuchyni.

„Nuž, ani neviem,“ zamrmlal. „Myslím, že cukor nemáme...“

Zrejme som sa na neho zadívala dosť čudne, lebo mykol plecom a s nechuťou mi začal vysvetľovať, že je to ešte len týždeň, čo sa zdržiava vo Francúzku a doteraz cukor nepotreboval, lebo kávu pije bez cukru a Mimi nezvykne pripravovať sladkosti.

„Nezvykneš jesť dezert?“ pozastavila som sa nad skutočnosťou; ja závislá na sladkostiach.

Vstal od stola, podišiel ku skrini, a keď v nej cukor nenašiel, nadvihol niekoľko vrchnákov na škatuliach, ktoré boli pokryté prachom a pavučinami.

„Zdá sa, že Mimi bude mať v nasledujúcich dňoch dosť roboty,“ poznamenal trpko a bezradne mykol plecom. „Možno bude vedieť, kde by sme našli cukor pre slečnu.“

Zrazu som sa cítila ako hysterická hus, ktorá nevie zaspať bez večernej dávky kakaa. Ako keby sa on, únosca, musel prispôsobovať svojmu zajatcovi. Rýchle som prišla na to, o čo tu ide a nedbalo som pokrčila plecami.

„Nechaj to tak,“ povedala som. „Netreba, vypijem ju aj bez cukru.“

Vzhliadol na mňa. Pod očami mal kruhy, čo znamenalo, že v noci veľa nespal. Avšak ten, kto ešte o polnoci brnká na klavíri, nech sa ráno nesťažuje.

Odpila som z kávy a takmer som ju vypľula späť do hrnčeka.

Severus s bezvýraznou tvárou vypil zvyšok tekutiny a spýtavo na mňa pozrel.

Ja som sa zatiaľ snažila nesklátiť pod náporom otravy kofeínom.

„Táto žbrnda ma zabije! Je ešte horšia ako ten hnus, do ktorého mi v detstve mama namáčala prsty, aby som si neobhrýzala nechty,“ vyprskla som. „Lenže mnohé to vysvetľuje,“ dodala som zlomyseľne. „Neješ žiadne sladkosti, piješ kávu určenú pre inferiov... Ani sa nečudujem, prečo si stále taký zatrpknutý.“

So žoviálnym úsmevom na tvári nesúhlasne pokrútil hlavou.

Tento typ úsmevu som u neho ešte nevidela. Počas svojej kariéry v Rokforte ho nepoužíval.

„Nie som odkázaný na podobné náhrady, ako je cukor alebo čokoláda.“

Aj keď som sa snažila ovládnuť, predsa len zo mňa vytryskol tichý, cynický smiech.

„Ešte šťastie. Čo by si inak robil s takým dokonale šťastným a bezstarostným životom, však?“

„To by som netvrdil. Ale nekompenzujem to podobnými spôsobmi.“

„Tak ako? Beháš?“ dobiedzala som ďalej.

Zdalo sa, že sa zhrozil už pri samotnej myšlienke.

„Behať? Pri svätom Merlinovi, to nie! Od piatich rokov nebehám, a aj vtedy som bežal len preto, že ma naháňali. Čítam, Grangerová, alebo pripravujem elixíry.“

„Jedy, povedzme, ako tento tu?“ kývla som smerom k hrnčeku.

Zatváril sa nechápavo.

„Aby si ním otrávil úbohú, nič netušiacu obeť, ktorej sa musíš zbaviť tak či tak. Lenže ty si príliš zbabelý, aby si to urobil.“

Stačil jediný pohľad naňho, aby som sa presvedčila, že som prestrelila. Chvíľu sa mi zdalo, že mi vylepí facku, lenže v poslednej chvíli stiahol ruku.

„Nemôžem očakávať, že pochopíš plán, ktorého si súčasťou. Stačí, keď budeš vedieť, že teraz nezomrieš,“ šepol desivým hlasom.

Vzápätí rozrazil kuchynské dvere a zmizol. Hrozivo mi pripomenul profesora elixírov spred piatich rokov. Teraz mal však namiesto habitu župan, ktorý za ním povieval.

Zdesene som sedela za stolom a srdce mi bilo až v krku. Nuž áno, príliš dlho som mu brnkala na nervy. Môj otec zvykol hovorievať, že do spiaceho leva netreba štuchať, pokiaľ nemáš pri sebe dosť dlhú palicu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.03. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Re: 8. Káva bez cukru (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 08.10. 2023
|
Co kdyby se Hermiona pustila do úklidu sama, využila by svůj čas v domě a skřítka by si mohla odpočinout a současný pán domu by byl spokojený, ne?
Děkuji za překlad.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 8. Káva bez cukru Od: JSark - 26.09. 2011
Správne, správne, žiadne behanie. Vždy som si hovorila, že Alan by tiež nemal behať, vyzerá to na ňom divne. Mal by majestátne a dôstojne kráčať (najlepšie s povievajúcim habitom, prípadne županom...:)
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 27.09. 2011
Tak teda mne Alan počas behu až taký nemožný neprišiel (Snow cake). Možno sa len robil. :-DD Ale súhlasím, že dôstojná chôdza s povievajúcim habitom, županom... čímkoľvek mu sekne oveľa viac. Mlask! Dík. ;-)

Re: 8. Káva bez cukru Od: Katherine - 26.09. 2011
Proč mi tohle děláte? Teď budu mít sny na téma Severus Snape a župan :D Asi bych raději neměla zjišťovat, zda pod ním něco měl :D Sev hraje Beethovena, jo? Ale ano, dovedu si ho při tom představit :) Pekné to bylo, díky :)
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 27.09. 2011
Ja pevne verím, že Severus pod županom niečo mal. Aspoň v tejto kapitole. :-D Tiež si myslím, že Beethoven by sa k nemu hodil. Vďaka. :-)

Re: 8. Káva bez cukru Od: teriisek - 26.09. 2011
Nic příjemného takové čekání, ale nevím, něco se mi v tom "plánu" pořád nějak nezdá. Uvidíme, co z toho vyleze a co bude s Brumbálem... taky jim mohla nejdřív říct, co mu je, a až pak se přemístit! Díky za překlad a jsem zvědavá na další!
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 27.09. 2011
Veru, čakanie na niečo, keď ani presne nevieme na čo, je najhoršie. Plány a Dumbledore sa budú riešiť, na nič sa nezabudlo. Hermiona Ronovi a Harrymu niečo naznačila, lenže oni teraz zrejme pátrajú po nej, než aby sa zaoberali prípravou protijedu. Vďaka, teriisku.

Re: 8. Káva bez cukru Od: Goddy - 25.09. 2011
Sázka byla přeci jen v trochu veselejším duchu.. uvidíme co se vyklube z tohodle..
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Goddy, máš pravdu. Pokračovanie sa nesie v temnejšom a oveľa vážnejšom duchu. Mne osobne sa páči viac. Vďaka za komentík.

Re: 8. Káva bez cukru Od: myska111 - 25.09. 2011
Napínavá kapitola, jsem zvědavá jakého plánu je Hermiona součástí. A co chudák Dumbledore.
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Mysko, čoskoro si už nalejeme čistého vína a dozvieme sa všetko. Chudák Dumbledore musí zatiaľ počkať. Díky.

Re: 8. Káva bez cukru Od: Zuzana - 25.09. 2011
Severus hrajúci Beethovena sa mi páči, škoda, že za ním nešla. Možno by sa s ním mohla skúsiť porozprávať... ale tak nejako normálne... možno by z neho vyliezlo prečo ušiel a prečo sa na ňu stále hnevá. Ale chápem ju, že ho provokuje, zrejme jej je jedno čo sa stane, všetko je lepšie ako neistota. Táto kapitola sa mi páčila, aj keď mohla byť dlhšia. Ďakujem
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Ach jaj, Severus a Beethoven, aké romantikuš. :-)) Veru, mali by sa porozprávať, ale či to bude normálne, za to neručím. Prečo sa na ňu stále hnevá je jasné, je za tým Potter!!! A máš pravdu, kapitola bola veľmi krátka. Ďakujem, Zuzi.

Re: 8. Káva bez cukru Od: jerry - 25.09. 2011
tak to bolo dobre. mia troska prestrelila s tym doberanim. no som velmi zvedava na pokracko. dik za preklad.
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Jerry, ďakujem. Mia skúšala, skúša a bude skúšať, až kým... :-O Dík. :-)

Re: 8. Káva bez cukru Od: Jacomo - 25.09. 2011
Pokud jde o tu poznámku v posledním odstavci, spící (a nakrmený!) lev by to možná ještě vydýchal, ale vyhřívající se had těžko . A Hermiona je pěkně pitomá, kdyby ji měl zabít, udělá to hned, tady je jasné, že existuje jakýsi plán. Předpokládám, že se ho časem dovíme, takže se budu těšit. A fakt se pořád bojím o Brumbála, vždyť ona holka vůbec neřeší, co se děje doma! Díky za další kapitolku.
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Jacomo, tiež ma napadlo, že medzi levom a hadom je určitý rozdiel :-)) Ale levica si nedá povedať a ešte si zopárkrát štuchne. Dumbledore sa nerieši preto, lebo z Francúzska je to akosi ďaleko a Hermiona nevie, na čej strane Severus stojí. Takže si musíme počkať. Vďaka za komentík.

Re: 8. Káva bez cukru Od: Nade - 25.09. 2011
Proč nedráždit spícího lva, když víte, že až se probudí, stejně vás sežere. Čekání na nevyhnutelné je strašná věc a člověk se dostane do fáze, že už to chce mít za sebou, ať už to bude probíhat jakkoli. Hermiona zřejmě podvědomu zkouší své limity. Díky, těším se na další kapitolu.
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Nade, úplne s tebou súhlasím. Keď sa nič nedeje, treba leva provokovať a skúšať, kam sa podarí zájsť. ;-) Dík.

Re: 8. Káva bez cukru Od: denice - 25.09. 2011
Tato kapitolka mi pěkně zamotala hlavu, nemám vůbec představu, jak to bude dál. Hermiona opravdu přestřelila, ale dovedu si představit, jak moc musí být napjatá. Líbí se mi představa, jak Severus ráno poklidně pije kávu, pohodlně si v županu sedí v kuchyni. Díky.
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Severus v župane sa páči aj mne. A paralela župan - habit, bola super. Čo bude ďalej nebudem prezrádzať, ale Hermiona bude naďalej štuchat do spiaceho leva (hada). ;-)

Re: 8. Káva bez cukru Od: zuzule - 25.09. 2011
Já bych ho radši neprovokovala.. Přeci jen neví, co proč tam je. :D
Re: 8. Káva bez cukru Od: solace - 26.09. 2011
Zuzule, však práve preto ho provokuje, lebo stále nevie, prečo tam je a aké s ňou má Severus plány. Hra nervov... Dík.

Prehľad článkov k tejto téme:

Morgan: ( solace )25.10. 201116. Epilóg
Morgan: ( solace )21.10. 201115. Pod čiernym rubášom
Morgan: ( solace )17.10. 201114. Útok
Morgan: ( solace )13.10. 201113. Dvojník bez podoby
Morgan: ( solace )10.10. 201112. Aj jeden Snape stačí
Morgan: ( solace )06.10. 201111. Domov, sladký domov
Morgan: ( solace )02.10. 201110. Nečakaný hosť
Morgan: ( solace )29.09. 20119. Sen a skutočnosť
Morgan: ( solace )25.09. 20118. Káva bez cukru
Morgan: ( solace )20.09. 20117. Stratená
Morgan: ( solace )16.09. 20116. Temnota sa vkráda...
Morgan: ( solace )12.09. 20115. Zlatý dážď
Morgan: ( solace )10.09. 20114. Svetlo sviece
Morgan: ( solace )06.09. 20113. V službách Fénixovho rádu
Morgan: ( solace )03.09. 20112. Liečiteľ a nevyliečiteľný
Morgan: ( solace )30.08. 20111. Na počiatku
. Úvod k poviedkam: ( solace )29.08. 2011Úvod druhé série