Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

11. kapitola

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 25.06. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Tak táto kapitola bola v čase prekladu prisľúbená game, takže jej ju týmto venujem. Len dúfam, že už máš úspešne po skúškach a tak si túto kapitolu vychutnáš. :D


 

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham  

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/11/What_the_Room_Requires

Preklad: Jimmi

Beta-read: Rapidez, Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Upozornenie: Kapitola obsahuje zvukovú nahrávku

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

  


 

AN: Všetci ste fantastickí! Povzbudzujete ma viacej než tušíte! Ďakujem vám! Prosím, vychutnajte si to a zanechajte komentár!

PP: Ukážku z filmu Mary Poppins, o ktorej sa tu hovorí, nájdete: http://www.youtube.com/watch?v=g89NxTTycxc
V preklade je použitý text z titulkov k českej verzii tohto filmu.
Len drobnosť: pestúnka je po česky chůva, so slovom pěstoun nemá nič spoločné. My púšťame šarkanov, ale preklad piesne je český, preto je tam slovíčko drak.

 

VVVV

DEŇ PIATY

DRACO

Otvoril som oči. Žmurkol som. Potom som sa prudko posadil.

Zízal som na svoj členok. Počas noci som vrecká s ľadom skopol a na bielom vankúši som mal položené len samotné chodidlo. Svoje dokonale normálne vyzerajúce chodidlo.

Zvraštil som obočie, keď som riskol zdvihnúť nohu a pretočiť členok na jednu a potom na druhú stranu. Nebolelo to. Vôbec.

Pozrel som na Hermionu, ktorá spala na boku neďaleko mňa, tvárou ku mne. Možno na tej teórii s ľadom niečo bude.

Samozrejme, to jej nikdy nepoviem.

Pritiahol som si nohu bližšie a prehmatal ju palcami, ktoré som pritláčal na priehlavok nohy. Skúmal som miesto, ktoré vtedy bolelo najviac, kosť v strede, o ktorej som si bol istý, že je zlomená. Ale nebola. Určite nie teraz.

Dlho som tam sedel, zízal na svoju nohu a členok. Potom som sa načiahol po ponožku, natiahol si ju, obul si topánku a zaviazal šnúrky. Na to som vstal, modrá deka zo mňa spadla. Hľadel som na ňu.

Bolo mi celkom teplo. Nie horúco, ale teplo, v mojom vnútri. Tak mi bývalo, keď som spával doma pri kozube. Zato Hermiona vyzerala zmrznuto. Kolená mala pritiahnuté k hrudi a ruky zastrčené medzi ne. Znova som premýšľal o tej deke, potom som ju zdvihol a hodil ju na ňu. Prečo nie? Ja som ju nepotreboval.

Nadýchla sa, stiahla obočie, ale potom sa načiahla a pritiahla si tú deku tuhšie okolo pliec. Na chvíľu som ju len sledoval, potom sa otočil, odtlačil vŕbové závesy z cesty a vydal sa v tom chladnom vzduchu pred svitaním otestovať svoj novozahojený členok.

 

VVVVV

DRACO

Bol jasný deň, už skoro poludnie a ja som sa stále pokusne prechádzal sem a tam, keď sa z vŕby vynorila Hermiona. Len čo vykročila zo závesov, pretrela si tvár. Vietor jej zachytil vlasy a rozstrapatil ich. Potom otvorila oči, uvidela ma a vyvalila oči. Ústa mala dokorán.

"Čo... ty chodíš!"

"Dobrý postreh," poznamenal som, hoci som nemal chuť sa na ňu osopiť. Potom som vyskočil dohora tak silno, ako som dokázal, poľahky pristál a škeril sa na to pole. "Cítim sa fantasticky."

Hermiona podišla ku mne, hľadela na moju nohu, užasnutý, široký úsmev sa roztiahol jej tvárou.

"To je neuveriteľné!" zasmiala sa. "Nemôžem tomu uveriť!"

"Ani ja nie," priznal som sa. "Bol som si istý, že som ho mal zlomený." Odvrátil som sa, aby mi nevidela do tváre. "Ale myslím, že... nebol."

"Ach, nie, zdal sa mi zlomený," odvetila Hermiona, podišla bližšie, stále striedavo hľadela na moju nohu a tvár. "A aj keby bol len opuchnutý, ľad by mu tak rýchlo nepomohol!"

"Čo potom naznačuješ?" Zamračil som sa na ňu. Pokrčila plecami, nadvihla obočie a pokrútila hlavou.

"Mágia?"

So smiechom som si odfrkol.

"Skvelé," znova som povedal, hoci nie tak hrozivo ako predtým. "Myslím, že to dáva zmysel, ak to bolo v prvom rade len imaginárne zranenie."

"Považujem to za možné," povedala Hermiona. Pozrel som sa na ňu a môj úsmev zmizol. Mračila sa a oči mala nesústredené. Snažila sa na to prísť. Prehltla, keď jej do hlavy vstúpila myšlienka, ktorej som sa ja pokúšal vyhýbať - tá, o ktorú by som sa s ňou nepodelil.

Vedel som, že mi včera večer spievala. A videl som zlaté svetielka skôr, než som zaspal.

Urobila to tá pieseň, presne tak ako ju moja pieseň rozrušila?

Vyliečila mi nohu?

Odvrátil som sa a začal kráčať, ruky som strčil do vreciek.

"Kam ideš?" zavolala Hermiona.

"Dnes dopoludnia budem kráčať na svojej zázračne vyliečenej nohe," zavolal som nazad. "Poď."

Len čo to opustilo moje ústa, oči sa mi rozšírili a srdce poriadne zabúchalo. Čo som to práve povedal?

Podľa všetkého zažívala ten istý šok a zmätok, pretože som od nej nič nezačul. Tvár sa mi rozpálila, ale neotočil som sa. Potom tú trávu rozrazili bežiace kroky a ona sa dorútila ku mne. Pozrela na mňa, venovala mi polovičný zadychčaný úsmev a len začala kráčať. Zaťal som čeľusť a vyhýbal sa pohľadu na ňu. Ale z nejakého dôvodu mi ten vrelý pocit v mojom vnútri nedovolil udržať si výraz Frfľoša. A skôr než som si to uvedomil, zdvihol som hlavu, uvoľnil plecia a zhlboka sa nadýchol raňajšieho vetra. Kútikom oka som postrehol, že Hermiona urobila to isté. A v tej chvíli sa niečo vo vnútri mojej hrude uvoľnilo, ako keby sa rozviazal nejaký uzol. Už som si dlhšie tak celkom neprial, aby šla skrátka preč a nechala ma samého.

Ale ako predtým, ani toto som jej nemal v pláne prezradiť.

 

VVVV

DRACO

"Toto mi tak veľmi pripomína letné prázdniny," poznamenala Hermiona s pohľadom upretým na oblohu. "Asi tak v období, keď sa blížil začiatok školy." Vzdychla si. "V tom čase roka som vždy zostala taká natešená."

Bol som zaneprázdnený preskakovaním cez trsy jačmeňa, ktoré boli vyššie než ostatné, začínal som byť nadšený z toho, aké pevné mi pripadali členky a kolená, keď som vyskočil - v skutočnosti lepšie než kedy predtým. Preskočil som ešte jeden trs a s chrapčaním pristál, keď moje podpätky zasiahli tú vrždiacu trávu.

"Si šialená," povedal som. "Prečo by si mala byť natešená, že sa vraciaš do školy?"

"Neviem - vždy som ju mala rada," veselo povedala Hermiona, odtrhla steblo jačmeňa a krútila ním pri chôdzi v prstoch. "Samozrejme, keby si bol zvyknutý sedieť v nudnej učebni a nerobil celý deň nič okrem počítania a gramatiky a potom by si zrazu prešiel na kúzla a elixíry, tiež by si bol natešený."

Nedôverčivo som sa na ňu pozrel.

"Muklovská škola je takáto?"

Prikývla. Prevrátil som očami.

"Zabil by som sa."

Zasmiala sa.

"Ale letné prázdniny mám rada, aby si si zase nemyslel."

"Čo sa na nich dá nemať rád?" spýtal som sa, preskočil cez ďalší trs vlniacej sa trávy. "Ani zďaleka nie toľko pravidiel, môžeš zostať dlho hore, jesť a robiť čokoľvek, čo chceš; neexistujú žiadne domáce úlohy a žiadne hodiny Veštenia."

To ju vážne rozosmialo a ja som sa uškrnul, pretože som mal pravdu.

"Pravda, určite pravda," priznala. "Trelawneyová dokáže byť vážne zážitok."

"Áno, zážitok v chrápaní," zamrmlal som.

"Čo robievaš cez leto?" spýtala sa. Sústredil som sa, žmúril oči dopredu predo mňa na veľmi vysoký trs jačmeňa, odmeriaval, či ho dokážem preskočiť, keby som sa rozbehol - takže som odpovedal duchom neprítomný.

"S otcom chodíme na metlobalové zápasy; sprevádzam matku, keď robí svoje každoročné nákupy a znova prerába celé prvé poschodie domu. Ehm..." zamyslel som sa na chvíľu. "V júni mávame môj narodeninový večierok... Trochu cestujeme."

"Cestujete? A kam?" spýtala sa Hermiona. Pokrčil som plecami, pripravil sa, tri kroky poklusom, skočil som a zúčtoval s tým vysokým miestom. Keď som pristál, prehrabol som si rukou vlasy a vzhliadol nahor na ten biely mrak pred nami.

"Ach, do Talianska, na náhodné miesta v Rusku - Egypt, Francúzsko, Dánsko..."

"Závidím ti," odvetila Hermiona. "Ja som nikdy veľa necestovala."

Znova som pokrčil plecami.

"Samozrejme, že si necestovala."

Hermiona na chvíľu zmĺkla. Myslel som, že po tej vete zostane ticho, ale prekvapila ma tým, že pokračovala.

"Najďalej, kam zvyčajne chodíme, je centrum Londýna. Hoci občas chodíme na návštevu k starým rodičom na vidiek - žijú vo Wiltshire."
Otočil som sa tvárou k nej.

"Vo Wiltshire?"

"Áno," prikývla.

"Tam leží môj dom."

"Vážne?" vykríkla. "Nikdy som ho nevidela."

"Nemôžeš," povedal som. "Ukryli sme ho."

"Ach."

Stále som kráčal, tentoraz vytiahol celé steblo a švihal s ním sem a tam, hore a dolu.

"Moji starí rodičia žijú na starej farme - kamennej, so silom," vravela Hermiona, kým kopala do stebiel. "Zvyčajne tam vonku veľmi fúka. Ako tu." Zdvihla tvár k oblohe.

"Toto je neuveriteľný vietor. To je škoda, že nemáme šarkana."

Zastal som.

"Čo nemáme?"

"Šarkana," zopakovala. "Vieš..."

Čakal som. Zasmiala sa a potom pokrútila hlavou.

"Máš lietajúce metly, a predsa nevieš, čo je to šarkan."

Zazeral som na ňu.

"Ak sa ideme začať urážať -"

"Nie, nie," zdvihla ruku, stále s úškrnom. "Šarkan je kus veľkého papiera alebo plátna, pripevnený na povrázok - držíš ten povrázok a vyhodíš šarkana do vzduchu, a vietor ho zachytí a vezme do výšav." Úsmev sa jej rozširoval, keď hľadela do diaľky, kráčala a spomínala. "So starým otcom sme skoro vždy púšťali šarkanov - miloval tú pesničku z Mary Poppinsovej, takže keď sme vytiahli šarkana zo skrine, nútil ma s ním doskákať k dverám a von na dvor, a spievať tú pieseň." Teraz sa zasmiala silnejšie, krútila hlavou. Ale ja som tú pesničku o šarkanovi nepoznal. Odlomil som klások zo stebla a krútil ho v ruke.

"Vieš, akú pesničku myslím," povedala, naklonila sa, aby sa na mňa pozrela. "Vieš... Však? Videl si ´Mary Poppinsovú´."

"Samozrejme, že nevidel," pohŕdavo som odvetil. "Prečo by som mal?"

"Cha!" takmer sa posmievala. "No, pretože je o kúzelnej pestúnke - pestúnke, ktorá dokonca nepotrebuje prútik, aby čarovala."

Zboku som sa jej prizrel.

"To je muklovská kniha?"

"Áno, a tiež film," odpovedala. "Muzikál."

"S pesničkou o šarkanovi," dokončil som.

"Áno."

"Dobre..." Nadvihol som na ňu obočie. Zastala.

"Čo je pesnička o šarkanovi?" spýtal som sa, pretože som predpokladal, že je to nejaké zaklínadlo. Hanblivo sa na mňa pozrela.

"Ty... chceš, aby som ti ju zaspievala?"

Rozhliadol som sa, potom rozhodil rukami.

"Nemôžeš si robiť žarty z mojej neznalosti a potom mi odmietnuť povedať, na čom sa smeješ."

Začervenala sa a pozrela inam, potom si odkašľala.

"Nuž, ehm..." Nadýchla sa.

"Dvě pence za papír a provázek

A teď už dost otázek," začala trasľavo. Pozrela na mňa, očervenela. Uškrnul som sa, pretože som miloval fakt, že sa necíti príjemne. Zastal som, založil ruky a naklonil hlavu.

"Pokračuj."

Znova prehltla.

"Křídla teď máš, tak leť jako pták

Svému draku otěže pevně svírat."

Zrazu odkráčala preč, popri mne, vyviedla ma z rovnováhy a jej hlas získal na istote.

"Ach, ach, ach! Tak ať letí náš drak!

Jen výš do oblak

Ať letí náš drak!"

Mávala rukami a ja som musel pobehnúť, aby som s ňou udržal krok. Nechala svoj hlas zvoniť nad tým poľom a ja som pocítil náhlu bolesť. Bola uprostred spomienky na svojho starého otca.

"V zemské atmosféře!

Kde vzduch čistý je

Tam ať létá náš drak -"

Prudko som zastavil, keď moja noha pristála na niečom drevenom. Zastavila a stočila sa. Odskočil som dozadu, potom som uvidel, čo to bolo: boli to tie červené dvere v zemi. Stiahol som sa ešte ďalej, zazeral na tú vec.

"Dvere!" vykríkla Hermiona, keď sa postavila vedľa mňa. Môj temný výraz zosilnel.

"Neotvoríš ich?" naliehala.

"Prečo?" zavrčal som.

"Pretože naposledy bola vo vnútri šachovnica."

"Nie, naposledy som si zlomil nohu."

"Neuhryzne ťa to."

Pozrel som sa jej rovno do očí.

"Ach, vážne? Ako to vieš?"

Vzdychla si, sklonila sa, zovrela kľučku a potiahla.

Pánty zaškrípali. Svetlo sa vlialo dnu. Dole na dne, vo vnútri drevenej dutiny ležal kosoštvorcový kus zeleného plátna s dvoma tenkými drevenými tyčkami v tvare kríža v strede, ktoré tvorili kostru tej kosoštvorcovej látky. Hermiona siahla dnu a zdvihla to. Zo spodku sa ťahal dlhý, široký kus stuhy, rovnako ako sa ťahal kus povrazu pripojený k cievke. Zdvihla to v slnečnom svetle a vietor sa jej to pokúsil vytrhnúť z ruky. Buď to, alebo sa tá vec pokúšala vyskočiť do vzduchu.

"Je to -"

"Šarkan," dokončila zadýchaná. Na sekundu bola omráčená. A ďalšiu sa pohybovala. "Na, na - toto drž."

"Drž čo -" skúsil som, ale nedostal som sa k dokončeniu skôr, než mi strčila tú cievku do rúk.

"Drž tieto konce tak, aby sa špagát mohol odmotať," poučila. Postavila sa a ponáhľala sa odo mňa preč, šarkan v ruke. Motúz sa napäl a potom sa cievka roztočila. Zovrel som ju.

"Nie, povoľ ju trochu!" zavolala Hermiona.

"Ja ne..." skúsil som, ale nepočúvala. Znova potiahla za šarkana, a ja som nechal cievku roztočiť sa, a potom vyhodila toho šarkana rovno do vzduchu.

Vietor ho zachytil a silno potiahol za motúz. Pripravil som sa, a zadržal, a ten malý zelený kosoštvorec vyskočil nahor a začal tancovať na konci motúza ako ryba na háčiku.

"Cha!" vypustil som.

"Vidíš?" výskala Hermiona, uháňala nazad ku mne a potom sa otočila, aby videla na toho šarkana. "Je dokonalý vietor."

"To má byť nejaká výzva, Grangerová?" spýtal som sa, nadvihol obočie. "Pretože pokiaľ vidím, tak človek len drží povraz a -"

V tej chvíli sa šarkan stočil k zemi a hoci som si zahryzol do jazyka a trhol za povraz, šarkan sa skrútil a šípkou zletel k zemi. Hermiona sa len väčšmi smiala.

"Áno, Malfoy - výzva je udržať ho vo vzduchu."

Vyšplechol som niečo urážlivé, ale nebolo mi rozumieť a ona ma nepočula - už poskakovala vpred, aby toho šarkana zdvihla. Tentoraz, keď ho vyhodila nad hlavu, sústredil som sa viac na to, aby som ho udržal vo vzduchu dlhšie než tri sekundy, než aby som formuloval niečo ľahkovážne a posmešné. Potom, keď som v tom ohľade uspel na niekoľko minút, zabudol som na svoj sarkazmus. A niekoľko minút na to som z toho skoro - skoro - začal mať radosť.

 

VVVV

HERMIONA

Ležala som na chrbte vo vŕbovej izbe, hľadela na tie blikotavé svetielka a po prvý raz za hodnú chvíľu som sa cítila vyčerpane. Nechala som svoje oči zavrieť sa, cítila som, ako sa kútiky mojich úst zdvíhajú. Dnes som videla Draca usmievať sa. Len krátko, keď prvý raz videl šarkana vzniesť sa. Áno, bol to záblesk, okamih - ale bol to okamih, kedy si nedával pozor. Ale keby som tie okamihy dokázala zozbierať, spraviť z nich možno niekoľko minút zraniteľnosti, možno by som mohla prejsť cez jeho brnenie a zistiť, čo som sa potrebovala dozvedieť o Katie Bellovej a o dôvodoch, prečo sa celý rok zakrádal po hrade. Prečo v tej kúpeľni plakal.

Krátko som sa nadýchla a zaťala čeľusť. Toto som musela robiť častejšie - musela som si pripomínať, čo tu robím. Bolo také ľahké zabudnúť na svet mimo tejto Komnaty, zabudnúť na to, ako plynie čas. Ako to Draco nazval na začiatku? Krajina divov? Možno mal väčšiu pravdu, než si uvedomoval.

A Draco sa ukazoval byť hlavolamom. Čím dlhšie som ho študovala - a to si vyberalo ohromnú daň na mojej obmedzenej trpezlivosti - tým ma súčasne odpudzoval aj zaujímal.

Keď kráčal, budil dojem zastrašujúcej osoby, hoci si to zjavne neuvedomoval. Jeho výška bola toho súčasťou, jeho pohyb plecami bol ďalšou. Keď bol zvlášť sebaistý - a nahnevaný či podráždený - v jeho kroku bol švih, ako keď napochodoval rovno pred toho hipogryfa uprostred triedy. A jeho tvár...

Všetky jeho výrazy boli živé, prenikavé a nikdy sa nikde nepozeral bezúčelne - najmenej zo všetkého na mňa. Mal zlý, ľadovo čierny pohľad – nápor, ktorý som často v poslednej dobe cítila - a keď sa uškrnul a prevrátil očami, pripadala som si vysoká dva palce. Buď to alebo som mala nutkanie jednu mu streliť. Chcelo to všetku silu mojej vôle, aby som si udržala radostné správanie a nedovolila jeho neustálej negativite dostať sa mi pod kožu. Bola som kvôli tomu taká unavená...

Ale na druhej strane, v iné časy, keď som ho prichytila pozerať sa na oblohu, jeho čelo sa vyhladilo a oči mal jasné, videla som niečo iné. Nie, nie iné. Bol ten istý - ľstivý a nevrlý a pyšný - ale bol niečím viac.

A potom tu samozrejme bola tá spomienka na krv po celých jeho rukách.

A na tep jeho srdca pod mojou hlavou.

Otočila som sa, čelo sa mi naplo.

"Nemôžeš už ísť spať?" posťažoval sa Draco od hodín.

"Snažím sa," odsekla som. Chvíľu bolo ticho. Potom na mne pristáli dve veci. Posadila som sa a otočila tvárou k nemu. Následne som si uvedomila, že na mne leží jeho modrá deka a slizolinský vankúš.

"Ty ich nechceš?" spýtala som sa, keď som chytila vankúš oboma rukami. Nevzhliadol - bol úplne ponorený do jednej z kníh.

"Nie, pokúšam sa čítať," povedal a všimla som si, že sa opiera o ten biely vankúš.

"Dobre," odvetila som. Zaváhala som. "Ďakujem ti."

Na sekundu na mňa pozrel, potom prikývol a znova sa pozeral do svojej knihy. Vzala som si vankúš, napravila ho a ľahla si, potom cez seba prehodila tú deku až nahor k pleciam. Hľadela som na neho pod tými hodinami. Zhlboka som sa nadýchla.

Zažmurkala som.

Mohla som ho v tom vankúši cítiť. Jeho kolínsku. Bola to elegantná a predsa mužná vôňa - ako borovica - ktorú som si vážne predtým nevšimla. Zatvorila som oči a presunula na chrbát, aby tá vôňa nebola tak blízko. Znova som na neho pozrela. Svetlo dnu vôbec nebolo dobré na čítanie. Videl vôbec dostatočne? Pochybovala som o tom. To, čo potreboval, bolo...

Ani som tú myšlienku nedokončila. Zlaté svetlo zhora vo vetvách sa prihnalo nadol a potom sa usídlilo vo vzduchu tesne nad Dracovým pravým plecom. Potlačila som úsmev, keď som sledovala, ako mu osvetľuje tvár a tie stránky, čo čítal. Ani si to nevšimol. Na chvíľu moje oči dopadli na toho malého zeleného šarkana - už dosť obitého - ktorý ležal medzi nami. Vzdychla som si, znova okolo seba zastrkala tú deku a uvedomila si, že ma unáša do spánku bez toho, aby som potrebovala nejakú pieseň.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 17.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 11. kapitola Od: kometa - 13.11. 2011
Pouštěli draka! Paráda a i Dráček si draka užil – samozřejmě tajně a „nenápadně“ A hrozně hezky a uvolněně si povídali – zázraky se dějí! Ale stejně jako Hermiona mám sklon si tu letní pohodu užívat a zapomínat na okolní svět a na to, proč tam vlastně s Dracem je... Tak já jdu honem dál, jo? Díky nastokrát za tvůj krásný překlad Zaťal som čeľusť a vyhýbal sa pohľadu na ňu. Ale z nejakého dôvodu mi ten vrelý pocit v mojom vnútri nedovolil udržať si výraz Frfľoša. A skôr než som si to uvedomil, zdvihol som hlavu, uvoľnil plecia a zhlboka sa nadýchol raňajšieho vetra. Kútikom oka som postrehol, že Hermiona urobila to isté. A v tej chvíli sa niečo vo vnútri mojej hrude uvoľnilo, ako keby sa rozviazal nejaký uzol. Už som si dlhšie tak celkom neprial, aby šla skrátka preč a nechala ma samého. Ale ako predtým, ani toto som jej nemal v pláne prezradiť.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 13.11. 2011
Ďakujem za pochvalu prekladu. Ach pripomenula si mi, aká bola Komnata úžasná...

Re: 11. kapitola Od: bbarka - 29.10. 2011
Akurát dnes som opäť rozčítala Komnatu, keďže si mi raz napísala, že mám počkať na dokončenie... tak teraz to idem prečítať na jeden šup Strašne sa na to teším, samozrejme, priebežne budem kometovať... a navyše som teraz na maily našla tvoje odpovede - až som sa musela uchechtnúť To skôr ja by som sa mala ospravedlniť, že som sa k pokračovaniu dostala až teraz... ale plánujem to napraviť Čo sa týka tejto kapitoly - no to bola krása! Normálne ma to zahrialo na duši... obzvlášť preto, že aj ja som si so starkým chodila púšťať šarkana... len s ním, s nikým iným som to nerobila...bol to pekný návrat do detstva Strašne sa mi páčilo to, že Draca ten šarkan zaujal. Inak, teraz ma napadlo, fak neviem, či som čítala nejakú ff poviedku, v ktorej by mágia bola tak veľmi zastúpená...tá miestnosť je neskutočná... Tak idem na ďalšiu kapitolu Ďakujem strašne moc!
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 13.11. 2011
Už len s dvojtýždňovým meškaním :D Skvele si to popísala, a pritom aj neskôr sa komnata stále bude do ich životov pliesť. Díky

Re: 11. kapitola Od: ulli - 27.10. 2011
No nečekala jsem, že by měl nohu úplně zdravou, ale i tak dobře. Tyto kapitoly jsou tak nádherně bezstarostné, užívající. A já jim jen tiše závidím. Tu pohodu, jako by se vrátili do dětství (teda jako našeho spíš, bez kouzel). A Draco pomalu, pomaloučku roztává. A Hermiona tu trpělivost už dlouho neudrží. Škoda, ale zase bude děj plný změn, hádám. Děkuju.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Tipuješ dobre, ale to už asi vieš. Ďakujem

Re: 11. kapitola Od: teriisek - 28.06. 2011
Taková pohodička:) Ale mám trochu obavy, že až se Hermiona pokusí něco zjistit, zmizí to opatrné příměří dřív, než by čekala.. Uvidíme, jak to bude pokračovat, moc se na to těším! Díky za překlad!
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Dobré tušenie, ďakujem za komentár

Re: 11. kapitola Od: Isabell - 27.06. 2011
Podlouhé době další dávka Děkuji za tuto kapitolu, byla krásná S láskou Isabell
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 29.10. 2011
Ja zase dodatočne ďakujem za komentár.

Re: 11. kapitola Od: Isabell - 27.06. 2011
Podlouhé době další dávka Děkuji za tuto kapitolu, byla krásná S láskou Isabell
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 27.06. 2011
No, iné poviedky dostali prednosť :D Táto poviedka je príliš náročná na preklad, aby šla rýchlo. Keď chceme, aby to bol kvalitný preklad... Díky moc

Re: 11. kapitola Od: larkinh - 26.06. 2011
Hermiona nakonec Draca z jeho ulity vytáhne, jí není možné odolávat věčně.... na druhou stranu, mít starosti, se kterými se těžko můžu někomu svěřit, tak by mi nějaký optimista šel po určité době taky na nervy a byla bych  na něj protivná - a zvlášť, kdybych se mu nemohla vyhnout :) 
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 27.06. 2011
Dobrý postreh :D Díky

Re: 11. kapitola Od: myska111 - 26.06. 2011
Moc pěkná kapitola. Pouštění draka bylo příjemné odlehčení. A na konci jak Draco dal Hermioně svůj polšťář a deku a ona si pro něj přála světlo na čtení. Roztomilé. Těším se na další povedenou kapitolu. Díky
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 27.06. 2011
Aj ja ďakujem

Re: 11. kapitola Od: soraki - 26.06. 2011
to byla hezká kapitola, taková oddechová, žádné drama... díky moc
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 27.06. 2011
Aj mňa tešilo. Díky

Re: 11. kapitola Od: aja - 26.06. 2011
nádherná kapitola, príjemne letná a oddychová, neviem sa dočkať pokračovania:) ďakujem za preklad
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 27.06. 2011
Som rada, že sa páčilo. Díky

Re: 11. kapitola Od: iway - 26.06. 2011
jaj tak dlouho jsem nepouištěla draka... uplně mě to zas nadchlo :)

Re: 11. kapitola Od: muuufi - 26.06. 2011
dakujem za preklad jimmi.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.06. 2011
Rado sa stalo :D

Re: 11. kapitola Od: Pallias - 25.06. 2011
Tak nevim čím to je, ale tahle povídka mě vždycky tak nějak příjemně uklidní, až je to zvláštní, těžko se to popisuje Takže díky za překlad a moc se těšim na další kapitolu
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.06. 2011
Nie, vystihla si to. Na pár dejových zvratov - ale celkový dojem je taký. Ďalšia kapitola je hrozne dlhá, asi pôjde na dvakrát, ale už je u bety. Díky moc za komentár.

Re: 11. kapitola Od: denice - 25.06. 2011
Po této povídce se mi už stýskalo, dnes jsem jela domů a říkala jsem si, co kdyby dneska... a kapitola je tady. Skoro celá z Dracova pohledu, to se mi líbilo, na začátku překvapivé Dracovo uzdravení a pak hodí na Hermionu přikrývku, samozřejmě jen proto, že ji nepotřebuje! Stejně jako na závěr. A pak si pěkně vykládají o létě, mudlovské kultuře a pak dojde na pouštění draka a Hermiona zase složila kousek hlavolamu zvaného Draco. Zdá se, že je nastoleno citlivé a křehké příměří, téměř se bojím, aby ho něco nenarušilo. Hudební doprovod dodal jedinečnou atmosféru. Díky.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.06. 2011
Taká prázdninová pohodička, že? Neskutočné, aký príjemný pocit vie vyvolať. Ďakujem  moc.

Re: 11. kapitola Od: marci - 25.06. 2011
Krásná část obdivuji Hermionu za její optimistický přístup - já bych to nedokázala.... Čekala bych (a ve většině ff bych se toho už dávno dočkala), že se Hermiona dostane Dracovi pod kůži dřív. Je vidět, že tohle rozhodně není průměrná ff. Díky za překlad
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 25.06. 2011
Tak to určite nie je. A počkaj na ten záver! Díky moc

Re: 11. kapitola Od: Zuzana - 25.06. 2011
Tak veľmi som sa potešila, keď som uvidela kapitolu komnaty. A úvod a pieseň boli nádherne optimistické. Môj blažený úsmev, ktorý som mala na tvári, keď Draco prikryl Hermionu dekou musel vyzerať čudne. Jeho prekvapenie nad dokonalou nohou a uznanie, že mu pomohla, aj keď to zatiaľ nahlas nemieni priznať ma pobavilo. Som rada, že to uznal aspoň pre seba aj to je krok vpred. A keď ju zavolal na prechádzku – kráčať na svojej vyliečenej nohe... neviem opísať ako veľmi ma to potešilo. Taká maličkosť, ale u Draca totálny prelom. A on jej prial toho šarkana... chcel ju potešiť napriek tomu, že sa mu páči keď sa cíti nepríjemne...  aký bol roztomilý (cha nenašla som iný výraz, ktorý by sa mi k Dracovi hodil) keď púšťal toho šarkana „...skoro mal radosť“ - ja by som mu dala poza uši, ale aj toto bolo od neho milé. Nečudujem sa Hermione, že je z neho unavená. On je neskutočne zložitá osobnosť. Tých jeho slabých chvíľ je tak málo, že bude ohromne namáhavé zozbierať ich. Nádherný záver. Som znovu namäkko. Ďakujem za tento preklad. Úžasne si sa s ním pohrala. Dokonalé
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 25.06. 2011
A tvoj komentár zase tak úžasne potešil mňa. Ďakujem. Bohužiaľ, ja už poznám dej ďalšej kapitoly, takže nemôžem zdieľať tvoju radosť. Toto je tak strašne náročný preklad, že každá pochvala má cenu zlata. Ešte raz díky.
Re: 11. kapitola Od: Zuzana - 25.06. 2011
Bolo mi jasné, že sa to musí všetko pokaziť. Nemohlo to vydržať do konca. Ale táto kapitola je nádherná, tá ďalšia... nuž uvidím, ale aj také prežívanie bolesti z príbehu má svoje čaro. Napriek tomu čo si naznačila sa na ňu budem tešiť.

Re: 11. kapitola Od: Gift - 25.06. 2011
Vazne me neprestane tato povidka udivovat. Opravdu je prekrasne a tak zvlastne napsana, ze dokaze vyvolat usmev i mrazeni v zadech. Velka (neprima:-)) poklona autorce a pak samozrejme tobe za preklad. Opet jsem si cteni uzila, diky;-).
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 25.06. 2011
Je to úžasne vymyslené, napísané a ja len môžem dúfať, že sa to nestratilo v preklade. Díky moc

Re: 11. kapitola Od: solace - 25.06. 2011
Pekná romantická kapitolka. Taká svieža a vzdušná. Dýchla z nej na mňa atmosféra prázdnin. Super sa to čítalo. Pekný preklad. Vďaka. ;-)
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 25.06. 2011
Niet za čo, som rada, že sa páčilo. Keď už je to leto... Díky

Re: 11. kapitola Od: doda357 - 25.06. 2011
Som rada, že má Draco zdravý členok, spomína si na vyliečenie A poskakuje Spolu púšťajú šarkana, zabávajú sa, Draco pozve Herm na obchôdzku a len trochu sa hanbí A Hermiona zase spieva Rozprávajú si o prázdninách, pekné Majú spoločný Wiltshire A ten koniec, ten bol prekrásny.... Draco podaruje Herm vankúš a deku, Hermiona mu "vyčaruje" svetlo A potom zaspí Ďakujem za krásny zážitok, podarilo sa ti to
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 25.06. 2011
Autorka má neuveriteľnú fantáziu a schopnosť dostať ju na papier. Ja ďakujem za pomoc, bez teba by to nebolo to pravé orechové. Díky

Re: 11. kapitola Od: Svetluska - 25.06. 2011
Nádhera. Hermiona má pravdu s těmi prázdninami, ta atmosféra v posledních kapitolách povídky mi je hodně připomíná. Jsem zvědavá, jak se vztah Draca a Hermiony bude dál vyvíjet. Děkuji moc za krásný překlad!
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 25.06. 2011
Veľmi zaujímavo, viac nemôžem povedať. Ďakujem za komentár

Re: 11. kapitola Od: Jacomo - 25.06. 2011
Jé, to byla krása! *blaženě se usmívá* Jako by mi bylo znovu pět a stála jsem tam na tom ječmenovém poli s nimi, v ruce bílého draka s velkými modrýma očima a široce se usmívající pusou... Děkuju za překlad a za milou připomínku dětství Mimochodem, Hermiona i Draco už jsou ve vztahu k tomu druhému o hodný kus jinde než na začátku, že? A jak se to vlastně stalo, tak tiše, plíživě nenápadně? Autorka je génius!
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 25.06. 2011
Ach, túto pohodičku si treba vychutnať. Pozor, veľmi dôležitá veta: "Chcelo to všetku silu mojej vôle, aby som si udržala radostné správanie a nedovolila jeho neustálej negativite dostať sa mi pod kožu. Bola som kvôli tomu taká unavená..." Ale táto kapitola fakt nabíja pozitívnou energiou. Ďakujem za komentár

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video