Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

4. Svetlo sviece

Vo vojne a v láske je dovolené všetko
Vložené: Elza - 10.09. 2011 Téma: Vo vojne a v láske je dovolené všetko
solace nám napísal:

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

Originál: Háborúban, szerelemben mindent szabad

Author of original story: Morgan - Preklad a FanArt: solace

 Rating: 16+

Kapitola neprešla beta-readom

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Svetlo sviece

Prijatie medzi členov Fénixovho rádu prebehlo bez problémov. Ani Sírius sa nepokúsil zasiahnuť. Síce bez prestania striedal grimasy, ale zostal ticho; čo mnohí ocenili. Samuel sa stal členom rádu so všetkými právami a povinnosťami. Všimla som si, že nielen Sírius mal výhrady voči jeho osobe. Občas aj Ron na neho pozrel čudným pohľadom. Samuel sa však tváril, ako keby si to nevšimol. Poslušne opakoval slová prísahy, a keď Harry vyhlásil, že skončili, vydýchol si a usmial sa na mňa.

Úsmev som mu opätovala.

Ostatní sa začali pomaly vytrácať.

Zobral si sako a pristúpil ku mne.

„Bolo to dobré, však?“

Bol nesmierne hrdý, že patrí k rádu a taký oduševnený, že som len s úsmevom prikývla.

„Bol si šikovný.“

Ukázal smerom ku dverám a na tvári sa mu zjavil váhavý výraz.

„Odprevadíš ma?“

Na prahu sa ku mne otočil a skúmavo sa mi zahľadel do očí.

„Áno?“ spýtala som sa tušiac, že mi chce niečo povedať.

V rozpakoch pozrel na topánky, akoby sa chystal povedať niečo nepríjemné. Žalúdok sa mi zovrel. Rozmýšľala som, či mi nechce oznámiť, že sa Dumbledorov stav zhoršil, alebo, nedajbože, zomrel. Vtom zodvihol hlavu a kútiky úst sa mu zvlnili v jemnom úsmeve.

„Asi to bude hlúpy nápad, keďže sa skoro nepoznáme... ale predsa sa spýtam...“

Povzbudivo som sa usmiala.

Tíško si povzdychol a povedal: „Nemala by si chuť ísť dnes so mnou na večeru?“

Zostala som trochu zaskočená. Skutočne sme sa poznali len krátko, napriek tomu som však prikývla. Netuším prečo, možno zo zdvorilosti. Na tvári sa mu zjavil šťastný úsmev a ešte nejaká emócia, ktorú som nedokázala identifikovať.

„Prídem po teba o ôsmej,“ povedal. Pobozkal mi ruku a zmizol.

***

Nemohla som tvrdiť, že by som bola spokojná, to ani v najmenšom. Stála som pred zrkadlom a udivene pozerala na svoj obraz. Mala som na sebe šaty, ktoré by som si dbajúc na zdravý rozum nikdy v živote neobliekla. Lenže Ginny ma prehovorila. S povzdychom som vzala na vedomie, že ich spodný okraj siaha vysoko nad kolená a aj výstrih sa zdal byť dosť vyzývavý. Navyše boli bordovej farby.

Vtom niekto zaklopal. Zvolala som, že ak je za dverami osoba mužského pohlavia, neručím za následky, pokiaľ vstúpi. Počula som chichot silno pripomínajúci Ginny.

„Poď dnu!“ zamrmlala som zmieriac sa so situáciou.

Ihneď poslúchla a vošla. Ryšavé kadere za ňou veselo viali. Človek by si myslel, že sa na rande chystá ona, a nie ja.

„Pripadáš mi podozrivo nadšená,“ podotkla som vyčítavo, uhladiac si ešte stále nepríjemne krátke šaty.

„A ty snáď nie?“ spýtala sa so smiechom a podišla ku mne, aby ma štipla do líc. „Pri Merlinovi, Mia, si bledá ako stena! Poď sem, nalíčim ťa.“

Zhrozene som protestovala. Čo je veľa, to je veľa!

„Nechcem vyzerať ako nejaká šľapka...“ začala som, ale nezdalo sa, že zdieľa môj názor. „Ginny, no tak! Nemôžeš spraviť niečo s tými šatami?“ môj hlas znel dosť zúfalo.

Mladá mamička zdvihla obočie. „Sú príliš dlhé?“ spýtala sa.

Nepovedala som nič. Vzala som prútik a na spodok sukne si pričarovala minimálne desať centimetrov látky. Hneď som sa cítila lepšie.

„Pokazíš každú radosť,“ karhala ma. „Také pekné nohy by si mala ukazovať. Už máš prichystané topánky? Zoberieš si tie vysoké čierne, však?“

„Áno, tie,“ odvetila som odovzdane. „A ešte čierne bolerko.“

„Fajn, to bude skvelé!“ prikyvovala nadšene a siahla mi do vlasov, ktoré sa v jemných vlnách stáčali na mojich pleciach. „Nevypneš si ich?“

„Nie,“ odvetila som. „Nerada ich nosím stiahnuté.“

„Nevadí,“ mávla rukou. „Aj takto ti to pristane. Tak poď sem, ešte trochu špirály a rúžu. Nič viac, sľubujem.“

„No dobre,“ súhlasila som.

Posadila ma k toaletnému stolíku. Pritiahla si taburetku a začala mi maľovať oči.

„Teraz mi povedz, aké máte na večer plány?“

„Večeru,“ odpovedala som snažiac sa príliš nehýbať, aby som náhodou neprišla o oči.

„Pôjdete si aj zatancovať?“ vyzvedala ďalej. Pokrčila som plecami, aby pochopila, že neviem nič bližšie.

Keď skončila, chytila ma za ruku a pozrela na mňa. Jej oči boli naplnené veľkým očakávaním.

„Hermiona, dúfam, že si to dnes so Samuelom užiješ.“

Prikývla som.

„Váž si tieto príležitosti,“ pokračovala Ginny. „Hneď ako sa vydáš, bude všetkému koniec. Muži sú romantickí len dovtedy, kým nezískajú to, čo chcú. Môžeš mi veriť, aj Harry je taký. Vôbec ho nenapadne, že by sme občas mohli zájsť na večeru, alebo sa niekam zabaviť. Nevyčítam mu to. Stále je tu Voldemort, smrťožrúti a vojna... Avšak dobre by mi padlo, keby sa mi trochu viac venoval.“

S povzdychom som vzala na vedomie, že Ginny očakáva od tohto večera oveľa viac, než ja. Radšej som to nechala tak.

„A teraz... poď!“ povedala, keď začula zvuk zvončeka. „Buď k nemu milá!“

***

Vo  vstupnej hale stál Samuel oblečený v elegantnom obleku s kravatou. Keď ma zbadal, venoval mi široký úsmev. Na poslednom schode sa sklonil a jemne mi pobozkal ruku.

„Si nádherná!“

V rozpakoch som poďakovala a pritiahla som si bolerko bližšie k telu.

Pod krížovou paľbou Harryho a Síriusovho pohľadu sme prešli ku dverám.

Reštaurácia, v ktorej sme mali rezervovaný stôl, sa volala Exodus. Netuším, čo mal názov podniku v hosťoch evokovať. Možno, aby dlhé roky spomínali na jedlo, ktoré v tomto zariadení skonzumovali, alebo aby sem po rovnako dlhý čas nevkročili.

***

Večera bola nakoniec príjemná. Samuel sa ma očividne snažil očariť a ja som jeho snahu oceňovala i napriek tomu, že som pôvodne nebola nadšená myšlienkou na spoločné rande. V priebehu večera sa správal ako dokonalý džentlmen. Vŕtalo mi v hlave, či je taký stále, alebo sa len snaží na mňa zapôsobiť. V tej chvíli by mi neprekážala ani druhá možnosť, pretože to na ňom nebolo poznať.

Príjemne sme sa porozprávali o rôznych maličkostiach, napríklad o Rokforte, krásach jari, nových článkoch v Dennom Prorokovi, Harryho boji s Voldemortom i o tom, že obyčajní ľudia vôbec netušia, čo sa deje v zákulisí.

„Zbožňujem,“ začal Samuel s chichotom (áno, s chichotom!), keď „zasvätení“ poskytnú interview Rite Skeeterovej. Občas z toho vzídu neskutočné hlúposti a ja sa pri raňajkách dobre bavím.“

Potom sme sa začali rozprávať o knihách. Vysvitlo, že má rád knihy rovnako ako ja.

Kto by si to o ňom pomyslel?

„Knihy neklamú,“ povedal a ja som skepticky pokrútila hlavou.

„Samuel, knihy píšu ľudia a ľudia, žiaľ, klamú.“

„Zlá skúsenosť?“ zahľadel sa na mňa skúmavo.

Mykla som plecom. „Máš na mysli ľudí alebo knihy? Nad prvým sa už dávno nepozastavujem, nad druhým až v poslednom čase,“ vzdychla som si a pomyslela pritom na chýbajúci návod na prípravu elixíru.

„Niečo hľadáš?“ spýtal sa a vložil si do úst kúsok pečenej hovädziny.

„Neustále niečo hľadám. Občas s úspechom, občas nie. Je zaujímavé, že v knihách často chýbajú najčerstvejšie poznatky.“

„Možno by sme ich mohli hľadať spolu,“ prehodil akoby mimochodom a pozrel na mňa zboku.

„Možno,“ pritakala som a zmienila sa o tom, že po Butterovom zmiznutí som začala variť elixíry pre rád ja.

„Akiste vieš, že Remus je vlkolak. Greg Butter mu pripravoval elixír, aby zmiernil vplyv splnu na jeho osobu.“

„Protivlkolačí elixír?“ prikývol vážne. „Poznám jeho účinky, hoci som ho nikdy nevaril. Z akých prísad pozostáva?“

„To je to, čo zatiaľ neviem,“ s kyslým úsmevom na tvári som pokrčila plecami. „Odvar vynašli len pred desiatimi až pätnástimi rokmi a dnes už nie je k dispozícii pôvodný recept.“

„Ak dobre viem, profesor Snape pracoval na jeho vylepšení,“ poznamenal a ja som vystrúhala grimasu.

Nepýtal sa ma, z akého dôvodu sa tak tvárim. Možno usudzoval, že sa mu zdôverím so svojimi zážitkami. To určite!

Opustili sme reštauráciu a pobrali sa hľadať miesto, odkiaľ by sme sa mohli nepozorovane premiestniť.

„Môžem ti pomôcť?“

Uprela som na neho spýtavý pohľad. Zastavili sme sa a on podišiel ku mne.

„S čím mi chceš pomôcť?“

Prstom prešiel po línii mojich pier.

„S čímkoľvek ti rád pomôžem.“

Pristúpil ešte bližšie a ja som privrela oči, aby som sa pustila do lúštenia zmesi pocitov vo svojom vnútri. Bolo ich priveľa.

Pobozkal ma. Pomaly, pokojne.

Vrátila som mu bozk.

O malú chvíľu sa odtiahol a s hlbokým pohľadom do mojich očí povedal: „S čímkoľvek, momentálne mám však na mysli protivlkolačí elixír.“

„Takže s ním?“ zamumlala som priškrtene.

Znovu ma pobozkal. Pritiahol si ma do náručia a ja som musela uznať, že sa mi to páči. Ruky som ovinula okolo jeho krku a bozk som mu opätovala. Rukami kĺzal po mojom chrbte stále nižšie a nižšie, až na môj zadok. Rýchlo sme sa od seba odtrhli. Bolo zrejmé, že je v rozpakoch.

„Nehnevaj sa, Hermiona. Asi to bolo príliš rýchle. Prepáč mi.“

Zažmurkala som a prikývla.

„V poriadku, Samuel, radšej spomaľme.“

Premiestnili sme sa k sídlu rádu. Pobozkal ma na líce, poprial mi dobrú noc a odmiestnil sa.

Nevedela som zaspať. Dlho som sa prehadzovala na posteli. V hlave sa mi mihalo množstvo myšlienok a obrazov. Poprekrúcali všetko, čím som si bola doteraz istá.

Samuel bol veľmi príťažlivý muž. Avšak z jeho správania som mala pocit, akoby mal všetko dopredu premyslené – odpovede na všetky otázky, reakcie na všetky situácie.

Chvíľu som si nespokojne mumlala popod nos, nakoniec sa mi však podarilo zaspať.

Snívalo sa mi o Severusovi.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.03. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Re: 4. Svetlo sviece (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 07.10. 2023
|
Teda! Hermiona Grangerová na večeři s lé-kouzelníkem od sv. Munga! Novinový článek z první strany. To by si Rita jistě dala líbit, kdyby je potkala. Snad ne.
Díky za překlad.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 4. Svetlo sviece Od: Jacomo - 12.09. 2011
To je zvláštní - vadí nám Samuel, protože tam chceme vidět Severuse, nebo je jeho chování fakt tak divné, že se nad ním pozastavujeme? Netuším, ale co vím jistě, je, že mi taky leze na nervy. Hermionu chápu, musí se cítit osaměle, ale než Samuel, to už by mi k ní víc pasoval Sirius. Ha, to je myšlenka, napsal to někdy někdo? :-)
Re: 4. Svetlo sviece Od: Elza - 12.09. 2011
Jacomo, mluvíš mi z duše. Od první kapitoly tohoto pokračování si říkám, že Hermiona se Siriusem jsou sehraní jak staří manželé... *:DD Hermioně se nedivím, že se nechá líbat. Mladá holka lásku potřebuje. *;-) Ale ze Samuela se mi ježí chlupy na hřbetě. Kdo ví proč?
Re: 4. Svetlo sviece Od: Elza - 12.09. 2011Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 12.09. 2011
Vidím, že Jacomo s Elzou sú veľmi všímavé:  "Hermiona se Siriusem jsou sehraní jak staří manželé", "to už by mi k ní víc pasoval Sirius" )  To nie je špatný postreh, vôbec nie... Keby sa neobjavil Severus, možno by to išlo týmto smerom. A mne by to ani veľmi neprekážalo. *krčí plecami* Síriusa v Stávke a jej pokračovaní mám veľmi rada. Vďaka, dievčatá.

Re: 4. Svetlo sviece Od: teriisek - 12.09. 2011
Hm, psala jsem už minule, že mám z toho chlapa zlý pocit, a tahle kapitola tomu moc nepomohla. Pořád čekám, kdy něco provede... Fakt se mi nelíbí! Díky moc za překlad, jsem zvědavá, co bude dál!
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 12.09. 2011
Teriisku, vďaka. Samuel je síce veľký fešák, ale jeho konanie nevyznieva príliš úprimne. Budeme teda čakať, kedy "neco provede", alebo nás len autorka vodí za nos. ;-)

Re: 4. Svetlo sviece Od: myska111 - 11.09. 2011
Samuel je zvláštní postava, těžko říct co má v úmyslu. Pomáhat Řádu, nebo je tajný špeh a chce Hermionu využít. Doufám, že už se brzy na scéně objeví Severus.
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 12.09. 2011
Mysko, díky. K problému "Samuel" - nejaký úmysel tam bude, ale neprezradím, či dobrý alebo zlý. Hneď, ako sa to dozvieme, objaví sa Severus. ;-)

Re: 4. Svetlo sviece Od: Zuzana - 11.09. 2011
Jasne, že má zo Samuela blbý pocit :) ona predsa potrebuje Severusa. Samuel je len náhrada a dosť chabá náhrada. Nech ho pošle do kelu. Nepáči sa mi, že sa nechala hneď bozkávať. Ale chápem, že ju nemôžeme zatvoriť do kláštora, kým sa mrzutému profesorovi uráči vrátiť sa na scénu. Samuel bude zradca? alebo len ambiciózny chudák? Niečo ako Percy. Neviem prečo,ale dosť mi ho pripomína. Ďakujem za preklad .
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 11.09. 2011
Zuzi, zaujímavé úvahy si predostrela. Súhlasím s tebou, že Samuel je iba chabá náhrada. Lenže roky plynú, okolo zúri vojna a kde sa nachádza Severus, ani srnka netuší...aspoň zatiaľ. Dík za komentík. :-)

Re: 4. Svetlo sviece Od: zuzule - 10.09. 2011
S jedním jde na rande a o druhým se jí zdá... Stejně to vyhraje Severus. :P :D
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 11.09. 2011
Zuzule, budeme držať Severusovi všetky palce ;-) Vďaka.

Re: 4. Svetlo sviece Od: JSark - 10.09. 2011
Jedeš, potvoro? Výsostné územie Severusa Snapa! :DD
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 11.09. 2011
Presne tak! Hoci si päť rokov naň nerobil nároky. Ale aj tak! ;-)

Re: 4. Svetlo sviece Od: denice - 10.09. 2011
Ginny je dobrá kamarádka, když se snaží, aby si Hermiona užila trochu zábavy, ale pořád si myslím, že Samuel není ten pravý. Na toho správného sarkastického černookého černovlasého lektvarového mága netrpělivě čekám. Díky. 
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 11.09. 2011
Denice, dík. Asi nám je všetkým jasné, že Samuel nie je ten pravý. Tak už len vydržať a čakať, kedy sa to otočí. ;-)

Re: 4. Svetlo sviece Od: Katherine - 10.09. 2011
Grrrrrrr! Samueli, padej od ní, ta není pro tebe! Sevééé, kde jsi?! Sahá ti na Hermionu! Ok, asi už mi z toho začíná hrabat  Ale Samuel mi vadí čím dál víc (a já prostě nevím proč) a nejraději už bych viděla na jeho místě Severuse. Prozraď, kdypak se nám objeví sám Mistr? No, aspoň že se o něm Hermioně zdají sny...
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 11.09. 2011
Veru, Samueli, ruky preč od Hermiony! Mistr príde čoskoro, lenže plán je plán ;-) Vďaka za komentár.

Re: 4. Svetlo sviece Od: Gift - 10.09. 2011
Mam podobny pocit ohledne Samuela jako Hermiona. Prestoze mi v teto povidce neni doslova sympaticka (mozna je to tim, ze jsme teprve u 4. kapitoly a jeji charakter se zatim doopravdy neukazal), libi se mi, jak byly popsany jeji zmatene pocity. Lehce laxni pristup, pritom mozek stale zapnuty;-). Navic jsem toho nazoru, ze podobna barva satu by ji doopravdy slusela... Snad se nam brzy objevi i muj oblibeny ucitel lektvaru:-). Diky moc za preklad, tesim se na dalsi!
Re: 4. Svetlo sviece Od: solace - 10.09. 2011
S tvojím názorom na Hermionu a pocitmi z nej súhlasím. Zrejme na ňu dolieha ponurá atmosféra okolo nej (vojna, Dumbledorov zlý stav) a predchádzajúce sklamania vo vzťahoch; aj keď je na skeptické postoje vekom mladá... rozumom už dávno nie. Tiež si myslím, že by jej bordová farba pristala, napr. niečo takéto: http://www.mylove-dress.com/2011-burgundy-tea-length-chiffon-halter-cocktail-dress-bridesmaid-dress-732-p-2817.html Ďakujem za komentár.

Prehľad článkov k tejto téme:

Morgan: ( solace )25.10. 201116. Epilóg
Morgan: ( solace )21.10. 201115. Pod čiernym rubášom
Morgan: ( solace )17.10. 201114. Útok
Morgan: ( solace )13.10. 201113. Dvojník bez podoby
Morgan: ( solace )10.10. 201112. Aj jeden Snape stačí
Morgan: ( solace )06.10. 201111. Domov, sladký domov
Morgan: ( solace )02.10. 201110. Nečakaný hosť
Morgan: ( solace )29.09. 20119. Sen a skutočnosť
Morgan: ( solace )25.09. 20118. Káva bez cukru
Morgan: ( solace )20.09. 20117. Stratená
Morgan: ( solace )16.09. 20116. Temnota sa vkráda...
Morgan: ( solace )12.09. 20115. Zlatý dážď
Morgan: ( solace )10.09. 20114. Svetlo sviece
Morgan: ( solace )06.09. 20113. V službách Fénixovho rádu
Morgan: ( solace )03.09. 20112. Liečiteľ a nevyliečiteľný
Morgan: ( solace )30.08. 20111. Na počiatku
. Úvod k poviedkam: ( solace )29.08. 2011Úvod druhé série