Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

3. V službách Fénixovho rádu

Vo vojne a v láske je dovolené všetko
Vložené: Elza - 06.09. 2011 Téma: Vo vojne a v láske je dovolené všetko
solace nám napísal:

Vo vojne a v láske je dovolené všetko

Originál: Háborúban, szerelemben mindent szabad

Author of original story: Morgan - Preklad a FanArt: solace

 Rating: 16+

Kapitola neprešla beta-readom

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

V službách Fénixovho rádu

Sedela som na parapete okna svojej izby na Grimmauldovom námestí číslo dvanásť a pozerala do zadného dvora. Dolu pod mojím oknom rástla jabloň a pred tromi dňami krásne zakvitla. Dni sa postupne predlžovali. Hrejivé lúče slnka hladili ako jemný zamat. Dotýkali sa ma, aby zahnali mrazivý chlad. Hneď som mala lepšiu náladu. Potešila som sa pohľadom na ružovkasté kvety jablone a zoskočila z parapetu.

„Cici, cic...“

V košíku vedľa mojej postele ležal kocúr farby čiernych sadzí a na moje zavolanie zdvihol hlavu. Zadíval sa na mňa nádhernými očami a ticho mňaukol. Natiahla som k nemu ruku a on vyliezol z košíka. Vzala som ho do náručia a sadla si s ním na posteľ.

Krivolab mi, žiaľ, pred dvoma rokmi uhynul. Už nebol najmladší a v jedno krásne letné ráno odišiel navždy.

Jemne som hladkala Tuláka, ktorého som dostala pred necelým rokom od Síriusa. Tulák si s ním veľmi dobre rozumel, až pokým sa Sírius nepremenil na psa. Od tých čias ho podozrievavo obchádzal veľkým oblúkom a Sírius to považoval za obyčajnú nevďačnosť.

„Ja som ťa daroval tvojej skvelej paničke, ty zdochliak,“ zdôrazňoval mu zvyčajne. „A potom, že má človek konať dobro...“

Zatiaľ, čo Sírius hundral, Tulák urazene odbehol preč.

Trúfam si tvrdiť, že môj kocúr si bezhlavý útek z podobných situácii vycibril do dokonalosti. Pravdupovediac, ho okrem mňa nemal nikto v láske, ale postupne si naň všetci zvykli. Harry po jednom, nezvyčajne bolestivom škrabnutí dokonca vyhlásil, že nebude Tuláka siliť, aby sa s ním spriatelil, keď nemá záujem.

Vtom som zdola začula Remusov hlas.

„Stretnutie rádu! O päť minút v kuchyni!“

Kým som vyšla z izby, ešte raz som pohladila Tulákov chrbát.

Kocúr urazene zamraučal.

„To nie je nič pre teba,“ vysvetľovala som mu. „Bude tam aj Sírius.“

Už mnohokrát ma prekvapilo, že môj kocúr očividne chápe, čo mu hovorím. Síriusovo meno znelo dostatočne odstrašujúco, aby sa mu chcelo ísť dole.

Obliekla som si čierny sveter a zišla do kuchyne. Pohľadom som prebehla po miestnosti. Boli tam všetci členovia rádu. Spýtavo som zdvihla obočie a Sírius kývol hlavou.

„Obrad prijímania,“ povedal a zaškaredil sa, akoby mu dýchol do tváre tryskochvostý škrot.

Zvedavo som sa usadila na jednu zo stoličiek. Prijímanie nových členov bola zakaždým vzrušujúca udalosť. Z predsiene bolo počuť buchnutie dverí a spoza verají vykukla Remusova hlava.

„Predstavujem vám nového kandidáta,“ ukázal Harry kamsi za môj chrbát.

Kým som sa stihla otočiť, stál na prahu miestnosti Samuel Carminton. Na tvári mu pohrával úsmev. Asi som sa zatvárila dosť šokovane, lebo ma Kingsley štuchol lakťom do rebier. Rýchle som sa spamätala a zatvorila ústa.

„Hermiona,“ kývol hlavou muž stojaci vo dverách a ja som sa pousmiala.

„Dobrý deň, Samuel.“

Sírius sa opieral o kuchynský pult a premeriaval si zhromaždenie.

Liečiteľ po ňom skĺzol pohľadom a úsmev mu zamrzol na tvári. Vzápätí sa však znepokojujúco rýchlo vrátil späť, ako keby jeho majiteľ len na moment vypadol z vopred nacvičenej roly.

„Vy ste Sírius Black, ak sa nemýlim? Veľa som o vás počul.“

Zdalo sa, že to Sírius nevzal ako poklonu.

„Prečo ste sa rozhodli vstúpiť medzi členov Fénixovho rádu?“ strelil po ňom priamo, nenamáhajúc sa zaoberať zdvorilostnými frázami.

Samuel neupadol do rozpakov. Bolo zrejmé, že si odpoveď na túto otázku dôkladne premyslel.

„Teraz, keď som sa v dôsledku Dumbledorovej choroby dostal do blízkosti rádu, nadobudol som pocit, že by som vám mohol pomôcť v boji s Vy-Viete-Kým.“

„My vieme s kým,“ podotkol Harry. „Otázka znie, či to viete aj vy? Dumbledore často prízvukoval, že ten, kto sa bojí mena, sa bojí aj jeho nositeľa.“

Carminton vytreštil oči.

„Vy z neho nemáte strach?“

Harry pokrútil hlavou.

„To nie je dôležité. Ak sa bojíte vysloviť jeho meno, ako chcete proti nemu bojovať?“

Liečiteľ sklonil hlavu.

„Spomedzi členov rádu ho každý oslovuje menom?“

„Áno,“ odpovedal Sírius. „Takže, ak ma tušenie neklame a vy sa nechcete bližšie zoznámiť s Voldemortom, bude lepšie, ak odídete. Viete, kde sú dvere, ktorými ste vošli.“

„Sírius!“ snažila som sa naňho apelovať. Nezdalo sa, že by to malo nejaký efekt. V protivnosti je takmer neprekonateľný.

Remus zdvihol ruku naznačiac, že chce niečo povedať.

„Pozrite, Samuel si všetko dôkladne premyslel. Nemyslím si, že ho pár nepriateľských poznámok odradí od cieľa.“

Významne pozrel na svojho najlepšieho priateľa, ktorý vzdorovito hľadel na strop. Vedela som, že sa s Carmintonom doteraz nestretol, napriek tomu bolo zrejmé, že má problém nielen s jeho výzorom.

„To je pravda. Dopočul som sa, že vám chýba človek, ktorý by pripravoval elixíry. Preto som usúdil, že by som vám mohol byť užitočný.“

Asi po minúte ticha sa opäť ozval Harry.

„Zdá sa, že vás nedokážeme odradiť od úmyslu stať sa členom rádu,“ skonštatoval vecným hlasom a krstného otca stiahol na najbližšiu stoličku. „Takže teraz... Samuel, pristúpte ku mne a zopakujte nasledujúce slová...“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: sisi - 17.06. 2018
Samuel jede prostě po Hermioně a jde si za tím přes mrtvoly. Blbec. Hermiona hluboko v srdci ví, že patří Snapeovi. Díky za překlad.

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: jerry - 13.09. 2011
na tom samuelovi mi nieco nesedi. hmm som zvedava co to bude.
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 14.09. 2011
Hmm, prezradím??? Neprezradím??? Konšpirácia. ;-)

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: Katherine - 07.09. 2011
Nějak se tady hromadí lidé, kteří nevěří Samuelovi. Musím se k nim připojit - taky mi to přijde nějak nápadné, že jeden den léčí Brumbála a hnedka si chce vstoupit do Fénixova řádu, a zrovna, když jim chybí lektvarista. Ale možná jsem  jen paranoidní. Vlastně ne, já opravdu jsem paranoidní jenže to, že jsem paranoidní, ještě neznamená, že po mně nejdou, že? Díky moc za překlad Už se nemůžu dočkat, až se objeví Severus!! A souhlasím s tvrzením, že si Sev určitě porozumí s kocourem - už proto, že budou mít stejný názor na lidi kolem, zejména na Siriuse
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 08.09. 2011
Katherine, vďaka za komentík. Áno, Samuelovi neverí množstvo ľudí, uvidíme, ako sa chlapec prejaví. Nemyslím, že si paranoidná, iba čítaš medzi riadkami ;-)  Severus by si kocúra určite obľúbil, ak nie hneď, tak časom určite. Uzavreli by pakt proti Síriusovi. :-))

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: Nade - 07.09. 2011
Tulák nemá rád Siria a ani nikdo z ostatních mu moc nevoní. Tuším, že se Severusem si bude náramně rozumět. Samuel je mi podezřelý. Nejsem si úplně jistá jeho motivací.  Díky, těším se na pokračování.
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 08.09. 2011
Nade, Tulák a Severus by možno mohli byť priateľmi. Možno by si ho obľúbil, keby videl, že trpí averziou voči Síriusovi :-DD. Samuela podozrievate takmer všetky. Ale prečo??? :-)) Vďaka.

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: myska111 - 07.09. 2011
Tak nějak jsem doufala, že se tam objeví Severus a ne nějaký Samuel. Nedivím se Siriusovi, že je nedůvěřivý. Jsem zvědavá jakou roli v této povídce ten Samuel sehraje. Těším se na pokračování.
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 08.09. 2011
Mysko, díky. Severus sa objaví. Sírius bol  podozrievavý odjakživa. Tiež sa mu nečudujem, ale niekedy to preháňa (teraz nemám na mysli Samuela) ;-)

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: Zuzana - 06.09. 2011
Čierny kocúr? Tulák? Nebude to animágus? A nie je to stratený profesor? Prijatie nového člena bolo trochu deprimujúce, aspoň pre toho nového. Musí byť Sírius tak odporný? Chápem, že si medzi seba nechcú pustiť hocikoho, ale k Samuelovi boli protivný. Toto bola kratučká kapitola. Dúfam, že ďalšia bude skoro. Ďakujem za preklad.
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 08.09. 2011
Zuzi, NIE, ale bola by to zaujímavá dejová línia. Prijatie Samuela mohlo byť srdečnejšie. Sírius asi žiarli, alebo len voči nemu nepociťuje sympatie. Díky.

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: denice - 06.09. 2011
Nesmírně se mi líbil Sirius hašteřící se s kočkou. Nemám ráda Samuela, Remus se mi zdá příliš důvěřivý. Samuel se doslechl, že jim chybí lektvarista - od koho asi? A teorie vyslovená v předchozím komentáři se mi zdá geniální. Díky.
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 06.09. 2011
Denice, ďakujem. Odkiaľ sa Samuel dozvedel, že im chýba lektvarista? Možno od Remusa...? Niekto mu musel dať ponuku na vstup do rádu a odporučiť ho... predpokladám.  Teória v predchádzajúcom komentári ma tiež nadchla. D

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: JSark - 06.09. 2011
Čierny kocúr, ktorý nemá rád Siriusa a Harryho a ktorého okrem Hermiony tiež nikto neobľubuje. Hm, koho mi len pripomína? Že by bol Severus animágom? No to by bol gól. Samuel sa mi nepozdáva, neviem prečo. Je na ňom niečo falošné. Vďaka za preklad.
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 06.09. 2011
JSark, takto som sa dávno nepobavila. Severus ako Hermionin čierny kocúr? Ale ten popis na neho sedí ako uliaty, máš pravdu :-DDD Aké oči by vyvalil Sírius, keby vysvitlo, že vlastne daroval Hermione Severusa? (hypoteticky) By to, chudák, neprežil. :-DD Veľká vďaka :-)

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: teriisek - 06.09. 2011
A mně se ten léčitel taky nelíbí, souhlasím se Siriusem... nevím proč, jen mám takové zlé tušení, snad neopodstatněné! Díky za překlad, jsem zvědavá, co bude dál!
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 06.09. 2011
Teriisku, k tušeniam sa nebudem vyjadrovať. Všetko sa uvidí čoskoro. ;-) Dík za komentík.

Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: zuzule - 06.09. 2011
Tak tahle číča nemá ráda Siriuse, jó? :D Hmm, nový člen Řádu. A Severus furt nic, jó?
Re: 3. V službách Fénixovho rádu Od: solace - 06.09. 2011
Jó, jó... Severus furt nic. *krčí plecami* Ale sľubujem, že bude... čestné pionierske ;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Morgan: ( solace )25.10. 201116. Epilóg
Morgan: ( solace )21.10. 201115. Pod čiernym rubášom
Morgan: ( solace )17.10. 201114. Útok
Morgan: ( solace )13.10. 201113. Dvojník bez podoby
Morgan: ( solace )10.10. 201112. Aj jeden Snape stačí
Morgan: ( solace )06.10. 201111. Domov, sladký domov
Morgan: ( solace )02.10. 201110. Nečakaný hosť
Morgan: ( solace )29.09. 20119. Sen a skutočnosť
Morgan: ( solace )25.09. 20118. Káva bez cukru
Morgan: ( solace )20.09. 20117. Stratená
Morgan: ( solace )16.09. 20116. Temnota sa vkráda...
Morgan: ( solace )12.09. 20115. Zlatý dážď
Morgan: ( solace )10.09. 20114. Svetlo sviece
Morgan: ( solace )06.09. 20113. V službách Fénixovho rádu
Morgan: ( solace )03.09. 20112. Liečiteľ a nevyliečiteľný
Morgan: ( solace )30.08. 20111. Na počiatku
. Úvod k poviedkam: ( solace )29.08. 2011Úvod druhé série